REKLAMA

Od dziś obowiązkowa jazda na suwak. Jak powinni zachowywać się kierowcy?

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2019-12-06 18:40
Prowadzący:
Czas trwania:
12:57 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Maciej Zakrocki dzień dobry ponownie ostatniej części naszego spotkania porozmawiamy o ważnych zmianach, które dzisiaj weszły w życie jeśli chodzi o ruch drogowy coś co nazywamy w skrócie obowiązek tworzenia korytarzy życia oraz jazda na suwak przypomnijmy raz jeszcze o co chodzi przede wszystkim jak się należę do tych nowych zmian stosować studio pan Wojciech Pasieczny emerytowany policjant komendy stołecznej policji wydział ruchu drogowego dzień dobry dzień dobry witam Rozwiń » pana witam państwa to co suwaka zaczniemy w morzu słabo, tym bardziej że teraz akurat pewnie mnóstwo ludzi jedzie, bo jest taka pora jeszcze godzin szczytu to może słuchają się przyda myślę, że się przyda, dlatego że już słyszało pewnie osoby w mediach ktoś, w jakich mediach nie, w jakich puszczony zostanie formacji, że suwak nie dotyczy autostrad z podobnego dotyczy wszystkich dróg zacznijmy jeszcze raz tego co to jest Otóż chodzi o to, że jeżeli im kończy się pas ruchu np. 2 robi się albo 3 robi się 1 i występuje problem kontynuacji jazdy poprzez nią utrudnienia w ruchu dużo dużo dużych pojazdów wówczas należy stosować czas na suwak, czyli spuszczać na przemian, czyli kierowca puszczamy kierowcy, który idzie tymczasem kończąc musimy znowu Spasa kończącego się ten, który jedzie pasem głównym, ale uwaga dotyczy to końcówki tego pasa, który zanika, czyli suwak nie jest obowiązkowy, jeżeli jest na początku w środku kilkadziesiąt kilkaset metrów przed końcem zanikającego pasa tylko przy końcu pasa i jest 1 bardzo istotna zmiana, jeżeli z 3 pasów robi się 1 to pierwszeństwo ma na prawym później te należą do PJN, czyli środkowe czy, jeżeli będę w ośrodkowym pan będzie oprawy realizator dźwięku będzie Cholewy najpierw pan zjeżdża następnie realizator i dopiero na końcu okład to rozwiązanie bardzo się podoba, dlaczego ma być przepraszam okresie nie tylko Jeremy, który musi wpłacić 2 czy nie lepiej zrobić także prawy środkowy lewy środkowy prawej i rzeczywiście na sucho, ale cóż ustawodawca tak to przewidział myślę, że trzeba się do tego stosować w Alto spróbujmy sobie wyobrazić, bo często w tych w takich sytuacjach właśnie pojawia się w nas taka złość, bo znak drogowy bardzo często dużym wyprzedzeniem informuje o tym, że kończy się pas i do tej pory mieliśmy taki rodzaj zachowań, że ci, którzy już uważają się właśnie za kierowców dżentelmenów widząc, że taka sytuacja będzie miała nie wiem wezmę za 300m miejsce ustawiają się na tym pasie, który ma dalej być, w którym mamy dalej jechać no, a ten cwaniak leci właśnie powiedzmy, że z lewej strony kończy się pas i leci tam się wciska mówimy, ale to już nie będę mówił tak to my kulturalnie stoimy czekamy aż tam wieziemy, a ten cofania się wciska, a teraz się okaże, że ten trwania będzie miał rację, bo no, bo dziś siedzieli tak na suwak trzeba go wpuści no ja tu nie mówił w tym przypadku obecnie taką cwaniak, ale rzeczywiście to, o czym pan redaktor tak było, że osoby to zresztą nawet można obserwować często w lusterkach bocznych obserwuje co się dzieje na świat na Wisłostradzie wiadomo, że rozpad wypas się kończy przy Sanguszki tamtych okolicach, więc widza w wyskakują pełną prędkością my tu pomału, bo korek jedzie do końca się wpłynąć wciska no to cwaniak tak to jest dzisiaj przepisów inaczej, jeżeli są utrudnienia spowolnienia ruchu również na tym pasie i będziemy wpuszczać dopiero na końcu często było także do 7 wie, że ktoś na środku kilkadziesiąt dalej kolejne kilka metrów dalej kolejny się drogami wpuszczał miał się to emeryt zniesienie pieszy i dość widocznie nie wiedzą jest emerytem zysku z tym się nie spieszył się dużo czasu to oni mają jakieś większe obowiązki oczywiście przesada, ale ja się też dobre rozwiązanie pośród uwagę że, odkąd zaczęto mówić usuwa parę lat temu suwak zaczął funkcjonować samodzielnie bez oznakowania bez bez bez przepisu troską po prostu prawnie usankcjonowano i podkreślono, że to ma zastosowanie pod koniec o tym, pamiętać, ale jeszcze w końcu ten wątek, o którym powiedziałem, czyli dzisiaj to już będę się ukrywał, że jakiś cwaniak się wpycha tylko się wszyscy powinni jechać do samego końca możliwymi pasami, które są dostępne i po prostu na samym końcu się pasować tak wtedy SUV-a korzyści rzeczywiście wtedy ruch odbywa się płynnie więcej samochodów w stanie przyjechać na sytuację, gdy ktoś tam w środku zaczyna się spychacz blokuje i ten pas kończący się ten pas często, który jest na wprost jak liczbę świadków takiej sytuacji na autostradzie w Niemczech jechaliśmy na narty, gdzie kierowca autobusu, który jechał przed nami zablokował właśnie ten lewy pas, żeby nie było możliwości jazdy do końca i kończenia na końcu jak pan sądzi jak bary stacje w tym autobusie to się domyślą dobrze czy to jest oczywiście teraz też tak jasno sformułowane wyjaśnia pan też między nimi ten sytuacjach są 3 pasy, które się zwężają do 1 to jest jasne, ale no rozumiem, że skoro jest taki przepis to jeszcze ktoś policja drogówka będzie oceniała zachowania i rozumiem, że na równi to również jest o sankcja w przypadku łamania tej zasady 2 tak, jeżeli ktoś nie zastosuje do tej zasady oczywiście będzie podlegał postępowanie mandatowe Emu natomiast są tak nie bardzo liczy na wzmożone kontrole, bo jak państwo zapewne wiecie widzicie tych patroli ruchu drogowego jest naprawdę bardzo one naszych ulicach od kilku lat nie był nigdy kontrolowane np. w tym roku dwukrotnie jadąc w długi majowy weekend na Mazury z powrotem na Mazury z powrotem nie widziała 1 patrolu na tak uczęszczanej trasie także blok, chyba że na początku celem stosowania wzmocnień to głęboko do serca będą chcieli kierowców dyscyplin zdyscyplinować przyzwyczaić do takiej jazdy a jakie w przypadku takiego pasa, które moglibyśmy nazwać rozbiegu owym także zjeżdżam wjeżdżamy z bocznej drogi przez kawałek mamy tylko jest dokładnie to taka sama sytuacja tak tak samo działa suwak właśnie tutaj w zależności, jakie będzie to oznakowanie pionowe, dlatego że dla części ten pan sobie głowy to jest albo podczas włączania się ruchu np. ze stacji paliw z miejsc obsługi podróżnych albo drogi podporządkowanej i ten kierowca nie pierwszeństwo, ale jak dojedzie do końca tego suwaka do końca każdego pasa to też należałoby go wpuścić, bo jedzie pasem, który zanika dobrze to porozmawiajmy teraz o obowiązku tworzenia korytarzy życia to rzeczywiście było coś co szalenie irytowało szczególnie oglądaliśmy jakieś takie materiały zablokowanych dróg autostrad, gdzie no właśnie karetka nie mogła się czy straż pożarna przebić jak to wygląda z punktu widzenia teraz tego nowego przepisu też dobrze by takie sytuacje media to pokazywały, bo na różnych forach, gdzie kierowcy niektórzy tym korytarzem życia pod prąd jechali, żeby opuścić autostradę, tak więc to w ogóle jest kuriozalne zachowanie, o co chodzi o to, że życie chodzi o to, żeby samochody, jeżeli jedzie po jest przerywany albo pojazd, który jest służby pojazdy służby drogowej albo pomocy drogowej miał możliwość przyjazdu, jeżeli będą 2 pasy ruchu to wtedy kierowcy tych pasów zjeżdżają na prawo, ale sprawy jak na prawej krawędzi jak najbliżej lewej, jeżeli pasy są wąskie, bo nie zawsze da się ten trzeci pojazd zmieścić na wąskich jezdniach to można wjechać na chodnik można jechać również na pobocze, żeby ustąpić miejsca, czyli zostawiamy szrot zostawia myślą natomiast, jeżeli będą 3 pasy ruchu bądź więcej to wtedy zostawiamy przerwy pomiędzy lewym skrajnym pasem i tym, który jest po prawej stronie lewego Chile, gdyby najbardziej nowości przesuwane wszystkie samochody wjeżdżają sobie prawą stronę lewy zjeżdża na lewo i zostawiam lukę pomiędzy lewym pasem albo środkowym samochód i środkowym albo ono w kolejnym tak zależy od tego ile będzie natomiast po panu, że kilka dni temu gdzieś ten przepis nie przed widziałem moim zdaniem bardziej kuriozalne kuriozalną sytuację, gdzie jako radiowóz policyjny z włączonymi sygnałami uprzywilejowania to ponoć płaskiej 3 pasy ruchu ja no być znaczne przepisy w ogóle podchodzą do tego, że takie pojazdy powinny jechać tym nazwijmy to lew ska niemożliwym zwolnionym korytarzem zjechałem na krawężnik pojazd przede mną teza też radiowóz pojechał pomiędzy pasem lewym pomiędzy pasem prawym ośrodkowi czek nie respektują tego przepisu wprawdzie jeszcze nie wszedł, ale myślę, że należałoby dawać dobry przykład już wcześniej przez panów policjantów można byłoby wlepić mandat, gdyby coś było po wejściu przepis no podejrzewam, że uzasadni to by ktoś np. jednak kierowcy nie zastosować na tych innych pasach do takiego do takiego przyzna pan także, jeżeli chodzi o pojazd policyjny oznakowań to tym bardziej powinni te zasady respektować co trzeba taką osobę niepisana zasada, że zostawia się ten pas pomiędzy lewym ośrodkowi proszę, by właśnie jak to jest w przypadku autostrad, dlatego że też jakość byliśmy przyzwyczajanie jak stopniowo tych autostrad było coraz więcej no, że jest coś takiego na autostradzie jak ten pas techniczny akt ten, który jest z prawej strony jest oddzielony czytam jest namalowana ciągła linia no czasami, toteż widziałem również poza polską szczególnie w sytuacji jakiegoś korka, który tworzył po tym, jak gdzieś był wypadek, że właśnie te uprzywilejowane pojazdy sygnałami jechały tym pasem technicznym no tak, jeżeli nie będzie utworzony korytarz życia to rzeczywiście pojazd, który musi wniosek o pomoc przemieścić jak najszybciej może korzystać z tego pasa to nie zabronione dlatego, że to jest przewidziane ma prawo stosować do niektórych przepisów ruchu drogowego pod warunkiem zachowania szczególnej zdolności wszystkiego, czego takim pojazdem i tutaj są takie sytuacje to słusznie dopuszczalne jest, aby tego pasa korzystali kierowcy to nawet nie sytuacja, gdyż akcja ratunkowa trwa nadal na drodze tylko o to, żeby przejść, by szybciej pojechać tak, bo po wszystkim sami jadą samochody to można zaobserwować wiele takich filmików kręconych, gdzie kierowcy usiłują tymczasem właśnie technicznym jak pan określił wyprzedzić inne sprawy strony notabene co stwarza potężne zagrożenie, ale właśnie to chodziło też o to dlatego nawiązałem jak to jest w kontekście tego korytarza życia czy, jeżeli jedziemy autostradą jest ten pas techniczny z prawej strony to samochody, które jadą prawym pasem mogą wtedy wjechać na ten mogą wjechać na ten pas tak jakby na pobocze na innej drodze oto, żeby zrobić miejsce na tym no lewym, żeby możliwym wolnym pasie ruchu trafili tutaj akurat nią nie jest taki rodzaj wykroczenia, że blokuje ten pas, który właśnie też nie wolno nigdy blokowaniu niezależnych powiadomienie nie jest to wykroczenie, jeżeli będzie to wymagało zjechania po to, żeby przepuścić sposób granatu sam się, że to taki sposób nie powinno być, bo jeżeli będziemy, jeżeli ten pan samochód jadący lewym pasem zjedzie jak najbliżej krawędzi albo nawet wiedzieć częściowo na no ten pas rozdzielający jezdnie to pozostałe muszą zjeżdżać wystarczy miejsc, ale jeżeli zjadą po to, ustąpić miejsca nie nie będzie wykroczenie to będzie ono po prostu pokazywanie czy respektowanie tych przepisów to na koniec zapytam zawsze się, mówi że jak można do zdrowego rozsądku się odwołać trzeba się odwołać do kieszeni niewłaściwe zachowanie w kontekście tego pasa czy korytarza życia czym grozi grozi mandatem natomiast państwo nie wiem, jakiej wysokości, bo nie doczytałem się jeszcze niedzieli dniem czytali Kato był zmieniony być może nie, jeżeli jest określony od 20500zł, jeżeli określone takie będzie przewidywał taryfikator na ten sam się to nie kara jest najważniejsze tak oczywiście istotnie co, żeby dać innym szansę na przeżycie, bo trzeba pamiętać o tym, że te pierwszym po wypadku najbardziej istotne, że wtedy trzeba tej pomocy udzielić to jest oczywiście kluczowe, ale co z tego jak nieraz widzimy właśnie takie sytuacje, że aż szkoda gadać przez państwo spokojne jazdy spokojnego weekendu pan Wojciech Pasieczny emerytowany policjant komendy stołecznej policji wydział ruchu drogowego z nami dziękuję bardzo dziękuję dziękuję też kolegom, którzy pomogli przygotować audycję to strzelecki wydawał realizował Adam Szurek po informacjach kultura osobista Marta Perchuć Burzyńska, a ja się z tym jutro o siódmej rano weekendowym poranku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA