REKLAMA

Chcesz schudnąć - nie zarywaj nocy!

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2019-09-23 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:32 min.
Udostępnij:

Dziś ciąg dalszy o wrogach odchudzania. Omówiłam już kwestie alkoholu. Dodam tylko, że alkohol wpływa na to , że gorzej śpimy i budzimy sę niewyspani. A jakość snu. ma związek z naszą wagą. Rozwiń »
Dziwne ! Prawda ?
Sen pozwala się zregenerować, wpływa na naszą pamięć, odporność, ale także gra ważną rolę w regulacji układu hormonalnego. I tu pies pogrzebany.
Jeśli śpimy za mało lub źle w naszym organizmie dochodzi do zmian w wydzielaniu hormonów. Dotyczy to głównie dwóch. Pierwszym jest leptyna, czyli hormon odpowiedzialny za hamowanie apetytu.
Brak snu powoduje zmniejszenie jego poziomu w organizmie. Drugi hormon to grelina. Ta działa dokładnie odwrotnie. Im jej więcej tym mamy większy apetyt.

Jeśli nie śpimy odpowiednio długo, spada poziom leptyny, zwiększa się grelinyleptyny. Jesteśmy głodni a największa ochotę mamy na produkty o wysokiej kalorycznośći . Jest jeszcze trzeci hormon kortyzol. Gdy jesteśmy niewyspani, mamy go więcej . By radzić sobie ze stresem podjadamy
Wniosek: Osoby niewyspane jedzą więcej, a co za tym idzie w organizmie odkłada się więcej tłuszczu. Zwiń «

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!