REKLAMA

Czy leci z nami (pi)LOT?

OFF Czarek
Data emisji:
2019-09-03 11:00
Audycja:
OFF Czarek
Prowadzący:
Czas trwania:
39:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
państwa i moim gościem jest pan Sebastian Mikosz prezes Kenya Airways były prezes lot dzień dobry witam serdecznie dobre pomyślałem, że pod pyta pan różne rzeczy, bo w ciągu ostatnich 2 tygodni 4 × leciałem samolotem i pomyślałem sobie, że jako prawdziwy patriota prawdziwy Polak z 1 strony z drugiej strony osoba, która dba o swoje bezpieczeństwo i używa markowych usług pomyślał sobie, że lot polskie linie lotnicze lot nadają się doskonale do moich planów Rozwiń » podróżnych, bojąc się świetna Marka bezpieczeństwo i w ogóle wszystko Jach, a do tego czy polskie nasze narodowe linie lotnicze i w ciągu ostatnich 2 tygodni 4 × chciałem właśnie się będziesz lotem natomiast ani razu nie zobaczyłem samolotu polskich linii lotniczych lot raz zobaczyłem samolot chyba z 2 × zobaczyłem samolot ze 1 gospodarskich państ w raz zobaczyłem samolot trochę z dalszego państwa raz zobaczyłem samolot linii pańskich o tak nie wiedziała właśnie i za każdym razem, ale już na pokładzie samolotu usłyszałem z powodów operacyjnych, a po sobie co do cholery są powody operacyjne, przez które może, dzięki którym nie zobaczył w ogóle nie 1 samolotu polskich linii lotniczych lot to są, by dodam jeszcze to są wszystko loty europejskie ta no są są są 2 powody, której ja nie wiem oczywiście mogę domyślać, ale powiedział, że dużą dozą prawdopodobieństwa myślę, że tak jest pierwszy powód, dla którego prawdopodobnie lot korzysta z innych samolotów to jest to, że proszę pamiętać, że o około 53 czy już teraz 6 miesięcy lot mało ziemia one 5737 Max, na które dostał 5 nawet 6 już odebrał, a więc te bilety były sprzedane ta siatka była zaplanowana na przeloty w tym poleciał były były zaplanowane to by się zgadzało po Europie, bo 77 Max miał być samolotem ma być samolotem wykorzystywanym tysiące ósmy takich rejsach do 56 godzin, więc tu widzę pierwszy powód pierwszy po, dla którego to nie był samolot w barwach LOT -u, bo to wcale nie znaczy żony lotu jeśli w barwach LOT -u, a drugi powód równie prozaiczny jest taki, że loty linią, która w ostatnich latach bardzo intensywnie rozwinęła siatkę połączeń, dodając mnóstwo rejsów mnóstwo częstotliwości i powszechną praktyką jest, że kiedy ma się tzw. wysoki sezon czyli kiedy jest ten moment, kiedy najwięcej latania, a potem ten sezon spada już od po drugiej połowy września to się po prostu wynajmuje samoloty którymi wykonuje takie operacje, a na okres 34 miesięcy, bo ten samolot nie byłby intensywnie eksploatowane przez SM przez cały rok, więc po prostu się normalnie się pożyczaj tak prostych słowach, a jako pasażer powinien się martwić nową polega na locie z powodu marki bezpieczeństwa usług tymczasem w 1 przypadku np. dostał nową kartę pokładową, dlatego że miejsce, które sobie wybrałem nagle okazało się miejscem zupełnie innym zupełnie innym miejscu nie wiem nie znam załogi nie znam Marek pro szczerze powiem po raz pierwszy z tymi markami spotykałem nie wiem, jaki jest ich pan są proszę rozróżnić 2 rzeczy oczywiście jest siła marki jaką, jaką jest linia lotnicza to jest Marka, która buduje na podstawie takich ogólnych wrażeń, jakimi są właśnie brak wypadków czy jakoś pilotów tak dalej, ale to wszystko pozwolę sobie zaszeregowanie do najprostszego Pijar, bo lotnictwo w mojej ocenie jest 1 z najbardziej blogu uregulowanych w branży na świecie i to, że coś jest bezpieczne czy ktoś jest bezpiecznie operator lotniczy to nie, dlatego że pan postrzega jako markę tylko, dlatego że podlega bardzo restrykcyjnym regulacjom szczególnym regulacjom europejskim w związku, z czym to czy piloci są dobrze to ja zawsze wyrzucić czeka w panu wszyscy piloci są dobrze bo dlaczego miał też, że prócz jedyni są lepsi niż innej grą możemy przekazać 1 nie pracują więcej, bo pracują na samozatrudnienie albo w ogóle nie ma to w ogóle nie ma nic wspólnego z jakością wykonywanej pracy wielu dziennikarzy też pracuje na samozatrudnienie i wcale to nie umniejsza jakości pracy ponad to jednak właśnie przewozimy w powietrzu ludzi i jeżeli szefem partii materiału to nic z tego powodu nie zginie tego pan nie wie możemy liczyć na debatę w prasie myślę, że siła uderzeniowa prasy jest taka sama, a na pewno władze Coma dziennikarzy może podobna do władzy pilota jednakowo jako były prezes LOT -u czuje pan tę dyskretna różnica pomiędzy odpowiedzialnością za życie ludzkie pasażera może dziennikarza pilota nie czuje niczym, bo widziałem ludzi, którzy ginęli od dziennikarzy, a jeszcze bardzo mało widziałem takich, którzy zginęli w błąd pilotów także nie nie lubię tego porównania w, dlatego że on jest bardzo proste, bo pilot oczywiście odpowiedzialność, ale równie dużą odpowiedzialność mechanik pokładowy, który naprawi naprawi silnik i oni jakoś nikt nie pyta prawda, a jeśli ktoś zepsuje 2 silniki to jego odpowiedzialność to pilot nic nie zrobi z tymi bez tych bez 2 silników, ale wracając do wracając do bezpieczeństwa to piloci podlegają certyfikacji i podlegają badaniom kontrolnym podlegają testom symulator owym i albo przechodzą albo nie i to czyni to, że są bezpieczni, bo łącznie, a linia pani poddana takiej ilości audytów i takiej ilości kontroli, że jeśli przechodzi odpowiednie certyfikaty, a to może pan być spokojny, a ten spokój zapewniają panów organizację ulic Urząd Lotnictwa Cywilnego jeśli Urząd Lotnictwa Cywilnego dopuszcza no to no to jest Okaj tak to znaczy to wtedy to wtedy wtedy można można zupełnie spokojnie się bezpiecznie do samolotu czy widzę tajskie linie lotnicze naczynie tajskie linie lotnicze, ale pochodzący z Tajlandii to i one latają są w Warszawie to znaczy nie powinny się Martinie dla ktoś dopuści, bo gdyby, gdyby nie miały dopuszczenia Urzędu Lotnictwa Cywilnego szczególnie wykonywaniu rejsów wewnątrz europejskich to po prostu tutaj nie było jest, że coś takiego jak ASA czytają Europejska organizacja, która Tuska nadzoruje w związku z tym nie absolutnie bym się tym nie martw co nie ma nic wspólnego z tym co pan postrzega tak to znaczy pasażer ma prawo absolutnie postrzegać to tak czy inaczej, a operator musi podlegać musi podlegać przepisom i w praktyce własny samolot cudze samolot podlega dokładnie tym samym przepisom tej nie ma żadnego rozróżnienia, ale bankowość dobrze to były krótkie loty, więc jakoś nie byłem zawsze siedział tam dziennie, więc chciałem jednak rośnie powinny być zostać poinformowany w tym momencie już na pokładzie się dobrze, a przy okazji z powodów operacyjnych tajemniczych powodów operacyjnych podstawiliśmy inny samolot miał inną linię lotniczą punktu widzenia marketingowego, owszem, tak taka informacja powinna się zjawić i ona zresztą często zjawia się niektórych biletach jak albo na niektóre informacje pan dziękuję że, czyli rezerwuje, że jest rejsy z punktu ADO punktu bez opery to by tam jest takie są kot rejsu można może być operaty badane z punktu widzenia prawnego nie z punktu widzenia marketingowego tak, bo z punktu widzenia prawnego bilet jest formą umowy o przewiezienie pana w danym czasie z punktu ADO punktu UB i teraz to są 22 jedyne zobowiązania, jakie linia na siebie bierze stąd kary, na które które nie są nakładane nie biorą się z różnic w samolotach tylko biorą się z tego, że w określonym czasie nie został przewidziany z punktu ADO do punktu bez czy, jeżeli siedzę mniej komfortowo to trudno nie na torze omawiałem nie na komforcie omawia dokładnie tak naczyń umawia się pan na swoją percepcję komfortu, a nie obawia się na swoją pracę komfortu, dlatego że paczka, wybierając konkretny lot w konkretnej firmy prawdopodobnie to inaczej umawia się także na pewno samolot samotnej osobie sprawdzić czy w momencie zakupu sprawdzam, jakim samolotem dalsze i dlatego tak znacznie się taki nie, dlatego że jak pan kupuje tak to jest informacja, ale to nie jest częścią relacji prawnej dlatego rozdzielamy to, że jako pasażer jako klient, bo to bardziej jako klient jako pasażer jak najbardziej ma pan prawo czuć, że myślał pan ponoć panem premierem czy boeingiem, ale pan jakimś busem albo cokolwiek nie ma znaczenia pana percepcja tutaj liczy, ale z punktu widzenia prawnego tu operator ma absolutnie dowolności wykonaniu wykonanie usługi, czyli operator umawia się ze mną tylko na to, że mnie bezpiecznie punktualnie w miarę przewiezie punktualna do punktu UB tak, ale czy przeziębieniami takimi czy innymi nie powinno się o to martwić mogą być inne, ale jeżeli będą inne to na pewno będą miały wszystkie odpowiednie certyfikaty tak będą dopuszczone będą załogę, która będzie wyszkolona i t d . tak Darek wskazać tak tak to wygląda w praktyce no to myślę, że w takim razie to w tym momencie pojawia się pytanie, o którym na, które będziemy nim okazję poznać po informacjach Radia TOK FM, czyli skoro właściwie wszystko jedno to po co nam Narodowy przewoźnik, ale tak, a po informację realne dobra państwa mają gości jest pan Sebastian Mikosz prezes Kenya Airways były prezes lot informacje Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie 1120 po informacjach wracamy do programu off czarek studia Sebastian Mikosz prezes Kenya Airways były prezes lot przed informacjami pytałem Pacana Narodowy przewoźnik no bo wmawia wszystkim NATO, że nie przewiezie to co ja postrzegam jako wartość dodaną, czyli Marka mówi pan, że właściwie to jest cenne z punktu widzenia marketingowego, ale to nie świadczą o bezpieczeństwie to w no, więc po co nam Narodowy przewoźnik, gdzie są 2 sposoby na spojrzenia to po pierwsze, koncepcja Narodowego przewoźnika już w szczególnie w Europie stała się przez powiedziałbym taka jak tu aktualna to znaczy kiedyś ta koncepcja Narodowego przewoźnika państwowego przedsiębiorstwa, które świadczyło takie usługi, na które większą większą część obywateli nie było stać i która była bardzo mocno regulowana i chroniona przez państwo jest jest koncepcją, która trochę odeszła w ogóle wg niż w Europie odeszła do do przeszłości ona ma znowu postrzeganie marketingowe no, że to jest przewoźnik dla danego kraju, którą prezes danego lotniska, ale proszę pamiętać, że dzisiaj jest bardzo wiele lotnisk, które nie ma tzw. przewoźników narodowych Hajda istnieje muszę się rozbudowują, więc ja o tym na pana pytanie bo, bo jak i posługując się tym samym słownictwem, czyli przewoźnik Narodowy to ja bym bardziej okresie jako ten przewoźnik sieciowy, czyli teatr albo schabowy inaczej inaczej mówiąc to jest w Warszawie to jest jedyna linia, która jest zainteresowana rozwijaniem siatki połączeń z i do Warszawy rejsami bezpośrednimi bądź z przesiadką w Warszawie, czyli do tego służy taka Itaka taka jest misja lotu, żeby budować siłę portu portów Warszawy w tej chwili dobrze, dlaczego za moje pieniądze bądź klientem no tak tylko, że ja płacę 2 ×, że właśnie urazy, dlatego że lot był parę razy dofinansowane z pieniędzy podatników no, więc kupuje bilety płacę, a tymczasem państwo, które jest spółka skarbu państwa tak niż czas dosypuje pieniędzy z moich podatków no więc, gdyby dzisiaj płaci 2 × nie jest tak dokładnie nie jest tak dokładnie, dlatego że państwo dosypał oraz z tego co pamiętam pewnie może do sypał z 223 ×, ale to było wyrazem tego, żeby byli narodowi przewoźnicy teraz tak jak podziałem ta koncepcja się bardzo bardzo zmieniła, więc ja akurat trafiłem do lotu 2 × sytuacjach absolutnie krytycznych kiedy, kiedy firma była właściwie takim powiedziałbym ekonomicznym Bang Bang bankrutem tylko technicznie nie spełniała niespełnienia tych przesłanek i to nie wynikało czy no to to wynikało z po części też nikt nie chce też usprawiedliwiać, mówi że środków z klubu cudownie, bo na pewno nie było, ale to wynikało z tego, że po pierwsze bardzo szybko dokoła lotu zmieniła się sytuacja rynkowa lot kompletnie nie ma się do tej sytuacji dostosować i był zarządzany cały czas pracownicy taką kulturę, że przeciwnicy gotowi stać nie może właśnie, dlatego że państwo zawsze, ratując byli na ogromnym takim oporem wewnętrznym, żeby cokolwiek zmienić pół strony rynkową i państwo zachowało się tak jak wiele państw w Europie ale, żeby była jasność wiele państw wiele wiele razy stany w stanach Zjednoczonych, które są postrzegane jako taki ultra liberalny rynek, gdzie państwowe to właśnie istnieje poprzez wiele razy amerykański rząd ratował linie lotnicze właśnie z tego powodu, który pan pyta to znaczy, dlaczego mi przewoźnika, dlatego że konkurencyjność kraju spada to znaczy w sytuacji gdyby, gdyby lotu nie było proszę zobaczyć mam tego najlepszy przykład teraz proszę popatrzeć na stacji Budapesztu bez mała EW no właśnie bardzo dobrze radzi sobie ze natomiast lot postanowił wykorzystać sytuację i wozić pasażerów z Budapesztu do Chicago do nowego Jorku w na razie chyba dużo powietrza wozi mało pasażerów obłożenie na poziomie 2030 % nie nieprawdą jest to nieprawda nie zmienia to nieprawda to jakaś taka tania niepotwierdzona sensacja medialna, bo tajemne prawda prawda jest taka, że na początku przecież kim, kiedy otwiera pan trasę to przez bardzo wiele miesięcy zazwyczaj ruch panu rośnie powoli musi pan do tego do tego dokładać, a najlepszym dowodem na to, że to był dobry dobry ruch strategiczny jest to, że kilka tygodni temu amerykańska konkurencja Canaletta otworzyło Chicago Budapeszt więc, dlaczego otwierali na razie, na którym był już woziły powietrze, więc to wystarczy takie proste, dlatego że mają lepszą siatkę w stanach Zjednoczonych co z tego lot ma lepszą w Europie to nie do wypadku tak samo tak skoro wozimy kosz do Stanów to potem to przecież lot mają Night, który w Chicago jest, w którego hubie Chicago i przesadzać dalej przez lata podpisanego 4 z Knight w związku z tym to nie jest także pasażerowie z Budapesztu zatrzymują się wszyscy w Chicago, bo to nie jest ruch kończ Polity polityk to jest tak samo ruch przesiadkowy po tej stronie po tamtej stronie, więc dla mnie najlepszym dowodem na to, że dzień dobry wg pana tak dobry, bo to jest dlatego, że to jest mój najlepszy dowód dowód na to że, gdyby tego nie zrobił to American Airlines teraz otworzył połączenie połączenie do Budapesztu zacząłby automatycznie podgryzać przyciągać pasażerów Warszawy, bo był sobie chciał własny samolot zasilić Warszawy do Budapesztu i dalej do Chicago, dlatego że w sezonie głównie w sezonie ten ruch pomiędzy Chicago, a Europą środkową gigantycznej to jest praktycznie można, by tam nie chcę przesadzać, ale każdego miejsca latać 2 × dziennie po sezonie tego ruchu oczywiście oczywiście tak nie ma no dobrze, ale dla jako pasażera będzie wielka różnica czy Budapesztu do nowego Jorku Chicago lata lot czy lata American Airlines skoro ja kupując na bilet na rejs Lotos samolotem dla latam pańskim, więc teraz wiedzą co pan wie, dlaczego miałbym wybrać lot przyszłości, dlatego że najważniejsze jest bezpośrednie połączenie, a nie to jakim samolotem leci w takim razie bezpośrednie połączenie zapewni mi być może American Airlines który, ale na razie Warszawy nie zapewnia, że nie zapewni tak będzie zapewniał myślę tutaj tej o tej hipotecznej sytuacji, że mówimy się po cenach Narodowy przewoźnik za e-myto, ale pomniejszać uważa, że Ameryka nagle zjawił się następnego nie będzie to będziemy wozić ludzi z Warszawy do Chicago nowego Jorku no a jak pan poleciał Warszawy do Kazachstanu n p . bo obok, bo nie można za rozprawę, bo nie ma kazachskiej linii to nie jest tak, dlatego że gdyby było tak jak pan mówi to wszyscy pytali nie zamykali toczy się leci tajskim samolotem to niema nic wspólnego z tym, jaka jest rola przewoźnika w danym w danym porcie lotniczym jest wartość dodana narodowej linii to nie jest znowu to nie jest narodowa linia to jest linia sieciowa czy też linia, która buduje siatkę połączeń Warszawy są są są 2 po pierwsze jest taka, że to, że lot przesadza część pasażerów w Warszawie powoduje, że jeśli nie bardziej konkurencyjną jest w stanie otworzyć większą ilość połączeń Warszawy to znaczy, gdyby miał latać tylko na na trasie strzela Warszawa Frankfurt to nigdy na tej trasie nie byłoby takiej ilości bezpośrednich połączeń to, że w Frankfurcie ludzie przesiadają powoduje, że ma pan ma pan te połączenia i lot jest zainteresowany nie tylko, żeby dowieźć pasażerów do Frankfurtu, ale z Frankfurtu zabrać ich do Warszawy i zawieźli do Pekinu do Istambułu do Seulu i t d. i przez to się buduje konkurencyjność, bo tak naprawdę dzisiaj nie liczy się czasu kilometrach tylko tylko w godzinach jakich w czasie jak jest pan w stanie z punktu ADO punktu pasie się przedostać owego czasu dokładają średnio 1 , 5 godziny spóźnienia każdego z lotów, ale to pan z domu mówi o czymś innym to to jest kompletnie ograniczy pytaliśmy się pytam się pan po co jest przemoc, bo to jest oczywiście, że ja wiem, że teraz debata lot ma bardzo duże opóźnienia rzeczywiście ma, bo to widać widać w statystykach, ale nie także 100 % po po Opus jest opóźnionych tylko za duża ilość stosunku do średniej rynkowej nieokreślenia w przypadku to 50 % lotów tak, ale co 4 miejsca, a lot wykonuje 200 rejsów dziennie nie przesadzam w tej chwili się, że wykonuje je pewnie około 150160 wystarczy opóźnień proszę tak spojrzeć nie życzę panu później 10 % rejsów, które wylatują danego dnia no ja wezmę na przykładzie mojej mojej linii, które teraz pracuje nad jeśli my mamy w sezonie mamy 150 rejsów dziennie opóźniamy 10 tych rejsów też te 1515 rajców opóźnionych w każdym samolocie ma pan statystycznie statystycznie, bo ma jest więcej, ale 100 pasażerów ma 1500 osób, które danego dnia zostały nie dowieziono na czas z miejsca do punktu z miejsca do miejsca i trans, które mówią już wiemy co od was oznacza akronim lot, a nie, ale to lot to jest to ja wiem, że trotuaru ja też znam to jest zez staram się na tę znowu stara się patrzeć przez przez 2 pryzmaty pryzmat taki marketingowy i pryzmat takiej więc, ale ci, którzy dolecieli na czas nie zacytuję tego nie dadzą tego na Facebooka tylko ci, którzy opłacą to jest jakby to co się może z dnia rano Ukrainy, ale dlatego Unia Europejska wprowadziła regulację zresztą zwraca uwagę, że pan pociąg spóźnia to pan nie dostaje żadnego odszkodowania też pana coś na coś z PKP umawiał tak jak panu autobus spóźnia to nie dostaje żadnego odszkodowania karygodne no no jak równość równość, ale teraz raduję się pan zgadza nie musimy także kandydowania w, więc dlatego Unia wprowadziła sankcje za za za opóźnienia za odwołane rejsy dokładnie dokładnie dlatego inne kraje, które słyną z tego mam świetne linie się spóźniają nie mają tych sankcji tak zatoki Perskiej zostanie pan żadnego odszkodowania panu samolot później wszyscy ofiary prawda, jakie są Super linia słyszymy w związku z tym nie ma ocen ceny komfort i cenę konformizm muszę od razu spóźnieniach nie mówię, bo mówi pan Heyah linii zatoki arabskiej, ale się spóźniają tyle samo europejscy chyba dokładnie tyle samo wystarczy statystyka otworzyć no i i dlatego pan tłumaczy, że Hej, a być może wynikają z tego, że jeżeli spóźni samolot zatoki arabskiej to spóźni się przynajmniej w dobrej cenie dobrym komforcie jak się później samolot LOT-u to będzie to pańskie zdanie, ale rzeczą ale gdyby naprawdę nie mogę wyprostować nagrzane może nie zgodzę się zupełnie pamięć zadane batonika coś innego niż kiedyś nie nie nie nie mogę zgodzić się z panem, dlatego że ja przyjmuję założenie, że pasażer jest klientem równie tak, by pasażer klienta można naprzemiennie stosować a gdyby było tak jak pan mówi to to lobby nie miał takiego oburzenia, jakie ma, ale dzień proszę mi wierzyć, że jest to sprawdzone Polacy kupują biletów lot z powodów patriotycznych tylko są racjonalnymi konsumentami, którzy po mają ją jeszcze teraz szczególnie teraz, kiedy ta konkurencja tak duża na Okęciu mają nieograniczony dostęp do informacji, że wszystkie urządzenia przenośne, więc porównują ceny ceny czasy połączeń komfort percepcja i t d . tak dalej, gdyby było tak jak pan mówi to totalnie, aby się nigdy nigdy nie podniosła i nigdy by tak nie rozwinęła siatki, bo chociażby do Singapuru może pan leczyć Gmyz wie pan przez przez 15 innych lotnisk no Chin to pan może leżeć przez 30 innych lotni w związku, z czym ja zakładam, że może kilka procent kupuje powodów patriotycznych, aczkolwiek to ja to było miasto to no to osób denerwują się patriotyzm jak pan dni nie wierzę to znaczy jak ja ja po prostu nie wierzę bowiem, że im bardziej ktoś, mówi że nie poleci daną linią więc, tym bardziej nie poleci bocznej przy promocji skorzysta z biletu, a z powodów patriotycznych to może no no może są ludzie, którzy latają nie od nich nikt nie udowodni, że tak jest, ale nigdy też nie udowodni, że tak, że tak nie jest no dobrze, czyli rozumiem, że wracając do 1 z poprzednich wątków, czyli sądzi pan, że wejście lotu na rynek węgierski pomimo tych wyników, które niektórzy uważają, że złożenie prostego powietrze czy pusty samolot medialny to fakt przepraszam, ale pan na lotnictwie jak i czytali ten fakt, że to jest po prostu, ale jest, ale sposób sosy są mechanizmy nazywa się to MAiC jak chociażby w ocenie lotniczej w jak ja nie mówię, że jakby powie pan proszę nie robi ze mnie boją teraz się pan w roli rzecznika LOT-u, więc to trochę nie odpowiadać przyznam szczerze, bo bo, chociaż ja się tak sam ze sobą mówiłem, że o locie mówię dobrze albo w ogóle, bo zostawiłem tam masę serca i energii ma Super ludzi, którzy tam cały czas pracują i ja niestety czytam taką ilość bzdurnych komentarzy liniach takich elementarnych bez sprawdzania takich elementarnych rzeczy nie wiem czy nim może mieli 2033 % przez przez przez tydzień, ale to to nie jest tak, że ten rejs niema sensu ma wg mnie na dół ma duży sens poza tym proszę pamiętać, że w ten sposób odbuduje też swoją pozycję po drugiej stronie, czyli w stanach to znaczy zaczyna być partnerem, który jak rozmawia z Dunajcem ma coś więcej do zaoferowania niż tylko Warszawę, bo na skalę tego jak jest rynek amerykański to Warszawa nie jest kluczowym kluczowym portem więc, więc ja sobie, ale ja zrobię to ćwiczenie wejdę wymaga ITI to są takie kupuje się za dość duże pieniądze bazy danych można wszystko to to sprawdzić włącznie z tym, jakie są porównania cen częstotliwości i po prostu sprawę z tego co ja wiem to wcale tak tak nie jest i wie pan, kiedy myśmy otwierali Nairobi nowy Jork to to był bardzo kontrowersyjne pociągnięcie ja widziałam, że ten rynek się buduje i były miesiące otworzyć to w parze listopadzie zeszłego roku luty marzec miałem po 3035 % ludzi na pokładach, a teraz sezonie miał w Booking Skorża nie zawsze są bowiem tak, ale ale, ale wrócił być dobra jasne wrócił do naszej rozmowy Sebastian Mikosz prezes Kenya Airways były prezes lot jest państwa moim gościem informacje o 1140 informacje zwracam się wczoraj państwa moim gościem jest pan Sebastian Mikosz prezes Kenya Airways były prezes lot moich wakacyjnych przygodach rozmawiamy dzisiaj wdzięczny temat bardzo, czyli sprawdzi pan dane ze swojej w swoich sprawach źródłach sprawdza, ale nawet, jeżeli dane są takie, że faktycznie średnio rozgłos poza sezonem rozumiem, że sezon jest wyższa oburzenia to mówi pan to jest część po prostu prowadzenia biznesu na początek wolność rozkręca, ale potem już to jest zamach nie ma połączenia, które pan otwiera, gdzie od samego początku pan zarabia czy może może takich 5 na świecie i na pewno jest to także każdy odpowie konkurencyjne, bo do Budapesztu dopóki lotni lata bezpośrednio ze Stanów też można było dostać, więc konkurencja na pewno odpowiedziała natomiast ja uważam strategiczne punkty zjazd takiego zawodowo lotniczego, że to jest dobry ruch lot zwolnił kap. Tadeusza Wrony potem przyjął go znów do pracy to najnowsze informacje nie chciałbym wchodzić w ten spór i powody decyzji na tę zastanawiam się jak z punktu widzenia prezesa zarządzania firmą wyglądają relacje z pilotami jest w życiu pilota taki moment, kiedy nie powinno się z nim kontynuować współpracy jako członkiem załogi dowódca załogi i należy przesunąć czy nie to jest zawsze jest taki moment ten moment to jest wyznaczony przez regulatora, więc są 2, a w tym pan zadał pan pytanie pan w z punktu widzenia prezesa w ogóle praca z biletami bardzo trudna z racji tego jak kto jest kapryśna i związkowi ona grupa, która jest przyzwyczajona do bardzo dużego wpływania na rzeczywistość linii lotniczych, więc są są znowu 222 obszary współpracy z pilotami jest obszar relacji wewnątrz pracowniczych jest obszar regulacyjny i teraz na pewno poza jakimkolwiek sporem to nie wcale czy nawet prezes chciał inaczej tak tak nie jest jak regulator wyznacza górny limit wieku, kiedy pilot może wykonywać swój zawód jako pilot statku powietrznego na pasażerami, a to 65 lat no to tego już to po prostu no to jego licencja traci ważność nie ma nie może lata moja osobista opinia jest taka, że test na w dzisiejszym świecie kompletnie już nieżyciowe, dlatego że z racji tego, że poprawia się stan zdrowia z racji tego, że piloci są grupą, która jest bardzo świadoma takiego swojego swojego stanu zdrowia oni dbają o to, o czym są różni także można tam wyciąg jest tam ktoś tam co zrobi, ale generalnie też grupa ludzi zdyscyplinowanych wykształconych świadomych siebie i swojej roli i którzy im naprawdę starsi, tym bardziej doświadczeń i uważam, że dzisiejszym świecie nie widzę najmniejszego powodu, dla którego pilot nie miał do siedemdziesiątego roku życia latać można go poddać dodatkowym badaniom i t d . ale to są panowie, którzy panowie panie, bo tych państw oraz coraz więcej w tej w tej branży na pewno w wieku 6050671 masy pilotów, którzy są absolutnie w pełnym, jakby takim stanie fizycznym psychicznym pracować dalej, a druga rzecz taka czysto ludzka uważam, że człowiek, który wie pan w poniedziałek leci Dreamlinera do nowego Jorku ma na pokładzie tam 250 pasażerów i wszystko dżokej, a potem się we wtorek mówi przytoczył pan bariera już pan nie jest fit Flight to jakaś bzdura kompletna, dlatego że chociażby takie punkty za to psychicznego papież uważam, że należałoby takiemu członkowi redukować latanie stopniowo ani go tak po prostu wyłączać jak światło, a po drugie na pewno część z tych 3 chciała powinna zupełnie naturalnie kontynuować swoją karierę w sensie takie nowe przechodzenie na emeryturę jako, jaką instruktorzy, dlatego że mają ogromne doświadczenie mają już spokój to ktoś naprawdę to są ludzie, którzy są dojrzali też tam rodziny sytuacji układano nie mogą być głową psychicznie więcej czasu poświęcić nauczenie tych tych młodszych niż ktoś, kto ma tam 40 parę lat, który całe życie tam u dzieci dużo na coś się dzieje chciał późna nowy samolot coś się douczyć tak dalej to jest po prostu inny etap kariery, więc ja uważam, że dziś to jest problem wychodzenie pilotów dni jak to jest zarządzane dzisiaj, bo też po prostu strasznie takie od człowieka one w tym sposobie tego, że to mimo wszystko jest bardzo wysoki status społeczny też powierza bankowi samolot kilkaset milionów dolarów wypełniony ludźmi ją de facto jest wtedy ja uważam jako rzeczy zawsze latałem jak lata nawet dzisiaj w linii, dla której pracuje to auto to ja to ja jestem szefem wtedy szefem jest pilot tak zdarzyło się parę razy miecze mieć takie sytuacje, gdzie ja bym podjął inną decyzję, a pilot podejmował podejmował idą naprawdę gryzły się po języku Boscha zgodnie z procedurami wymieszać gotował tak, żebyśmy tam polecieli na inne lotnisko zapasowe i t d . z czym to jest takie coś, że kapitan na pokładzie samolotu są do siebie, że ze statków morskich jest kapitanem no to jest drugi po Bogu tak i on musi wszystko decydować teraz na tych oczywiście, którzy Boga wierzą około, jakkolwiek no tak też symboliczne spędzenie tam nie jestem zbyt aktywne linia uważam, że chodzi o symbol tego, że że, że jakaś tam siła nad nami jest jako wybrzmiał nazwali one po prostu tym aerodynamiczne np. ktoś powie Che stworzył nie wiem, kto zostawmy to ale, ale na pewno jest także to, że to ktoś z tym szefem szefa niekwestionowanym no tak, bo idąc tym tropem, który zaproponował to można, by zadać temu szefowi, do którego nie mamy dostępu wiele pytań właśnie różnego rodzaju sytuacje, w których było mniej lądowań startów, a to to no no by było było, ale to to branża jest no no niepomiernie najbardziej bezpiecznym środkiem transportu, jaki jest na to są dziesiątki statystyk czy to na ilość wykonywanych rejsów to najlepsze żony pasażerów to należy wykonywać km, a przez to, że ona jest tak uregulowana jest dlatego tak bezpieczna i bezpieczeństwo jest największym problemem dla linii lotniczych, dlatego że jest wyznacznikiem właściwie być albo nie być, więc jeśli linia jest postrzegana jako niekomfortowa droga nie punktualna Tuska stosunki są detale jeśli postrzegamy jako niebezpieczna też koniec biznesu to jest bardzo proste tutaj nie ma nie ma nic nie ma szarej strefy czy pan lubi ten fotel czy nie jest szara strefa umówmy się też kwestia tego czy pan jako klient czuje pan zapłacił i pan ten, ale wiemy dobrze ale, ale jest lista linii lotniczych, które nie są bezpieczne jest, ale wciąż funkcjonują to nie jest tak zbankrutowały nie wiem nie wiem, bo ja nie czyni śledzę jest czarna lista linii, a sami niektóre działają również na niektórych osób są jedynymi albo 1 linii, na której stanąć no tak nie to niema wspólnego z pieniędzmi to jest ma wspólnego z tym, że regulatorzy i państwa pozwalają tym liniom dalej operować też odpowiedzialność danego państwa nie ma pan operatora lotniczego, który nawet Czyż nie decydują klienci nie nie w sensie takim, że jeżeli uważam, że nie jest niebezpieczne to po prostu nie kupujemy bilet pan ma pan prawo tak zdecydować się pan tak uważa, ale toczyli lata czy nie to nie decydują klienci, bo są, jeżeli kliknięć tak po bilety to, ale nie ma racji bytu, ale skąd ja żyję na kontynencie, gdzie partie są 3 prywatne linia reszta państwowych i o tym, czyli masa zdecyduje rząd i wszystkie kraje mają linie tras otwierają na potęgę i i ojej ojej sensie bydło istnieniu decyduje rząd pan kilka krajów, które właśnie tworzyli niektóre nie mają podstawowego certyfikatu, a ja tego tzw . Jose latają latają między 23 krajami to kwestia potem czy pasażer wierzy, że regulator danego kraju jest na tyle kompetentny w cudzysłowie, że dobrze to -li nie sprawdził czy czy nie to jest problem w wielu miejscach świata też problemy w Rosji też problem wielu krajach Afryki z krajów Azji, które dopuszczają takie takie linie, ale ich jest co innego, gdy pan różne poziomy certyfikaty coś co innego tzw . czarna lista linii lotniczych, które ewidentnie przez międzynarodowe organizacje są uznawane za niebezpieczne, bo niedziałające jakimiś tam standardy standardami tak jak niemiecka na pewno nie mogą ratować Europę jeśli pan się znajdzie na takiej liście Noto to żadne lotnisko żadna przestrzeń publiczna pana pana nie przyjmie, ale są linie, które nie mają tak zaawansowanych z byśmy audytów jak te w Europie i funkcjonują także to to jeszcze to to to to to, że w Europie mamy tak jak mamy to nie znaczy, że tak jest wszędzie się i poza Europą, czyli jest bezpiecznie to też nie jest żadnym biznesowym zagrożeniem nie nie jest zalet, ale nie jest nie jest, bo to bo to Europa i stanęli teraz Azja w dużej mierze to Ameryka Południowa ma coraz więcej takich sprywatyzował prywatyzował Alinie i sprawiła, że jest regulator, który reguluje kwestie bezpieczeństwa jest pasażer, który decyduje o warunkach biznesowych, ale bardzo wiele lat było zupełnie inaczej, a skąd właśnie biorą się spóźnienia, jeżeli chodzi o rynek lotniczy, bo zima znowu zaskoczyła drogowców chciałby się powiedzieć wam dlatego właśnie muszę napisać drugą książkę liniach lotniczych, bo strasznie, chociaż walka, ale strasznie medialnie pana na to patrzeć, by w strasznym chciałby się z interesu pracą żeglugi powietrznej najbardziej dobrze obiecuję, że zawsze proszę zobaczyć jak kontrolerzy powietrzni bronią się przed unifikacją nieba Europejskiego co jest zbadane zmniejszyłoby emisję co 2 kilka procent i skróciło rejsy Oki kilkanaście minut i spowodowałoby również znaczne pytanie nie pytanie nie latania, a do tego wszystkiego na pewno skróciłoby zmniejszyłoby ilość opóźnionego dziś ma pan Unii Europejskiej 28 rzek lub powietrznych w stanach Zjednoczonych ma pan jedno tak, a i to to wspólne niebo to jest kwestia polityczna tam też to, że to się nazywa taki projekt oraz leciało, żeby właśnie połączyć się wszystkie zdają, dlaczego są spóźnienia są spóźnienia, dlatego że ruch w Europie coraz większy, a cała infrastruktura tego wspólnego latania się po prostu tego nie dostosowuje się pan nazwał rzeczy po imieniu, bo to najbardziej naj silniej związkowi towarzystw może być rów coraz większe rzeczy, jeżeli pan prowadzi biznes ma pan 1100 samolotów no tak ma pan zaplanowanej siatki ma pan sprzedane bilety no to to co się może zwiększyć co pan przyjdzie 500 osób samolot, na którym sprawa już nie ruch polega na tym, że kiedyś między Warszawą, a Barceloną latało 1 operator raz dziennie albo albo raz w czasie tygodnia teraz Lataj 3 Donald to jest zaskoczenie za każdym razem czy aparaty nie zaskoczenie tylko to powoduje, że każdy zakład, że ma pan teoretycznie zarządzanie lotnictwem jest bardzo prosta na papierze jak zaczyna się prawdziwe życie to to to co się okazuje bardziej skomplikowane może panu samolot ma wylecieć o danej godzinie x piętnasta tak to tą passę może zaplanować powodów, dla których ten samolot nie poleci jest 150 i niestety w większości wypadków, który zniesie zawsze zdarzy pasażer, który zaspał nie później spóźnia się blamażu pasażer, który musi kupić kanapkę i się spóźnia panu pasażer, który w sumie rezygnuje z lotu tego nie mówi wychodzi ma bagaż nadany on siedzi tam na dole pan szuka na górze potem ma pan mechanika, który robi obchód samolotu stwierdza, że kurczy tu pod ulotką jest coś nie tak i musi ściągnąć inżyniera wydanie tejże wsiada do samochodu dojeżdżają wszystko zajmuje pół godziny potem ma pan jako jakiekolwiek opóźnienie chociażby w na lotnisku Dolot owym pan ile razy siedzi się weźmy Warszawę, bo no, bo jesteśmy Warszawie czeka w Warszawie na to, żeby zwolnił się Slot po drugiej stronie i pan nie ma na to wpływu siedziba z pasażerami drzwi zamknięte nie dostaje pan zgodę na start, bo ma pan przestrzeń powietrzną zbyt zbliżania się i t d. tak dalej, więc powodów, żeby się spóźniały samoloty bez winy linii lotniczej, a jeszcze tego są te powody są to linia za dnia jest cały całe mnóstwo i ruch się zagęszcza, ale przepisy się nie zmieniają separacji między samolotami powoli to, żeby albo pan cały czas takie same mechanicznie to jak to jest jakby pan jak miałby pan kawałek rury już ową coraz więcej wody nie przez nią przepuścić, zwiększając ciśnienie to, w którym momencie albo ta rura się dostać albo ta woda się panu na boki zacznie wylewać w momencie zainteresuje rynkiem lotniczym i zbadam to pozwala panu parę innych też tematów naprawdę jest w wątku proszę mi wierzyć w więcej niż tylko linie lotnicze dobrze to obiecuję, że się zainteresuje wtedy będą jakiś inteligentny sposób odpowiedzieć panu ustatkować argumentów za lub przeciw połączeniem nieba podzielenie nieba, a bardzo ciekawe, bo pan, szczególnie że tu w radiu TOK FM bardzo często mówi się o o emisji co 2 i bardzo często mówi o tym jakie sprawy klimatyczne ją szczęście jest tak natomiast absolutnie się w sposób taki totalnie populistyczne pokazuje palcem na linie lotnicze jako na winowajcę tak to jest też tak absurdalne dla mnie, bo po pierwsze to nieprawda, dlatego że linię kontrolują to bardzo małej ilości emisji, ale poza tym linia lotnicza jestem w wiacie w radzie gubernatorów wykonały 15 lat nieprawdopodobną pracę, żeby zmniejszyć emisję właśnie, dlatego że ruch się zwiększa tak i jest masa inicjatyw, które linie usiłują przepchnąć, żeby zmniejszać emisję co 2 chociażby z powodu finansowych boli nie są obłożone tym tym to dopłatą i są zainteresowane tym także czas zainteresować zainteresowane tym, żeby emitować dużo mniej bardzo dziękuję za wizytę dziękuję Sebastian Mikosz prezes Kenya Airways były prezes lot państwa moim gościem informację za kilka minut o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut i jego program dzisiejszy program przygotował Paweł Zientara Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!