REKLAMA

Początek ery Muscle Cars w USA

Data emisji:
2019-08-09 19:40
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
25:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

czy dobre Krzysztof Woźniak przed mikrofonem oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry panie, jeżeli dzień dobry panu dzień dobry państwu w zeszłym tygodniu zaczęliśmy omawiać rynek Stanów zjednoczonych powiedzieliśmy, że tak jak i w Europie w czasie drugiej wojny światowej to motoryzacja cywilna była zakazana zaraz po zakończeniu drugiej wojny światowej wznowiono produkowanie bardzo szybko doszło, bo społeczeństwo bogaciło i było wielkie Rozwiń » zapotrzebowanie i zrozumiano, że motoryzacja to nie tylko dla samochodu nawet, żeby tam gdzieś tam pojeździć, ale też można transportować towar można rozbudowywać to, a więc i drogi się rozbudowywała cała filozofia motoryzacyjna zmieniała się i eksport był inny, więc to Stanom Zjednoczonym bardzo bardzo pomagało wyjazdy mają nowy zarząd wciąż pracował, ale właśnie chodzi o to zapomniała powiedzieć we wrześniu dziękuję tutaj istotne, że stany Zjednoczone na drugiej wojnie to wyszło najlepiej naprawdę po prostu druga wygłasza tak mapy mówią taka napędziła tak gospodarkę mało tego Amerykanie potrafili pójść za ciosem i po drugiej wojny światowej też bardzo dużo zarobili na planie Marshalla nuta nie jest tak, że państwo, że marsz od plan Marshalla to tak pomysł Europy nie oni chcieli własną gospodarkę napędzić i państ w, które bardzo dużo zarobiła na drugi wynika to były stany Zjednoczone i z przykrością stwierdzam również Niemcy niestety, dlatego że Niemcy co prawda zostały zbombardowane zniszczony, ale to co oni na zabierali z innych państw NATO to pozwoliło im tu też o tym, mówiliśmy, ale chcemy oczywiście motoryzacyjny i stąd tutaj ta konsumpcyjna podejście społeczeństwa amerykańskiego chcieli zapomnieć o wojnie chcieli jak najwięcej mieć nowego i stąd to powodzenie nowych samochodów wymiana całego parku maszynowego w stanach Zjednoczonych wszystkie samochody sprzed 40 do piątego roku to był złom po prostu traktowana omówiliśmy trzeba było coś mówi jego samochody robiły się coraz większe coraz mocniejsze silniki wprowadzono automatyczną skrzynię biegów to ważne powiedzieć no i co zaczynały się też pojawiać holdingi transportowe przecież oczywiste jest za samochodowe firmy zaczynały coraz więcej znaczyć przewoźnicy zaczynali coraz więcej pieniędzy zgarnie zawierać chociażby właśnie koleją i to mamy tę wielką trójkę ja o tym, mówiłem prawda proszę państwa, że General Motors, że kraj źle, że owo z tym, że Ford cały czas był na takiej sinusoidy on raz lepiej raz gorzej Henry Ford jak wiemy jak to mówiłem właśnie zarządził, że on stworzony do tego, żeby zmotoryzowani sami dokonali nie do tego, żeby utrzymywać wysokie i po wypowiedzi poza podwyższać poziom motoryzacyjny tego państwa natomiast doskonale zaczną sobie radzić General Motors i wtedy on wyrósł naprawdę na potęgę on przebił forda i przebił kraj Blaira, który właściwie, na jaką ostatnio dołączył do tej wielkiej trójki General Motors był pierwszą firmą nie tylko motoryzacyjną w ogóle pierwszą firmą na świecie, która przekroczyła miliard zysku dolarów rocznie, w którym roku to był rok bodajże 5053 lata tak 5 lokat, bo leżało dekadę tak jak tak to ich tam oni już po pięćdziesiątego roku mieli notorycznie ponad miliard dolarów to niesamowite niesamowite pieniądze to był inny dolary dzisiaj sam był sam się w rolę zrobił o samą rolę udana, bo Chevrolet należał do generała to same chevroletów robią to około 2  000 000 aut rocznie pozostaje bardzo mi wytłumaczyć po 1 rzeczy nie rozumie, bo tak nowy Chevrolet należą do General Motors, ale to była jednak oddzielna trójka tak jak mu dane z General Motors Chevrolet nie nie nie kraj dla kraju przepraszam tak oczywiście Chevrolet należą do General Motors i każdy kraj kraj ten dowód najpóźniej do najważniejszych dary do forda należało linką nią forda należało MR euro do forda należał SL do kraju Blaira należał BIK widoczna natomiast do NRD albo to właśnie sezon blokady dla Orląt jak dotąd jako takie samochody małe firmy przestały właściwie istnieć po drugiej wojny światowej, bo tak powiedzieć, że Packard połączył się zespół Chudoba krem hasło połączył się z rap erem byli w ogóle, mimo że zarobi na wodzie to widział, że nie ma szans po drugiej wojny światowej sytuację, że w ogóle przeniósł tam do Argentyny do Brazylii w każdym razie do Ameryki Południowej i tutaj została właściwie tylko ta wielka wielka trójka, gdzie ledwo koniec końcem po pewnych momentach wiązał właśnie Ford escort Ford co się działo z jeepem, że tak trochę szkoda, bo teraz park zrobił swoje i koniec tak tak tak na swoją narzeczoną jeździły także należy jeździły no i firma właśnie dojdzie do dyplomaty fiata funkcję, jeżeli natomiast Ford znowu tutaj się spóźnił troszeczkę tak też nie spóźnił się z tym, że należy robić auta lepiej wyposażone tak tutaj spóźnił się na przełomie lat czterdziestych pięćdziesiątych z produkcją aut średniej i średnią postawę tego średniego pułapu nie najwyższy, bo tutaj Amerykanie wbrew pozorom wcale nie interesowali się takim sprzętem na bardzo, ale nieczystych ubogo wyposażone tylko aut klasy średniej, jaką w Europie poziom kompaktowych tylko, że auto klasy średniej za Zjednoczonych to znaczyło zupełnie innego związane to było jak na przełożenie Europejskiej Petru przynajmniej i udział tych aut to było ponad połowa rynku auta auta mniejsze zaspokajała Europa, bo bardzo popularny był odwagę garbusy takie samochody prawda jest to Amerykanie właściwie zapewni brali Ford musiał zrezygnować i przerzucić na te auta średnie takiego jak General Motors tutaj robił w 55 roku doszło do szczytu potęgi General Motors, gdzie Ford już wtedy zaczynam zaczynano mówić, że nie będzie w ogóle wielkiej trójki będzie tylko General Motors, bo mniejsze firmy, bo General Motors osiągnął przekroczył połowę produkcji Stanów zjednoczonych jeśli chodzi o motoryzacji i groziło mu te w stanie docenić takie bariera 52 % mówiło 52 % 1 Motor już nie chciał zwiększać produkcji oni zatrzymali, bo bali się przekroczyć 50, dlaczego dlaczego, dlatego że wtedy producent Stali znaczony traktowany inaczej i podlega dodaje Wernik weryfikacja urzędu antymonopolowego jest traktowany jako monopolista i to groziło to spotkanie z takim urzędem tam grozi różnymi sankcjami i Dynamo to absolutnie nie chciał się to babrać i oni pewność ograniczyli produkcję aut, żeby nie przekroczyć 52 najlepiej, żeby przekroczyć 50 gmin ponad połowy, ale nie przekroczy 52, żeby u antymonopolowych nimi nie zainteresował dlatego zainwestowali wtedy wiedzą, że mają pewne nadwyżki finansowe zainwestowali wtedy bazy projektową swojego i swoje firmy proszę sobie wyobrazić panie Krzysztofie, że oni zatrudniali 10001200 samych projektantów stylistów stylistów oni mieli nos, bo krew, bo jest oni mieli do roboty mieli do roboty, bo ja to co powiedziałam w 2 poprzednich kilku samochody swój wygląd zmieniały stałe dochody co rok był po prostu mody tak jak u nas przed wojną elektryk bardzo się ta firma, która zagrażała Lipcowi firma produkująca radioodbiorniki wypuszczała rok nowe modele to był taki katalog na rok i 803768 potem na rok 2869 tak dalej i t d . do takiego szkolny był utytułowany na i tak samo Stanach Zjednoczonych tam był rok i 5850 pierwszy tak dalej i te samochody, mimo że miały tę samą pod płytę podłogową, mimo że miały właściwie ten sam silnik, mimo że miały to samo prawie, że wyposażenie to wizualnie one wyglądały zupełnie inaczej, bo mały robili przez zmiany przetłoczenia błotników czy jakiś tam tylnej klapy do tego zupełnie inaczej ułożone listy inne malowanie dwukolorowe pamiętają, którzy wtedy było popularnym do malowania dwukolorowe inaczej przebiegała linia granica pomiędzy podanymi kolorami już ten samochód inaczej wyglądał i do tego było potrzeba bardzo dobrych stylistów bardzo w cenie byli styliści włoscy, toteż mówiłem za 2 dzięki temu, że Włosi jednak nadal trzymali tę pałeczkę najlepszych listów w Europie i zatrudnianie chętnie byli firmach amerykańskich przede wszystkim zatrudniał ich kraj, ale również właśnie General Motors no ale też Amerykanie mieli chociażby Johna de Lorraine w latach oddano, ale również ich budżetach tak no w każdym razie te zmiany stylisty stylistyki stylistyczne tak częste wprowadzanie zmian stylistycznych zabiło niezależne firmy małe zabiło właśnie te połączone firmy dba teraz jak każdy zabiły Radlera małe firmy radziły sobie, bo jednak nie oszukujmy się zmieniana jest na żonę jednak padały trochę były wchłaniane przez tych różnie różnie czasami, ale tutaj akurat te, które miało być usunięte tak naprawdę zostało wchłoniętych Kate firmy stopniowo opadał zmieniały przybrał zawijały się, ale przychodziły na samochody ciężarowe albo równie obywało karę w razie traciły rynek zupełnie zdawały sobie sprawę, że już niewiele im tutaj zostało też były skupowane no właśnie Cadillac np. glazury też tutaj miał problem, bo te zmiany stylistyczne też zagroziły na początku krajowy kraj jako najmłodszy z nich bardzo przebojem wdarł doskonale sobie raził, ale zrobił pewien błąd nie zauważył tego, że amerykańskie samochody stopniowo obniżają, jeżeli państwo pożycza na samochody amerykańskie drugiej połowy lat czterdziestych i początku lat pięćdziesiątych to jest ogromna między nimi różnicy czy chodzi o prześwit sam nie wyciągnie wysoko cały rok została kampania była niższa gazem wyznawał filozofię ze samochodzie musi wygodnie siedzi mężczyzna w kapeluszu, a kapelusze wtedy już przestawały być mody kapelusze były mody tak do 50 gwiazd po ponad 50 kapelusz stawały się coraz mniej mimo one i wszystkie te samochody produkowane przez GM były samochody, gdzie mężczyzna w kapeluszu nie musieli na pot natomiast jest to jak państwo popatrzcie sobie w internecie po poparcie samochody, na które jest to były one miały za wysoko samochody dla 30 którymi Ala Capone powiedz będą takie dosyć wysokie samochody czarny wielkie samochody woda i nagle w latach pięćdziesiątych samochody maksymalnie obniżają niskie one są bardzo szeroki, bo tam szerokość dochodziła do 2 m od są długie, bo w środę przekraczała 6 m pasa, ale tak długo trzeba się było tam był potężny bagażnik potężne miejsce na maskę i w środku w środku dużo miejsca, ale one są stosunkowo niskiej kapelusz nie da nam się wsiąść i dochodziło do takich paradoksalnych sytuacji, że nowy nabywca samochodu się do do salonu z kapeluszem i sprawdzał, jakie są do tego samochodówka proszę tego nie kupuje no no dobrze to to, jakie nadwozie było najpopularniejsze 0 szans Dan tak tak potężnym bagażnikiem, gdzie praktycznie badaniu tak samo szeroki jak długie samotne 2 m szerokości powyżej obaj jest ten bagażnika musiał sprawy mamy głęboko wycięty do tego jeszcze bardzo długi przód, bo ta musiała ósemka wejść w całości, bo takie czynniki były najpopularniejsze, a w środku tyle miejsca, żeby solistów bardzo wygodnie siedziało, więc siłą rzeczy taki zawód kata 3 m i to był najmodniejszy etapami trasy możemy się do stylistyki mówią po bo oczywiście o kandydatach bardzo lata pięćdziesiąte jest tak moc auta w ogóle 2, bo to silnik tylko silnikiem silnik 28 moc 250 koni 200 no powiedzmy 150 koni torba dolna granica poniżej 150 gości to nie nie ma tu 50 koni konińskie jest to ważne to jest po prostu oczywiście automat musiała być regulowana kierownica i oczywiście wiele błędnie no tak tak nie Narodzenie to by tam jeździł, ale tam jeździć bez Debby Stam zawsze była tak właśnie do tego, że tu bardzo śmieszyło Europejczyków dość długo mianowicie elektryczne szyby nie w Europie panowała wtedy powszechna opinia elektryczne szyby są po prostu niewygodne, bo rolą ręką korty zawsze stopniowo ręce ma takie klucze lepiej ustawić ten korków to taki prześwit jakich ZO oraz elektryczny to musimy się zatrzymać niekiedy puści, bo to za szybko idzie okazało się, że nie do końca w tej chwili jednak szyby elektryczne samochody to miał rację no miał rację jeszcze panu panie Krzysztofie teraz na razie słuchaczom tak uważam, że akurat z elektryczne szyby są najmniej potrzebnym wynalazkiem z tych, które weszły ostatnio jako co traktowane przez lat jako opcja wyposażenie dodatkowe tak dalej ważniejsze jest czujnik cofania, które na progu uważam za niepotrzebne bez stary kierowca zawsze teraz wypada wjadą ostatnie co jeszcze kamerka religię, żeby nie piszczy prawda, bo Ameryka dotyczy to się przyzwyczaja rzeczywiście nawet elektryczne szyby ja spokojem radziłem, ale pamięta pan doskonale przy w latach dziewięćdziesiątych pytałam elektryczne, aby z przodu elektryka pełna jest chybiona lektury, a ustawiany elektrycznie lusterka tak elektryczne lusterka auto to termin projekt też, że skoro jak 1 osoba samotna 2 osoby te są innego, ale umiał do naśladowania prowadzi, więc jak w samochodach teraz mamy w ustawie to nic samo, ale słowo elektryka pomiar był klucz tak była tak naznaczony elektryka była wcześnie no i kierownica z tym, że kierowca stan oznaczonych barokowe regulowana biedny po tych wyżej niż nie była regulowana dotrze do tych głębiej czy ziemia głęboko jedno i obowiązkowo wspomagani kręcą to głowią co też bardzo późno weszła w Europie w Europie jeszcze w latach osiemdziesiątych nawet duże samochody nie Leninowi byli, tyle że przy wózku mieli Europejczycy dzięki temu także to były to były charakterystyczne cechy jeśli chodzi o technikę natomiast jeśli chodzi o stylistykę Ano jest stylistyka masa samochodu wynosiła około 2 to przynajmniej mam musiało to ważne uważa, że nie przewidział waży poniżej 2 to te to nie jest samochód do niczego bardzo modne były samochody dwudniowe, ale musiałem z tą samą długość nie mogły, bo samochody czteroosiowe wraz z AZS dłuższa zawodu nie samochody ludzie muszą tę samą długość tak samo dużo jest z tyłu u nas w Europie zabitej samochody dwudrzwiowe mają im i tyle samo miejsce z przodu, ale troszkę mniej miejsca z tyłu w tym czasie potraktować to się zmieniło natomiast dawniej w samochodach europejskich budzi w samochodach z tyłu było ciasto na zły stan noszonych absolutnie nie z tych musiało być tak samo dużo miejsca jedno i ta radykalna zmiana, bo powojenna, by polegała na tym, że wcześniej bardzo cenioną walory praktyczne i Amerykę wydawałoby się w latach czterdziestych szła w dobrym kierunku zaczynał robić samochody, które miały mały opór aerodynamiczny kort i inne samochody stawie i to było dobrym kierunku, żeby samochody jak najmniej zużywa paliwa stawiał, ale w latach pięćdziesiątych zupełnie tego jeśli zupełnie przestaną zwracać w ogóle uwagę tyle, żeby samochody były niskie to ważne było, ale naprawdę czy mają współczynnik oporu Amerykanie dysponowali tunelami jawnej dynamicznymi natomiast nie było to istotne, jakie z budynku po ma samochód, bo miał silnik wystarczająco mocny, żeby dobrze zawiązać, żeby szybko jechać, a zużycie paliwa Amerykanów interesował, bo błąd nie wystarczy samo to niski współczynnik dopiero po siedemdziesiątym czwarty roku zaczęto na to zwracać uwagę w Europie wtyki w Europie chodziło o to, żeby samolot miał niski współczynnik, bo wtedy mniej paliwa o euro 5 oszczędził natomiast Ameryk i a poza tym łatwiej było przyspieszać był szybszy i by zrobić, a rolnik tamte zmiany mawiali, że Ameryka nadrabiali komisji mechanizm, bo mieli dużo nowa, a to wyrzucanie ich interesowało bo, bo oni mieli benzynę bardzo tanio i zawsze bez na czas oznaczony nie stanowiła w ogóle żadnego argumentu jeśli chodzi o zakup samochodu no i zaczęła się właśnie wtedy moda skoro zwracam uwagę na opór powietrza zwracam uwagę na dodatki jak cało ma wyglądać ogólnie, bo twój samochód mówi o tobie Amerykanina to bardzo zwracali uwagę pojawił zaczął się po samochody przypominające ryby najpierw była taka młoda powiedzmy krajowe RV nie każde lato tak bardziej opływowe kształty, ale powiedzmy BIG-i już te fascynacja tym BIK Super taki był to taką szczękę rekina, gdzie państwo poparcie w komputerze to zobaczyć taki przód samochodu mody dołożył sam był agresywny nie może być tam Delfinek parkomatami to musi być lekki Płotka tak jak mówili, że leki i ten BIK Super AP Państwowa życie tam z końca lat jest on miał czy podoba niż tych miał Małysz powoli zaczynają się fascynacja kosmosem tak dobrze panu właśnie, ale dopiero po pięćdziesiątego piąty szóstego siódmy tak, ale już teraz chodzi dokładnie do łatania najpier w były ryby potem była jasna wielką moc zaczęło się no bo Rosjanie pięćdziesiątych siódmy roku październiku nie był celny pierwszego Sputnika, ale same rakiety jako takie też być model kilka 2 lata i tak nie widzą piękno tego szóstego roku zaczynała się rozmawia rakietami samochody stały przypomina Afryka rakiety np. sporu zderzakiem, gdzie państwo patrzy na te samochody drugiej połowy lat pięćdziesiątych to było także te zderzaki potem miały brakuje samo, a nawet Polski miasto będzie w innym roku, ale zwykły taki samochód oglądał je nosi rakiet to był taki wystający z 20 cm do Sol czy to było niebezpieczne może to zabytek zapewniał zawodowi jak tam bezpieczeństwo jak dla ataku na pasażera mogą zabić na gaz lepszy przy progach 50 km na godzinę nawet te byłyby te kluby takie natomiast tylne lampy w samochodach miały wyglądać dosyć jak silniki silniki rakiety z tyłu jak sobie przypomnieć będą z 4 latach wyniki bada akta te np. na no i właśnie to tych miał tylko, że tego nie było, gdzie zmieści i duży pojazd rolę, bo dla Amerykanie lubili dużo światu jak choinka samochody były oświetlone jest droga to być jednak bank musiałby 4 takie lampy oddzielne światła stopu oddziela podwójny oddzielne światło świata opozycyjny z tyłu od jednostek w tej tak dali kierunkowskaz, ale tak tak samo to wywoływało lite czerwone dotarły one organizowane są zwykle uznają, więc tych lat było sporo każda miała wyglądać jak Chiny od rakiety wobec tego nie bardzo jak to zmienić i gdzie mieścił w płetwach albo inaczej skrzydłach też tak to znana i tu była to znowu skrzydlaty Buck no student teraz Europa przyznaje, że moda na skrzydła szefa rady Europy nawet recesji uległ tej modeli TV tego osiedla autorstwa wejście mówiliśmy, ale też ułatwi to czasami były tak ostre pani Krzysztof Jerzy one dzisiaj taki samotny zostały absolutnie żadnym razie żadnych homologacji nie było mowy to był bardzo bardzo ostry żyli też wielu szło nowe światła był niebezpieczny, ale jednak były po prostu Ameryka to się podobało względy bezpieczeństwa nie miał znaczenia względy ekonomiczne nie miały znaczenia tutaj miały świata bić w oczy sąsiada, a pasy bezpieczeństwa Ameryka to dość trudny temat, dlatego że bezpieczeństwo w tym czasie nie było świadomości Amerykanów istotną tytuł, ale chodziło już pozycja w liczbach i starszy brat Amerykanie coraz częściej mówili o tym, bezpieczeństwie pojawią się pasy i pojawiały się poduszki powietrzne co, bo Europa bardzo szybko podchwyciła właśnie pasy tak jak mówi Arkadiusz, ale poduszki powietrzne to bardzo bardzo długo nie o długo do lat osiemdziesiątych w Europie praktycznie podboje były nieznane, bo wprowadzamy w celu wprowadzał volvo, ale długo długo będzie tak naprawdę bardzo poduszkę powietrzną upowszechniły się dopiero w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych przecież wiele samochodów miało jeszcze kierownicy tak zaprojektowana poduszka nie miało być nawet dziękuję temu n p . nie było możliwości na boki w polonezie kierowca też nie miał możliwości standardowa kierownica, żeby tam właśnie wychodzi, że ta wielkość tych pojazdów pozostała na to po prostu ta stała za oczywiście kierowcy też był ogromnym wtedy mogłyby kierownicę przez nawet cała Warszawa in w FSO produkowana omiata Gruzja koło samochodu prawie natomiast poduszki stały się protest nawet dla marki citroen, dlatego że firma citroen jak państwo patrzycie na starsze modele samochodów tra stron kawy firma lubimy coś swojego tak zwęglone citroen charakteryzował jedno ramienny kierownicą co w Łodzi wyników za kierownicę innym marki mogą mieć to było zastrzeżone przez citroena, ale mikrusa traktowali jako konkurencyjnymi klub dostał polskimi taką komisję ramion zasadność może wydawać takie jedno ramię w kronice około nie będzie się ruchy obraca, bo jak nowo jak prawda i obracały się równo, ale zostaje dla Kielc za jego ramiona i widziałem, że zwyczajnie z tego zrezygnować to była taka wizytówka trochę samochodu citroen jedno ramię kierownicy na wracamy na Ameryki fascynacja rakietami płetwy, które zabijały ludzi jeszcze 1 charakterystyczna rzecz, którą upodobali sobie co Amerykanie weszła do Europy i słusznie mianowicie panoramiczna szyba no właśnie to jest dosyć ważne w samochodach lat pięćdziesiątych rozpowszechniła się panoramiczna, ale też wynika z tego, że się obniżał samochody prawda, więc te dla technologia musiała za tym, żeby to trzeba się podnieść siła i spełnia swoją funkcję klisze, ale tutaj Amerykanie tak dalej możliwe tak chyba się o 90 stopni załamywała łagodnie schodziła na boki tak, żeby i słupek, a był ujemny może być kierowcą jak my, żeby praktycznie Grota w tej samej siebie oferował samochody jadące, bo już prawie, bo nie wyjeżdża, żeby to była ta sama chyba nie było w ogóle słupka, a nie przekazał to była fajna jest tylko to brzydko wyglądał istota tej ujemnej, która przypomniała 1 rzecz, której warto powiedzieć, że państwa ten ujemny przerósł prawda Otóż niektóre samochody w stanach Zjednoczonych, a potem w Europie miał jeszcze charakterystyczną ze mianowicie ujemną szybę tylną co to znaczy, że ta szyba tylna na wysokości górnej dalej do tyłu sięgała nie zna wysokości dolnej była odwrotnie, bo zawsze sobie normalnie ułożony prawda także biegnie ona strony tył samochodu, dlaczego tak było Otóż w samochodach amerykański to było absolutnie wytłumaczone, bo te samochody miały być coraz bardziej wygodne coraz bardziej komfortowe i coraz więcej miały różnych bajerów, ale producenci samochodów tych, którzy krążownik szos doszli do wniosku, że na przedniej szyby się nie da uchylić, bo być biały niewygodnie boczne uchylamy, ale one zabronił festynu renta i tylną szybę też będziemy otwierali ale, żeby ją otwierać wyłącznie włożyła bagażnik to one musiały, bo taki sam o tym, jaką partię tylnego siedzenia no, a oparcie tylnego siedzenia taka z składana no tak na czarną kotkę normalnie, ale tak jak leki zamykanie tak, ale jego nagrodzona poważne tak, bo naszą puszczała wolno się uczyła wzdłuż siedzenia tylne oparcia siedziska zatem tutaj kąt musiał być odwrotny co ciekawe u nas w Polsce w Europie wprowadzono nakaz, a trafiła i aż 4 samochody wprowadzili, ale ujemne szyby były oka wyglądała z tym, że one były opuszczane, czyli talony były tylko stylistycznie biały przypomina tamte samochody amerykańskie w rzeczywistości nie nic nie dawały boi się nie zostało z tego rodzaju mówili, że to jest zrobione, bo chyba się mniej ludzi w czasie deszczu dają też nie pada to takie drugie wytłumaczenie było dla mnie najdroższa budziła tak samo jak ja inne ryby, ale w Europie były drukowane takie samochody, chociaż nie rozpowszechnił, tak więc data szyba ujemna też była charakterystyczna dla dla samochodów amerykańskich i ostatnia rzecz jeszcze bardzo ważna proszę państwa bowiem zakończy na to urząd ochrony strony oczywiście to jest amerykański styl darmowe zdrowych pań w radzie ochrony w samochodzie amerykańskim średnio waży około 100 kg, ale były samochody, których mamy dochodziły do 200 kg to jest coś nieprawdopodobnego i wszędzie tam słownie najwięcej Romów tym lepiej zawody, że budżet jako inka na wszystkie plany dawano jeszcze tylko dało i to z obrazów pisze Talanx to samochody były takie ciężkie jest jednak w okresie w latach 50 od pięćdziesiątego siódmego roku NATO weszła młoda mianowicie samochód może mieć podwójne reflektory z przodu zwróci państwu uwagę co jest charakterystyczne dla rolników z amerykańskich do pięćdziesiątego piątego roku ta udawała 50 latach 552 bić Krzyżaka okrągłe pojedzie po 60 po pięćdziesiątym siódmy roku musiało być jak podwójne to bardzo bardzo charakterystyczne dla amerykańskich za młodu zresztą pani to jest jednak na koniec Otóż tak jak muzeum dziś w Europie granicy 56 proponuje stan jest noszony użytkują puścić dalej, dlatego że po sześćdziesiątego drugi 1010. trzeciego roku, więc kiedy i to właśnie były krążowniki i za tamą, by motoryzacja była taka spójna do sześćdziesiątego piątego roku, ale kończymy dziś jeszcze tylko w samą amerykańskich wyścigów powiem, że w czterdziestym ósmym roku powstała raczej została utworzona organizacja tzw. nasiona Asus jej syn for Stock Car auto rating, czyli Nascar narodowa organizacja wyścigów samochodowych seryjnych co jest bardzo ważne seryjnych czy nie takich produkowanych specjalnie na wyścigi, ale tych, które jeździły sobie po drogach i mogły sobie wjechać na tory i no 1 z najpopularniejszych organizacji 1 z najpopularniejszych wyścigu w ogóle na świecie, więc to też ważna odnotować trzeba, że po drugiej wojnie światowej szybko też do tych wyścigów Amerykanie takich normalnych wyścigów zwykłych tych samochodów seryjnych właśnie lubili robić Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki bardzo serdecznie dziękuję dziękuję również Krzysztof Woźniak koniem Nisko w przyszłym tygodniu myślę, że już zaczniemy rozmawiać o tych szczegółowo samochodach z tej wielkiej, ale trójkach nadal ciekawsze modele sobie mówi, bo najciekawsze modele, a co chronologicznie jednak od forda zaczniemy czy jako realizator zawierała żadnych ustaleń wystawia zostali kłaniam Nisko do usłyszenia w następnym odcinku złożenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Letnie wyprzedaże w TOK FM - teraz nawet 40% zniżki na Dostęp Premium! Sprawdź promocję i słuchaj wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW" w super cenie!

Sprawdź teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA