REKLAMA

Ryanair. Strajkują piloci z Wielkiej Brytanii i Portugalii

Światopodgląd
Data emisji:
2019-08-22 16:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
świat podgląda Agnieszka Lichnerowicz tak jak państwo słyszeliście przez Tatry przeszła gwałtowna burza co najmniej kilkanaście osób zostało rażonych przez piorun w okolice Giewontu też państwo słyszeliście mamy informacje nara na ten moment o 3 osobach zabitych trwa akcja ratunkowa, w której biorą udziału lotnicze pogotowie ratunkowe oczywiście naturalnie TOPR jak tylko będziemy coś więcej na temat tego co się dzieje w tej chwili w Zakopanem w Tatrach wiedzieć to Rozwiń » będziemy na bieżąco państwu naturalnie przekazywać, ale teraz chciałbym, żebyśmy porozmawiali o strajku, który mógł dotknąć również pasażerów z Polski, ale wydaje się, że na szczęście raczej nie chodzi o strajki w Ryanairze wczoraj sąd w Irlandii, a Zjednoczone w zablokował ten strajk to znaczy uznał, że nie mogą jeszcze związki go ogłosić, bo cała procedura mediacyjne niejako nie została dokończona ma sąd Wielkiej Brytanii strajk pozwolił państwa gościem jest teraz Dominik Sipiński analityk polityki i SA dzień dobry dzień dobry no właśnie informację, jakie przekazywała firma były takie, że w zasadzie ministra nie wpłynął żaden sposób na na planowane loty znam ściągnęli pilotów wystarczyło nie mam jakiś niekorzystnych spóźnienie odwołań dla pasażerów tak co prawda trener sobie operacyjnie poradził, ale same związki mówią, że ten w gruncie rzeczy idealny scenariusz, bo pasażerowie nie cierpią, więc nie ma tego publicznego skutku, który w związku nigdy nie pomagały pasażerowie natychmiast czyste wybicie strajkujących jeśli są ofiarami tego strajku z ich strony pracodawca to odczuł to, że nie ma odwołań jest niewiele później znaczy, że ANR tak po prostu przeszli do po tym, strajku to jednak wymagało potężnych potężnego przygotowania wewnętrznego do tej listy trzeba dodać, iż trwający strajk w Portugali 21 sierpnia 2 czterodniowy strajk jest faktycznie trochę mniejszy niż ten brytyjski dotyczy on od wczoraj tak od 2001 . tak tak wczoraj ją w twarz jeszcze 2 dni jutro pojutrze w ale mniejsze, ale też, jakby też te faktycznie bardzo niewielkim stopniu wpływa na operację również, dlatego że rząd portugalski nakazał związkowcom utrzymać pewien minimalny poziom obsługi, więc faktycznie dodajmy, że planu i Wielkiej Brytanii Irlandii kolejne dziś jutro miała być czy ten brytyjski potrwa do jutra, ale potem jeszcze 0203 . 4 września plus piloci w Hiszpanii planują we wrześniu też kilka dni 10 dni akcji protestacyjnych, więc mamy do czynienia z jeszcze w Austrii w Niemczech też różnego rodzaju akcje protestacyjne rosną czy 3 czy mogą się odbyć, więc w kilku co najmniej krajach mówimy głównie pilota, ale przecież w ubiegłym roku mieliśmy też personel pokładowy pomocniczy tak dalej co się dzieje w roli męża w Ryanairze się mści krótkoterminowe zarządzanie personelem rządzenia HRM przez wielu wielu lat, które było radykalnie anty związkowe nie chcę mówić anty pracownicza związkowych w związku z tym istniały branży nie ma prawa racja wypowiedzi szefa były im powiedzieć nawet bardzo radykalnie negatywnie na temat działalności wraz z prezes NRA swoją opinię związku nie zmieniło tylko, dlatego że dopuścił ich istnienia nadal jest wysoce krytyczny mówiąc eufemistycznie mówiąc istnienia zresztą w praktycznie każdym każdy z tych sytuacji konfliktowych czy strajkowych czy prawie strajkowych Rainer zawsze podkreśla, że związki to po pierwsze, reprezentują co prawda często mniej niż połowę często względnie niewielką część pracowników w danym kraju i Rainer oczywiście podkreśla też, jakby nie jest unikalny rację, że związki działają na szkodę to nie dla samych pracowników sprawa jest taka, że związki w Ryanairze faktycznie są dość, że radykalny Jezus słowo, ale dość roszczeniowy co wynika z tego, że przez wiele wiele lat nie miały w ogóle racji bytu nie mogły żadnych roszczeń wysuwać na teraz to jakby doszło do kumulacji po prostu te wszystkie mniej lub bardziej uzasadnione żądania, które przez lata przez lata nie można w ogóle nie firmy powiedzieć trasę wysuwane do tego dochodzi to, że ANR podjął decyzję strategiczną nie uznaje związków ogólno Europejski czy w ogóle międzynarodowych tylko w każdym kraju dogaduje się lokalnymi związkami z części utrudnia związkom działania, a nawet bym powiedziała czasami nawet wysuwanie postulatów, bo mówimy o pilotach, którzy są stosunkowo dobrze wynagradzani uczy się też wiemy, że dzięki raju nadzorowi warunki pracy z perspektywy pracowniczej z naszych ogrodów w ostatnich latach, bo to był też model operacyjny dzięki temu mogli tanio latać no, więc czegoś piloci chcą Person piloci chcą w w wielu krajach różnych rzeczy i to oczywiście takie rozbicie na na krajowe związki utrudnia trochę działanie związku ma też bardzo utrudnia życie trenerowi, bo właśnie jak firma sama sam film jest jednak ani ta firma nie może za bardzo odpowiedzi na jedno żądania występ 1 propozycji mieć problem głowę całym kontynencie, bo np. w wielkiej Brytanii gdzie, gdzie ten strajk dzisiaj trwa tam chodzić do pensji tam chodzi o np. ubezpieczenia dla pilotów, którzy mając zawieszane czy z powodu różnych zdrowotnych życiowych nie mogą latać i nie kończy muszą tracić pracę tracą prawo do wykonywania zawodu licencja, choć ubezpieczenia chodzi o przywileje emerytalne wewnątrz firmowe chodzi o przenoszenie między bazami czy raczej nie przenoszenie między bazami i zasady tego przenoszenia w Portugali np. strach dotyczy bardzo lokalne sprawy zamknięcie bazy po prostu też nie chodzi wcale, o ile znaczy zamknięcia bazy Rainer marcu przyszłego roku chce zlikwidować bazy Faro czy przestać, jakby nie latać co do tego miasta przestać fizycznie zatrudnię ludzi latających z tamtą zaznacza, że loty będą obsługiwali ludzie ze Polski np. w wielkiej Brytanii gromadził pamiętam ile miesięcy temu szefów tak tak nacierają na miał taki moment, że myślał, że uda mu się wybrać tych problemów, przenosząc granie zatrudnienie do kraju, który jeszcze nie strajkują Polska faktycznie krajem do związku nie uznaje ścierają tak z powodów w dużej mierze formalnych, ponieważ mają stworzyć w tym spółkę córkę, która teraz nazwa nacieszyć z Warrenem samych na wasze bazy jak, przesuwając spółkę córkę równocześnie biorcy zatrudnienie wyrażone, że wciąż jest wzdłuż tej samej firmy dań, więc są kwestie proceduralne realne oczywiście wykorzystuje się da z w Polsce w ogóle związki zawodowe pilotów lotnictwa w ogóle są silne wlocie i tyle nie ma takiej no to branża poza Tuska jest wciąż wciąż dość młoda rozwija szalona, jakby nie ma takiej Solidarności branżowe np. w wielkiej Brytanii, gdzie w związku z Alfa który, który teraz strajkuje organizuje ten dzisiaj trwa strajk to co piloci British Airways i Rainera i każdy inny brytyjskiej linii Brusy związek zawodowy trenerowi tylko pilotów na Polsce tego Braun wykorzystał to, że tego nie ma i faktycznie w Polsce grożą strajki jak na razie wydaje się i każdy jest rozwiązaniem trener Wagner model działalności z uwagi na to, że gdzieś związki poznawał, czyli różnych zasadach też związki są uznawane za bardzo może zrobić coś takiego, że po prostu po pilotem łóżka w Portugalii, że się cicho, bo przyjdzie tutaj ekipa z Polski będzie zapłata w sporcie niewykonalne właśnie ze względu na taki bardzo chaotycznie dziejące się proces dogadywania się z pracownikami, czyli i plany na razie rozumem taki czy planowane są kolejne strajki co najmniej w tych 4 krajach Portugalii Hiszpanii Wielkiej Brytanii Irlandii też zobaczymy oczywiście, bo on próbuje w wielu miejscach też taka strategia firmy taktyka, żeby blokować sądowo już w Polsce lat podobnie działał, czyli co o takich rozmów, kto dziś będziemy mieć wiele to znaczy wydaje się, że na razie to jest taka sytuacja Polski spór tak ten się oczywiście wybory PUR spory dokładnie to jest tak naprawdę każdy ten 1 konflikt trzeba traktować jako trochę osobny sport często zupełnie inny przedmiot, a nawet byśmy podobne przedmioty są formalnie zupełnie rozdzielne oczywiście one kumulują latem z prostego powodu strajk każdy związek zrobił wtedy dotkliwe zimą Reiner zresztą State zapowiedział, że ma w ogóle teraz przedłużymy nie boeingów Max to jeszcze ma tych na nadprogramowych pilotów ma bardzo dużo, więc zimą to Reiner przyszli z dnia po każdym stroju moim zapowiedzieli zwolnienia kilkuset tak to też wynika, jakby częścią właśnie z tego z domu chaotyczne proces dogadywania się w składanych pilotem obietnic KRUS ANR składa w dobrej wierze to nie jest tak, że firma próbuje szukać pracowników daty już jak coś obieca to, ale my zżymał niedotrzymanie ze swoich trochę nie do końca swojej winy, bo uziemienie Max, w których brałem jeszcze niemal miał mieć dużo ponad 50 zeszłego roku prawdopodobnie nie będzie miał nawet będzie miał zdecydowanie mniej to powody dali się rozwija prostu dużo wolniej, więc piloci zostaje na zatrudnianie z perspektywą tego, że będzie wzrost to kilkanaście procent nagle ten wzrost będzie jednocyfrowy jeśli w ogóle no tak to pilot jest za dużo no to jest to nie wina trenera, ale z buta rzeczywistość tak częstych pilot będzie trzeba po prostu zwolnić rocznymi wysłać na lata w ciąg dalszy nastąpi Dominik Sipiński z polityki Insert był państwa goszczą bardzo dziękuję teraz informacja w nich m. in. więcej na temat sytuacji w Zakopanem w Tatrach, gdzie mówimy o kilkunastu osobach zarażonych piorunem i co najmniej 3 i po kilku godzinach informacja Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA