REKLAMA

Orzechy - jedzmy nie tylko od święta!

Data emisji:
2019-10-16 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:23 min.
Udostępnij:

W tym tygodniu o orzechach. Rozwiń »
Powiedziałam już o ich dobrym wpływie na układ sercowo naczyniowy. To dzięki obecności jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowym.
Ale orzechy to także bogactwo białka, witamin z grupy B, witaminy E - szczególnie migdały i orzechy laskowe. Także składników mineralnych jak magnez, żelazo, wapń, potas, cynk, sód. Ich zawartość w różnych rodzajach orzechów jest różna.
Orzechy dostarczają też fosfor, co jest mniej korzystne; jest go dużo w przeciętnej polskiej diecie, a jego nadmiar utrudnia wykorzystanie wapna.
Natomiast wysoka zawartość witamin z grupy B i witaminy E korzystnie wpływa na pracę mózgu i kondycję skóry. Ze względu na dużą ilość białka są bardzo ważnym elementem w diecie wegetarian.

Jedzenie orzechów wzmacnia układ nerwowy i krążenia, zmniejsza ryzyko zawalu serca, udaru mózgu i niektórych nowotworów.
Według zaleceń dotyczących zdrowia publicznego, garść orzechów - ok. 28 g dziennie, pomaga zapobiegać otyłości i cukrzycy typu 2. Zwiń «

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!