REKLAMA

Sztuka życia Karo Akabal (cz. 3)

Data emisji:
2019-10-13 14:40
Audycja:
Sztuka Życia
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
13:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

trzecia część naszej rozmowy dzisiaj naszym gościem jest Karo Akabal snuje dzisiaj swoją szamani, skąd opowieść nauczycielka seksu założycielka sex dla School i teraz chciałbym kontaktować się tę twoją energię seksualną odwagę seksualną tę płynność tożsamościową taką skostniały domkniętą obyczajowością seksualną w Polsce wydaje się też ogromny kontrast między swoją postawą, a tym co wpłynie n p . ze strony rządzących co oni mówią o tym, czym jest Rozwiń » relacja związek rodzina ludzie, którzy cały czas podtrzymują termin zjawisko obowiązku małżeńskiego np. nieprawdopodobne koncept w ogóle jak można chcieć w ogóle da wdrażać w życie na przymusowy seks bez bez przyjemności bez tego co jest najistotniejsze w tej relacji seksualnej jak tobie udaje się osiąść czy dziś odnaleźć w kontekście dzisiejszej Polski Polski w kolejnym roku dobrej zmiany działało co za temat chętnie na początku powiem, że może i może to jest też takie absurdalne absurdalne teraz powiem, ale ja w ogóle nie widza konfliktu, kiedy słucham różnych wypowiedzi reakcji, a z różnych stron, a z różnych przestrzeni, a ludzi z różnymi światopoglądu ami to jest coś co tych głosów, a to te głosy łączy to lęk to jest lęk lęk przed nieznanym to jest lęk przed utratą czegoś co lęk przed odrzuceniem to jest lęk przed wykluczeniem i czy i te głosy ten lęk jest wspólne i ja, ale to też nie nie, dlatego że że potrafię to, dlatego że się tego uczucia w 1 z moich kolejnych treningów, ponieważ ja też właśnie po to, żeby móc tworzyć takie przestrzenie, w których do tego porozumienia między bardzo różnymi światopoglądu ami można można dojść na to no to my potrzebujemy się uczyć zupełnie musimy nabywać zupełnie nowych kompetencji takich kompetencji, które pozwalają nam zobaczyć, że w istocie nie ma między nami żadnego konfliktu wszyscy pragniemy, czego tego stanu wstrzymajmy się Czyżby mamy ogromne ograniczenia coraz większe dotyczące edukacji seksualnej młodzieży dla mnie to już wystarczający konflikt między osobami otwartymi na zna aktualną iść na rozwój seksualny, a osobami ograniczającymi prawa seksualne człowieka mamy nie tylko termin obowiązku małżeńskiego, ale są też publicyści, którzy coraz śmielej mówią o posłuszeństwie małżeńskim o posłuszeństwie żony wobec męża mało tego coraz śmielej mówi się również i to od dawna o prokreację innej funkcji seksu jak rozmawiać z kimś, kto wyobraża sobie, że seks wolno uprawiać jedynie prokreacyjnym celu jak rozmawiać z taką osobą przyjemności o istocie zbliżania mówi o tym, że masz kontakt z osobami, które uważają, że dozwolona jest jedynie taka forma seksu, która by odbywał się ten seks w warunkach prawdopodobieństwo zapłodnienia, gdzie to jest miejsce na przyjemności czy ta przyjemność nie jest tutaj w ogóle grzechem w żadnym światopoglądzie duchowym, kiedy wejdziemy tak naprawdę głęboko nie ma takiej informacji o tym, że seksualna przyjemność z grzechem to jest na to to jest to jest 1 rzecz, ale druga jest taka, że weszły, bo tutaj też rozmawiamy o bardzo takim dużym spektrum takich bardzo gorących tematów i n p . by złapała 1 ten temat związane z edukacją seksualną w szkołach, że są osoby, która naciskają, żeby edukacja była i są też osoby, które się rodzice powiedzmy takie pewne grupy, które się temu sprzeciwiają z powodów światopoglądowych i ja potrafię znaleźć w takim miejscu, że doskonale rozumiem rodzinę osoby, które żyją wg takiego bardzo tak jak to nazwała skostniałego konserwatywnego światopoglądu i boją się tego, że stracą wpły w na swoje dzieci na na ich moralność na ich wychowanie na ich relacje z duchowością na na cały świat jeśli zostaną jeśli z jeśli spotkają się jakimś innym światem i my teraz potrzebujemy naprawdę dużej wrażliwości po wszystkich stronach, żeby usłyszeć się nawzajem jak głębokie potrzeby za tym stoją i ja też czuje, że cała cały kluczy jest w takim naprawdę jednak nie wszystko empatyczny dialogu wydaje się, że to niemożliwe do przeprowadzenia na taką dużą społeczną polityczną skale czyli, toteż to jest nierealne na ten moment to co możemy zrobić to się spotykać naprawdę małych grupach spotykać osoby o ponoć konfliktowych poglądach n p . o różnych systemach wartości wokół seksualność no masz takie doświadczenia jak może wyglądać takie spotkanie osoby, która uważa, że 15 szesnastoletnia dziewczyna nie powinna uprawiać seksu, a już na pewno nie powinno czerpać z tego przyjemności no tego tego nie wiem natomiast mogą też powiedzieć co się wydarza w szkole jak wyglądają spotkania kobiet, które mają radykalnie różna systemy wartości wobec seksualności n p . takie, które uważają, że relacja seksualna z inną osobą niż partner jest nie do przyjęcia albo właśnie chociażby, że antykoncepcja jest do przyjęcia inna niż naturalna z powodów moralnych i takie kobiety siadają naprzeciwko siebie chciało eksplorować obszar seksualności i równocześnie pozostać w tych swoich pozostać w kontakcie ze swoimi wartościami i często dość często się dzieje magia to znaczy tu nie chodzi o to, że ktoś kogoś przekona tylko samo poczucie tego, że ja mogę wypowiedzieć swoje zdanie mogę powiedzieć co jest dla mnie ważne jestem wysłuchany w tym i nie usłyszy że, ale to jest zacofana jesteś głupia ty pewności bardziej otworzyć powinna w ogóle pozwolić sobie na więcej przyjemności także samo to, że ludzie są przyjęci w tym jak mają teraz otwiera trochę przestrzeń, żeby oni sami zdecydowali się eksplorować dalej no tak i taka rozmowa może rzeczywiście zakończyć się pewnym zrozumieniem, ale nie tego typu porozumieniem, które kończy n p . tym, że połowa klasy ma prawo do edukacji seksualnej, a połowa nie no bo niestety w polskich szkołach tej edukacji w zasadzie nie ma, a dodatkowo szczytu jest 1 aspekt bardzo ważne, że to nie jest tylko rozmowa między rodzicami nastolatki mają prawo do harmonijnego rozwoju do edukacji w każdej dziedzinie swojego życia w każdej dziedzinie własnego rozwoju i takie arbitralne decydowanie, które moje wartości jako rodzica narzucam dziecku już nastoletnie Emu będącemu progu dorosłości też wydaje mi się niebezpieczne, ale to już jest na inną rozmowę no i też mam taki pomysł to jest jest też ciekawe życie spotykamy kolejny raz i ten temat powraca, ale to jest też taki fascynujący temat, że ja bym naprawdę życzyła sobie mam taki pomysł jak tego typu edukacja mogłaby wyglądać na poziomie szkoły i że też się też czuje niepokój i też rozumiem niepokój tych rodziców, dla których te treści, które miałyby być przekazywane na tych lekcjach są totalnie niezgodną z ich systemem wartości ja wyobrażam sobie naprawdę kompetentną kadrę i kompetentne osoby, która w takich klasach w takich grupach, by nie przekazywały informacje, które teraz są wszędzie do zdobycia tylko uczyły te to młodzież rozmawiać ze sobą prowadziłaby rozmowy zachęcały ich do rozmowy, żeby każdy z nich jest ja robię to w szkole z dorosłymi kobietami, żeby zobaczyć, jaki każdy z nas jest osadzone w rzeczywistości, żeby nie tłumaczyć im czy pokazywać się zakłada prezerwatywę czy opowiadać o życiu seksualnym człowieka tylko zacząć od tego, żeby to ta młodzież zaczęła mówić co oni myślą co oni wiedzą w jakim są jak jak to wygląda ich rodzinach co oni słyszą na temat seksualności jakiejś, jakie jest ich jest system wartości, jakie mają mają relacje ze swoim ciałem i jest niezmiernie ważne to jest taki zapomniany temat edukacji seksualnej teraz wszędzie, który jest takim bardzo gorącym tematem zresztą widzę po pracy z dorosłymi kobietami ten aspekt wartości duchowości to jest też to jest tutaj jest ogromna Ogór ogromne pole do popisu wsparciu tych młodych ludzi, którzy teraz na temat seksualności będą mieli dostęp do ogromnej ilości, a tych informacji i oni tak naprawdę tak mi się wydaje nie potrzebują informacji tylko potrzebują zaufanych osób, którym będą mogli powiedzieć rynkowi jak dekadzie moc wszystko także oni mogli się pokazać pokazać się z tym, jakie oni mają pytania co ich niepokoi co co, w czym oni wzrastają jak wygląda ten ich jak wygląda ich wiedza na temat seksualności, którą już mają, a nie pokazywać jakąś wiedzę przygotowaną choćby nie wiem przez najlepszych specjalistów, ponieważ ona może być zawsze intrygujące zezwalająca wyzwalające jakieś różna i negatywne emocje i wątpliwości w systemie rodzinnym czy u nich samych potrzebujemy tworzyć przestrzenie, gdzie młodzież będzie mogła rozmawiać o wszystkim i to niekoniecznie i to niekoniecznie musi być od razu seksualność tylko po prostu Arek Zobacz, żeby miała też przestrzeń do od oszukiwania własnych wartości do decydowania się na własne wartości i że budowanie za własne wartości problem rodziców nie były przymusowym spadkami, ale też nie inna też nie inna, bo to też mamy bardzo dużo już teraz różnego rodzaju nauczycieli również seksualności, którzy uczą swojego systemu wartości i to znowu nas to znowu jest bardzo niebezpieczna i też warto sprawdzić czy programy tego się obawiają właśnie te konserwatywne środowiska, że te programy, które są wprowadzane do szkół ile to jest pewien inny system wartości, które będzie wprowadzone do jakiej do systemu dziecka tak tutaj rzeczywiście potrzeba weryfikacji i sprawdzenia jeśli to są po prostu fakty i wiedza naukowa to nie mówimy o żadnym systemie wartości tylko mówimy po prostu wiedzy takie same jak w każdej innej dziedziny chemii fizyki geografii historii i wydawałoby się, że co do tego typu edukacji seksualnej nie powinno być wątpliwości, ale nadal są rozważane, ale że ten materiał jak ostatnie takie moje zdanie jest to, że w tych wątpliwościach ja tak czuję, że chodzi o brak zaufania, że to jest, że i planach komunikat jest tylko czysta wiedza i fakty, ale nie ci, którzy tego słuchają nie ufają, że tak rzeczywiście jest i tak też nie jest, ponieważ nie są tylko fakty to jest pewne podejście do seksualności za tymi faktami oczywiście powiedzieć mówimy jest tworem o uprawnieniu to jest światopogląd tak mówimy o rolach płciowych, a społeczny, a kobiety mężczyźni o tym, że kobiety Marta samo prawo udziału w bardzo wrażliwy temat metod potrzebujemy naprawdę dużą wrażliwość mogą wprowadzać do dyskusji w taki w taki sposób, żeby on był żeby, żebyśmy mogli usłyszeć nawzajem tymczasem dzisiaj usłyszeliśmy Karo Akabal nauczycielka seksu założycielka sex dla School bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję również Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SZTUKA ŻYCIA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!