REKLAMA

Praca seksualna: przekonania vs. rzeczywistość

Data emisji:
2019-09-29 23:00
Audycja:
Dobry Seks
Prowadzący:
Czas trwania:
54:11 min.
Udostępnij:

Gościniami Hanny Zielińskiej były Martyna i Agata z Koalicji Sex Work Polska na rzecz praw osób pracujących seksualnie. Rozwiń »

“W Polsce rozmowa o pracy seksualnej, to rozmowa nie o jej realiach, a o przekonaniach osoby biorącej udział w dyskusji”

mówiła Martyna. Dziewczyny opowiedziały m.in: na czym polega praca Koalicji, dlaczego uważają, że prawo wymaga zmiany i jak do pracy seksualnej ma się feminizm. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

niedzielny wieczór Radia TOK FM przy mikrofonie Hanna Zielińska rozpoczynamy magazyn dobry seks będziemy dzisiaj rozmawiać o realiach pracy seksualnej w Polsce z nami studia są Agata dobry wieczór i Martyna dobry wieczór dobry wiek z nieformalnego kolektywu sex Work Polska to jest koalicja na rzecz praw osób pracujących seksualnie państwo, którzy na stare słuchają od razu mogą sobie wejść na stronę seksuolog Polska wystukać to hasło wyszukiwarka od razu będą państwo Rozwiń » mieliby przybliżony obraz zakresu działalności tej koalicji koalicja działa w imieniu i narzeczy pracownicy pracowników seksualnych, ale jest 1 z tych organizacji pozarządowych czy grup pozarządowych, które nie są tak bardzo tak szeroko znane w przestrzeni publicznej nasza audycja zdaje się, że doskonałym miejscem do tego, żeby przedstawić waszą działalność słuchaczom i opowiedzieć o waszych postulatach i posłuchać waszego głosu to na początek wprowadzenie do działalności koalicji czym jest okolica czym wy się w niej zajmujecie, jaki jest wasz cel wasza misja w tej grupie w tym kolektywie koalicja sektor Polska tak jak powiedziałem wszystkiego koalicja, która działa na rzecz i wspiera osoby pracujące seksualnie oznacza to wiele rzeczy oznacza to działanie w formule out REACH czy docierania networkingu wania kontaktowania się bezpośrednio nie chodzi tyle samo kontaktowanie się, o co po prostu w takie podejście chęć łączyli, czyli podejście takie no właśnie, jakie miał nie używa anglicyzmów, ale naprawdę będzie efekt lepiej sformułować możemy podać przykład wygląda także wychodzimy do osób pracujących seksualnie do miejsca pracy, czyli spotykamy się z nimi zaś tego, gdzie pracują czy na mieszkaniówkę czy czy agencje czy na styczeń na ulicy i właśnie oferujemy wsparcie to robimy rozmawiamy z osobami mówimy kim jesteśmy co robimy co możemy zaoferować tutaj przychodzimy do tej kwestii wsparcia wsparcie, które oferujemy to jest możliwość skontaktowania osób z prawnikiem prawniczką psychologiem solo szkołą ginekolog szkołą, którzy macie sieć takich ekspertów, z którymi jesteśmy tak z siecią fani, których jesteśmy pewni, że tak powiem przysłowie i którzy z tych, z którymi co, do których mamy komfort, że możemy do nich wysłać osobę i wierzymy, że otrzyma ona jak najlepszą radę zostanie zaaplikowana tylko skorzy wiadomo to jest taka tras mówię o tym jakie spotkamy nowe osoby tak powiem w przysłowiu znowu tych wszystkich miejscach spotkamy też osoby chodzimy na dyżury w zależności od naszych możliwości czasowych wychodzimy na dyżury raz w tygodniu czasem 2 × w tygodniu czasem raz na 2 tygodnie to zależy i wiele z tych osób szczególnie, kiedy osoby pracujące dłuższy czas po prostu spotykamy prawdopodobnie, więc też chodzi o utrzymanie z osobami kontaktu o zapytanie co słychać co ciebie jak się czujesz jak się masz nawiązywanie relacji utrzymanie tej relacji zapewnianie osób, że to wsparcie ciągle jest, że jesteśmy, że w razie czego jakby co jesteśmy wystarczy telefon i możemy możemy wesprzeć za pomocą czy właśnie, kontaktując wrażliwy na mniej specjalistami czy, służąc po prostu jakimś Info jeśli szukają Info na temat jakikolwiek związany z kwestiami migracyjnym czy zdrowotnymi czy jakimikolwiek innymi mieście jeśli potrzebują porady jeśli my tego nie wiemy to na pewno znamy osoby grupy, które coś wiedzą na ten temat możemy ich zapytać i to odpowiedź uzyskać osoby wiedzą, że mogą do nas mamy nadzieję, że wiedzą, że mogą na zesłaniu w każdą sprawą mogą z nami o tym, porozmawiać mogą po prostu porozmawiać mogą zadzwonić powiedzieć, jaki minął dzień i co było w tym fajnego co beznadziejnego z waszej strony jest to praca społeczna tak, aby solidarnościowa tak to jest praca w zasadzie w trzecim sektorze zupełnie zupełnie pro Bono Allena tak myślę, że możemy ją PiS jako w dużej mierze pracę wolontariacką, która też jest pracą opartą na idei Solidarności i samoorganizacji środowiska osób pracujących seksualnie, bo myślę, że to jest też takie ważne ważny wątek, że koalicja sex Work Polska nie jest grupom osób, które w paradygmacie pomocowym starają się wspierać osoby pracujące seksualnie co raczej właśnie opierają się na idei wzajemnej Solidarności i podmiotowości i też bardzo duża grupa osób, które są w koalicji to są właśnie osoby pracujące seksualnie czy też, jakby społeczność osób pracujących seksualnie działa na rzecz społeczności osób pracujących seksualnie myślę, że jesteś taki ważny wątek i to jest też bardzo ważny element naszych działań w ogóle, czyli tworzenie przestrzeni, w których osoby pracujące seksualnie w różnych sektorach w różnych branżach w różnych miejscach Martyna wspomniała tutaj o o tym, że widzimy na ulice chodzimy do mieszkań że, że chodzimy do agencji pracują też na trasie na trasach podwarszawskich n p . ale podpoznańskich i mamy też jak dużo kontaktu przez internet z osobami, które za pośredniczenie swoją pracę przez sieć tych osób jest coraz więcej, więc staram się tworzyć przestrzenie, w których różne osoby pracujące w różnych miejscach w różnych kontekstach mogą się spotkać porozmawiać o swoich doświadczeniach wymienić się takim może być kochałem praktyka dniami pracy dać sobie dobre rady wesprzeć się w różnych sytuacjach też już taki i to o tym, dużo dużo rozmawiamy z takim ważnym momentem w Polsce jest to, że system prawny, że sytuacja dotycząca prac seksualnej bardzo duże stygmatyzacja sprawiają, że bardzo dużo osób pracujących pracuje w izolacji nie mają dużego kontaktu z innymi osobami, które pracują w razie, czyli to utrudnia funkcjonowanie środowiska zawodowego dla DCT zdecydowanie tak stać się takim, że tak naprawdę polskie prawo w AM się, że później możemy, więc o tym, powiedzieć, ale ona jest tak skonstruowane, że tak naprawdę wypycha osoby pracujące seksualnie w prace na osobności w oderwaniu od, a od innych osób co sprawia, że osoby często są bardzo osamotnione w swoim oświadczeniu miało się od kogo uczyć profesjonalnych trików n p . ale też męskich rozmawiać swych swej pracy swych problemach o zagwarantować doświadczenie dnia codziennego i t d . i też myślę, że nasze działania są przede wszystkim też nakierowana na to, żeby dać osobom pracującym seksualnie poczucie, że nie są osamotnione w nie są wyizolowane tylko, że istnieje cała sieć różnych osób, które są w różnych miejscach i stworzenie przestrzeni, których zasady mogą się spotkać np. takimi przestrzeniami spotkań są warsztaty samoobrony które, które już drugą drugą turę tak powiem organizowaliśmy w w tym roku właśnie dzięki wsparciu funduszu feministycznego pozdrawiamy fundusz bardzo chętnie funduszu rozmawiamy też na naszej antenie dziewczyny z funduszu się pojawiają jak państwo wejdą na stronę funduszu feministycznego to 1 rzeczywiście z flagowych projektów czy grup wspieranych przez fundusz to jest właśnie to są działania waszej grupy taką sex Work Polska w tym momencie fundusz ma na agendzie tak naprawdę na agendzie ma wśród skarg radomian Grant to zbiorcze funduszu z jest są 2 projekty związane z pracą seksualną to jest to są działania seksu Polska i Grand wcześniejszy zeszłego roku który, który właśnie obejmował niedawno reszta to samoobrony, a obecnie został przedłużony na działania na kolejne 3 lata natomiast drugim projektem jest też doświadczalnie grupy, która nazwała się nieformalną grupą pracownic seksualnych, która tworzy doświadczalnie NIK dla osób pracujących seksualnie, w którym zostaną zostały zawarte informacje na temat po prostu w szeroko szeroko pojętego jako pojętej wiedzy dotyczący pracy seksualnej, a całość została zbudowana właśnie na doświadczenia osób pracujących seksualnie powstała z wyniku rozmów z osobami pracującymi seksualnie to są zarówno kwestie race na zasadzie spotkanie spotkanie z klientem informacji na temat, czego można się spodziewać Eko no może wyglądać w różnych sektorach tak dalej po kwestie związane ze zdrowiem seksualnym po kwestie kwestie związane z prawem prawo pracy seksualna w Polsce jakby mnóstwo mnóstwo róż na różnych informacji, które osoby pracujące seksualnie już pracujących wspólnie lub interesując się pracą seksualną, które mogą uznać za bardzo pomocne to wszystko, o czym teraz mówicie brzmi jak po prostu 1 z odłamów ruchu feministycznego ta postawa siostrzeńca twa Solidarności wzajemnego wsparcia jednocześnie upodmiotowienia grupy zainteresowanej to wszystko jest wpisane w narracji feministyczną tymczasem jako grupa jesteście sygnatariuszami pewnego manifestu manifestu zatytułowanego manifest feministyczny o włączenie walki oprawa pracownicy pracowników seksualnych do postulatów ruchu feministycznego, dlaczego podpisaliście taki sami taki manifest, o co w nim chodzi czy ja bym chyba chciała powiedzieć, że to co powiedziała o tym, że, że przestrzeń stworzył upodmiotowienie sprawczości tak dalej, że jesteśmy, że brzmi jak część ruchu feministycznego jasne, ale na pewno na pewno tego tych raczej w miarę świeżych fal niż niższy niż tych starszych wiele osób, które identyfikuje jako feministki feministki absolutnie nie nie przyjmuje kwestii związanych z pracą seksualną jako jako jako kwestii, które mogą iść równolegle z ruchem feministycznym często ruchu część ruchu feministycznym w tym manifeście czyta Maria mogła też sięgnąć po ich, by tak jesteśmy jako sektor Polska zdecydowanie sygnatury kami tego manifestu bardzo prostego względu kwestia pracy seksualnej temat pracy seksualne jest na gruncie feminizmu ciągle tematem kontrowersyjnym w zasadzie, czyli jesteśmy w takim okresie przejściowym, kiedy formuje się stanowisko feministyczne wyraźnie powyżej wypowiedziała wszystkim, że ten okres przejściowy zaczął w latach siedemdziesiątych od tych danych wojen o seks, kiedy feministki zaczęły spierać się o rolę pornografii i zdecydowanie ta dyskusja trwa już musimy pamiętać, że feminizm nie jest jakby homogenicznej Straż Graniczna dworem jest bardzo wiele różnych stanowisk na gruncie feminizm, bo jak są te nurty feminizmu które, jakby opowiadał się przeciwko pracy seksualnej, uznając prac seksualną za formę przemocy wobec kobiet i są takie nurty feminizmu, do którego my zdecydowanie należymy, które opowiadają się za uznaniem pracy seksualnej za formę pracy i a za podmiot mieniem kobiet i zaufanie kobiet i uznawaniem, że jeżeli kobiety podejmują decyzję decyzja, żeby pracować seksualnie to są ich autonomiczne decyzje i kwestionowanie ich zasady nie jest niewłaściwą postawą, a raczej chodzi o to, żeby zrozumieć kontekst uwarunkowania, które sprawiają, że osoby podejmują pracę w sektorze usług seksualnych i zadbanie o to, że jeżeli pracują w tym sektorze pracowały w bezpiecznych komfortowych warunkach, które dają im jak największy zakres autonomii czytamy w tym manifeście wzywamy ruch feministyczny sytuujących nierówność płci w kontekstach patriarchatu kapitalizmu i rasizmu do uznania walki oprawa osób świadczących usługi seksualne za równoprawny element ruchu no i teraz może przyjrzyjmy się, skąd ta dyskusja czy też, skąd w ogóle, by ten manifest, dlaczego możemy myśleć mówić, że osoby pracujące seksualnie nie podejmują decyzję świadomie, że być może trzeba im pomóc pojawiają się takie głosy powiedziałabym środowisku feministycznym, że no to jest jednak działanie w nurcie kapitalizmu w nurcie utorował robienia kobiecego ciała w nurcie uprzedmiotowienia kobiecej godności w nurcie legalizacji i komercjalizacji przemocy seksualnej i że ci eksporterzy na świecie, którzy organizują się podobne koalicje reprezentują uprzywilejowaną mniejszość osób wykształconych samo organizujących się często białych osób, które tak jak w pełnym głosem świadomym głosem potraficie przejść do Radia opowiedzieć, w którą falą feminizmu się identyfikuje się, jakie są wasze postulaty tymczasem stanowicie promil całego środowiska, bo większość pracownic seksualnych gdzieś na świecie to są ofiary handlu ludźmi co na taki argument po pierwsze nie istnieją żadne statystyki, które potwierdzałyby tezę, że większość osób pracujących seksualnie to ofiary handlu ludźmi wręcz przeciwnie statystyki temu przeczą problem polega na tym, że prowadzi takie założenie prowadzi do utożsamienia pracy seksualne handel ludźmi co wiąże się z postulatami wprowadzenia rozwiązań prawnych, które prowadzą do kryminalizacji środowiska pracy i samych osób pracujących seksualnie wszystkich ich relacji pracowniczych praca seksualna to jest błędne koło to jest błędne koło, tak więc tworzy się po prostu warunki, w których osoby są jeszcze bardziej spychane do podziemia i tym bardziej jeszcze narażone na potencjalne, a doświadczenie przemocy Staś perspektywę z perspektywy w zasadzie całego globalnego ruchu osób pracujących seksualnie, który zrzesza osoby pracujące seksualnie w bardzo różnych sektorach o bardzo różnych usytuowania ach, bardzo różnych krajach bardzo różnym statusie ekonomicznym szpitala edukacyjnym statusie Grand kim, jakby osa osób które, które są bardzo zróżnicowane, bo ruch osób procent seksualnie to nie jest średnia klasowa burżuazyjne Poraj Cuiavia tak n p . w Indiach jest organizacja osób pracujących seksualnie w jak Gucci, który zrzesza 60  000 osób i są praktycznie wszystkie osoby pracujące we dzielnicy czerwonych świateł tzw. tak więc nie wiem czy można im też zarzucać nie reprezentatywne, ale jest argument bardzo się często pojawia, żeby zdyskredytować głos osób pracujących seksualnie, więc też mamy zawsze trudno, żeby z nim angażować pomyślę, że można, by każdemu Ruchowi społecznemu każdej organizacji, która reprezentuje jakąkolwiek mniejszość czy są to osoby LGBT kół czy są to organizacje kobiece można zarzucić, że są niereprezentatywne natomiast tutaj coś się uczy się tego argumentu, żeby jak dyskredytować głos, a osób pracujących seksualnie, które mówią swoim imieniu i swoich doświadczeniach swoich postulatach, a osoby pracujące seksualnie przede wszystkim swoje doświadczenia opisem, w których pracę ja rozumiem, że macie poczucie odpowiedzialności czy też rzeczywiście wasz głos, a nie głosy osób, które współtworzą tzw. seks biznes, bo też pojawiają się pytania, a może stoi za tym jakieś lobby biznesowe może z Realu, że sutenerzy stręczyciela tak naprawdę próbują przeforsować to rozwiązanie, żeby móc legalnie czerpać korzyści z tego biznes przede wszystkim organizacja czekali sektor Polska w zasadzie wszystkie organizacje zrzeszające osoby pracujące seksualnie na świecie są to organizacje, które wyszły zrzeszają osoby pracujące seksualnie i nie reprezentują interesów tzw. trzecich stron, czyli osób, które czerpią korzyści finansowe z pracy seksualnych osób pomyślmy o organizacji osób pracujących skłania w związku z o związkach zawodowych większość z nich czy duża część z nich zresztą taktownie dla kraju funkcjonuje tworzą tylko związki zawodowe związki zawodowe, nawet jeżeli nielegalnie, ale nie mogą po prostu nie ma podstawy prawnej tworzyć związki zawodowe z powodu kryminalizacji prac seksualnej to fakt tak funkcjonują jak związki zawodowe na poziomie symbolicznym same się nazywają związkami zawodowymi związki zawodowe zasady reprezentują interesy pracowników pracodawców i my, jakby nie reprezentujemy nigdy nawet przodem do głowy ani interesów klientów ani interesów trzecich stron w naszą naszym celem jest wspieranie praw osób, które pracują mamy to te, które w nazwie naszej rozmowie przewija się kwestia wątek migranci kwestia praw migrantów kwestia pracowników seksualnych, którzy przyjeżdżają z innych krajów i tutaj mamy statystyki, które potwierdzają to rzeczywiście jeśli chodzi o środowisko pracowników seksualnych to charakterystyczną jego cechą jest duże zróżnicowanie jeśli chodzi o pochodzenie mam tutaj takie dane mówiące o tym, że w Hiszpanii jest to aż 80 % pracownic seksualnych w Niemczech 60 do 70 % no i właściwie w Polsce wydaje się też, że jest tego jest tej tej dysproporcji też, że ta dysproporcja w bardzo wyraźna o tym, mówią też Joanna Garnier la Strada, ale ona ma swoją perspektywę jak to wygląda waszej strony z waszej perspektywy środowiskowo, jaki skład realia tego tego polskiego środowiska nawet jeśli one rozstrzelane, gdzie nie ma sobą kontaktu to kto będzie wiedział lepiej jak jak nie wytworzą c ten nieformalny Kor kolekty w środowiskowy czy ja ja myślę, że ważne jest, żeby powiedzieć, że Żyd tak to wiele warst w jest jesteśmy grupą, która zrzesza w tym momencie w całej Polsce powiedzmy kilkadziesiąt osób to to nie jest duża grupa my nie mamy kontaktu ze wszystkimi osobami wszędzie w każdym miejscu, bo kryminalizacja, bo stygmatyzacja, bo alienacja, więc my nie twierdzimy, że wypowiadamy się za wszystkie osoby nie mówimy za wszystkie osoby mówimy za siebie przede wszystkim i wspieramy się tym co wobec czego doświadczamy, w czym jesteśmy co widzimy w czasie naszych działań w czasie liczył i w przypadku osób, które pracują seksualnie są członkami naszej koalicji w pracy ich pracach ich kolejnych miejscach pracy, więc to to po pierwsze po drugie to właśnie często w kontekście imigranckich im wychodzi wychodzi taki też mam poczucie, że właśnie w KON w rozmowie twojej panią garnie wyszedł wyższy, choć taki element takiego łupienia migrantów im o migrantach migrantów osób irlandzkich, że nagle to jest osoba, która nie może z niej nie stanie decydować dla siebie żona rzeczy jeśli jest już pod opieką estradę no to pewnie jest w takiej sytuacji, że potrzebuje pomocy to jest ta perspektywa mówi o całym założeniu są takim takim klimacie, w którym w których, które często towarzyszy rozmowie o obecności osób imigranckich w sektorach pracy seksualnych różnych seksualnych w krajach no z mojej perspektywy to jest to też wracając do kwestii feminizmu i w ogóle postrzegania różnych grup feministycznych tego jak widzą pracę seksualną, że wierzy to jest no moje ciało mój wybór nie tylko jakoś zapominamy zupełnie o tym w kontekście prac seksualnej, bo o, bo wiele rzeczy, bo to wszystko wraca do seksu do seksualności do ciała do nagości do do tego jak postrzegamy takie rzeczy co też jakby no chodzi chodzi po prostu liczby dla mnie to od tego zaczyna prawda rozmawiał też odwołam się do rozmowy z panią Garnier była taka rozmowa czy po czy podaż jajko czy kura coś tam coś tam znaczy wieś najpierw była seksualność po prostu było ciało jest list jest ciało jest seks i wokół tego wszyscy są potrzeby ludzi i drugą część wyraźnie widać płeć tej branży to znaczy znaczna większość klientów to mężczyźni znaczna większość usługodawców to kobiety co też wynika z tabu z racji kobiecej seksualności, a ponieważ coraz więcej kobiet kupuje usługi seksualne mamy dane, które pochodząca z krajów np. Europy zachodniej coraz więcej kobiet sięga po usługi seksualne, ponieważ rewolucja seksualna już tam się dokonałem myślę, że to możemy co też związek z konkretnym ustrojem czy też nawet po prostu z kapitalizmem i równouprawnieniem, bo po prostu kobiety w Europie zachodniej te słynne niemieckie emerytki, które jeżdżą na seks wczasy do Afryki no to właśnie one tam jeżdżą nie, dlatego że Niemki akurat są takie wyzwolone to też, ale również z tego powodu, że on już wypracowały na tyle, by ten model równouprawnienia w ramach w ramach kapitalizmu, że nie są zdominowane przez drugą płeć na talerze nie mogą czerpać korzyści właśnie emerytury mogą czerpać z życia po prostu robią co chcą pieniędzmi, które mają tak oczywiście też emancypacji ekonomicznej i niezależności ekonomicznej, która pozwala kobietom na kupowanie usługi seksualne nie oszukujmy się, że większość w społeczeństwie jak mężczyźni mają bardziej uprzywilejowaną ekonomicznie pozycję mogą sobie pozwolić na kupowanie usług, kiedy kobiety te swoje zarobki muszą przekierować na bardziej bieżące potrzeby, a z drugiej sądzę, że życie codzienne tak po prostu gdzie znaleźć czas między braniem prasowaniem pracą opieką nad dziećmi i nad mężem jeszcze skoczyć sobie do agencji i zapewnić sobie usługę Brandta tak samo ciasna na masaż czy na czy czy czy obcy na jakąkolwiek rzecz związaną z po prostu, jakby dbaniem o siebie w ogóle dbania o siebie w kontekście kobiet to umówmy się to świeży temat to żeby, jakby odkrywać swoje potrzeby patrzy na swoje potrzeby z odkrywać właśnie rozumieć nazywać ich realizować czysty świeży temat w kontekście mężczyzn nigdy nie było sformułowanie histeria tylko w kontekście kobiet tak znaczny nasze potrzeby tak moja macica nie wędrowała po ciele nie mówił po w ogóle kobietach szukających zaspokojenia potrzeb seksualnych to jest ciągle bardzo wrażliwe społecznie temat czy możemy sobie przypomnieć np. historię wibratorów, jaka była przedziwna historia się dziwne początki, kiedy na kobiece potrzeby seksualne były spełniane jako chore przez lekarzy gdzieś w gabinetach przy pomocy właśnie specjalnych urządzeń i to było postrzegane jako rodzaju aberrację trzeba było rozładować napięcie seksualne tych kobiet no to w ten sposób właśnie tego typu parad terapią to wykonywano jeszcze w dziewiętnastym wieku, ale wspomniał o tym, że usługa seksualna może być formą dbania o siebie, że usługa seksualna może być na liście takich rzeczy jak masaż czy zakupy czy cokolwiek innego pojawia się też w dyskusji o usługach seksualnych taki argument, że tu nie chodzi wcale o seks, że kupując czas usługę tę tę przyjemność czy tę ulgę kupujemy mnóstwo innych rzeczy, ale tą może być o tyle niebezpieczne, że czasami chodzi o seks czy przyjemność, ale kupno chwili dominacji o kupno chwili władzy i że jest to jakiś Beck Slash tego lub równouprawnienia, które następuje, że jest to jakiś podskórny podziemne taki właśnie ruch zwrotne, tym bardziej atrakcyjne n p . dla tych mężczyzn którzy, których przeraża równouprawnienie feminizm czy czy coś co na takie argumenty czy jest oczywiście 1 argument pośród wielu różnych argumentów na temat tego, dlaczego osoby kupują usługi seksualne nie tylko mężczyźni i badania, które jest sporo już na ten temat coraz więcej pokazują, że pod powodów bardzo wiele i Więcka kojąca plastiku tak nie ma 1 odpowiedzi, że jakby jest bardzo wiele różnych przyczyn, dla których mężczyźni kobiety kupują usługi seksualne 1 z podstawowych jest, a brak poczucia intymności samotność poczucie bycia atrakcyjnym akceptowanym seksualnie bardzo dużo osób wyjeżdżając z podróży kupuje np. usługi seksualne jest to też tworzenie właśnie takiej przestrzeni intymność owej zresztą też bardzo ciekawe, bo pomyślę, że większość osób pracujących seksualnie powie, że praca seksualna w pracy seksualnej seks stanowi naprawdę drobny odłamek pracy, ponieważ duża część pracy z pracą relacyjnych pracą emocjonalną w rozmowie ze sobą we z tworzeniu jakiś tam formę komunikacji, które jest komfortowa dla dla każdej ze stron wiecie mi się też się wydaje, że by pamiętajmy, że praca seksualna to jest to jest, gdyby w dzisiaj o rodzaju pracy seksualnej sektorów branży jest mnóstwo jest podajmy przykłady, bo już któryś raz pada ten termin różne sektory różne branże to może być wcale nie takie czytelne dla naszych słuchaczy jest, więc powiedzmy, że klasyfikują można sklasyfikować jako pracy bezpośrednio z klientem pośrednio z klientem bezpośrednio proces klientem to jest praca masażu erotycznym lub pracę tancerki w klubie ze striptizem czy praca typu full kontakt Service czyli, czyli praca agencji czy czy praca na mieszkaniówce mieszkaniówka to jest po prostu praca, jakby z prywatnego mieszkania czy też na kołach, czyli na wyjazdach do klientów natomiast prace pośrednia to jest praca typu online praca osoby, która pracuje w Ameryce to jest praca performerka i filmie porno to jest jeszcze w bezpośrednim zapominam o pracy do zapomniała pracy do gminy Hajn jest jeszcze w bezpośredni jak w odmianie które, która jak jest gdzieś pomiędzy różnymi rzeczami jest też tzw. sponsoring, czyli jeszcze co innego trochę to wszystko jest praca seksualna wszystkie te osoby, które pracują pracują w tych sektorach branży są osobami pracującymi seksualnie i teraz wydaje się że, że potrzeby klientów zależnie od rodzaju rodzaju tej pracy są też najprzeróżniejsze ja też nie chce, bo zawsze mam wrażenie, że jest rozmowa o tym, że praca osoby pracujące seksualnie ma tak naprawdę niewiele wspólnego z faktycznym seksem, a dużo z jakąś budowaniem relacji, że to jest bardziej taka praca związana właśnie, że to jest, więc rozmowy właśnie potrzeba bliskości ze strony klienta czy bycia wysłuchanym niekoniecznie wydają się, że bywa różnie bywa bywa totalnie różnie są natomiast chodzi takie Agata wspomniała chodzi o to, że dokucza ono jest mnóstwo nas na całym świecie i mamy najróżniejsze potrzeby i te potrzeby nasze seksualne są bardzo często niezrealizowane, ale niewiele osób rozumie, że może pójść kupić usługę i zrealizować tę potrzebę, że może po prostu, że może to jest fantazja której, którą wstydzi się zrealizować z partnerem, z którym partnerką, w którym jest w jakimkolwiek rodzaju związku, a będzie się czuł dobrze, realizując ją z osobą, która się tym zawodowo zajmuje, która z 1 strony jest bardziej anonimowa z drugiej strony bardziej profesjonalna, bo też to jest rozmowa o tym, że sektor Polska bardzo wspiera profesjonalizacji pracy seksualnej, dlaczego to jest takie ważne, żeby profesjonalizm dać tę pracę, żeby nazywać to zawodem, żeby rozgraniczać sektory branże, żeby sieciowa to, żeby ludzie nawzajem o sobie wiedzieli wszystko, żebyśmy wiedzieli oba to wszystko jest o tym, żeby rozpoznawać pracę seksualną jako praca ani jako ani jako sprzedawanie ciała albo siebie albo siebie nie po prostu, jakby to jest odbieranie odbieranie właśnie tego tej tezy tego wyboru tym osobom tego tego tej tego samostanowienia tego, że ta osoba nie ma prawa powiedzieć, że tak chciałam tak pracować, bo wtedy coś co jest nie tak, ale myślę, że też ważne jest, żebyśmy sobie trochę z problematyką wały kategorii profesjonalizacji co mamy namyśli, kiedy mówimy o profesjonalizacji to będzie z 1 strony właśnie rozpoznanie prac seksualne jako pracę, a z drugiej strony jak wydawanie osobom narzędzi czy wypracowywanie wspólnych narzędzi bezpieczniejsze i bardziej komfortowej pracy to jest kluczowe przykład doświadczalnie, który niedługo się okaże on jest takim świetnym narzędziem, dlatego że on, ale jak przewiduje przedyskutować je w oparciu o wywiady z osobami, które pracują w branży różne strategie np. bezpieczniejszego seksu bezpieczeństwa w interakcję z klientem bezpieczeństwa w kontekście np. zdrowia seksualnego reprodukcji reprodukcyjnego i teraz nie oszukujmy się funkcjonuje w kraju, który nie ma edukacji seksualnej nie uczy się kobiet dziewczynek zresztą mężczyzn też może przed wszystkim świadomej tego czym jest świadoma zgoda jak należy ją negocjować jak dbać o swoje zdrowie sadła jak dbać o swoje granice jak pan swoją autonomię taki sposób odpoczywać dużo osób też pracoholizm jest też tematem, który często często mówi, a z drugiej strony Polska jest też krajem, który n p . nie refunduje badań związanych ze zdrowiem seksualnym, więc jest także nie drukujemy też nas nie obchodzi co późniejsze stanie w konsekwencji tego, że nie edukuje wbrew pozorom to jedno drugim ma coś wspólnego jest w niestety konsekwentną polityką, ale właśnie chodzi o to, że profesjonalizacja w tym w tym kontekście oznacza, jakby podejmowanie tematów rozmawianie o nich w miejscach pracy z osobami, które świadczą usługi seksualne uczeni od siebie nawzajem strategii dbania właśnie swoje bezpieczeństwo i o tym jest natomiast w dużej mierze to profesjonalizacja i że mając wszystkie narzędzia można z wykonywać ten zawód bardzo satysfakcjonujący i bezpieczny dla siebie dla swego dzieła fizycznego psychicznego sposób, że w różnych sektorach jest jest z jest jakaś ścieżka, którą można pójść, którą można zdobywać wieloma jedności też nie zgodzę znowu w kontekście rozmowy z twojej Joanną Garnier z nie zgodzę się tam systemami, które padały na temat to ona odwołała w tym momencie do naszej grupy ze zdaniami które, które padały odnośnie tego, że jest to praca, która nie wymaga doświadczenia wykształcenia i t d . że na zasadzie jak uprawiała seks jest tzw. praca bez kwalifikacji, że to jest praca z kwalifikacji także to znaczy tak potencjalnie każdy może spróbować pewnie to czy będziesz znajdowała w tym jakiś spełnienie czy będzie w tym przysłowiu dobra czy będziesz, że będzie to dla siebie satysfakcjonujące to już wszystko zależy to to jest stan moment, kiedy to już to to do niej to nie jest wcale takie osoby, które wykonują pracę z dużą satysfakcją są osoby, które są jej bardzo świadomej też może, a czasem z drugiej strony właśnie nieświadomie profesjonalizuje się i budują swoje doświadczenie i budują swoją, jakby to to skrzynka z narzędziami i wiem, więc Więcek najbardziej testy z jakby praca na przecięciu co trzeba wiele umiejętności związanych z kontaktami międzyludzkimi szeroko pojętą psychologią i t d. skąpą wiedzę z reguły cierpią osoby pracujące seksualnie myślę, że to są indywidualne predyspozycje plus no doświadczenie no to nad ten doświadczalnie jest też o tym, że grupa osób zebrała się żeby, żeby w końcu jak przygotować dla osób coś co wesprze ich pracy, bo w tym momencie w Polsce osoba, która wchodzi zaczyna pracę w jakimkolwiek sektorze branży uczy się na błędach nie ma gdzie znaleźć informacji, ponieważ to nie są informacje, które można kupować w internecie to nie są też, o ile nie ma akurat koleżanki kolegi który, która uprawiają osoby, które uprawia ten zawód nie ma też kogo zapytać, bo alienacja stygmatyzacja, bo z 1 strony tak osoby niepracujące o tym, też warto powiedzieć, że z tej, bo wspomniana kwestia, że byłoby Super jak osoby rozmowy z panią Garnier jak osoby za za zakładały takie spółdzielnie powiedzmy i jakby tworzyły grupy jak wspierały się w ten sposób jasne Super tylko pamiętajmy, że w Polsce kryminalizuje ana jest poza tzw. Coopers twoi czyli jakby szeroko pojęte ułatwianie pracy, tak więc każda osoba 1 osoba, która pracuje aktualnie pracując drugą osobą pracującą już koleżanka już tworzy w jak na czy polskie prawo jest takie, że się Super opiera na szarych strefach i wszystko zarząd interpretacji więc, więc to też powód, a z drugiej strony właśnie na stygmatyzację nacja to, że boi się powiedzieć, bo nie wie jak ta druga osoba zareaguje nie wie co zrobi z tą informacją, kiedy już się jej podaż więc, więc to wszystko powoduje, że osoby trzymają to tylko ze sobą, bo nie czują że, że mogą to komuś powiedzieć oczywiście też jest wiele osób, które wykonuje ten zawód i ma tu dużo sprzecznych uczuć z tym związanych, bo wyrosły w takim kraju kim dorosły, bo wyrosły w rodzinie, w której się pojawiały różne różne różne żarty i teksty docinki tak dalej w dominujący przekaz medialny jest ta lekcja też, że i to jest to jest pytanie o tym, też my też, chodźmy przenoszą, więc odpływa już nawet nie wiem, jakim temacie zacząłem, ale też spotykam osoby, które które, które jeszcze spotkam osoby, mówi że ona coś mówi mówiłam minutę 2 pracownice seksualną wywożę co to co to co znaczy, że ktoś nie rozumie, że cieszy się uznaniem rodzić czy nie dowiesz znaczy niedowierzanie rozumie w ogóle, o co chodzi nie, że troszkę, że jakby na zasadzie cudzysłowu tak bardzo szeroko bez przesady nie żal mi kitu, że jakby, że to powód to po prostu brzmi obco, ale to chodzi o to, że jak o tym, rozmawia się rozmawiać o tym, skąd to sformułowanie bierze co za nim stoi to osoba mówi no totalnie tak moja praca to jest praca ja wierzę osobiście, że ta sfera werbalna w naszym życiu jest Super ważna język, jakiego używamy jest Super ważne dzisiaj rozmawiamy z osobą, która mówi mi przez telefon coś tam coś tam prostytutka prostytutka mówi osoba procent seksualnie Namibii atak, jakby mówiono mi, że jest Super poprawna politycznie no nie jest Super poprawna politycznie to nie jest o tym, też wrażliwości to jest o tym, żeby rozumieć, jaką siłę też w kontekście zmiany mają słowa no tak kiedyś na aktorki mówiło się komedianta AK to było pejoratywne obraźliwe jeszcze na początku dwudziestego wieku ten zawód no średnio był postrzegany pod kątem tzw. moralności społeczeństwo bardzo lubiła moralnie, acz w szczególności kobiety i to nie był dowód zawód dobry dla nich te kobiety były nazywane komediant kami dzisiaj te środowiska, w którym działacze wychodzi zużycia termin prostytutka prostytucja używać sformułowania pracownik seksualne pracownica seksualna i praca seksualna świadczenie usług seksu jak się przyjmują te terminy różnych sesja dużo jeszcze prace przed wami przed mediami przede wszystkim przed nami przed miliardami wychowanie, jeżeli chodzi natomiast o środowisko feministyczne polskie to myślę, że zupełnie rozumieją potrzebę myślę, że wiele wspólnych podobnych walk zostało z co uczonych środowiska właśnie równościowych chandrze mocowych mniejszość całym wszelkie mniejszości o to walczę o te dyskusje mamy już za sobą tak czy mniemanie mniejszości zdrowotnie ja mówię o tych, które mamy już sama jak mówię o osobach z niepełnosprawnościami, a to dało się środowiska LGBT, ale i powiedzmy, że w mediach już generalnie rzecz biorąc w mediach mainstreamowych nikt nie mówi kaleka tak nie używaliśmy informację, ale tak dużo rzadziej natomiast to jest ciekawe bo jakby sam sama kategoria pracy seksualnej ma już prawie 50 lat i została wypracowana wprowadzana właśnie do języka przez pracownice seksualne Karoli w stanach Zjednoczonych, która właśnie zwróciła uwagę na to, że kategoria prostytucji prostytutki to są kategorie, które odsyłają nas od razu do takich skojarzeń ze kryminały z przestępczością jakoś przepraszam w cudzysłowie bardzo dużym patologiami deflacją i one tak naprawdę reprodukuje ją ugruntowuje utrwalają ten stereotypowy obraz osoby pracujące seksualnie natomiast ona jakby wychodząc właśnie z pozycji osoby pracującej powiedziała High tak naprawdę my pracujemy tak nie jesteśmy żadnymi kryminalistami nie jesteśmy żadnymi wyjątkami czy kimkolwiek innym jesteśmy osobami pracującymi chcemy, żeby fakt, że pracujemy zostały rozpoznane i chcemy uwolnić od tych wzrostów negatywnych skojarzeń tego negatywnego na zachowania zresztą konteksty, w których kategoria prostytucja jest używana poza mówieniem prostytucją pokazują tę negatywną konotację tak nowa można powiedzieć związek partnerski można siedzieć konkubinat to już lat pokazuje wiele pokazuje wiele intencji osoby, która manipuluje czy używa języka bardzo świadomie jako narzędzie do wywoływania pewnego wrażenia co co poza pewnego rodzaju zmianą mentalności społecznej narracji medialnej może sprzyjać jeśli chodzi o rozwiązania systemowe waszym postulatom mamy na świecie różnego rodzaju programy projekty modele ochrony pracowników seksualnych przynajmniej przynajmniej taki jest z reguły cel czy podawana jest motywacja tych rozwiązań generalnie rzecz biorąc osią tutaj sporu jest to czy praca seksualna powinna być w pełni legalna oraz wszystkie towarzyszące jej branży i aktywności i czy to jest najlepsza forma ochrony pracowników seksualnych czy może dla ich bezpieczeństwa wszelkie osoby czerpiące korzyści z pracy seksualnej powinny być karane w tym klienci to byłby raczej model skandynawski ten ostatni, kiedy klienci sutenerzy doręczyciela, ale właśnie bardzo lubiany, ale wcale nie przez środowiska panowie nic pracowników seksualnych jak można lubić czy może tylko słowem wstępu bogata na pewno tutaj ze śladem płeć, ale jeszcze zastanawiam, dlaczego w kontekście prac seksualnej nikt nie nie bierze pod uwagę, że nigdy w historii zakazanie czegokolwiek prohibicja czegokolwiek nie przyniosły efektów po prostu zawsze tworzy to podziemie zawsze tworzy to po prostu schodzenie jakąś szarą strefę z drugiej strony jednak gdyby dozwolone było wszystko co sobie wyobrazić my no to w ogóle moglibyśmy znieść sądownictwo analizowana będzie niewiele, bo to nie jest okazji sobie wyobrazić rozwiązanie to też jest także w kontekście rozmowy o pracy seksualnej czy w kontekście prawnym czy w kontekście tego czy to w ogóle jest się godzić się nie godzi dla mnie to jest rozmowa z kim rozmawiam z koleżanką zeszły weekend bez Super sformułowanie to nie rozmowa osobie co świadczy usługi to jest osoba o tej osobie, która rozmowa mówi kocha, że to jest to jak ty się z tym maszty są tobie to nie jest zjawisko pracy seksualnej to nie jest całym sektorze to nie osoba pracująca wysłano rozmawia z uzasadnienia różne społeczeństwa się mają tematem to jest po prostu o tym jak dana osoba ma się z seksualnością z cielesnością z uprawianiem seksu tak dawno tutaj tutaj bym postawił drobną kontra pomyślę, że ci słuchacze, którzy na stare słuchają jednak reprezentują n p . ten nurt feminizmu, który raczej byłby za tym, żeby próbować karać osoby czerpiące zysk np. klientów pracowników seksualnych mogą poprzeć aha, czyli jeśli tak uważam znaczy, że mam zahamowania seksualne problem z własną seksualnością to nie jest takie proste oczywiście to nie jest takie proste myślę, że jego też jest w stanie zrozumieć skąd, jakby skądś biorą tego rodzaju motywacyjnego motywacja do kryminalizacji kryminalizacji klientów i mat i kryminalizacji trzecich stron one się biorą z modelu bardzo opiekuńczego w sensie weźmiemy weźmy wszystkie, ale ta rozmowa o tym, kobieta nie może decydować o sobie tak tak właśnie to jest ten model chaosu, ale nimi klientów, więc nie pracować no to jest właśnie to właśnie sytuacja, w której jakaś frakcja np. feminizmu uznaje, że wie lepiej niż kobiety, które świadczą usługi seksualne, czego potrzebują kobiety świadczące usługi seksualne i podejmuje Zanie decyzje jakby, promując pewne konkretne rozwiązania często bardzo bez konsultacji żadnej jakiekolwiek osobami pracującymi seksualnie i wprowadza rozwiązania, które nie mogą być dobre perspektywy osób pracujących seksualnie, bo jak dla osoby pracujące seksualnie kryminalizacja środowiska pracy relacji pracowniczych wszystkich relacji z klientami czy podstawowego źródła przychodu no to jak ożywić nadzoru nie tylko nie chroni pracownice seksualne, ale właściwie stwarza dla nich dodatkowe zagrożenie tato od jedno badania czy tak świetny bardzo przykre bardzo, a bardzo dołująca badania n p . Francji, które lekarze świata zrobili potem jak Francja sfinalizowała klientów i one pokazują bardzo jasno sytuacja ekonomiczna osób pracujących seksualnie drastycznie się kościoła sytuacja jeśli chodzi o bezpieczeństwo pracy drastycznie się po pogorszyła, ponieważ przemoc jest dużo powszechniejsza i osoby w związku z tym, że klientów jest mniej to muszą PGE świadczyć usługi dużo częściej dużo większej liczbie klientów również tym klientom których, by nie wybrały mają ciałem wybór, a ta przemoc pojawia się dlatego, bo klient ma poczucie pewnego rodzaju nowej przewagi nowej władzy nad pracownicą seksualną jeśli to jest typowa sytuacja mężczyzna kobieta i ponieważ wie, że ryzykuje, że w działa w jakimś sensie właśnie w szarej strefie czy wręcz wbre w prawu to pozwala sobie na więcej skoro tyle zaryzykował to oczekuje od pracownicy seksualnej czegoś, czego nie odważyłby się zażądać na gruncie legalnej przestrzeni jak największy pracownice zwane, który pracuje w kontekst, gdzie kryminalizacji są klienci mówi o tym, że tak dobrzy klienci bezpieczni komfortowi, którzy szanują granice wyjechać wyjeżdżają zagranicę kupować usługi seksualne, więc zostają ci najbardziej zagrażające bardzo czas, dlaczego ci klienci dobrze wyjeżdżają, bo nie chcą być przestępcami wobec kraju, więc a, jakby nie wymyśli we Francji skanalizowana kupowanie usług seksualnych to oni również do 1 z święte albo zaniża np. więc to oczywiście jest taki taki mechanizm zresztą dla mnie i myślę, że w ogóle dla dla środowiska działających w polu, a praw osób pracujących seksualnie to druzgocące jak nie uwzględnia głosu osób pracujących seksualnie w podejmowaniu decyzji w Irlandii, zanim wprowadzono kryminalizacji klientów ku Nisko, lecz unik inna jednostka naukowa przeprowadziła badania na zlecenie rządu na temat, jakby stanowiska osób pracujących seksualnie wobec tego tego rozwiązania prawnego 96 % było przeciwnych podobnie podobne wyniki miał badać czy Francji Nikola ma jej, robiąc badania z osobami pracującymi seksualnie we Francji przed wprowadzeniem rekomendacji to rozumieć, dlaczego tak jest to jest postawa opiekuńczą troskliwa to jest właśnie w samej opiekuńczości jeszcze niema nic złego to jest coś jeszcze musi być coś rzeczy to jest wielce oraz normy moralne czy pan mi się wydaje, że to oraz przede wszystkim, że to jest bariera przede wszystkim pruderii, a nie walczyć będą 2 kryteria mnie się wydaje, że to jest, że to dużo bardziej złożona także jak to jest też o obniżeniu dobrego świata, w którym nie ma usług seksualnych desek ostatni bastion tak, ponieważ usługi seksualne z definicji przez pewne grupy są traktowane jako forma przemocy to jest tak jak kiedyś w latach siedemdziesiątych, kiedy powstały na gruncie feminizm dyskusji powyższa dyskusja na temat małżeństwa czy w ogóle patriarchatu także popart patriarchat i instytucję patriarchatu zaczął być analizowane przez różne różne feministki to tymi instytucjami były prace seksualna pornografia małżeństwo, którego instytucja rodziny i Uniwersytet państwo narodowe tak dalej to są wszystko patrzy restytucja wszystkie instytucje praktycznie, w którym funkcjonujemy są z definicji do kierowania instytucjami jakiegoś powodu wydaje się, że wszystkie inne są przedefiniować walne także dalsze małżeństwa stworzyć instytucję, która oparta jest na większym polu handlarz wyższe dało markę, skąd tak że, że da się tworzyć przestrzenie, w których kobiety mają większą autonomię większą sprawność większą decyzyjność w strukturach uniwersyteckich w państwie w strukturach politycznych, które wszystko się zadziało czy też wiedzieć też bywa, ale zależy oraz dziedziny taka praca seksualna ciągle jest skonstruowana uparcie jako ten właśnie ostatni właśnie ta instytucja, która nie może jakiegoś powodu podlegać temu przy definiowaniu, gdzie jest Awangarda światowa w takim razie, gdzie są nawet Miranda i jest zaskakująco szczerze mówiąc te są bowiem lat biorąc pod uwagę to tam jest premier kąt, ale wiesz na format ma co 2003 rok coś takiego tam musi być dobry klimat od dawna mieli gorsze też momenty po drodze ale, ale to pozostaje nie jeśli podajecie to jako przykład, dlaczego co jest takiego w tym rozwiązaniu całkowitej dekryminalizacji o tym, mówimy pracy seksualna i powiązane, działając w orzeczeniu tym realizowane prace w nowej Zelandii i znowu tu odwołujemy do problemu który, który porusza wcześniej w sumie na jego odpowiedział byśmy na kwestii jak tę sprawę kwestii nowej Zelandii praca praca przez osoby mające status będący na wizie studenckiej czy będące na tymczasowej wizie pracowniczej co oznacza de facto niebędący po prostu obywatelami nowej Zelandii nie znaczy niemające, jakby statusu obywatela nie mogą podejmować pracy seksualnej i to była to była taka ostatnia rzecz kompromis, który na, które zdecydowało się osoby formujące ten forma nadal jest to najbardziej awangardowy akt prawny, ale w momencie trash i są próby też jest nowa tak teraz wartych ponad 10 lat to jest to jest właśnie ta rzecz, na której się skupiają środowiska osób pracujących seksualnie z Francuzem precyzując seksualne to ostatnia ostatnia właśnie jakieś minusy to tylko chcesz powiedzieć, a propos samego samej samej, jakby coś tutaj Super ważne w kontekście tego, dlaczego co się zadziało zaczęły się, dlatego że rząd powiedział posłuchajmy osób pracujących seksualnie o wszystkie rządy zapowiedziały tylko Batko 1 to rzeczywiście zrobił to osoby pracujące seksualnie są osobami, które stworzyły reformę w kontekście pracy seksualnej są osoby, które zaś są osobami, które zasiadły przy stole i stworzyły razem po prostu prawo, więc to jest bezprecedensowe zupełnie i naprawdę stało się to w momencie, który był dosyć zaskakujące czy naprawdę nie był jakiś Super sprzyjające warunki prawo aborcyjne związane z aborcją dopiero niedawno się zmieniło nowej Zelandii też było dosyć kontrowersyjne, więc wszystko działo się jakoś tak bardzo tym kimś po prostu trafiło to na pewnie róż różne różne kwestie miał miały znaczenie wielkie znaczenie miała w ogóle przemowa 1 z osób pracujących seksualnie w parlamencie, która była tak się, mówi że totalnie przewróciła, jakby to jak osoby chciały miał zamiar głosować jeszcze do momentu tej tezy tej umowy więc, ale tak, ale kwestie imigranckich, czyli de facto kwestii imigranckiej zostały z tego jak wykluczone, bo to jest to tutaj wtedy tutaj odezwała się to obawa, o co złowił handel ludźmi także, że to miało jak by zapobiegać i jakie ma konsekwencje takie, że emigrantki, które pracują w nowej Zelandii pracują w podziemiu, które nie mają dostępu do tych wszystkich praw, do których mają i absolutnie dalej pracują czy jeszcze jeździć jakiś minus tego rozwiązania poza tą luką myślę, że warto, żeby mógł wywiązać to rozwiązanie polega ponoć koleżanki znać, zabijając rzeczy kluczowe, bo mówimy tutaj dużo legalizacji kryminalizacji kryminalizacji tak dalej, że że jest jakby zasadniczą kwestią czy zasadniczą cechą dekryminalizacji jest to, że nie ma żadnych zapisów prawnych, które kryminał żyją albo osoby świadczące usługi seksualne albo osoby kupujące seksualnie albo osoby organizujące pracę, czyli szefów szefowe właścicieli agencji tak dalej, czyli mamy sytuację, w której nie ma żadnego żadnej osoby, które z definicji jest przestępcą co oczywiście nie oznacza, że nie działa prawo o handlu ludźmi, których kryminalizuje przejmą gminy otrzyma przymuszanie do pracy seksualnej tak dalej to wszystko za sprawne są tak jak i w większości uregulowań prawnych, tak więc jak i jeżeli osoba świadcząca usługi seksualne doświadczy przemocy handlu ludźmi i t d . Toma totalnie narzędzia prawne, żeby się do nich odwołać tym co jest specyficzny w tym modelu to, że on nie tworzy w wyjątkowych zapisów prawnych dotyczących pracy seksualnej, czyli praca seksualna jest uznawana za kolejną 1 z form pracy 1 z form pracy kolejny sektor sektor usług i rządzi się tymi samymi zasadami prawnymi i tym różni te kryminalizacji ja od np. legalizacji jak tak, bo to nie jest samo tak, bo legalizację bardzo innym modelem, ponieważ legalizacja wyłącza pracy seksualną z pośród wszystkich innych prac i tworzy, jakby osobną kasowanie osobne przepisy często te przepisy są bardzo restrykcyjne n p . zakładają noszenie dowodu tożsamości pracownice seksualne którego, które na koniec totalny absurd, który związany np. przymus z obowiązkowym testami medycznymi, który na tak było jeszcze w Polsce w dwudziestoleciu wszystkie książeczki zdrowia jak i to istnieje i przymusowe badania kary dobrze wiemy jak to wyglądało tak wysokich Echo tamtego systemu tak w dużej mierze legalizacja też właśnie zakłada przymusowe przymus obowiązkami o obowiązkowe badania i ludzie sobie myślą lokaj to Super co w tym złego Agata w tym złego mu przede wszystkim to pracownice seksualne czy osoby świadczące usługi seksualne są tutaj tak przedstawiana jako te, które potencjalnie roznoszą choroby, więc trzeba je testować klient przychodzi mówi, ale ale, jakby zróbmy to bez gumki, bo przecież to robić badania jesteśmy w Ossowie czysta tak, a co z nim oczywiście znowu mężczyzna jest absolutnie prawda, ale intencją nie było na trzydziestolecie młode dziewczyny, które pracowały na ulice były one łapane przymusowo badane klienci chodzili wolno swobodnie mogli robić co chcieli roznosić wszystkie choroby, jakie chcieli jedynymi upokarzany mi osobami karanym za ten system były kobiety osoby, które te usługi świadczą w wielu krajach jest to dziś i n p . w Austrii ryby grupy osób pracujących seksualnie w Austrii mówią, żeby od, kiedy wprowadzono obowiązkowe testy bywał czy też proces seksualne jest legalna, jakby presja na niezabezpieczony seks jest bardzo duża co stawia osoby procent kwoty w bardzo niekomfortowej pozycji było poświęcają połowę spotkań z klientem na negocjowanie zabezpieczonego seksu powiedzmy sobie szczerze jak osoby procenty seksualnie są świadome zagrożeń zdrowotnych czynna jest mnóstwo naprawdę zagrożeni to prezerwatywa służy różnym różnym celom jak każdy seks tak są również antykoncepcyjnym przypomnijmy oczyszczonego są zagrożenia związane ze zdrowiem seksualnym reprodukcyjnym, który mierzy się każda osoba mająca seks, więc pana to naprawdę też w kontekście dziś się osób aktywnych na tym, że na wszelkich aplikacjach randkowych też to nie jest im na pewno Super obce, bo boi, bo to jest kwestia, które tutaj w tej kwestii to niewiele różni jak jego realizm w kwestii używania prezerwatyw latający nieformalny kolektyw seksuolog Polska dzisiaj reprezentowały go Agata dziękuję bardzo dziękuję i Martyna dziękuję bardzo dziękuję koalicja na rzecz praw osób pracujących seksualnie tym jest seksuolog Polska tymczasem bardzo dziękuję zapraszamy na informację Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRY SEKS

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!