REKLAMA

Samochód - od przedmiotu codziennego użytku do czegoś, co zagraża naszej planecie

Połączenie
Data emisji:
2019-09-25 14:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
08:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie czternasta 7 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studia Artur Włodarski dziennikarz motoryzacyjny dzień dobry dzień dobry będziemy mówili o no właśnie zaczęliśmy dzisiaj program od transformacji cyfrowej, która zabiła groziła Thomasa Cooka, a teraz przejdźmy do transformacji cyfrowej w przemyśle, który wydaje się być takim przemysłem trochę testującym właśnie możliwości tego co się dzieje z danymi co się dzieje, jakby całą tą cyfryzacją Rozwiń » ogólnie mówiąc jest świeżo po targach we Frankfurcie targach motoryzacyjnych czy twoim zdaniem to zmiany cyfrową, która teoretycznie za moment ma się wydarzyć rączkę samochody autonomiczne czy to tam widać mówiąc krótko te targi po pierwsze, był bardzo dramatyczne z powodów, które mam myślę, że tutaj warto poruszyć, ale wracając do pytania nie widzę tam rewolucji cyfrowej zbytnio, bo nie nie nie to nie jest jakby najważniejsza rzecz teraz teraz liczyć się przede wszystkim rewolucja napędowa oczywiście 1 z drugim związane, dlatego że znacznie łatwiej cyfry Zobacz samochód elektryczny od spalinowego tak Dodę na jego natomiast no muszą producenci iść w prąd, dlatego że po prostu regulator stoi im wręcz nogą na gardle i nie mają wyjścia z mówiliśmy tutaj przed programem, że w związku z tym autonomia samochodów trochę schodzi na dalszy plan, dlatego że koncerny są tak dramatycznie złej sytuacji finansowej obecnie są przymuszony to słownie z wtorku na środę wypuścić całą paletę samochodów, które będą emitować dużo mniej dwutlenku węgla jeśli tego nie zrobią to będą od przyszłego roku płacić kary większa niż ich wpływy netto ze sprzedaży samochodów także to jest taka sytuacja, w której koncerny motoryzacyjne jeszcze nigdy nie były i co gorsza zdarzyło się coś jeszcze dla nich bardziej fatalnego mianowicie klimat wokół samochodów się niesamowicie pogorszy i uważam, że to jest największe najbardziej dramatyczne pokłosie afery dieselgate, która miała miejsce dokładnie 4 lata temu, dlatego że na 18 września urząd amerykański czystego powietrza stwierdził, że volkswagen dopuścił się aż fałszerstwa oprogramowania, które sztucznie zaniżał emisje różnych gazów spalinowych, które i to działało wyłącznie wtedy, kiedy ten program rozpoznawał, że samochód jest w teście, kiedy zaś wyjeżdżał na ulice jego emisja emisja gazów zwiększała się nawet 40 oraz na pokłosie tego jest i finansowe i mentalne druzgocące dość powiedzieć, że koncern volkswagena musiał wyłożyć 30 miliardów na różne kary grzywny odszkodowanie i t d. Mercedes jak się teraz okazuje 870  000  000 EUR będzie musiał wyłożyć Porsche 535  000  000 EUR, bo 90  000 000 EUR także w zasadzie większość takich tuzów motoryzacyjnych niemieckich Niemcy są to kraj jest to kraj, gdzie w zależności od jak liczy to jest od 12 do 22 PKB z motoryzacji i nagle to jest, że tak motoryzacja motorem Niemiec i nagle nagle to wszystko okazuje się, że jechało w dużej mierze na świni trudno powiedzieć, że Rupert Stadler siedzi w więzieniu to jest dyrektor generalny w volkswagena audi były teraz mają wytoczony proces parę dni temu dowiedzieliśmy się, że Sąd Okręgowy w Brunszwiku też dolna Saksonia Oskar Herberta Lisa, czyli szefa Fed uwagę na Hansa PET trzeba, czyli dyrektora finansowego Marcina witkę Kornak, czyli byłego szefa volkswagena o to, że zataili złą kondycję finansową koncernu wtedy, kiedy było wiadomo, że będzie pociągnięty do odpowiedzialności w wyniku czego narazili akcjonariuszy na przecenę akcji rzędu 37 %, a może wiedzieć że, gdy miała akcję pod uwagę na to tobym się mocno zdenerwował z tego samego powodu Matthias Müller, czyli poprzedni szef volkswagena oraz 2 wymienieni panowie Sperz w internet karne, którzy widzieli sytuacji jak znajdę znajdował się Porsche to samo nie od uprzedzili nie uprzedzili akcjonariusz, ale jest cała grupa ludzi, którzy są, jakby zaniepokojeni całą tą ekologiczną stronę, dlatego że od czasu dieselgate 2015 roku samochód przeszedł bardzo niekorzystną transformacja świadomości społecznej, czyli takiego przedmiotu codziennego użytku nagle stał się czymś co potrafi zagrozić klimatowi planety nam naszemu zdrowiu przyszłym pokoleniom demonstracyjnym zabytkiem można, by tak powiedzieć dla wielu tak tak, aby ludzie i widać to było na tych targach może przyznać, że coś co roku jestem na kilku targach i nigdy nie widziałem, żeby w sali targowej na dach po dachach samochodów wystawianych chodzili protestanci z jakimiś transparentami tak właśnie było to było na stoisku BMW, dlatego że tam akurat była kanclerz Merkel także to było to było niebywałe ludzie po prostu zaczęli patrzeć na samochód jako coś co zagraża naszej planecie i t d. zwłaszcza takim zabytkiem są w takiej opinii bardziej proekologiczne nastawionych protestantów protestujących te samochody sportowe oraz SUV-y, które to SUV-y po prostu rzeczywiście są w bardziej paliwożerne z racji tego, że są po prostu większe i więcej ważą na spacer po co mamy kupować takie samochody to jest zupełnie niepotrzebne szkodliwe to rozumiem, że w tym momencie rzeczywiście ta walka o napęd elektryczny no zyskuje taki wymiar być albo nie być to prawda to prawda teraz tak nie ma na to czasu, bo to wizyta to trzeba już robić dlatego te akurat targi były tak jak żadne inne elektryczne i w zasadzie tak najlepsze motto to było motto forda go elektryk no bo gdyby ktoś mi powiedział parę lat temu, że wszystkie premiery wszystkie premiery volkswagena będą elektryczne koncepty będą elektryczne na tych targach tobym się nie uwierzył w to, dlatego że zobaczmy jak jak dramatyczną woltę przyszła ta firma Otóż jeszcze 5 lat temu ona wiązała swoje plany z bliznami w związku z tym w sprzedawało pod hasłem Clean diesel udało się niemieckim producentom bardzo zaryzykować całą Europę nigdzie indziej dziś nie są tak popularne jak tutaj, bo to jest 3740 % samochodów są kraje, gdzie to jest blisko 60 na inny był dziewiczy bardzo duży rynek mianowicie stany Zjednoczone i 2015 rok to był taki moment, kiedy miał nastąpić ekspansja diesli do Stanów zjednoczonych na jej się okazało, że niestety chwilę wcześniej aż wybuchła ta afera, która wszystko absolutnie zmieniła i teraz koncern, który słynął, który zawdzięcza swą potęgę dziwną nagle, mówi że nie jest koniec odchodzimy od tego idziemy elektryki będziemy największym na świecie producentem samochodów elektrycznych to jest tak jakby Niewiem sieć restauracji słynąca ze steków powiedziała dosyć tego też szkodliwe teraz idziemy marchewki i inne warzywa i będziemy największą siecią wegetariańską no to jest właściwie temat osobną rozmowę dziękuję bardzo Artur Włodarski dziennikarz motoryzacyjny był ze mną studium wraz z 16 za informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA