REKLAMA

Chcesz schudnąć - nie zarywaj nocy!

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2019-09-23 13:50
Prowadzący:
Czas trwania:
01:32 min.
Udostępnij:

Dziś ciąg dalszy o wrogach odchudzania. Omówiłam już kwestie alkoholu. Dodam tylko, że alkohol wpływa na to , że gorzej śpimy i budzimy sę niewyspani. A jakość snu. ma związek z naszą wagą. Rozwiń »
Dziwne ! Prawda ?
Sen pozwala się zregenerować, wpływa na naszą pamięć, odporność, ale także gra ważną rolę w regulacji układu hormonalnego. I tu pies pogrzebany.
Jeśli śpimy za mało lub źle w naszym organizmie dochodzi do zmian w wydzielaniu hormonów. Dotyczy to głównie dwóch. Pierwszym jest leptyna, czyli hormon odpowiedzialny za hamowanie apetytu.
Brak snu powoduje zmniejszenie jego poziomu w organizmie. Drugi hormon to grelina. Ta działa dokładnie odwrotnie. Im jej więcej tym mamy większy apetyt.

Jeśli nie śpimy odpowiednio długo, spada poziom leptyny, zwiększa się grelinyleptyny. Jesteśmy głodni a największa ochotę mamy na produkty o wysokiej kalorycznośći . Jest jeszcze trzeci hormon kortyzol. Gdy jesteśmy niewyspani, mamy go więcej . By radzić sobie ze stresem podjadamy
Wniosek: Osoby niewyspane jedzą więcej, a co za tym idzie w organizmie odkłada się więcej tłuszczu. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wodnik TOK FM na zdrowie dr Ewa Podolska dzisiaj ciąg dalszy wrogach odchudzania omówiła już kwestia alkoholu dodam tylko, że alkohol wpływa na to, że gorzej śpimy i budzimy się niewyspani, a jakość snu ma związek z naszą uwagę dziwne prawda już wyjaśnia w sen pozwala się zregenerować wpływa na naszą pamięć odporność, ale także gra ważną rolę regulacji układu hormonalnego to jest jest potrzeba jeśli śpimy za mało lub źle zaś w organizmie dochodzi do zmian w Rozwiń » wydzielaniu hormonów dotyczy to głównie w 2 pierwszym jest Le Pena czy hormon odpowiedzialny za hamowanie apetytu brak snu powoduje zmniejszenie jego poziomu organizm drugi Harman to Greena ta działa dokładnie odwrotnie i mniej więcej tym mamy większy apetyt jeśli dziś klimat powinien długo spada poziom aktywny zwiększa się Green jesteśmy głodni, a największą ochotę mamy na produkty wysokiej kaloryczności i wreszcie trzeci hormon kortyzol hormon stresu jesteśmy niewyspani mamy go więcej, by radzić sobie ze stresem podjada wniosek jeśli śpimy za mało lub źle to mamy większy apetyt i trudniej nam ze sztuk przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku przed 14 przewodnik TOK FM na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA