24 minut o godzinie siedemnastej popołudnie Radia TOK FM dziś we wtorek 1 stycznia dobry wieczór mówi Paweł Sulik w naszym studiu goście dr Maciej Stoczkiewicz prezes fundacji ClientEarth prawnicy dla ziemi dobry wieczór dobry wieczór Aleksander Śniegocki kierownik programu energia klimat środowisko wizę Europa dobry wieczór dobry wieczór, a na stole w studiu Radia TOK FM raport raczej podsumowanie tego jak w latach 20132016 państwo polskie Niewiem z ryzykiem określenia użyć
Rozwiń »
subsydia wału wspierało dopłacało do energetyki w jaki sposób ten proces można, by krótko nazwać każdy z tych określeń jest właściwe określenie subsydia jest chyba najbardziej pojemnym określeniem jest też takie określenia jak pomoc państwa pomoc publiczna, której z określeniem prawnym, ale nie każda subsydia są pomocą państwa jasno chyba zgodzimy się, że subsydia też najbardziej pojemne określa państwo poszedł rząd powiedzieli jeśli chodzi o lata to ile by wypłacić liście energetyki rząd mówi od dziś ta kartka obywatele tak powstał raport myślę, że ten pierwszy raport co ważne raport grupy osób ekonomistów prawników ekonomistów wizę Europa i prawników skandal prawnicy dla ziemi, który ocenia kompleksowo całość tego systemu do tej pory nie było takiego raportu, który by ocenia zarówno pod względem prawnym jak pod względem ekonomicznym całego tego systemu finansowania współfinansowania dopłacania do do energii elektrycznej poprzez rozmaite formy od takich form jak dotacje poprzez kontrakty długoterminowe poprzez tzw. rynek mocy czy inne formy ktoś panu słuchać często myśli coś co jest nie tak skoro państwo przedstawią raportu o tym jak rząd dopłacał do produkcji energii elektrycznej, bo chodzi o energię cieplną energetyczną tylko energetyczną państwa raporcie elektryczną elektroenergetyka elektroenergetykę, gdyż może powie coś co jest nie tak skoro generalnie ceny prądu nie poszły za bardzo w górę to to jak rozumiem to wychodzi na to, że rząd dobrze dopłacają ceny idą w górę czy rząd nie dopłaca tak komu za co płaci pieniądze rząd w latach 20132018 w kontekście państwa raport ostatecznie w styczniu ktoś musi zapłacić kraj to, że część tych mechanizmów uwidacznia się w pełni na rachunkach odbiorców nie znaczy, że jako korzystną cenę płacimy po prostu jest finansowane czy to właśnie z budżetu czy to jako utracone utracone dochody budżetu, które mogą być przeznaczone też na inwestycje modernizacyjne i tak tutaj z naszego zestawienia dla lat 20132018 wynika, że ponad dwukrotnie więcej wsparcia otrzymała energetyka konwencjonalna, czyli książki energetyka Węglowa to było już niemal 30 miliardów złotych natomiast 30 miliardów złotych przez 5 latek przez 6 lat przez 6 jest energetyka odnawialna, która miała być też chociażby przez cele na pozór jest w 2020 rok być takim kluczowym nowym obszarem rozwoju została około dwukrotnie mniej, czyli około 15 miliardów złotych w tym okresie przed 3 tutaj też należy podkreślić, że tutaj przypadku w przypadku energetyki odnawialnej to tutaj jest przede wszystkim system zielonych certyfikatów, które w, którym zresztą też sporo mówiło natomiast w przypadku energetyki konwencjonalnej mieliśmy taki miks różnych rozwiązań od bezpłatnego przyznawania uprawnień do emisji co 2 w zamian za inwestycje, które miały być w domyśle inwestycjami posłańcy na zróżnicowanie naszego miksu energetycznego na dostosowanie się do wyzwań, które stwarza teraz na energetyczne mamy się na chwilę, żeby tak bolesne dla sądu to jest tak jak pewnie większą część przeznaczy jedno, kto emituje dwutlenek węgla za każdą tonę powinien w systemie 1 system, by zapłacić sami z tym też tak płaci musi po prostu umorzyć sprawę nie ma już kupić te uprawnienia i umorzyć natomiast w przypadku o przypadku polskiej energetyki rząd swego czasu wynegocjował takie rozwiązanie, że będzie stała bezpłatnie to uprawnienie właśnie w zamian za inwestycję, które miały być inwestycjami modernizacyjnymi jak w praktyce były przeznaczone głównie na odtwarzanie aktywów węglowych jeśli mogę dopowiedzieć wszystkiego się ważna jest to, że jeżeli system zakłada, że wszyscy uczestnicy płacą za emisję dwutlenku węgla, a niektórzy z nich są zwolnieni z tego systemu to ci zwolnieni otrzymują pomoc publiczną, dlatego że opłaty za emisję dwutlenku węgla wpływają do budżetu państwa, czyli to są po prostu utracone korzyści utracone dochody budżetu państwa dla polskiego państwa polskiego państwa w jasne nie Unii Europejskiej tylko naszego państwa skoro mówią Unii Europejskiej czy wspomnieliśmy to jest tak 2 kwestie, które mogą rodzić pytania pierwsze takie czy tego rodzaju wsparcie dla tych producentów energii, którzy nie przeznaczają pieniędzy tego rodzaju wsparcia na rozwój szeroko pojętą jak to teraz modnie mówi zieloną energię czy to jest dopuszczalne prawnie czy ktoś nie może zapukać zapytać zaraza skoro przeznaczać pieniądze wspieracie, ale te firmy jednak tego nie robią to w oczy czy wewnątrz kraju istnieje rodzaj kontroli czy to jest tylko kwestia tego, że panie panowie napisali raport teraz głośno o tym, mówimy i zwykłe płatnik podatku w Polsce swoje wpisy oralny, czyli mój rząd płaci ludziom zmianę sposobu wytwarzania energii, ale oni zamiast tego to wytwarzali stare sposoby koniec kropkę akurat, jeżeli chodzi o to tzw. derogację w zakresie kosztów co 2 to ten system jest w miarę szczelny to znaczy tacy są zwolnienia w zamian za zrealizowane inwestycje skoro inwestycje nie zostały zrealizowane to tych zwolnień nie ma tutaj jest kwestia efektywności tego systemu, jeżeli ponad 40% zgłoszonych inwestycji, które miały być właśnie realizowane SA bezpłatne uprawnienia nie zostało zrealizowanych to coś jest bardzo nie tak, ale pytam też, że w tej kategorii, że na przesłuchania stron szef Najwyższej Izby Kontroli robi się notatkę ochoty musimy się przyjrzeć temu systemowi, bo to jest coś coś rzeczywiście nie w porządku czy też to jest praktyka, która przetnie może w innych krajach Unii Europejskiej też tak się dzieje naszego raportu wynika, że w jakiś prawnych problemów nie ma natomiast są problemy z efektywnością tego systemu tak, uzupełniając Aleksander Śniegocki ten system działa w pewnych etapach faza tutaj lata 1320 były uzgodnione jeszcze jeszcze poprzedniej dekadzie zasady właśnie prace mają tych bezpłatnych uprawnień właśnie duch prawa był taki, że powinny to być inwestycje modernizacyjne, które faktycznie zmieniają ten miks energetyczny pozwalają obniżyć emisyjność, ale w sposób trwały natomiast tutaj praktyka wdrożeniowa w Polsce była z kolei taka, że bardzo duża część tych inwestycji to były właśnie inwestycję elektrownie węglowe są tak naprawdę konserwował zło strukturę energetyki co później to obecnie jest widzimy, że część tego czasu, które dostaliśmy została stracona my teraz, kiedy negocjowano na lata dwudzieste tego rodzaju system to już wprowadzono wprost ograniczenia, jeżeli chodzi o inwestycje aktywa węglowe wprowadzono obostrzenia do tego, że musi to być system konkurencyjny nie można przyznawać góry ustalony plan inwestycyjny tylko wszyscy muszą konkurować o to wsparcie skończyło się także Polska twierdziła, że w sumie takiej derogacji ten mechanizm nie przedłuża będzie wydawała środki winny sposób dlatego tak napisali w raporcie, że pomoc państwa dla elektrowni Bełchatów okazuje się nieefektywne w kontekście długoterminowej transformacji energetycznej co oznacza to oznacza, że nie zmienia się struktura wytwarzania energii to oznacza to oznacza, że przez, że cele, które można, by określić jako cele związane z transformacją energetyczną ze zmianą struktury wytwarzania czy też zakresu w zakresie emisyjności w szczególności w zakresie dwutlenku węgla nie są realizowane innymi słowy to taka pomoc troszkę no za nic zaś na funkcjonowanie elektrowni państwo myślą nawet do 10% przychodów tej elektrowni były to były subsydia od państwa to ktoś może to z drugiej strony spojrzeć na to powiedzieć, gdybyśmy nie nie nie płacili jako państwo 10% to, że Bełchatów mógłby funkcjonować nie mógłby dostarczać energii elektrycznej myślę, że warto na to spojrzeć systemowo to znaczy z tego raportu bez wątpienia wynika, że funkcjonowało funkcjonuje bardzo wiele mechanizmów wspierania energetyki elektroenergetyki w Polsce ich niestety jesteśmy skutek funkcjonowania tych tych systemów w punkcie, w którym mamy najdroższe ceny energii w regionie, jeżeli chodzi o ceny na rynku hurtowym i bardzo dużo energii importujemy dlatego nie rozumiem jak by się stało, że przez 6 lat 145 miliardów złożyliśmy jeszcze mamy drogą energię także na dodatek emisyjność polskiego systemu elektroenergetycznego nie tylko nie nie maleje, ale wręcz rośnie co więcej ten system elektroenergetyczny, jeżeli chodzi jako struktura jest coraz bardziej skonsolidowany coraz mniej konkurencji na rynku i w rezultacie dopłacamy bardzo dużo pieniędzy, a Kowalski płaci za energię elektryczną można powiedzieć 4 oraz raz płaci za faktycznie zużytą energię elektryczną po drugie, płaci tzw. rentę monopolistyczną Zatorza po prostu funkcjonujemy w ramach systemu w ramach systemu, w którym jest bardzo ograniczona konkurencja ponadto płaci za energię zwęgla mógł płacić za energię o, która jest znacznie tańsze niż obecnie no wreszcie po czwarte finansuje przyczynianie się do kryzysu klimatycznego, czyli po prostu pogłębia koszty ochrony środowiska za chwilę wrócimy do naszej rozmowy dr Maciej Steckiewicz prezes fundacji ClientEarth prawnicy dla ziemi Aleksander Śniegocki kierownik programu energia klimat środowisko dziś Europa z nami raport, który mówi ile Polski rząd przez 6 lat wydał na subsydiowanie produkcji energii elektrycznej w naszym kraju na stole w studiu Radia TOK FM po informacje wracali 18 został do godziny 18 słuchamy Radia TOK FM popołudnie Radia TOK FM dziś we wtorek 7stycznia czas dobry mówi Paweł Sulik przypominam, że w naszym studiu dr Marcin Stoczkiewicz prezes fundacji ClientEarth prawnicy dla ziemi Aleksander Śniegocki kierownik programu Energa klimaty środowisko widzę Europa dobry wieczór dobry subsydia Motor czy hamulec polskiej transformacji energetycznej państwa pytają w tytule raportu, który pana przygotowali i pytanie o subsydia jak słychać było się domyśleć oczywiście są rządowe subsydia próbować jakieś części naszej rozmowy panowie próbowali podejmie, więc jak jak to wygląda, ale takie króciutkie oraz reżimy wygląda także rząd pośredni bezpośredni sposób dopłaca do tego, żeby energia w Polsce była produkowana w sposób taki jak dotychczas stosunkowo mniej, bo może 2× mniej pieniędzy państwo przeznacza na subsydiowanie czy też wspieranie odnawialnych źródeł energii w największym skrócie mogę tak ten wniosek generalny ująć taki cel lepsze na przyszłe życie zresztą bez taką sytuację, że kiedy mówimy o rynku mocy 3 aukcjach za trudną sytuację, w której w zasadzie aukcję wychodzą już prawie na 0 to najnowsza się w ogóle oszczędzają na kosztach energii natomiast ten rynek mocy, czyli dopłacanie konwencjonalne Elektry elektroenergetyce za gotowość do pracy będzie kilku miliardowe koszty co roku to jeszcze proszę powiedzieć słuchaczom co to znaczy, że ten rynek od aukcję o jak za tańszy tak po prostu aukcję za polegają na tym, że jest producenci o zgłaszają z ustaloną z góry ustabilizowaną stawkę tak wysoko sobie zapewniają przychody okazuje się, że teraz postęp technologiczny, ale też ta stabilizacja przychodów obniżenia kosztów finansowania sprawia, że ta cena cena, którą oferują energię przede wszystkim energetyka wiatrowa na lądzie oraz coraz szybszy taniejąca fotowoltaika już spadku wiatraków jest niższa niż to co mamy dzisiaj na rynku, czyli one będą będziemy oszczędzali będą nasze rachunki niższe dzięki temu zwiększamy obecnie udział energetyki wiatrowej zachodnie projektu kupuję tę troskę my, ale my jako poszczególni przedsiębiorcy chcą się wiele w domyśle także z orzeczeń węgla czy czy przedsiębiorcy firmy jak jak teraz przewidziane przez przewidziane specjalne składnik rachunku opłata za tylko, że ona bardzo niska będzie zerowa w momencie, kiedy te instalacje oferują cenę sprzedaży energii poniżej ceny hurtowej czy Franz prezes będą dopłacać za możliwość sprzedaży właśnie zawartych długoterminowego kontraktu jest to się robi już po prostu sposób zakontraktowanie sobie dużego wolumenu taniej energii, czyli rząd mówi co za piękne czasy ten prąd za coraz tańszy zaskoczony będziemy mieli pełne prawo dopłacać do energii Węglowej węgla, ponieważ ona będzie będziecie musimy do niej dopłacać bez tego to ona tak jak rozum na wolnym rynku takiej takiej aukcji raport nie jest w stanie konkurować tak będzie zawsze droższa, ale proszę zwrócić uwagę, że to jest absurd tego typu rozumowanie, jeżeli jest także obecnie się podkreśla jak wielkie koszty będą związane z osiągnięciem tzw. neutralności klimatycznej to czy nie, ale mnie mniej idziemy w kierunku mocnego choruje premiera pani skróconego sumienie negocjujemy rozważamy zastanawiam się to będzie kosztować dla przynajmniej analizujemy to będzie kosztować te koszty, które obecnie są przeznaczone na energetykę węglową na energetykę konwencjonalną to są to jest obcięcie tych kosztów to jest 1 z naj prostszych sposobów trans form na transformację energetyczną to nie jest tak, że energia elektryczna musi być Energę drogą, jeżeli jest, jeżeli dokonuje się proces transformacji energetycznej chciałbym zwrócić uwagę na badanym przez nas przypadek Wielkiej Brytanii wielka Brytania jeszcze w 2012 roku miała około 40% energii wytwarzana zwęgla obecnie ma około 2% energii wytwarzanej z węgla natomiast, jeżeli chodzi, o ile my reaktory jądrowe natomiast, jeżeli chodzi o koszty dla odbiorcy końcowego to koszty są na tym samym poziomie to pokazuje, że do organizmu, ale obraz Ano nie jest dobrą należy jednak tam energetykę jądrową nie ma, ale u nas może być także alternatywna energetyka tak, ale tu i teraz słuchają nas ludzie, którzy z przerażeniem usłyszeli przed chwilą, że system być może w przyszłości rząd przestanie dopłacać do klasycznej węgla energetyki są np. pracownikami elektrowni Węglowej są górnikami są ludźmi pracującymi w spółkach, które współpracują z kopalniami obsługują i serwisuje sprzęt, który pracuje w kopalniach są w rodzinach ludzi, którzy pracują w kopalniach albo też w elektrowniach węglowych i 2000 ludzi słuchana mówi o coś panowie studiów proponują doprecyzowania co jednak radni spora część tych dopłat nie jest nawet także rząd dopłaca po prostu są to składniki rachunków, które płacimy przyznam się podoba czy nie i to one są poza poza tą ceną rynkową energii to jest generalna logika, które trzymało się to coś co państwo polskie, regulując rynek energii, że starało się raczej unikano takiej gry rynkowej, czyli po prostu wypadnięcia systemu tych najmniej efektywnych elektrowni stosowania cen modernizacji właśnie z tych dostosowań cenowych tak po prostu okrężną drogą wprowadzano oddzielny mechanizm przeznaczone zwykle dla istniejących graczy, który tak, bo finansowane z rachunków przez państwo i tak i tak trzeba będzie za to zapłacić tylko pytanie czy z góry będzie wiadomo z grubsza, kto dostanie wsparcie czy też będą się musiały różne firmy różne podmioty od te środki z rynku ubiegać również są 2 takie proste przykłady teczki pierwsza to jest tzw. opłata przejściowa to jest nic innego jak para podatek, który mogliśmy obserwować na swoich faktura za energię przez wiele lat on obecnie na niewielkim poziomie, ale przez wiele lat płaciliśmy ciężkie miliardy to jest 1 przykład drugi przykład to jest opłata mocować tak docelowa to przejściowe na co mają być pieniądze tak na nas to miał być rekompensaty za rozwiązanie kontraktów długoterminowych, czyli też one miały być przeznaczone na inwestycje w elektroenergetyce w elektroenergetyce no i inwestycje w takiej electro energetycy, jaką mieliśmy i mamy, czyli Ostrołęka Opole Węglowej prawda druga drugi przykład tego obciążenia to jest opłata mocą, która niebawem pojawi się także na fakturach za energię, czyli to pokazuje, że to tak naprawdę to nie rząd dopłaca to Kowalski dopłaca do elektroenergetyki, więc rzecz w tym, żeby dopłacać mądrze, jeżeli raport pokazuje, że 23 tych dopłat tych subwencji idzie na energetykę węglową, a 13 energetykę odnawialną to z punktu widzenia efektywności owego można powiedzieć, że do pewnego stopnia te fakty się znoszą to znaczy to nie jest tak można jednocześnie subsydiować 12 energetyki będzie ona się rozwijać sensowny, ale Trybunał słyszeliśmy o tych aukcjach, gdzie mamy jednak taki zalążek znów nic w zasadzie wolnego rynku tak zależy zalążek, ale tutaj działa tak aukcyjnych pokazują tam, gdzie tanie wyprodukowana energia bez tych obciążeń związanych z emisji dwutlenku węgla to tam po prostu taniej, gdyby to również mechanizm konkurencji też była był taki wniosek w kranie w całej Europie także odchodzi się od takich stałych dopłat na Brytyjczycy to wprowadza jako pierwsi na taki, żeby przejść w kierunku tych rozwiązań akcyjnych szczególnie dla dużych instalacji po prostu wymusza konkurencja między podmiotami na rynku energetycznym to znowu wracamy do tego na co i w jaki sposób daje się pieniądze na co, czyli 3 na coś co staje się takim odtworzenie istniejących aktywów, które wiemy, że za 6 obecnie już stają się coraz bardziej większym obciążeniem, a za kilkanaście lat wstecz trzeba będzie w pełni wycofać, a z drugiej strony też, jaki jest mechanizm czy on wymusza znowu konkurencję czy po prostu z góry wiadomo musi te pieniądze dostanie wtedy jak jak wiadomo jak wiadomo, że się z góry z góry roczne wsparcie to jednak ta ten bodziec do obniżania kosztów do szukania efektywności do eksperymentowania innowacji niestety jest wysoki jak to jest wielokrotnie w naszej ocenie mówiliśmy o tym, że jest taki jest takie widmo dziś krążące nad dużymi dotacjami z budżetu państwa niedozwolonej pomocy publicznej oto zjawia się Bruksela powie halo halo tak nie wolno nie wolno wspierać pewnych sektorów naj, które czy i które z form subsydiowania energetyki Węglowej można, by zakwalifikować, kto miałby to zrobić jako niedozwoloną pomoc publiczną to może zrobić ma tylko komisja Europejska komisja Europejska jest jedynym organem, które ma kompetencję badania czy mamy do czynienia z niedozwoloną pomocą publiczną i ewentualnie zarządzać zażądać zwrotu tej pomocy my w swoim raporcie przeanalizowaliśmy szereg takich mechanizmów no jest kilka z nich, które są wątpliwe jest w szczególności bardzo są bardzo wątpliwe mechanizmy w ramach ustawy tzw. cenach energii w szczególności, jeżeli chodzi o te pierwsze półrocze zwrot różnicy w cenie dla przedsiębiorców czy zamrożenie detalicznych cena energii elektrycznej dla wszystkich odbiorców, ale ta dla kupujących oznacza to, że niektórzy otrzymali niektórzy nie otrzymali tak tak, że komisja mogła powiedzieć to gdzie jest tak, że punkt to jest 1 rzecz po drugie, istnieją też takie mechanizmy mocowe jak zimna rezerwa operacyjna rezerwa mocy to są bardzo szczegółowe mechanizmy, które też w innych krajach zostały zakwestionowane zostało stwierdzone, że to jest pomoc publiczna jakoś jako państwo żeśmy tego nie ratyfikowali no wreszcie w ramach tej ustawy o rozwiązaniu kontraktów długoterminowych jest obecnie taką możliwość dokapitalizowania spółek energetycznych i to w ramach ustawy z 2016 roku tutaj taki mechanizm, który też nie był notyfikowany, ale to są szczegóły, które są szczegółowo opisane w raporcie tylko komisja może za kwestionować tę pomoc, jaką pomoc niedozwolone pana wypisali ten raport zastanowili się nad tymi kwestiami zbierali dane mieli panowie takie wrażenie, że wszyscy kilka lat Polska szła w jakimś konkretnym kierunku można było powiedzieć, że nawet jeśli nie mamy spójnej spisanej polityki energetycznej to mamy jednak jakiś kierunek jakiś rodzaj może nie wie czy strategii ale gdyby trzeba komuś drugiego końca świata powiedzieć paru zdaniach jak wygląda nasz rynek pod tym względem panowie jak w sprawozdaniach tuje wdają się, że tutaj złotego utrzymywanie inercji krajowej tej bardzo dużej skłonności do odtwarzania obecnej struktury energetyki też kolejnych inwestycji w kolejnych Stanach wsparcia przełamywania celom przez presję regulacji unijnych, bo każda kolejna każdy koń SL energetyczne też każde co energetycznym cele energetyczne cele te, które przyjmowane SA 1 dwudziesty rokiem życia zarówno one np. to, że takiej takiej skali mamy transakcję wiązaną po części wynika z tego, że w momencie nastąpiła powszechna zorientowanie się, że nie wyrabiamy się celami rozumieć jak pan pyta interpretują, bo to był cel, który mówi głośno to miał być bodajże 15% dla Polski także należy przecież od lat było wiadomo jak to się dzieje, że 30 par milionowe państwo w Unii Europejskiej nagle ktoś wziął sobie jednak 0203. uświadamia o rany nie zdążymy z tym celem, bo to zaraz system 2020 jak to pan interpretuje co jest może, bo wiadomo czy działania przy tutaj żydowskim energetyce jest jednak co najmniej kilkuletnia inercja właśnie to, że teraz wszyscy tam dziewiętnastym roku się zgodzą, że no fajnie byłoby mieć 15% ze dwudziestym roku nie pozwoli nam zrealizować projekt nawet wybudowanie instalacji zajmuje czynili Rosji instalacji zajmuje po prostu więcej czasu, a jednocześnie było się wyda jednak nie do końca Internal izolowane przez wszystkich aktorów w rządzie też interesariuszy wokół no wszystkie zagrożenia związane z nietrzymaniem wobec tych wytyczonych celów to z tego powodu, że jednak regulacyjne są dosyć złożona musimy skończyć króciutka temat niestety wysoką uważam, że przez wiele lat polskie rządy uznawały, że polityka klimatyczna Unii Europejskiej upadnie i dopiero tak naprawdę od Paryża i a już na dobry od wyborów w euro eurowyborów w ubiegłym roku zorientowano się też na poważnie, że to nie upadnie będzie coraz mocniej należałoby teraz przemyśleć to jak skonstruowane prawo europejskie czy naprawdę chcemy wracać Wisłę kijem, który ma się Steckiewicz prezes fundacji ClientEarth prawnicy dla ziemi i Aleksander Śniegocki kierownik programu Energa klimat środowisko dziś Europa bardzo dziękuję za dzisiejszą rozmowy dziękuję
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM
-
12:42 W studio: Michał Kacewicz
-
10:55 W studio: Joanna Mielczarek
-
13:54 W studio: Krzysztof Kurdyła
-
12:53 W studio: gen. Tomasz Bąk
-
10:51 W studio: Marian Prysiazhniuk
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
05.06.2023 17:20 Wywiad Polityczny27:20 W studio: Patryk Michalski , Roman Imielski
-
05.06.2023 12:54 Twój Problem - Moja Sprawa13:25 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 12:40 A teraz na poważnie14:09 W studio: prof. Rafał Chwedoruk
-
05.06.2023 14:00 Połączenie11:15 W studio: Piotr Andrusieczko
-
05.06.2023 13:00 Połączenie23:33 W studio: Patryk Kugiel
-
-
05.06.2023 12:00 A teraz na poważnie10:28 W studio: Andrzej Andrysiak
-
05.06.2023 15:45 Gościnnie: Wysokie Obcasy49:40 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 14:40 Magazyn Europejski16:16 W studio: Andrzej Halicki
-
05.06.2023 17:00 Wywiad Polityczny15:23 W studio: Jan Grabiec
-
05.06.2023 14:20 Połączenie08:31 W studio: Anna Słojewska
-
05.06.2023 12:20 A teraz na poważnie13:13 W studio: Tomasz Siemoniak
-
-
05.06.2023 11:40 Kultura Osobista14:33 W studio: Marta Szymańska
-
05.06.2023 16:59 English Biz23:11 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 16:00 Jest temat!10:26 W studio: Antonina Majchrzak
-
05.06.2023 18:59 Cotygodniowe podsumowanie roku01:14:14 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 15:20 Jest temat!25:51 W studio: dr Helena Chmielewska-Szlajfer
-
05.06.2023 16:20 Jest temat!13:04 W studio: Justyna Drath
-
-
-
-
-
05.06.2023 18:40 TOK36007:45 W studio: Piotr Kuźma
-
-
-
05.06.2023 19:00 TOK36004:26 W studio: Agnieszka Radwańska , Przemysław Pozowski , Szymon Kępka
-
-
05.06.2023 19:00 TOK36007:18 W studio: Łukasz Wojtasik
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL