REKLAMA

Bartosz Kruhlik, reżyser filmu "Supernova" z nagrodą za debiut w Gdyni

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-09-23 14:20
Audycja:
Czas trwania:
12:18 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskiej są Bartosz Kruhlik reżyser filmu "Supernova", nagrodzony za debiut na 44 Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni i Marcin Zarzeczny - aktor grający w filmie. Rozwiń »

Bartosz Kruhlik: "Całe zamieszanie wokół konkursu w Gdyni nie służy niczemu dobremu. Nie wyobrażam sobie tej samej sytuacji za rok, może skończy się konkurencyjnym festiwalem. Chciałbym, żeby wygrało kino i filmowcy, nasz film nie istnieje jeśli jesteśmy jego jedynym widzem. Najpierw muszę zrozumieć emocje bohaterów. Lubię historie, które są na tyle mocne, że ciężko się po nich podnieść"

Marcin Zarzeczny: "To moja pierwsza rola główna, która doszła do skutku" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista dzień dobry przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gośćmi kultury osobistej są dzisiaj Bartosz Królik reżyser nagrodzony za najlepszy debiut na zakończonym właśnie w weekend czterdziestym czwartym festiwalu filmów fabularnych w Gdyni za film Super Nova jest z nami również Marcin Zarzeczny, który w tym filmie gra 1 z głównych ról Witajcie serdecznie wielkie gratulacje i od razu pytanie do ciebie Bartoszu oto, jakimi uczuciami przyjechałeś do Gdyni po tym, Rozwiń » jak twój film został kilka miesięcy temu wycofany z konkursu głównego razem z umową ptaków Xawerego Żuławskiego i z interioru Marka Lechkiego jeszcze 1, który ostatecznie trafi do konkursu lider rycerskim samych producentów no oczywiście dwuznaczne były emocje jak bardzo cieszyłem, że moja ekipa szczególnie obsada, które nie widziała filmu przez pół roku pół roku temu skończyliśmy etap produkcji zobaczy koncert film to przy takiej okazji natomiast całe zamieszanie oczywiście nie nie służy niczemu dobremu ja mam takie wrażenie, że na spotkaniu rodzinnym ktoś podrzucił lekko śmierdzące jajko i nikt nie wie, kto i nikt nie wie, jakby co z tym wszystkim zrobić, ale mam wrażenie, że nie zrobił tego nikt z rodzin, więc jest tak naprawdę to musi oczyścić ja nie wiem system właściwą osobą, żeby akurat ten temat poruszać, ale też, ale też myślę, że finalnie skończy się to wszystko piętnem, bo nie wyobrażam sobie tej samej sytuacji za rok 23 skończy się reformą festiwalu podejrzewam, że skończy się reformą albo krokiem jeszcze bardziej drastycznym który, który został zaproponowany na spotkaniu, kiedy reżyserów czyli jakby konkurencyjnym festiwalem co być może wprowadzi jeszcze większy chaos ja myślę, że ten scenariusz jest prawdopodobne ciężko przewidzieć przewidywać, że chciałby wygrało kino filmowcy, a także no nie robimy filmu dla siebie poniekąd tak oczywiście jego twórcy ale, ale nasi nie istnieje jeśli jesteśmy jego 1 widzę taki trochę wygrało jednak w Gdyni cieszymy się bardzo z tego, że twój debiut został właśnie nagrodzony film, który z pewnością spodobałby się Krzysztofowi Kieślowski Emu to jest 1 z opinii na temat supernowe, jaka pojawiła się w mediach tak się zastanawiam, które było przekazanie, gdyby twój moralitet filmowy miał być np. częścią Dekalogu może też nowe masz pomysł Marcin Jarzyna odpowiedział możemy się jeszcze trochę po zastanawiał rzeczywiście bez zaskoczyła tym pytaniem opowiada się w filmie kilku godzinach życia miejscowej społeczności po tym, jak dochodzi w tej miejscowości do wypadku drogowego powiedz jak powstawał scenariusz do tego filmu inspiracją było wydarzenie, które stało się naprawdę wiele wiele lat temu co bardzo tragiczny wypadek domo drogowy jedno z sylwestrowych poranków tak naprawdę świetna sylwestrowe poranków, ale to tylko zaczyn to znaczy to tak bardzo dziś osiadło mi w głowie że, że w pewnym sensie już samo stał to znaczy ta decyzja, że to jest paradoksalnie to tragedia prawdziwa, ale że tragedia, która bardzo dużo za dużo codziennie każdego dnia w Polsce jest świetną platformą do wyprowadzenia bardzo dramatycznej historii, bo Platforma uniwersalną zrozumiałą dla wszystkich po każdą szerokością geograficzną, a ja tak naprawdę z tego zawsze wychodzę to znaczy ja najpierw muszę zrozumieć emocje, a później mnie interesują konteksty w jakiej sytuacji dodane czas, w którym co się dzieje miejsca najpierw muszę zrobić osadzie ludziom w no właśnie czas było to z filmu dzieją się równolegle tutaj swoje kino tak naprawdę dotyka prawdy i czasu i ekranu krótko mówiąc no tak to jest coś co jednak rzeczy, które w kinie najbardziej fascynują to znaczy ten czas rzeczywisty coś takiego rządu oblepia jakiegoś po prostu gęsto masz nie pozwala za bardzo się uwolnić to znaczy to sama forma zdaje efekt, który w widzu coś generuje jakiś rodzaj odbioru którymi jak bardzo odpowiada, bo ja lubię historie, które no są na tyle mocne, że ciężko się pani pozbierać z list wracając do tego pomysłu na nasz film, bo przy okazji filmu adaptacja nagradzanego na wielu festiwalach mówiła, że w poszukiwaniu tematów szukać rzeczy, których nie rozumiesz tak się zastanawiam czy tak było w przypadku pewną, ale oczywiście mam nadzieję, że nie tylko ja, że aktorzy również mieli tutaj coś ciekawego dla siebie, bo boję nie wiem, jakby to było stracić rodziny w wypadku ja mogę też realizować nawet kiedy terroryzowały na potrzeby pisania scenariusza wszystko było w pełni na pierwszym etapie bezpieczne to znaczy to, jakie sobie wyobrażałem czytam próbowałem zbudować scenę to zawsze było na początku wyborem, który nie był surrealistyczny naszym moi bohaterowie z zachowywali się na początku zbyt normalnie tak naprawdę to jest fascynujące jak móc wejść z kamerą w tę sytuację sytuację jakiegoś Armagedonu niczego co wykracza poza wyobraźnie i po prostu obserwować tych ludzi i charakter i co z tego wynika tak naprawdę Marcin Czyż wciela w rolę Michała Matysa mężczyzny, którego rodziną były ofiary wypadku udział w Super nowej to dla ciebie kompletnie nowe aktorskie doświadczenie to jest taki już wiele razy powtarzałem Bartkowi jest to tak naprawdę praca moich marzeń dlatego, że to była bardzo partnerska praca Dwali ma mnóstwo rozmów, że przez tak naprawdę jakieś długi czas specjalnie przed rozpoczęciem zdjęć, ale rzeczywiście ten temat bardzo ciężko elementy bardzo dużo poruszaliśmy chowaliśmy go odmawia się ze poruszy z różnych stron, ale mnie w tym wszystkim najważniejsze właśnie było to że, żeby się partnerami w tej pracy, że obaj na taką samą samym poziomie słuchaliśmy się rozmawialiśmy, że nie była to taka współpraca, która polegała po prostu na wydawaniu poleceń i wykonywaniu po prostu na wykonywaniu zadań to jest dla mnie jakieś takie tutaj Super cenne taki na pewno jest to jakaś taka inna robota, która mi się przydarzyła w moim życiu zawodowym chociażby z tego względu, że to jest moja pierwsza główna rola, która rzeczywiście została zrealizowana znaczy nie jest to pierwsza rola w życiu główna linia, którą dostałem schowek w, która weszła do skutków w aktorzy, którzy grają w filmie to są głównie jednak aktorzy kojarzeni z teatrem Marcin Hycnar też Marcin Zarzeczny tak Marek Braun ten wybór był czym podyktowane ciekawością mówią to znaczy przy całym szacunku i podziwie dla aktorów z ogromnym portfolio, którzy od lat grają właśnie główne role drugoplanowe role albo po prostu kreują wielkie wielkie postaci wielkie role ja nie wyobrażam sobie przy tak ogromnej ilości postaci w filmie obsadzić 1 albo 2 osoby jakąś znaną twarzą którą, którą sam znam bardzo dobrze przeszły jego dokonań, a całą resztą właśnie obsadzić taki sposób dla mnie każdy musi być równy w ogóle dam z założenia każdy musi być równe filmie nie wyobrażam sobie, że ktoś kradnie ekran nie pozwolił na to jak reżyser starałbym się raczej dorównać jeśli to by był rzeczywiście jakiś geniusz całą resztą do do jego poziomu, ale oczywiście to nie jest jedyny powód prawda, że tak to sobie wyobrażałem to na pewno ułatwiło nam nie ukrywam produkcję tego całego filmu, bo większe nazwiska większa zawartość ci pogodzić te wszystkie terminy i t d. my tutaj udało nam się stworzyć pewnego rodzaju to nie jest żadna kurtuazja, ale filmową rodzinę dlatego, że to był plan wyjazdowy przez 14 potwierdza, że rozumie potwierdza brat Marcin przez 14 dni na planie zdjęciowym, które było był w Serocku pod laskiem dokładnie mieszkaliśmy codziennie w hotelu codziennie razem po zdjęciach poprosiliśmy kolacje gadaliśmy i w ten sposób spędzaliśmy czas ani razu nie rozjeżdżali się do domów to tworzyliście rodzaj filmowej wspólnot dokładnie tak, ale przez to dla mnie prywatnie to przyniosło jak wyrok po zdjęciach wszyscy mamy kontakt z cudowne na pewno bardzo dużą częścią obsady i w ogóle, by ekipy pracować dalej nie mówię ze wszystkimi nie, dlatego że zyska kogoś nie lubię tylko, obsadzając nigdy nie kieruje się jakimiś prywatnymi sympatiami po prostu priorytetem jest to, że aktor musi wypełniać postać jeśli ktoś dla mnie bardzo bliski aktorzy dalszy, a sondaże bardziej pasuje do postaci obsadza tego dalszego przy tym zawsze postać i aktor, który wypełnia je firmie pokazujecie Polskę trochę w soczewce 78 minut udaje wam się pokazać to co to co chyba w Polsce najbardziej jest bolesne Polska to jest przede wszystkim wg was powód do zmartwień czy może tylko powiem, że w ogóle nie myślałem o Polsce taki, pisząc ten scenariusz myślałem o ludziach takich, którzy muszą się zmierzyć z końcem świata dla nich prywatnie rzeczywiście ten film jest jednocześnie bardzo Polski tak mi się wydaje przynajmniej bardzo uniwersalne, ale nie wszystkie nie nie przyświeca żaden cel, żeby komentować coś na siłę to, że takie też to jest nawet to, że niektórzy jakoś czytają ten film przez wydarzenia pewne być może, które teraz w Polsce następują mówi o tym samym zdarzeniu samochodowym to może sprawić tylko, tyle że więcej ludzi zobaczy ten film, a dla mnie to jest dla nas, bo to jest po prostu nagroda, bo scenariusz zacząłem pisać w 2014 roku i wtedy już postać polityka była napisana więc, że ten, kto się zabiło poniekąd, jakby z naszymi czasami obecnymi 5 lat później na to czasem tak, bywa że kino przez jakiś takie zdarzenia jeśli za 1520 lat ktoś obejrzy ten im po raz pierwszy nie będziemy takich skarg, więc to jest chyba najlepszy komentarz do tego co przyświecało biorąc to co się wydarzyło za punkt wyjścia historii i że udało się stworzyć historię uniwersalną bardzo wam dziękuję za to spotkanie twórcy supernowej, czyli Bartosz kruchy i reżyser nagrodzony za najlepszy debiut na festiwalu filmów fabularnych w Gdyni i Marcin Zarzeczny aktor, który zagrał w tym imieniu z głównych ról byli gośćmi kultury osobistej bardzo dziękuję za to spotkanie, kiedy film zobaczymy w kinach 22 listopada zobaczycie państwo Marcina zaocznego i całą resztę obsady na wielkim ekranie w całej galaktyce dziękuję bardzo do usłyszenia dziękuję kultura osobista Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Dostęp Premium z 30% zniżką od serca. Pokochaj pakiet "Aplikacja i WWW". Słuchaj gdzie chcesz i jak chcesz.

KUP TERAZ 30% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!