REKLAMA

Nudzisz się na wykładach? Zagraj!

OFF Czarek
Data emisji:
2019-09-13 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
35:28 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program Owczarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam dzisiaj zapraszam dzisiaj wiadomo, że dzisiaj zapraszam na dzisiejsze spotkanie chcę powiedzieć studia goście pani prof. Joanna Chętnik dr Wojciech lat z wydziału biologii Uniwersytetu gdańskiego dzień dobry dzień dobry dzień dobry w czasie podzieli państwem na początku takim przemyśleniami oczyszczone chyba nie są jakoś związane z tematu nasze rozmowy, ale informacjach słyszeliśmy o Rozwiń » kordonie sanitarnym JK o odkażaniu po marszu równości tak myślę no dobrze co potem się dzieje z tymi w cudzysłowie nieczystościami trzeba jakoś coś z nimi jakoś ich pozbyć no, więc jeżeli to się, więc wylewa gdzieś n p . do kanałów to potem one przecież popłyną rzeką Odrą Wisłą do Bałtyku no i teraz Bałtyk zostanie skażony tymi występami no to te dzieci polskie, żeby się tymi występami nosić przestaną jeździć nad morze upadnie cała turystyka, jaka nadmorska no bo po co siedzieć na plaży skoro można wyżyć to może apeli dorośli nie będą chcieli w tym sposobem ksiądz i młodzież Wszechpolska zniszczą turystykę w Bałtyk jest tak nie datę do życia, że tam nawet występy nie są w stanie przeżyć tak tak już w tej chwili życia praw, ale to trochę też pytanie do państwa myślę sobie, bo wydział biologii do pani profesor katedry taksonomii roślin ochrony przyrody to się przyda dr Wojciech Laska kadra fizjologii zwierząt człowieka pytanie co np. te płyny te występki one mogą spowodować tym ekosystemie Bałtyckim czy jakiś powstanie nowych gatunków czy to zależy, jaki charakter, ale też w ogóle we własnym kierunku głosy urzędnik jest dążenie do gustu może, więc napędową jest głupie myśli zawsze słyszę takie nieprzemyślane akcje czasem tak jest ksiądz ma pomysł to to jakby nie przemyśli do końca tutaj chyba też tak było, bo któż, by chciał zniszczyć może może też jakiś tajemny plan zniszczyć po prostu turystów jest może może ten ksiądz ma zainwestował w jakiś górskie domki i zależy na tym, żeby właśnie tymi występami skarżyć może zyskać może Bałtyckiej, żeby odwrócić Polaków od morza dobrze zostawmy to może bo, bo państwo się zajmują wiele bardziej interesującymi rzeczami, które nazywają grywalizacja do tego jeszcze w edukacji także grywalizacja rozumiem, że to jest takie połączenie słowa gra i rywalizacja, chociaż lubię takiej gry bez rywalizacji absolutnie się pan zgadzamy i nie zgadzamy się pierwsze zdanie, że połączenie z uwagą i ich rywalizacja wręcz nawet zamiast słowa grywalizacja używamy dlatego narzędzia pojęcia gazyfikacja właśnie z tego powodu, żeby kojarzyć tego narzędzia edukacji, bo to istotne z rywalizacji rywalizacja, kiedy uczymy się kiedy, kiedy obracamy się wśród edukacyjnej nie ma kompletnie znaczenia nie powinna w ogóle występować, bo nie chodzi o to, który uczeń szybciej się nauczy po pierwsze chodzi o to, żeby każdy mógł osiągnąć swoje swoje maksimum swoich możliwości nauczył się na zaproszenie co w tym czasie nie będą uczyć również chcieli złapie złapał teraz czeka aż nie każdy uczy się w swoim tempie to jest też 1 jedno zalet tego narzędzia każdy indywidualnie zupełnie podchodzi do tego swojego uczenia się uczy się w swoim tempie niekoniecznie musi się ścigać może jakiś element rywalizacji prowadzi, ale jeżeli już jak i zespołowej n p . gdzie ta rywalizacja zespołowa pracuje na współpracę w obrębie zespołów n p . chociaż my unikamy bardzo rankingów w ogóle nie stosujemy rankingowa Ania studentów uczniów największe nawet w indeksie oczywiście indeksy indywidualną co tam jest żal tylko żal nie są oceny nas też diagnozę, bo tak, ale tu mówimy teraz w rywalizacji, czyli porównywaniu się do innych to nie stosujemy tego w ogóle jeśli ktoś chce może się porównywać zostawiamy naszym graczom naszym studentom uczuciem, ale niektórzy tego potrzebują niektórzy lepiej działają w warunkach realizacji, ale nie ma my też jesteśmy przeciwko tak grać w rywalizacji gra kojarzy się czymś przyjemnym edukacja kojarzy się wręcz przeciw nocnym część na trudne i czymś co właściwie nie ma nie ma nie powinno być przyjemne będzie przyjemne no to po coś jeszcze więcej studentów będzie to dlatego w, a też klasy będą przez 10 osobowe może to jest dobre dla gry dla gazyfikacji, żeby te klasy w 60 osobowe, bo wtedy więcej zespołów od 12 nie ma znaczenia dużo osób, ponieważ każdorazowo, tworząc taką gra tak projektujemy, żeby ona była dostosowana do liczby graczy i nawiązując do tej poprzedniego wątku w tych grach, które tworzymy naszych studentów chodzi o to, że każdy może wygrać, czyli to nie jest gra, w której jest tylko 1 zwycięzca ten, kto pierwszy tylko zamiast określone kryteria, których każdy może być zwycięzcą i każdy może czuć się wygranym, a jednocześnie przegrany skoro z gry oczywiście na g co do siebie, że można ją wygrać, by przegrać, a co z przegranymi są też dzieje, jakie czekają na nich pytanie rozum od 5 przegranych mówi Teresa taka gra wygląda wchodzimy siadamy zakładamy gogle czytam oka jest dobre pytanie warto zwrócić się zacząć już zagrać od nowa naszych głowach oznaczona nie ma charakteru gry komputerowej gry karcianej gry planszowej tylko jest pewną zmianą pewną taką nakładką na przedmiot, który prowadzimy, czyli takiej gratyfikacji wszystkie zadania, które wykonują studenci czy jakieś różne rodzaje SA test prace wszelkie, które wykonują one są elementem takiej gry, czyli pełnymi misjami w tej grze grama fabuła ona jest przedstawiana jest opisana ona i to wszystko dzieli się bardziej w głowie niż w takim świecie wirtualnym komputerze czy też tak konkurencyjne gra, bo taka, którą grają wszyscy studenci to jest jak najmniej przeczytać jak najmniejsze nauczyć dostać zaległ albo truje i na końcu dostać dyplom doktora to jest takie lawirowanie to jest taka jest bardziej taka gra jest bardziej przeniesienie się, jaki świat to jest naprawdę świat ich przygody tworzone korzystne dane same pola gry trwają semestr tyle ile przedmiot przenosimy się wszyscy studenci my tras nie ma rozróżnienia takich, że wykładowcy studentów z wcielają się jakiś rolę oczywiście w wyobraźni w swoich głowach jakiś rolę w tej fabule i gdzieś tam mają jakiś cel, który chcą osiągnąć jest inny niż zaliczenie przedmiotu niż na ukończenie studium dostanie dyplomu tylko my tą fabułą ustawiamy jakiś cel który, który staje się atrakcyjny to jest trochę tak, żeby może przybliżyć misa gazyfikacja tak naprawdę co znaczy dzieje się w tych głowach, że nie zakładamy tych gogli, że nie przynosi świat wirtualny świat, który my dostarczamy w formie gry RPG jakichś tam w komputerze aplikacji to polega na tym samym co czytanie książki lub oglądanie filmu żyjemy normalnym życiem, ale przez pewien czas czytam książek studenci większość urzędów zapytałby co to jest czytanie książki pani profesora to prawda ale, czując książkę przynosi jednocześnie, żyjąc w Realu życie jednocześnie jesteśmy w stanie żyć w świecie fabuły tej książki w czasie, kiedy czytamy tę książkę lub oglądamy film, ale wtedy prawda są wymyślone n p . postaci takiej książce, ale mamy prawdziwe emocje płaczemy śmiejemy się jesteśmy spod kiedyś kończy ta książka jest tak samo z tą grywalizacji gamifikacji teraz zajęcia zupełnie różni się niczym od zwykłych zajęć, gdy pan do nas przyszedł na te zajęcia chcą zobaczyć gazyfikację akcji nie będzie widać niczego pisać po prostu pracować jakich do tej pory pracowali tylko w głowach będą w jakim świecie, jaki fabule i my również to wciąga, choć to przygoda chodzi o zabranie jakiś inny świat jak się myśli te fabuły, czyli np. pan będzie jednak już krasnoludek albo turystyki śledzą co leczy fabuł pierwszy z brzegu ja jestem mamą czerwonego Kapturka, a studenci są czerwonymi kartkami jest babcia, która mieszka w lesie są wilki, które chcą zjeść tego Kapturka i babcie to jest taka fabuła do przedmiotu, który nas wasza oryginalna, że tak mówi neurobiolog z uzależnienia od ratusza na pewno w babcie but sprzed dotyczył zależnie, więc babcia jest w tej fabule czy płynem mama jest dilerem AK, które jestem, który nosi babci narkotyki, ale zdaniem zbierać wilcze jagody, ponieważ one mają uchronić przedstawieniem wciela tego Wilka z taką specjalnie absurdalna fabuła co pan też dla dorosłych z przymrużeniem oka chodzi o to, żeby w tym było trochę trudu, żeby to było śmieszne zabawne absurdalne i to jest coś czym, odnajdując nasi studenci oni niejako przez to taką głupawe trochę formuła czują, że to jest dobra zabawa i o to chodzi w tych naszych weryfikacja, żeby właśnie na na bazie tej zabawy, żeby studenci uczyli się niejako mimochodem nie myśląc o tym, że jest to trudne ciężkie tylko, żeby działo się to przy okazji no dobrze to z Brzeszcz informacje Radia TOK FM, więc może nie rozpocznę tego tematu, ale po informacjach porozmawiamy o tym, właśnie jak np. taką fabułę o babci narkotykach kaptur ku w innych ogrodach przełożyć na semestr czyli w jaki sposób teraz uczenie się podchodzenia do egzaminów zaliczeniu testów zmyślą o Kapturku babci miałoby ułatwić albo utrudnić funkcjonowanie zapowiada się bardzo interesująco tak też Nowy Sącz został też się, że nagradzają różnych nauczycieli tytułami, ale też porozmawiać po informacjach prof. Joanna Chętnik dr Wojciech lat wydział biologii Uniwersytetu gdańskiego to państwa moi dzisiejsi goście informacji już kilka minut obecnie dziesiąte 20 po informacjach wracamy wczoraj program Owczarek studia goście prof. Joanna Mytnik katedra taksonomii roślin ochrony przyrody wydział biologii i Uniwersytetu gdańskiego oraz dr Wojciech lat katedra fizjologii zwierząt człowieka wydział biologii Uniwersytetu gdańskiego, ale oczywiście rozmawiamy o grywalizacji gamifikacji, czyli wprowadzenie takiego elementu gry takie nakładki gry na metodę edukacji i przed informacjami mówiliśmy, że n p . jest scenariusz, który występuje babcia, która jest zależna od narkotyków mama, która dostarcza narkotyki zgadza się wnuczka, która no dobrze wnuczkę w czerwonym wchodzi się ukonstytuuje, ale w Gnienie 600 rzetelne rozliczenie kasowe nosi rzeczy korka ze smakołykami bessie Wilk i Wilczej jagody coś tam w PLK mają za wice dobrze teraz i teraz jestem studentem pierwszego roku mogę już tak, jeżeli satyrycznego przystąpi do tej gry, jeżeli akurat jesteś jest taki student na przedmiocie, które prowadzimy dalej jak najbardziej jak np. 1 przedmiot ten konkretnie w kapturach w odcinkach szlaku to neurobiologii uzależnień Naprzodu Rafał Śliż i przechodzę każdy przychodzę przychodzą, więc dobrze dzień wolny to państwo mi opadają strategie i dobrze jak co jak to rosną jak ma teraz postępować co mam robić, o czym myśleć Kik to jest Kapturka, kto jest czy, w czym kim jest pan profesor kim byli, tak więc są pierwsze zajęcia i tradycyjnie każde zajęcia zaczyna się omówienie jakiś czy spraw organizacyjnych na takim 1 z elementów tego mówienie jest właśnie przedstawienie koncepcji tej gry koncepcji tej fabuły i zasad wszelki, które będą rządzić się tą rozgrywką normy mam zwyczaju pokazywać studentom coś co nazywamy planszą gry na nasz użytek, ale jest to pewnego rodzaju planem w jakim ta gra będzie rozgrywana, czyli układ misji, które będą do rozegrania przez tego gracza czy studenta, czyli tak pewnego rodzaju kalendarz różnych zadań, która może wykonać one rozłożone w czasie ma swoje okienka czasowe, które mogą być wykonana są to zadania merytoryczne związane stricte z przedmiotem, którego uczymy za nie dostaje się można być ogólnie punkty, które różnie nazywają naprzód w tej grze w Turku są to właśnie te wilcze jagody i te punkty zbiera za wykonywanie zadań z góry również wiadomo do tych punktów trzeba zabrać, żeby to gra wygrać, ale są tożsame z punktami c tam coś co do mnie nie do końca one one wpływają na ocenę staramy się nie nie mówić o ocenach, dlatego że chcą jak najbardziej przenieść się z tego świata akademickiego świata tej gry tej fabuły, którą tworzymy instant celowo nie mówimy o ocenach, ale no dziś na końcu tego przedmiotu student musi wyjść z oceną, więc ten wynik w tej grze przekłada się na ocenę czy rozwiąże tutaj przy takim scenariuszu chodzi o to, aby zebrać więcej jagód czy, więc zaś, czyli dobrze przejść przez stan zadłużenia jest też określony w tej księdze reguł, bo teraz jak, na jaką ocenę i teraz, zbierając więcej jak zbiory, tym bardziej mogę uchronić babcie i siebie siebie przedstawia jestem Turkiem tak o z usług z Turkami pozuje, czyli mogę uprawnienie może być częściowo trafionym albo całkowicie strawiony mieści się nie zraża kursu dostaje na koniec dwóje to to grzech oznacza być uprawiane przez Wilka, czyli stanie się, a co z matką jak można przekazać w ręce policji w inny sposób zwrócona znaleźć alternatywne źródło zatrudnienia najbliższych trzeba szczęście donosić nie ma obowiązku składać zeznań tylko rodzinie, więc mama jest przyjacielem w gruncie rzeczy mama dostarcza ten koszyk tak, ale ten koszt to to jest tak naprawdę wiedza z tego przedmiotu, więc mamy przyjaciela w tej grze tak naprawdę to nie jest ktoś zostaje po drugiej stronie barykady to jest ktoś, kto uczestniczy niejako z przewodnikiem też jest elementem częścią tej gry na tak staramy się tworzyć gamifikacji taką mamy generalnie filozofię uczenia żeby, żebyśmy niebędącymi nauczycielami z drugiej strony barykady zza tego biurka tylko byli, żebyśmy byli częścią niejako towarzyszami tych studentów w procesie uczenia się tak jak z kontaktujemy się ze studentami oni z nami tą drogą mailową, przesyłając zadania to zaleta to fabuła to jest widoczna chociażby takiej komunikacji piszą droga mamo czerwonego Kapturka wykładowcy wykładowcy pisze drogi Jasiu czerwony Kapturek Jaś np. oczywiście różnie to różnie to wychodzi nic mają taką śmiałość, ale staramy się w ten sposób likwidować niepotrzebne bariery, a jeżeli są studenci, którzy myślą sobie, dobrze więc jak zbiorę, tym bardziej uchronić siebie babcie przed narkotykami, a przecież babcia wtedy nie będzie miała pani odjazdów, żebyśmy zapewnienie babci na jesieni aż tak głęboko nie wchodzimy w szczegóły tych fabuł to fabuła nie jest czymś co w takich szczegółach funkcjonuje to jest takie rzucenie myśli, której można się uciekać, żeby wejść musi jakoś przestrzeń zupełnie nową jakość przygody w tym wypadku np. bycie czerwonym kapturem tutaj nie te szczegóły mają znaczenie już tak to chodzi o odwzorowanie szczegółowe elementy tej bajki to by w Kościelisku pomysł to rok to bajka czerwonym Kapturku to, że każda inna bajka może być cokolwiek innego pewnie z 40 różnych fabuły tylko 3 z nich z bajkami związaną z tą śledzi to wskakują wskakują bardzo tak właściwie od 2013 roku komunikujemy wszystkie kursy i właściwie po prawie wszyscy studenci prawie wszystkich kursach są zadowoleni bardzo się osoby, które nie wchodzą w grę jakoś mocno są bardzo pojedynczą osobę w indeksie dodatkowe miejsce właśnie jak ja czy działalność poza systemem jest oddzielne, jakby to odbywać w tych najbardziej jak w ramach systemu, bo to jest metoda, która akceptowalna wręcz zalecana 1 z wielu zalecanych w procesie edukacji nas tym, że tam oczywiście indeks nie ma miejsca na to, żeby obsadzić liczba w Czechach, którą zdobył, ale symbolizuje to ocena tak naprawdę jak jak komuś poszło w tej grze w indeksie nie możemy pozwolić np. forsowanie liczy jak i oczywiście, ale są inne sposoby, żeby gdzieś tam studentom dać satysfakcję z powodu tego co zdobyli teraz Wojtka gra tutaj przytoczyć Roman nazwa się stóp pod ziemią w chodzi o to chodzi o drugim oraz studenci z grabarzami muszą ich zadaniem jest pokonać zło na świecie, które się, że Zenon król zła tak się nazywa to zło i kolejna grupa Gremi Group Tax temu za ziemią naszej Wlazły 6100 proc w tym kursie u Wojtka to dla psychologów z dla starszych sądów chodzi o to, żeby wystarczy ulokować 5 tych stóp tak naprawdę jak policzyć punkty, które tam są te łopaty to wystarcza 5, a mimo to wielu studentów kapitał szóstą stopy nie mają już piątkę z indeksu mają zaliczony ten kurs tej wojny np. prowadził takie taką tak taką formę gdzieś tam gratyfikacji, że istnieje księga chwały generalna uważa powiedz o tym, tak no to tylko galeria chwały tam wpisywani są wszyscy studenci, którzy wykopali ten pełen grup czy też stóp oraz, więc 13 studentów ci którzy, którzy mimo tego, że nie muszą, bo mają już piątkę właśnie tak się na tyle się wciągają w to gra chcą osiągnąć dobry wynik rzeką piątą szóstą stoi pełno tam ich imiona pseudonimy są wpisywane do tej galerii chwały tak gwałtownych co roku od kilku lat, więc galeria narkotyki nekrofilia co jeszcze np. do których można, by mnożyć nie w Europa np. rośliny mają moc taki botaniczny przed botanika jest bardzo trudnym przedmiotem tematyką tak w ogóle już dla wszystkich zawsze studentów biologii również trzeba zrobić z tymi roślinami było sobie na to n p . w raporcie przenosimy się w lata sześćdziesiąte jest naczelną chłopisko oni są dziećmi kwiatami, którzy pracują zbierają Pacyński wiatr we włosy kwiaty we włosy to są takie 3 rodzaje formalności także to zostawiamy studentom w każdym razie pracują na paradę zapracują sobie na uzbieraniu wystarczającej ilości ozdób na parady, która parada dzieci kwiatów będzie na koniec, czyli egzamin, więc im więcej tych ozdób zbierasz tym czym będzie ci potem łatwiej, czyli więcej nauczy wcześniej systematycznie pracując powstanie wiedzieliśmy, dlaczego ta komunikacja to propoz. 3 procent, dlaczego my w ogóle stosujemy to narzędzie dobrze wyłącznie przyjemność potem o tym, że poza tę informację, jakiego wspomnę, że prof. Joanna Chętnik została uhonorowana nagrodą nauczyciela nauczycielki pościg za 5 roku z imienia Krzysztofa Celestyna Mrongowiusza w tym roku ja was ma Wojciech 7 lat wcześniej w 2 dwunastym to są nagrody, żeby służby taki trzeba wspomnieć, że Krzysztof Celestyn mogą już po właściwie takim od niego zaczęła tzw. sprawa Kaszubska, czyli jak będą bardzo za angażowane do, ale i to może nie będę teraz mówi Roman wieś, dlatego że tak, że w przyszłym tygodniu będzie więcej o o sprawie Kaszubskiej i Mrągowie Piszu w ogóle różnych kaszubskich ważnych miejscach w Gdańsku n p . Kaszuby są z Gdańskiem bardzo związane w jaki sposób na to już tego państwo jest się do naszych słuchaczy oczywiście w przyszłym tygodniu w poniedziałek takiej taki mam niecny plan, dlaczego tak gazyfikacji, dlaczego grywalizacja o tym, porozmawiamy po informacjach Radia TOK FM informacje już za kilka minut o godzinie dziesiątej 40 studia goście dr Wojciech lat i prof. Joanna Chętnik z wydziału biologii Uniwersytetu gdańskiego informacje o dziesiąte 40 wczoraj w Gdańsku Szanowni państwo przepiękna pogoda Polska złota jesień studia prof. Joanna Mytnik i dr Wojciech lat z wydziału biologii Uniwersytetu gdańskiego, którzy od lat wielu, czyli ilu 666 stosują grywalizacja albo gamifikacji je w edukacji, czyli wymyślają różnego rodzaju scenariusze studenci robią to co zwykle robią jednocześnie biorą udział w pewnej grze, gdzie punkty, które potem przekłada się oceny mogą być z licznymi nagrodami kwiatami we włosach, które po targach wiatr albo wykopanym dołem na cmentarzu groby na cmentarzu po co to wszystko po na tym zakończyliśmy głównie głównie dlatego, żeby podnieść motywację studentów do dołączania się tak, by główne główny cel tej weryfikacji czy stypendia działają stypendia są do wybranych to właśnie ta rywalizacja, która w edukacji nie sprawdza, dlatego że źródłem motywacji jest motywacją jako proces neuro biologiczne oparte na szacowaniu ryzyka na szacowaniu szans na zdobycie nagrody szansa na stypendium dla pierwszej dziesiątki na roku jest niewielka to niewielka szansa ktoś, kto ma się przygotować do czegoś mieć musi mieć pewność, że ma szansę zdobyć to co walczy my tego implikacje, gdzie motywacja oparta na pewności, że ja mogę wygrać to jest absolutnie możliwe w dodatku można kontrolować, ponieważ cały proces znany scenariusz tej gry znane to wszystko sprawia, że studenci są w stanie zmotywować się do działania oni widzą sens widzą cel mają poczucie, że to jest możliwe do osiągnięcia na dodatkowy element to zabawa, która też sprawia oczywiście, że ta motywacja zwiększa to co chcieliśmy zrobić przede wszystkim co nas najbardziej bolało to to, że studenci uczyli się systematycznie, czyli uczeń na tzw 3 lat po 4 za w zależności czy ktoś zna mamy czerwonego Kapturka czy nie w każdym razie nam jako mam szczerą kompletnie nie odchodzi myśmy sami tak, czyli wiemy jak to zła już po latach i chcieliśmy, żeby uczyć systematycznie studenci albo nieoczywista ważnym taki to i tak mi wakacje to w pewnym sensie promuje takie to taką pracę, ponieważ zadania misje są mają wyznaczono kilka czasu nie można wszystkiego zrobić na końcu, bo to już wtedy nie da rady po prostu, więc to taki kawałek po kawałku studenci uczą się, wykonując zadania i tym samym zdobywają większą wiedzę niż taką, którą zdobyli takim jednorazowym akcie egzaminu czy to oznacza, że się, bo jeżeli mamy semestr to w tym semestrze egzaminy tak na końcu, a wykłady ćwiczenia w całym semestrze no i ktoś wychodzi to sobie nie chodzi o to właśnie podchodzi do tego strategię 34 ze czy to oznacza, że państwo wprowadzają jakieś takie punkty kontrolne po drodze dodatkowe których, by nie było, gdyby nie grać, że nie wiem np. właśnie trzeba rozwiązać jakiś kurz z co 2 tygodnie w punkcie kontrolnym trzeba rozwiać trzeba można rozwiązać ku i można wykonać szereg zadań nie ma punktów kontrolnych my kontrolujemy sytuację w ten sposób, że coś trzeba tylko ci studenci przez cały semestr, widząc na tej planszy gry z Serie zadań poukładanych w czasie z konkretnymi aktami czasu, czyli tymi terminami, których otwiera zdanie i zamykać wzywanie Toni po prostu mogą do tych, zanim podchodzić gremialnie właściwie wszyscy prawie podchodzą do większości z tych zadań przez cały semestr pracują tylko, robiąc zadania można zdobywać punkty, czyli iść do przodu posuwać się do przodu i to tu nieco ataki te punkty kontrolne są właściwe dla dla tego gracza sam sobie gdzieś tam wyznacza cel sam widzi, jakie zadania są do wykonania sam podejmuje decyzje, które zadania zrobi, kiedy na, jakim poziomie, bo tutaj zostawiam pełną dowolność w czasie grywalizacji opierają się absolutnie na wolności wyboru my dajemy wybór naszym studentom, ucząc tego, że nie musi w ogóle grać Grad nie musi czuć się tylko Turkiem czy dzieckiem kwiatem w grze Flower Power ty możesz po prostu nie musi chodzić na wykłady tak jak do tej pory nie chodziłeś nie musi wchodzić podchodził za pół roku egzaminu jeśli jest przez zakładowe i go zdajesz IOK to jest wybór tego studenta, ale my oferujemy coś dodatkowego właściwie chodzi o tych sądów, którzy nie są w stanie sami się zmotywować, a nie, choć tych najlepszych, którzy przyszli na studia, bo wiedzą, że to co studiować to im się przyda uczą się dla uczenia się, ponieważ ta wiedza gdzieś się to w przyszłości tych nie trzeba motywować grywalizacja chodzi o tych, którzy mają problem zbudowaniem się do uczenia się na jakimkolwiek poziomie i właściwie tak rywalizację z po to, żeby tych najsłabszych zachęcić do tego, żeby pracować, a często nawet pokazać, że ten przedmiot jest o wiele ciekawsze niż myślisz tylko, że trzeba najpierw zdobyć jakąś wiedzę o tym, przedmiocie, żeby mogli zobaczyć to jest ciekawe jest też gdzieś tam staramy się walczyć z tymi stereotypami i w wciągać w nasz świat naszych pasji, bo postulatami tego co robimy naukowo również, więc gdzieś tam w ten sposób pokazujemy też do przedmiotu innej strony w sensie wciągają tu oni często piszą na bankietach robimy sobie takie ankiety potem na prywatny użytek, żeby wiedzieć jak te w rywalizacji potem modyfikować upieczone skarżył, czyli mają poczucie rzucili się 3 × więcej niż normalny kurs, ale nie żałują ta wiedza o tym, że rzeczywiście zostaje zostaje na dłużej też podkreślają to jeszcze robić z przyjemnością zadań, których nie muszą robić robią, bo chcą tą rywalizacją to jest takie najfajniejsze w tej w tym narzędziu możemy zamienić słowo musza na słowo chce ten student zaczyna chcieć to robić niczego niczego zmusić punkty kontrolne czy jakieś takie nie do końca czy to dobrze rozumiem co co coś zbieranie po drodze jak rozumiem, że normalnie same trzymamy niewiele okazji, żeby zdobywać punkty taką albo całkowita zwykle na końcu na sesji Egzaminacyjnej właśnie my, gdzie są proponujemy uczyć systematycznie podziemi czy to, więc na kawałki może być pokaz pokażemy ci jak sobie to jak poradzić z tą dużą ilością wiedzy egzamin podzielimy to także przez cały semestr pracując systematycznie, a zdobytą wiedzę i miał ją w tym podczas egzaminu tak naprawdę przecież nie chodzi o zdany egzamin tylko chodzi, żeby mieć tą wiedzę po prostu potem w życiu prawda ten zamieścić tam czymś dodatkowym zupełnie, a my chcemy, żeby tak to było trwałe, żeby mogli z niej korzystać potem mieć radość z posiadania, więc udało się państwu zarazić tym pomysłem innych wykładowców to także już cały Uniwersytet Gdański dobre pytanie czy staramy się zachęcać tam, gdzie możemy tam promujemy to metody to narzędzie prowadzimy różnego rodzaju warsztaty dla nauczycieli także naszych kolegów koleżanek z uniwersytetów innych uniwersytetów mamy taki wiadomości od niektórych nauczycieli, że podejmują próby rzeczywiście wprowadzającą metodę ci, którzy podejmują zazwyczaj dają nam sygnał, że to świetnie działa to jest 1 jedyny minus tej metody to jest duża praco duży duży nakład pracy, który czeka nauczyciela, który weryfikuje, dlatego że takie tradycyjne podejście z 1 egzaminem na końcu to są normalne wykłady, które prowadzi nauczycieli dziś na końcu robi egzamin sprawdza, bo wpisuje oceny natomiast w przypadku beatyfikacji oprócz tego tradycyjnego prowadzenia wykładów zrobienie egzamin na końcu jeszcze mamy mnóstwo pracy przygotowanie gry i sprawdzanie tych prac, które do nas spływają w trakcie tego semestru, więc to jest dużo więcej pracy oczywiście tej pracy nie traktujemy jako czegoś strasznego dlatego, że to co dostajemy, czyli to satysfakcję z tego, że stać się uczą, że sami to widzą, że się uczą to jest ta nagroda, którą mamy za to większą pracę, którą to wkładamy, ale to jest rzecz, która często odstrasza od tej metody no bo nie ukrywajmy nasi koledzy koleżanki tak samo jak my oprócz tej nogi, jaką jest taktyka nauczania również mamy swoje obowiązki naukowe które, chcąc nie, chcąc pełno w sensie rywalizują wraz z dydaktyką czas, który możemy temu poświęcić, a za najtrudniejsze w tym procesie wymyślanie scenariuszy czy to jest najważniejsze to projektowanie no i najbardziej to jest wyzwanie lubimy wyzwania wszyscy im gdzieś tam podołać wyzwaniu, więc to jest bardzo bardzo atrakcyjna akurat ten pierwszy etap, kiedy my wymyślamy fabuły co mechanika tej gry dobieramy elementy robimy symulację czy będzie działać cieczy czy ten student ma szansę to dziś przez to przejść sukcesem najtrudniejsze chyba jest to wojna już wspomniał o ilość pracy, którą musimy włożyć w sprawdzanie tych prac, które spływają studentów, bo to jest tak uruchamiamy pewnego rodzaju lawinę im dajemy możliwość pracy więcej jeśli chcesz i pracy cały czas systematycznie przez cały semestr i oni w to wchodzą oni obchodzono w bardzo, bo pogrom w ogromnej ilości i my dostajemy mnóstwo prac sprawdzanie ciągle musimy informację zwrotną studentom dawać jak poszło im w każdym zadaniu, czyli sprawdzać te eseje tt testy infografiki jakiekolwiek prace to są to to gdzieś to musimy dostarczyć informacji zwrotnej to jest chyba największy problem, który mamy, żeby znaleźć na to czas, bo nie mamy na to godzin dodatkowych to jest coś co musimy się zdecydować idąc narzędzie p t. rywalizację dlatego nie jest dla każdego czyli, jeżeli dobrze zrozumiałem to taki pomysł, że nauczyciele akademiccy wykładają prowadzą ćwiczenia, a studenci się systematycznie uczą, który potem przekształcił się w taki pomysł czy pierwszy tak drudzy mają to w nosie trafności muszą teraz składać 2 × więcej pracy czy dostaną więcej pracy, żeby ten oryginalny pomysł funkcjonował inaczej nie ma na skróty się nie da jeśli chcemy mieć to co jest naszym celem czyli, jeżeli chcemy mieć tego studenta Sadową nauczone zadowolonego z tego, że się nauczy, bo też ma ogromną satysfakcję z przejścia tego procesu z wiedzy, którą ma on to jest coś, jeżeli to jest dla nas ważne to wtedy to nie na skróty po prostu się nie da no ale ostatnio ukazał się w miesiąc temu chyba 1 z amerykańskich czasopism takich prestiżowych amerykańskich Akademii nauk wyniki badań, które dowodzą, że to oczywiście rzecz wiadoma i oczywista dla nauczycieli, ale gdzieś tam teraz mamy wyniki badań twardo pokazują jak pasywne metody te tam to gospodarcza ten wykład jak kompletnie nie wpływa na tą przyswajanie wiedzy przez studenta jeśli porównujemy to do tego aktywnego uczenia tego studenta czyli kiedy on jest osobą aktywną to w ogóle był musimy absolutnie przejść przez pasywne metody to strata czasu tak, chociaż studenci jak dowodzą badania oceniają, że uczą się więcej, kiedy są na wykładach, niż kiedy muszą pracować aktywnie badania ewidentnie dowodzą badania przyrostu wiedzy jest dokładnie odwrotnie jest wrażenie na takim wykładzie, siedząc na wykładzie uczy się wykład jest nierozsądne wykładowych, choć zażegnano i w jaki sposób, ale absolutnie aktywne uczenie się nie uczenie uczenie się jedynie ma sens, żeby się nauczyć to to jest skreślono zawsze, ale trzeba trochę wysiłku od ze strony nauczyciela, żeby oczywiście to osiągnąć nie to ta jest poza dyskusją o coś co jest w tym sezonie, jaki jest scenariusz w tym sezonie w najbliższym mieście nie mamy, bo jak już tyle czasu leży, a myśmy dopiero co urlop pokończyli czas wyciszenia jest potrzebny, żeby znowu znaleźć Norweżka polityczne np. proponuje taki scenariusz prawo sprawiedliwość zdobyła większość konstytucyjną w program musi być optymistyczne, bo to jednak ma bardzo sensowne jest czynny c do osiągnięcia rezultatu, który chce zawalczyć swoją szansę chętnie byśmy się zabawili takiej fabuły polityczne, ale to jednak jest uczelnia staramy się być neutralni światopoglądowo również politycznie, więc jest różna mroczna wieża stanie wojsko smok działo np. ogniem i wręcz uciekali takiej wieży do góry a, ratując się przed spaleniem zalaniem lawą właściwą dla działu chyba tak to właśnie, więc np. można uciekać przed takim smokiem, który goni mamy różne fabuły są lekarska rzuca leczyć pacjenta takie coś z ordynatorem szpitala ze szpitalnego oddziału ratunkowego w Polsce szpital zaprasza studentów do RODO od g wydziału pozytywne optymistyczne to fabuła rozgrywała tu 2 lata temu właśnie ta na tym torze oddział ratunkowy się wzywała to właśnie wtedy był strajk strajk lekarzy Ninie strajk lekarzy rezydentów i wpisaliśmy to automatycznie fabuły, ponieważ co się działo w czasie rzeczywistym, więc były też zadania związane z tym co najbardziej można wezwać do rzeczywistości te były różne tu np. możemy dać ujście swoim pasjom i np. jeśli tak jak Wojciech, który fanem Pink Floyd i zawsze marzył o tym, żeby listów w wcielić również tę rywalizację to jedno fabuł ma taką, że odbywa się co akcja na płycie Floydów jedne i najmniej postać to w domu proszę tak ten Targ jest o Demoludy właściwie tak przekształconej tytuł budowy sędzi psychologa uczą się gdzieś tam osobliwości prawie rok kryminologii także można wszystko cokolwiek tu nie ma ograniczeń w rywalizacji żołnierze orzeczenie zdecydował to wydział biologii Uniwersytetu gdańskiego ciekawe pomysły bardzo bardzo państwu dziękuję prof. Joanna Mytnik dr Wojciech lat wydział biologii Uniwersytetu gdańskiego to państwo my dzisiejsi goście dziękuję serdecznie dziękują informacji za kilka minut o godzinie jedenastej wracamy po informacjach Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA