REKLAMA

Artur Ganszyniec: "Wanderlust Travel Stories" to interaktywna gra podróżnicza

Data emisji:
2019-08-27 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Czas trwania:
24:47 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskiej są Karolina Sulej- dziennikarka i pisarka i Artur Ganszyniec projektant gier komputerowych, studio Different Tales. Rozmowa dotyczy powstania gry Wanderlust Travel Stories. Premiera gry 26 września. Rozwiń »

Artur Ganszyniec:"Zaczynamy towarzyszyć bohaterowi gry, która opowiada nam o podróży. Musimy podjąć decyzję o tym co bohater zrobi, przez to te historie są coraz bardziej osobiste" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska dzisiaj w kulturze osobistej kultura cyfrowa, a dokładnie gra właśnie do końca gra czy jednak coś na kształt gry czy coś co grą nazywamy, bo innej nazwy jeszcze nie znaleźliśmy takie właśnie zjawisko pomyślimy nad tym wspólnie z Karoliną Sulej dziennikarką pisarką wita serdecznie jest i Arturem darczyńcę ze studia Different Years Norwid oboje państwo są współautorami można tak powiedzieć łączy last trawy stoi Rozwiń » czy tak jak dyskutowaliśmy przed chwilą Wandę lustro w sam stałem z życiem podział, który z moim szefem Intel bardzo ciekawe dla mnie szefa mężczyzna najbardziej jednak był to nieżyjący mężczyzna miał szczęście pracować trzeba można współpraca ma go się nauczyłam się teraz, gdy dowiaduje rock regresja nie bez dnia 2, gdzie po drodze, więc czy OnePlus czy Angelus mówi to jest pytanie o tyle zasadne, że koncepcja takiego zawód cięgi jest koncepcją romantyczną, która rodziła w Niemczech Caspar David Friedrich stojący na szczycie góry patrząc w przestrzeń i ta cała koncepcja grantu Europejskiego trzeba właśnie odbyć, żeby zrozumieć życie świat nie jest nowoczesna Oczkowicz 1030 taki czas, że wszyscy chcą podróżować wszyscy podróżują podpisują się aż tak ją no i refleksy była potrzebna na tym pan robił no właśnie jesteście Mania kami podróżowania też no to zależy zależy jacy my mówił mój wspólnik, którego tutaj nie ma, ale też też 1 współautor tej gry no to on jest podróżnikiem takim stylu 2 × dookoła świata kilkanaście krajów i t d. nie w czasie produkcji gdzieś tam rów między czasie w Izraelu we włoszech w Tadżykistanie więc, więc tak ja jakoś tak się złożyło, że ostatnie 7 lat to raczej czytałem o podróżach i siedziałem w domu pracowałem teraz może jak skończymy 10 rusza dzięki Tajlandii rozdział w Tajlandii w naszej grze Artur idzie w Tajlandii no tak to było bardzo zabawne doświadczenie z posiedzenia towarze zabezpieczeń przed wyjazdem zamiast przyglądać jak on planet 3 i przewodniki to sobie przypominam zatem w naszej grze się działo i tak są już dobrze tam pójdziemy, ale tamten się spodobała nam tutaj hotel w tej dzielnicy to było ciekawe bardzo mają trochę chodzi w tej grze o tym za chwilę porozmawiamy o tym dlaczego też Tajlandia tutaj padła Karolina ty podróżujesz podróżuje zawsze traktuje trochę zawodowo, ponieważ reporter uwielbia być podróż, bo podróż jest taki stan wyższej uważności moim zdaniem więcej się wizji uważnie słucha i te obrazki scenki pojawiał się w głowie niemalże same i spotyka się z innością to znaczy masie w pewnym momencie dystans do samego siebie i doświadczenie uczy po prostu więcej wiemy podróżować i książki jak psie zawsze są pewnego rodzaju podróżami zawsze trzeba odbyć podróż wewnętrzną zewnętrzną, żeby napisać, więc także wdałem się bardzo użyteczna jako reakcja moją pracę czy to jest gra o tym jeszcze porozmawiamy ale zanim przejdziemy do kraju musi jeszcze Arturze spytać sloganami, bo jesteś autorem slogan dźwięk gotowego manifestu tak mogę powiedzieć jego główne założenia tego co zrozumiałam z tego co przeczytałam to twierdzenie, że gramy służyć do opowiadania historii no trochę tak, bo to teraz takie moje osobiste przekonanie, z którym można się zgadzać albo nie wydaje się, że Greta jest po prostu medium w kulturze ma swoje narzędzia bardzo konkretna, ale powiedzmy sobie operatorzy swoje narzędzia czy teatr ma swoje narzędzia serialowi telewizyjnemu swoje narzędzia no i ja mam takie przekonanie, że narzędzie Grove, czyli jak interaktywność współautorstwa ze strony odbiorcy czy użytkownika gracza mogą opowiadać takie same historie każde jak książki np. Czech firmy, którzy akurat ten rynek tak się kształtuje jeszcze w sumie w miarę młody rynek, że główne sfery są opowiadane są historia triumfie zdobywanie mistrzostw jakieś umiejętności i walce z frustracją, ale tak mi się wydaje w blokach o krasnoludkach równo tak to sami Grecy używać tak tak takie gry tworzyłem natomiast to jest odpowiedź, jakie dekoracje nie te historie były właśnie o tym co powiedział były takie raczej bardzo proste bez grubą kreską rysowane te emocje na tym się wydaje że, że jednak te media określenie opowiadać po prostu takim codziennym ludzkim doświadczeniu o jakieś emocjach które, które są głębsze o tęsknocie smutku zachwycie no i do takich emocji to musimy trochę wyhamować nie możemy być na adrenalinie, żeby odczuć naj dlatego troszkę celu no właśnie dojrzałem do tego, bo tak co do tego skłoniła tak zastanawiałem znał ziemię z potrzeby serca czy może na szlakach, a może trochę przekory, żeby pokazać kolegom z branży można inaczej myślę, że jedno drugie trzecie to znaczy 1 z faktu, że po prostu jestem teraz starszy jak zaczynałem robić kredytowym przed trzydziestką teraz już po czterdziestce to już spojrzenia na świat zmienia jakieś takie moje potrzeby zmieniają się zgorszeniem wyrasta przy niej wyrasta się natomiast sobie jednak myślę sobie, że mam wystarczająco dużo stresu napięcia i frustracji w codziennym życiu, że zaczął szukać takiej rozrywki właśnie takiej chwili refleksji, że Krzystek też mam jakiś taki autor refleksyjnych moment w życiu i tego szukałem w Wiedniu w kulturze, którą pewnych przyjmuje, ale też w tym nad czym chciałem pracować druga rzecz jest taka, że bardzo lubię badać historię w zasadzie niezależnie od medium to jest takie coś co mnie bardzo kręci na rzecz pracuje na medium grałem, bo to potrafi robić to zacząłem szukać sposobu opowiadania historii gdzieś tam we mnie siedzą, przy którym interesują nas to były historia, która trochę takie wolniejsze, a to rzeczywiście jest to próba również tak patrząc chłodno z boku znalezienia jakiejś jakieś mniejsze czy może zagospodarowanie tego kawałka wyobraźni ludzi ciekawe kary roku to powiedzmy też tak jest no, więc trudno oddzielić dnia w wypowiedź w takim razie jak to się stało, że były twórca Wiedźmina, który jesteś na twórca Wiedźmina tej niezwykle popularnej gry padł właśnie na pomysły gry o podróżach pomysł podróży nie było, czyli tylko Jacka mojego tego mojego dłużnika kolegach, z którymi że żeśmy zresztą razem robili pierwszego Wiedźmina on był tam z projektu ja byłem głównym scenarzystą, więc my się tam z nami od kilkunastu lat przyp potem po posady projekcie pracowaliśmy w różnych miejscach robiliśmy różne gry jakieś tam powiedzmy 1 , 5 roku temu no tak wyszło, że dwójka szukaliśmy czegoś nowego i pomyśleliśmy, że może, by razem zaczęli coś robić długo żeśmy wtedy rozmawiać na temat tego, jakie gry chcemy robić i ten taki pomysł, który potem udało nam się, by uchwycić w tym w tym haśle loga gmin, kto to z tego wyrósł, bo brakowało nam właśnie takich gier, które są istotne jakiegoś powodu tak dotykają po prostu kogoś, kto nie jest zainteresowany katalogami smakami tylko po prostu takie, które docierają no po prostu ludzi, a Jackowi chodziła po głowie gra w podróż już od iluś lat tam mieliśmy na początku jakiś prototypy, z którymi zaczęliśmy tą tę pracę no i w jakim czasie okazało się jednak zależy nam najbardziej na pokazaniu tego, że czujemy w czasie podróży, jakie są emocje jak te doświadczenia zmieniają co powoduje, że my ruszamy z domu co powoduje, kiedy trafem jakieś nowe miejsce, jakie to są wrażenia jeśli taka emocjonalna gra o podróżach różowa nią no bo jednak także wydaje, że element podróży w wielu grach występuje taktykę jak żeśmy zaczęli robić i patrzyliśmy na te prototypy, które działają to w sumie w kraju cieszmy się zorientowali, że w zasadzie piszemy książkę, ale pomyśleliśmy, że to jest bardzo okay, że to jest taka pierwotnym raz rodzaj narracji jak dziś i dlaczego doświadczą wracamy opowiada nam się przytrafiło i no tak pasowało piszecie książkę dlatego przy projekcie swoje miejsce znalazła Karolina Sulej tak tak mu się znaleźliśmy i bardzo się z tego Czesia wdają się, że dlatego się należy, że potrzebowaliście komponentu kogoś, kto wam poza tym emocjami i tym zanurzeniem się w doświadczeniu podróży też to tło tak czy te miejsca fakty tak no i społeczne Dalajlamy w białym rejonem mówiąc mówią spraw skoro Tref la węglowych nam wyszło, że chcemy, że chcemy zrobić coś co jest książkę podróżniczą no tamten element książkowej reporterski musiał być, więc potrzebowaliśmy kogoś, kto pisze książki i reportaże no właśnie czy wasza gra jest grą czy jest np. interaktywną książką o tym rozmawiamy w drugiej części kultury osobistej teraz w radiu TOK FM czas na informację ze mną studio Karolina Sulej i Artur gęsie nic dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska dzisiaj w kulturze osobistej ogrze no właśnie cały czas mam taki znak zapytania rozmawiamy o grze o grze być może o książce interaktywnej to coś nazywa się błąd last strzałę stoi PiS ze mną twórcy projektu gry no projektu projekt w zasadzie to jest, który tak o tym, że bardzo podoba to jest tekst kultury powiedziała Karolina Sulej pisarka dziennikarka odezwał się również Artur gęsie jedz, czyli projektant pierwszy start ze studia Different cel powiedzmy w takim razie, bo chciałabym wyjaśnić naszym słuchaczom co czeka każdego, kto się odważy wybrać w podróż w błąd last trawę stoi PiS no czeka go kilkanaście godzin bardzo ciekawego doświadczenia podróżniczego doktor jest potrzebny komputer albo telefon naj jest to jest to w zasadzie interaktywna książka podróżnicza, czyli jak czytam co się dzieje bohaterowi towarzyszy bohaterom, bo mamy kilku towarzyszy im ich podróżach i co jakiś czas dokonuje wyboru na temat tego jak ta historia się rozwija jak bohater się czuje jak zmienia co robi mamy 4 kierunki no, które może wyruszyć mamy takie to to jest tak tak troszkę powieść gatunkowa zaczyna się od spotkania turystów na wyspy wielkanocnej i każdy z nich zaczyna opowiadać o tym co się przytrafiło, więc bohatera na bohatera jego przechodzimy przez kolejne historie te największe takie 4 historie, które mamy jedno z nich dzieje się w Tajlandii 1 w Afryce jednak na Antarktydzie 1 EURpie, która może dla nas jest znana, ale dla odbiorców zastano jednak też jest czymś odległym i nowym nie mam jeszcze w Barcelonie m. in . tak m. in . mamy takie mniejsze historię można powiedzieć opowiadania w porównaniu do powieści, które obejmują z kolei takie miejsca jak nowy Jork czy Papua-Nowa Gwinea Bangladesz Bangladesz czy wyspy Owcze właśnie gratów wybór już stwierdziliśmy wspólnie, jakie wybory podejmuje bohater, którego będziemy mogli się wcielić oprócz tego, że wybierze to miejsce, do którego chce się udać tak naciska zresztą klawisz aktywne nam zaczyna Lola, na którym zaznaczone miejsca wymiarem naciskami zaczyna się historia zaczynamy towarzyszyć bohaterowi czytając tak jakby jego pamiętnik jego wspomnienia znanych miejsc i co jakiś czas pojawia się wybór takich bardzo bardzo prostych czy jak też namawia na wycieczkę to ucieknie też czy z nim pogadać chwilkę od tego co w restauracji przez rzeczy no stopniowo coraz coraz głębsze często zadajemy w sumie temu gra na przekraczały czytelnikowi przez tego bohatera tak trochę pytanie, jakie się z tym czuje jak mam opinię na dany temat jak to doświadczenie nie zmieniło czy cieszyć z tej zmiany czy nie i w ten sposób dzięki mechanizmom, które są tylko właśnie krach my przestajemy kibicować bohaterowie, a zaczynamy razem z nim iść tą drogą mamy się nim trochę stajemy tak z pań i przez to że, żeby jednak musimy podjąć decyzję, że tak się nie idzie do przodu bez naszej decyzji to troszkę przechodzi przez same kawałki mózgu, których używamy normalnie na co dzień do podejmowania decyzji to wszystko staje się częścią naszego prywatnego doświadczenia więc, więc przez to te historie są dużo bardziej osobiste niż mogłoby być, gdyby były po prostu książką, a to, że jeszcze to dostajemy zdjęciami specjalnie napisaną muzyką to wszystko jest takie bardzo zmysłowe namacalne, więc myślę, że bardzo łatwo tak zresztą jak obserwuje naszych testerów wkracza dziennikarzy, którzy mieli już styczność z g, że można w tym zatonąć na długi czas rośnie, ale ta warstwa fabularna ta warstwa literacka mnie interesuje bardzo, bo z 1 strony mamy do czynienia z gotowym tekstem, którego współautorką jest Karolina Sulej będące z nami w studiu drugie może mieć poczucie pisania jakieś historie przez to właśnie, że mamy do wybrania zawsze kilka opcji ja chcę tylko powiedzieć dla mnie pracę w tym projekcie była odkryciem nowej drogi dla non fiction w ogóle na myśleniu do myślenia opowiadanie historii, bo przyzwyczają się do takiego poglądu, że albo mogę napisać książkę i w ogóle reporterzy mogą też książki albo tekstu do gazet ewentualnie do internetu i że takie formy związane z nowymi technologiami są dla nich niedostępne, a moim zdaniem trzeba zacząć myśleć o reportażu bardziej otwarty sposób i chodzi przecież o to, żeby ludzie byli empatyczni, żeby byli otwarci na inność, żeby rozumieli świat, a ta nie właśnie g, że mechanizm Grove jak się okazuje świetnie reportażu sparowany one współpracują, by właśnie ten czytelnik odbiorca przejął się zrozumiał zadał pytanie, które przecież nam reporterom też odpowiedzi chodzi o to, żeby dotrzeć, żeby pogłębić swoją wiedzę wiedza świecie i to, że przejmie tymi problemami na drugim końcu świata, że zrozumie też, że poznawanie go to nie tylko zbieranie dania, które zjemy, ale też środki transportu tak, ale też posiadanie jakich poglądów na temat tego co jest daleko, bo to są poglądy związane z byciem człowiekiem zwyczajnie nas też dotyczą postaci w grze są fikcyjne postaci są fikcyjne są troszkę jakimiś takimi typami, gdy pan podróżników, z którymi żeśmy się gdzieś tam zetknęli każdy z nich jest w innym momencie życia ma inny powód, żeby podróżować natomiast miejsca, w których są i duża część sytuacji, w których znajdują to są rzeczy prawdziwe silnie inspirowane historiami autentycznymi garażami albo wywiadami z osobami, które podróżują albo naszymi własnymi przeżyciami, ale nie znajdziemy tam żadnych np. odniesień literackich to znaczy tak gra książka ma pokaźną bibliografię i jest wiele książek podróżniczych, tudzież refleksja ma podróży, które wykonaliśmy w trakcie prac nad tą książką o takich oczywistości jak ląd, bo to czy Rebecca Solnit Polce uroczy czy inni giganci do takich właśnie książek, które piszą liczni polscy podróżnicy było bardzo nam zależało, żeby promować Polski reportaż, bo jest on świetny bardzo literacki korzystaliśmy z niego pełnymi garściami pracując nad materiałem, z którego budowaliśmy potem fikcyjnych bohaterów i historia dla mnie to było wielkie odkrycie bardzo dużo nauczyłam bałam się straszliwie pisać fikcji wymyślać bohaterów, bo dla reportera jest taki trochę no ręcznie wypada jak można tak w ogóle rzeczywistej natury rzeczy do zaoferowania nauczą się do Artura i przy pracy nad projektem, że pewne historie, które reporter opowiada też może być bardzo bardzo proste i że to, że autem ze szczegółami faktografii i zapoznał go z problemem tym faktury tak to musi być miłości albo tęsknocie albo stracie, że to powinno właśnie jest takie samo element zaskoczenia, bo wiadomo, że każda gra takich potrzebuje każdy prawdziwy gracz na to czeka no ja myślę, że to tak jak w literaturze, że po prostu ci bohaterowie się zmieniają i dowiadujemy się w nich rzeczy no i tak nie liczyłbym na morderstwa właśnie wątki kryminalne na wyleczenie jesteśmy bardzo życie tak jesteśmy dużo bliżej obyczajów niż takiej literatury gatunkowej taki to taki trochę wybór też jednak to jest jakościowa różnica, która odróżnia ten produkt o gier, które są na rynku, bo są gry, które operują tekstem dawane są zwykle nie wiem o zabijaniu szkieletów lochach na tutaj jednak my jesteśmy bardzo blisko reportażu więc, więc celowo nie chcieliśmy tego rozdrabniać no właśnie kimś takim kryminałem czy fantastyką no dobrze gra to wyzwanie to ma swoje definicji gra to przegrana albo wygrana nowa rzecz nie znaczy przegrać nie można nie można tak jak gdzieś sobie podróż NATO czy może przegrać wnosi jakąś podróż można czasem przekaz musi mieć fajne doświadczenia z tego zaś, ale dowiedzieć fajnych rzeczy tak, ale nie jest raczej także jak nad morze to pojawi się ekran zajmowaliby się zatem w rozmowach tylko po prostu będę miał popsute wakacje to powiedzmy taki takie spektrum możliwych rozwiązań w wodę Leszcze jest, bo gra tylko czy może być nie tylko wygrana przegramy my jednak też tak jest takie elementy teatru czy zabawy czy jakiegoś takiego rytuału i tutaj jesteśmy myślę bliżej tej tej takiej sfery znaczeń, że to jest o kształtowaniu swego własnego doświadczenia, a nie znajdowaniu West właśnie właściwej ścieżki, którą też dla siebie przygotował niewykonywanie instrukcje te właśnie tak pisanie raczej raczej stawialiśmy wprost albo nie wprost przed czytelnikiem graczem pytania, sugerując jakieś możliwe odpowiedzi niż nie jesteśmy tak wtłaczać morału na siłę więc, więc pokazujemy pewne sytuacje, ale czasami zostawiamy dużą swobodę w tym jak ktoś zinterpretuje, bo jednak wchodzimy w i książka w grę z jakim swoimi doświadczeniami i pytania są ciekawsze, a jeśli chodzi o szatę graficzną, bo to też w grach jest bardzo ważne i książkach również nie jesteście zbyt ultra nowocześni namów jeśli chodzi o sam taki format to wydaje się, że jest to bardzo bardzo ładny taki oszczędny współczesny interfejs Nowicki z Czerskiej aktorka hipster celowe taki, żeby zupełnie nie wygląda jak gra, ale operujemy przede wszystkim oprócz moim zdaniem bardzo estetycznej takich fajnych lat apelujemy głównie zdjęciami na z tymi zdjęciami jest także zdjęć większość z nich to stan zdjęcia, bo nasza w naszych znajomych wśród znajomych na szczęście mam również fotoreporterów tylko do jakich miejsc, gdzie na nie udało nam się dotrzeć do czegoś osobistego tego, że staliśmy fotografii prasowej czy ze zdjęć ze stoków, ale jednak większość no to są zdjęcia po prostu jakich mam jakąś osobistą wiecznej część z nich zrobiona specjalnie na potrzeby gry, w którym momencie po prostu poleciał na rękę do Barcelony sfotografował co trzeba wrócić, ale Mateusz n p . Kubik, który pracował nad tekstem kontrakty wypłynięcie łódką Antarktydy z powrotem był posłem praktyki to są jego zdjęcia całej tej podróży twoje doświadczenie, jakie było moje doświadczenie, które napędzało gra tak kończy swoje zdjęcia też widzimy moje tekst jest nie czuje na siłach podejmować rolą miast wydaje mi się, że ilość spojrzeń na rolę modę na ubrania jak podała, jaka jest zdecydowanie można wytropić będzie barwy tracić mój wkład zdecydowania nawet trochę tak jest, że nagrodę też coś takiego tak bliskiego rzeczywistości to każdy z nas sadze to coś osobistego to jest jednak taki też taki moment powiedział autorskiej takiej wrażliwości i rozwoju książki jest tam się odkrywamy, pokazując czy ktoś znający historię ile czasu potrzebujemy, żeby przejść przez wszystkie proponowane przez straszną zależnie od tego jak ktoś poczyta powiedział, że około 12 godzin temu myślę, że tak mamy tekstu na jakieś tam 2 powieści sen dużo nam tego też kolejny pomysł Artur chodzić po głowie chodzi o sloganami czy na razie czekamy na premierę, która już 26 września tak na razie czekamy na premierę potem bardzo dużo się karze, bo gry czy takie produkty cyfrowe w przeciwieństwie do książek łatwo uzupełnia, czyli jeśli będzie zainteresowanie to mamy mnóstwo historii, których nie zdążyliśmy powiedzieć, więc można je jeszcze tam dokładać na co następnego to trudno powiedzieć mamy mamy jakieś pomysły, ale no nie chciałbym tak wybieraj wybiegać co jest przyszłością tej to jest branża, w której leży zmienia i wszyscy trzymają wszystko w tajemnicy do ostatniej chwili nie wchodzi tylko o coś co liczyć się wydaje dobrym pomysłem jak zacznę na nim pracować może okazać po tygodniu 2, że ta jednak do niczego nie nadaje się będzie wnosić coś innego ta jest tak daleki horyzont czasowy na pewno nas interesujące czas takie rzeczy, które mają w sobie jakieś ziarno prawdy, a więc w tych okresach niezagrożona nowego tych w tych w tych obszarach będziemy szukać na pewno Mandela strawę Stories jak myślisz komu się podoba najbardziej mówi też o części globu tak globalnie rynkowo, jakbyś mógł o tym, powiedzieć to bardzo to jest bardzo skomplikowane pytania produkt po angielsku, więc jest dostępne na całym świecie będzie dostępny na całym świecie oprócz graczy myślę tak mamy bardzo reakcję ze strony po prostu, że tak brzydko i konsumentów kultury ludzi, którzy po prostu lubię czytać filmy oglądać będą świadczyć rzeczy i część z nich ograniczyli się graczami na model jest reagują świetnie pokazywaliśmy to tydzień temu na targach w Niemczech, więc widzę, że to nie tylko Polakom się podoba, bo byli tam ludzie z całego świata i ich reakcje były dobre i 1 jest taka nie wiadomo, że mamy sobie powiedzieć jak szeroka amerykańska publiczność przyjmie historie pisane jednak bardzo Europejskiego punktu widzenia, bo niektóre rzeczy patrzymy inaczej bohaterowie są troszkę inni i nie wiem na ile to będzie samo w sobie ekscytujące na ile to będzie jakieś dziwne albo niezręczne strasznie wcześnie trudno powiedzieć, że trochę tego jest wchodzenie z książką na jakiś obcy rynek jednak, choć gra język kultura i może życie jest, więc zaprzestać niskimi no właśnie pionierskie co jest trochę zakłopotana, bo tak naprawdę to powinno być moje pierwsze pytania będzie pytanie ostatnich jesteście pionierami nikt wcześniej czegoś takiego nie wymyślił takiej formie nie były gry, które łączyły czy miał jakieś elementy reporterskie i jedno tylko wspólności z byłymi Mela jest wygląda jak rozmowa na SMS-y jest o syrence, która próbuje uciec do Europy bardzo ciekawa rzecz francuska, ale takiego połączenia książki reportażu i mechanizmów zdrowych na nic nie widzieliśmy czegoś takiego co też czy też dodawała taki smaczek produkcji, bo można było powiedzieć jak kto to dobrze zrobił popatrzeć i zrobić troszkę inaczej, bo no, bo nie ma czegoś tak twierdzi, że uczyliśmy w miarę tworzenia tej re jak ją robić i zdobył świetne laboratorium, chociaż czasem oczywiście frustrujące, ale bardzo twórcza 26 września, gdy mamy szukać wody oraz część analiz na AppStore jeśli mamy formę i na Steamie to jest taki sklep internetowy jeśli mamy PC albo Marka bal naszej stronie internetowej bardzo dziękuję za to spotkanie twórcy mieś z gry książki interaktywnej Bożek określenia tutaj już nie padały łączy nas Travel Stories, czyli Artur Gaj koniec ze studia Different Trains i Karolina Sulej pisarka dziennikarka byli moimi gośćmi bardzo dziękuję za to Podkański proszę państwa teraz czas na informację Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA