REKLAMA

"Pustka i osady w dżungli" tak na razie wygląda przyszła stolica Indonezji

Data emisji:
2019-09-02 14:20
Audycja:
Połączenie
Prowadzący:
Czas trwania:
12:43 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

łączenie czternasta 24 Jakub Janiszewski przy mikrofonie na studia Paweł Cywiński z magazynu kontakt z portalu uchodźcy Info dzień dobry dzień dobry oraz Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie zajmuje się przy przypomni się do innych rozwiązań m. in. na nas tak wtedy będziemy dzisiaj mówić, bo Indonezja ma taki plan, by zmienić stolicę, dlaczego z bardzo wielu powodów tak naprawdę pierwszej przestrzeń na kartę, ale Dżakarta to jest miasto, które dla Francji w latach i i Rozwiń » czas miasto, które poza tym, że się zupełnie niekontrolowany system rozrasta jak powstawało to właśnie było pomysł na to, żeby budować chodniki w niektórych miejscach to należy tak nie ulec ani też była karta czy batalię z czasów holenderskich powstała w takim miejscu bagiennym w związku z tym wraz z rozrostem miasta i niekontrolowanym rozrostem różnych studni innych dostępu dowody wiele część miasta toczą się zapadać już zapada w tempie 20 cm rocznie w konsekwencji mamy takie miejsca, które się potężnie zapadają co z kolei nie sprzyja temu za miasto nadmorskie i zaczynamy mieć miejsca kresu depresją, a jak wiadomo Jawa Indonezja leży takim pasie, gdzie są dziełem bardzo często równocześnie złożono innego rodzaju wybuchy wulkanów konsekwencją tego po raz być powodzie powodzie w karcie Wybrzeżu zaczyna północny karty i regularnie to miasto jest zalewane na północy do karty akurat głównie mam do czynienia z takimi dzielnicami biedy nie chcę państwa sami ale, ale miejscami, które nie są jeszcze przez biznes w jaki sposób skolonizowane natomiast to miejsca są zalewane, a ponieważ sama Harta idzie w dół poziom wody się podnosi się podnosi na świecie istnieje ryzyko, że w ciągu kilkudziesięciu lat zacznie rzeczywiście miasto zalewane, jeżeli się nie ZAKSY nie zrobi no, więc miast władze Indonezji w tym prezent relikty wcześniej prezydentem do karty dwutorowo próbuje znaczny problem z 1 strony chcą zbudować specjalny mur na wodzie od strony morza kilkanaście sztucznych wysepek połączonych z takimi murami hydroelektrowni, które spowodują, że uda się obniżyć poziom wody przed samą kartą razem uzyskać prąd to jest wizjonerski plan nie wiadomo ile realne, ale oni się rzeczywiście mówi w Indonezji indyjskich mediach od co najmniej roku już tak bardzo konkretnie od wielu lat jako pewna wizja, a drugi pomysł to jest wynieść część usług z Dżakarty w tym tych administracyjnych no właśnie ten pomysł przeniesieniem samej stolicy tej funkcji administracyjnej z poza karty, ale poza jawy, które jako główny administrator będzie pan ocenia Wrona Borneo także szczególne oczy wyspa świata która, które zamieszkuje kilkanaście lat, a 16  000 000 mieszkańców coś takiego mało jak 1 nie to w bardzo mało to w ogóle jest to pustka i co najwyżej 5 z osady w dżungli, która coraz częściej notabene jest rozjeżdżana, jakimi ciężarówkami wykonującymi wypadający mi las równikowy las deszczowy z trumną tak trzeba zwolnienia nie jedyni tak z pozdrowieniami dla wyrazili tutaj natomiast jest pan, żeby przenieść stolicę w ciągu 10 lat czy to się uda nie wiadomo tak naprawdę, ponieważ musimy zdawać sprawę, że Indonezja jest krajem, który jest dowiedzieć z 1 strony kraju kolesiów politycznych, a z drugiej strony 1 z najbardziej skorumpowanych krajów świata wg różnych rankingów na stronę Internacional i t d. w związku z tym każdy taki giga projektem odwagi projekty tak ten mur to przeniesienie stolicy wiąże się z wieloma okazjami w ramach g dla wielu różnych ludzi i takie okazje raczej skutkiem o tym, że albo brak pieniędzy albo się przed euro w nieskończoność nie wiadomo, że okazja jest tym trudniejsze im dłużej trwa budowa, więc potrzeby, jakby pierwsze mają w ogóle poradą dla ewentualnych dla ewentualnych twórców tego projektu też to, żeby to obudować jakimiś bardzo wielkim wywiadem Antykorupcyjnym ponieważ, ale już tam się tak nie da wy możecie też kultura daru takie rzeczy tajne możliwe ja będę ja byłem w Indonezji byłem kilkakrotnie ale kiedy się przedłużają sobie wizę wytacza przedłużać wiz co pewien czas i pytano mnie o możliwość wysokiego takie korupcja jego datku taką wielką tablicą metrum na metr dyplom dla urzędu, który w ogóle nigdy nie poddaje korupcji jak Lech to było kilka lat temu dosłownie, więc możliwe ta kultura daruje zagranie osłabiona słowie, ale chyba bardzo wypowiada natomiast jest to, że mamy do czynienia wcześniej stolice nie są nic nadzwyczajnego tak naprawdę wiele krajów ma stolice administracyjne poza tymi wielkimi centrami czasowym tak to prawda, ale zwrócił uwagę, że to nie jest często to jest taki projekt z lat dziewięćdziesiątych wtedy była fala tego rodzaju rozwiązań tego raczej nie robi tak rzeczywiście częściej robią jakieś stany w Azji Południowej różne tak powiem Kazachstan Tadżykistan tak czasem kilkakrotnie to męczenie firma firma przyniosła tak wcześnie mieć do czynienia z Kazachstanem natomiast to jest projekt, który też jest ciekawym obiektem, że państwo tych narracji politycznej tak też jakaś wielka wizja trochę stylu cały naród buduje, gdy nie w Polsce tak ważnych jak będzie lekki natomiast dwudziestych dwudziestego wieku natomiast to jest to jest pewna wielka opowieść transformacyjne dużo większa niż opowie o tym, że budujemy stadiony euro 2012, która w Polsce była ciekawą powieścią polityczną, ale również pewne wpompowanie pieniędzy w gospodarkę i w infrastrukturę natomiast myśmy się do Schwedt z tego, że inne mieszkanie w wyspiarskim i tak 17  000 wysp dlaczego, gdyby chciał spędzić, jakby podstawa dla urealnienia tego kraju, więc transport pomiędzy tymi wyspami jest grubsza albo samolotowy albo wodne i przy tak różnorodnym kraju właśnie, jakby posiadającym bardzo wiele barier morskich wyniesienie stolicy z na Borneo to tak naprawdę jest przelot dwu 3 godziny samolotem, a w karcie z 1 części miasta na drugi część miasta zamiast aglomeracji jedziesz 8 godzin, więc chyba, że aglomeracja, która jest 12 na większości aglomeracji tak 26 miast mieszkańców nikt nie wie ile no, więc to to nie jest wielki problem tak naprawdę mógł wielkiej czystej logistyki problem wydaje się właśnie bardziej punktu widzenia logistyki budowy i wytwarzania niniejsze samego zarządzania krajem, w którym mamy wyraźny kilkadziesiąt podmiotów należy je stanie się tak zostanę na tym jak to zadziała czy to pomoże, bo n p . Seko patrzymy nie wolno w takiej Turcji Stambuł jak się rozrasta tak się rozrasta nikogo nie powstrzyma to dalej jest gigantyczny miasto może nawet zdaniem niektórych ważniejsze od Ankary tak samo jest wielu innych miastach i takich mega miastach na świecie, które mają swoją stolicę prawda Brazylia nie jest na jej miejsce na najbardziej istotne w Brazylii tylko pewnie właśnie sam Paul bądź można, by tak jeszcze takie przykłady mnożyć czeka mnie ten projekt po prostu zelżała myślę, że niż faktycznie przyhamuje ten rozrost kart myślę, że to tylko ciekawiej, ponieważ to życie trudno też zadania publicznego Borneo Borneo jest koń końca świata w sensie zbudowanie i wzrost infrastruktury w miejscu, które nikt nie mieszka praktycznie 16 minut mieszkańców jakieś gigantyczne gigantycznym obszarze tak możemy tam średnia zagęszczenie jest takie jak i Finlandii w Europie, czyli 1300 km nikogo nie widzisz golasy zakłada filię na wakacje, więc mogę potwierdzić, więc zrobienie, jakby wniesienie tego na Borneo jest trochę takim wyniesienie na peryferia do tej pory to peryferia nie tylko myśli logistyczne administracyjne, ale też peryferia kulturowe społeczne centrum zawsze była Jawa i taka Deja realizacja tego symboliczna myślę, że może się podobać wszystkim mieszkańcom, którzy mieszkają poza ławą, ale skąd taki śmiały pomysł, żeby akurat na Borneo w samym środku, kiedy spojrzymy na Indonezję mamy z 1 strony prowincja, a czy z drugiej strony na Wschodzie prowincję Papui i dokładnie pośrodku mamy gigantyczną trzecią największą na świecie wyspy z zysku Ka Manta po polsku Borneo i wolę angielską formę jest to wyspa, której mamy możliwość naprawy przestrzeń do powstania czegokolwiek możliwość dostępu do portu jest kilka godzin 34 godziny LOT-em o karty i objawy, więc wydaje się to jakiś sposób symbolicznie logiczne tak jak powiedziałem nie wiem na ile logistycznie najmu nie ma co się udało moim zdaniem nie sprzyja temu kultura powstawania wielkich projektów w Indonezji, która wiąże się z gigantycznymi opłatami korupcyjnymi dla warzywniaka zawiązana to w ogóle z tego co czytałem, chociaż wszystko co takie opracowania agencji prasowej tak naprawdę potężnego wielkiego raport na ten temat to przekonaliśmy na poziomie konferencji prasowych założenie takie, że 15 kasy płaci rząd za to wszystko, a pozostałą część biznesu, który będzie chciał zaistnieć i zarobić na tym, że dziś powstaje nowy ośrodek władzy czy czyta się uda to znowu trudno powiedzieć natomiast nawet 15 to test kilkaset miliardów dolarów, więc mówimy o bardzo duże pieniądze, zwłaszcza że Indonezja jest najbogatszym krajem świata natomiast jest krajem, który jest bardzo dużym krajem wielu miejscach bardzo niedoinwestowany, więc to kilkadziesiąt miliardów dolarów to to nie są pieniądze, które są na to odłożone, które można to wydać pieniądze, które nie pójdą na szkoły na lotniska na mniejszych Wyspach czy na poprawę jakości transportu między wyspiarskiego co w konsekwencji może wzbudzać takie czyny kontrowersje w społeczeństwie Elizabeth pisani, która taką autorką autorki autorką książki o Indonezji takie trochę osobistego reportażu twierdzi, że to jest jednak zachowanie takich szczurów, które opuszczają tonący statek, że oni próbują naprawiać karty rozwiązywać problemów tylko szukają nowego miejsca New York Times też publiką możliwe, chociaż byłbym bardzo wstrzemięźliwe wobec aż tak mocnej tezy po pierwsze, tego, że pytają o tym, że prezydent Indonezji wcześniej prezydent prezydentem Dżakarty są doskonale natomiast to i to ja nie da się do Regionalnego wina także oddziały wroga natomiast jest nie, dlaczego naprawić natomiast to miasto nie zniknie wraz z przeprowadzką to nadal będzie najważniejsze miasto nie tylko Indonezja być może regionu całego koło Kuala Lumpur Singapuru, by takie 3 miasta, które tam tworzą wytwarzają politykę ekonomię regionu i wydaje się, że samo myślenie o tym, żeby zbudować ten wielki jak to głupio brzmi płot na morzu tak Moore, które będzie w stanie wykryć powoduje, że zdarzenie tonie ja przeszłam do karty nie utonie jest jakoś tam próbą rozwiązania tego problemu przy czym to zamówimy następne w dziesiątkach milionów dolarów skończyć tak to pieniądze będąc Indonezję nie wiem może dzięki wycince lasów na Borneo smutno tak można kompostować nie wiem dziękuję bardzo Paweł Cywiński z magazynu kontakt z portalu uchodźcy Info było ze mną studio im 1137 za chwilę informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA