REKLAMA

Pierwszy model Forda po II Wojnie Światowej

Data emisji:
2019-09-07 15:00
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
23:07 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry Krzysztof Woźniak przed mikrofonem studio oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry panie Jerzy dzień dobry pan nowe państwo jak jesteśmy historia forda ten flagowy model forda po drugiej wojnie światowej rozpoczęcie sprzedaży w 1940 ósmy roku, w którym miesiącu po UR czwarta w głowie premiera premiera w nowym Jorku hotelu do Łodzi Astoria to też piękny hotel znany z wielu filmów zresztą między jazdy, choć oficjalnie nazywał pan mówił Rozwiń » furtka z tą prawda kasjera oficjalnie dobę, a gleba do tak, ale przyjął, że to kara taka rada wynikiem ida no właśnie nazwa produkcyjna cóż to za samochód był to była limuzyna to był Saddam był pika, a wszystko było wszystko jak mgnienie nie to nie jest także na umorzenie jedno wszystko we wszystkich prawda przede wszystkim nowe nadwozie i zdobyło pierwsze nadwozie pontonowe tylko, że w Europie nadwozie pontonowe znaczy co innego stanu znaczony troszeczkę innego u nas ponowna powiadomiono w latach 13001500 albo NSU PiS, które toczyli taka 1 długa linia listwa przechodząca przez cały samochód na pewno Amerykanie uznają, że po to, nowe nadwozie to jest takie nadwozie, gdzie boki są płaskie nie mają tych nadkoli prawda jako bardzo wyobrazić samochody start-upy to były tak jak dorożki miały nie tylko na kolegę takiego mostu błotniki wielkie potem były nadkola były wyodrębniono całego nadwozia natomiast w przypadku nowego albo ja cały bok płaski z tym, że w tym przypadku tutaj jest nie do końca tak było, dlatego że płaska była tylko połowa samochodu, a częściowo tam niewielki ale, ale ten bok jeszcze takiego obrony troszeczkę no ten model musiał się pojawi jak najszybciej on uratował forda od dołu po prasę grupki przestał być znana jest znana na rynku w ogóle i to takie duże znaczenie miał ten nowy model to pomiędzy coś takiego samego jak model, a w okręgu swojej ofierze dziś nie chodzi o to, że taki przełom, że nagle coś zupełnie nowe tory tak jak we fiacie 785 roku przez Fiat uno prawda i to właśnie u nas i tak jak podkreślił też nowa epoka fiata tak dwudziestym siódmy roku wszedł w fordzie Ford model, a który zastąpił model te nowe nowe zupełnie dział i tak samo tutaj zupełnie nowa epoka wchodzi samochód o nowym kształcie nośnikiem ośmiocylindrowy, chociaż ten interwał przeprojektowane właściwie nowy on miał 4 l za 31 l 100 koni mechanicznych jeszcze te samochody miały około 120 koni mechanizm pamiętam pamiętam badanie to jak mówią, że zostanę znaczony jakaś, ponieważ tu 50 koni to nie istnieje, ale to się pojawił dopiero w latach w zarządach, a 40 ósmy roku jest aktualne było 100 koni napęd na tę no tak oczywiście napęd na na tył no i skrzynia biegów manualna jeszcze nie było automatu skrzynia biegów była manualna rozrusznika był no tak rozrusznik Cadillac prowadził przed wojną także tak to jest bardzo dawno było rozróżnić no i tutaj niezależne zawieszenie było z przodu sprężyny zamiast resorów coś co w ogóle, gdyby Henry Ford o dziadek żył no to na pewno by coś takiego nie miało miejsce, bo był przeciwny samochód kosztował 1000 najtańsza wersja 1350 USD razy 12 × 12 trzeba to prze no i tak odrzuca inne dolary, a najdroższa wersja 1600 tak, że to był dostanie stosunkowo tanie samochody i to też było zaskoczeniem dla konkurencji podejrzewam, że konkurencja utrata zweryfikować swoje plany odnośnie sprzedaży nowych modeli, bo chcieli chyba trochę drożej sprzedawać, ale Ford tutaj nocą zawsze było charakterystyczne dla forda jednak tutaj cenę stara się jak na jak najniżej je je ustalać także tysiące jest dodał też nie było tak dużo silnik był bardzo mocno umieszczony z przodu bardzo wysunięty do przodu potężna maska no tak potężna Baska, ale starano się jak najbardziej dzięki temu napraw były ku przeszli niby co to ma wspólnego jednak trudniejszy niż chodzi o to, że silnik był bardzo mocno do przodu wysunięty to też można było siedziska pasażerów do przodu bardziej wysunąć i terminie musiały daleko sięgać, bo z tyłu siedzieli następnie pasażerowie bliżej niż standardowy wcześniejszy model forda to jest taka ciekawostka ten model jak państwo byście się zetknęli internecie na ten model właśnie to on bardzo przypomina mercedesa, bo Mercedes jest ten słynny model 228 wzorował na fordzie nie oszukujmy się tak mało tego są w ogóle właściwie nie ukrywał nie ukrywa nr 122 prawa pracy dziadek beczki chyba albo PRL, bo to tak beczka to właśnie w 120 ten pionowymi światłami to wóz 114 starszy był 210 i tak stosowali sprawa, że te 3 generacje wcześniej od produkowano pięćdziesiątego trzeciego roku do sześćdziesiątego drugiego i wchodzi na rynek z trzydziestym siódmy roku samo się okazuje, że się sprzedaje świeże bułeczki no wiadomo to było do przewidzenia wszyscy dowiedzieli, bo tak jak mówiliśmy w poprzednim odcinku Amerykanie czekali czekali, żeby się już już chcieli kupić mieli pieniądze trzymali pieniądze chcieli go kupić były reklamy wcześniej zapowiadające Bernarda tak, by ARM bez reklam korzeniowe dziennie, chociaż nasilenie reklam miało największy w latach pięćdziesiątych to też tak w połowie tych lat 50 na pewno było nie samochody koncerny samochodowe wydawały się wydaje więcej pieniędzy na reklamy wyjaśnienie same reklamy jako takie są droższe, ale na pewno były bardziej bardziej nasycone reklamy samochodami tak no dobrze wracając do forda Castro ma przepiękne przód moim zdaniem proszę wybaczyć nam wspaniale Angie wygląda, ale taki charakterystyczny miało takie dni czy pan jak, ale przy takiej takim samym środku miał takie coś co wyglądało kółko, ale to nie było to zaczynała się tam fascynacja samolotami, bo w połowie lat 50 w drugiej połowie była fascynacja rakietami i samochody wyglądały tak samo jak miały elementy rakiet natomiast czterdziestym siódmy roku zakład, który jest już od roku na kabel samolot odrzutowy przebił barierę dźwięku prawda Belli i 1 już pojawiały samoloty odrzutowe i to była jasna samolotami odrzutowymi dlatego też te samochody amerykańscy zerwały także elementy związane z samolotem odrzutowym i tam przód co taki coś co stymulowało silnik odrzutowy lub silnika odrzutowego tak to wyglądało prawo do tak charakterystyczne w ogóle zdarza to na pół maski były takimi porządnymi jak Metallica Laura Bush miał miał płacić 1 jak miał wahania rządu miał 2 kły na jak najbardziej miał no i nie ma znaczka forda tylko napis Ford takie długość tak było znaczek Ford był oraz wojna się znają Ford, więc kiedy osie rozwojowe oraz znikał i często zdarzało, a w tym przypadku rzeczywiście był tak szeroko rozciągnięty poetą fordy seria bardzo długo w ten sposób miały jeszcze te sprawy było tych serii w moje zapomniane albo może innym radnym razem potężne okrągłe światła tak chodu dużo światła, ale pojedyncze pojedynczo, bo jeszcze nie było tej mody moda na podwójnych lata przez ich tam około roku 50 tego 0710. ósmego nawet 5 na przełom lat czterdziestych pięćdziesiątych i absolutnie nikomu nic się, że mogą być takie podwójne światła samochód już uporał się dobrze wyglądał przyzwoicie kupowała go nawet policja 50 roku dzięki temu samochodowi forda przejął kraj dla reszty no i liczby sprzedanych samochodów i zaraz niebawem stał się nr. 1 na świecie 50 czwarty roku Ford był naj producentem, który wytwarza najwięcej samochodów nie koncernem tylko producentem danej marki, dlatego że koncerny budziłem podjęły 24  000 000 samochodów rocznie, ale 4  000 000 chodziło wchodziły i Cadillac i dodał Żuk i Biki i Oldsmobile i t d . i tak daje natomiast Ford samej po samych form powstawało 504 roku 1  200  000 od osób to są już spory do Europy takie liczby dopiero po paru latach znacznie później pojawiły w Polsce nigdy nie był osiągalny, które w najlepszym okresie produkowaliśmy chyba 600700 aut, ale różnych Marek na nocne marki 1 000  200 to naprawdę imponujące no dobrze, a środek środek, bo to też bardzo interesujące czy jakieś nowości były zastosowane może równie zależy jeszcze zależy od i od modelu właśnie, bo to mówi tak 1 model, ale on miał różne odmiany były 3 odmiany tego samochodu maila to była najtańsza najpopularniejsza kastą light czy taka wzbogacona IS Life, która była najbogatszą wersją i tam było najwięcej Romów w ogóle każda z tych z tych wersji z tym się tam robił na kat maila ten główny to było dosyć, bo ubogo wyposażone, dlatego że tam była matka osłona przeciwsłoneczna była tylko dla kierowcy dla pasażera siła tej osłony przeciwsłonecznej nie miał liste w bocznych w ogóle nie było tego ringu kierownicy, który taki właśnie stał się młody nagle ta druga wersja kas online to ona była najpopularniejsza, bo 60 % wyprodukowane samochodu to właśnie były czasom Live on już miała z boku ochrony miała zegar w desce rozdzielczej zapalniczka była popielniczka z powodu z tych także ona była pożyczkę no ale automatyczny oświetlenie właśnie bagażnika i można było mieć opcję dwukolorowe kasą co wtedy zaczęła się moda na samochody dwukolorowy przed wojną nie było się samochodu w kolorowych przynajmniej nie były popularne natomiast po wojnie rzeczywiście weszła tam model co ciekawe nawet zawitała do obozu państ w socjalistycznych Moski bardzo by u nas produkowane w wersjach dwukolorowy jest to Warbud ten stary wartburg projekt eksportowane do Stanów jednoczonych proszę sobie wyobrazić Amerykanie go importowali IT, o co im tam po pięćdziesiątym siódmy roku państwa to jest ciekawe pięćdziesiąty w tym roku Amerykanie więcej samochodów za importowaliśmy raportowali to jest w wersji wiarygodne może z Europy nie było ich stać na zielone otoczenie jednak uwagę np. garbusy na niektórych dzielnic takie małe samochody zazwyczaj formalna garbusa kupowali ludzie, którzy mieli wyższe dochody niższe niż przeciętne Stanach Zjednoczonych, kiedy tu nie chodziło o to, że jej było kogoś takiego mrozu takie po powodował założył okupowali Barłóg takimi samochód też widocznie coś musiało być natomiast tutaj jeśli chodzi o te duże samochody to tutaj Amerykanie byli bezkonkurencyjni na pewno nie wprowadzali duży samochodu do Ameryki z Europy, bo zwyczajnie swoje mieli swoje ile lepsze, a czy poza tym, że Ford jako pierwszy wprowadził ten nowy model powojenne tak jak mówisz my z tej wielkiej Trójcy to był jedyny jedyna powód na to, że tak z takim sukcesem został odebrany ten samochód czy jeszcze coś było takiego wyjątkowego, jakie ponad dzienne przede wszystkim taką grzywnę może ma pan pytam, bo nie byli chorzy na mniejsze nie jest się wydaje, że cokolwiek wtedy wypuścili byłoby, by Amerykanie czeka dlatego udało oczywiście on właściwie taki, jaki specjalnych rzecz nie miał no pojawiło się zbiegiem czasu napra w pojawiały się wspomaganie kierownicy no to badanie hamulców, ale dopiero w latach 50 pojawiła się skrzynia to obiegowa pojawił się automat to są rzeczy, które w trakcie był były jako analogia wszystkich model tak, ale to we wszystkich młoda w środku jak zawał wyglądał pan pytał w środku kanapa była w celu podjęcia no tak to było charakterystyczne dla samochodów Andrzej tamtej epoki samochodu sześcioosobowy pamiętajmy o tym, wtedy samochody staną na tony był 5 koszty osobowe moja osoba rządu środowisk, chyba że kombi kombi było 8 osobowe, bo biało trzeci rząd siedzeń z tym, że sprzeda trzecim rzędzie 1 mieścił się głosowanie trzeba tam były nadkola, więc nie było możliwości trzeba upchnąć tak tutaj te samochody były większe kanapa no w dobrych wersjach była podgrzewana zdarzało się proszę tak nawet były też elektryczne kanapy przesuwana, bo to było ciężko to było to było wielkie wielkie bydlę taka przecież to trzeba było, żeby przyznać trzeba byłoby nie lada nie lada siły no to takie charakterystyczne rzeczy natomiast jeśli chodzi o zewnętrznym bombami wysłane rzeczywiście samochód jest dosyć ładny, ale nie miał ładnej moim zdaniem nie ma nie miał ładnej wersji kombi, bo wersja kombi jakoś tak się Ford próbował w tym, żeby tę wersję kombi miały pisze nowe boki po robiony piękne drewniane Amerykanie to na pewno państwo każe, kiedy były takie samochody, które miały, jaki stawia pan ja w ogóle uważam też moje osobiste zdanie, że w większości modeli nadwozie kombi są w życie od Baranów o tym jak pani pana zdaniem to ogólnie przyjęte w ogóle kombi jest najtrudniej na złożu najtrudniejszym do zaprojektowania, żeby ono było względy na funkcję spełnią takim funkcje i trudno zrobić ładnego w ostatnich latach obecnie jedno wśród wszystkich com w jakiej się pojawili się podobała ja profit rzeczywiście ładnie jak i jaką była zrobiona i Peugeot może, więc wcale to nic się wcale mnie to nie dziwi, że akurat kombi tego modelu forda w tamtych czasach nie było zbyt piękne chętnych do tak jeszcze takich rzeczy nowych o zapomniały właśnie, bo tak o tym w locie odrzutowym mówiliśmy o tym, że gromy myślę mówiliśmy z tych Ula troszeczkę wystają ponad bagażnik w dość, że zaczątek płat, którzy zaczątek pierwszy raz one nie są równo takie wystające troszeczkę natomiast z przodu bardzo ważna rzecz jest zgięta szyba no właśnie to się pojawia w Europie znacznie później pojawił się gięte szyby Warszawa np. miała płaskiej szyby w Polsce do sześćdziesiątego czwartego roku jako 25 po to, boczne miały gięte cały czas zgodzili się do pierwszego roku produkowali no bo to wtedy w fordzie były, ale od agenta, ale gięte, lecz łączona w ośrodku był bardzo rzadko była listwa technologicznie było to dość trudno, żeby wyprodukować wygiętą tak dużej powierzchni, żeby ta chyba nie uległa jakiemuś tam w czasie wstrząsów samochodu, żeby nie uległa zniszczeniu, więc nie odważą się na to, żeby dać pełną, żeby samolot miał łączono pośrodku szyby, a zabijanie w pionie tak tak on był, czyli takie 2 szyby połączone one pod pewnym kątem były połączone co dawało efekt panoramiczny i do tego rzeczywiście zagięte na końcach po przeróbkach a, ale zaokrąglone nie były takie w kwadracie nie jest jakiś normalny za zajęte gięte gięte szyby więc, więc też sobie gięte rzeczywiście zadebiutowały samochody to było absolutną nowością absolutną nowością do tej pory wszystko samochody na świecie miały szyby płaskie jeszcze taką charakterystyczną rzeczą tego samochodu jest jest w zloty, ale to już wersji i pięćdziesiątego drugiego roku w wersji tej nowej gamy modelu, bo jak to wyglądało samochody w dzisiaj w Europie są zmieniane co 45067 lat nie zostanę znaczony już wtedy zmienia 3 lata, ale nie było 2 takich samych samochodów nie było w każdym roku po kolei, dlatego że i nie można było po prostu Amerykanie swoje samochody wydawali katalog wydawali zawsze na jesień Amerykanie nie kupował samochód to on najpier w nikogo z salą tylko on widział katalogu, bo jesienią np. pięćdziesiątego pierwszego roku wychodził katalog samochodów na rok 50 drugi i samochody nie mogły być takie same musiały się różni ich, mimo że wytłoki brali wyłączniki załatają oprzyrządowanie do odległego światła już odarła zmienione listy inny jak same elementy poszczególnych zawsze musiały się minimalnie różnić i dlatego też taki popyt miały te samochody samochody miały, bo sąsiad sobie kupił rodzin 50 drugi to ten drugi sąsiad 50 trzecim oczami coś nowego, a to było widać po prostu było widać, że te samochody i są z innego roku no i właśnie pięćdziesiątym drugi roku pojawił się i nowa gama modelowa nowego Bo tak wtedy powiedzieć czterdziesty ósmy rok wychodzi Ford i ten rok co roku raport jest co roku inny, ale łączniki cała ta Rosja jest taka sama tylko, że po inne ozdoby na tych zdobiony, a 50 drugi roku całkowicie nowy model zupełnie wychodzi i ten nowy model miał rzecz charakterystyczną lew, jakiego w tym modelu Spodka, gdzie był wlew paliwa do tego sam w świetle światła nie świata była odchylana tablice rejestracyjne, a hokeisty był źle wlew paliwa i co jeszcze w tym nowym modelu było charakterystyczne Otóż bardzo charakterystyczny był licznik prędkością, bo to był prędkościomierz przezroczysty jak to przez wystające na dysk taki półokrągłe tak jakby połówka szkoły kuli nad deską wystawał Busola trochę tak jak Busola o właśnie i miał była ciałka, ale ta szybka była przezroczysta tam wzrost widać cały mechanizm przecież to samo zrobili Rosjanie w modelu wołga, jeżeli ktoś zapamięta wyglądał samochód wołga z tym, że ta sięga lat pięćdziesiątych radziecka no to ona też miała taki niebieski licznik, a Ford miał chyba granatowy, ale też taki właśnie przezroczyste listą po obu solo wystającą ponad grozi to Rosjanie to efekt ewidentnie ze różne i kompletnie ciekawe jak też o prędkościomierz był widoczny jak słońce świeciło tak to nie jechałem za młoda wodzenie pamiętano na pewno musiało być jak sprawdzą, a wiedział pan na żywo tego forda wydziały na Kubie o projekt, a ostatnio pan lawina zapyta jak to widziałem pani to to nie jest tak, bo są zgodni są oryginalne tam nie tylko widać, że to był Ford, ale Tomasz zanotowana Kaczyńskiego Łady albo albo tam jakiś element siedzenia, bo siedzenia najbardziej dają psują się także czasami, bo mają powie, ale fotele to strasznie to wyglądało nawet po zmieniane kończąc ten odcinek trzeba powiedzieć, że w różnych oczywiście wersjach w różnych formach ten Fort był produkowany do siedemdziesiątego drugiego roku tak tak oczywiście było wiele to nazwa zostawała tak nas woda ma ona zdawał się zmienia był bardziej był szerszy jeszcze jeszcze większy dłuższy maska w ogóle już wtedy przecież rzędowe silniki olbrzymie na to musiał mieć miejsce, więc wiele wiele tych pojawiało dobrze to na co objętych zamiarem przypomniała jednak, bo 55 roku pojawił się Ford Thunderbird to była sensacja w ogóle temu samochód, który miał wygląd sportowy, ale to nie był samochód sportowy tylko to był samochód luksusowy o wyglądzie sportowym tam był potężny silnik 48 l on miał prawie 200 koni mechanicznych i ten tandem Bert miał nawet ból samochód parami zamiana dzieci nie było samonośne w tym czasie nad moim forda i właściwie francuskie firmy wtedy amerykański miały nadwozia g tutaj też było nadwozie rama rama była kształci ich dla wzmocnienia, bo miał być bezpieczny także to była ona była po prostu rama jak rama w środku jeszcze takie 2 poprzeczki po to, żeby ją ubezpieczyć, ale tutaj właśnie tam obecnie bardzo wiem to szyby tak gęsto, że słupek, a był pionowy nie skośnie kupiono jak to było nasze państwo szyba pod pewnym kątem, jeżeli ona była prosta nie byłaby wzięta na bokach no to subiektywny muszą być tak samo jak i chyba prawda i tak był przedwojenny samochodach słupek, aby po pod kątem natomiast tutaj chyba była tak mocno wygięta, że słupek można było dowolnie sobie ustawić albo pionowa nawet czasami zdarzały się ujemny kąt no poprawiało widoczność kierowcy rzeczywiście dzisiejszych samochodach niestety tak nie ma i to jest 1 z największych dilerów samochodów współczesnych, że szczególnie w crossovera albo bywa tak, że ten słówek za za badania skłania do bardzo gruby w ogóle, dlatego że względy bezpieczeństwa należy też tak, żeby ten słupek wytrzymał całą konstrukcję samochody mają chronić nowoczesny tych co jeżdżą w nich nie tych co są na zewnątrz i to bardzo trudne kiedyś jak robiłem testy samochodów m. in . dla potrzeb radiowych to właśnie miała bardzo duży problem często mówiłem o tym, że te boczne słupki zasłaniają pieszych, którzy dochodzą do przejść dla jedno tak bardzo trudnej, bo też ja sam z brzmienia wiem co to po upadku nawet no jest jeśli chodzi o no właśnie pięćdziesiątym szósty roku Ford wprowadził 12 Volt no tak napięcie, bo to też warto powiedzieć to była absolutna nowość procedura będzie przybywało urządzeń elektrycznych Radia tak i trzeba było tę tezę tę elektryka troszeczkę zmienić radio Ford jako 1 pierwszy zastosował rady automatyczne to znaczy rady, które samo wybiera szkoły fali o prostą po pięćdziesiątym szósty roku czyli, toteż było ono naprawdę wystarczyło 1 stację Udarević jechać udany dla tak tak zarówno dźwięk piękna jest na to było to w kosmos w tamtym czasie jeszcze co wprowadził fortu jako ciekawostkę powiem państwu Otóż coś co kierowcy się buntowali, a w Europie uważano, że to jest idiotyzm w ogóle, a teraz cała Europa tak robi, że nie było mierników tylko lampka ostrzegawcza mierników sensie n p . Ambroży Ameryka lokal, a peron jest powiedzmy dzisiaj temperatura już teraz powoli wchodzi prawda, ale antyromskie nie mamy apelom zapadały i ciśnieniowej dzisiaj mamy 2 czerwone lampki, które nam gaz, gdy uruchomimy silnik tak pamiętacie państwo i włącza się silnik przeważnie palą się 2 lampki one muszą zgasnąć w momencie, kiedy my w Japonii za pracę, bo wtedy oznaczać przyzwoity ciśnienie oleju i oznacza, że prąd jest ładowanie akumulatora natomiast wszystkie samochody przedwojennej powojenny w Europie bardzo długo on chociażby Warszawa Żuk miały Ampera jest, czyli pokazywany był jakiś ład, jaki jest ładowanie i ciśnieniowe jakieś istnieje jest to rzeczywiście informacja dla kierowcy będą tak naprawdę, dlatego że on musi wiedzieć jest porządku, ale na tym tak nie zapadł żaden sposób oczywiście teraz jest tendencja zaczyna się tak robi, że nie ma temperatury wody ja się ciężko mi do tego przyzwyczaić mam teraz drugi z kolei samochód, który nie ma wskaźnika temperatury modelką malarką ostrzega, ale boję jak zapala lampka ludzi po ptakach moje godziwą dla rodzica dowodu ani nie jest ratować nadaje jedno ale, ale właśnie to wprowadzi forty, czyli zamiast lampek związane z mierników po prostu lampki ostrzegawcze pani, że musimy kończyć na dziś w przyszłym odcinku co jeszcze jakiegoś forda czy przechodzimy do General Motors Ford wypowiemy, ale trafiał tak, by były o tych szczególnie Order powiemy o końcu lat 50 jeśli wybierzemy są w jakiej bo tak na 60 roku kończymy, więc zakończymy tak jak na 53 lata chce utrzymywać na przełomie tych powiatowa przyszłym przesunąć Michał General Motors Company oczywiście, czyli spółka, która miała najwięcej różnych producentów samochodów wpadała 1 do wojny w stanach Zjednoczonych jest zachęca Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki bardzo dziękuję jak zwykle panie Jerzy dziękuję również Krzysztof Woźniak nie myśli Scott usłyszenia w przyszłym odcinku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA