REKLAMA

Jak prawidłowo siedzieć? Skąd biorą się bóle kręgosłupa?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2019-12-08 11:40
Prowadzący:
Czas trwania:
17:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rusza na zdrowie powinien i poproszę, żeby takich Dzięgiel nam wybrzmiał na sam koniec naszej audycji, żebyście państwo kojarzyli to dość dokładnie przywitaniu gości z nim Michał Dachowski dzień dobry dzień dobry wszystkim magister rehabilitacji, który dziś opowie nam właściwie to instruuje mnie samego początku czy po pierwsze, da się dobrze siedzieć po drugie, czy bieganie jest zdrowe jeśli tak to w jakim wymiarze najczęstsze wady postawy u osób dorosłych, a nie dzieci Rozwiń » no i i właściwie to Celej bóle kręgosłupa, bo to jest dość, że to jest pytanie to jest pytanie, które najczęściej, bo inaczej kwestia, którą chcą poruszać nasi słuchacze, więc idei w sukurs i dlatego dlatego dziś taki temat naszego spotkania to zaznaczamy tych tego zadania oraz myśleć w nie da się przewidzieć takie trochę złudne i dobrego podejrzewa to siedzenie musi pan iść do nie wiem zakładu karnego powiedzieć nie wiąże się ze nie zdarzy się jak nie usiądziemy to nie zrobimy przydługie utrzymanie pozycji będzie złe czy to będę leżał należy też burze jak uderzenie było takie Super szpitale były same zdrowe osoby Intela rząd zresztą byłoby Super, więc każdą pozycję jako utrzymają przez dłuższy okres czasu będzie w jakim stopniu na szkodzące oczywiście można usiąść lepiej i gorzej, ale nie możemy się osobę lekarz powiedział Super idealna to jest także jest określony czas pewnie nie definiowane przez światową organizację zdrowia, które powinniśmy na pewno stać myślę, że takim krytycznym siedzenie też godzina już to powinniśmy coś ze sobą zrobić, żeby rozprostować mieszać inaczej pracować pewnie to nie jest wina, ale na poziomie badań bardzo ciężko było bardziej na każdą inaczej siedzi na rzeczy i długo siedzenia i wielu wyrzeczeń jak już siedział może być, jakby za dużą zmienną w tym procesie siedzenia, ale rzeczywiście to, żeby się powiedzmy jak mówią zgarbiony przez kilka minut to nic nie wydarzy naprawdę moje ciało osoby w tym porazi to co każdy robi rusza się przeciąga się, siedząc trafia pamięta zmienia się moja modulacja głosu, by teraz się ruszał notowało to jest niedobrze więcej ruchu w tym siedzenia, ale w bardzo krzywo siedział, ale przez krótki okres czasu można sobie z tym poradzić nazwą lepsze niż perfekcyjne utrzymanie 1 pozycji, która jest dziś wciąż dochodzą jakieś dziwne kąty między nogami i między niebem głową ręce ułożone jakoś tam tak to wszystko oczywiście ma jakieś uzasadnienie, ale nie może się Super finansować raczej wstań zrób coś przeć, jakim samochodem to zrób sobie przerwę, żeby nie utrzyma długie pozycje i przez długi okres czasu czy ze względu na to jesteśmy gatunkiem osobniczą myślę o każdej jednostce z nich to niema jednak na nowego wzorca tak dla siedzenia tak dla biegania tak dla wchodzenia w każdy powinien naszych organizm ludzki tak mądry urządzeniem rząd optymalizuje sobie, by każdy z tych ruchu bądź też podstaw zgadza się jak no to, że nawet bardzo cierpią marzeniem dzisiejsze siedzenia dzisiejsze biurka były projektowane w latach osiemdziesiątych sześćdziesiątych w Polsce jest nie jest także każde pokolenie stożka wyższy od poprzedniego zniknie natomiast jeszcze może ten sposób podam komuś pomysł na dobry biznes, żeby zrobić nowe miary do siedzenia, bo w szkołach wszystko jest za małe, bo w biurach wszystko przeważnie zamawialiśmy wyższym narodem niż 30 lat temu, ale władza to zmieni teraz głos regulacja fotela, żeby móc przemieścić się w górę ludu, czyli masz polskie jedzenie tak nie ukrywają, że ciężko się podnosi nie wszyscy mają taką możliwość, ale zbiórka już nie ruszam w taki, iż ten układ nawet, że zmieni siedzenia to biurko dzisiaj rusza inni, że do góry ani z dołu co już powoduje jako złom powiedzmy złą postawę na chwilę albo niemożność jakiegoś tam ruszenia, które będzie nam powodowało jakieś punkty będziemy chcieli dobrze drugi temat właściwie jest nierozłączne trzecim czy bóle kręgosłupa, które dotykają osoby w wieku średnim tak nazwiemy bądź też wczesna średni są konsekwencją wad postawy czy też nie nie ma takiej korelacji wad postawy to po pierwsze bardzo ciężki temat no bo nie ma takiego 1 wyznacznik, który deptali nam, jakby powierzy to jest tak, ale możemy pewne dysproporcje w Bala zmierza wyłania zwane toczyli jakich mieli silniejsze niż mierzenie słabszy wyszukiwać, bo jesień skrócone albo wydłużony takie jak rehabilitant, który analizuje nowe ciało on widzi którymi się są napięte rozróżnione przez to wady postawy mogą powstawać jak długo siedzę to moje moja winnica jest częściej takim ustawieniu powiedzmy do tyłu w tym pochylenie winnicę i wtedy to ciało liściach stanę to może tak zostać, bo możemy się na tyle słabe, żeby tego nie ma mnie nie mogły utrzymać przez owada można postarać, bo dług, jakby na duchu utrzymana nie wiem 1 ręka z przodu, bo też Pisza do dziś mieszkają daleko przede mną też może budować jakieś mniejsze, bo na finał aktywność rozdziały zresztą potem wstanę będę żył robi jakieś inne czynności dalej będziemy widzieć tą dysfunkcje w naszym ciele co potem ich długo trzymane już naszym celem będzie powodowało to wada będzie stała ona w przyszłości może porwać na różnego rodzaju bóle, ale ten kręgosłup Bono to jest kluczowa sprawa każdego boli kręgosłup nie znam ludzi, których nie boli kręgosłup taki mamy dzisiaj czasy to jest panie z etyki poradzę na to rzeczywiście, że więcej osób cierpi na bóle kręgosłupa wieku tym przedziale powiedzmy produkcyjnym, czyli 3050 niż po pięćdziesiątce też bardzo ciekawe, jakby naprawdę wykupu tysiące ludzi, jakby coraz mniej czy oczu odczuwają bóle kręgosłupa, bo ten ból jest mniej mniej nasilone osoby właśnie w wieku produkcyjnym, czując bólu na najbardziej wynika to cud to jest taka specyfika naszego organizmu czy też nie w aktywności są zupełnie inny już wtedy może brak aktywności tak naprawdę jest to, że my dzisiaj, więc osób niż pracę ma siedzącą jeśli myślimy, że siedzimy tylko pracy oddajemy tego jeszcze dojazd do pracy, bo większość walczy też usiąść w autobusie większość osób siedzi w samochodzie siedzi potem jedząc i siedzę siedzę siedzę bardzo mocno się przewija dziecko się ale, toteż ogłuszony, żeby odpocząć tego ruchu naprawdę jest dość mało mówimy o tym, że nasze ciało powinno być mobilne powinno być, jakby wojna się ruszać jak najbardziej w każdym kierunku a, siedząc to wszystko jakby za staje się nazywamy to w teorii powiedziałbym, że się skleja powieść, czyli ta błona, która pokrywa na zmniejszenie i powinno to być smarowania mimo tak, ponieważ ma takie, jakby mocny fajny Ślizg między tymi co mówimy, że dała powieść jest dawać Rosji jest zwolniona, a wtedy 8 ma prawo ślizgać tak to taka łąka, którą każdy widzi na śmieje się, które przygotowuje na obiad czy też nie jest Vega to zna to opcje i wie o tym, że to to istnieje to, żeby wakacje dzisiaj mamy bardzo panie poznane bardzo na terapie są, żeby to właśnie tkankę powiedział ruszyć dobrze wracam do samego kręgosłupa jest wielu domorosłych specjalistów, którzy proponują nam manipulację wszelkiego rodzaju właśnie w tym kluczowym w tej kluczowej osi naszego układu szkieletowego bierze rehabilitant bardzo często niewielką praktyką takiego delikwenta i rzuca się po nim naciska uciska kręgosłup strzela aż najgorszym zaś próbuje manipulować głównym odcinku tutaj szyjnym to ma się wrażenie, stojąc wokół za chwilkę głowa zostanie urwane wrażenia tak niszczeje zależy czy lekkie życie doświadczone odpowiednich szkoleniach nazwijmy to nastawiania, żeby było bardzo polityczny, chociaż to nic nie ma wspólnego z nastawieniem kręgosłupa ministra z września przedstawić 7cm może mm i zdrowia oraz doświadczona i wie jak to zrobić i jest po szkoleniach naprawdę bardzo trudno to wszystko są tak precyzyjne ruchy tak jakby dbamy o ustawienie tego ciała do tej manipulacji, że nie udało się jeszcze nikogo uszkodzić no dobrze czy człowiek, który raz poddaje się takiemu zabiegowi później skazany jest na to, że musi go regularnie odbywać, jeżeli tkanka jego czy jego mięśnie więzadła te więzi, które wspomnieliśmy wcześniej niż na to przygotowane to jednorazowy nazwijmy to strzał nic nie było tak jak rozciągania tak jak biegania oraz wiedzę na bieganie doniesienie wydarzy samo jak laską manipuluje, czyli nazwijmy to, że lepiej ustawia go kręgu osób, chociaż to też bardzo daleko idąca dziś megafon porównanie to też no to nic nie wydarzy się dopóki, jakby napięcie mięśniowe Łady z metod integracji, czyli napięcie mięśniowe będzie prawidłowe całym ciele i te wszystkie mięśnie krótkie długie będą dobrze ze sobą współgrały, dopóty nie zabiegana znam się nie może wydarzyć tam manipulacji odniesie bardzo bardzo krótki skutek, a nawet to też nic złego, ale może zdarzyć, że przez kilka dni poza biegowo dawno około 4 godzin to taki jest średni czas będziemy się gorzej, ale sami to wskazane, żeby rum organizm i można co tworzył i lepiej to jakby lepiej potem z tym żył no dobrze to teraz przejdźmy dalej, bo niektórzy konsultują moim zdaniem fałszywą teorię, że wysiłek ruch fizyczny na ten kręgosłup niekoniecznie musi dobrze wpływać bieganie tak, ponieważ cały czas ten kręgu osób będzie w krótko mówiąc podlega pewnej kompresji nasze stawy też, a zwłaszcza jeśli mam nadbagaż kg to będzie to dotkliwsze na bagaż zupełnie morskiej zamachu, zupełnie jakby tej duży temat dookoła, ale jeżeli ja siedzę to 8 godzin przynajmniej i powiedzmy dodałem wszystkie rzeczy cieszę się, że mówimy wcześniej, czyli jedzenie jest siedzenie przy jedzeniu komputer w domu sprzedała z dziećmi to oczywiście później nagle wychodząc na nadzór i od razu rzucają się na jakiś 10km możemy sobie mocno zaszkodzić brak stabilizacji brak dobrej pracy mięśni dodajmy do tego jeszcze np. nie wiemy brak rozgrzewki albo kompletne potem brak jakieś rozciągania ona potrzebna czy nie to też zależy, ale braki Regi jakiś tam regeneracji po treningowej może spowodować to, że to bieganie nam bardziej zaszkodzi niż pomoże, chociaż związane z powiedzieć, że zawsze to wyjście bieganie będzie lepsza od kilku godzin kolejne medale na kanapie przed telewizorem może albo radzie popadamy w popadamy w pewną pułapkę, nazywając to treningiem, a niezwykłą aktywnością tak jakby no dobrze też powiedział, że można tym ten, kto się coś usystematyzowane go już zaplanowanego aktywność fizyczna to jest postu wychodzą raz na jakiś czas bez planu prostu się przebiec się poruszać i moim zdaniem, żebyśmy tylko biegać to w bieganiu też tylko pewna grupa mięśni jest aktywna niektóre bardziej niektóre mniej im częściej taką dyscyplinę sportu zmienimy raz pójdziemy pobiegać racz pół grać raz sobie pójdźmy nie wiem pograć z kimś tam siatkówkę teraz kim w koszykówkę może raz po po dziś popływać to wtedy różne partie mięśniowe będą aktywne to najbardziej na pewno pomoże to ciało we wszystkich kierunkach mogło się swobodnie ruszać, a robią tylko 1 dyscyplinę również będziemy się uszkadzać w pewnym oczywiście dystansie czasu to nasze ciało będzie jakiś mięśniak przeciążone bardziej w jaki znowu będzie mniej czy jest jakiś określony czas, który pozwala sport uprawiać bezpiecznie, czyli sobie pomagać po przekroczeniu, którego zaczynam sobie szkodzić czy to nie jest czym jednostką tutaj powinien być czas np. intensywność połączenie 2 rzeczy czas intensywność działań będzie determinowało czy chorobie, jakby jeszcze dla zdrowia czy nie takim jak w bieganiu, bo to najwięcej dziś osób jest w stanie sobie wyobrazić mówimy o tym, że do godziny biegania, czyli do tych 10km przeważa dla wszystkich jest bezpieczny jeszcze oka Jerzy to nie jest oczywiście codziennie tylko 3× w tygodniu ta godzina ruchu wtedy jest to jeszcze powiedzmy jakoś tam prozdrowotne szybko wychodzi ponadto już pod światło się jakoś przygotowywać i o to dbać i wiedzieć o tym w jakim zakresie biegamy robimy teraz klęczy bez tlenu czy robi szybkość Robbie wybieganie ciebie planów kanał wtedy musimy mocniej systematyzacji tak mówimy wciąż wypadamy w pułapce mówimy o regularnym treningu ja myślę bardziej tych, którzy tam żywności mieli bardziej taśmy co robimy, jakby wyjdźmy i przebieg zimy odłóżmy wszystkie zegarki i wszystkie aplikacja czy pana liczą przez biedniejsze dla siebie wyłącz głowę zrób to nie, licząc niczego przebiegnie się ma dość odporni wróż zrelaksuj się nie ziemie i zrób coś jeszcze co tego dnia ma zrobić wtedy też aktywność waszym liczy też niemy zaczniemy jakoś to usystematyzować można zrobić trening, a ja znam amatorów w sportów różnorakich, którzy więcej liczą niż zawodowi przeliczają patrzą ile godzin ile minut odpoczywali, jakby tematy żyją to oczywiście bardzo fajnie tylko podane w drugą skrajność, która jest niepotrzebna jest nasza głowa zamiast relaksować się dogadamy się kolejny stres kolejny stres, który nas dziś terminu jest ja muszę iść pobiegać musieli zrobić, aby van to ma być coś co nam rozprężania znowu da nam kolejną kolejny stres czy kolejną motywację do robienia czegoś ponad nasze siły patrząc na to kto odwiedza fizjoterapeutów rehabilitantów, która grupa wiekowa jest najbardziej narażona na wszelkiego rodzaju dolegliwości, które tutaj mówił tak grupa chcieliśmy, żeby ponad 50 już zniczami przychodzą przychodzą go z innymi problemami, które tylko zawsze są już też wyleczalne w tej grupie 230 lat, owszem jest to taka, jakby taki plus, że możemy w tym jeszcze zrobić możemy go jakoś poinstruować tą osobę czy może rzeczywiście pójść jakiś kierunek, który pomoże tej osobie, a potem już, jakby dalszy tam latach życia ten kierunek jest bardzo ciężko zmienić albo już to coś tak przecież nie jest w stanie tego naprawić znajdzie się, gdzie szukać, jakby posiłków, a w tym wieku w tym wieku właśnie produkcyjnym powiedzmy, że coś jeszcze można zrobić zmienić to aktywność i osoby u nas kadłub najczęściej tak mam profil swoich, jakby uszło, że leczymy osoby, które są też reprodukcyjny dobrze to inaczej czy poprzez wizytę specjalisty rehabilitanta fizjoterapeuty można postawić diagnozę takiego dla aktywności do sportu, jakie aktywności dany delikwent nadaje tak uznał, że to chyba sensu, bo i, że mamy dziecko Kai samego kosztowe to są są specyficzne fenotyp czyli jakby gęstość tkanki czy usposobienie czy relacja długości kończyn i oczywiście mogą nam kogoś, jakby zsuwać nową sport zawodowy to takt to tak dla aktywności, jakby nie szukajmy takich rzeczy jak myślę, że każdy na wuefie gra siatkówkę i jakoś sobie radzi 1 lepiej drugi gorzej, ale aktywność fizyczna, która jakoś tam nas aktywuje jakiś mniejszy na wzmacnia jakieś tam powiedzmy osłabia, ale w każdym sporcie myślę, że każda Poniatowski poradzić spotka się z kolegami to też jest czy z koleżankami poćwiczyć daną dyscyplinę sportową na swoim poziomie powinna być oka nie szukajmy, jakby właśnie tego nie wiem, kto siada do jogi to się nadaje do PiS też bo, bo nic nie roszczą nie roszczą nie ściągniemy nazwijmy to, ale zawsze pomoże i odnajdzie może jakieś pokłady, że właśnie ta dyscyplina czy ten rodzaj treningu dla niego fajniej fajny same nie każdy każdego z Rosji to są dla każdego może być, ale spróbuj Zobacz to jest dziękuję bardzo za tę rozmowę Michał Ciechowski był z nami magister rehabilitacji dziękuję bardzo państwa zapraszam teraz na informacje Radia TOK FM po godzinie dwunastej kolejny mój gość Rusłan Szoszyn z Dziennika Rzeczpospolita mówić będziemy o spotkaniu Putin Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA