REKLAMA

Lexus UX 300e oraz elektryczne samochody użytkowe

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2019-12-04 19:40
Audycja:
Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Czas trwania:
12:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry czy państwo jest codzienny magazyn motoryzacyjny w radiu tokfm redaktor Sławomir Paruszewski Cyganka kłaniam się pięknem mamy dzisiaj, a dzisiaj mamy przyszłości powiem ci, że żeśmy sporo mówili od trojga 3 dni nawet w zeszłym tygodniu różnych modelach opowiadaliśmy, ale są też targi motoryzacyjne w Chinach w takim mieście guan Zhu jak się dowiedziałem po Polsce, że tak specjalne letnie medytował nad tym co ostatnio mówiliśmy o Rozwiń » napędach hybrydowych mówiliśmy sporo przy okazji toyoty mówiliśmy, że los Andrzej le jest pokazywana Toyota doładowana wnioskach wszystko naprawdę mówi oraz karafka czwórka no i tak zastanawialiśmy się jakaś konkurencja właściwie jest teraz można jeszcze dojść do wniosku, że konkurencja jest wewnętrzna też dla Rabki czwórki w koncernie toyoty, bo jesteś Lexus RX, przez który z nowym modelem i nie zapominajmy, że pod maską Lexusa ich też jest taki napęd hybrydowy 20180 kilka koni miał okazję jeździć w tym roku na wiosnę i potem wlecze i benzyną i samochodem z napędem hybrydowym mówi mówi o kiksie i powiem, że wcale mnie tutaj Toyota poszła naprawdę na ostro, bo tak bardzo promuje hybryda tak zrobili dobry samochód z silnikiem benzynowym o 170 konny 20 potem ci w miarę oszczędny całkiem sympatyczny sam został x niezwykle udanym samochodem jest oczywiście może się tam jak zwykle przyczepić, że trochę za bardzo koncepcyjne stół pasek z przodu, ale każdy musi coś innego po czasie przedstawi dziś nie ja mówię tak ogólnie każdy może się przyczepić, ale na to rzecz gustu wyglądu akurat akceptuje x uważam że, o ile pierwszy cecha to rzeczywiście budę w cudzysłowie oryginalny to ich z autem po faceliftingu jest bardziej taki oswojony tu x od początku jak go wprowadzono na początku tego roku już wersję koncepcyjną jest do zaakceptowania Izbą nie zmienią, ale Lexus chciał coś zmienić no na i dorzucił coś jeszcze dobrać sobie, że pierwszym seryjnym lexusem elektrycznym będzie właśnie u x ten u x elektryczny jest prezentowany już w Chinach symbol tego samochodu 300 wygląd właściwie tak jak patrzyłem i z tą chyba nikt tutaj nie będzie żadnych robił cudów ani specjalnie kombinował to ma być samochód bardzo podobny do spalinowego do hybrydowego, więc pod maską są główne zmiany moc 150kW to będzie ponad 200 koni baterie pod podłogą kabiny pasażerskiej znowu będziemy się zastanawiać co tak dużo do 200 koni w takim samochodzie w przypadku napędu elektrycznego to jest sporo, ale rakiety chyba tego nie zrobi z tego nie zrobi jak sądzisz o 200 koni Elektryku co mamy 200 konnego takiego zależy też na 130 park konny Peugeot już przyspiesza, ale malutki mały 200 ósemka już przyspiesza 8 sekund setki, ale do już mówił pół tony i zostanie nie mówi elektryk mówi dołóż macha bowiem, że Lexus aż tak do nas umorzenia tak, ale rzeczywiście Lexus będzie wiadomo, że część no dobra teraz tak zasięg, bo to ważne jeśli chodzi o elektryki niektóre firmy już twierdzą, że nie będą ścigać zasięgi zależy im na to, żeby samochód na tym, żeby samochód nie był zbyt drogi natomiast, żeby zapewniał taki komfort, że musi się zastanowić co chwilę ziem, kiedy masz ładować jedynie, że takie 200 wg wójta km zasięgu to wysoka jak myślisz no tak chociażby Honda z tym modelem, który jak ostatnio oglądałem, bo jeździłem metro po raz kolejny po pół roku już trochę przyzwyczają do tych obrazów ZUS z kamer wiesz, gdzie działa nie w miejscu lusterek, ale Honda UE ma to rozwiązane też w ten sposób wiesz, że też ma obraz z kamer no i ta Honda teoretycznie tak już, zamykając temat hondy lusterek kilka rzeczy obrazu skaner 200, a jak myślisz jak Lexus jakich rzeczy robi 500 zrobi 150, a myślę zrobić wszystko no zrobił tak co ma sens, bo powyżej 300 brzmi dobrze jeszcze nie jest jakieś szaleństwo ani nie za ciężki 350 wg 2 Pp to na pewno wiadomo tutaj co cieszy co leczy na samochodach elektrycznych, bo też czasami mówimy opowiadamy jak to jest tym z tym życiem i skoncentrować się bierze, ale jednak jakieś takim samochodem elektrycznym jest cichutko to czasami w ogóle zapomina, skąd ten prąd siebie tak, że może nie jest taki Super ekologiczne jak by się mogło wydawać oni miejscowe ekologiczny, bo nic drużynie lecz, ale ten proces się piwa na oglądu, dlaczego nie określił zobowiązanie no, więc dlatego mówię, że w tym przypadku, że to jest Cichy samochód Super pracowity upłynął od mówimy o tym, często można znaleźć również w polemikę z absolutnie wszystkim wystawioną oceną zostaną na jakiej znalazł się nasz wątpić w skuteczność szczepionek to ani podsumują dziś mówię to, że jest zły warto w tym wszystkim zachować jakiś taki zdrowy rozsądek to zaś, a i ale, ale też niekoniecznie własne zdanie tak to znaczy, a to już było wiele razy już było wiele razy podnoszono, że zaletą, że po pierwsze, to, że tutaj w Polsce nie produkujemy jeszcze prądu ze źródeł odnawialnych tyle ile powinniśmy tyle ile byśmy chcieli to nie znaczy, że mamy się mocą elektryczną motoryzację pilną mówię, że są kraje, gdzie 90% względem odnawialne i wbrew pozorom też oddychamy czystszym powietrzem dzięki temu może oni tak po drugie, jeżeli nie zaczniemy mieć już od czegoś trzeba zacząć jak zacznie inwestować na energię odnawialną to będą, a po co nam to przecież nie mamy elektrycznych samochodów jak zaczynamy mieć elektryczne samochody to po co nam mogą nam przecież nie mam energii odnawialnej już to wszystko musi wejść na swoje tory i chwilę musi potrwać niech sobie niech sobie chwilę potrwa, ale ja bardzo głęboko to, że niedługo w Polsce również będziemy mieli dużo elektrycznych samochodów na drogach no i że dużo z nich będzie zasilanych z domowymi instalacjami fotowoltaicznymi u mnie w domu na pewno coś takiego będzie na pewno będzie sensu się wydaje, że w ogóle generalnie wszyscy stają się coraz bardziej niecierpliwi chcą mieć od razu tak szybko i najlepiej jakby mógł to efekt elektryka kupić jeszcze rybą był 2× tańszy, ale może być tu od paru dni no właśnie o tym, też będzie mówić dniem 30 za tydzień, ale na koniec pytanie do słuchaczy, ale na pewno znasz odpowiedź jak to z luksusami było one zwykle były najpierw oferowane w stanach w Japonii i teraz pytanie jest prosty, że będzie tym razem oferowany najpierw w Chinach najpierw Chin czy jak zwykle w Japonii czy w stanach wyjątkowo łatwe są twoje nie, bo nie kradną nie trafiły z polską wieś będzie też w Chinach na pewno, ale jest jedno jest pewne, że rok przed Japonią będzie oferowany w Europie i to jest ciekawostka już w przyszłym roku startują w Europie lexusy elektryczne, a w Japonii 2021 to jest dla mnie jest w Chinach, a w Chinach oględnie nie nie ma możliwe w Chinach jest już od zeszłego tygodnia śnie to już polskiego oraz targów tylko poprosi, o czym niewiele zmienią na pewno na pewno w Chinach będą i nie zdziwiłbym się, gdy były rzeczywiście tak samo szybko jak w Europie, dlatego że w Chinach jak już kiedyś mówili w pierwszej dziesiątce modeli najlepiej sprzedających elektrycznych jest chyba 5 chińskich połowę zresztą nie znamy, ale trudno może do Chin warto pojechać rikszą szanować to już tak skoro jesteśmy przy samochodach elektrycznych mieliśmy okazję ostatnio pojeździć w volkswagena craftera, żeby to było tanie to nie powiem, bo to ponad 300 000zł, żeby miał wielki zasięg to też nie powiem to na 1 ładowaniu można było przejechać 130140150 km maks, żeby to był jakiś superszybki też nie powiem, bo prędkość maksymalna była ograniczona do 90km/h chce ono myślałam, że dostawa będzie się miała już widzieć tutaj, gdyby nie były mile, ale może mi wyszło tak żeśmy opowiadali o tym, samochodzie, a już po kilku dniach jazdy tylko wyobraź sobie, że jest tak zgodnie z przepisami, że po prostu nie miał okazji sprawdzić się rozpędza ponad 90 na godzinę na obwodnicę właśnie i w specyfikacji zobaczyłem, że jest ta prędkość ograniczona do 90 godzina i żeśmy żeśmy jakoś tak bez przekonania tę informację podali, że to pomyłka, ale potem faktycznie wyhamuje myślę, że Hanna na drogę, jaką jest ograniczenie do 100 na godzinę niestety dostały się rozpędzić ważne, że to zobaczyła bo, jakbyśmy skład próbował wyprzedzać nagle, by się okazało na obwodnicy nie dajesz rady, by ona złudzeń to nie byłby wielki problem byłby oznaką był zaskoczony tak to wszystko racja tras, a to jest samochód, który mówi elektrycznym traktorze, który wbrew pozorom istnieje zamówić potrzebne auto niesamowicie przydatnym pojazdem niedługo ta oferta będzie rozszerzona na razie pod uwagę elektryczny Crafter ma zaraz będzie Value i będzie ekspert, czyli to będą samochody koncernu Pesa opel vox hol i a będzie to jeszcze pewnie Toyota proces, a no i będzie też parzą ekspert w wersji elektrycznych wersji elektrycznej to jest i to jest to proszę państwa już jest ważniejsza niż wszystkie, dlatego że my samochodami takimi zwykłymi osobowymi z punktu dojeżdżamy do punktu, by potem stoi natomiast to są samochody, które dowożą nam paczki rozłożoną pocztę przywożą nam zakupy to są samochody lekkie samochody dostawcze takiego 3,5 tony, a dowożą towar do sklepów, jeżeli tego pojawi się więcej to są samochody, które robią dużo więcej kilometrów w ciągu dnia i one właśnie bardzo często w mieście to robią tam, gdzie wielu cudzych, a może właśnie nie będą zanieczyszczać natomiast ich z nie znamy jeszcze cen natomiast wiemy, że będą 2 dostępne opcje pierwsza będzie miała zasięg do 200km dróg będzie miał zasięg do 300km na 1 ładowaniu po prostu w zależności od tego, jaką firmę prowadzić czy jest to mała firma budowlana, która dookoła komina tzw. dowozi ludziom styropianu, a sama itd. tak dalej czy jest to coś co robi dziennie ponad 200 km dziś w Wiedniu korzysta zastanawiam się jeździ bardzo często tak bardzo duże non stop no no i ten zasięg 200 km może być za mało nie rozmawiam często rozmawiam SA na właściciela firmy budowlanej, a który jak powiedziałem, że 150 km lubić wystarczy, że tylko co nie będzie do 200 Chełmno wiadomo ono tak to jest oczywista natomiast jest także samochód rybę po 6072 ruch to 80 km, ale dziennie jest nikt ci jest jak jest jakaś ekonomia tych działań i jak zamawia taksówkę to ona, jeżeli mieszkasz na Żoliborzu to ona raczej przyjedzie z najbliższej okolicy, a nie z Ursynowa, robiąc 30 km i jak przeżyciem 200m np. boli noga tylko tyle za przejazd nie będzie potem wracać na postój taksówek na Ursynów kuracja się mieć 22 jak jest tutaj jak ta ekonomia działają też, jakby załóżmy, że aż do rozwieszenia 10 paczek w promieniu 10km i to nota to na pewno się odbywa dzielnicami to niema wątpliwości, chociaż nie dowozimy towar do sklepów, ale w takim razie mówić o 200 km to spokojnie, a 300 używa już 300 to w ogóle, więc może nie warto dopłacać, a na jutro zapraszamy również jutro dzień testowy jutro głównym bohaterem Skoda kami, ale coś powiemy o innych SUV-a skody, bo jak wiemy w skodzie to SUV nie zawsze były sprzedawane, o czym mówiliśmy w poniedziałek prawda w ofercie są od 10 lat dopiero całej warszawskiej z bankami dziękujemy, by jutr Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!