REKLAMA

Człowiek z benzyną we krwi

Rozmowa z ciekawym człowiekiem
Data emisji:
2019-12-15 14:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
27:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rozmowa z ciekawym człowiekiem w niedzielny magazyn Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu rozmowę z ciekawym człowiekiem to nastawy cykle dziś bez wątpienia ciekawy człowiek odwiedził nasze studia Tomasz Kuchar jest z nami kierowca rajdowy wielokrotny medalista człowiek, który stawał na podium wielkich imprez rajdowych dzień dobry czy dobry witam serdecznie muszę troszeczkę sprostować, bo teraz od 4 lat zajmuje się trochę inną dyscypliną sportu faktycznie Rozwiń » przez ponad 20 lat były to rajdy samochodowe natomiast teraz od 4 lat uprawia dyscyplinę sportu też nie zważali cross jest to nie wiem czy wszyscy nasi słuchacze czy też wiesz co to jest stale jest fenomenalna dyscyplina sportu, która cieszy się niesamowitą popularnością wszędzie na świecie np. takie nazwiska Sebastian lepsze pięciokrotny mistrz świata w rajdach samochodowych on przeszedł rajdów Derrick Rosę takie nazwiska Petter Solberg czy też mistrz świata też do elit rosły, więc to jest dyscyplina, która naprawdę rozwija się w trybie jakimś astronomicznymi i myślę, że niedługo wyprze wszystkie inne dziedziny Motosportu na pewno, jeżeli ktoś z naszych słuchaczy niewieście pensja to bardzo proszę wyjaśnić Ano proszę bardzo proszę bardzo Eli Roth jest dyscyplina sportu, która niektórzy uważają nazywają potocznie często mieszanka rajdów wyścigami, dlaczego rajdów wyścigami, bo tak na wyścigach jeździ się w kółko tylko tutaj tor ma uwaga długość około 1 km, dlaczego dużo rajdami związana, dlatego że tor nie jest stricte torem asfaltowym tylko jest torem mieszanym z asfalt, ale także szuter jest dużo brudu są szczyty są szopy i jest rywalizacja w bok bok samochody są przygotowane w taki sposób, że mają potężne moce od razu zrobi kuje jak myślisz taki samochód relikt czasowe, jaką ma pojemność silnika powiem, że ma trochę domieszki benzyny we krwi też lubi samochody poproszona nie możemy umówiliśmy się inaczej to ty miałaś mnie egzaminować, ale trochę rolować, ale wierzę zawsze grozi kompromitacją ze strony tego, który jest pytany za chwilkę ignorancja znać o sobie to tutaj inaczej to jest duża pojemność bardzo niewielka, bo właśnie mogło się wydawać to są nowoczesne samochody, a teraz mamy daleko daleko idący Braun Sahin, więc mogłoby się wydawać mała pojemność z drugiej strony nie aż taka mała no dobra czy to tylko ponad 4l staną tylko właśnie co teraz z dużą pojemność płacą mało, lecz amerykańskie wozy, które jeżdżą po naszych ulicach tak 45l, a z drugiej strony patrzeć na nowoczesny samochód nie chce żadnego błędu wymienia czuję mam taki samochód ma pojemność 15 potrafi tak dużo rozwinąć prędkość 200km/h, choć od razu zastrzega nie jest tyle no dobra, ale słuchaj są samochody, które są potężnymi samochodami rodzinnymi pięcioosobowy pięciodrzwiowy mi i mają silniki o pojemności w kat 1l takie rzeczy siedziałbym teraz pytanie co też duża pojemność to mała podpowiedź dobra samochody i okresowe mają silniki dwulitrowe turbo doładowane wyposażone w ograniczniki i dolotu powietrza zwane potocznie związkami i tutaj taki samochód Treli kresowy 2l, jaką może mieć moc no strzelam z 2l 300400600 koni słuchaj, więc okres bez 2l turbodoładowane 600 koni takie przyspieszenie jak i przyspieszenia wzrostu 3 typu no nie obraża śmie teraz na mówią, że wiedza na Grant nie znajdzie na to właśnie religia jest na tyle fajne, że te najlepsze samochody typu Super Cars to jest taki akurat, którym się ścigam mają moc dochodzącą do 600 koni posiadający moment obrotowy na poziomie 1000 niutonometrów uwaga przyspieszenie w okolicach poniżej 2 sekund 18 sekundy to niewiarygodne dlatego ta dyscyplina oprócz tego wszystkiego co powiedziałem w potężnej mocy tych silników dają tak niesamowite wrażenie, że to na pewno będzie niedługo najlepsza dyscyplina Motorsport, jaką będzie można poprawiać już podziwiać koszula bliższa ciału jak doskonale rozumiem natomiast powiedz mi zawsze zastanawiało mnie to trochę posłużyć pewną analogią z artystami kabaretowymi, których poznałem to są ludzie szeroko rozpoznawalni czy też aktorami komediowymi jest także oni wydają się być zabawni na ekranie są odgrywają takie role wchodzą takie lekkie buty, kiedy porzucają ten strój bardzo często zdarza się, że są to ludzie nie chcę powiedzieć ponurzy, ale zamknięci w sobie raczej tak ważne pozbawieni pozbawieni chęci żartowania do bardziej, że co chwila ktoś pochodzi no powiedz coś śmiesznego przez nas tej zabawy tak wiem, czego pijesz no i teraz zapytać, jaki jestem kierowcą na co dzień tak, bo podejrzewam, że w przypadku tak ekstremalnych czynności, jaką jest rozwijanie prędkości rozpędzanie się do setki w 2 sekundy człowiek musi być taką jednostką dychotomiczny troszeczkę tej adrenaliny z tego poczucia też ryzyka przechodzi zupełnie inne stany pewnie za kierownicą do kwestii jak niedzielny kierowca walca tuszu no właśnie i film absolutnie trafiła się z 2 powodów po pierwsze z tego powodu, że faktycznie jest tyle możliwości popełnienia przestępstwa ponad 65 lat Motorsport 8, gdzie się wierzyć naprawdę jest wręcz delektuje delikatną spokojną jazdą wręcz nawet zaczyna ostatnio bić rekordy Eco Drive ringu, bo lubię pojęcia Eco Drive in we Francji kraju to są fantastyczne, że czas mało tego samochody mają takie urządzenia, które pozwalają na dobrą zabawę zbieranie punktów za jazdę prawda ta właśnie chociażby, a drugi powód tego, czyli po pierwsze, że miałem, kiedy się wyżyć natomiast drugi powód tego jest taki, że na co dzień prowadzę biznes, który się zajmuje po prostu szkoleniami doskonalenia techniki jazdy i zajmuje się tym od pana z ponad 12 lat i staram się być wręcz czy tak proszony jestem o różnego rodzaju opinii w mediach trzeć na co dzień w mojej pracy staram się, jakby propagować bezpieczną jazdę i suchej i jakie abym był wiarygodny, jakbym np. został złapany na jakich wykroczeniach drogowych albo takiej szaleńczej jeździe nie mogę sobie na to pozwolić, bo po pierwsze nie mam takich zapędów w ogóle i mnie to nie ciągnie, ale nawet, gdybym nawet, gdybym miał w kursie, jakim był wiarygodnym, jakobym wiarygodną osobą czy firmą absolutnie bym pogrążył się, więc nie ma dyskusji poza tym jeszcze jedno najważniejsze, że mam świadomość tego jak bardzo niebezpieczną rzeczą jest prędkość i to nasze życie jest piękna, które mamy z tym mamy tylko jedno to zawsze moim kursantom mówię, że to zastanówmy się skoncentrujmy się jak bardzo czy inaczej to zachęcam do tego, żeby bardzo się przełożyć do tych zajęć doskonali technikę jazdy, nawet jeżeli ktoś jest świetnym kierowcą to i tak powinien jakiś czas okresowo potrenować za chwilę potem powiemy, bo to też mam pewną refleksję z tym związane natomiast wyobrażam sobie nie zatrzymuje policja tak do rutynowej kontroli wcale nie dlatego przekroczył prędkość, bo sam mówi tego nie robić zaglądają, kto nie rozpoznaje mogą zdarzyć tacy zaglądają swój dowód osobisty czy też dowód rejestracyjny najpierw mówią aha to na pewno ten ku harmonii nie za wolno jeździć na wysoki niestety taka jest trochę prawda, że moi koledzy znajomi czy trzecie czy przyjaciele rodzina to wiadomo nie alem często są zawiedzeni, bo np. mieszkam we Wrocławiu, ale ale, ale no właściwie raz albo 2× w tygodniu podróżuje do Warszawy w jakim czasie pomyślanej właśnie to jest zawsze to, że koledzy siedzą i opowiadają kurcze przy piwie na ja zrobiłem taki czas byłem taki tu padają jakieś cyfry szklanego takie pytanie oczywiście pierwsze pytanie, jaki miał takich jak robić czas do Warszawy, bo większość z nas podróżuje szczególnie biznesowe Warszawy w każdym tygodniu na kursie potężny zarzut jak tam ktoś nie wiem mówi o 2 godzinach z hakiem, a ja mówię ja zawsze wychodzi mi niestety 4 godziny i oczywiście nie dowierzają, że tak jest, ale tak naprawdę jest do tego wszystkiego jak zdarza się, że jedziemy wszyscy jedziemy większą grupą na to jest oczywiście na pokładzie zawód, że tempomat włączone i dziadek często 1 z wolniejszych kierowców na trasie, ale tak już mam pytanie nie kręć mienie muszą sobie dodawać adrenaliny szybką jazdą na publicznych drogach poza tym wszystkie aspekty, które wcześniej powiedziałem już kompletnie kompletnie powodują, że jeździe wolniej od wszystkich i jeść uwaga ostatnio obsadzana Eco Drive WIG na co dzień jeździ samochodem, który ma w cholerę mocy, który ma potężne silniki moi koledzy, którzy mają zespoły dysponują podobnymi samochodami nie są w stanie zejść poniżej 1617l średniego spalania obędzie jakich okolicznościach natomiast ja mam średnią jesienią uchwale z ostatnich bodajże 4 czy 5000 km kasowania licznik mam uwaga 10,9 wszyscy moi koledzy myślę, że to jest jakieś jakoś jakoś to inaczej sprawił radzili gwiazdor rozkręca co licznikiem co tak takie parametry wyższe chyba, ale to świadomość tego co może spotkać kierowcę, który samochód rozpędza się do gigantycznych prędkości powoduje, że ma tyle więcej wyobraźni, by jednak bez gazu zdejmować są akurat w moim przypadku jest trochę inaczej, ponieważ oczywiście mam świadomość, by na co dzień 7 zajmuje na co dzień ludziom pokazuje jak wygląda jak nieubłagana jest fizyka działająca na samochód i tutaj jako ciekawostka naszych kursach mamy ćwiczenia na dużej płycie poślizgowej takie i nawadniana, w której na, której faktycznie dosyć mocno obniżoną przyczepność kół i dobre sobie, że przed tym mamy przed najazdem na płytę mamy specjalne urządzenie zwane potocznie Szarpak, który wprowadza auto pocisk nad sterowne my słuchacze i i drodzy szukacie, bo słuchacza to jest jakby sam raz właśnie podsterowność nadsterowność one różnią od terminu podsterowność to jest wtedy, kiedy chcemy sobie skręcić samochodem, ale nie chcę kręcić wyjeżdża przodem, a co zapamiętać, bo podsterowność jest na PL i po prostu przód na mnie skręca wyjeżdża mamy poślizg osi przedniej natomiast nadsterowność wtedy, kiedy nasze auto bardzo łatwo skręca, ale zaczyna nas wyprzedzać tył samochodu i taki właśnie ćwiczenie taki właśnie ćwiczenie trenuje się na urządzeniu zwane Szarpak wyobraź sobie, że na prędkością najazdu na Sharpa suwaka prędkość 45 km ma go do 45 km na godzinę, czyli kursant ma za zadanie utrzymać samochód w prędkościach pomiędzy 4045 km na godzinę, jaka jest reakcja naszych kursantów, którzy jeszcze nie próbowali tego ćwiczenia co tylko 45 km na godzinę oczywiście zwariowali spróbujmy przy większych prędkości nie to ćwiczenie się wykonuje przy 45 km 405 km na godzinę jedziemy jedziemy jedziemy ktoś utrzymuje tam 43 treść 4 km na godzinę nagle brzęk wypuszczanie samochodu czy wypuszczają uruchomienie Szarpak auto, lecz bokiem jest reakcja za każdym razem jednakowa o, a nie sądziłem nie sądziłam, że przy 40 kilku kilometrach na godzinę może się aż takie mogą takie rzeczy zdarzyć samochodem i tak bardzo nie jestem w stanie go opanować za kilka wracamy do naszej rozmowy Tomasz Kuchar kierowca rajdowa rajdowy relikt sowieccy ja mam wysoko szybko po tak bojowym wszystkie terminale także propagator bezpiecznej jazdy od bezpieczeństwa polskich drogach tak teraz to informacje o informację wracam będziemy rozmawiać czekam niedzielny magazyn Radia TOK FM rozmowy z ciekawym człowiekiem Tomasz Kuchar jest z nami dzień dobry ponownie kłania się przy nie chciał rozmawiać osobie powiedział tylko swoich fascynacjach bardzo szybko przeszedł i to do sądu do tego jak bezpiecznie jeździć do do tego, że też twoją misją twoim powołaniem jest tego, by nauczyć podstawowych umiejętności przede wszystkim świadomości tego zakupu samochód na drodze innych bo, bo jak sam deklaruje kiedyś kiedyś ścigać się ścigać ale kiedy tak z tym księdzem, kiedy opowiadam podpowiadam, o czym wydarzyła się w zakresie VAT, a znamy tak tak i są przyszłam do głowy pewna rzecz jest intuicyjnie, bo przecież tego nie sprawdzi naniesienie do internetu tak tłok, gdzie większe ryzyko ryzyko związane z jazdą samochodem po polskich drogach ryzyko utraty zdrowia, iż te śmierci czy jest to ryzyko związane z nielicznych trybem życia otyłością itd. a gdyby chciał powiedzieć jasne nie jestem fachowcem od od zdrowia, więc ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie trochę jestem przerażony jak widzę młodzież też mamy 14 letnią córkę widzę młodzież widzę jej rówieśników rówieśniczki kole koleżanki koledzy czasami, którzy nas odwiedzają to jest też trochę strach czy oczywiście Oliwia, bo o nich mowa mamy fantastycznych kumpli natomiast niestety widzi się takie jednak zaniedbania te dzieciaki dla tak, ale wiesz chodzi o to, że to jest proces proces karny ma gdzie bezpośrednio nie widzi takiego zagrożenia oczywiście jest choroba bądź też śmierć skrajnych przypadkach konsekwencją tego złego prowadzenia się tak w przypadku jazdy samochodem moim zdaniem ryzyko zwiększa, dlatego że następuje co rusz możesz wykonać wszystko poprawnie itd. jasne jasne i właśnie ten wątek cię proszę ciężko się tylko na początek wytłumaczy, że ciężko mi się odnieść do to tego zdrowego trybu życia, aczkolwiek widzę to, że ten świat idzie w innym kierunku kursu dzieciaki zamiast biegać po podwórku w kursie szurają cały czas na tych smartfonach pewnie nie jest dobre, ale myśmy rosły na baczności to samo oczywiście właśnie ja patrząc na to jaka jest coraz wyższa świadomość ludzi w jaki sposób zdrowy tryb życia czy też lustracji właśnie zaczyna być moda też nazywano nasze życie to powoduje, że ludzie wydają masę pieniędzy nie inwestują trenerów personalnych szykują sobie diety, które podwozie pod dom itd. to fantastycznie tak się dzieje lokaj, ale z drugiej nie wolno im minimalizują ryzyko, jakie tak, a teraz samochody jeżdżą praktycznie każdy włączył się jakieś pojedyncze przypadki czy ktoś inwestuje w to, żeby się nauczyć dobrze na szczęście tak, ale tylko zamknie temat, żeby wysoko też się zdarza trochę grzeszyć jeśli chodzi o jedzenie przekładnia wczorajszego mian cały dzień urwanie głowy 7 rano o godzinie szóstej śniadanie później przez cały dzień nie miał okazji niczego zjeść kurcze i co zrobiłem zgrzeszył strasznie pojechałem do 1 z sieciówek na fast foodach po prostu byłem tak wiem, że to jest niedobre wiem też niesmaczna, ale to po prostu popełniłem straszną cały dzień zjada budzi się na halę trzymają się na noc nie spałem, trzymając analogi przekroczył prędkość od miasta twoje pytanie na szczęście na szczęście my też w tym zakresie, jeżeli chodzi czy w zakresie chodzi o bezpieczeństwo czy samo szkolenie się czy 3 czy edukowanie się czy zadbanie o to, żeby bezpiecznie przejechać samochodem z punktu ADO punktu UB też widzimy dużą poprawę jest także naszych kursach robimy tylko wyłącznie kursy dla korporacji i pracownik przyjeżdża tylko wyłącznie po to, bo nie wiem, bo często Kryza posiew wykazał, by takie zarządzenie, że wszyscy pracownicy, którzy mają służbowe auta muszą nas być to jest fajne, że tak jest, ale na szczęście widzimy też coraz więcej ludzi którzy, którzy pytają o to, że nie być też prowadzić swoją rodzinę żonę swoje nie wiem potomstwo czy bliskiej osoby widzą tego potrzeby i dam jeszcze 1 argument jakiś czas temu współpracowaliśmy z 1 z błędów motoryzacyjnych, która akurat wprowadza nowy model samochodu w tym nowym modelu samochodu prom kupując nowy model samochodu promocja można było uwaga do tego samochodu dostać albo uwaga opony zimowe albo łańcuchy albo c nie wiem bagażnik na dach albo coś tam jeszcze albo ostatnia opcja szkolenie 100 skarg oraz doskonalenia techniki jazdy na identycznym samochodzie jak układaliśmy program to powiem szczerze, że nie wierzyłem w to, że to ma mieć szansę, że może mieć szansę powodzenia poseł myślę, że jednak Polak to chcemy coś namacalnego szkolenie to coś takiego jednak wirtualnego, a ile czasu nie punkt tak poza tym kurczą nie będę miał tego ręce to jednak salonowej de Cour cie w bagażniku będę miał 4 nowe zimówki są moje moje zimówki albo moja łańcuchami i kursie ku naszemu zdziwieniu i ogromnemu zadowoleniu potężna rzesza ludzi wybierała nie coś materialnego, czyli opony zimówki i że łańcuchy bagażniki tak dalej tylko brali właśnie szkolenie doskonalenia jazdy, o czym świadczy świadczy o tym, że ludziom coraz bardziej zależy na tym widzę taką potrzebę problem natomiast w Polsce nie polega czy w ogóle na świecie przyp myślę, że w Polsce porno mówimy o Polsce polega na tym, że oprócz tego, że ludzie powinni się edukować to my tak napoi i ćwiczyć próbować, nawet jeżeli jesteśmy fantastycznymi kierowcami naprawdę to jest przepraszam już wyłączą łączą przepraszam bardzo, nawet jeżeli my jesteśmy fantastycznymi kierowcami to i tak uważam, że każdy, bo inaczej nawet najlepszy kierowca, który naprawdę ma na karku potężną ilość kilometrów małą ilość wypadków i tak powinien posiadać edukować tak piloci samolotowi czy śmigłowcowy muszą odbyć okresowe szkolenia i sprawdzenie umiejętności to po pierwsze, podróż, zwłaszcza w sytuacjach ekstremalnych sytuacjach krytycznych oczywiście po pierwsze po drugie zobaczyć w jaki sposób działa fizyka na samochód przypomnieć sobie po trzecie oczywiście do tego potrzebny odpowiedni ośrodek doskonalenia techniki jazdy nie można tego zrobić na drodze publicznej albo pod na placu pod hipermarket czy supermarketem recesja ważniejsze w tym wszystkim to, że mamy fenomenalne samochody coraz bardziej doskonałe coraz lepsze mamy samochody wyposażone w potężną ilość różnego typu systemów czy też nie mówią takich podstawowy system ABS system SP czy jak zwał tak zwał czy system desce, bo się sami tak nazywa breaka itd. tak dalej pojedziemy na obiekt sprawdźmy jak nowoczesne systemy działają w naszym samochodzie czy one faktycznie są takie genialne czy może on nie w każdej sytuacji nam pomogą uważam, że każdy powinien spróbować, bo czasami mamy całą listę potężną lista różnego systemu rodzaju systemu mamy tak naprawdę nie wiemy, jaką działa, kiedy one mogą nam pomóc, kiedy nam nie pomogą, a proszę państwa najważniejsze jest to życie mamy tylko jedno świat powstał miliardy lat temu niewiadoma będzie długo trwało pewnie niewykluczone też kolejne miliardy, a my żyjemy tego życia mamy niestety niedużo kilkadziesiąt lat i korcie głupio byłoby proszę państwa stracić życie z po prostu jakieś głupoty, że szerzenie Wybrzeże stracimy je albo Szałka leczymy z powodu wypadku samochodowego dobrze to zgodzi się tak tak w ogóle pomyślał, że wciąż bardzo często jest kłopot z tym, żeby komuś sprawić prezent jakąkolwiek okazji co po co 6 do takiego sklepu 60 to nie róbmy tak no to wiemy wszyscy do takiego sklepu z najczęściej w butelkach powoda na ogół już w latach właściciele nowo obywatelkę to może lepienie, a właśnie zaskoczyło to kilka naście kilka dni temu premier Mateusz Morawiecki wygłosił swoje exposé słuchałem i nie łączy często wątków politycznych od abstrahuje od tej rozmowy nie były zaskoczone tam wątki bezpieczeństwa na drogach zostały poruszone po raz pierwszy pytanie czy pytania Otóż polityka zakrawa także to to było zagranie pod publiczkę, czyli to co ludzie chcą usłyszeć usłyszeć choćby na kanwie ostatnim wypadku byśmy w Warszawie BMW wiadomo historia skończyła czy czy też autentyczna potrzeba naszych czasów dyskusji o tym, uświadamiania i właściwie permanentnego przypominania o tym jak istotny jest bezpieczeństwo kierownicy trudno mi powiedzieć, jakie intencje miał pan premier, niemniej jednak jakiekolwiek by nie były czy inaczej przyczyna jakakolwiek nie była przyczyna, że to się znalazł w exposé to było pod publiczkę czy naprawdę chcemy chce rząd tak tak zrobić to to dobrze się o tym, mówi chciałbym przypomnieć, że w zeszłym roku i to wydaje mi się, żeby projekt w święta nie pamiętam którego, którego klubu poselskiego, ale nie wiem czy nie PiS-u, ale w zeszłym roku się o tym nie przepraszam to był projekt jakiegoś innego ugrupowania, który chyba PiS nie przegłosował właśnie to, o czym mówił pan premier Morawiecki proszę państwa samochód czy inaczej czasem człowiek nie ma żadnego żadnej najmniejszej szansy w jakimkolwiek konflikcie w jakimkolwiek kontakcie z samochodem samochód jest potężna żelastwo cokolwiek byśmy mówili nawet prędkości rzędu kilkunastu kilkudziesięciu 2030km/h poświęca się samochody uderzającego pierwszego mogą być śmiertelne nie ma najmniejszych szans, więc ja niestety oczywiście, bo chodzi o to, żeby się, żeby pieszy miał bezwzględną bezwzględne pierwszeństwo tak Doda tak przy przejściu dla pieszych niestety musimy się pogodzić z tym, że wielokrotnie piesi będą to nagina-li będą wymuszali będą uważali, że jeżeli są blisko przejścia już blisko krawędzi drogi, a to już wolno im wejść musimy na to zwrócić uwagę natomiast, że państwa no no nie ma innego wyjścia niestety taka jest prawda no przecież ci pierwsi, którzy przechodzą też mogą być nasi bliscy wariatów na drogach nie brakuje no ja uważam absolutnie bardzo popieram podpisuje się pod tym pomysłem jeszcze raz podkreślam będzie pewnie wielokrotnie na znane, ale mimo wszystko uważam, że ludzkie ludzka egzystencja życie jest na tyle cenne, że trudno kierowcy musimy zwolnić musimy szerzej patrzeć dalej przewidywać zaglądać czy ktoś nam faktycznie pod koła nie wiedział, ale jednak pierwszy musi mieć pierwszeństwo dobrze to ja zapytam jeszcze rzeczowo skuteczność egzekucji prawa, które obowiązuje po okresie na własnym przykładzie właśnie będąc w Niemczech halę po po mieście i zauważyłem ograniczenia prędkości zauważyłem też fotoradar, który stał, ale przyzwyczajony do tego, że nasze polskie fotoradary mają założone ten próg tolerancji, bo 10km/h pojechałam nie 50, które tam było tylko 55 może czuć, więc pewnie na 51 strzelał nie dowiedział się od znajomych, którzy mieszkanie ma 50 z już strzela od 450 nie będzie 50 może też sposób pomstuje na fotoradary uważając, że jest to próba wyłudzania pieniędzy z kieszeni podatnika może to też sposób nie tylko z prośbą, ale sankcją cieszę się, że o tym, mówić, ponieważ kilka lat temu jak była taka zmasowana akcja stawiania wszędzie tych fotoradarów to nie wiem na pewno byłem 1 z nielicznych bardzo kontrowersyjnych wtedy osób, które powiedziały tak fotoradary są w porządku fotoradary są dobre, ponieważ jest to świecie w Polsce nie tylko w Polsce odbyły 3333 czy było publikowanych miliony różnego rodzaju kampanii społecznych, gdzie faktycznie było mówione, że prędkość zabija to, że tamto kurcze to niestety nie trafia i ACS naszym celem celem jest zmniejszenie prędkości niestety prawda jest taka, że prędkość zabija to jest ja wiem, że teraz pewnie wielu słuchaczy, którzy słuchają mówią, że to nie prędkość tylko brak umiejętności czy to czytam to tak, ale to wszystko jest pochodna prędkości i byłem 1 chyba z nielicznych osób, które wprost mówiła tak fotoradary są to przedstawiacie jak najwięcej, ale drogiego tam faktycznie wysoki mandat to jeszcze wolniej, bo to wszystko jest jeszcze wszystko bardzo dobrze każdy potrafi krytykować fotoradary i opowiadać to skandal, że to, że tam, dopóki nie daj Boże jakaś tragedia nie spotka kogoś z jego bliskich, jeżeli nie daj Boże oczywiście nikomu źle nie życzę, ale jeżeli jakikolwiek tej osoby krytykującej bliski, by został potrącony przez idiotę jadącego nonszalancko dużo za wysoką prędkością to był naprawdę zmienił podejście do tej sprawy także ja absolutnie kiedykolwiek mieć zapytasz jak zawsze będę mówił tak fotoradary jak najbardziej tak wysokie mandaty tak wysokie mandaty czy zabieramy prawo jazdy czy słusznie zabierane prawo jazdy po przekroczeniu 5050 km na godzinę w terenie zabudowanym tak powiem więcej powinno być ta granica ten próg powinien być jeszcze bardziej obniżony i powiem jeszcze więcej, że strefy zamknięte wokoło budynków około teren terenów zamieszkanych powinny jeszcze niższe mieć prędkości dozwolone no po cholerę po pod budynkiem, gdzie wychodzą dzieciaki psy za tymi psami zaraz właściciele itd. mają jeździć móc jeździć 20 godzin nie niesie toczył 5 na godzinę mamy niespełna minutę ostatnio pytali się rozdawałem przepraszam cię odwołał się do pilotów, którzy muszą doskonalić swe umiejętności istnieje jakiś taki próg przyzwoitości, gdzie kierowca powinien pod okiem fachowca sprawdzić się raz w roku np. na SOR to był taki element takiego, żeby wychodzić z rutyny właśnie ale, ale też element ja uważam, że przełom świadomej weryfikacji umiejętności sucha uważam, że każdy kierowca szczególnie w tym okresie, który teraz rozpoczyna powinien sobie szczerze odpowiedzieć, jakie są znowu takie trochę pożyczone z lotnictwa, jakie są jego minima pogodowe czy jakie minima w ogóle do kierowania, jeżeli ktoś ma problemy ze wzrokiem np. po po po zmroku, jeżeli ktoś ma problem z widzeniem jak np. są mocne opady śniegu, jeżeli ktoś nie pewnie czuje jak np. przychodzą przymrozki zaczyna być blisko Zrzeszenie pewnie czuje to najzwyczajniej świecie nie ma obowiązku ich samochodem zmienić plany życie mamy jedno jest sama każdy musi swoje minima pogodowe nie ma minimów pogodowych nie jadę jadę transportem publicznym przepraszam rozglądałem się widzę, że musimy kończyć bardzo pouczająca rozmowa z Tomaszem Kucharem dziś ciekawym człowiekiem do maja na Malcie z ojca moich radiowych dziękuję bardzo dzięki wielkie państwa zaproszę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ROZMOWA Z CIEKAWYM CZŁOWIEKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA