REKLAMA

Cudowne lata Małgorzaty Ostrowskiej

Cudowne Lata
Data emisji:
2019-09-08 13:20
Audycja:
Cudowne Lata
Prowadzący:
Czas trwania:
31:05 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Przemysław Iwańczyk dzień dobry kłaniał się państwo też niedzielny magazyn Radia TOK sama jest audycja cudowne lata pani Małgorzata Ostrowska z nami dzień dobry dzień dobry witam serdecznie właściwie musiałbym pani przedstawia wystarczyłoby kilka słów i myślę, że nasi słuchacze od razu zorientowali się, kto jest moim gościem być może być może, chociaż myślę ja jestem człowiekiem, który na świat po głosie niekoniecznie poznaje, ale spotkałam się już z Rozwiń » tym, że przez telefon kom kompletnie obcy człowiek nie poznał, jakie to były sytuacje takie taki jakiś tam urzędowe sytuację, czyli ktoś dzwonił jakiś sprawie dziś czy może z ofertą nie pamiętam dokładnie chce skłamać, ale rzeczywiście byłam zdziwiona, że mnie poznał kogoś ja nie poznaje ludzi zgłoś do tak charakterystyczne pani ma naprawdę niewiele niewiele osób także w branży muzycznej, ale wspominają cudowne lata pozwolę sobie na pewną dykteryjki, które związane z moim życiem Otóż kiedyś bardzo się pani, bo taka straszna byłam jestem jak panda ten drapieżny makijaż i ten pierwszy makijaż powodował, że za czasami lekką obawą podchodzi do telewizora oglądając pana śpiewające, ale czasami było takie bardzo aktywny Janoszka malowała też chmurki słoneczko różne kolory różowy błękitny moim pojęć to nie strasznego ja też mówić było straszne na co natomiast momentami, kiedy były takie strzeliste gwiazdy budziło budżetu delikatną obawy, a jeśli mogę, skąd wziął się ten wizerunek sceniczny właśnie tak to w dużym skrócie z nadmiaru czasu przed koncertami efekt po prostu kiedyś jeździło się na koncerty ten był także każdy każdy organizator miał swój albo załatwiał, jakby na imprezy swój sprzęt nagłośnieniowy tylko przyjeżdżało się ze sprzętem wówczas jeździliśmy z estradą poznańską, więc mieliśmy świetny sprzęt na kort da znajdował taki wielki samochód wyładowany sprzętem, który potem na miejscu trzeba było rozpakować naczyniem jak ja nie rozpakowywali tego, ale cała część techniczna zespołu rozpakowywać sprzęt ustawiała trzeba było zrobić próby nagłośnić trwało trwało miałem tego czasu naprawdę bardzo dużo saksy siedziałam przed lustrem jak malowała no normalnym jakież było skończone sobie go rozwijałam to troszeczkę oczywiście żartuję, chociaż duże w tym prawdy natomiast inspiracje myślę, że nie pamiętam, w którym to było roku, ale pierwszy wyjazd zespołu Lombard za granice to był wyjazd do Holandii ja wtedy po raz z tych szary codzienności rzeczywistości Polski jak wyjechałam do Rotterdamu i zobaczyłam tam jak Kolorowi mogą być ludzie jak w tych klubach, w których cha pojechaliśmy tam na zaproszenie Panka bankowego zespołu i w tych bankowych klubach jak widzianych kolorowych ludzi to po prostu prawdopodobnie zapragnęłam także zmienić coś w swoim wizerunku, a dalej to już ta rewolucja przed tymi koncertami tak malowała malowała takie powstawały różne obrazki na twarzy potem okazało się, że jest za mało miejsca trzeba było zgolić pół głowy, żeby te rysunki były większe i t d . i tak, ale wynik teraz, gdyby któryś z artystów chciał pokusić o takim dość charakterystyczny wizerunek pewnie stał za tym sztab ludzi pewnie wziąłby za to miliony złotych pewnie okazałoby się także nad tym musi usiąść Niewiem 10 tęgich głów do tego 10 realizować wizerunek prawda ja nie jest, ale wówczas nie było tych ludzi wówczas artysta sam kreował swój wizerunek sam go wykonywał bardzo często albo gdzie zdobywał ja akurat była w tej korzystnej sytuacji, że manualnie dość byłam sprawna zawsze i i malowałam się obcinał włosy farbował te włosy projektowałam siła moje stroje także te wszystkie skórzane stroje też osobiście szyłam łącznie z butami, które też trzeba było gdzieś zdobyć, a ponieważ mój dziadek z 1 z swoich wcieleń także był szewcem więc, jakby spadku dostała taki mały warsztat szewski z kompletem w moim rozmiarze ją też nietypową nogę i na po prostu Szydło Dratwa x byłam, ale to było to była wieś to było no wielka przygoda to było też niezwykle kreatywne, bo artysta rzeczywiście tworzył swój wizerunek od początku do końca bez tego sztabu ludzi, którzy gdzieś tam w tej chwili pracują w pracowniach projektowych na wtedy odbywało się to inaczej, ale była to wielka przygoda no i ten wizerunek musi być spójny też z charakterem Artest oczywiście to wypływać musi gdzieś do siebie przede wszystkim musi być prawdziwy przeszły do pani kariery można ją podzielić na etapy przed lombardu w lombardzie i na to co jest teraz myślę, że taki to nawet nie wiem czy akurat tak dokładnie taki podział, ale 1 to bardziej dzieliła na stopień dojrzałości emocjonalnej świadomości artystycznej tak dalej w dużej mierze pokrywa się to z tymi etapami w moim życiu z tym tymczasem przed Bombardier lombardy i po lombardzie, ale na pewno na pewno tak jak w życiu każdego człowieka są etapie myślę, że ja bym tutaj szczyt złożyła taki próg czyli urodzenie dziecka wychowanie tego dziecka, bo to miało bardzo wielki wpły w na moje życie artystyczne determinowało to pani kariera na pewno było tak, że ja oczywiście niezwykle buńczucznie twierdziła, że nie będzie miało wpływu na moje życie zawodowe nieszczególnie lubię określenia kariera, gdy nie myślę tak swoim swojej i o swoim życiu natomiast na pewno przepraszam bardzo pozwolę sobie taką dygresję charakterystyczne dla sportowców, kiedy mówi się o tym, że oni robią karierę, mimo że noszą się w glorii Mistrzów olimpijskich medalistów wielkich imprez unieważnienie to najwyżej przygoda ze sportem, bo tak jest to to określenie to jest w zasadzie sformułowane przez tą drugą stronę obserwatorów tej tego życia artysty czy sportowca i t d. nie wiem nie wydaje mi się, że wymyślono w Polsce ma pejoratywny wydźwięk były nasączone czymś co to nie jest do końca dobre tymi wszelkimi przejawami gwiazdorstwa kariera też szkoła kojarzy się przede wszystkim tą otoczką, która i kariera upada nie ma ani zwrócił uwagę Kari kariera jest nagle to jest absolutnie normalny czemu tego świadomość, ale całkiem osobny szeroki SO mamy czas do do rozmowy wracając do tego do tych etapów w moim życiu rzeczywiście było także miałam w planach w ogóle nie nie robić przerwy w karierze tak albo życiu zawodowym choć ja po prostu nie miał świadomości jak to wygląda i ten obszar to były inne też czasy trzeba pamiętać, że nie miała opiekunki do dziecka nie miał nie wyjeżdżało się trasy na koncerty z dzieckiem z opiekunką wjeżdżało się sama wyjeżdżałam na dziecko zostawało w domu i po prostu pomimo tych moich planów dziś ten niedosyt w kontaktach z dzieckiem dziś tak dalece urósł po 2 latach, że było to na pewno bardzo istotnym powodem mojego kolejnego, ale już definitywnego wtedy zejścia na dłuższy czas zejścia ze sceny na pewno także nie można tego pomijać w moim życiu myślę, że wżyciu każdej kobiety, która doświadczyła macierzyństwa też, czego nie można mieć dobrze to jak wobec tego pozwolę sobie na koniec panie, żebyśmy zachowali pewną chronologię przyszli do tego pierwszego etapu, czyli o zmianie jest pamięć mam sławą, ale spróbuj lombardowej musi też podzielić się z panią taką refleksję mam wrażenie, że nigdy się Polski rynek muzyczny bardzo się przeplata bardzo często politycy bądź też nie służby specjalne, chcąc nakreślić powiązania pewnych ludzi w jaki sposób wpływa ona na życie w danej sferze czy też wykracza daleko dalej rysują takie siatki powiązań i musi pani przyznaje że, gdyby ten Polski rynek muzyczny rozmasować podobny sposób okazałoby się, że każdy z każdym miał cokolwiek wspólnego nie każdy z każdym, ale na pewno każdy z tamtych czasach miał swoją teczkę tam nie ma siły na pewno miał swoją teczkę co tam było zapisane pojęcia nie mam ja swoje nie sprawdzałam od polityki jak zawsze staram się trzymać z daleka co oczywiście nie jest powiedziane, że polityka nie znalazła dojście do mojego życia tam nie ma siły na pewno do znalazła chodzi raczej mechanizm proszę zwrócić uwagę, jakimi artystami pani tworzyła, jakimi się pani artystami zetknęła, gdzie oni później byli w swojej karierze nie wiem Wanda Kwietniewska, która później miała swoją grupę weźmy inne wokalistki, które też nim zaczęły solową karierę np. przechodziły przez grupę tutaj takim sztandarowym przykładem jest Budka Suflera Budka Suflera z kolei 3 wokalistów i t d . i t d. Muzy żyjemy w społeczeństwie a, ale to społeczeństwo było dość zamknięte, a jednocześnie skupiało takich artystów klasy pro ani niewątpliwie tak na pewno jest to jest to nie chce powiedzieć, że rząd mówi kasta pewna nie jest ale, ale na pewno jest to grupa ludzi, którzy prawdopodobnie przez zawód przez w związku z podobnymi problemami skutkami radościami gdzieś tam trzyma się razem, bo się rozumie myślę że, że każdy z nas przez radio owcy mają to samo, że dziennikarze w ogóle mają to samo myślę, że to jest Kargul Ano w każdym zawodzie w każdej grupie ludzi, a każda grupa ludzi jest albo zamknięta, a albo gdzieś tam próbuje się otworzyć, ale to jest, lecz jest dobrze problem polega na tym, że teraz i dziennikarzem piosenkarzem piosenkarką może być absolutnie każdy, a tak, ale to być może jest także żyjemy w czasach pewnego przewartościowania i być może to co było w czasach język jak stary teatr teraz będę tutaj zrzędzić, ale sprawuje być może to coś co się działo i te wartości, które były istotne czasach, kiedy na wczasach mojej młodości w tej chwili są zupełnie nieistotne są istotne istotne są zupełnie inne rzeczy ja chciałbym narzekać na to staram się, jakby odnotowywać jedynie zauważać to i nie stać w miejscu to znaczy są rzeczy już nie przyjmuje ona w skład tej chwili być może rzeczywiście może każdy zostać piosenkarzem dziennikarzem, byleby bywał jednak to celebryci swą nie jak to nazwać poprawnie to dziwne dziwne słowo jest niemniej to jest, że w tej chwili być może najistotniejsza w tych zawodach takich publicznych pani lubi pani o tym, stronę ja tego nie lubię, ale co jakiś czas na wschód wczorajsze pojawiła na publiczne imprezie wprawdzie poprzeczkę, dlatego że akurat śpiewała na unijną myślę, że tak sama siebie tobym się tam nie pojawił raczej stronie niemniej, jeżeli się taka sytuacja zdarza na to nie bronię się rękoma nogami nie zasłania się przed przed zdjęciami przed fleszami, bo to jest fragment mojego zawodu też nie należy dać zwariować w żadnym kierunku, ponieważ zdecydowała się, ponieważ konwencję i podzielili podzieliliśmy to pani kariery to proszę byśmy teraz ilustrował -li pierwszą część naszej rozmowy z wątkiem muzycznym i do pani jak zwykle zresztą w przypadku gości naszej audycji należy ten wybór co będzie za piosenkę ten etap przegląd Bardem przegląd Bardem powiedz, że o jejku dobrze się dni do takich piosenek, które nagrałam 1 z pierwszych nagrań poznańskie studio jeszcze przed Lombard, kiedy przyjechałam do szkoły do studia sztuki estradowej Floty czyha, a studiować biologię, ale nie dostała szatą biologię trafią do studia sztuki estradowej szczątków przezimować, ale jak wsiąkła w ten świat też z tego nie bardzo chciałem się wycofywać pierwsze nagrania, a piosenka pomyka jesień gdy cudowne lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłania się państwo Małgorzata Ostrowska z nami dzień dobry dzień dobry właściwie co chciałbym przejść do kolejnego etapu, bo tak ustaliliśmy konwencja naszej rozmowy było przed Bardem było też o tym dlaczego pani zaczęła śpiewać jak wciągała pani światek artystyczny i że poniekąd był to przypadek w przypadku na jeszcze wcześniej pan co myśmy tego nie ujęliśmy temat bardzo proszę zaczęła śpiewać w wieku lat 11 studia w szkole muzycznej, do której oczywiście nie chodzi na dany śpiew był wówczas nie było takich kierunków w szkole muzycznej w Szczecinku, z którego pochodzę 2 lata usiłowali mnie nauczyć grać na skrzypcach, a potem przez 7 lat usiłowano mnie nauczyć grać na fortepianie ani 12 się nie udało i natomiast przy ogromną zasługą szkoły muzycznej było ogólną umuzykalnienie i było to, że był tam big-band Uczniowski, w którym śpiewała moja siostra starsza moja siostra wyjeżdżając do Koszalina do, żebyście dalej kształcić wzięła mnie za rękę przeprowadziła wywiad jest moja młodsza siostra nad będzie śpiewała za mnie i tak się zaczęło moje śpiewanie musieliśmy sięgnąć daleko daleko dalej powiedziała pani w trakcie naszej rozmowy, że stronie pani od zagadnień politycznych, ale polityka bez wątpienia gdzieś wszystkich nas dotyka, bo poszukiwała panią właśnie wszystkich nas dotyka, ale no spod pani ręki państwa pani gardłowy wyszło kilka takich protest songów choćby droga pani z telewizji utworów, które są momentami bardzo to bardzo aktualne i upolitycznione niestety niestety tak ale to jest to było przeze mnie było bardziej odczytywane raczej jako taki mniej polityczny bardziej społeczny zry w od odruch mój zresztą w latach osiemdziesiątych przez morze, a ogólnospołeczne ruchy to polityka była bliżej bliżej ludzi niebyła osobną dziedziną nie była takim wszystko się zmieniło w tej chwili tak jak show biznes stał się bardziej biznesem tak polityka z mojego punktu widzenia bardziej odeszła od ludzi jest jakby swoją niezależną dziedziną czasami, pomimo że jak ma służyć społeczeństwu to czasami nie ma kontaktu z Expo z tym społeczeństwem z takim się wydaje tak to w tej chwili widzę natomiast w latach osiemdziesiątych być może to wszystko było takie początkowe też wszystko rodziło to było tak bliskie normalnego człowieka, że ta pani z telewizji czy szklana pogoda czy i inne piosenki one z mojego punktu widzenia miały bardziej wydźwięk społeczny mniej polityczny wtedy się tego nie oddzielała w tej chwili to oddziela jest pani za czy przeci w, kiedy wykorzystuje się te utwory, o których wspominamy w obecnej sytuacji w zależności od tego w jakim kontekście to wykorzystuje jeśli wykorzystuje się jako głos społeczeństwa, a szczególnie, jeżeli koszty jako głos społeczeństwa, do którego ja się gdzieś zaliczyć tej grupy społecznej, do której się zaliczoną nie mam nic przeciwko temu natomiast sama w tej chwili na pewno nie chce wspierać żadnej kampanii wyborczej żadnej nawet tej, z którą ideologicznie gdzieś się zgadzała nie chce, bo nie chcę stwarzać precedensów dla mnie polityka jest dziedziną trochę skompromitowaną ogólnie bardzo szybko się to wszystko dewaluuje zmienia demoralizuje nie chce mieć z tym zbyt wiele wspólnego, owszem, jestem wykorzystywana czasami jako wizerunek, jeżeli mam raczej nie wizerunek nie twarz wizerunek partii czy ruchu politycznego, bo NATO musiały być moja zgoda nie ma takiej zgody nigdy natomiast wykorzystuje się to właśnie, wykorzystując te piosenki czasami czasami jest to nadużycie mojego punktu widzenia wracamy do lombardu bardzo proszę 3 rzeczy, które są sztandarowe dla tej grupy pani udziałem 3 rzeczy, które każdy odbiorca każdy słuchacz każdy fan powinien sobie wyryć w głowie, ale też są fundamentalnie związanie związane z pani postrzeganie, a rozdział zjawisko zdarzenie czy piosenki co wszystko do dowolnie to nie jest żyje kategorie ja myślę, że no na pewno nie można pominąć przynajmniej 2 piosenek, czyli Przeżyj to sam i szklanej pogody pani z telewizji, owszem, bardzo istotne jest to, że teksty do tych piosenek pisali ludzie właśnie zaangażowani społecznie, nawet jeżeli nie byli działaczami to pisali dużo takich tekstów i chwała im za to, bo to są te są rzeczy, które pozostały i fenomenalny jest jakby to, że teksty są wielowarstwowe znaczeniu, czyli one musiały być napisane tak, żeby miały szansę przejść przez cenzurę, która była wszechobecna wszechobecnej czy obowiązująca wówczas to fantastyczna potyczka przechytrzyć, a Mazur i teksty przechodziły cenzury, chociaż niosły ładunek zupełnie wywrotowy niesamowicie ważny do końca, dlaczego tak się działo troszeczkę nam wrażenie, że w wysokich absurdów, które nam się zdarzały w kontaktach z cenzurą mam wrażenie, że po pierwsze, jeżeli tam w tej cenzurze także ludzie bardzo często tacy młodzi ludzie tuż po studiach po filologiach naz w ani też myśleli oprócz tego, że ten to też nie jest trzeba pamiętać, że nie zawsze było takim ten był zawsze taki świadomy wymarzony wybór, żeby za 6 na 100 na stołku cenzora to bardzo często było także było takie polecenie w zasadzie nie było dyskusji, żeby się sprzeciwić trzeba było mieć bardzo dużo odwagi nie wszyscy mieli po prostu także myślę, że tam siedzieli ludzie, którzy czasami w pełni świadomie chcieli przepuścić toi owo zdarzyło nam się n p . że zatrzymała cenzura piosenkę, która wyniosła wg mnie żadnego niebezpiecznego ładunku o dziewczynie, która w czasie wakacji szła w długą nie wolno uciekała z domu wyjechała w Polskę no i konkluzja była taka, że niema aniołów na ich w tym momencie było to zatrzymane przez cenzurę, dlaczego nie wiem wobec np. Przeżyj to sam Przeżyj to sam został zdjęty z Radia po 1 dniu ale dlaczego pani z telewizji, dlaczego pani w telewizji, że taka patologia niech miasto przeszło, ale przeszło myślę, że było to trochę świadome działanie cenzorów weszła pani też w nurt inaczej projektowo spróbuję na to spojrzeć postanowiła pani dołączyć do do projektu Andrzeja Grabowskiego prawda ta Grabów Gradowski Andrzej Grabowski Gradowski Krzysztof Krzysztof Broda wszystko to jeszcze raz jeszcze raz tak wyszła pani projekt Krzysztofa Gradowskiego i pełną świadomością, że jest to są to nowe drzwi jest to piosenka nie do mas, ale do ściśle tutaj przepracowanej grupy dzieciaków i młodzieży z dużą nieufność i z dużym dystansem do tego podeszłam 8 było to na pewno kuszące oczyszczenie się spodziewał, że ta, że ten film i że ta piosenka zrobi taką oszałamiającą karierę natomiast wobec mojej go brak wiary w umiejętności moje umiejętności aktorskie byłam już tak pan dość sceptyczna, ale krzyż Gradowski usiadł ze mną Wajda spotkaliśmy się w Warszawie wytłumaczył obiecał, że to może tak przekonał mnie do tego w moim życiu kilkakrotnie było także mnie reżyserzy przekonywali do tego, żeby wystąpić ich przedsięwzięcia i tutaj było była to klasyka siebie przekonał do tego i chwała mu, że to bardzo dziękuję serdecznie dziękuję też Andrzejowi Kaczyńskiemu za to, że taką piosenkę napis o bo myślę, że też nie spodziewał, że tak to zabrzmi, że tak to, że takie życie będzie miał Torres zagra dziś i tak to zagra do dziś gra pani Zdzisława Sośnicka też weszła w ten projekt trwa tam było bardzo bardzo duże, ale ja nawet nie jestem pewna czy to w tym samym też podróżach pana Kleksa, że kolejne cięcia w Akademii pana cel nie pamiętam nie chciałbym skłamać coś się mogło pomylić tam, bo z wykonawców to ja się z piosenki właśnie miały też mocni samo i to one żyją rzeczywiście do dziś to zapytam panią, ponieważ wielu artystów wzbrania się przed tym, żeby nie wyjść czasem, jaki nurt piosenki np. familijnej rozmawiają całkiem niedawno z Majką Jeżowską na ten temat, która która, mówi że nie słusznie postrzega się pisankę familijnego piosenkę dla dzieci tworzoną przez dzieci skoro rozkosznie dorosła artystka prawna pani w ogóle w ogóle tego nie rozpatrywał jako piosenka familijna piosenka do filmu i szczerze powiedziawszy piosenka, która jest na czołówce tego filmu to jest podróż krainy baśni mnie się wówczas podoba bardziej należycie pokazało, że ziemia luzy na zdecydowanie inne życie zyskała a gdzie jest ta podróż Krajny właśnie tak się rozmyła, chociaż są piękne piosenki co pani teraz robię muzycznie bowiem, że planuje pani płytę, a bardzo się cieszę, ponieważ tak się składa, że 12 lat 12 lat bardzo długo dla artysty nie wydała żadnej płyty studyjnej nie nagrałam po drodze dziś zdarzył lekarz koncertowa płyta natomiast nie ma żadnej płyty studyjnej i właśnie nagrałam i właśnie właśnie jesteśmy tuż przed tym premierom 15 listopada jest premiera płyty jest taka płyta, którą dziś chyba całe życie sobie nosiłam tylko jakby nikt tak do końca nie chciał uwierzyć, że Małgorzata Ostrowska może śpiewać nie rockowo może mało tego jestem kimś takim nie do końca pokornym pewnie artystą który, która artystkę niepokorną artystką, która całe życie usiłuje zburzyć ten swój wizerunek, który artysty rockowego, który dziś do mnie przylgnął aleja SM niejednorodne ja ja Lubie ten wizerunek jednocześnie ciągle chciałabym go zburzyć, bo myślę, że też pewne zawężenie niepotrzebne zupełnie to pani po prostu taki pozytywny artystyczny artystyczny bunt sobie myślę, że tak myślę, że mam całe życie robiłam dziś jakieś takie skoki w bok do innych gatunków muzycznych zdarzyło się śpiewać na Jazz Jamboree, więc takich, a wzrokowych rzeczach się znalazła z Lechem Enerco sprzeczne nagrałem bardzo epizodycznie z takimi kapelami bankowymi kapelami oczywiście z chęcią podejmuje się takich wyzwań mało tego jest to bezwzględnie życia potrzebne także ta płyta jest płytą, w której na, której znajdą ci się całe mnóstwo niuansów, których na, których nie ma miejsca w koncertach w koncercie praktycznie mogę oprócz tych ekspresyjny dynamicznych utworów mogę zmieści 12 maks 3 utwory spokojniejsze jakieś takie wymagające stworzenia klimatu innego ciągle nie niedosyt tego mam w związku z tym zdarzyło się, że Maciej Muraszko znanymi wcześniej jako perkusista, który także u mnie zespole grywał zastępstwo za mojego perkusistę nagle objawił się jako absolutnie niesamowity aranżer muzyczny producent płyt Stanisławy Celińskiej z nim po prostu spotkałam się i on stwierdził, że jak najbardziej on zobaczył Ostrowski także te inne niuanse myślę, że ta płyta jest naprawdę support płytą do słuchania do do przeżywania to są też teksty, które wyciągnęłam gdzieś głęboko zakamarków szuflady trochę też pisałam na myśl, że taka Małgorzata Ostrowska, którą ja bardzo chciałam pokazać muzycznie jest to też absolutnie niesamowite, ponieważ dużo akustycznego grania prawie prawie 100 % momentami brzmienie prawie symfoniczne jest ta harfa jest tam też po drugiej stronie tu, a która jest w zasadzie rytmiczną rytmicznym instrumentem, ale trzeba tego posłuchać wyszło Super Małgorzata Ostrowska dziękuję bardzo Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CUDOWNE LATA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!