REKLAMA

Szczęście pracowników

Data emisji:
2019-08-25 15:20
Audycja:
Strefa Szefa
Prowadzący:
Czas trwania:
31:19 min.
Udostępnij:

W studio Dorota Wierzbicka-Kot – Wicedyrektor ds. Operacyjnych w Deloitte, promotorka koncepcji Szczęścia w Pracy.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie szczególnie gorąco zapraszam do dzisiejszej audycji tych szefów, którzy bardzo chcieli, żeby ich pracownicy byli szczęśliwi oraz tych pracowników, którzy chcieliby się poczuć szczęśliwi w pracy, ponieważ o koncepcji szczęścia w pracy i o uszczęśliwianie naszych pracowników będziemy dzisiaj rozmawiać studio państwa i mój gość pani Dorota Wierzbicka kod wicedyrektor ds. operacyjnych Rozwiń » firmy Lloyd promotorka koncepcji szczęścia w pracy dzień dobry dzień dobry pierwsze pytanie, bo pić za każdym razem jak się rozpoczyna dyskusja o szczęściu pracy to natychmiast pojawiają się głosy, że to jakiś wymysł jakaś moda w ogóle po co mówić o szczęściu pracy wystarczy rzetelnie i godziwie wynagradzać pracownika osobie sam to szczęście zapewni, jeżeli będzie miał odpowiednio dużo pieniędzy to będzie je wydawał na takie rzeczy, które są potrzebne będzie inwestował swoje hobby on będzie szczęśliwy przychodząc do pracy, więc po co tutaj mówimy o szczęściu pracy także faktycznie zdarzają się takie takie głosy, ale jak mówi przysłowie pieniądze szczęścia nie dają pieniądze są tylko czynnikiem higieny, czyli potrzebujemy pieniędzy godziwego wynagrodzenia, żeby funkcjonować w sposób godny i żeby dobrze się czuć natomiast przykład różnych gwiazd, które mają nie miały mają niesamowite talenty i dzięki temu odniósł ogromny sukces mam namyśli tutaj Whitney Houston czy Marka Jacksona co z tego, że oni byli po prostu tak bogaci, że nie wiedzieli już co sobie kupić, kiedy byli bardzo nieszczęśliwi to i wręcz ich życie zakończyło się tragicznie dlatego szczęście to jest coś innego niż dobre wynagradzania szczęście, a tutaj mówimy o szczęściu pracy to dobre samopoczucie, że przychodzimy do pracy albo do klienta robimy projekt i dobrze się czujemy marnujemy pozytywne nastroje mamy fajną relację ze swoimi kolegami z pracy z klientami dostawcami z szefami właścicielami i dodatkowo rozwijamy też w pracy nasze mocne strony, czyli tutaj szczęście w pracy składa się z 3 elementów ale zanim dojdziemy do tych dużych elementów powiedziała pani, że to emanuje takim dobrym samopoczuciem w pracy chciałabym jednak wrócić do tych pieniędzy rozumiem, że to przy założeniu, że jednak jestem godziwie opłacana, czyli ten warunek higieniczne, czyli wystarczająca wypłata jest jednak konieczne, żeby w ogóle zacząć mówić o szczęściu tak natomiast poziom tego wynagrodzenia to jest sprawa dyskusyjna, bo czasami organizacji nie stać na to, żeby płacić pensję wystarczającą takim poziomie jak rynek np. wypłacił, ale pracownicy i tak mimo wszystko przychodzą do tej pracy i chętnie biorą udział i pracują z zaangażowaniem, więc ten poziom tej godziwości tego wynagrodzenia to jest kwestia po prostu bardzo osobista i to trochę taka umowa między mną jako pracownikiem, a pracodawcą natomiast bardziej chodzi o to poczucie, że ja jestem wynagradzany godziwie, że albo w adekwatnie do tego co daje co daje dachem pracodawcy dobrze czyli, zakładając n p . że to moje wynagrodzenia wystarcza na podstawowe funkcjonowanie tak wystarcza na mieszkanie na jedzenie nie zastanawiam się cokół pieczy czy czy dzisiaj nie wiem czy, że jutro nie wiem mając odpowiednie wynagrodzenie przychodzę do pracy i teraz pracodawca chciałby, żebym ja jeszcze teraz dobrym nastrojem tutaj emanowała promieniowała, ale po co pracodawcy ten mój dobry nastrój dobry nastrój jest potrzebne do tego, żeby z wpadać na dobre pomysły, żeby być kreatywnym, żeby być produktywnym, jeżeli przychodzą do pracy sfrustrowana źle się czuje być może czasami z powodów prywatnych nawet ktoś po prostu jest bardzo złej formie to kiedy usiądzie przed komputerem zakładam, że to będzie praca biurowa, kiedy usiądzie przed komputerem po prostu nie będzie w stanie jego mózg wygenerować czy pomysłów czasami nawet ludzie mówią do mnie ani nawet nie, widząc tam się dzieje na tym komputerze nie są w stanie się skoncentrować, żeby przeczytać w ogóle informację, jaką czy czy czy pocztę czy czy zobaczyć jakąś zależność między cyframi w raporcie, bo ich mózg cały czas pracuję i przetwarza te negatywne emocje dodatkowo osoba, która emanuje złym nastrojem narzeka widać, że niezadowolona tak samo odbierana przez klientów ma tutaj jak to widać, że po prostu osobą, która jest pozytywna, która jest zadowolona, która ma takie poczucie, że jest dobrym miejscu, że może realizować swój potencjał od razu stworzy inną atmosferę pracy z klientem klient będzie chciał pracować z taką osobą wszystkie przykłady, które pani podaje to są przykłady pracowników biurowych pracowników umysłowych i też zazwyczaj jedno nie oszukujmy się tych z dużej korporacji prawdopodobnie, żeby uniknąć w takim razie z kolei zarzutów dotyczących tego centrum ego centrum 13 Warszawy, że tylko warszawce będziemy mówić czy koncepcja szczęścia w pracy masz jakąś np. do pracowników produkcji do tych na najniższym poziomie, którzy chociażby nie mam stoją stoją taśmy produkcyjnej albo właśnie biorą udział w jakiś produkcji, bo chociażby nie wiem pracownicy magazynów Amazona zdecydowania tutaj najprawdopodobniej najważniejszym elementem będzie komfort pracy to znaczy, żeby fizycznie te osoby myślę teraz właśnie w tym przykładzie Amazona, żeby fizycznie te osoby nie były przeciążone ponad miarę, żeby zapewnić godziwe godziwą równowagę między tym ile godzin pracują ile mają przer w na czym ta praca polega czy muszą te ciężkie paczki nosi sami czy może mają do tego jakieś maszyny, które pomagają i dodatkowo w takiej pracy która, która jest pracą po bardziej taką powtarzalną bardzo ważna jest od czasu do czasu wprowadzenia elementu mimo wszystko urozmaicenia tej pracy, więc może n p . raz taka osoba może na szkodę może kompletować towary, które będą oparte o innym razem być może może naklejać nalepki, a potem może znowu coś innego robić to też zależy od preferencji tego pracownika, w czym się też będzie najlepiej sprawdzonej i 5 w takich sytuacjach też bardzo ważna jest strefa tzw. socjalna czyli, żeby pracownicy mieli dostęp dowody być może do posiłków regeneracyjnych, czyli zapewnienie takiej infrastruktury, która sprzyja po prostu pracy fizycznej wysiłkowi, a jeżeli to praca na linii produkcyjnej, która wymaga też jeszcze dodatkowo skupienia uwagi precyzji jakaż to montowanie jakichś części to wtedy wydaje się, że to co ja bym zaproponował to jest zwrócenie uwagi na to właśnie, kiedy osobą spada poziom koncentracji co można zrobić, żeby w tym momencie np. wprowadzić w Koźminie przerwę albo jakiś inny sposób wspomóc ich w tym, żeby mogli to koncentrację utrzymać jak najdłużej to, ale mówimy o koncentrację czy o szczęściu, bo teraz zawsze wszystko po części to osoba która, która zajmuje się powtarzalną pracą n p . montują montuje części w tym momencie, jeżeli straci koncentrację wiadomo, że potem może popełnić błąd, a to co za tym idzie potem będą będzie sfrustrowana, że ten błąd popełniła być może będzie się tym denerwować więc, gdyby to jest ze sobą powiązane z nią nie ma pani poczucie takiego macie wezmą w tym wszystkim, że w pod płaszczykiem dbania szczęścia pracowników tak naprawdę ciągle nam chodzi o produktywność normy oto, żeby to był lepszy pracownik szybszy bardziej wydajne, ale teraz bierzemy to nie nazwiemy ładnie mamo twoje szczęście tak naprawdę chodzi o to, żebyśmy wycisnąć ostatnie w soki też spotykam się z takimi głosami jak najbardziej koncepcja szczęścia w pracy to jest szczęście z punktu widzenia pracodawcy pracownika, dlatego że pracodawca też musi to swoją marże osiągnąć nie można powiedzieć, że szczęście w pracy to dotyczy tylko pracą pracowników, którzy po prostu coraz mają większe tylko żądania czy płacowe czy jakieś potrzebuje takich dodatkowych atrakcji w pracy, za które pracodawca musi zapłacić tutaj chodzi od tylko marżę realizowaną w sposób etyczny po to, żeby właśnie można było za zatrudnić wystarczającą ilość ludzi, żeby ci, którzy po pracę muszą, która do zrobienia wykonać, żeby każdy z tych osób pracowników mógł wykonać właśnie w takim godziwych warunkach czyni w moim odczuciu, jeżeli praca powinna być wykonana przez 150 osób wykonuje 120 osób, którzy są ponad siły eksploatowanie to nie jest etyczny sposób na zarabianie i to po prostu się tym skończy, że te osoby nagrody mogą podupadł na zdrowiu no i nie będziemy mieć w ogóle pracownika mogą się również zwolnić i pójść sobie do innej pracy też nie będziemy mieć pracownika więc, gdyby to nie do końca jest także, że krył, że tylko wyłącznie poprawiamy samopoczucie pracowników, żeby nieetycznie zarabiać pieniądze, ale coraz bardziej mi się wydaje, że to wystarczy być szefem przyzwoitym jak jestem przyzwoita, czyli właśnie nie nagina mnie nie przesadzam nie wykorzystuje moich pracowników to już zapewniamy im szczęście poniekąd to zależy od kompetencji szefa, bo mam takie zespoły, gdzie się faktycznie posiada bardzo wysokie kompetencje zarządcze wtedy jego zespół jest szczęśliwy ja znam szczęśliwe zespoły i faktycznie wtedy ma no nie ma sensu poprawiać zawartości cukrów w cukrze, jeżeli wszyscy są zadowoleni no to to Super natomiast znam też bardzo dużo zespołów, gdzie pomimo tego, że szef ma bardzo dużo pozytywnych cech i jest świetny na wielu polach niestety okazuje się, że pewnych rzeczy jest mu trudno zobaczyć i ludzie nie są do końca zadowoleni ze współpracy mówiła pani zapoczątkuje jakiś 3 elementach tego szczęścia w pracy jak to wygląda tak, bazując ma definicji szczęścia profesora lig ma, na który i jego zespołu to są prekursorzy psychologii pozytywnej szczęście ma 3 wymiary pierwszy wymiar to wymiar hedonistyczny taki przyjemnością Ewy i tutaj w kontekście pracowników chodzi o przyjemność z tego, że jesteśmy przychodzimy do pracy mamy kawy mamy wodę zaznacza teczka niektórzy mają i tutaj w zależności od fantazji i budżetu pracodawców czasami mają nawet jeszcze mamy jeszcze dostęp do masaży czasami może nawet albo jakiś innych ciekawych ciekawych czasu milczy natomiast z punktu widzenia pracodawcy wymiar wymiar hedonistyczny to jest realizacja krótkoterminowych celów, które sprawiają, że mogę, że stać na to wszystko drugi wymiar to jest wymiar mocnych stron, czyli wtedy jesteśmy szczęśliwi, kiedy rozumiemy, jakie mamy mocne strony i realizujemy, czyli realizujemy swój potencjał, a z punktu widzenia pracodawcy budowanie długotrwałej przewagi konkurencyjnej w oparciu właśnie o zasoby i talenty pracowników i trzeci wymiar to dążenie do wyższego celu, czyli satysfakcja z pracy rozumiana jako branie udziału w pracy w jakimś przedsięwzięciu, które jest większa niż my sami i przyczynia się do jakiegoś realizacji celu, który jest bardziej celem takim humanistycznym czy czy jakimś innowacyjnym technologicznym i ze strony pracodawcy to będzie to będzie strategia też oparta o takie cele większe na to odpowiada np. różne projekty z zakresu odpowiedzialności społecznej mamy, więc 3 części z tego co dobrze zrozumiałam to chodzi także bym się dobrze czuła, żeby mi było fajnie tak na poziomie ciała tak żeby, żebym mogła swoje mocne strony wykorzystywać je rozwijać czyli, żebym się czuła np. dumna z siebie i ze swoich osiągnięć oraz, żeby moja praca miała sens mówiąc najprościej tak czy wszystkie te 3 elementy muszą być spełnione, żeby mówić o szczęściu pracy czy wystarczy zadbać o 1, czyli np. rzucić pracownikom ciasteczka z małego doświadczenia wynika, że trzeba wszystkie 3 realizować oczywiście nie ma nigdy stanu idealnego zawsze 1 element pewnie będzie w każdej firmie może bardziej dominujące od innego, ale trzeba popatrzeć na wszystkie 3 obszary rękę, czyli jak to zrobić, żeby hedonistyczne zaspokoić pracowników, żeby oni mogli wykorzystywać swoje silne strony oraz to, żeby praca miała sens myślę, że ten trzeci punkt jest najtrudniejszy z punktu widzenia pracodawcy bo o ile są takie firmy, gdzie bardzo łatwo jest pokazać wyższy cel pracy o tyle są firmy, gdzie ciężko się doszukać tego celu np. wulkanizacji opon nie to jest mega wyższy cel tutaj, dlatego że proszę zobaczyć klienci, którym akurat opona pękła są oba w bardzo trudnej sytuacji to najczęściej spotyka ich najmniej przyjemne dla nich czasie i w tym momencie taki organizator wręcz przy wręcz ich ratuje po prostu z opresji także zdecydowany jest niepełnosprawny jest to jest bardzo ważne proszę państwa rozmawiamy o koncepcji szczęścia w pracy zaraz po skrócie informacji Radia TOK FM porozmawiamy o tym, już o konkretnych przykładach, czyli jak można uszczęśliwiać naszych pracowników jak można sprawić, żeby czuli się bardziej szczęśliwi przychodząc do pracy teraz zaprasza na skrót informacji Radia TOK FM strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur, a studio państwa i mój gość pani Dorota Wierzbicka K 2 Cedry wicedyrektor ds. operacyjnych dla promotorów koncepcji szczęścia w pracy i właśnie o szczęściu w pracy dzisiaj rozmawiamy przed skrótem informacji powiedziałyśmy sobie, że ta koncepcja szczęścia w pracy składa się z 3 czynników pierwszy to hedonistyczne zadowolenie naszych pracowników drugie to wykorzystywanie ich mocnych stron i trzecie poczucie sensu prac teraz chciałbym panią zapytać o konkret, czyli jak biorąc pod uwagę te 3 czynniki w jaki sposób możemy taką koncepcję szczęścia w pracy wprowadzić w naszej firmie chciałam zaproponować tutaj podejście poprzez taki model, który nazywa się modelem 3 Zet bardzo prosty, który porządkuje nasze myślenie 3 ze 100 kiedyś student sobie tak zakuć zdać za zabawne, ale chyba nie tanie to tutaj chodzi o to zrozum zaakceptuj zrób i model ten jest bardzo prosty, ale pomaga nam zebrać myśli, więc po pierwsze w każdej firmie, jeżeli służy w środku danej organizacji mamy dostęp do bardzo wielu różnych danych i wystarczy tylko je zebrać z i po prostu przeanalizować pod kątem takim czy pracownicy faktycznie są zadowoleni z pracy w tej firmie chociażby poziom rotacji pracowników można zanalizować co mówią jak odchodzą, czyli w tych wywiadach takich przy przy odejściu pracownika, które są przeprowadzane często co n p . dlaczego niektóre procesy produkcyjne czy operacyjny nie działają, bo są jakieś może wąskie gardła albo czego zostałam sama świecy co satysfakcji właśnie czasami są jakieś skrzynki na pomysły ludzie te pomysły wrzucają potem przez przez pół roku w ogóle nikt nie zaglądaj pracownik już myśli sobie no to bez sensu, że to w ogóle wysłałem, bo tak naprawdę to nikogo to nie zainteresował czy skrzynki skarg życzeń zażaleń, na który już ubrania oraz coraz teraz skrzynki, ale bardziej się nazywają patrzę właśnie na swój pomysł albo coś takiego Podziel się pomysłem, więc dane są jak i drugim elementem to jest zaakceptuj, bo często z tych danych można wyciągnąć wniosek, że nie wszystko działa tak jakby szefowie czy właściciele chcieli, żeby działało, czyli że nasi pracownicy nie do końca są szczęśliwi tak i koniecznie widać też tych danych często tak naprawdę, w którym kierunku, aby było bardziej się zagłębić, żeby zrozumieć lepiej albo albo nas już czasami od razu to widać i teraz stać ten drugi krok, czyli zaakceptuje bardzo to najtrudniejszy, dlatego że pierwsze zachowanie, które się łącza w głowach osób zarządzających to jest to jest nieprawda tak wcale nie jest, bo mieście wydaje, że jest inaczej i t d . tak dalej i Artego niewidzialnego odwiedzane są przekłamane tak, tak więc w tym momencie jest bardzo trudno to zaakceptować ale kiedy nastąpi ta akceptacja, iż faktycznie osoby zarządzające właściciele powiedzą tak faktycznie, ale tonie chodzi o to, żeby mieć poczucie winy tylko po prostu, żeby iść do przodu było tak to było dobre np. w zeszłym roku, ale w tym roku to już nie działa też świadczy bardzo szybko zmienia i pewne rozwiązania, które działały wcześniej teraz po prostu już nie są optymalne więc, że zaakceptujemy, że coś nie działa wtedy bardzo już jest łatwo zaproponować rozwiązania, czyli zrób to właśnie co możemy zaś można zrobić, więc tak, jeżeli chodzi o ten wymiar taki hedonistyczny dobre samopoczucie możemy starać się z jakimi dra oczywiście najprostsze to są drobne materialne gesty czy n p . że damy jakieś owoce np. ciasteczka właśnie kawę będzie kawa herbata ta funkcja tak owoce ciasteczka tak, ale będzie w tej przestrzeni socjal dań albo albo świeża marchewka, jeżeli bardziej chcemy promować tych zdrowych tak jak kiedyś z panem prezesem, który sam wyciskał soki swoim pracownikom ze świata grosza owoców wasz tutaj jeszcze aspekt takiego tej relacji, że ten się dla pracowników jeszcze chciał coś zrobić trzeba to w ogóle bardzo, jeżeli to bardzo bardzo miło na natomiast w tym wymiarze też chodzi o takie codzienne też relacje między ludźmi, które często są kształtowane przez kulturę organizacyjną w firmie, czyli np. to, o czym mówimy sobie dzień dobry i w jaki sposób mówimy sobie dzień dobry czy przychodzimy mówimy pod nosem dzień dobry siadamy z głową spuszczoną czy wchodzimy w takiej pozycji otwartej uśmiechamy się mówimy dzień dobry podchodzimy do kogoś mówimy dzień dobry jak minął wczorajszy wieczór to to te są takie małe znaki, jakie relacje panują między ludźmi w zespole uczy się ludzie uśmiechają dziękują sobie za wykonane za wykonane prace tutaj jak chodzi właśnie o dzięki podziękowania za to, że ktoś zrobił swoją pracę dobrze otwieramy tutaj jakby nowy temu nowy temat, który też bardzo jest ważny w zarządzaniu zespołami i w niej niektóre firmy np. praktykują szczególnie sektora informatycznego takie karteczki rozłam w szyku do kart, że na tej karteczce jest napisane na wkład dziękuję ci za to, że zrobił swoją pracę i taką karteczkę można komuś n p . na biurku pospołu pospołu żyć albo wrzucić do do takiej przegród kij, gdzie tam jest korespondencja dla tej osoby, ale w tym się wydaje, że tutaj też mimo takiej kulturze świętowania, bo są firmy Laura świętują jakieś sukcesy nie wie np. zakończyliśmy projekt w związku z tym mówimy hurra zakończyliśmy projekt robimy przyjęcie tak w restauracji czy nawet o firmie po prostu zwykłe ciasteczka i hurra daliśmy radę są firmy, które w ogóle takiej kultury zwycięst w i świętowania nie mają tak z punktu widzenia psychologii pozytywnej dobrego samopoczucia świętowanie jest ważne i uznawanie w ogóle sukcesu, że coś się udało ta radość, którą możemy ze sobą dzielić jest ważna i fakt i zazwyczaj ludzie jednak czują się lepiej, kiedy od czasu do czasu jest ten moment zatrzymania i powiedzenia sobie tak udało nam się odnieśliśmy tutaj sukces mamy też to jest sukces niewielki, ale on bardzo sprzyja dobremu samo świętowanie wspólne sprzyja dobremu samopoczuciu, jeżeli chodzi o drugi wymiar mocnych stron pracownika to często spotykam się z takimi sytuacjami, że pracownicy po prostu nie wiedzą co jest ich mocną stroną i tutaj można sobie poradzić będąc pracownikiem poradzić sobie taki sposób, że są w internecie dostępne kwestionariusze można wypełnić i tam po 20 godzin po godzinie załóżmy dostajemy wynik, jakie są nasze mocne strony, ale pracując z ludźmi też możemy po prostu bardziej tak świadomie obserwować jak idzie nam praca np. jeżeli koledzy i szefowie klienci mówią nam fajny raport napisałem dobry ten raport jest osoba tutaj w tym raporcie przeczytamy i to było ciekawe to jest pewna taka wskazówka, że naszą mocną stroną mogą być albo zdolności analityczne albo zdolności pokazywania w sposób graficzny w taki ciekawy interesujący sposób jakieś treści albo zebraniach z wolnego dane albo zebrania danych tak i teraz, więc jeżeli takie obszary identyfikujemy plus dodatkowo czujemy się bardzo tacy doładowanie do energetyki zwani, kiedy pracujemy nad tym czyli kiedy ja otwieram i robię ten raport otwieram komputer pisze ten raport czuje dobre samopoczucie to to jest wyznacznik, że to jest moja mocna strona dobrze wiem, jaką ma mocną stronę, ale w tej pracy w ogóle nie mogę jej użyć n p . jestem świetna w pisaniu raportów, ale moim głównym zadaniem tylko rozmowa z klientami nie pisze żadnych raportów bardzo też częsta sytuacja w firmach zgagę też spotykam z takimi sytuacjami tutaj pracownik, który zda sobie sprawę z tego, że jego mocną stroną jest pisanie raportów ani rozmowy z klientami warto, żeby podjął rozmowy ze swoimi szefami, żeby zmienić po prostu swoje stanowisko pracy czy pozycja czy rolę w zespole, żeby tylko, żeby jednak postawić na to swoją mocną stronę dlatego, że jeżeli to się nie zmieni to w dłuższym okresie czasu ta osoba będzie odczuwa frustrację nie będzie nie będzie miała też dobrych wyników w pracy klienta, czyli mówi pani, że z punktu widzenia organizacji dobrze jest przeprowadzić testy nie wiem chociażby talenty Gallupa Magda naszym pracownikom, żeby wiedzieć, jakie są ich mocne strony tak dobierać praca albo tak rozkładać akcenty tej pracy, żeby oni mogli tam swoje silne strony wykorzystywać tak tak i są takie badania, które pokazują to wpływa bezpośrednio na ich samopoczucie na zadowolenie z pracy są badania, które znaczy dużo jest badań, bo tutaj mówimy też o o tym, że jak wykorzystujemy swoje kluby takie warto kluczowe talenty kluczowe zasoby to jest też wchodzimy w taki specjalny stan przepływu, czyli co wracamy się, gdyby w tym co robimy czerpiemy z tego przyjemność dodatkowo też zostały zrobione takie badania, gdzie ludzie, którzy byli przekonani o swoich mocnych stronach dużo lepiej radzili sobie w warunkach stresu niż osoby, które w ogóle, by nie był świadomy swoich mocnych stron także są takie badania naukowe tak szynkę czy mamy pierwsze hedonistyczne jeszcze do tego potem wrócimy teraz drugie mocne strony zostaje nam ta trzecia część poczucie sensu sensu tak tutaj bardzo duża jest rola każda rzecz ogólnie czy tamtego statystyka, że tylko 6 % ludzi uważa, że firmy zostały stworzone czy powołane do życia tylko po to, żeby przynosić pieniądze, czyli że ludzie jakby sami czują, że rolą firm nie są tylko nie jest tylko zarabianie pieniędzy i ten cel jest wyższy niż jakiś mniej niż tylko to zarabianie pieniędzy niż finansowe cele jak już to trochę zależy też on od narracji właścicieli za ich zarządów, jaki cel chcą sobie obrać i jak czują też, jaka ta misja wizja tego przedsiębiorstwa powinna być, jeżeli nie już naprawdę nie ma jest to jakiś nowy nie umiem teraz przykładu tak myśleć, ale żyli naprawdę już nie mamy żadnego innego pomysłu to nawet możemy powiedzieć, że po to, zarabiamy, żeby zatrudniać pracowników i po prostu, żeby pracownicy mogli utrzymać swoje rodziny dajemy pracę prawda nawet w jakimś mniejszym regionie n p . gdzie jest duże bezrobocie taki pracodawca ma to misja też, że musi sobie dobrze radzić, żeby móc w tej lokalnej społeczności zatrudniać jak najwięcej osób i dzięki temu rozwijać ten region już wspierali wspierać tak natomiast przykłady celów takich firm n p . jak Disney np. istnej uważa, że ich celem jest używanie wyobraźni do tego, żeby uszczęśliwiać ludzi jest bardzo piękna misja ma rację ci są zawsze uszczęśliwione po filmach listach wspominała pani w trakcie przerwy o konferencji, która ma być niedługo ta konferencja na temat szczęścia tak w ramach promowania koncepcji szczęścia w pracy razem z rana pokaźną i firmą Power Meetings u organizujemy konferencję międzynarodową konferencję szczęścia w pracy, która odbędzie się 2006. 2 tego 7 września w Warszawie będą prelegenci z różnych krajów także zapraszam będziemy mówić o modelach o mierzeniu szczęścia co można zrobić brak różne praktyki ktoś będzie bardzo dużo praktycznych narzędzi i ostatnie pytanie właśnie oto praktyczne narzędzia załóżmy, że słucha nas szef, który jutro przyjdzie do pracy bardzo chciałby podnieść poczucie szczęścia wśród swoich pracowników jutro przyjdzie do pracy i co może zrobić w poniedziałek o dziewiątej rano, jakie decyzje może podjąć po to, żeby ta satysfakcja poczucie szczęścia w pracy w i jego ludzi się podczas przede wszystkim na razie żadnych decyzji zacznijmy jednak tego zrozum tak, czyli zobaczmy sobie w poniedziałek rano jak dalece się witają jak sobie mówią dzień dobry uśmiechają się jak najwięcej i bardzo zachęcam do dawania pozytywnego feedbacku, czyli pozytywnej informacji zwrotnej to jest bardzo bardzo ważna pod warunkiem, że jest szczere nie można tutaj nadużywać tego narzędzia, ale jeżeli faktycznie zauważymy, że nasz pracownik zrobił dla nas dobrą robotę to nie uważają, że to nam się należy tylko jednak powiedzmy dziękuję wiadomo, że za to płacimy pracownikom, żeby robili jak najlepszą pracę, ale warto wyrazić swoje uznanie to pomaga też pracownikowi zrozumieć, jakie ma mocne strony, czyli po prostu być dobrym szefem we w tym sensie posiadają umiejętności menedżerskie, które pozwalają ci wspierać swoich pracowników już poczucie szczęścia będzie większa liczba strasznie pojemny worek wszystko można wrócić tak, ale ta koncepcja bardziej jest skierowana na to, żeby w ogóle nad wziąć to wszystko pod uwagę i w ogóle, żeby traktować jako element biznesu bardzo dziękuję za udział w audycji państwa i moim gościem była pani Dorota Wierzbicka kot wicedyrektor ds. operacyjnych dla promotor koncepcji szczęścia pracy dziękuję dziękuję bardzo ja nazywam się Marzena Mazur audycje wydawał Bartłomiej Pograniczny realizowała Martyna Osiecka bardzo wam dziękuję za wspólnie spędzany czas potem wam dam takie kartki z napisem bardzo dziękuję za za pracę, a ja zapraszam oczywiście gorąco na kolejną strefę szefa już za tydzień będziemy mówić o różnych motywacyjnych historiach i o tym gdzie tej motywacji szukać do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

Patron

POPULARNE

Patron

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!