REKLAMA

Najlepszy offowe spektakle szekspirowskie

Data emisji:
2019-08-05 11:40
Audycja:
OFF Czarek
Prowadzący:
Czas trwania:
14:24 min.
Udostępnij:

Krzysztof Grabowski podsumowuje konkurs nurtu SzekspirOFF w ramach 23. Festiwalu Szekspirowskiego.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

po wczoraj państwa moim gościem jest pan Krzysztof Grabowski kierownik artystyczny nurtu Szekspirowski w ramach 2003 . festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku, który wczoraj zakończył się radio TOK FM jest patronem medialnym tego festiwalu no i w nurcie Szekspira także konkursy także zmagania zaciekłe i trochę inaczej niż nurcie głównym tutaj dużo więcej nagród, więc już daje panu głos z okien co bardzo się cieszę oczywiście ciężko zebrać myśli, bo to dopiero Rozwiń » zakończyliśmy wczoraj dziesięciodniowy maraton, który dla mnie oczywiście trwa cały rok w tym momencie już tak bowiem rozmowy na temat, jakby przyszłorocznych edycji natomiast tak tam wieziono ten nurt ten konkurs w tym roku był mega trudny pod kątem logistycznym pod kątem przyjazdu gości mieliśmy tak spotkaliśmy się zaraz na początku festiwalu powiadają, kto obraża wyjeżdża, więc wszyscy do nas dojechali coś niesamowitego, więc Chiny, które wczoraj zaprezentowaliście raz 2 × swój spektakl przedwczoraj jeszcze 1 raz w teatrze rok wcześniej spektakle starej aptece na dużej scenie teatru Wybrzeże ogrom wydarzeń natomiast to co mnie najbardziej cieszy frekwencja to ilu było widzów na każdym spektaklu, że takich ogromnej widowni nie mieliśmy na offie, a Multico daliśmy spektakle na 1 spektakl był kompletnie drugi komplet jeszcze osoby nie mogły wejść, więc jeszcze dobraliśmy tam, gdzie można było coś niesamowitego, więc to przecież mówią o widzach, dlatego że wszyscy kadrowicze automatycznie Stali, jeżeli publiczność mieli swoją nagrodę przyznali dla Carol Pagani za Hamletem jest Włoch przepiękne urokliwe spektakle monopol łam man sią włoski czy też Angel musiał monodram monodram w każdym realizację 1 aktorki, ale coś co to coś niesamowitego po prostu to co przywiozła, jakby z, jakim sercem oddała to wszystko oczywiście można mówi na temat stylistyki czy nam się podoba czy nie tego za dużo to za mało jak na monodram poziom powinien być bardziej estetyczne to co ona zrobiona przyjechał do Polski kupowała jeszcze latała po OBI pytali o Jakubie ziemia musi być kupicie 150 kg ziemniaków 60 ustaw myślę, że raczej bilecie sekcję samo tańsza ze względu chociażby na transfer lotniczy myślę, że droższy byłby bagaż miał listę 150 kg dzień, ale ona cały czas jeszcze coś udoskonalał postanowiła jednak na szybko zmienić w wersji nie zagrać po włosku zagrać po angielsku, żeby widzowie lepiej bawili ona podobno sprawdzała w ogóle ten aspekt za każdym razem jadąc do innego kraju gra zupełnie inaczej, ale też pod kątem mentalnym przygotowaniu np. we włoszech ona gra go w pewnym momencie zupełnie nago, ale jako taka radosna po prostu Ofelia szczęśliwa jako duch i to się spotyka ogromną radością w Polsce stwierdziła, że jak w pełnej nagości jednak chyba nie powinna grać i była tak powiem skąpo ubrana w bieliznę dolną natomiast grała w Rosji tam grała cała latek się czy w ogóle, by nic nie pokazywała, aczkolwiek seksualnością, które jej zależało ujęła i to doceniła zarówno publiczność publiczność, oddając swoją główną nagrodę 1000 zł jak również, jeżeli Szekspir OFE, które przyznało temu spektaklowi drugie miejsce i 3000 zł z kolei Szekspir Dell dziennikarze gazety festiwalowej najbardziej docenili PET, który po raz pierwszy w historii OFE pojawił się z udziałem dzieci i to dzieciaki z teatru polskiego z Poznania ze szkoły podstawowej 83 jej rozpoznania zrobił zagrają z niesamowitą podróż jak jak jurorzy potem strach również dostał od jurorów drugie miejsce również kwotę 3000 zł uznali, że coś niesamowitego, że dzieciaki zabrały ich dorosłych w ten świat Hamleta, ale ten dziecięcy świat widziany dziecięcymi oczami to mówiłem wcześniej niestety ten Hamlet Ofelia bla bla bla czy te dzieciaki opowiadały nam co zobaczyłem w tym Hamlecie, żeby to było coś niesamowitego zarówno dla jurorów jak dla dziennikarzy z kolei mieliśmy w tym roku również specjalną nagrodę im do Wolski dla spektaklu, który jakiś szczególny sposób mówi o barierach w granicach o burzeniu tych murów zarówno w pod każdym względem artystycznym społecznym gospodarczym czy po prostu czysto ludzkim okresach wykluczonych osób i t d . tutaj jurorzy jednogłośnie stwierdzili, że sen Kali bana Jacka Niemcy widzieli Piotra Mateusza Bacha zasługuje na tę nagrodę specjalną oraz główną nagrodę najważniejszą pierwsze miejsce dla spektaklu Hamlet ceny Sławka Krawczyńskiego Anny Rogowskiej święto snów, tak więc do euro rzeczywiście dostrzegli bardzo jak długo się wahali się np. oddzielnie nagrodzić muzyka czy jeszcze dodatkowo nagrodzić aktora natomiast po długich burzliwych wielogodzinnych w zasadzie rozmowach stwierdzili, że to jest tak kompatybilne nie ma 1 formy bez drugiej, że muzyka jest fantastyczna, ale ona inspiruje się tym co robi aktor aktor jest rewelacyjny, ale jego bardzo ciągnie inspiruje to co się dzieje w muzyce natomiast świat cały, którzy stworzyli właśnie owe Krawczyński danego Boska tzw. świat przedstawiony zasługujemy na wspólne uznania czy pan miał jakiegoś takiego nosa tak powiem wcześniej to był też jakimś sensie pana nie po faworyci, ale jakieś takie rzeczy, które przeczuwał pan, że może bardziej niż inne czy pan, gdyby wszystkie swoje dzieci kocha podobnie inaczej wszystkie swoje rzeczywiście kocham podobnie NATO, więc jako dyrektor artystyczny staram się to co ja mogę zrobić, czyli oczywiście każdy się tak samo zaopiekować, jeżeli mogę to każdego przyjechać na lotnisko odebrać jeśli to są zespoły z Polski natychmiast być tylko się pojawią wręcz identyfikatory przywitać, jakby zaopiekować się każdym identycznie być na próbach zabytek wszystko z porządku trzeba zrobić kawę jak trzeba to pomoc rozsypali ziemie np. ustawić krzesła tak, ale staram się naprawdę jest mi palma odbiła, że tutaj coś jest pan dyrektorem proszę tutaj to zrobić występ Jarema niektórzy tak robią, żeby mąż nie ma nic złego, ale jakoś tak z nie mam taką potrzebę, żeby być tymi artystami i tak bardziej służyć pomagać później wejść do widzów i widzami się opiekować, więc to uwielbia natomiast nie ukrywam, że też, jakby druga strona dziś tam z tyłu głowy jest artystyczna aktora który, który też jest w stanie ocenić jakość artystyczną tych rzeczy gdzieś tam przeczucie podejrzewać i nie ukrywam, że jeżeli chodzi o żeli główne, czyli ten Hamlet cen to jest coś co bardzo bardzo długo czekałem czy przyjdzie zgłoszenie do mnie czy nie pamięta Adasia Nalepy reżysera, którego szalenie cenię za jego, aby myślenie artystyczne i pamiętam on po w tym spektaklu w Sopocie po prostu zadzwonił do mnie tak zaaferowany mówi Krzysztof musisz mieć na festiwalu coś niesamowitego nie widziałem nic tak dobrego nigdy w nurcie głównym owym razem wziętych pamiętam szacunków Łukasza Rudzińskiego z kolei też krytyka teatralnego, który uciekł miał widziałem to to będzie najlepsza to będzie najlepsze, więc tutaj coś tam się sprawdziły potwierdziło aczkolwiek, jeżeli publiczność doceniła zupełnie innego z kolei dziennikarze również inny spektakl, więc to jest fantastyczne, a jurorzy też mieli tak powiem są tak najbardziej docenić więc, więc to jest Super to co mnie najbardziej cieszyła się w rozmowach z widzami, że prawie żaden z tak nie był obojętny ludzie n p . na niektóre spektakle założył nie wiem sam Kali bana były osoby, które wychodzi mówią Boże jest ostra to straszna sen siano co nakręcili kilka fragmentów Ewie słucham to mogą bycia dotyczy chociażby Cezary na to wychodzi mu znane dobrano kilka filmów no może, o czym ale w sumie nic nowego, a już ten monolog na koniec to prasa odgrywa po co do, ale to też artysta NATO wpadł 2 godziny w zasadzie przed spektaklem poczuł, że musi to po prostu tam wykrzyczeć zamanifestować no wiele osób, mówi że faktycznie to było niepotrzebne, ale były naprawdę wiele osób, które dochodziły do mnie panie Krzysiu ja 20 kilku lat czeka na taki spektakl ja zrozumiałam co ja robię w swoim mieście jestem takim kalibrem u siebie to było widziałem Muzy w oczach przy tej kobiety, z którą rozmawiałem i to było fantastyczne nogi jak sam Szekspir mówi dlatego 1 widza warto natomiast tutaj widać było znacznie więcej tych osób, które doceniły ten problem to co się dzieje dzisiaj też społeczeństw w Europie jak tutaj było to ujęte tak jak inny sposób ciężko mówić, bo ja najczęściej z racji tego, że ja naprawdę nie docenia atrakcje festiwale jak pójdę jako widz najczęściej się zakończy tym, że głowa spada z kupieniem no no no i organie, ale marszami wszystko widzi przed, czyli co dla dla widzów i którzy byli przez ostatnie 10 dni w Gdańsku to jest koniec pewnej przygody teraz mówiono to za rok się za spotkanie dla pana to jest dopiero początek teraz nowej pracy już no tak jak mówiono tutaj już już się w głowie rodzą fantastyczne rzeczy już teraz nawiązaliśmy współpracę n p . z dyrektorem teatru Szekspirowskiego Armenii i dyrektorem festiwalu Szekspirowskiego ważna jest też następnie mówienie w listopadzie, że pojedziemy tam prawdopodobnie będziemy żyli mówimy, ponieważ prawdopodobnie ja i na Śnieżkę Mister, czyli koordynatorka nurtu głównego będzie, jeżeli to będzie początek współpracy, który automatycznie zwycięstwa festiwalu w Armenii zostanie zaproszony na festiwal do Polski natomiast zasady będą te same czyli jakby twórcy nie mają w ramach OFE za gwarantowanego honorarium zwrotu kosztów podróży noclegu walczą tak jak wszyscy równoprawny uczestnicy, czyli o nagrodę finansową o różnego rodzaju inne bonifikaty płynące bez udziału w festiwalu nie chce zdradzać wszystkich co tu zdjęły początek współpracy na pewno też dyrektorem HRM wiecem z festiwalu no i tutaj też, by rozmawiamy na temat co w tym roku chciałby zaprosić, jakby z OFE do siebie co roku pełne spektakle zaprasza natomiast do Armenii prawdopodobnie też polecimy tylko czeka na informacje dyrektor był ogląda wszystkie spektakle 1 nie zobaczył powiedział, że być uczciwym musi zobaczyć, chociaż nagrania i wtedy podejmie decyzję, które spektakle zaprosił dom do Armenii już w listopadzie w organie pokazywali Roma Julie pomyślałem tylko takie widziałem też rozmawiałem z Justine jest jak Jan reżyserką tego kontaktu bardzo interesująca rozmowa spektakl rozmowa oczywiście zawsze stresujące, bo bardzo interesująca osoba, ale spektakl bardzo interesujące, a no przecież usłyszałem też skrajne opinie na temat spektaklu tak Armani na nie od ja się tak jak każdy spektakl to nie dla wszystkich to byśmy sobie sam zaś pana tak są bez żadnego mówią to jest to mój głos taki głos jurorów, którzy docenili jednak sen Schliemanna no tak tak tak tak tak tak tak, ale tutaj, jakby wszyscy, jeżeli chodzi o oceniające osoby widziały to ogromne potencjał natomiast z tego co słyszałem to właśnie dla niektórych ostatni monolog, który był takim powiedzeniem wprost to, o czym mówił przez godzinę spektakl np. z lata nie teatralne no tak no i tutaj była taka, jeżeli analiza zdarzeń Marsel potrafi powiedzieć narzędziami dostępnymi, o co chodzi no to nie zostanie profesorem set będzie wykłada mówi mówił wprost, o co chodzi na pewno ważna jest jakość oczywiście zacznie się odwołać się natomiast to jest jak już kwestię artysty jedni chcą n p . w ogóle mówić także widzowie wychodzą i nie wiedzą, o czym był spektakl nie mówią nieprzemyślany wyraża tylko, że ktoś gdzieś tam szuka, a dokładnie czy o to chodziło o to czy o to z reguły raz mówi no właśnie tak zrobił, że państwo sobie wybrali i liczę na to najczęściej to jednak jakoś przygotowane większość mam mam wrażenie niekiedy jak tutaj zupełnie coś kombinuje pisze Niewiem prawą ręką za lewe ucho tutaj byłoby jasne przekaz bardzo proste natomiast ja myślę, że Piotr jest szalenie osobą taką, która emocjonalnie podchodzi do życia do tego co się dzieje w danym momencie, czyli zobaczył te wydarzenia, które miały niedawno miejsce w wiadomościach Białystok tak dalej tego typu rzeczy, że rząd po prostu automatycznie zareagował musiał coś takiego zrobić, czyli główna nagroda Szekspira dla spektaklu Hamlet sen dokładnie nagroda specjalna wszelkim było dla spektaklu sen Kali bana oraz jeszcze 2 nagrody, czyli Hamlet Ofelia oraz mała premiera to środek darmowa mała premiera Hamlet teatr miejski Miniatura bardzo panu dziękuję bardzo dziękuję, jeżeli nie mamy się doczekać na przyszły rok pan Krzysztof Grabowski kierownik artystyczny nurtu Szekspir off w ramach 2003. festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku państwa moim gościem serdecznie dziękuję zapraszam już na 2020 rok zaczynamy ostatni piątek lipca kończymy pierwszą niedzielę sierpnia znakomicie informacje Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie dwunastej dzisiejszy program przygotował Paweł Ziętara Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Letnie wyprzedaże w TOK FM - teraz nawet 40% zniżki na Dostęp Premium! Sprawdź promocję i słuchaj wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW" w super cenie!

Sprawdź teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!