REKLAMA

Cudowne lata Anity Lipnickiej

Cudowne Lata
Data emisji:
2019-09-15 13:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
cudowne lata w niedzielę magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłania się państwo chciałbym przywitać naszego gościa z pani Anita Lipnicka dzień dobry dzień dobry dzień dobry właściwie nie musi przedstawiać wystarczy, że pan 1 z tych artystek, które odzywają się po raz pierwszy od razu wskazują słuchaczom z kim mają do czynienia musi wrócić do lat dziewięćdziesiątych po raz pierwszy usłyszałem pani w dziewięćdziesiątym czwartym lokal, chociaż nie Rozwiń » spotkaliśmy się w windzie wieżowca przy alei Piłsudskiego 8, gdzie mieściły się łódzkie media zdaje się, że to tam właśnie pani debiucie dziennikarze muzyczni nie tylko zaczęli panią odkrywać to Łódź była początkiem wielkiego tak tak to Łódź to była tak jak przed chwilą w prywatnej rozmowie tutaj wspominałam taka moja pierwsza metropolia, do której aspirowała pochodzę z Piotrkowa Trybunalskiego no i po pewnym czasie już jak sprawdziła wszystkie opcje w Piotrkowie, czyli dokładnie tam były 2 domy kultury jedno kino z teatru i nic więcej, więc siłą rzeczy człowiek chciał czegoś więcej, więc dość często wyjeżdżałem jako nastolatka, żeby zobaczyć jego sztukę w teatrze albo, że poczuł, że jestem gdzieś tam większym mieście niż niż moje potem spotkam zespół Varius Manx też trochę pół przypadkiem, bo tak naprawdę nie oni ani nie planowaliśmy, że będziemy razem pracować ani nie szukali wokalistki i nie szukam zespołu miałem swój zespół w Piotrkowie Trybunalskim i zostaliśmy skojarzeń to było takie troszeczkę aranżowane małżeństwo przez dziennikarza ówczesnego Radia Łódź właśnie Maćka Pilarczyka no i pracujących w przedszkolu jeśli dobrze w nieskończoność w Łodzi w radiu Łódź, a w Piotrkowie nie wiem czy macie w Piotrkowie chyba nie pracował natomiast przyjechał pojawił się kiedyś podczas koncertu zespołu wilki w Piotrkowie, przed którym grałam raport jest moje z moim zespołem certyfikat do Piotrkowa tam macie mnie zobaczył po raz pierwszy na scenie i pomyślał, że może warto było mnie do tej Łodzi ściągnąć i że coś zrobiła z jakąś łódzką formacją tą formacją 2 zespół Varius Manx potem wszystko bardzo szybko się potoczyło, że mamy aranżowane małżeństwo ze świata tak mamy Swata zdecydowanie, ale też grupa Varius Manx objawiła się najpier w słuchaczom Radia Łódź jeśli dobrze sobie wspomina słucha z listy przez Adama łacińskiego pani Aniu, pamiętam te nazwiska jako formacja głos męski jeśli dobrze pamiętam albo też instrumentalną to nagrali płytę tak całkowicie instrumentalną także ten ta płyta Emu, które ja wzięłam udział to by to był pierwszy album, na którym pojawiło się tyle piosenek śpiewanych oprócz mnie na tym albumie zaśpiewał Robert Emilian jeszcze w kilku utworach i Robert Janson zdaje się ze śpią 1 piosenkę, więc to był taki eklektyczny album, w którym nie było 1 zdecydowanego wokalisty, ale jakoś się wysunęła naprowadzenie tak powiem zostały już później także to ja przy kolejnej płycie już nagrywam wszystkie teksty śpiewa ja aż nadeszła wielka orkiestra Świątecznej pomocy, kiedy wystąpiła pani na scenie pod gmachem łódzkiej telewizji wtedy to łódzka publiczność zwariowała na dobra tych właśnie to, że tak 25 lat minęło od tamtej pory powiem szczerze niż wszystkie te wspomnienia mieszają się to wszystko usystematyzować segregować to jest niezły niezła praca mnie się wydawało, że pierwszy koncert, jaki zagraliśmy to były na placu przed teatrem w Łodzi, ale być może władze rozkradziono być może nie był ten pierwszy już teraz nie wiem, ale faktycznie ta Łódź to było nasze pierwszy taki taka wyspa ja się kontuzji do Łodzi przeprowadziłam na wszystkie działania medialne tam lokalne odbywały się w ośrodkach łódzkich i stamtąd dopiero pływaliśmy na szersze wody i pierwszym naszym takim pamiętam poważnym zetknięcie z Warszawą to był tele Express spotkanie Marka średzkiego i promocja piosenki, zanim zrozumiesz zresztą właśnie wracam od od Marka Łodzi się też byłam u niego z nowiutkim teledyskiem do piosenki księżycowej, więc za bardzo to wszystko jest dokładnie 25 lat później piosenki księżycowy w nowej tak na razie na razie przejdziemy pozwoli pani nawet posłucha jeśli suma jeśli będziemy mogli natomiast mieliście wówczas wtedy 25 lat temu ćwierć wieku kwintet tę świadomość, że to chwyci, że absolutnie za tym popłyną wszyscy są w ogóle się nigdy niema pojęcia gdyby, gdyby był jakiś przepis 1 na tzw. hit przebój jak nazwał na płytek, które kolokwialnie ujmując zaś, że wszyscy, by robili, ale nikt nie ma tego przepisu też dzieje zawsze bardzo niespodziewanie i myślę, że takim w takich dużo w tym zbiegów okoliczności dużo dużo takich takiej układanki to ich puzzli, które muszą gdzieś tam zaskoczyć razem, żeby coś wyszło, bo to nie tylko piosenki i nie tylko te nagrania, ale to jest ten moment ten czas ta chwila wszystko się bardzo jest bardzo te elementy są bardzo istotne żeby, żeby coś stało się evergreeny przebojem, który pamięta przez lata to Łódź była wówczas wypuszczono jeśli chodzi o grupy pochodzące stamtąd wynieść łącznie nierozerwalnie liście z Łodzią kojarzeni usiłuję przypomnieć poza rezerwatem, a później jeszcze prekursorem później Blue Cafe, który wypłynął dość podobnej formule, czyli charyzmatycznym liderem i wokalistką, której głos był bardzo rozpoznawalny to to ludzie raczej aż takich grup, które wniosłaby na sztandarach nie miała no panie też sobie tak usiłuje przypomnieć proletariat z Pabianic dokładnie, więc tak to Łódź nagle została zauważona dzięki nam na mapie Polski ja często miał kłopoty, ponieważ w moment, kiedy już byliśmy na fali tzw. wszyscy wyszli z czystym łodzian koło im mój Piotrków się obrażał wywiadach jak jak było, że zespół w Łodzi, więc miał trochę kłopotów z tego tytułu no faktycznie dziś jest jak często kojarzone z tym miastem, że jednak stamtąd pochodzę wydawało się, że kolejne produkcję płyty na to wszystko przyniesie taki sukces i przyniosło, że grupa będzie w niezmienionym kształcie trwać latami jednak podjęła pani decyzję o tym, że, że z zespołu odchodzi zdaje się poprzez szansę na sukces wyłoniono panie następczynie w tym brała pani prace się udział tak też ewenement, bo po z reguły szli wokalista odchodzi to w atmosferze niesnasek trzaskanie drzwiami, a nie próby wyboru następczyni następcy tak to była to dla mnie osobiście w jedno oczywiście to pytanie słyszałam 1000000 × w przeciągu tych 20 paru lat czemu odeszłam i odpowiedzieć tylko 1 przeproszą za zadam pytanie nieco zmienionej formie bo dlaczego to pozostaje kwestią osobistą, dlaczego tak dobry sposób nie da się jednak z odchodzę taki dobry sposób zazwyczaj po prostu nasze nasze drogi rozeszły, ale to nie oznacza, że gdzieś tam to co się stało nie było ważne jak patrzy na to z perspektywy czasu wydaje się, że to było zwyczajnie zbyt dużo za dużo do uniesienia dla mnie to co się wydarzyło było tak intensywne i trzeba pamiętać, że od razu po sukcesie pierwszej płyty Emu było ciśnienie ze strony wytwórni fonograficznej zespołu i wszystkich, którzy dziś tam kawałek z tego tortu chcieli utknąć w mega wcześniej niż natychmiast wydać nową płytę kolejną czy taki ponadnormatywne dziś inaczej się nasze szybko te teksty pisałam bardzo szybko to wszystko powstawało dosłownie wyrok wyrok po premierze pierwszej płyty była już na rynku druga ja tak jak mówię, ponieważ sam moim mój pobyt w zespole Varius Manx był pół przypadkowy nie było to niebyła moja muzyka ja słucham zupełnie innej muzyki jak byłam 18 latką jest tam zawsze Leonarda Coena dzień milczenie zawsze ciągnęło gdzieś tam w kierunku koło muzyki bardziej autorski wyciszonej i tutaj tutaj nagle z kolei Roberta ba Roberta ambicją było pisanie muzyki filmowej uwielbiał Ennio Morricone i takie rzeczy nagle staliśmy się byśmy na siebie skazani pisaliśmy hity tak popowe, a to dało się ożenić, ponieważ pani też w tekstach właśnie pani tekst to była poezja śpiewana cieszy się, że tak to jest odbierane natomiast jak mówię o ten intensywny czas i ta sława, która nas spadła tak gwałtownie niespodziewanie to nie sposób jest wytłumaczyć w 2 zdania jest człowiekiem dzieje w takiej w takich okolicznościach, zwłaszcza młodym, jaki to jest obciążenie jak bardzo przetasowanie karty w swoim życiu, bo to wpływa na wszystko na relacje z ludźmi na związki na na przyjaźnie na NATO, gdzie jesteś ja byłem tak zmęczona i czułam się po prostu eksploatowana i moim jedynym celem marzeniem było to już Święty spokój jakaś ucieczka gdzieś schronić schowali zastanowić co ja właściwie chce dalej robić swoim życiem czy to czy czy też przypadek czy to mój wybór, że jestem i i t d . więc ja jest z tego względu, żeby ochronić siebie musiałam to zakończyć odejść i od odeszła też wytwórni fonograficznej, która nie podpisałam już przedłużonego kontraktu nie miał żadnego planu tylko chciałam po prostu odpocząć stanąć w miejscu się zatrzymać potem los jak wiadomo los przynosi różne możliwości i sytuacje, z których korzystamy bądź nie mnie zetknął z postacią Wiktora Kubiaka, który wcześniej zajmował się Edytę Górniak mieszkał w Anglii w Londynie przyjęłam jego oferty propozycje w końcu, żeby związać się z firmą Orka i z Management PEM i tam nagrałam w, a właśnie Anglik płytę wszystko się może zdarzyć, która była tak naprawdę takim moim z tej cmentarz i tak Indeco moją ważną płytą milowym krokiem w poszukiwaniu siebie swojej muzycznej tożsamość na zakaz używania tego utworu hak jak rozumie w klasie maturalnej ja sama sobie już też zabroniła śpiewać myśli w klasie maturalnej mojego liceum genu, kiedy zawsze wywoływały burze ze strony nauczycieli pamiętam dziś 90 szósty wśród zawsze wracam do naszej rozmowy Anita Lipnicka my teraz posłuchamy piosenki księżycowy Wanda cudowne lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM pani Anita Lipnicka jest z nami dzień dobry dzień dobry ponownie wróciliśmy zrobiliśmy taką retrospektywę tego co miało miejsce ćwierć wieku temu to będę podkreślał wydaje się, że to było chwilę temu o tym jak wielki ich spodziewany sukces nowa na grupy Varius Manx spłyną spodziewane o tyle, że to co zaprezentowaliście nam na początku od razu poniosło poniosło łodzian, a później później cały kraj nastąpiła decyzja o tym, że panie z grupy odchodzi jak dużo czasu zajęło ani to przewartościowanie przemyślenie wszystkich jak ta droga muzyczna pani wyglądała bardzo mało, ponieważ jak wspomniałam siedział tak szybko, że tego czasu było w trakcie ciągle na NATO, żeby się nad czymkolwiek zastanowić, więc ja dopiero osiągnęła ten spokój ciszę w sobie i zaczął się orientować kim jestem i czego chce, kiedy uciekła do tego Londynu i tam nie od razu nagrywałam na początku po prostu byłam i poszłam do szkoły zrobią sobie egzamin z angielskiego międzynarodowy poznam różnych ludzi w swoim wieku, którzy przyjaźnili się ze mną nie, dlatego że byłam sławna po prostu tam byłam nikim i to bardzo potrzebne tam byłam nie miała swojej historii nie byłam osadzona w żadnym kontekście tak silnym jak to było tutaj w Polsce też byłam Anitą Lipnicką zespół Varius Manx to one albo po prostu Anitę z Polski i to wszystko, więc ten czas był bardzo potrzebny minęło sporo miesięcy, zanim nawiązała współpracę z tamtejszymi muzykami kompozytorami i w ten sposób krok po kroku zaczęłam odnajdywać swoją tożsamość muzyczną po raz pierwszy współ komponował piosenki albo komponowała sama po raz pierwszy brał udział w produkcji muzycznej była zaangażowana w Calais na każdym etapie tworzenia płyty jej nagrywania co dla mnie dużą frajdą nauką potem wielokrotnie już przyszłości sama zabieram się za produkcję swoich swych albumów i tej ogłady nabrała właśnie tam wtedy uważam że, gdy do tego Londynu nie wyjechała prawdopodobnie te nie dał rady z nagraniem solowej płyty miała zbyt wielu doradców zbyt wielkie wielką presję ciśnienie z każdej strony co ja zaprezentuje o odłączeniu od grupy Varius Manx także dopiero tam jakby nabrałem dystansu i mogłam odnaleźć siebie w tym wszystkim, by dobrze tworzyć, a później też dzielić tym co wychodzi spod pani biura z z innymi trzeba tej bezinteresownej relacji trzeba tej bezinteresownej znajomości w pozytywnym znaczeniu tego słowa bez tego bez tych tabun doradców oczywiście tak, że w ogóle dobrze tworzyć trzeba przede wszystkim relacji z samym sobą żywej, ale to nie jest możliwe, kiedy jesteśmy za szukanie zaganiani albo albo żyjemy pod presją to nawet nie chodzi tylko o otworzenie w sensie artystycznym, ale ogólnie no i tworzenie czegokolwiek nawet planów korporacji działań po prostu jest jak jest zbyt udział u ciebie żony uciśnionych i wszyscy wszyscy oczekują zbyt wiele przestajesz wszystko jest być sobą w tym wszystkim to się pojawią problemy więc, tym bardziej istotne dla twórców, żeby jednak tej przestrzeni dla siebie mieli dużo i faktycznie relacje żywo żywa i ważne z innymi ludźmi też wpływają na twórczości odnajdują odnaleźć można dużo śladów życia prywatnego na pewno w mojej twórczości czy spogląda pani z dystansu na to co dzieje się z grupą Varius Manx jak radzi sobie kolejne wokalistka później jeszcze kolejne czy całkowicie zamyka pani ten rozdział oczywiście, że widziała prawda nawet siłą rzeczy no nie musiałam jakoś śledzić tego skrupulatnie po prostu zespół sobie bardzo dobrze poradził beze mnie Kasia Stankiewicz, które mnie zastąpiła wypełniła zadanie moim zdaniem bardzo dobrze teraz zresztą znowu jest z nimi, więc gdzieś tam wstępu chyba ona w moim odczuciu z tą pierwszą wokalistką Varius Manx najważniejsze, że ja byłam pierwszą Alone jest drugą i ważną, bo chyba się Super odnajdują ze sobą dobrze czują jakoś ze zaczął swoje własne poszukiwania zdecydowanie więcej mnie, iż mamy mówić o jakiś współpracy z innymi, bo ze mną w płytach z Johnem Porterem niż niż z Varius Manx zdecydowanie, więc ja ja mam zupełnie inny gust muzyczny wiedział nie wytrwała w tym zespole na pewno to jest także artysta dojrzewa jednak, że mają własnych rozmowa z doświadczeń bywa różnie mogę tylko opowiadać sobie na pewno tak jest, że rzesze zmienia że, że twoja perspektywa postrzegania świata, więc też czucie muzyki tekstów się zmienia myślę, że to co z siebie dajemy my jako artyści jest wynikiem przeprawie nie tego co bierzemy od świata z książek filmów z płyt innych wykonawców to wszystko filtruje się z własną wrażliwość wypuszczamy w w postaci piosenek na pewno w moim przypadku ja przeszłam wiele różnych etapów podczas tej twórczości i dużo poszukiwała płyty moje, które nagrała bywały różne od siebie i to jest po prostu wynik tego, że tak jak jakiś statek na morzu gdzieś tam raz płyniesz z wiatrem oraz dryfuje raz raz listem jakaś burza dopadnie tak jest z każdym człowiekiem artystom tak było w moim przypadku rzezie że, że te muzyczne poszukiwania to był po prostu to było odzwierciedlenie tego się w moim życiu dzieje ogólnie prywatnie nie tylko właśnie zawodowo pani jednocześnie świadkiem uczestnikiem tej historii wielkiej transformacji jeśli chodzi o branżę muzyczną była równoległa do tego co działo się krajem w ogóle przemianami gospodarczymi moment teraz pytanie, w czym w tym momencie było łatwiej się odnaleźć, czyli sytuacji, w której śpiewanie kilku naprawdę poważnych utworów dawał należne splendor, ale też szacunek ze strony widza słuchacza czy też obecnie kiedy, kiedy naprawdę być może jest to niesprawiedliwe oceny niewiele trzeba by wypłynąć jako jako artysta i być nazwanym artystą tak jak i działa także dzisiaj każdy wszystko może prawda każdy przecież może być dziennikarze każdy może być fotografem zaśpiewać jest jest je żyjemy w takim trochę świecie właśnie możliwości i żyjemy w świecie obfitości, której nie jesteśmy w stanie przetrawić, bo ilość propozycji bodźców, którym jesteśmy atakowani każdego dnia jest nim nie do nie do skonsumowania no tak z 1 strony jest to jest taki też jest tyle właśnie i bardzo trzeba się natrudzić dziś, żeby wykopać coś z tego wysypiska śmieci, na którym żyjemy coś wartościowego ciekawego kiedyś faktycznie było inaczej, ale wydaje mi się, że też po części, dlatego że chociażby środki przekazu były bardzo ograniczone było tylko kilka kanałów, przez które można było dotrzeć do słuchacza do publiczności było dosłownie program pierwszy telewizji polskiej plus program drugi od 1620 tak i było kilka radiostacji radiowych publicznych nie było żadnych też mamy przecież nie wiem im tak naprawdę mamy radiostacji dzisiaj ogólnie, siedząc w setkach można liczyć kanałów telewizyjnych niezmierzoną ilość, więc siłą rzeczy te środki przekazu się z uległy rozproszeniu i wszystko co staramy się dzisiaj zaprezentować no nie sposób, żeby wszędzie zostało zaprezentowane jak możemy to zrobić w sposób wybiórczy i dlatego ten odbiór też jest taki bardzo chaotyczny i na pewno dzisiaj jest z z tej w moim odczuciu trudniej zadebiutować niż kiedyś to utrzymać swoją pozycję, bo na wysypisko, którym pani powiedziała bardzo łatwo pominąć, że wartość ma bardzo łatwo złapać na handlu lotniczego chce błahy ale, ale nośny dlatego dzisiaj te wszystkie kariery tak tzw . i i sukcesy mają bardzo krótką datę spożycia jak produkty carewicz my na półkach sklepowych i w bardzo krótkie życie zostają wypierane przez kolejne sytuacje, które się pojawiają jest bardzo trudno utrzymać swoją pozycję z drugiej strony utrzymują się ci, którzy są faktycznie wartościowi i dochodzi takich, a absurdalnej sytuacji, że to coś się ludziom bardzo co jest wysoko na liście sprzedaży co faktycznie ludzie faktycznie chcą słuchać już takich bardziej dojrzały słuchaczach pomijam całą tę sferę disco polo naszą to te osoby w ogóle nie znajdują miejsca często nie ma na nich miejsca w mediach nie ma ich piosenek radio nie ma ich w telewizji co nie oznacza, że nie tworzą wartościowej muzyki, że ta muzyka nie sprzedaje, że ludzie nie przychodzą zobaczyć tych artystów na koncertach, więc taki troszeczkę ten świat jest taki bardziej rozproszony dzisiaj abstrahując, bo inaczej nie przywiązując się tylko do warstwy muzycznej pani chce wychodzić naprzeciw temu światu czy 3 czy raczej takie 2 kroki wstecz, czyli szansa na to wszystko spoglądać nigdy nie byłam typem osoby, które wychodzi naprzeci w jakimkolwiek oczekiwaniom ja staram się robić rzeczy, które przede wszystkim cieszą mnie i sprawiają radość i które są w zgodzie zemną i dlatego gdzieś tam zawsze byłem troszkę obok na jakimś trochę marginesie trudna do zaszufladkowania raz został prezes czeka w w dziedzinie poezja śpiewana n p . w kolejną ostatnia płyta była nominowana do Fryderyka w kategoriach po, a była to płyta folkowa, więc już w ogóle zupełnie się jak, gdybyś miał trzymać tego, czego oczekują ode mnie inni i system starać się podążyć zatem to pewnie niczego to tak tak mnie też nauczyć żyć, że staram się osiągać jakieś kompromisy, ale nigdy nie wychodzą lepiej jest trąbić wszystko po swojemu dużą pani determinacji tej idei tej muzycznej sobie teraz w tych jestem tuż przed premierą płyty trudno było, gdybym nie miała już w nim o olbrzymią energię dużo serca i pracy cieszy się żona będzie jest wyjątkowy album o, tyle że jest ten mój tort okolicznościowy z okazji twierdzi wjeżdża, więc jestem ciekawa co się wydarzy wobec tego jeszcze do pytam jeśli pani pozwoli to płyty, skąd na nią pomysł, jaki miał być to pomysł na nią inny jest dosyć ciekawy pomysł o, ponieważ jak wspomniałem jest to mój tort urodzinowy właśnie urodzinowe okolicznościowe okazy ćwierć wieku pracy na scenie pomyślałam, że zamiast zbierać składankę z rzeczy, które wydarzyły wszyscy 25 lat zaproszę do współpracy producentów z różnych ścieżek muzycznych stylów muzycznych z różnych reprezentujących różne pokolenia i pozwolę im przemówić i pokazać jak oni czują i odbierają moją twórczość więc, gdyby w tym przypadku jest to teren czeka ciekawy projekt ja jestem na nim tylko gościem jest to płyta producencka i to producenci są gwiazdami tej płyty ja się dałam po prostu tutaj odda ich ręce była, jakby plasteliną, z której oni lepili swoje figurki swoje wersje Anity Lipnickiej w związku z tym WTS o tyle ciekawa, że mamy na niej wersje bankowo rockowe moich piosenek i klubowe i taneczne i alternatywne w zależności od tego ktoś zabrał za przetwarzanie tych utworów z 25 lat mojej kariery takty piosenki brzmią, więc rozpoczęliśmy promocję tego albumu piosenką księżycową w aranżacji Kuby Karasia, który w ogóle jest dajmy rok młodszy niż sama piosenka księżycowa, więc on bez tego obciążenia emocjonalnego podszedł do sprawy nie kojarząc tego numeru z jakimiś swoimi przeżyciami młodości po prostu zinterpretował go w sposób współczesnej nadał mu rys i dynamikę, która określa jak gdyby jego pokolenie podobnie działo się z innymi piosenkami pięknej rycerz, którą tutaj też usłyszeliśmy z kolei została wybrana przez Bartka Szczęsnego Rebeki dłoń, toteż jest to są klubowe brzmienia, więc każdy zdaje całe spektrum jest jakby mój wielokrotnie złożony portret nie autoportret tylko portret, gdzie inni widzą czują mnie tak ani inaczej ja nic nie wiem ja tu tylko śpiewam tak także z właśnie tego typu płyta, więc musiała pokonać też sobie bardzo duża też takich barier różnych, bo często te rzeczy, które początkowo słyszałam aranżację uzupełnienie mi obce ja dzięki, dzięki której słyszałem czasami niebyła wstanie odnaleźć ani swojego głosu nie wiedział, gdzie jest tras w tym wszystkim, więc to była ciekawa przygoda psychologicznie bardzo ciekawa ciekawa przygoda dla mnie, podczas której nauczyłem się, że tak naprawdę nie tylko ty możesz wiedzieć najlepiej, bo inni też mogą wiedzieć najlepiej i tak naprawdę jest tyle wersji rzeczywistości zdarzeń i tyle interpretacji tej samej piosenki, że z rzeczy fascynujące w gruncie rzecz płyta nazywa się od nowa dwudziestego październik 25 października już będzie na rynku możemy posłuchać 1 z utworów oczywiste płyty posłuchaj co pani proponuje proponuje piosenkę piękny rycerz, która z kolei jest w aranżacji Bartka Szczęsnego Rebeka było Anita Lipnicka moim państwa gościem cudownych latach więziennym magazynie Radia TOK FM dziękuję bardzo bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CUDOWNE LATA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA