REKLAMA

Janusz Gajos: ile w nim popkultury?

Data emisji:
2019-10-11 18:20
Audycja:
Popkultura wyrwana z kontekstu
W studio:
Czas trwania:
28:49 min.
Udostępnij:

Jego kariera zawodowa "potem" to regularne Koso-bójstwo, czyli artystyczne uciekanie od postaci Janka Kosa z "Czterech pancernych i psa". No, chyba że jeszcze Turecko-bójstwo (od postaci Tureckiego z "Kabaretu Olgi Lipińskiej"). Ale z drugiej strony - to żadna definicja artystycznej drogi jednego z najwybitniejszych polskich aktorów, Janusza Gajosa, między innymi dlatego, że z Tureckim, a tym bardziej z Jankiem, nie zetknęli się przecież widzowie młodszych pokoleń, może nawet o nich nie słyszeli. Jedno nie ulega wątpliwości: ten "przyczajony geniusz", jak określa go w tytule swojej książki gość dzisiejszego wydania podcastu "Popkultura wyrwana z kontekstu" Jacek Wakar, gra ponad rolą, "podnosi" ją, wcześniej ciężko nad nią pracując. Co powiedziało Wakarowi 21. rozmówców, zawodowych kolegów Janusza Gajosa? O tym właśnie opowiada Jakubowi Demiańczukowi, nie szczędząc także własnego komentarza.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

jest 1 z najwybitniejszych aktorów w historii polskiego kina teatru Kana polskiej kultury człowiekiem, który przez całe życie uciekał już zaszufladkowania i poszukuje nowych wyzwań pamiętacie choćby wielkich ról z przesłuchania albo ucieczki z kina wolność dziś porozmawiamy o Januszu dają się ja nazywam się Jakub Demiańczuk to jest podcast popkultura wyrwane z kontekstu popkultura to nie tylko czysta rozrywka filmy seriale komiksy literatura gatunkowa często mówią o Rozwiń » świecie więcej niż może się na pierwszy rzut oka wydawać reagują na społeczne zmiany polityczne zawirowania technologiczne rewolucje w jaki sposób kultura popularna opisuje świat nas samych o tym, właśnie jest ten podcast popkultura wyrwane z kontekstu podcast jest uwagę między kulturze popularnej studiuje zemną Jacek Wakar krytyk teatralny i autor książki przyczajony geniusz Janusz Gajos 21 powieści, czyli zbioru rozmów z ludźmi teatru kina ograją się właśnie premiera za kilka dni 16 października książka ukazuje się nakładem wydawnictwa czerwone czarne, a ja mam pierwszą rzecz, która przychodzi do głowy to jest taka, że nazwisko Gajosa jakoś niespecjalnie kojarzy się z popkulturą musimy z tej popkultury troszkę powoływać, ale jednocześnie, w trakcie których środki masowego nie uciekał nie ucieka do dziś i dla mnie n p . to jest takie wyznanie, które może być odrobinę może nawet wstydliwe Gajos zaczął się tak świadomie od 1 z największych przebojów kina popularnego w Polsce 80 dziesiątym roku, czyli od psów dzień dobry codziennie dziękuję za zaproszenie no tak to jest, że zaczęły tak naprawdę jednak świadomości, że tak się wyrażę polskiego społeczeństwa od 1 z najbardziej masową popkulturę danych produkcji historie tych 4 pancernych i Nigel był Janek Kos my to minęło z racji mimo tego, że jestem już w wieku średnim okresie mówi to jednak tamten czas oczywiście w telewizji po Państwowej 4 pancerni, ale jakoś chroniony przed przez rodziców przez przed zimową indoktrynację nie byłem stałym oglądać tego serialu, ale w moich rozmowach, które przeprowadziłem do tej książki, które powiedziałeś no Janek Kos przewija się bardzo często, bo moi rozmówcy ludzie, którzy potem Gajosem spotkali się na planie filmowym czy w teatrze z początku poznawali go jako Janka Kosa fajna historia, która opowiada Maciej Wojtyszko, że tak naprawdę asystentami wyprowadzą dublera Szarika poza plan i tam w ogóle przy nagrywaniu tego z odcinków 4 pancernych poznałam Janka Kosa czytaj Janusza Gajosa tak oczywiście dla mojego pokolenia pewnie najważniejszym takim doświadczeniem po pierwsze, było te momenty, kiedy Janusz Gajos został w pewnym sensie konsekrowany na wielkiego aktora, a został konsekrowany poprzez spektakle, które wtedy również miała masową oglądalność w tej skali to w jak to porównujemy do dzisiejszego czasu myślę przedstawienia teatru telewizji mistrzowskim spektakl Kazimierza Kuca wielokrotnie pojawia się w tej książce hasło opowieści Hollywoodu sztuka historia Hamptona poświęcona domowi Chorwatowi przyjeżdżające mu do Ameryki i spotykające się spotykające się wielkimi emigrantami tamtego czasu jest wśród nich Hans man pojawia się w okolicach Tomasz man jest wśród nich także Bertold Brecht zaglądają stan von Horvátha zagrał genialnie Tadeusz Łomnicki powiedział potem o nim, że to wielki aktor, rozciągając to wielki jak to miało zwyczaju aktorską emfazą i interpretacją no tak jeśli chodzi o kino gatunkowe to przecież Janusz Gajos jest w kinie gatunkowym obecne i to co powiedziałeś roli czarnego czy czarnego typa w psach Pasikowskiego to oczywiście prawda, ale też nieudane co prawda filmie Juliusza Machulskiego szwadron konwój, którym rozmawiają w tym filmy w tej książce z Robertem Więckiewiczem, który pat partnerował tam na planie z drugiej strony także kino Ryszarda Bugajskiego z tym przeprowadziłem jedno została ostatnio rozmowę, która ukazuje się drukiem wybitni nieżyjący już niestety Polski reżyser, z którym pracował już jest po pierwsze, oczywiście w przesłuchaniu, które firmy granicę w jaki sposób najbardziej antykomunistyczny film w historii polskiego kina z drugiej strony jak się nazywasz strony przecież kino film potem układ zamknięty, bo firmy część interwencyjnym, ale było to czyste kino akcji Janusz Gajos potrafi znaleźć w każdej konwencji ktoś powie działaniem dla tak naprawdę amerykański aktor aktor, który transportuje się od wewnątrz to bardzo interesujące ich mamy do czynienia z tym co mówili partnerzy Janusza Gajosa na scenie w teatrze kinie czy jego przyjaciele o nim to jest aktor, który nie zmienia się może w sposób fizyczny podczas postu jego losem, a tak naprawdę przepuszcza postaci przez siebie zmienia od wewnątrz ta transformacja, która w przypadku niektórych innych wybitnych artystów jest tak bardzo wyraźne bardzo widoczna rzuca się od pierwszego momentu spojrzenia na jego sceniczne ekranie Gajosa przebiega w środku i przez to może być także bardziej jeszcze nawet bardzo ciekawa no to prawda, że on on nawet tych nawet ci rzeczywiście fizycznie nie zmienia to jak się zestawi postaci takie jak chociażby bohater układu zamkniętego czy bohater jest minął polskiego fizycznie wystosował postać ale jakby to nigdy nie przeszkadza w jakby nigdy nie zaszkodziło jego karierze to w ogóle wypowiedziane nie zgodziło jego jego obecności ekranowej to, że on cały czas wygląda jak Janusz Gajos i Toys wystarczy minuta, żeby zapomnieć o tym, że książka jest zawsze ta postać, którą gra ja mam jeszcze tak takie wrażenie, że że, chociaż on od tego Janka Kosa uciekał przez całe życie właściwie, bo chyba nikt w Polsce doświadcza takiej popularności, jaką to znaczy nawet na nowego inni aktorzy z dnia korzysta już ręce może ewentualnie częściowo Franciszek Pieczka, ale Janek Kos to była zawsze ta postać, którą każdy chłopak chciał się kontrować każda dziewczyna w czasie umawiać każda matka chciałaby mieć go zawdzięcza tak powie i on on dokonuje moim zdaniem przez całą karierę świadomego albo pod świadomego sposobu stwarza wszystkie role, które gra i już nie mówiąc skrajnego skrajnie negatywnych tak jak kąpielowych w przesłuchaniu, ale też tych pozytywnych tak jak ich Jasminum to są to są anty kosy też wszystko jest tą tą ucieczką od tej postaci, która mu zaciążyła, ale on w pewnym momencie uciekł w drugą postać stała się taką popkulturową ikoną, czyli tureckiego w kabareciku Olgi Lipińskiej się nie załapałem szczerze mówiąc kabarecik oglądamy fragmenty po latach, ale byłem trochę za młodych realizowałem się to było fantastyczne czy rzeczywiście pod kątem tego co on tam zrobił to temat konglomerat nieprawdopodobnych polskich cech i można powiedzieć, że w tej postaci on zbudował w uniwersum popularność była nieprawdopodobna popularność to potem znowu uciekał, bo to Olga Lipińska mówi w rozmowie że, że nazywano go w ogóle tureckim, że w pewnym sensie utożsamianego z tym państwo niezbyt wysokich latem bowiem bohaterem, ale debetowe podniósł też cechy aktorstwa Gajosa więc, więc można powiedzieć, że Kosa pod najpier w uciekł z tureckiego, ale ten turecki też go w pewnym sensie przywoził no a teraz absolutną rację, że wszystko co robi jest uciekaniem od Janka Kosa i jego determinacja w tym jest nieprawdopodobna, a przy okazji czas rzuca zwrócić uwagę przez uciekał przed nas sposób jednak na niezwykle były perfekcyjne życie jak tamte czasy na stos po wieści w tej książce o stadionach, na które ekipa serialu wjeżdżała pod wjeżdżała na czołgach o tych wiwatujących po prostu kilkudziesięciotysięcznych tłumach też popularność w ogóle nie współmierna do tegoż czym mamy do czynienia Dawid Podsiadło taco Hemingwaya mogą wykupić tak się wyrażę sprzedać stadion Narodowy i to fantastycznie, ale tam się to odbywało na jakiś miejskich stadionach wziąłem górzystym szacunkiem tak dalej tak dalej po prostu wszyscy czekali Piotr Cieplak opowiada w sytuacji, kiedy czekał na Janka Kosa, gdyż takim placu w Opolu Jane Janek Kos nie przyjechał to było dla niego chłopaka bardzo zajmującej przykre doświadczenie, bo ktoś go oszukał, bo tutaj tylko na swego idola gorszy nie pojawił, więc są tego rodzaju historie, ale co prawda Janusz Gajos konsekwentnie ucieka od Janka Kosa potem konsekwentnie de facto uciekał od tureckiego wielokrotnie o tym opowiada starsza Krystyna Janda w ich za bardzo wzruszającej rozmowie o swoim przyjacielu opowiada o tym, że tak naprawdę on reaguje alergicznie, kiedy wciąż pytają go do tego Janka Kosa chciałby rozmawiać o 7 między Jankiem Kosem, a dniem dzisiejszym zagrał trochę ról i dla niego za ich interes taniego te są ważniejsze od Janka Kosa w tej chwili nie zapomnienie nie skreśli swojego udziału w tym serialu jest nie, żeby nie chciał, ale w Balicach ma całkiem dobrze zrobione przy okazji na tamte jak tam też reklam kanony tamte czasy no, więc koniec końców chcę powiedzieć że, że tak rzeczywiście Kosowo jest kwota jest jakaś taka zasada, która rządzi życiem wyborami artystycznymi Janusza Gajosa i w tym Kos wójt Janusz Gajos jest nieprawdopodobnie konsekwentne i tak naprawdę tak się Roszkowski to opowieść o tym, osoba jest także są turecką bóstwo też się pojawia w pewnym momencie, a wydaje się, że jak przestał jakoś zapełnić no, więc NATO najwybitniejsze największych polskich aktorów Janie stawiam tutaj wstępie, jakiej takiej Jasnej klasyfikacja niem Janusz k jest pierwszym największym polskim aktem czy drogi czy trzecim wymienia jeszcze 2 wielu, mówi że po Tadeuszu Łomnickim czy w pewnym momencie taki prymat 3 czy palmy pierwszeństwa dzierży niepodzielnie goście zastąpił na to nie są zawody sportowe, więc miał stworzyć taką klasyfikację na pewno wśród tych absolutnie największych no i coś tak naprawdę możemy się skupiać na kinie gatunkowym i na tym, jaką to wszystko robi inna tym, jaką konstruuje postaci natomiast poświęca roli, bo ciekawe rozmowy z filmem Bajorem opowiada w jaki sposób on grał w filmie tylko jakoś nieszczególnie lubię to kamerdyner, że i o tym, że sam sobie narzucił to, że nauczy się do tego filmu mówi po kaszubsku pewnie mógłby nie mówić po kaszubsku i na początku scenariuszu nie było, że to jego bohater właśnie w ten sposób porozumiewa się, ale stamtąd jest on uznał, że to jest w ogóle nieodzowna część jego roli, więc rzeczywiście mamy do czynienia z zawodowcem z profesjonalistą pierwszej kategorii, które na rzecz swoich prac jest gotów jest gotów bardzo wiele zrobić no i jeśli możemy dziś powiedzieć Janusz Gajos co im nie trudno uwierzyć moim jest osobą trudno uwierzyć miesiąc niespełna temu skończył 80 lat o tym, się rano jest rówieśnikiem Batmana jeśli mamy się pop kulturowych znają, jeżeli Batmana chodzi, więc innych ubrania i Batman, ale ludzie się w ogóle wydaje to nieprawdopodobne, że Janusz Gajos ma 80 lat wydaje się jednak jest duża moc tymczasem to jest 80 pracy życia wciąż wiele wiele lat życia w zawodzie życia w zawodzie, który też było kupione po pierwsze, jakimiś porażkami to nie wszystko szło przecież z prostą linią po drugie, było okupione ogromną determinacją właśnie w tej w tych rozmowach też pojawiają się po sobie pytanie Adam Ferenc tzw. ciekawe informuje, że właśnie determinacja pycha, jeżeli zdaję do szkoły teatralnej 4 × nie pozwalasz mówić sobie, że nie, że to się nie uda to jest zdeterminowane jednak jest tak pewny siebie rynek się uda, że muszę udać, że jednak dążyć do tego celu, jakby w ten sposób, tak więc po prostu w no to jest sytuacja, którą bym powiedział na wielu poziomach życia Janusza Gajosa w sztuce jest wydaje mi się życiem giganta i tyle determinacji to jest to jest moim zdaniem chyba jednak bardziej determinacja i pycha, chociaż pewność tego co on potrafi i co później przecież udowadnia na każdym polu to jest człowiek, który moim zdaniem wynosi nawet ponad podnosi poziom pewnych rzeczy, w których gra nie wszystkiego wybory są udane w tych firmach których, a teraz myślę przyglądają sobie jego w jego jego filmografia to są takie rzeczy, które są delikatnie mówiąc drugorzędne jak n p . Fuks czysta rozrywka nic więcej nawet nawet nie mówię tutaj o filmach takich jak psy czy pitbull, gdzie pierwszy pitbull, gdzie on on gdzie, gdzie ta gatunkowo szła w parze z jakąś obserwacją rzeczywistości w przypadku Pasikowskiego bardzo celną wydaje się to zresztą 11 z najbardziej celnych filmów polskiej transformacji na pewno natomiast pewne rzeczy, które są po prostu czysto gatunkową rozrywką tak jak Fuks czy wspomniany przez siebie konwój on daje im coś od siebie nie tylko jako aktor utalentowany i znakomity tylko po prostu, jakby gwarantuje że, że ten poziom, chociaż trochę podskakuje nie to jest jakiś rodzaj aktorskiej magii i niewielu aktorów ma moc jest chyba po prostu jakiś ogromny warsztatowej pewności to znaczy tego, że jak mówią moi rozmówcy w tej książce Janusz Gajos z pomysłu fantastycznie przygotowany i że partnerowała nie zwiążemy Gajosem mówią młodsi od niego aktorzy przed Adam Woronowicz Jacek Braciak z jest po pierwsze, wyzwaniem pozostaje przyjemnością ciekawie opowiada Grzegorz Małecki roli w teatrze, że Janusz k jest naprawdę nie ma szczególnych tak powiedzieć wskazówek do partnerów wzrostu powiedział wielkiej scenie, która jest koce na gorącym blaszanym dachu wyższej Grzegorza Chrapkiewicza, gdzie gra ojca Grzegorza Małeckiego syna do 40 minutową potworną rozmowę wiwisekcję jeszcze własnych obsesji relacji między, która łączy nienawiści miłości w 1 właśnie o tym czy kiedy mówi na złoty też, że to wystarczy tak bardzo proste, jakby hasła czy wskazówki, które otwierają tych aktorowi, które powodują, że przynoszą dają się każdy staje się trochę jeszcze lepszym właśnie aktorem w przypadku tego Fuksa wypowiedziały się bardzo przyjemny film, ale ma więcej fajne to wszyscy tam był było było to, ale wydaje się, że żądamy stworzy jakiś typ policjanta wywiedzionych Colombo trochę grę może i t d. może takiego Thomas zabawił się tą rolą i nie zagrał tego 11, jakby grał w serialu 07 zgłoś się tylko po prostu nad budową na tej wydawałoby się stereotypowej dosyć postaci takiego policja komisarza zafunduje trochę to jednak dużo więcej wie to taka jego pseudonim zdarza się tylko jakim była przykrywką wobec nieprawdopodobne inteligencji jak skuteczności zabawił się pewnymi, jakby z mitami architektami związanymi z tego rodzaju bohaterem tak myślę sobie, że to jest aktor, który zdobywa materiał albo jeszcze w materiale wizji szansę także dla siebie na zbudowanie czegoś jak ponad zlotemu podniesienie tej roli to ją skwapliwie wykorzystuje udowadnia też chociażby właśnie tę funkcję może jednak jest również wybitnym wciąż jest wybitnym aktorem komediowym i tak patrzy na dziś nawet w pewnych rolach, które kompletnie nie są komediowe on potrafi on potrafi dać jakiś taki jak określić tak czy w takim razie taki trochę lżejszy aspekt coś co sprawia że, że ciężar w postaci zostaje w głowie widza, ale jednocześnie sprawia że, że ta postać zaczyna żyć własnym życiem i to na myśli konkretnie chociażby kler Smarzowskiego państwo o obrzydliwa postać, którą gra, ale jednocześnie dobrze napisanymi dialogami z takimi, które powiedzą kami, które wyrwane z kontekstu przechodzą do popkulturowego życia w stylu złoty skromne on naprawdę sprawia, że ten bohater nie jest wyłącznie takim czarnym najczarniejszych charakterów, chociaż wciąż jest obrzydliwe i wciąż jest przerażający, bo nie chciałbym być banalne, ale Janusz Gajos to jest o czym opowiada Wojciech Marczewski w rozmowie świetny dają bardzo interesującej o ucieczce skierowane przede wszystkim Janusz Galas powiedziałbym w tym konkretnym sektorem, który ma serce ma też ciało, które jest aktorem to jest komplement misji z tym, który powoduje, że te słowa, które wypowiadać emocje, które pokazuje w kinie w teatrze po prostu mają jakiś jakość podbudowy emocjonalną właśnie pod budowę w uczuciach pod budowę w krajobrazie tego bohatera, którego gra zagranie plakatów filmie Smarzowskiego byłoby pewnie prostsze ta postać jest to ona zepsuta jest to potworna postać Gajos zagrał też tego biskupa mordobicia także, dlatego że chciał wziąć udział co mu się coraz częściej ostatnio zdarza jestem za to wdzięczny dyskursie publicznym nas na jakiś temat nie grał wcześniej u Smarzowskiego w tym filmie wziął udział i pan bardzo dobrze zwycięstwo z kim dogadał, ale znowu to nie jest aktor, który sobie ułatwia to jest aktor, który idzie po takich po prostu hasełka i po plakatu owych po prostu jak barwach tak dalej jest aktor, który po prostu gra, która w całości czy też możliwe dlatego pokazuje w tym bohaterze i jego zepsucie i jego strach jego pewność osaczenia i to taką jego sławy wielkopolskiej gest podobnego zagrozili prokuratora prokuratura filmu układ zamknięty Ryszarda Bugajskiego, gdzie pewnie postaci z morzem skoro na wyżej, że tak się wyrażę, ale znowu przechodzi od pewnej lojalności do agresji ten, kto to jest tak powiem rzecz chyba ciekawa aktorstwo Gajosa, ale pojawiają się n p . w takim bardzo wybitnym przedstawieniu Lipińskiej pod tym przedstawienie Hamleta we wsi głucha dolna sprzed wielu lat od tamtego Bukareszt postać, która jest po prostu Klaudiuszem w Hamlecie, ale jest też aparatczykiem po prostu partyjnym takim po prostu chłodniczym tego świata, by tak powiedzieć tylko, że znacznie znacznie mniej sympatycznym grał też kąpielowego i w tym kąpielowym przecież o tym, opowiada o tym opowiada się Bugański w wielu małych gestach temperować nie ołówków ustawianie, jakiego Peda i jego jego nieprawdopodobny ten porządek, jaki wokół niego panuje na jego biurku jego ubiorze i t d. zwolnienie do domu skarżyła mi to Marlon Brando ojcu chrzestnym, który z 1 strony zlecał zabójstwa stąd bardzo się wnuczką i ten świat jego domu świętej rodziny tam oczywiście usankcjonowany włoską tradycją to winnych w innym kontekście dla niego równie ważne związku z tym chcę powiedzieć, że Janusz Gajos sektorem, jakby powiedzieć, który stawia pułapki, bo spod jego lojalności szerokiego gestu tego takiego powiedzmy sobie, żeby prostoty w tym wszystkim zwróćmy uwagę genialną scenę człowieku z żelaza, gdy spotyka w knajpie jako wiceprezes rady komitetach za postać nazywa z tym płaconym Marian Opania, którego główną rolę redaktora Wing lata czy Intela na pamięć oglądamy Gajosa, który w Zarze po prostu jest ogolony jakiś nogi od kurczaków to już ustępuje po pobrać pomiędzy tymi pomiędzy tym, że akcję po prostu wydaje dyspozycje jak po prostu rasowe aparatczyk też przerażające sceny przerażająca przerażająca postać, ale to wszystko nie bierze w tym, że Janusz Gajos od początku do końca gra pana pana czarnego tak powiem Janusz Gajos podjął wolności własności pewnej takich pseudo przyjazności po po kolei pozwala nam po wypatrywać sobie warstwa po warstwie dociera, że tego potwora, który w środku się krajana Krystyna Janda, mówi że nikt jakoś nie grał ubeków właśnie aparatczyków partyjnych tego takiego muru partyjnego czy mu dawnego reżimu miał w tym taki miał w tym, że tak powiemy niesamowitą jakąś jakoś łatwo też czas, by opowiedzieć i po prostu do tych Europa reżysera bardzo pasował, ale jest też powodował, że tego wymykały się stereotypowi tak, ale z drugiej strony myślę sobie, że bardzo ciekawa jest chyba lektura tej książki, bo to zupełnie książka jest prywatnie to zwolnienie w związku z takich rolach, których potrafił pokazać np. szaleństwo pokazy zapadającego się sobie siebie bohaterek wahadełko Bajona, która grała była 1 z pierwszych tego rodzaju wypowiedzi wyzwań, które dostał zagrał chyba wspaniała no oczywiście mówię o tym, Cezarów trafne, bo tam jest to dużo bardziej skomplikowany jest raczej we współczesnym teatrze pomijam te czasy peerelowskie, który mówi, że wtedy publiczność też częściej więcej chodziła teatr czy we współczesnym ma taką rolę, która była twoim zdaniem jakimś właśnie takim, bo krótko mówiąc popkulturową ławeczką to materiałach czeka regularnie była ławeczka była pełna kultura kiedyś był taki świetny spektakl w teatrze powszechnym sympatykom wg sztuki sama Sheparda został sfilmowany grał tam Władysławem Kowalskim z Ewą Białkowską Katarzyną Herman między inaczej nie miał co obsadę to było znakomite to tam robił to, bo zostaną gdańskie kino przeniesione na na deski teatralne w teatrze powszechnym w teatrze Narodowym w tym od dawna gra udrękę życia np. Anną Seniuk to nie zacznie popkultura wazie, ale jednak tatę mówi o tym, mówi dyrektor teatru Narodowego Jan Englert, który także partnerem scenicznym przedstawieniu tym garderobiana znowu rzecz, którą kiedyś ego Albert Finney w kinie legendarny ustawień w zapasie wicemistrza jakiem w teatrze powszechnym wersja Zygmunta Hübnera też było nie tylko ono w teatrze Narodowym Janek gra sera, a garderobiana Janusz Gajos no właśnie to jest pozycja nieprawdopodobna w tym zawodzie i w jeśli chodzi o porozumieniu z publicznością Janusz Gajos jest facetem, który Dawid Podsiadło stadiony sprzedaje widownie teatralne w bez punktu myślę, że dwójka polskich aktorów, którzy tak działają na publiczne dwoje jedno jest Krystyna Janda, która ze swoim wielkim przedstawieniem potem zapiski z wygnania zjechała cała Polska, ale na inne i inne spektakle wyprzedaje sceny operowe monodramy Janusz Gajos polskie spektakle pojawiają się na Śródce repertuarze teatru Narodowego to Jan g jest najprostszy sposób, jakby sprzedawania sal obsadzenie Janusza Gajosa koniecznej orzekł, że ludzie chodzą po nie rozwiążą tego zajmuje się identyfikują, zanim chcą iść i dlatego to jest też taka pozycja taka popularność Janusz Gajos decyduje co chce zagrać co jest Nc wszelkie naturalne nie ma niczego dziwnego przy artyście tej pozycji o tej renomie w tej wadze w tym zawodzie Janusz Gajos po prostu Voo ma niepodważalną pozycję w Polskim teatrze w teatrze Narodowym także wszyscy to jakby rozumieją szanują też wydaje dla wszystkich naturalne i co jest bardzo ważne i mogę w tym właśnie chyba spuentować naszą rozmowę, bo my też dotyczy też tej popkultury, które muszą też kina teatru myślę mamy niedosyt trochę czy szukamy takich artystów takich postaci w ogóle, która nawiązała z nami Przymierze ze nawiązałem z nim jakiś rodzaj porozumienia kiedyś mówiło się o tym czy teatr w ogóle Przymierze z publicznością dzisiaj ludzie dodatku chodzą jak najbardziej nie potrafię powiedzieć na piśmie z publicznością mamy cel jest natomiast myślę, że z pana pełno pełną odpowiedzialnością Janusz Gajos ma Przymierze z publicznością, że publiczność uwielbia Gajosa nie wiem czy Janka Kosa już są to inne jest inne pokolenie jednak i zobaczmy sobie co się dzieje, kiedy Janusz Gajos w sposób fantastyczne opowiada zresztą Piotr Cieplak, któremu w tym monodramie pomagał nam się za miasto Arras w teatrze Narodowym najmniejszej scenie w marynarce i 1 krzesłem kilkadziesiąt osób to bardzo kameralna widownia patrzy słucha go w absolutnym skupieniu totalnej ciszy w związku z tym zachęcam państwa oczywiście jako ten, którym przed, którym otworzyło się tych 21 rozmówców, żeby opowiadać swoim partnerze przyjacielu współpracownikom do Poznania sylwetki charakteru tego człowieka, bo to nie poprzednia postać wybitna wielki aktor i fajny gość i taki właśnie wymykające się różnego rodzaju zaszufladkowania myślę, że nie tylko kasowy nie tylko tureckiemu, ale można było powiedzieć, że może całe życie Janusza Gajosa polega na takich ucieczkach do przodu skokach obok zarówno świat kina i to również kino w tym rozmawiać zwykle, czyli popkulturowe jak też teatr coraz bardziej też ze sobą miesza, więc Janusz Galas z takim być może punktem wspólnych różnych sfer rzeczywistości no i jeszcze jest jeszcze 1 rzecz, która daje się w tym kontekście dosyć istotna Janusz Gajos jest absolutnie osobą, która chroni swą prywatność nigdy niema żadnych pudełkach niema go w plotkarskich gazetach nie opowiadał swoim życiu wszyscy wiedzą, że jakby stróżem tego ich wspólnego życia jest również jego żona pani Elżbieta ale, ale od rolet jest stała oczywiście wiele osób o tym, wspomina a, ale to moim zdaniem to sprawia, że on nas jeszcze bardziej dodatkowo fascynuje jako jako ten aktor sceniczny filmowy telewizyjny, bo tak naprawdę dla większości z nas jedyny sposób żeby, chociaż trochę go poznać czy poznać twarz, którą pokazuje o tym wszystkim można przeczytać w rozmowach z fantastycznymi aktorami aktorkami reżyserami czwórkami w książce przyczajony geniusz Janusz Gajos 27 powieści przypominam premiera 16 października wydaje czerwony czarny, a państwa moim gościem był dzisiaj autor książki krytyk teatralny Jacek Wakar dziękuję dziękuję bardzo ja nazywam się Jakub Demiańczuk to był podcast popkultura wyrwany kontekst popkultura wyrwane z kontekstu podcast Jakub Demiańczuk zawsze w piątek na to kasa Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPKULTURA WYRWANA Z KONTEKSTU

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!