REKLAMA

Plan B dla szefa

Data emisji:
2019-08-11 15:20
Audycja:
Strefa Szefa
Prowadzący:
Czas trwania:
34:33 min.
Udostępnij:

Gośćmi audycji Marzena Mazur byli: Rozwiń »
Iwona D. Bartczak - Prezes Klubu Dyrektorów Finansowych Dialog
Tomasz Pieniążek - Partner w MuMotive
Bartosz Radziszewski - Dyrektor Zarządzający Business Dialog Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie szczególnie serdecznie witam menedżerów dyrektorów osoby zarządzające innymi te, które pracują np. dużych korporacjach mają poczucie, że im tam dobrze sam powiedzieć, że to jest tylko poczucie, ponieważ każdy dobry menedżer dyrektor osoba zarządzająca innymi powinna mieć również plan bez na taki czas, kiedy ta praca, która teraz właśnie jest może się skończyć skończyć Rozwiń » się może w każdej chwili, bo niezbadane są ścieżki o planie bez dla dyrektorów będziemy dzisiaj rozmawiać studia państwa i moi goście pani Iwona Bartczak prezes klubu dyrektorów finansowych dialog dzień dobry dzień dobry witam wszystkich pan Bartosz Radziszewski dyrektor zarządzający biznes dialogi niedobre niedobre państwo i pan Tomasz Pieniążek partner w mi nad dzieli rowy to właśnie dlaczego, a i po co dyrektor menedżer kierownik projektu powinien myśleć o swoim planie powinien myśleć czy kilku powodów i to właśnie, zwłaszcza wtedy, kiedy je bardzo dobrze firmie i dobrze się rozwija jego kariera i ma takie no właśnie poczucie, że swoim miejscu dlatego, że to poczucie dało stwarza taką pewną sferę bezpieczeństwa komfortu podczas gdy na życie zawodowe jest nieprzewidywalne różne rzeczy mogą się zdarzyć winę albo bez winy tej osoby, jeżeli mamy już w takim poczuciu komfortu to nie przygotuje sobie scenariusza i życie może go za zaskoczyć wiemy, jakie są trendy prawda na rynku zmniejsza się liczba posad, zwłaszcza tych sile walczyli w ścisłym kierownictwie firmy firmy centralizacja stanowiska również są likwidowane na skutek wydzielania pewnych funkcji również, dlatego że są zautomatyzowane pewne dziedziny, więc tak generalnie mniej coraz mniej posad na tych wysokich szczeblach najczęściej ci, którzy chcę awansować w związku z tym powinniśmy się liczyć z tym, że możemy niespodziewanie dowiedzieć się, że nie mamy pracy ojca i wtedy są nerwy brak czasu one też brak pomysłu co ze sobą zrobić, więc lepiej przygotować taki plan na wtedy, kiedy wszystko jest dobrze i dlatego chcemy zachęcać naszych uczestników, ale w ogóle środowiska menedżerów również wysoki jak aspekt negatywny taka motywacja negatywna jest również taka motywacja pozytywna czasami mamy gdzieś tam w zanadrzu wielu z nas ma jakąś pasję jakieś marzenie na jest również czasem taka okoliczność, która powinna zmotywować do tego, a może z tego czynić na główny sens naszego życia w ogóle naszego życia wtedy nie tylko zawodowego także z każdego po jest wiele powodów, żeby przygotować taki plan belce de tak jak dla firmy przygotowujemy firmy na różne okoliczności na różne scenariusze rozwoju sytuacji gospodarczej czy prawnej tak bardzo sobie przygotować również no właśnie wtedy, kiedy wszystko toczy się dobrze, ale przecież taki plan może brzmieć prosto jak nie wyrzucą z tej firmy albo jak odejdę z tej firmy to pójdą do innej w końcu jestem dobrym specjalistą, dlaczego takie myślenie nie do końca może być w dzisiejszych czasach sensowne myślę, że takie myślenie dzisiaj, jakby się zdewaluował, dlaczego z 2 powodów po pierwsze mamy sytuację taką, że na rynku jest dużo zmian nie tylko w zakresie stanowiska, ale tego czym się firmy zajmują jak funkcjonują, jaki tego jak pracujemy, kiedy pracujemy z kim pracujemy pracujemy tutaj lokalnie czy pracuje międzynarodowo co więcej nie chodzi tylko budowanie planu Bena sytuację kresem zwolnią albo ja podejmę decyzję tradycją nie po prostu, żeby budować sobie inne opcje na życie, które nam pozwolą realizować się tak dzisiaj na rynku nie da radę można zobaczyć na rynkach rozwiniętych, że menedżerowie średniego szczebla ważne myśleć o tym, żeby robić nie tylko to zrobią w pracy, ale różnego w sposób różny sposób inwestować swój czas pieniądze, które oszczędzają czy to właśnie rzeczy którymi się interesujący to rzeczy, gdzie mogą było tzw. wartość dodaną swoją, czyli swoją wiedzę swoje zainteresowanie swoje kontakty i to buduje, jakby taki trochę szersze pole działania niż tylko pole działania firmy, kiedy przychodzimy do tej firmy na godziny robimy to co do od nas zależy to co chcemy robić, ale też możemy realizować sam samodzielnie w tym czym my uważamy, że chcielibyśmy się realizować to wcale nie stoi w 1611 tak bardziej jak na to zwróć uwagę czy ten plan to nie jest taka jak nie zwolni czy jak ja chcę odejść musieli być przygotowany nie tego po prostu podejmuje decyzję, że nie tylko realizuje się prace realizuje też sam dla siebie też to wyniki badań również z polskiego rynku to takie europejskie gdzie wyniki pokazywały, że większość obecnie rekrutację firmach są rekrutacje wewnętrzne i też menedżerów nie szuka się na zewnątrz tylko właśnie w środku, bo taki człowiek jest tańsze z bardziej sprawdzone będzie bardziej zmotywowane po objęciu stanowiska w związku z tym nowym w przestrzeni szukania pracy rzeczywiście się bardzo mocno kurczy tak to kto to jest taka sytuacja, która na rynku polskim dość mocno klaruje, ale rynek Polsce też jest 1 rynek dla polskiego menedżera czy czy też osoby tzw. Silver, gdyż dzisiaj nasza działalność nawet Warszawy czy jakiegokolwiek innego miasta w Polsce może być działalnością, które de facto wykracza poza granice Polski i możemy realizować jej robić nasze rzeczy którymi interesuje chcemy robić tak naprawdę z każdego miejsca na świecie wiele takich przykładów, więc do chcemy mówić o tym w tym programie, żeby się nie ograniczać tak czy jest jakiś jakaś granica wieku, po której powinniśmy mieć plan, by czytaj także nie mam 30 to jeszcze spokojnie czy dopiero 45 albo 50 plus to powinnam się zastanawiać co dalej ewentualnie no cóż nie są do końca 2 nad NATO pytanie wydaje mi się, że trzeba każdy powinien zadać sobie samemu pytanie, jaki jest cel w życiu dla niego zawodowy czy to jest rozwój 1 organizacji to jest poza poznawanie nowych firm i nowych nowych braci to jest właśnie realizacja swoich swoich pasji tak naprawdę dzisiaj widzi za 101520 lat trochę trochę to od tego zależy ja patrząc na moich wielu znajomych, którzy jak są bliżej tego wieku 50 lat oni bardzo często wpadają już taki syndrom złotej klatki brak pracy w dużych organizacjach, gdzie zakładają, że już przekroczyli próg dzień warto się rozglądać na zewnątrz i realizować nawet własnych pasji zawodowych, że już w zasadzie powinni cały czas postać tej organizacji w końcu jest bardzo dobrze się rozwija czasem są wielkie wielkie koncerny jest Super i przychodzi moment z różnych zresztą powodu że, że to rozstanie musi nastąpić wtedy są rzeczywiście większym kłopocie no generalnie jednak starsi ludzie, którym trudniej jest nam wszystkim znaleźć miejsce pracy z tego powodu, o których mówił wartości 3 żonaty miejsca pracy te stanowiska są racje przeznaczone dla osób wewnątrz albo dla osób aspirujących moim te są tańsze to co tak to są takie reguły rynku swoje musimy się jakoś pogodzić i jest akceptować wniosku tym lepiej się do nich przygotować ja myślę, że można palić ciekawą rzecz dotyczącą wieku rzeczywiście dopiero cały zostały ujawnione badanie co prawda amerykańskie, ale dotyczące tego jak kim wieku są właściciele założyciele firmy odnoszący największe sukcesy firm odnoszących największe cmentarze, czyli takich start-upów na stereotypie takie, że tam młody człowiek po studiach polega na tym mówi w garażu, zwłaszcza tak pewnie właśnie znaczy tak silnej wtedy wystrzeli w kosmos ten biznes ten pomysł technologia zeznania badania mówią, że największe sukcesy odnoszą start-upy zakładane przez ludzi w wieku 45 plus na maszynie 65 plus, ale jednak ci, którzy mają za sobą właśnie jakąś ścieżkę rozwoju no może kariery również w po prostu w korporacjach czy w innych firmach, jeżeli mają dobry pomysł to mają wtedy większe szanse, żeby zrealizować niż wtedy, kiedy tak samo dobry pomysł ma człowiek na tuż po studiach oczywiście na to nie także 100 %, ale no warto tam pocięte są badania mit więc one są jakoś tam dostępne i to jest też 1 ze ścieżek właśnie tego planu de, dlatego że należy przyjąć plan beton jest po prostu awans firmie na kolejne stanowisko tylko właśnie zrobienie czegoś innego niż siebie data nie taka prosta kontynuacja, która zresztą coraz mniej jest możliwe, bo naprawdę zmieniają się wymagania na tych wyższe stanowiska niekoniecznie to co robiliśmy dotąd będzie wystarczające do tego, żeby zająć to wyższe stanowiska, więc taki plan bez w postaci własnego biznesu albo biznesu ze wspólnikami albo inwestycji w cudzy biznes wtedy biznes Center to jest bardzo ciekawe rozwiązania, ale trzeba dobrze przemyśleć kilku moich znajomych tak właśnie 45 plus około pięćdziesiątki rzeczywiście teraz właśnie rozwija własny biznes start-upy w zeszłym tygodniu było finansowaniu start-upów i jeszcze podzieliłam tym spostrzeżeniem, że właśnie oni próbują i okazało się nasze rozmowy wyszło, że rzadko widuje dobre start-upy w Polsce jeszcze zarządzane przez starszych ludzi to, więc te badania amerykańskie mnie cieszą to dobrze załóżmy, że moim planem jest założenie własnej firmy tak, żeby nie mówić z angielska start -up własnego biznesu jak się można do tego przygotować jeszcze pracując n p . na etacie, jeżeli do tej pory nie prowadziliśmy biznesu, czyli zajmowaliśmy jakąś wadę są rodziną niezależnie od tego co było zajmowałem się nie administracją w firmie zajmował się finansami firmy IT firmy i t d. powinniśmy, choć pobieżnie poznać inne dziedziny, które są wymagane do prowadzenia własnego biznesu musimy sobie uświadomić jedno, że własny biznes znaczy, że w każdym momencie tego biznesu odpowiadam za każdą jego część już Niejestem odpowiedzialny tylko jakąś działkę jakiś część jakiegoś procesu przez cały proces, ale za wszystkie procesy, bo to jest mój biznes teraz na początku na pewno będzie tak, że większość rzeczy, które w tej chwili będzie działa większość decyzji podjęcia w tej chwili większe rzeczy zwracam się zrobić w tej firmie to będę ja muszę zrobić nikt inny tylko oczywiście można powiedzieć, że podzielę się tym potem biznes będą rozwijały budował nie tylko sam, ale z kimś, a de facto i tak będzie mniej rąk główne roboty niż chęci i rzeczy do zrobienia, więc trzeba sobie na to pytanie jak to zrobić dobrze przejrzeć różnego typu publikacja ten temat i zapoznać się ze zdaniami ludzi, którzy taki proces przeszli wiele temu przechodzą taki proces no musiałem sobie otworzyć głowę PS aha to jeszcze bym się tym zajmować w tamtym, czyli trzeba się wielu rzeczy innych nauczyć to jego zasad sprzedaży n p . że nie chodzi o to, żeby być od razu specjalistą wdanej dziedzinie chodzi o to, żeby zrozumieć, o co w ogóle, o co chodzi, tak więc tobym pojedzie jako pierwszy pkt 2 punkt jest taki, że jeżeli startuje nowy biznes musimy się zbroi w cierpliwość to nie jest tak, że za chwilę pojawia się, więc to nie jest tak zawsze były duże pieniądze oczywiście gdzieś tam czytamy słyszymy, że ktoś bardzo szybko zrobi duże pieniądze, ale są umówił się wyjątki większość biznesów to są biznesy dojrzewają wymagają czasu na realizację tego naszego pomysłu często meandruje tak myślimy, że będziemy ten jest prawie tak okazuje się trochę wybaczamy w lewo albo prawo to nie jest taka prosta ścieżka Night czy warto mieć zaplecze finansowe na karę ręce trafi trzecia rzecz to jest zaplecze finansowe to znaczy pieniędzy nigdy nie jest za dużo zawsze się okazuje, że za mało nawet kiedy się uda w fajny beat fajnie mieć pomysł takiej okazji się z wielu takich, którzy chcieli tego naszego biznesu dołączyć czy to w postaci właśnie inwestorów w postaci osób ze zdobyciem zarządzać to ta nadwyżka no może się okazać zbyt mało, tak więc trzeba brać pod uwagę, że będziemy się tak mocowanie do własnej wyszła na jak coś zrobić, bo do tej pory tego nie robiłem musi do tego przekonać, żeby to zrobić sam siebie 2, że muszę założyć, że to może trwać dłużej niż zakładam to trzecie że, gdy potrzeba więcej pieniędzy na to czasu niż się wydawało czy do jeszcze tylko 2 rzeczy z własnego doświadczenia jak zachęca do tego, że myśleć o rozwoju biznesu z przyjaciółmi znajomymi niskim wspólnie to naprawdę bardzo bardzo pomaga, bo to tak odpowiedział to jest duży wysiłek wysiłek nie tylko finansowy, ale także czasowe intelektualny warto mieć lustro ludzi można o tym, rozmawiać wspólnie wspólnie realizować, szczególnie że każdy z nas jest trochę inny i może się okazać, że w tej sprzedaży ktoś będzie zdecydowanie lepszy ktoś będzie lepszy winnej win w innych kwestiach i druga i drugi element trochę też, kontynuując to największa zmiana dotyczy tak naprawdę drobnych rzeczy, bo na tym się okazuje, że wychodząc z korporacji to tak już własny samochód to trzeba w takim razie zamówić wynająć willi sama, bo komputery telefony wszystko jakiś problem to już działa i nie pomoże już trzeba mieć firmę albo Sambor w samym po poradzić z tym samochodem nami ani samemu na początku trzeba dostać drobiazgi, ale jak osoby są na wysokich stanowiskach często nie zauważają drobiazg wokół nich są realizowane za ich i też no warto o tym, pomyśleć, że to spadnie na głowę tej osoby, która wychodzi z tego wysokiej pozycji to naciera tak rzeczywiście jest takie charakterystyczne, bo mówimy o prawdę dyrektora, którzy idą na swoje dla nich rzeczywiście co tam powiedział wielkim wyzwaniem jest jak się kupuje domenę wszystko mawia Kuriera, że trzeba iść na pocztę i takie rzeczy okazują się na trudne i takie zniechęcające natomiast na gazie można jak najbardziej nauczyć prawda można polubić prawda, że wreszcie wiem jak to jest natomiast trudną rzeczą jest to, że wspólnicy czy współpracownicy oczekują, że n p . jak byłem dyrektorem IT w firmie to na pewno wiem jak się domenę kupuje albo konfiguruje drukarkę na nie żaden dyrektor IT nie wie jak na myśl, że większość nie wie jak się kupuje domenę no jak to się przyznać ja znam parę osób, którym opowiadał, że na właśnie musiały się po nocach nauczyć takich podstaw, że przy mnie skompromitować w oczach swoich tam współpracowników ciemnych nam się, że warto podać na jakieś przykłady jednak firm, które i ludzi, którym się na świetnie powiodło, bo w zakładach porozmawiamy zaraz po skrócie informacji Radia TOK FM zaprasza strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie studia państwa moi goście pani Iwona Bartczak prezes klubu dyrektorów finansowych dialog pan Bartosz Radziszewski dyrektor zarządzający biznes dialog im pan Tomasz Pieniążek partnerów nie mogli rozmawiamy o planie Bell dla menedżera dla dyrektora dla kierownika projektu dla osób zarządzających jak to zrobić, żeby w przypadku jakiś decyzji w sytuacji, kiedy nasza bezpieczna praca na etacie i ten poczucie komfortu przypominam dosyć złudne często przy zmieniających się warunkach, kiedy się zmieni to co można robić tutaj rozmawialiśmy o tym, że można założyć własny biznes no właśnie powiedzieliśmy, jakie są warunki pani tuż przed kultem informacji powiedziała, że mogą być przypadki właśnie, że powiemy o konkretnych przypadkach tak na pewno wszyscy znamy albo bilansów zauważyła taką sieć sklepów Organic farma zdrowia mając założycielem tej to jest tej tej tej firmy tej sieci no właśnie czy, który wcześniej pełnił funkcję prezesa dużej firmie giełdowej firmie informatycznej com w Computer landzie pan Sławomir Chłoń no to była właśnie jego decyzja to dobry czas zdarza się, że ludzie dyrektorzy takich branż przemysłowych czy informatycznych na zakładają biznesy całkiem innymi dziedzinie na wasze dotyczące stylu życia zdrowego jedzenia czy wypoczynku np. stadnina koni czy jakiś gospodarstwa agroturystyczne innym ciekawym przykładem jest Michał Szafrański jego blog jak oszczędzać pieniądze o tym jak wydawać swoje pieniądze jak rzeczywiście gospodarować swoim budżetem domowym jest blok ba nr 1 w Polsce Michał był przez wiele lat dyrektorem również w firmach dużych firmach informatycznej i w pewnym momencie podjął decyzję ID na swoim i ropie właśnie bloki będą z tego, że nikomu nie rokował sukcesu jak bloga żyć okazało się, że miał na to pomysł miał kompetencje tylko on się to co powiedzieliśmy wcześniej wiele lat przygotowywał się do do tego tematu to był jego taka pasja w ogóle myślę, że w tym odejmowaniu decyzji o tym, planie bez o tej zmianie ważny jest właśnie ten element ja podejmuję decyzję nie czekam aż mię tam zwolnią albo jak pojawią się jakieś okoliczności albo coś innego się wydarzy albo będą dostatecznie przygotowany nigdy nie będą dostatecznie przygotowane tylko po prostu mówię ja od 1 stycznia albo tam 30 października będę teraz kimś innym oczywiście te, jeżeli chodzi o własny biznes to co jakby 2 drogi jednak zakładam własną firmę bądź ze wspólnikami, a druga to jest zostaje inwestorem w start-upy bardzo w tej chwili taki modny kierunek modne Niemcy to właściwe słowo modny właściwy kierunek n p . na jest taka sieć miał w gabinecie, którą prowadzi Robert Ługowski, który też wiele nabył właśnie w korpo w różnych na różnych stanowiskach wysokich norm w pewnym momencie twierdzi rząd sam będzie inwestował oraz gromadzi wokół siebie takie osoby, które chcą inwestować w start-upy to są przykłady menedżerów dyrektorów, którzy założyli własny biznes, ale też taki przykład namacalne mamy również studia pan Tomasz Pieniążek mógł pan opowiedzieć swoją historię kariery rynku kariery wsady na czym w kontekście w kontekście tematu jestem osobą, która przy 17 lat pracowała w w 1 organizacji napotka dyrektor finansowy dla rynku medycznym dodaje Irena Eris później osoba zarządzająca hotelami po tym, pod tym brandem 1717 lat to ostatnie ostatnie lata czas ostatni rok to taki moment, którym niema dziś żadne zaczęli namawiać może jednak jakiś inny kierunek, bo oni byli też na innym etapie życiowym ja też uznałem, że no pewne pan się kończą życia myśli oczywiście o czymś nowym, bo właśnie dochodzi do pewnego wieku, w którym się zastanawia nad tym co chciałby jeszcze w życiu zrobić okazało się że, że decyzje trzeba podjąć mają do końca sprecyzowanego planu widzę w tym złym przykładem powiedział ja bym wolał, żeby nim możemy być lepsi, ale wiem to my się na błędach innych aktów, więc zachęcam do tego żeby, żeby ten ten plan, by przygotowywać może bardziej precyzyjnie bardzo dokładnie i raczej uznałem, że przychodzi ten moment skoro i inni też jakoś namawiają ich co ze mną zrobić wspólnie co spróbujmy to co zrobić tak się stało dzisiaj wręcz jesteśmy zadowoleni z tego co wspólnie wspólnie stworzyliśmy z organizacji czy firmy ma być organizacja tam jest też mała ma firma doradcza, ale niszowa i coś nam się pani wspólnie razem realizuje projekt jest zadowolenie wydają się zdobyła 1 z lepszych decyzji moich moich życiowych się wydają się że, że jestem przykładem, gdzie warto może zrobić to lepiej oczywiście, ale generalnie powiedział, że warto czasem coś co zmienić w życiu póki nie jest za późno póki tak naprawdę ty za nas o tym, życiu nie decyduje nie żałuje pan tej wygody taką służbowego samochodu laptopa komórki sekretarki i tego, że właśnie dużo takich w PRL w cudzysłowie jest robionych za pana nie jak i ja generalnie byłem menadżerem, zarządzając blisko szczegółów blisko bieżącego zarządzania w związku z tym ja nie byłem bardzo udany oddalono życia, więc też moje zaskoczenie rozpoczynają właśnie działalność nie było tak nie było takie duże wręcz życie samochodu osobowego już nie było dla to sobie kupiłem, ale też kupię taki jak i mi się podobał niejaki organizacja granie zakładała, że rząd powinien powinien być samochód, którym się bardziej podoba taki, który zagra, więc są też pozytywne tego tego tego elementy odczyty z góry to jest duża duża praca i najczęściej wyliczył, że wszystko jest łatwo jest naprawdę ciężka robota, żeby przez kilka pierwszy z pierwszych lat stworzyć organizację firm firmy, która będzie stabilnej już już na rynku nam się to udało dzisiaj Super tak, ale były momenty zwątpienia gratuluje to zakładanie własnego biznesu niestety nie jest dla wszystkich są osoby, które mówią nie to jednak ja jestem zwierzęciem korporacyjnym ja lubię pracować w strukturach własnym biznesie się nie odnajdzie nie sprawdzę i wtedy część osób n p . wybiera funkcję Interim menedżer, czyli takiego menedżera, który nie jest żadnym strukturze, ale jest do wynajęcia przez firmę Knight określony czas 3 miesiące pół roku 2 lata i tam wykonują określone zadanie i są kończy się współpraca to jest dobry pomysł dobry plan UB to jest dobry plan ja osobiście przychodziłem ten ten etap to znaczy, podejmując decyzję o tym, żeby we własny biznes przedmiotem było takie Interim managementu on pozwala zapoznać się z innymi branżami z innymi rodzajami biznesu nawet, bo w każdej branży trochę modele biznesu w różnych firmach się różnią co więcej wtedy po, jakby możemy w Realu sprawdzić nasze umiejętności to naszą wiedzę jak jak ona działa w innych organizacjach nie tylko w tej, której w tej do tej pory byliśmy można to zrobić jednocześnie będą są organizacje mamy na to czas możliwości, bo często tak jest, że organizacja nie wypełniają one 100 % czasu, a te projekty można realizować tzw. godzinach co więcej może połączyć razem z tym z tym inwestowaniem start-upy, dlatego że my mamy jeszcze chyba błędne takie stare podejście inwestora start-up tacy sami niesamowicie wielkie pieniądze, żeby inwestować dzisiaj ten poziom wejścia to są naprawdę relatywnie biorąc niewielkie pieniądze między można już myśleć o inwestowaniu mając 50  000 zł, a więc i rozrabiają nie inwestujemy całej kwoty, którą mamy 1 start-up co więcej możemy być Interim menedżerem dla takiego start-upu, czyli zainwestować po ileś po ileś tysięcy w różne rodzaje biznesów i mieć możliwość sprawdzenia się pomagającym biznesem, który inwestuje dlatego żony chętnie korzystają z tej naszej wiedzy umiejętności doświadczenia co za tym idzie jak zwiększamy też swój poziom wiedzy do podjęcia tej ostatecznej decyzji czy rzeczywiście chce realizować ten plan będzie ten pan ma wyglądać w ten sposób 7 plan ma być zupełnie inny jak wygląda rynek Interim menedżerów w Polsce teraz czy to jest także jest duże zapotrzebowanie mamy autorów zewnętrznych to jest trudny temat na czym zależy co nazwać zapotrzebowaniu to znaczy byłaby rola byłyby miejsca dla IT dla dla takich właśnie menedżerów, żeby zasilić rzeczywiście zrobili jakąś jakiś projekt porządek, jakkolwiek nazwiemy firmie, bo oni nie są związani z tą załogą, która tam jest ze starymi problemami uwarunkowaniami, więc biorąc pod uwagę ile problemów firma, zwłaszcza polskich firma przydałoby się, żeby tam weszli ci właśnie menedżerowie tacy na określony czas natomiast wcale nie jest także właściciele tych firm czy też inne osoby zarządzające, które są w tych firmach chciałby Interim menedżerów, bo po prostu zwyczajnie boją Czeczeni zostaną na stałe rugując tych obecny jest ich stanowisk na często też nie ma takiego zaufania do da do tej osoby z zewnątrz, która jest chwilowo tylko związana z firm nie nastawiona na jakich długoletni związek, więc jest ten rynek, ale jednocześnie go nie ma dlatego rola jest bardzo trudna, bo to jest bez przerwy sprzedaż bez przerwy trzeba szukać nowego kontraktu co też może się przekładać na gorszą pracę jestem na kontrakty woląc 100 % na nim prawda koncentrować, a nie myśleć za 3 miesiące już paniami coś innego, więc będę się rozgląda się także na jest to jakaś jakaś opcja, ale ja np. by ją najmniejsze polecała również, dlatego że czy też chyba nie jest dojrzałość rynku przedsiębiorców natomiast są zupełnie inne ścieżki myślenia osobie można uczelnie bardzo potrzebują wykładowców z praktycznym doświadczeniem można zostać niestety pensja na uczelniach na socjologię za godzinę znamy ta na więcej, ale właśnie to, że jeżeli się wychodzi z posady takiej korporacyjnej to często można robić wiele różnych rzeczy znajdziesz tam złożyć te pensje którą, którą się otrzymywało korporacji, ale często ten nie jest też główny cel, bo to jednak taka zmiana jest też zmiana w życiu, ale można procent Fundacja wykona w takie uzupełnienie z doświadczenia ostatnich kilku lat naszych projektów jest bardzo dużo firm polskich średnich wcale niemały, które potrzebowałyby wsparcia one same wiedzą, że potrzebują wsparcia fachowców czy osób osób z dużym dużym doświadczeniem natomiast w rzeczywiście ten przekroczenie tego progu podjęcia decyzji, że jednak warto za zapłacić za pół roku prawa pracy osoby, która pchnie na trochę inne tory firmy ta decyzja jest bardzo trudna dla dla dla narciarza, że to są zazwyczaj koszty dużo większa niż przy normalnym etacie w strefie szefa nieraz rozmawialiśmy Interim menedżera mieliśmy przedstawicieli też stowarzyszenia Interim menedżerów te wynagrodzenie wyższe, ale właśnie to wynagrodzenie liczone to, że ten człowiek musi potem znaleźć kolejny kontrakt i t d . i t d. system aspektem co przychodzi z wiedzą doświadczeniem, ale nie zostawia rzeczy materialnych głównie w Polsce skupiam na tym, że poza materialne jeśli one przy ze sobą niosą wiedzę doświadczenie know-howi wiedzy niematerialne i wysoka my kiedy, kiedy firmie podjąć decyzję, żeby zapłacić za niematerialne rzeczy nic nie zostanie nam na papierze premier każe z 2 zmiana organizacyjna i to, ale jak to wycenia to jest ten problem także mamy własny biznes mamy Interim managera, ale tutaj powiedziała pani prosiła o bardzo ciekawy aspekt, bo niekoniecznie chcemy znowu lądować w biznesie być może ten twardy biznes świat korporacji świat sprzedaże zysków marże już trochę nam obrzędu powiedziała pani fundację np. na czym miałby nie mówią także obrzędu dno każda każde miejsce ma swoje wady zalety ma swoją urodę prawda, więc to, że chcemy zmienić pracę to nie znaczy, że nam dobrze Płatek właśnie chcemy coś innego i często ludzie mają takie poczucie ludzie wyszli na wysokie stanowiska, że coś jednak winni społeczeństwu to jest coś takiego może nie taka bardzo sformalizowane, ale ja znam wiele takich przykładów osób, które zrezygnowały właśnie z tego z tej kariery w korpo na rzecz tego, żeby otworzyć fundację albo stanąć na czele jakiś fundacji Przemek ochry Bieniuk wiele lat na bardzo wysokich stanowiskach w prasie dano nie w tym teatrze no jest w tej chwili prezesem dużej fundacji dla dzieci z chorobą nowotworową przy wrocławskim Uniwersytecie medycznym oraz Raczyńska długo na stanowiskach w ranczu dyrektorski w tej chwili prowadzi na mega przedsięwzięcie bardzo trudne klubokawiarnie zatrudniającą młode osoby ze spektrum autyzmu na Warszawie na Grójeckiej życie jest fajne no to była jej decyzja, żeby właśnie temu przedsięwzięciu w takie przedsięwzięcie wejść jest budować to jest codzienna walka o pieniądze życie o to, żeby właśnie te osoby 25 osób zatrudniają świetna rzecz Jarek Horodecki wiele lat dyrektor w korpo w Orlenie ten, który prowadzi teraz do muzyki na nowym świecie, bo po Warszawie codziennie będzie grana muzyka Chopina, bo to jest jego miasta na bardzo trudno utrzymać takie przedsięwzięcie żeby, żeby ona funkcjonowała była na wysokim poziomie, żeby na siebie zarabiało, gdyż wynajmuje może nie na w pełni komercyjnych warunkach, bo od miasta to jest dawna kawiarnia nowy świat w Warszawie, ale jednak, tak więc wszystkie te osoby na podjął jakąś decyzję, że tworzą jeszcze jakąś inną wartość niż miejsca pracy dochód Narodowy, chociaż wszystkie te miejscem wiążą się z wydawaniem zarabianiem pieniędzy na pustym się wiąże działalność jakakolwiek we współczesnym społeczeństwie audycja nam się kończy warto przejść do podsumowania plan, by powinniśmy mieć lepiej myśleć o tym, wtedy, kiedy jest dobrze niż wtedy, kiedy już źle, toteż ja przypominam były audycje o budowaniu sieci kontaktów lepiej mieć sieć kontaktów zbudowaną jak jest dobrze, a nie potem rozpaczliwie szukać znajomości jak już jesteśmy w potrzebie, bo wtedy wiadomo że, że ta sieć zupełnie inaczej będzie działała wieku nie ma tak takiego ustalonego wcześniej tym lepiej, chociaż pomoże nam się zmieniać nasze zobowiązania tego z wiekiem, bo to będzie po pierwsze, indywidualnie poza po drugie, zależy co wybierze ta osoba no to trzeci czasem jak będzie tam starsze tu temat sam młodszy wiek będzie, tak więc to bym raczej związana z taką wewnętrzną dyspozycją jest taką podmiotowość to znaczy ja buduję swoje życie oczywiście z szacunkiem do i tych osób, które miał otaczają biorę pod uwagę to drogie, ale ja buduję to ten chyba tak najważniejsza rzecz i rzeczywiście na czas na czas nie wtedy, kiedy może to wtedy na pewno może nie na pewno, ale są małe szanse, że się uda TK wcześniej buduje swoją wiedzę kontakty pielęgnuje go tam swoje pasje przede wszystkim znam różne środowiska mniej taką wąską ścieżką, bo nie mam czasu, a i to jest chyba najważniejsza rzecz zbyć takiego przesądów, że te nie mam czasu na to, żeby pomyśleć o czymś innym i przygotować się do państwa myśleniu o przyszłości powinniśmy za samo to jest także dzisiaj nie można też, że mamy 333 czas ten czas, kiedy jesteśmy młodzi się uczymy potem czas, kiedy pracujemy potem czas, kiedy odpoczywamy korzystam dzisiaj to, że będzie przeplata znaczy co jakiś czas będziemy się czegoś nowego uczyć atak się ponieść codziennie co jakiś czas będziemy co jakiś czas będziemy pracować powinniśmy codziennie i co jakiś czas będziemy odpoczywać ponieść codziennie de facto nie dotrzymamy powinno to być tak trochę równolegle powinniśmy sobie balansować taki i i żyć na co dzień bardzo dziękuję za udział w audycji państwa im i moimi gośćmi byli pani Iwona Bartczak prezes klubu dyrektorów finansowych dialog dziękuję bardzo ją co pan Tomasz Pieniążek partner w nim moty w dziękuję dziękuję i pan Bartosz Radziszewski dyrektor zarządzający biznes dialog dziękuję bardzo dziękuję do złotych ja nazywam się Marzena Mazur zaprasza na kolejną audycję strefa szefa już za tydzień do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA