REKLAMA

Czym jest "czysta reklama"?

A teraz na poważnie
Data emisji:
2019-10-02 12:00
Audycja:
A teraz na poważnie
Prowadzący:
Czas trwania:
12:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Mikołaj Lizut witam państwa 5 minut temu minęło południe w studiu gość dobrami czasz lider projektu AB i Schild dzień dobry dzień nagrody Nobla i będziemy rozmawiali o tym jak stowarzyszenia reklamowa połączyły siły na rzecz czystej reklamy i przeciwko dezinformacji bardzo ciekawa inicjatywa, ale zastanawia mnie, skąd właściwie zrodziła się taka potrzeba skoro my wszyscy to wynika zbadań bardzo dowierzamy reklamie tak nie nie bardzo dowierzamy reklamie myślę że, zanim Rozwiń » powiem o samej genezie warto tutaj wymienić stowarzyszenia, które rozmawiamy mówimy o stowarzyszeniu Koman komunikacji marketingowej Sar mówimy o ja czy polskie polskiemu Polski międzynarodowe Stowarzyszenie reklamy w izbie izbie wydawców prasy związku pracodawców branży internetowej IAB Polska związku firm public relations i rzeczywiście mówimy tutaj o inicjatywie na rzecz czystej informacji reklamy i teraz, odpowiadając na pana pytania reklama reklama reklama jest kwestią oczywiście tutaj dużo dyskusji na temat może być różnie wiarygodności reklamy natomiast to czym zajmuje się sama inicjatywa to w jaki sposób sama reklama jest rozpowszechniana w jaki sposób jest pro propagowana w mediach i no wszystkie organizacje, które działają na rzecz czystej reklama zwracają uwagę w dużej mierze na zjawisko, które jest związane z formami reklamowymi także z pierwsze pierwszym bardzo ważna sprawa to znać prawdę reklamowe to jest zjawisko która, które jest związane z przekonaniem budżetów reklamowych w wyniku działania automatów tak to znaczy, jeżeli popatrzymy sobie na całość rynku reklamowego w internecie, które w tej chwili w tym roku ta przekroczyła w Polsce ponad 50 % wydatków to duża część tych wydatków jak się okazuje jest nie jest jest ule ulega frajdą no z powodu różnych mechanizmów automatycznych, która wykrzykują, że tak pojętą reklamę takie odsłona, czyli za co za powiedzmy, jaki zasięg reklamowy, ale jest nieprawdą to dokładnie boty mnie oszukują dokładnie tak wygląda, jakby ktoś moją reklamy czytał oglądał atak naprawdę robią to tylko automaty tylko oto, więc donikąd moja reklama nie trafia innymi słowy to jest trochę robienie konia reklamowy reklamodawcy oczywiście budżetu są w tym momencie, ale będzie wracał poczekajmy chwilę, bo najpier w chciałbym porozmawiać o tym jak reklamodawcy robią mieszkania to znaczy to jest chyba dosyć powszechne przeświadczenie na pewno wynika z badań, gdy słyszę, że proszek pierze także pranie nie będzie już bielsze na to wiem, że to jest po prostu chwyt reklamowy jak coś mówi potocznie to nieprawda, ale powiem to jest taka nie prawna mało szkodliwa jest mało szkodliwa jest regulowana prawnie to znaczy, że jak gorzej, gdy państwo reklamuje alkohol czy wyroby tytoniowe to jest legalne, aczkolwiek kontrowersyjne moralnie dość powiedzieć, że wzrost spożycia alkoholu właśnie przez reklamy jest faktem w Polsce no i rozumiem, że łączyć siły w sprawie czystej reklamy, ale ta sprawa nie dotyczy akurat tego ta sprawa radni dotyczy tego, dlaczego no są są pewne inicjatywy, które zajmują się samą etyką etyką reklamy i ten co jest przedmiotowe agencje reklamowe w tej sprawie problemu nie ma nie myślę myślę, że myślę, że toczy się wiele dyskusji akurat na na na tym polu natomiast co jest co jest przedmiotem tej inicjatywy cesarz istotne istotne jest to, żeby reklama nie rynek nie nie wymykała się pewnemu unormowaniu, która w tym momencie to ten pan ten oto treść reklamy o obejmuje także jest jest wiele mechanizmów, które w tej chwili próbują nam wcisnąć produkt w sposób, który jest absolutnie absolutnie nieoficjalna tak mówimy tutaj o wpływie po pierwsze, nielegalne reklamy informacyjnej przy użyciu np. nielegalnym życiu celebrytów mówimy tutaj o dezinformacji nielegalne użycie celebrytów to takie, że celebryci nie wiedzą, że są żale nie wiedzą o tym, że są używani podaje inne jako odbiorca reklamy internetowej no jakoś się jako bazowe za ten problem celebrytów, ale nie bardzo często też należy też, bo to jest kwestia używania za siebie za siebie w morzu jak najbardziej celowy reklamują bardzo dużo produktów innymi słowy nie bardzo jest ich szkoda znaczy trochę szkoda oczywiście, gdy ci bardzo bogaci ludzie to trochę jednak dostaną po portfelu to jest oczywiście zawsze niemiła nawet nie po portfelu tylko nie zarobią tego co mogliby zarobić, gdyby to była reklama legalna naprawdę pan uważa, że to jest taki ogromny problem, żeby łączyć siły w sprawie tych biednych celebrytów, którzy stworzyli ani nie chodzi tylko biednych celebrytów myślę, że chodzi o nas wszystkich chodzi generalnie mechanizm manipulacyjne, które są wykorzystywane przez twórców technologii o mechanizmy manipulacyjne, które wchodzą zarówno świat społeczny kampanii jak również kampanii produktowych w ramach, które funduje to mechanizmach automatyczną, która są po stronie forów po stronie blogów po stronie media społecznościowe i tutaj skala olbrzymia, że proszę sobie wyobrazić, że Facebook w pierwszym kwarta kwartale 2019 roku zlikwidował ponad 2 miliardy fałszywych kont tak, które reprezentują teoretycznie jakiś ludzi, których teoretycznie jako słucham, ale ten, który poleca jakiś produkt Fart same trolli Pharma Lotto farma trolli to są wszystko to są również nielegalne, jakby forma reklamowa, która są bardzo manipulator no bo właśnie korzystają z takich mechanizmów konformizmu pokazywania prawda, że coś jest popularne coś coś co się używane im zatem za tym idzie metalowe daje mi się, że w tej całej sprawie jeśli chodzi o czystą reklamy czy marketing do nie celebryci tutaj największym problemem w kanale my konsumenci to znaczy i zagrożenia które, które w współczesnym świecie na nas czekają tak, żeby podać proste przykłady z brzegu no to np. kampania wyborcza to jest też część marketingu jest to również sprzedaż taka sama jak nam się niespecjalnie różni marketing polityczny od marketingu produktowego związek wygląda na to, że przy pomocy właśnie tych narzędzi różnych automatów trolli także harcerstwa wygenerowanego właśnie przez wyspecjalizowane agencje można przegrywać, bo wygrywać wybory to jest niebezpieczne, ponieważ wtedy właśnie przestaje działać podstawowy mechanizm demokracji, ale nie tylko to jest zagrożeniem zagrożeniem może być także z no wszystko to co się dzieje w biznesie bardzo łatwo przy pomocy pomówień botów różnego typu manipulacji właśnie zniszczyć zniszczyć firmę, że reforma zmniejszy konkurencję jeszcze no po prostu konkurować nieuczciwie rozumiem, że w tej sprawie też dokładnie rozumieć tak tak, że to jest to jest szeroka inicjatywa, która jest związana z dezinformacja prawda na rynku atomowy tak tak szeroko o tym, o tym mówi bardzo jasnym walczyć w ogóle, bo wydaje mi się, że można oczywiście się zebrać zrobić zdjęcie i powiedzieć, że to jest ogromne zagrożenie, ale metody na na walkę z tym jakoś nie widać, zwłaszcza że żeby, żeby n p . w procesie wyborczym przeciwdziałać tego typu zjawiskom co trzeba było bowiem dogadać się z Rosją Chinami, a także innymi miejscami, gdzie jak najbardziej takie rzeczy są dopuszcza dopuszczalne no właśnie to znaczy tak ma rację to w tej chwili żyjemy w takim świecie, w którym takie mechanizmy znane od lat manipulacji dezinformacji one zostały one zostały zastosowane na bardzo szeroką skalę nowe mechanizmy, które są znane, ale skala nieznanych skala skala przyznana, ponieważ są technologie, które są w stanie zmierzyć tak czy my wiemy więc, jaki odsetek nie ma ruchu n p . z ruchem ruchem Narodowym ruchem generowanym przez ludzi tylko przez przez roboty i mogę powiedzieć, bo jesteśmy taką inicjatywą stworzoną również dzięki finansowaniu go dla mamy wgląd w rynek reklamowy rynek wydawców teraz przed wyborami np. można zauważyć niesamowity wzrost tych mechanizmów gotowych, która tworzą komentarza w ramach kampanii reklamowych no ponad w tej chwili 50 % ruchu jest generowana np. przez przez boty także skala jest do określania jak najbardziej i 1 z ważnych filarów w ogóle walki to sama technologia, bo innej innej drogi nie ma można, ale Reutersa, ale też wiele, ale rozwiązania, a to nie tylko Bangor dach gogle Amazon Facebook to są właściwie monopolistą jeśli chodzi o segregowanie ruchu w sieci, jeżeli to są monopoliści to już wygląda bardzo bardzo niebezpieczny tak na pewno nie ma nie mogą być nie mogą być jedyni, którzy badają dlatego dlatego to jest istotne, żeby różne strony ze sobą współpracowały niezbędne starzy, by stworzyć taką sieć i od strony kompetencyjnej strony instytucjonalne już właśnie grób Andrzeja osób wydawców reklamodawców specjalizacji strona programistyczne socjologicznej tak, żeby to było jakimś takim sensownym ekosystemem, który ma szansę gestem z tym walczyć Technologies 1 filarem, a drugim ważnym filarem są kwestie prawne tak takie takie, które były związane z jakim kodeksem postępowania w tej chwili za Europejską idzie w tym kierunku właśnie, że to, żeby tę sprawę cywilizować takie pytania, by jak wiele kroków jest do tyłu no Unia Europejska wypracowała taki dokument związany właśnie z dyrektywami przeciwko dezinformacji, pod którą zresztą niektóre organizacje podpisały ta reklamowa m. in. właśnie Cesaria i rok natomiast nie ma tam bardzo ścisłych, że tak powiem postanowień, które dotyczyły np. procedur postępowania podmiotów i o ile można powiedzieć ogólnie jest zdefiniowane to co jest dezinformacja prawda bo jakie są ogólna ogólne kierunki dotycząca dotyczące walki z tym to do końca nie wiadomo co miałby zrobić właśnie reklamodawca, bo wydawca dom mediowy w sytuacji zetknięcia się na taką taką na taką sytuację tak rozumiem, że porozumienie jest pierwszym krokiem do tego także, że to strony jest to, żeby stworzyć takie normy, żeby jak ślubować o to chodzi ustawodawca, by takie ramy stworzył bardzo serdecznie dziękuję dobremu, chociaż lider projektu bity szyld do państwa moim gościem bardzo, a teraz zapraszam na informacje Radia TOK FM w, a teraz na poważnie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!