REKLAMA

Ford - pierwszy model pod II Wojnie Światowej

Data emisji:
2019-08-30 22:10
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
28:37 min.
Udostępnij:

Po II Wojnie Światowej, firma Ford, ponownie trafiła w ręce Henry Forda - wnuka założyciela marki.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry Krzysztof Woźniak przed mikrofonem zmotoryzowani oczywiście drugi prowadzący wręcz głowa całej audycji Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry panie Jerzy dzień dobry panu dzień dobry państwo zgodnie z obietnicą będziemy omawiać 3 najważniejszych producentów motory czy też inaczej przepraszam źle powiedział 3 najważniejsze spółki, które zajmowały się produkowaniem samochodów w stanach Zjednoczonych no bo trudno powiedzieć, że General Motors Rozwiń » to było 1 producentem wręcz przeciwnie to był to była Kompania producentów zajmujących się tym, ale po kolei umówiliśmy się z panem Jerzym, że zrobimy to chronologicznie, więc w pierwszej kolejności oczywiście będzie to Forte Ford, czyli człowiek Marka można tak powiedzieć, która zrewolucjonizowała pewien sposób patrzenia na produkcję samochodów prowadzili produkcję tzw. taśmową w pełni i też podział na produkcję to samochodów jedni zajmowali 1 częścią drugi to oczywiście też zmiany były bardzo duże o tym, mówiliśmy kiedyś kiedyś kiedyś jeszcze jak słychać było nadanie kilka odcinków poświęconych fordowi Henry Emu fordowi no ale dobrze jesteśmy w okolicach drugiej wojny światowej bardziej po zakończeniu drugiej wojny światowej niedługo po pokoju drugiej wojny światowej Henry Ford umiera i przejmuje całą jej struktura jego syn nie nie do końca tak wcześnie umarli Henry Ford syn UE, dlatego że w syn SL przejął forda czterdziestym trzecim roku tak, kiedy ojciec już wycofał, ale SLS zmarł w czterdziestym piątym roku prawie, że nagle na rozmiar na raka żołądka, ale tam wynik nieudanej operacji to bardzo szybko poszło i właściwie nikt nie był na to przygotowany nie było żadnego następcy i czterdziesty piątym roku wrócił Ford sama firma Ford w ogóle znalazła się w bardzo trudnych latach mówi chyba także ta służy tylko powtórzę wrócił Henry Ford, ale to był dziadek już w Forcie urodził, który w 2800 sześćdziesiątym trzeci roku o tej lot miał 80 lat do tego on był nie w pełni sprawny psychicznie bardzo taki no Mar marudny był bardzo był nie chciał żadnych nowości sprowadzać ciężko im się współpracowało się nadawał narodowości nie chciał wprowadzać już przed pierwszym przed drugą wojnę na godne nadal produkowane chętnie forda tel, tak więc tutaj w tym przypadku nie było dobre dla forda i tak naprawdę może oficjalnie tą dowodził Henry Ford, ale w rzeczywistości to kierował sztab pracowników w tym, że w 18001000 czterdziestym piątym roku, czyli po 2 latach reform w ogóle zrezygnował i na to stanowisko przyszedł jego luki tutaj był taka ciekawa, że dlatego, że to był ukłon rządu Stanów zjednoczonych, bo on w wojsku ten wnuki nie pozwolił go, bo to kwota mówiliśmy tak, bo urząd stanu znaczony w ogóle zna zastanawia się nie wykupić forda, bo fordów tak beznadziejnej sytuacji finansowej Ford tracił, dlaczego tak było Ameryka po drugiej wojnie światowej jak miało skutku doszły problemy problemy ze Stalą starsze pojawiła czterdziestym siódmy roku uwolniono ceny surowca były wolne i i tutaj zaczęła się za produkcję, ale Ford miał bardzo duże związki z Europą i tutaj zaczął tracić, bo Europa była zburzona i to Ford o firmy firma tak jak firma oczywiście forma Company i Cooperation i tutaj w tym przypadku Forte ostatnie zostaną oni tracić około 120  000 000 USD rocznie to bardzo dużą sieć kolei nie było, czego sięgać nie było już w skarpetkach kończyła i tutaj no na szczęście właśnie przez ten, który pojęcia nie miało motoryzacji, ale za to znał większość znali na motoryzacji tak i o to jest ta była forma nogi to jest bardzo ciekawy, ponieważ po drugiej wojnie światowej nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale w ogóle, jeżeli chodzi o firmy motoryzacyjne 4 w ogóle firmy nie zaczyna nim nie rządzili nimi sami założyciele czy też prezesowi tych firm, ale właśnie grupa nadzorów, czyli wyspecjalizowanych osób, które wiedziały wrodzonych wykształcone panie ministrze przecież przecież MIP chodziło już też szkoliło swoich inżynierów motoryzacyjnych bardzo duża to jest też dość ciekawa historia, więc tak naprawdę tutaj grupa menadżerów zaczęła stawiać na nogi i członowe już inny inne struktury to te struktury przedwojenne, gdzie 1 osoba była głównym zarządzającym to się skończyło tego do tego nie było absolutnie żadnego powrotu poza tym tutaj jeszcze chciałbym dodać, zanim zaczniemy w ogóle mówić o formie ta wielka trójka prawda rząd Stanów zjednoczonych nie chcę, żeby to była wielka trójka był przeciwny temu, bo to pachniało jakimś monopolem rząd wolałby, żeby to było 680 nawet 12 różnych innych firm produkujących samochody, ale tego się po prostu nie dało zrobić te małe firmy padały jak Muchy 1 po drugie, dlaczego, dlatego że na samych początkach produkowało niewielkiej liczby samochodów to one sobie radziły doskonale i nawet fajnie to wszystko wyglądało ale gdy zaczęto produkować olbrzymie ilości samochodów liczba samochodów, kiedy zrobiła się duża konkurencja małe firmy gryzły duże firmy gryzły mały, bo był pewien system, w którym małe firmy nie mogą poradzić Otóż przede wszystkim pewna zasada, która obowiązywała tylko 13 zysków idzie w produkcję profesor obejrzeć przed jakim firma sprzedaje samą tylko 13 tego zysku z tych teraz znaczy tych wszystkich pieniędzy idzie daje produkcję natomiast 13 ta druga trzecia tak powiem i reklamy jednak ostatnia trzecia i modernizację i serwis bardziej modernizację z naciskiem na modernizację, a miejsca, które 13 idzie na pensje dla pracowników to produkcja produkcja tak produkcji oczywiście Novotel jak produkuje się otoczenie im płacić to jest skarb samochód trzeba było zbudować jak sprzedało samochód następnie trzeba było zbudować 13 tej ceny, a 13 goli reklamy małe firmy radziły sobie nie miały nie był w stanie za 13 ceny, by produkować, bo produkowały samochodów ta produkcja była droższa wobec tego dawały jej reklamy jest to tylko gra była krótka dały mi reklamy to za mało nie taki znany jego nie kupowano i w ten sposób nastąpił absolutny koniec małych firm pozostała ta wielka trójka wielka trójka jeszcze raz przypomnę Ford, czyli samochody WORD Merkurym Merkury linką i cel, ale to była nieudana nieudany epizod to było bardzo źle się co dawało samochody tylko przez General Motors, który miał od groma tych lat małych spółek małych producentów tak, ale 5 najważniejszych jak wymieni je w takiej kolejności w jaki od najbardziej popularnego do najdroższego, czyli najbardziej ekskluzywnego najpopularniejszy był się w rolę jak najwięcej wyprodukowano w sensie, że najtańsze naj naj naj gorzej wyposażony był Chevrolet potem był Pontiac potem był Oldsmobile potem był bardzo przyzwoite samochody BIG-i to najlepsze Cadillac Oldsmobile się kojarzy z 1 taki model agentów w reportażu zagiętym warto gadać byliśmy w muzeum pana i oddaliśmy tak tak to był pierwszy zawód produkowane seria buta obuchem model ten natomiast seryjnie był właśnie robi Orbán należał do General Motors prawie od samego początku dlatego, żeby ją od podstawy 1907 roku, a on zrobił chyba w ósmym albo dziewiątym roku już został przyjęty, ale nadal oczywiście na lata nauczone bardziej David bite w tam, bo to tak, gdy libido albo to właśnie było założone tutaj przele w na samorząd to David BIK tak, ale wracamy do naszego forda i ta trudna sytuacja forty szalenie trudnej sytuacji ma straty, ale mimo wszystko jeszcze wspiął się wróg firmach spełniła i bardzo szybko wznowiła produkcję oczywiście nie było mowy o nowej produkcji była produkcja modelu, który był zaprojektowany przed drugą wojnę światową łączniki były pakowane gdzieś tam schowany Ross Ross pakowane jest powrotem poustawiano fabryce i ruszyła produkcja to naprawdę pod produkcja z kopyta, dlatego że już 40 szóstym roku Ford wybudował bodajże jest za pół 1 000 000 samochodów 400 siedemdziesiątym siódmym czasem 470  000 aut także rzeczywiście sporo i on i oczywiście, ale to był na bazie forda, a nie nie nie Fort, a to, by pan 2007 . roku autorów to dopłaty były kilka generacji na zmiany, bo coraz częściej to nie takie Forte prawda produkowanych przez prawie 20 lat potem Fort, a dług, ale potem następne modele były jak jest to model tak różne i podaj no na bazie absolutnie nie, dlatego że formy nad małym samochodu natomiast w przypadku latach jest w Ameryce były te samochody ogromny i to co mówiliśmy też, że nawet Europa miała duże Ameryka mała, ale w latach trzydziestych osiedla wróciły testowy samochód Ford Deluxe, który zaprojektowano w 1930 bodajże siódmym roku seria LUKS odnosili stało się już także to to do tej w ósemkach amerykańskich filmach amerykańskich wynikało, że tak, więc słowa samochodów stanę do żony w latach czterdziestych już miała ponad w latach pięćdziesiątych tak samo ponad 50 proc samochodów miało silniki o 8 ten sięga około 100 koni mechanicznych z tym, że mógł być też zaopatrzony samochód silnik ten powojenny Ford silnik 6 co ciekawe rzadko Amerykanie używają takich jak urzędowych wtedy rzadko używali rzędowy silnik moc 90 koni mechanicznych sam samochód już tak jak podziału 3007 . roku, ale dodano mu, że takie bajery no troszeczkę się ludzi drugiej, dlaczego zdobione inne listy dostał na świat o regulacji oświetlenia tablicy deski rozdzielczej zamykany schowek na rękawiczki automatyczną oświetlenie bagażnika, czyli tylko wtedy, kiedy bagażnik otwiera się paliła lampy takie bajery dzisiaj zresztą dla nas absolutnie normalne natomiast jej natomiast wtedy to było po prostu godne podkreślenia była to wersja Super Deluxe, czyli troszeczkę wyższy standard wyposażenia i tam już w samochodzie znajdowała się napra w elektryczna zapalniczka 2 popielniczki z przodu z tytułu i rynki tzw . czyli ten pierwszy nowy piesze i oby sygnał na kierownicy to trudne dziś największy szał ring chodziło o to, że kierujący był bardzo wielkie jak sam przebieg miały bić na samym środku boiska drogi, a tak jak był ring to można było kciukiem po prostu zatrąbił nie odrywając rąk kierownicę i były bardzo modny w latach pod koniec lat czterdziestych weszły, by jeszcze były do powoda początkach lat pięćdziesiątych modna apotem mody wyszły, ale my w Polsce fiata 125 po budowaliśmy na początku właśnie taki wynik, mimo że do pierwszej dziesiątym siódmy roku to, dlatego że miasto będzie lepiej by miał nadwozie nowoczesne, ale środek to miało starego modelu 13001500 i ten model właśnie miał kierownicę z ringiem no w tym modelu, gdy Super Deluxe tam jeszcze takiego było ciekawego ogrzewanie było za dopłatą co ciekawe, ale było, bo wiele samochodów wojny nie posiadał ogrzewania w ogóle nas tutaj nie było standardzie chodziło o to, że nie wszyscy sobie życzyli ogrzewanie, bo jeżeli ktoś kupował mieszka na Florydzie no dobra w Kalifornii wolał klimatyzacji, ale no właśnie, chociaż już ją już pierwsze pojawia, ale tak jeszcze nie było, ale lada moment się pojawiła natomiast ogrzewanie niekoniecznie wszystkim było potwierdza, więc niektórzy woleli po prostu samochód bez ogrzewania no i była możliwość tej wersji Super Deluxe była możliwość zakupienia Radia samochód radzi przed wojną pojawiło się rada w niektórych samochodach amerykańskich forda udostępnił właśnie w tym modelu Super Deluxe i za to radio należało dopłacić za wersję proszę o 88 USD za wersję bardziej zaawansowaną 100 USD w tym, że to był poziom jest inny dotarła tak zaraz powiedziałam, ale tanie było radio 100 USD, a więc do zagrania roli, ale oni rzeczywiście teraz nie chcem, ale wtedy to wodór w 240 rok dolary możemy przez 12, czyli to była równowartość dzisiejszych 120 tych miliony 1200 USD dolarów tak 1200 Góra to sporo sporo, ale nadrabia w ogóle drogi to było radio lampowe nie było takie radio łączy je od razu słuchamy tak czasem czasem pierwszy dojechał na miejsce to jeszcze się rozkręca, ale ratusz miał radio poza tym to było radio, które nie miało tego systemu zakłóceń nowego tak wypoczywać osuszanie tego Radia w trasie to było utrudnione, bo już nie było zasięgu, a w mieście było trudno, bo tory tramwajowe naprawiała trakcję tramwajową albo trolejbusowa nad nami to było niesamowite zakłócenia także rady wtedy to, bo to wszelkie takie bajery, ale najlepiej jeść i słuchało Radia samochód stał, ale od 2, ale trzeba było za, ale miało taki pobór mocy, jeżeli słuchaliśmy Radia, kiedy hamował, ale całą jesień PiS uruchomiony, tak więc ale za to jasnym słusznie pan powiedział tak najciekawsze jest to, że ten model Zeta samochód produkowany w 1 modelu, a to nie znaczy, że one były wszystkie takie same nie były, bo aż 10 odmian 10 to znaczy, ale to nadwozia czy regularna wojna Lwowa tak tak nadwozia, bo był i każda z tych odmian miała 2 silniki mocniejsze i sławy to co mówiłem te silniki 9 koni mechanicznych albo 100 koni mechanicznych oprócz Station wagon tzw, czyli takiego dużego wielkiego kombi on miał wypadek najmocniejszy silnik, bo to był dość duży samochód tak samo pick -up trak Ford produkował takie pikapy punto nowe czasami też jedno tomowe domowe, ale bardziej wygląda jak taka półciężarówki tak dalej tak one też miały też, ale te duże silniki, więc to był rok 194640 siódmy i czterdziestym siódmy roku tak jak ja Ford wyprodukował 470  000 aut i w czterdziestym siódmym Henry Ford umiera takich 40 siódmy roku Henry Ford umiera jak Rosja państwo powiedzieć, że takie badania to chyba mówiłem, ale to uniesie, żebyście państwo wyczuli ten klimat Stanów zjednoczonych bezpośrednio po drugiej wojny światowej te samochody, mimo że były stare sprzedawały jak wiele błędów nie było problemu z popytem pijaków wszystko jak u nas za komuny, dlatego że przez kilka lat w stanach Zjednoczonych nie wolno było produkować samochodów nie wolno było sprzedawać samochodów cywilnych samochodów cywil na targach tylko na potrzeby wojska i tutaj po prostu społeczeństwo było i niż by ich samochody rozlokowały się wtedy żywotne samochodu była dużo mniejsza niż dzisiaj oni koniecznie musieli samochody mniej wszyscy wrócili, ale bardziej przezorni, jeżeli ktoś miał jeszcze samo to mogli poczekać, bo wiedzieli o tym, że lada moment będzie w ogóle nowa seria samochodów powojennych nowe, bo wszystkie firmy cała wielka trójka sztab cały ludzi pracował, żeby jak najszybciej wiadomo było, że ten, kto pierwszy wejdzie z nowym modelem będzie wygrany na tym dlatego tak wnukowi Henry ego forda kiwi Emu fordowi drugiemu zależało on przecież podkupywać projektantów wbije mu, mimo że ją bardzo dobrze płacił swoim pracownikom to Henry Ford wiedział, że tu tych pieniędzy miał najlepszy Polak wie najlepiej są często nie ma, ale to tam byli najlepsi bardzo często byli Włosi i wiedział, że trzeba się naprawdę stanąć na wysokości zadania sprężyć i te pieniądze jeszcze wykombinować, żeby tutaj tu, bo jeżeli tutaj wystartują pierwsze to odbić od dna co się okazało prawdą rzeczywiście ten, bo nowy model pojawił się w 1940 ósmy roku i był pierwszy właśnie formy pierwszy wyprzedził i General Motors tego giganta i to nawet chyba tam pół roku i niecały rok uprzedził byliby przez kraj Blaira, więc tutaj za premiera na odbyła w nowym Jorku w hotelu Waldorf Astoria i to właściwe o tyle ciekawe, że to był pierwszy tak naprawdę panie Krzysztofie samochód firmy Ford, który powstał bez udziału założyciela Henry ego forda także mogli sobie tutaj wszystko pozwolić tym samochodzie, bo o wiele już nie ingerował wag reformie w godzinę tak różne, chociaż inny ten właśnie ten drugi Henry Ford ingerowano tak dalej, ale powiedz tak do końca nowym samochodzie było niezależne zawieszenie sprężyny zamiast resorów piórowych z przodu prawda no no to reformy NATO, że w ogóle nie zgodził nie było mowy no on się Ford kasą chroni mówi no po Zegna się będą trochę ten odcinek następca, dlatego że tu sporo soli do powiedzenia osi oficjalna zwał Ford Beatą samochód, który miał standardowo ośmiocylindrowy silnik Leto to ja proponuję w ogóle w następnym odcinku oni mają w tym mieście właśnie tej strukturze forda jeszcze zastanawiam, bo pan panie ciągle, mówi że Henry Ford pierwszy założyciel całej całego forda był przeciwny zmianom zmiana zmianą jest zasta w ja rozumiem że, że w pewnym wieku już się nie chce, ale on też to miało to maniera przed drugą wojną światową tak jak powiedzieliśmy o naprawdę sobie nie zdawał sobie sprawę z tego, że świat idzie do przodu i że przez jego pewne podejście do do zatrzymywania do niechęci do zmian on może pani Gosia zobaczyć utopić swoją firma i uprawy to zrobił no i zrobił Henry Ford kapitalny człowiek, który orze jak to też mówią rozwija nadawał się, gdyby wprowadzić motoryzacji, ale nie do tego, żeby utrzymać motoryzację poza tym nie ulega wątpliwości są to opinie lekarzy, że zdrowie psychiczne Harry ego forda już pod koniec życia nie było najlepszym stanie on miał duże problemy zgryźliwy kłótliwy o 1 osoba, która na niego miał żonę płyt tak to była żona, a może to jest ta choroba zabija, jakie zakątki tam w latach dwudziestych powiedzmy też był wtedy po sześćdziesiątce on za wszelką cenę trzymał się tego modelu to było jego dziecko to było to było jego marzenia z obowiązkiem, ale najjaśniejsza gwiazda jego życia jak tortury, ale dzieckiem też była sama firma prawdach także, by utopił tak jak mówię o swoją firmę to by to, by niestety zniwelował ten dorobek, który w postaci Fordata nie wiem on może myślał, że może mu się wydawało, że wszyscy myślą tak jak on zamożna jak najtańszym prawda, ale różnicę czasu Amerykanie nie chcieli taniego samochodu już mnie zależało, by nasi mieli pieniądze od ich Amerykanie mieli pieniądze stan oznaczonych wzbogacił na drugiej wojnie światowej dodatku przez wiele kazus wiele lat tych pieniędzy można było wydawać, bo to przecież dużo rzeczy to nie tylko samochody to jest takie, że te pralki lodówki pozwól też była ograniczona produkcja wszystko było robione pod kątem wojny, więc poza tym jeszcze nawet cokolwiek by nie, jakby na to nie parzyć Amerykanie psychicznie też od odpręża niż oni chcieli korzystać z życia, bo wreszcie wreszcie nie ma tej wojny wreszcie nie ma tego koszmarnego tematu we wszystkich mediach i wreszcie można zacząć żyć po prostu tak i a zacząć to wydać pieniądze, a mieli pieniędzy nie widać to, jeżeli Amerykanie 1 samochód w podstawową wyposażany mały słaby, ale tani, a obok droższy, ale za to przyzwoity no to oczywiście oczywiście wybierał ten drugi i co się z ważnych samochód został stan zmęczonych po drugiej wojny światowej drugie życie stąd ten bunt jest 5 lata 50 młode lata motoryzacji amerykańskiej, dlatego że wcześniej samochodu urządzenie, które miało przynosić punktu jak to się poprawią z punktu ADO punktu, by natomiast po wojnie samochód stał się dostał życie za swoje życie tak nie, ale dostał swoje życie tak, żeby tematy na temat samochodów dyskutowano w Ameryce każdy na samochodach samochodach musiał uznać samochód mówił o tym, kim jesteś samochód świadczył o tobie samochód był się obecnie tę samą odmówili, bo amerykańskie gospodarstwa domowe są takie tam płotów nie uznają raczej, więc sąsiad jak sobie kupił nowy samochód ten samochód głowy do sąsiadów widział może właśnie wynika to z tego to podejście Henry ego forda założyciela, że dużo nie do końca myślał czy też chciał, żeby motoryzacja stała się właśnie takim elementem życia życia tylko właśnie takim zwykłym pojazdy są nie zasługuje wychowanie to byłoby w jego przypadku to było po prostu miejsc mniej wyrafinowane on zwyczajnie uwierzył w to, że chory, bo LT jest modelem dla genialnym ponadczasowej, gdyby ktoś go zapytał powiedz w roku 1912 czternastym szesnastym Porte świetnie sprzedawał jak pan myśli czy te samochody będą z nią obok zapadł nowy model ten będzie autobus będzie bazowy zabobon, że doprowadzono do perfekcji nosił w oczach forda tą samą perfekcji tam ścinał poprawić rodzinne mogą wszyscy mogą próbować, ale tak naprawdę to jest samochód bazowy ją uważał, że będzie produkowany za 50 lat została pani, że musi też zapytać czy ciągnęła się za Henrym fordem w czasie drugiej wojny światowej po drugiej wojnie światowej jeszcze jego koneksje z Hitlerem wizja pana Seremeta jest, bo to, bo często wspominaliśmy o tym, że, że dość lubi się ci 2 panowie tak lubili się nie nie za bardzo wyciągnęły Amerykanie nie ciągnęli za język, bo była tak nie wygodna rzecz że, bo nie chciano Henry Ford swoje społeczne za książkę wspomnienia przy bardzo stara tak powściągliwie się do tego odnosił w ogóle natomiast ty to było tajemnicą poliszynela, że fordów zafascynowanych Hitlerem Hitler zafascynowany Fordonie tam się od Natalii tak dalej utrzymywali kontakt, ale to nie był temat dla mediów media unikały tego tematu tak samo jak Francuzi też się wstydzili żalu Irena tak samo Amerykanie jednak Francuzi coś z tym zrobić tak Amerykanie zrobili Amerykanie nie zauważyć tak tak czy w zasobie pan jeszcze 1 rzecz to jednak Lurena dali się posuną wahania formy obora kolaboracja była tak tam była oficjalna kolaboracja natomiast Henry Ford po pierwsze nie kolaborował po drugie w momencie, kiedy wybuchła wojna Henry Ford już od ośrodków dla Realu Irena absolutnie, a już wracają do samej firmy jak forty proszę mi wybaczyć to stwierdzenie, ale to jest jasne zarobił na drugiej wojnie światowej forty z tej wielkiej trójki nie za rok za bardzo wiem najbardziej narodu natomiast Ford też zarobił, ale straty były tak duże zarobki pokrywały strat Ford wychodzi coraz biedniejsi dlatego też ten cały kryzys nastąpił forda bezpośrednio po drugiej wojny światowej, bo nie miał tego zaplecza i Ford poza tym taki podział koneksje z Europą dosyć jej silne, a także wojna fordowi nie wyszła na dobre natomiast na dobry wyszło to, że zatrudniony został wymóg, bo to był chłopak mądry okazuje się, że właśnie nie musi znać motoryzacji musi znać tego, kto zna motoryzację to na tej zasadzie i to wykorzystał el FOT ten 0202 . tak i on doprowadził, żeby przez konkurencję przez dziennik żyło własnym oczom zobaczyło, że już jest gotowy, bo wszyscy czekali cała Ameryka czekała na nowe samochody wiedziano, że będą wszyscy te nowe samochody pokazali czterdziestym dziewiątym roku Henry Ford pokazał 40 ósmy no, które muszą też Lidia, ale w grudniu, a Henry Ford pokazał w czerwcu w grudniu na wjazd dawne gwiazdy, ale tak powiedzieć Henry Ford, że dobrze jak się zmienia to fabryka forda właśnie po drugiej wojny światowej, bo wiemy, że Detroit przez centrum motoryzacji tak, ale nie było tak Detroit stolica Libii, bo tory z racji, ale firmy miały montownie dzieje np. miał montownie chyba w 7 miejscach stany Zjednoczone to nie także tylko samochody były pochodziły z Detroit pomieściłaby nawet, tak więc tutaj w tym przypadku trochę inaczej wygląda, dlatego że że, że Detroit to było fabryka, ale miała swoje montownie, gdzie był montowany Lincolnem Merkury też powiedzieliśmy o tym, właśnie 2 odmianach jestem przecież w tym czasie Merkury AIDS był produkowany to był samochód ten przedwojenny to też może być 2 zdania, bo jako ciekawostkę mamy opowiada zawodności w tej miał dość sporo szczęścia do filmów Otóż może państwo daje takich imprez sylwestra Stallone Merkury darzy Kobra Kobra owi notował właśnie ten Merkury odejście od tak jeździł Energę tak samo on ze to tam to wujek samo beret tak to był jego samochód w ogóle Stallone Stalą a kto jest osobą w tym, że zrobiono 3 kopie tego samochodu były takie sceny tam ciało ryby dla dublera dla 1 scenie już nowy niszczony jest, tak więc gotować tak samo ten samochód grały American graffiti grały w gry się z 1108 . roku z rewoltą no to była dobra maszyna dlatego notował 57 l to miało na początku miał się nikt zdaje z zabiegu standardową ale kiedy weszły, iż skrzynie biegów automatyczne to on też dostał taką automatyczną 2 i to automat nie, zwalniając Błonia około 67 sekund setny w kadrze były jeszcze podrasowany Arką, żeby podrasować daliśmy proszę spojrzeć to był dobry film akcji czy dobre no na tamte lata to takie filmy były poprowadzi może tutaj jak mają jeszcze 2 zdania dosłownie o tych właśnie tych 2 ruchy Marka jest, bo Merkury był takim ogniwem między fortami luksusowymi limuzynami szkolne były luksusowe natomiast emerytury były takie pośrednie i Merkury miał tę samą budę przez pewien czas co import, czyli to takie samochody dla wyższej klasy średniej coś tak, choć tam jest dopiero się zaatakować tak Merkury Niny Ber, który miał te same nadwozia tylko, że bardziej jak to bowiem wypasione lepiej wyposażona klasy linką nie mógł tego samego nadwozia, bo nigdy nie kupił takiego nadwozia jak mawia pani Ford, który kosztował tam powiedzmy 1400 USD, więc w tym przypadku musiałby zupełnie inne nadwozie i Lincolnem no linką przed wojną tą ulicą Zefir tak jak na miejsce samochód po wojnie pojawił się kontenerach przed wojną się pojawi Continental, bo w pewnym momencie uznano, że za mało za dużo samochody stany Zjednoczone robią w Europie są małe to stwierdzono, że zrobi się takimi Fina zwanego Europejski albo Continental Kontynentalny tak, ale okazało się, że Amerykanie nie chcą takiego małego samochodu kupować, więc Continental bardzo szybko murów po wojnie był to duży samochód i to był chyba ostatni samochód, a nie to kosmopolita jestem taki następnie linką kosmopolita klubu osoby ostatnich samochód, który seryjnie produkowany tylnymi drzwiami otwieranymi pod prąd łapki, bo do chyba 50 tego pierwszego roku potem na chwilę przestali potem następna wersja model jest między w latach przychody całe lata sześćdziesiąte ten samochód miał drzwi otwierane pod prąd bardzo elegancki komfortowy luksusowy samochód o bardzo ważne to w tym samochodzie został zamordowany prezydent Kennedy Kennedy tak i samochodów innych określeń, bo sobie kupi takiego szkoda natomiast co pan sobie tak jak jak żona Kenneth jego tam wyskakiwały NATO klapy bagażnika załapała ten mózg jego no to właśnie to był ring wolny Continental Merkury kosmopolita przepraszam Cosmopolitan Monterey Merkury Monterey to ten z filmu Cobra model dokładnie udało się szybko reagować tak możliwe, ale to był, ale tą serię serii, a i Merkury Aid tak wypada tak tak, ale to sam model tak się nazywał tak faktycznie na przepiękne wchodziło już wtedy z mody te samochody do o do również produkcji filmowej niejednokrotnie już przecież także gangsterskie filmy no to jak najbardziej opierano przedwojenny tak przedwojenne lat 30 dlatego samochody były na początku wysoka potem zarobić niskie, bo gangsterzy chcieli mi wysokie, żeby łatwo było przy celować broni jakoś tak na górze niskie, bo tak, a potem było całości może możemy potrafi dobrze, a może, dlatego że właśnie tam trochę Basaj swoje palce, ale rzeczywiście samochody Stanach Zjednoczonych zostały nadal szerokie, ale za to narodu niż także 3 podstawowe marki wchodzące w skład firmy Ford, czyj to był sam Ford Lincoln oraz Merkury to te 3 takie no i jak się tam pracować, ale równie udana i będziemy mówić, bo to było 2 lata dała tak wyglądała struktura marki Ford niedługo podczas drugiej wojny światowej zaraz po drugiej wojnie światowej też przed drugą wojną światową rozpoczęto to co w następnej części porozmawiamy o tym, flagowym modelu drugiej wojnie światowej orda forda kastą o tym, który za zaskoczył konkurencję MOSiRu, ale długo produkowany tak wiele lat tak miało to, żeby to inne linie modelowe to był po prostu samochody zmieniają tak jak i że jak tam młode powiedzmy opel corsa powiedzmy nie wybrano clio kolejne generacje są bardzo długo, więc zachęcamy w przyszłym odcinku Ford kastą na dziś dziękujemy Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki bardzo dziękuję dziękuję również Krzysztof Woźniak kłaniamy się Nisko do usłyszenia do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA