REKLAMA

Kosi (Jetlagz): "Czas to dla mnie największa inspiracja"

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-12-12 19:00
Audycja:
Czas trwania:
19:51 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskiej są raperzy z duetu Jetlagz Marcin "Kosi" Kosiorek i Paweł "Łajzol" Bartnik. Opowiadają o pracy nad płytą "Szum" Rozwiń »

Kosi (Jetlagz): "Szkoda życia na robienie dziadostwa, na robienie czegoś co jest nieuczciwe, wobec siebie, wobec odbiorców" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska moimi gośćmi w kulturze osobistej są dzisiaj Marcin Kosiorek kosi witam serdecznie witam dobrali Paweł Bartnik Matizol dzień, czyli duet twórczy o nazwie Jet LAX znani także jako grupa i od WP, czyli jaśnie wielmożny panowie no właśnie to może stąd ten hrabia najnowszej płycie waszej szum w sumie nie pomyślałem o tym, że jeśli może panowie hrabia do pasuje do siebie granie jeśli ten może panowie to było jak łopaty Rozwiń » znak graficzny, bo to się wielu graffiti, więc tak naprawdę zaczęło tylko literek odwód podobał nam się graficznie wtedy, a zrozumieliście to zdjęcie powstało później Rozwiń było mnóstwo niektóre bardziej nadają się do Radia inne mniej, a samo WP to jest trochę szerszy kolektyw też niż Atlas to nie jest tożsame jak WP to z to jest wiele osób skupionych wokół właśnie muzyki graffiti nie wiem, gdzie ringu tylko rolki deskorolki sportów także, abyście się wyłonili z tego grona tylko, że generalnie źle zrobiliśmy taki projekt stricte muzyczne w 2 i właśnie wydajecie drugą płyta grupy drzew mamy jesteśmy wioską dobrze na gałązkach wydała właśnie drugą płytę, czyli szumy mówi się także drugi filmy tak podobnie jak druga książka są najważniejsze dla każdego twórcy, bo tak naprawdę mówią jego prawdziwym potencjale myśleliście o tym, wydając kolejny album mówi się, że drugi najtrudniejszy też bo, bo pierwszy taki trochę świeżości jest energia drugi trzeba jakoś tam udowodnić sobie innym, aby swą pozycję albo swoje umiejętności presja, jaka tam zawsze jest tu też była, szczególnie że albo trochę robi, więc mam wrażenie za długo przynajmniej o rok wyszedł za późno w sensie skończyliśmy go w czerwcu, ale mieliśmy zrobić na początku tego roku na koniec tego roku, ale finalnie ja jestem bardzo zadowolony z tej płyty, chociaż wymęczyła mnie przez pewien czas bez prostej pod przeczytam chciał też Paweł dodać nie chyba nie myślę, że odbiorcy również są zadowoleni spotykamy się bardzo pochlebnymi opiniami w Jet lex to naukowo tak mówiąc zespół nagłej zmiany struktury czasowej tak się zastanawiam czy u was jakaś nagła zmiana też nastąpiła w porównaniu chociażby z poprzednią płytą chyba nie narazić za szybko, żeby stwierdzić czy pływacy z gminą w naszym życiu, bo po pierwsze, zajmiemy się muzyką dość długo i ich różne momenty w życiu w tej nazwijmy to karierze, gdzie byliśmy wyżej lub niżej w jakiś tam Herald rozpoznawalności czy zasięgów teraz jest już narzeczeni złom teraz rozłożyć na wyraźną finalny znowu undergroundu wychodzimy, ponieważ te 3 nowe pokolenie, które dużą duży kawałek tortu wzięło migiem, aczkolwiek i tak to pokolenie drugie przyszło drugie trzecie przychodów późno, bo do 2 g budowało byty tzw. topie powiedzmy paradoksalnie pomimo tego, że powiedzmy z tego tak to pomysłowe rodzicom spadliśmy to wydają się zrobić więcej pieniędzy to jest trochę dziwne, ale zapomniał pytania chodziło to nagłe zmiany na nagłą nagłą zmianę raz czy raczej nie raczej wszystko jest wynikiem niż tam rewolucji bardziej niż dziś rewolucji i to, że ta płyta jest ten album jest taki to wynika z tego, że właśnie przeszliśmy z tego klimatu pierwszego albumu, który był wydaje mi się dużo bardzie rapowych kreatora mowy polskiej to był taki przyziemny taki może nie miejskiej ten jest troszkę bardziej melancholijne filozoficzne, a nawet powiedziała może też trochę tutaj jak dajemy upust też jakimś swoim swoim nie wiem uczucia czy czy z takim doznaniu miałem wewnętrzne i przemyślenia myślę, że można na pewno na temat czasu, bo ten czas wpisane w cieple zresztą stał się ważnym tematem szumu czujecie w ogóle upływ czasu boicie się przemijania także, a może przede wszystkim jako hiphopowcy Marcin powiedział, że w kolejnych pokoleniach, które nadeszły rok czasu jest największą inspiracją dla mnie takich czasów w twórczości głównie skupiam się 80 może to właśnie, dlatego że nie jest już bardzo młody jak na jak rapera, chociaż tak naprawdę nigdy nie wiadomo ile Apple powinni ślad bo, bo argumenty pierwszy pokoleniem przemija po wojnie młodszym całe w tej drugiej generacji, która musiała wyznaczyć dni głos starszych ode mnie więc, żeby nie wiedziałem czym się je kim myślę, że skończy rapować trzydziestki o tym, kraju skończył czterdziestki nie mogę wejść ma lat, ale jeszcze nie skończyłem rapować w no właśnie taka do pięćdziesiątki jego no tak ta średnia wieku muszę wam powiedzieć hiphopowców, którzy gościli tutaj studiuje w programie kultura osobista i całkiem imponująca i oscyluje bardziej wokół trzydziestki jednak nawet, zbliżając się do czterdziestki niższy niż mniej tak się zastanawiam czy hip-hop się w pozytywnym tego słowa znaczeniu starzeje i razem z nami razem zwami też dojrzewa i dorasta przestaje być taką domeną bardzo młodych ludzi jakie, ale chyba też patrzeć przez pryzmat gości, którzy byli zaproszeni, bo się wydaje, że teraz gra artystów to jednak są ludzie w przedziale między nie wiem 2030, mówi że takie coś najlepiej jakby powiedz co sprzedają no taki, który najbardziej się w aromacie się reperów pierwszego pokolenia na całego Sokoła Niewiem każdego obradować jak na razie ma są po czterdziestce nad Acta i prawdopodobnie część będzie obiad muzykę długo dziś ci, którzy zostali przy robieniu rapu sprawiają że, że ta muzyka starzeje się godnie jednak tak wydaje Bono to wolę robić wodę zależy, bo niektórzy powtarzają zgodnie inni mniej godnie po prostu bazarze człowieka są dla mnie i jakby mam takie wrażenie, że z mojego pokolenia, którzy właśnie Stali się takim mieszkającymi powiedzmy rok ma najmniejsze dróg mają broń Boże umniejszać ale, jakbyśmy raperami kiedyś to dla nas rok na takim trzymaniu synonimem, by w starości tego co jest jakby niemożność krytykowaliśmy to gdzieś tam byliśmy byłem młodym pokoleniem, a teraz też moi koledzy w moim wieku, którzy dostali taki nasz narzekać ani grać młodzi to są tacy tacy używają tu Jona i my to kiedyś robili muzykę tych aspektach wizualna rzeczywiście jest także teraz ci, jakby ich pierwszym pokoleniem, które weszło czterdziestkę dalej robimy rano na najeżone ewoluuje ja staram się robi ta będzie muzyka do tego momentu, w które do, którego zdał sobie sprawę, że chciałbym być adekwatne do mojego wieku dziś tam do tego nie nosiłam ciemne siły się postarać ani siły się odmładzać, ale na pewno chciałby, żeby było adekwatne do tego, w którym momencie życia i jakby był karykaturą samego siebie to proszę powiedzieć nie większość hiphopowców mówi jednak, że hip-hop jest ich życie pasja i powietrze, więc wydaje się, że z pasji z powietrza nigdy człowiek nie rezygnuje, ale zobaczymy co będzie waszym przypadku dzisiaj gośćmi kultury osobistej są Marcin Kosiorek i Paweł Bartnik kości i US rozmawiamy o rapie, ale rozmawiamy za chwilę już będziemy więcej mówić o najnowszej płycie tego duetu, czyli płycie szum duetu Dead lex teraz czas na informację w radiu TOK FM dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska dzisiaj proszę państwa kultura osobista hip-hopem stoi moimi gośćmi są Marcin szerokości i Paweł Bartnik Why, czyli duet twórczy o nazwie refleks, który wydał właśnie drugą swoją płytę zatytułowaną szum i z tej płyty właśnie przed chwilą fragment kawałka radio Zet lex, gdzie mówicie o problemach planety, ale także o ludziach podzielonych zniewolonych pościgiem za dobrami materialnymi szkoda naszych dzieci za to życie w takim świecie świadczy rozdzielił podzielił jest jakiś wg was przepis na bardziej świadome życie zróbmy sobie takie małe przedświąteczne rekolekcje Cieplak z bardzo proszę to jest trudne pytanie generalnie odpowiedź chyba jakaś taka banalna każdy może zacząć od siebie i nie wiem rzecz bardziej świadomie zacząć żyć bardziej Eko itd. to wyświechtane hasła, ale chyba nie ma innej recepty na ten utwór, który leciał do napisania zainspirował w ogóle nas film Wideokracja Wideokracja ten mecz z przymrużeniem oka nie jest prostą dosłowny, bo tak to jest raczej taka komedia i trochę trochę parodia polecana jest ich syn, ale otoczonego przez trochę bez Echa tak wydaje, a trochę przewidział przyszłość, ale wizja wizja w nim zawarta jest naprawdę być może być może trafna na nieszczęście nasze być może strawna katastralnym, że taka nazwa polega na tym, że ludzie, którzy przeżyli na ziemi okazali się bardzo przeciętni ludzie nas czasu stają się najbardziej może iść na możesz się ludźmi tam 100 lat później, że zlecenie wygrywa na świecie te jednostki są najsilniejsze fizycznie dlatego one przeżyły i po prostu świat jest jakiś totalnej ruinie kontrze do tego żeśmy sobie napisali ten ten utwór no nie wiem nie ma nie ma prostej odpowiedzi co robić ja staram się żyć jako w miarę dobrze, żebym ja się dobrze zdrowo, żeby moja rodzina czuła się do zdrowia nie unikam jedzenia mięsa właśnie tego nie wiem staram się nie wiem segregować śmieci nie używać smartfonów z martwą właściciel tych odwołań, ale staram się też więcej na rowerze niż samochodem nie wiem takie proste rzeczy, które na na pierwszy rzut oka nic nie noszę ale, ale może, gdyby każdy z 6 miliardów to zrobił to to by się jakoś udało, ale nie wiem czy nie za późno już na na odwrócenie tych zmian no dobrze, a propos szumu, czyli tytuł czternastego kawałka na płycie tytuł samej płyty jakiś jest dla was najbardziej niebezpieczne jak Szumiec najbardziej bezpieczne sią różne my mamy nie mam takie wrażenie, że w ogóle podobnie ten kawałek sią i 32 smartphone to co do czego słuchaliśmy na początku audycji to tak nie pozostawiać złudzeń jeśli chodzi o ludzką komunikację to co się dzieje między nami się, że tak naprawdę niby mamy siebie na wyciągnięcie kciuka, ale tak naprawdę nowy rapuje, że niekoniecznie będzie też wiedziałem, że jesteśmy tuż obok, a jednak bardzo daleko Niemcy niebezpieczne, ale na pewno przeszkadza takim funkcjonowaniu symbiotyczne wszystkich ludzi jakiś Niewiem szum medialny szum informacyjny bombardowanie nas cały czas jakimiś niepotrzebnymi bodźcami technologia reklamami myślę, że to jest, że to rzeczywiście może negatywnie wpływać na nasze relacje i na to jak jak jak działamy i jak się czujemy na tym świecie kolejne kolejny kawałek, który chciałby przed wami przeanalizować trochę to supermarket w supermarkecie trochę temat ten został poruszony w pierwszej części audycji bardzo ostro diagnozuje stan polskiego rapu dzielicie na tych artystów, którzy uczciwie Dora podchodzą i którzy się sprzedają tylko dla zysku z tego co zrozumiałam powietrznymi uczciwie podchodzić do rapu dziś co to znaczy, bo chciał Kowali żądała nie jest tylko o innych one też trochę nas generalnie całej branży nie tylko rapera tylko ogólnie o powiedzmy nazwijmy to artysta nie lubi słowa, ale co do do siebie używać, ale powiedzmy artystach chodzi o to, że nie chodzi o to, żeby zarabiać chodzi o to, żeby muzeum, żeby robić to fair no wobec siebie kolejnych wszystko życie, których czuć się kończy wydaje mi, że szkoda życia robienia, gdzie dostała na robienie czegoś chce jest nieuczciwe wobec siebie wobec fanów, nawet jeżeli zarząd pieniądze, więc chodzi, czyli włącz w środę udawanego tak to nieuczciwe budowanej od tak coś co by na tym tylko o to żeby, żeby zarobić, jakby epatowanie tylko wyłącznie bogactwem chwalenie się tren ile zarabiam tak, by dalej no tego trafiło bardzo dużo i chyba taki moment w muzyce przemilczał, żeby do tego doszedł, żeby inaczej mówić o tym, że może warto się ubierać w lumpeksach ani kupować sobie dziesiątą procesu prym, że może jednak warto zastanowić się, że nad tym wszystkim, że dobra materialne dookoła nich najważniejsza i że trzeba się dzieciakom, czyli fanom mówić to no właśnie powiedzieć o dzieciakach fanach tak się zastanawiam czy czujecie odpowiedzialność za swoich odbiorców szczególnie tych małoletnich, bo no, bo jednak hip-hop wśród nastolatków z najbardziej spalanie tak nie, bo nie jesteśmy od tego, żeby wychowywać młodych ludzi, aczkolwiek wiemy, że na nasz głos bardzo ważny dla nich prawdopodobnie część często część często na głosy ważniejsze niż rodziców może tak być, że może jakiś nastolatek może posłać rapera ani osobie, ale może bardziej chodzi o broni swego ojca powiedzmy, ale to nie jest nasza rola, żebyśmy wychowali, a młodzież możemy tylko jakoś naprowadzać ich boja nie mam zamiaru kawałkach ukrywać np. że im, że pił alkohol pij alkoholu nie pij alkoholu mam córkę czternastoletnią czasie są dla mnie sam dylemat, do którego momentu mogę mówić o pełną życia, którego nie mogę staram się jednak mówić mimo wszystko rośnie odważnie o swoich przeżyciach, bo takie wychowałem się nie mam takie wrażenie że, że on zdaje sprawę, że część kreacją część część też nie jest niczym takim złem tak naprawdę wiele rzeczy wiele tematów tabu u nas w kraju jest wyolbrzymiony i i nie wiem taki prosty przykład, że alkohol piją wszyscy na 6 i komunia babcia dziadek wszyscy piją wódkę przy dzieciach już ojca nie może zapalić przy dziecku, bo rząd jest czymś czym złem w mijaniu wielu w Polsce w związku z tym myślę sobie czasami tego auta mogą palić przy niej np. a ona słucha twoje muzykiem nie zwolni słuchałem muzyki ingeruje w to, jakie nie z dobrej muzyki na szczęście i powiedziałem ostatnio, że nie jestem ojcem muzycznym gorzej, choć muzycznie jest stale kraj słucha fajnej muzyki nie słucha polskiego rapu za bardzo lubi ogólnie ma dobry dzień dziewczynka gorzej niż chciałem dopytać, bo w czerwcu wydał bardzo ważną płytę z 0 Black Bóg ważną chyba dla wszystkich ulicznych artystów w pełni poświęconą graffiti to jest taka pasja, która nie mija podobnie jak gra nie mija, ale nawet, by te same krab ona może być każdą stronę, by Raptor tylko jak ta forma, ale generalnie to są słowa po prostu czy będzie muzyka leczenie to słowa będę pisał powiedzmy do końca życia mogą dzielić fraszki układanki gry słowne zapisuje takie rzeczy, więc nawet, jeżeli skończyłbym z rapem to będę pewnie obie te słowa, jaki sposób przetwarzał do samej z graffiti tonie to nie do końca sama forma od zaczynałem, czyli dniem tej klasyczne graffiti ze strzałkami z mistrzyniami z alejkami takim typowym efektami czeskimi trochę też walą je do strony rysunków kolaży powiedzmy Szmal przejmą przypadku oczywiście, ale mały też na ścianach, ale sanitariusze są takie, kiedy są bardziej atrakcyjne i to jest rysowanie można pójść każdą stronę i generalnie ja wiążę swoją przyszłość z projektowaniem rysowanie już nie jest to wizualnej stronie szumu nie powiedzieliśmy bardzo dużą uwagę właśnie przyłożyli się tam się wydaje do produkcji klipów grafiki to są też bardzo ważne aspekty naszej pracy nad płytą zawsze staram tak jeśli chodzi o to płytę staraliśmy się mieć kontrolę nad każdym aspektem tej płyty właśnie od brzmienia po właśnie nie wiem poligrafia i stronę wizualną zależało nam też, żeby pierwszy raz wykorzystaliśmy naszej okładce jakieś zdjęcia, bo zawsze była to jakaś grafika rysunek teraz zwróciliśmy się naszego przyjaciela Janka Cree Wola o to, żeby udostępnił nam jakieś swoje zdjęcia zrobił okazało się, że ma fajny zbiór zdjęć, które można wykorzystać na ich we współpracy z metod żakiet, czyli chłopakami którzy, z którymi zawsze współpracujemy powstała właśnie taka taka poligrafia jesteśmy zadowoleni myślę że, toteż jakoś oddaje też klimat płyty i też tytuł sam czyli, czyli uszu, a propos współpracy teledysk do utworu nagranego z problemem, gdy nakręci jeszcze w Hawanie zwróciliśmy się Interu schowane na Kubie w dziewiątym no bo fajnie, dlaczego oni, dlaczego problem, dlaczego problemy to była chyba kwestia czasu znajdują się znałem trzymamy się znamy się przyjaźnimy bardzo długo z współpracował z nami już wiele lat temu ponad dekadę temu chyba już pierwsze rzeczy trudno nawet tego co siódmy już nią właśnie, pisząc i im też też to gdzieś tam już mówiliśmy, ale nie jesteśmy operami koniunkturalnym takimi, że Okaj problem omega zasięgi drugim problemem nic z tych rzeczy generalnie problem nasi przyjaciele naturalna kooperacja to euro i nasze preferencje muzyczne też są podobne ich wycofa je szumi mi bardzo pozytywnie wasza płyta w głowie bardzo dziękuję za płytę za spotkanie jeszcze zaprosimy słuchaczy na koncert, który już jutro w progresji w Warszawie zapraszamy 13grudnia to są moje urodziny więc, tym bardziej zapraszam dla g budżet akcje WP dramy kawałki płyty Black Bóg rozegrać płyty i Picasso my zagramy materiał spłynęło szum też w poprzedniej płyty wystąpi jeszcze bardzo nie będą syn ulega WCK Wojtas całość poprowadzi zepnie klamry wini niezastąpiony Winicjusz SA także serdecznie progresja 13 grudnia musi tam być Marcin Kosiorek kosze i Paweł Bartnik Iza, czyli duet twórczy o nazwie et lex to byli goście kultury osobistej bardzo dziękuję teraz czas na informacje w radiu TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA