REKLAMA

"Ćwiczenia izometryczne są fundamentem każdego ruchu"

Data emisji:
2019-08-18 11:40
Audycja:
Rusz się, na zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
14:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

ruszy na zdrowie w niedzielę magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk przy mikrofonie kłaniam się państwo z nami jest Michał Orlicki dzień dobry dzień dobry państwu szczerze nie wiem, czego zacząć coś panu przedstawić powinien powiedzieć tak sportowiec trener personalny akrobata powietrzna artysta aktorka Kader motocyklista tego jeszcze tak wiele wiele rzeczy robię w życiu wszystkim wszystkiego, czego się podejmuję staram się robić 700 to robić jak najlepiej i jest Rozwiń » tego trochę natomiast głównie główny teraz zajmuje się sztukami sztukami powietrznymi akrobatykę powietrzną natomiast pracuje cały czas jako trener personalny współpracuje ze swymi klientami uczniami no dobrze tylko tak akrobacje powietrzne raczej kojarzą nam się nowym słownictwem, czyli z czymś co potrafi powiedzieć utrzymać długo ludzkie ciało nie jest w stanie utrzymać się długo w powietrzu jeśli samo na osoby te siły, żeby wznieść ponad podłogę zgadza się z tą akrobatyka powietrzna, która wywodzi się tylko tzw. sur nowe jest to sztuka nowoczesna jest połączenie akrobatyki naziemnej z elementami powietrznymi z akcesoriami, czyli m. in . w moim przypadku to pasja akrobatyczne, na których latami wykonuje różne akrobacje w powietrzu nie ma pan na pasach, które przymocowane są na suficie to tak jak nie wiem taka grupa artystyczna proszę nie poprawi jeszcze w tym będzie o celu, która prezentuje różne układy na taśmach na kołach przymocowanej do niej tak, ale zgadza się zgadza się tak jest grupa c, ale to była ona była pionierem w Polsce że, choć takie sztuki cyrkowe, a teraz natomiast wraz z dużo innych też grób ja również mam 1 ze swoich grup nasi art, którą w, której realizujemy oprawy artystyczne dla dla firmy i dla należnego oraz rodzaju eventach i imprezach spoglądał na pana państwo widzą albo proszą, by państwo zerknąć do mediów społecznościowych, w których pan Michał też jest dość aktywny i pan minami krótka nie wygląda pan właściwie wzorem atlety, gdyby Niewiem rzeźbiarz chciał takiego atlety pokazać z pomocy swojej pracy na pewno mógł pan mu posłużyć jako model tylko pytanie czy właśnie taki atleta, który ma mocno wyrzeźbione mięśnie jest pan wysokim mężczyzną może właśnie te sztuki akrobatyczne w powietrzu uprawiać kilka nie stoi na przeszkodzie raczej kojarzy nam się, że gimnastyk akrobatyczne to jest niewielki posturą facet, żeby nie powiedzieć kucharką, który waży niewiele dzięki temu wznosi się aż miło no tak zgadza się pan rację akurat te takie dyscypliny, które sobie wybierałem do tej pory niestety nie były pod kątem moich mojego etyki dobre trzeba zwierzę przez w części przez 15 lat trenowałem kung-fu sportowe wushu sportowe był w kadrze narodowej reprezentowałem Polskę a kiedy skończyłem ten sport zająłem akrobatykę powietrzną też dlatego boimy się podobała natomiast jak pan mówi głównie głównie niższe osoby niż ja i mniejsze mają lepsze predyspozycje tego sportu natomiast pomimo to pominę pomimo to podobało się też zaczęto trenować tak samo wushu sportowym było dokładnie tak samo wszyscy zawodnicy, którzy byli byli zawsze ode mnie prawie połowę niższy w związku z tym oni mieli łatwiej ja byłem trochę ciężej natomiast inaczej prezentowały na scenie na zawodach także są plusy minusy tego pan nie powie, że pionierem, ale pierwszą pierwszym gościem w naszym studiu, który chce dowieść, że ćwiczenia izometryczne są fundamentem właściwie wszystkiego każdej formy ruchu to prawda czy fałsz tak zgadza się sam sam, jakby jestem zwolennikiem tego typu ćwiczeń są świetnym uzupełnieniem dla sportowców są świetnym treningiem dla osób, które zaczynają też swoją przygodę ze sportem i są też również wykorzystane wykorzystywane w rehabilitacji uznawane jako prozdrowotne ćwiczenia na czym polegają ćwiczenia izometryczne może będziemy tak, żeby tak, żeby określić wszystkim na czym są 3 formy ćwiczeń jest praca ekscentryczna koncentryczne ich metrycznych w każdym z tych 3 rodzajach zmienia się Długosz mięśnia poza pracą i metryczny, czyli pracy koncentrującej przyczepy nam się oddalają podczas napięcia mięśnia w koncentracie zbliżają się i geometryczne to jest ten moment, gdzie przyczepy nie oddalają się ani nie zbliżają pozostają w 1 miejscu wtedy wykonujemy napięcie mięśni i to właśnie praca i medyczne wypadły bardzo trudno jest nie wiem stanąć nawet przed lustrem, by uruchomić swoją wyobraźnię tak, by wysmarować tejże wyobraźni, który z mięśni i napięć, wykonując żadnego ruchu, bo pewnie też o to chodzi tak dlatego dobrze korzystać z trenerów trenerów trenerów personalnych tak, żeby mogli wytłumaczyć powiedzieć, ponieważ w tej tego typu ćwiczenia bardzo jest równie ważna technika wykonywania ćwiczeń, ponieważ kąty na pięcie to jest bardzo istotny w szczególnie w zależności, kiedy pracujemy nad danym daną partię myślowo no dobrze, ale pan musimy wiedzieć też po co robimy teraz w jaki sposób to poprawa nie nasze samopoczucie nasz aparat ruchu w jaki sposób wydaje się to do innych sport tak zgadza się na ryby przede wszystkim ćwiczenia izometryczne budują nasz Kor wewnętrzny, czyli sprawiają, że wszystkie miejsca, które są mniejsze schowane zacznę pracować dużo bardziej niż wcześniej ekstra ekscentrycznych koncesjonowanych tym samym tym podstawowym miejscu, podając numer tak zgadza się, ponieważ nie wykonujemy ruch w ustawie, czyli nie osoby np. które nie są wytrenowane dużo łatwiej będzie im zrobić ćwiczenia izometryczne niż koncentryczne, ponieważ polegającego na napięciu mięśnie, jakiej częstotliwości należy wykonywać ćwiczenia, żeby one przynosić jakikolwiek skutek do rozmów w ustawie z wynikiem sportowym nie da się przez tydzień ćwiczyć mostu przez 7 dni później sobie odpuścić nie są są różne mówi wszystko zależy od tego do czego to robimy, bo sportowy, który ma np. który bazował dyscypliną jest jest bieganie to wiadomo, że nie zajmie Trynki metrycznym mu, jakby każdego dnia nie będzie wykonywał rynku medycznego będzie stosował go jako trening dodatkowy natomiast sam jestem zwolennikiem raczej wykonywania mniejszych jednostek treningowych i nawet codziennie niż 1 ten 3 × na tydzień dłuższego prawda w ten sposób dla kogo są ćwiczenia izometryczne w zasadzie są dla wszystkich oczywiście są są wyjątki, które na, które trzeba zwrócić uwagę, ponieważ przy dużej intensywności ćwiczenia izometryczne podnoszą ciśnienie dlatego dla osób, które są mają problem sercem krążeniowo problemy to nie są zalecane tak samo dla kobiet w ciąży także przy przy tego typu chorobach problemach w sytuacjach należy się skonsultować lekarza wcześniej pan od jak dawna zajmuje się dbaniem troską o własne ciało NATO będzie 25 lat na pewno 25 lat muszę przyznać to jest okres, w którym mieliśmy różne mody właściwie kilka teorii dotyczących zdrowej sylwetki legło w gruzach dziś eksponowane został nowy model takiego człowieka idealnego jak pan przez te lata przemierzał też tak no no niestety tak komentowano 225 lat temu w latach dziewięćdziesiątych modny był mężczyzna dobrze zbudowany przesadnie zbudowany, które ma mieć takie, że koszula na nim pęd do tak dobrze dobrze, że rzecz, że pan o tym, mówi notę mody są, a w zasadzie są to cel cały cały całościowy albo całoroczny rozwój tych w tej wiedzy na temat treningu i też zmienia to jest naturalne, że się zmienia tak jak mody muzycy się zmieniają tak samo tutaj mody i wiedza z zakresu rynku też zmieniać dobrze być na bieżąco ja sam staram się cały czas śledzić zmiany nie tylko na polskich portach, ale także na główne zasady na zagranicznych, gdzie gdzie, by gdzie, jakby wszystkim formacje oparte są na na badaniach i no to takie nauczymy pamiętam rzeczy, których uczymy na studiach wiele rzeczy jest nieaktualnych i trzeba cały czas pogłębiać wiedzę i być na bieżąco następowała tak szerokie portfolio tych zajęć sportowych, które doprowadzą do dobrego samopoczucia co pomoże panu pracę, po której pan aktorem on też czasem się zdarza nowa, że to musi pan sylwetkę idealną to nie da się wszystkiego robić żyjemy w czasie czasach, kiedy świat pędzi i jednak wygospodarować godzinę dziennie nam dla siebie na ruch to już będzie optymalna sprawa, ale pytania się do tego zabrać to nad podaż wszelkiego rodzaju rozrywek sportowych jest aż nie do zniesienia tak powiem, bo może pan zagrać w głosie badmintona mówią większych miastach w tenisa może pan na siłownię wziąć udział w zajęciach grupowych jeździć rowerem na wrotkach tutaj moglibyśmy także Litwa tak to jest z tego bardzo duże przede wszystkim takie taki pierwszy, ale to po prostu trzeba chcieć i trzeba mieć trzeba chcieć to zrobić chcę jeszcze trzeba mieć na założenie, że ja tego chce potrzebuje będzie to robił, bo znalezienie godziny w ciągu dnia czy czy 2 godzin nawet jest kwestia tylko zaplanowania i dobrej organizacji dnia oraz wewnętrznej własnej motywacji do osiągnięcia celu przynajmniej zemną tak czy wyłączenia media społecznościowe tak na tym na tym nam chodzi na pewno wiele czasu tym również natomiast u mnie akurat jest to forma reklamy marketingu, więc zakładam, że moja praca no ale to jak wobec tego wybrać oprócz tego rzeczami do czegoś pasję pociągi i oddać temu w całości to to musi być jak jakiś też forma ruchu, które komplementarnie uzupełnia nie jest oderwana od rzeczywistości ten, kto dźwiga ciężar będzie próbą w powietrzu pan przyzna zgadza się nie, ale ten, który dźwiga ciężary może mają określony cel to już jest jego, jakby cel, bo chcę dźwigać ciężary i on każdy trening już będzie ukierunkowany pod dźwiganie ciężarów natomiast dla przeciętnej osoby, która zaczyna swoją karierę ze sportem bądź, bo z rekreacją, bo to są 22 różne rzeczy, których o, których trzeba pamiętać, że sport jest wyczynowy na to jest Rekreacja jest dla zdrowia w pańskim zdaniem jest to granica granica jest to ciężko powiedzieć bo ja np. utrzymuje się zawodu tego prawda jestem jestem artystą akrobatą, żeby codziennie w treningu tak jak sportowiec, który na, który wystartuje na zawodach jest to dla niego, jakby rywalizacja IT i także osiąganie sukcesów celem jest jakby zdobycie złotego medalu i później też być najlepszym danej dyscyplinie i później z tego tytułu być być trenerem będzie zawodnikiem natomiast tyczy ciężko mówić o granice natomiast wszystko jest wszystko ma swój złoty środek za sam sam uprawiam różne dyscypliny sportu i większość z nich oczywiście jest przyczyna rekreacyjnie, ponieważ nie robi tego codziennie czyli, jeżeli pójdę pograć ze znajomymi w piłkę raz w tygodniu no nie jest moim celem bycie być piłkarzem natomiast inna forma ruchu też bardzo bardzo dobra, jeżeli chodzi o o trening i o urozmaicenie treningowe w trakcie normalnego cyklu treningowego mojego także także ta różnorodność jest bardzo istotne, jeżeli chodzi o rekreację, jeżeli mamy sport zawodowy i dyscypliny, którą trenujemy i chcemy się w niej odnaleźć i ćwiczyć konkretnie ją no to już ten musi być ukierunkowany i bardziej postawiony na na daną dyscyplinę właśnie sportu ile godzin dziennie poświęca pan nas pod wezwaniem społecznościowych renty sum element Tytan pracy, zważywszy na to, że prowadzę treningi personalnie to taki schemat samego dnia to jest zazwyczaj powódkę o piątej szóstej rano mam zajęcia prowadzą do dziesiątej jedenastym więcej i oczywiście musi ćwiczyć z ze swoimi studentami później czas na swój trening około 22 , 5 godziny 2 w zależności najpóźniej później mam niestety przerwę na te media społecznościowe, o których tak ciągle rozmawiamy najpóźniej 17 do dwudziestej pierwszej decyzji także pracuje fizycznie także można przeżyć cały dzień jestem na nogach i ruchu i to jest męczące natomiast na pewno przynosi satysfakcję a czego pan jeszcze nie godności, choć świat sportu pan zamiar, bo co poprawi nie wiem pańską predyspozycje do wykonywanego zawodu n p . które jest mnóstwo dyscyplin, których nie podejmowałem, ale nie ze względu, że nie chciałem tylko po prostu ze względu na czas, ponieważ te dodatkowe dyscypliny tak jak mówiłem są wyrywkowo od czasu do czasu, ponieważ głów głównie stawiam nacisk na konkretnie moje sporty, które wykonuje i niestety aktywność w różnych innych dziedzinach sportu powoduje też zdarza się także ta kontuzja może być większa, ponieważ jest inna forma ruchu i i nie jest tak zawsze, że jeżeli ktoś wysportowany to we wszystkim świetny także na to też muszą sportowcy uważać, jeżeli mają swoją koronną dyscypliną sportu przy innych nawet rekreacyjnie to jest inna forma ruchu inny wysiłek także wtedy też dla nich może być niebezpieczne zadam panu retoryczne pytanie idąc śledzę tytułem naszej audycji ruszyć się na zdrowie nigdy nie za późno prawda nie nie nawet taki slogan u siebie na stronie internetowej, że nigdy nie za późnej zawsze zawsze zawsze zawsze mówię właśnie, że w każdym wieku możemy wziąć za uprawianie dyscypliny rekreacji bądź dyscypliny sportowej bądź w formie rekreacyjnej bądź formie nawet zawodowy dziękuję panu bardzo pani dębickiego moim państwo gościom serdecznie dziękuję to audycja ruszy na zdrowie oraz informację rady to sam później kolejne punkty kolejny stały element naszego magazynu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA