REKLAMA

"Jurek dokonał czegoś niezwykłego" - Agata Młynarska o pierwszym finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Cudowne Lata
Data emisji:
2020-01-12 13:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
30:40 min.
Udostępnij:

Agata Młynarska opowiada o tym, skąd wzięła się Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, o pierwszych finałach i o tym, jak zeszłoroczny finał, w trakcie którego zginął Paweł Adamowicz, wpłynął na WOŚP.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
cudowne lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kończą się państwo ponownie, ponieważ dziś mamy dzień wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy gości związanej z tym wydarzenia pani Agata Młynarska jest z nami dzień dobry witam serdecznie przyznam, że wydaje się jak byto było ledwie kilka dni temu, a to już naprawdę szmat czasu, kiedy orkiestra wystartowała po raz pierwszy pani nierozerwalnie kojarzy się orkiestrą wówczas właściwie bytem telewizyjne Rozwiń » rozrywkowym, o których nikt nie miał pojęcia niemającym swojego precedensu żadnej telewizji świata no i też przystępując do takiej niedzieli wielką orkiestrą w roku 503 jeśli dobrze pamiętam zastanawiam się, w którą stronę to pójdzie pani też miał takie obawy pani też miała takie dylematy z tym związanie żadnych ani obaw ani dylematów po prostu czysta radość ze stanem ducha i jak to bardzo często bywał młodych ludzi totalny brak wyobraźni jak wielką machinę się rozkręciło jak rozkręciliśmy coś niesamowitego niepowtarzalnego wielkiego w internecie można znaleźć fragmenty tego finału właśnie wczoraj sobie obejrzała, przypominając ten pierwszy finał, kiedy byliśmy w pustym studiu telewizyjnym tłum, w którym stały tylko choinki takie półki, które kładzione były woreczki symbolizujące pieniądze te woreczki miało oznaczać przyrost kwot nie było w ogóle żadnych kolorów nie było żadnych nie wiemy rajskich barw to wszystko dopiero się pojawiła trochę później natomiast w miarę upływu czasu zaczęli do tego studia przychodzić ludzie ulice i oni Stali się niesamowicie barwną scenografią tego studia po prostu zaczęli wypełniać tak, że to przerosło najśmielsze oczekiwania ochrony telewizyjnej i także nasze, ponieważ wszyscy przynosili pieniądze po prostu chcieli przejść do studia Ksenia Jurkowi Owsiakowi pieniądze należy też o tym, pamiętać, że wtedy były tylko 2 stacje telewizyjne i właściwie można powiedzieć, że tak naprawdę nie było konkurencji oglądalności w związku z tym wszyscy oglądali albo jedno w drugą stację, a do co dzieje się w telewizji na żywo zawsze bardziej przyciąga widzów, a my byliśmy właśnie na żywo i nagle ludzie zobaczyli, że tej szarej Polsce takiej zaprogramowane od ADO Zet jeśli chodzi o programy telewizyjne takiej zapięte na ostatni guzik pięknej uczesane i grzecznej pojawił się na jakich żyją, na którym nikt nie panuje i Polacy poczuli, że tam jestem prawdziwy nerw, że tam jest to coś co jest co jest zgodne z duchem tego czasu, który w tej chwili w tamtych latach był w każdym z nas takiej chęci potrzeby pokazania, że cieszymy się zmiany cieszymy się z tego, że możemy być Kolorowi cieszymy się z tego, że możemy pokrzyczeć, że możemy pomachać rękami nie było żadnych barier, więc to na pewno z 1 strony pozwoliło Polakom wyzwolić się z jakichś sztywnych ram i przez chwilę zaszaleć, a nam wszystkim było bardzo potrzebne, ale także pozwoliło uwierzyć młodych ludzi nie uważam, że Jurek dokonał czegoś niezwykłego, a mianowicie pokazał wszystkim, że młodzi ludzie mogą być godni Najwyższego zaufania czy mogą zbierać pieniądze i przekazać pieniądze potem na szczytny cel, czyli między Jurkiem między nami, a młodymi ludźmi wolontariuszami, którzy pojawili się na ulicach istniała totalna sztama totalne zaufanie i to działa do dzisiaj oczywiście zdarzają się jakieś małe wpadki jakiś tam historie, które są mega słabe, ale nie należy w ogóle na to zwracać uwagi, bo to się zdarza wszędzie najlepszej rodzinie zdarza się poprawienie obrósł przez dziecko, które dobrze wychowane w najlepszej rodzinie zdarza się to, że ojciec krzyknie matka albo matka rzucić talerzem o podłogę to jeszcze nie stanowi o tym, jaka to jest rodzina natomiast zdarza się tak, że zdarzyło się tak, że Jurek powiedział Słuchajcie ja was wie, że wy jesteście naprawdę wspaniali i uważam, że możemy sobie polegać i wielu wielu rodzinach bowiem o tym, przecież w 230 lat rozmawiam z ludźmi rodzą się następne pokolenia wiem, że wielu rodzinach to było bardzo przełomowe, ponieważ w wielu rodzinach rodzice nie mieli takiego zaufania do dzieci, żeby puścić na ulice, gdzie idziesz z pieniędzmi zaraz złapie albo okradną, a tu nagle pojawiło się takie pierwotne zaufanie, które trwa do dzisiaj i dlatego wydaje mi się właśnie orkiestra przetrwała jest tak silna ta pierwsza edycja orkiestra Ilona miała wiele wspólnego ze scenariuszem, który sobie nakreśliliśmy wreszcie jak długo pracowaliście nad tym już wtedy nieznanym uzupełnia słowo format teraz wzięli mnie to nie urzędnik musiałby za widowisko oraz format no po prostu jakiś scenariusz trzeba było, ale niczego się zaczęło, gdzie była ta iskierka iskierka była bardzo prosta początek to był program róbta, co chce tam robiliśmy wspólnie ten program przez 3 lata i bardzo dobrze wiedzieliśmy jak jest sama tego programu są piosenki są śmieszne sytuacje musi być kolorowo jest barwna grafika są plastiki są absurdalne różne sytuacje wywołujące salwy śmiechu, czyli po prostu taki komizm sytuacyjny trochę rodem z Monty Pythona i ludzie bardzo się przyzwyczaili do tej Formuły programu to był taki program trochę muzyce, ale trochę też o tym jak żyją ludzie trochę właśnie kabaretowy z tym, że słowo kabaret nie bardzo do tego pasowało, ale ludzie chcieli jakoś zaszufladkować, więc mówili, że to jest tak jakby trochę kabaret, bo przecież, jeżeli w studiu pojawiała się nie wiem krowa pojawiały się konie ja wprowadzałam tę krowę na sznurku między czasie mówiłam do Jurka, że dzwoni Hans Kloss, który chciałby coś powiedzieć, iż rzeczywiście Hans Kloss pojawiał się w swoim w swojej czapce mówił do Jurka, cytując fragmenty filmu, więc były takie sytuacje totalnie absurdalne, które wywoływały u ludzi salwy śmiechu i wszyscy wiedzieli, że tam się coś fajnego kryje w tym programie co nie jest takim dosłownym komunikatem ludzie po komunie byli przyzwyczajeni do tego, żeby szukać drugiego dna i u nas było pierwsze dno i drugie dno nawet było też trzecie i w pewnym momencie pojawiło się hasło pomagania dzieciom zbierania pieniędzy na operację serca brała w tym udziału w bardzo intensywnie np. zdrowa woda był taki zespół i można to też znaleźć w internecie i potem pojawił się teledysk nakręcony przez wymyślony przez muzyką Voo Voo wymyślone przez Waltera Rostowskiego, który cały czas od samego początku był takim mózgiem orkiestry i mózgiem tego programu wybitny twórca telewizyjny znakomity reżyser i to był ten teledysk ze słynną muzyką Voo Voo, która gra dzisiaj i jest to jest to tak to był taki zaczątek, żeby wiedzieć jak to ma formalnie wyglądać, ale wiedzieliśmy również, że będziemy łączyć z różnymi miastami w Polsce, że będzie fajna orkiestra grała w studiu, że będzie licytowanie licytacje różnego rodzaju w nim pokazać będziemy pokazywać ludzi, którzy przychodzą do studia wiadomo było, że będą też lekarze wiadomo było, że będziemy prowadzić rozmowy z tymi lekarzami będziemy prowadzić rozmowy po prostu ludzi będziemy blisko ludzi właśnie dziś będą występować różni artyści na żywo, że to będzie rodzaj takiego po prostu kilku no i nie pamiętam, żeby był jakiś bardzo ścisłe scenariusz ten scenariusz teraz jest niezwykle ścisłe np. relacjonuje dla TVN-u tak się śmiesznie historia zakręciła, że zaczynaliśmy z Jurkiem w telewizyjnej dwójce potem przeszliśmy różne strony świata, zataczając koło i wylądowaliśmy znowu 1 stacji telewizyjnej, chociaż ja niezależnie od tego gdzie lądowała zawsze lądowała podczas finału z orkiestrą i w ciągu roku też pomaga orkiestrze w różny sposób np. nie wiem ja mam ustawione stałe zlecenia na wielką orkiestrę Świątecznej pomocy co miesiąc wpływa skromna suma, ale wiem o tym, że to jest mała kropla, ale co miesiąc stała i pomyślę sobie, że to jest taki gest, który sprawia, że ta pomoc nie jest tylko jednorazowa zresztą tego nie nauczyła orkiestra Świątecznej pomocy na samym początku, kiedy Fundacja powstała, kiedy okazało się, że ten żywioł jest nie do opanowania jest nagle tyle dzieci, które potrzebują pomocy, że jest tylu chętnych do tego, żeby mieć operację serca tyle dzieci czeka, że kolejka jest tak gigantyczna, a niewydolność służby zdrowia sprawia, że oni nie są w stanie tego zrobić, że wiadomo było, że nie można zbierać na konkretną hańba czy Józia tylko, że trzeba po prostu pomagać czyste lasy systemowo trzeba pomagać tak, żeby wszyscy mogli z tego skorzystać i orkiestra bardzo szybko uchwyciła Fundacja stworzyła taki projekt który, którego istotą jest zbieranie pieniędzy na szpitale po prostu na różne sprzęty i to najlepiej pomaga, bo każdy może być do tego dostęp do tego wtedy mogą w tym brać udział wszyscy i po kolei też nie zdawaliśmy sobie z tego sprawę, że najpierw będą nie wiem najpierw będzie kardiochirurgia dziecięca przecież kardiochirurgia dziecięca, czyli profesor danych Maruszewski, który wtedy nie był żadnym profesorem był po prostu młodym zapalonym lekarzem zbudował całą koncepcję tego, jaki sprzęt jest potrzebny potem przeszły szkolenia no i nagle się okazało, że kardiochirurgia dziecięca w Polsce osiąga jakiś najwyższy standard światowy właśnie dzięki temu sprzętowi i że zwiększona została liczba tych operacji właściwie można powiedzieć, że w tej chwili nie ma takiego problemu, żeby dzieci czekały nie wiadomo jak długo, że jeżeli rodzi się dziecko ma powiat z wadą serca no to wiadomo, że będzie miało pomoc natychmiastową m.in. dzięki sprzętowi wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy, a potem przyszły finały nie wiem neonatologii, czyli dzieci nienarodzone potem była potem była nie wiem sprzęt do ratowania życia potem tych tych projektów medycznych orkiestry jest bardzo dużo wystarczy wejść na stronę przesiewowe badanie słuchu w tej chwili każde dziecko jest badane cukrzyca, czyli możliwości zakupu pomp insulinowych to są wszystko projekt wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy inkubatory ratowanie życia w każdym szpitalu jest sprzed wielkiej orkiestry nikt wtedy nie miał świadomości, że to to będzie coś takiego oni wszyscy tego uczyli, bo mówię oni, ponieważ dane Maruszewski Piotr Burczyński Lidka, czyli żona Jurka Jurek na początku też Walter Chełstowski stworzyli fundację, bo wiadomo było, że tym gigantycznym przedsięwzięciem trzeba sobie zacząć radzić w sposób niezwykle poważny, że w pewnym momencie po godzinie i drugiej w nocy podczas finału wszyscy się zejdziemy ktoś w tym zostaje przecież z tym nie została telewizja Polska z tym został Owsiak ja pamiętam taką scenę po pierwszym finale my zostaliśmy w studiu wszystko się skończyło światła zgasły i nagle na podłodze leżą tony pieniędzy jacyś wszystkich ochroniarze telewizyjni jacyś smutni panowie, bo oni przeważnie niestety są cały czas bardzo smutni i wzięli miotły zaczęliśmy sprzątać te pieniądze na taką kupę zbierać monety, które w, których było bardzo dużo, ale też i papieru mnóstwo i pakować do worków i te worki bez żadnej eskorty bez niczego w dużej mierze były też przewieziona do biura fundacji już to wszystko była po prostu totalnie harcerska robota to nie mogło trwać zawsze tak nie mogło być wiadomo było, że jak po wielkim po gigantycznym sukcesie, który był po pierwszym finale co przerosło najśmielsze oczekiwania także telewizji wiadomo było, że będziemy robić 0203. 0405. raz, ale torze między czasie tzw. zmieniała się sytuacja polityczna w Polsce i każdy chciał tej orkiestry uczynić jakiś fragment swojego politycznego życiorysu 1 pasowało drugi mniej pasowało do samego początku było wiadomo, że my nie gramy w ogóle tej w tę grę, że od samego początku Jurek powiedział Zień nie będzie dawał żadnych forów politykom nie chce widzieć polityków u siebie nie będzie odwiedzał polityków i trzyma się tego do dziś co kilka wracamy do naszego programu jeszcze nim zaproszę państwa na informację, że zadam jedno pytanie, które związane z tą warstwą muzyczną, bo przecież no, żeby uczynić z nawet najbardziej szlachetnej akcji charytatywnej widowisko na kilkanaście, żeby nie będziesz kilkadziesiąt godzin trzeba też obawiać i wy zabraliście też o to by ta muzyka przeplatała się z to z tą charytatywnego to nazywam dzięki wam tak naprawdę wpłynęło wiele wiele zespołów to znaczy Jurek wcześniej prowadził przecież program Towarzystwo przyjaciół chińskich ręczników i rozgłośnia harcerska 2 to charakterystyczne konie i przecież w tym programie w tej rozgłośni harcerskiej, bo mnóstwo bardzo fajnych alternatywnych zespołów, które Jurek przyciągnął do telewizji i akurat myślę tutaj ta warstwa to była specjalizacja Jurka, bo potem był Jarocin przecież Łódź Stock to jest druga wielka, jakby taka odnoga taka część istota wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy, która budowała wizerunek jako takiego rockandrollowego pełnego wolne i fantastycznej muzyki różnej muzyki zjawiska i to było na pewno bardzo ciekawe natomiast do finałów wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy mieli prawo zgłosić absolutnie wszyscy dlatego grały orkiestry strażackie dlatego grały zespoły ludowe dlatego były najbardziej wykręcone różne szalone połączenia, które Jurek uwielbia takie np. nie wiem jak Cyganie w połączeniu ze strażakami np. jeszcze do tego peruwiańska muzyka i to wszystko razem przeplatało jako takie gigantyczne Dżem session i najważniejsze było jednak to podstawowe założenie musi być bardzo wesoło nie można przesłuchać musi być mega kolorową, jeżeli te warunki zostaną spełnione to wtedy można powiedzieć, że finał będzie udane Agata Młynarska z moim państwa gościem w niedzielnym magazynie Radia TOK FM w waszym stałym cyklu cudowne lata dziś sami państwo słyszą rozmawiamy przez cały dzień wielkiej orkiestrze Świątecznej pomocy informację Radia TOK FM zachód jesteśmy dzięki cudowne lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk to jest wspomnienia Agaty Młynarskiej pierwszej nie tylko pierwszy pierwszych edycjach wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy na okazja jest idealna do tego, by powspominać to co wydarzyło się w roku 1993 niedługo będzie trzydziestolecie tego względu na mecze już jest dla nas tak, bo my pracowaliśmy już wcześniej przy programie róbta, co chceta i można powiedzieć, że mamy dużo dłuższą historię wspólną natomiast oczywiście ten pierwszy finał w dziewięćdziesiątym trzecim roku rozmawialiśmy o tym ile dobrego dla muzyki zrobiła też orkiestra nie tylko dla beneficjentów swoich biurek, ale również dla tych, którzy występowali na scenach muzycznych jak będą mieszkańcy młodzi pamiętam, że wówczas to łodzianie po raz pierwszy w życiu słyszeli w zespole Varius Manx, który wystąpił na scenie o godzinie przed godziną dwudziestą przed gmachem łódzkiej telewizji te kariery tak się także naczelną rad Varius Manx to był zespół, który wygrał szansę na sukces, która była w dwójce i łodzianie o tym nie wiedzieli dopiero widoczne w wielkiej orkiestrze to znaczy do suszu z drogami chodziło, dlatego że oczywiście Robert Janson jest bardzo znanym muzykiem jak jak pierwsza dziewczyna, czyli Anita Lipnicka pojawiła się w Varius Manx no to rzeczywiście to był gigantyczny wystroju mówię, że Varius Manx wygrał konsensus potem Kasia Stankiewicz pojawiła się właśnie jako laureatka szansy na sukces i to i to dla mnie osoby pracującej w dwójce jako redaktorka no to były takie oczywiste sytuacje, kiedy nagle telewizji rodzi się jakaś kariera, ale to prawda, że potem te zespoły rozprzestrzeniały się różne miejsca m.in. łączyły się wszystkie podczas finału wielkiej orkiestry znam zespoły, które mają tego dnia na koncie 56 koncertów z tym, że co jest fajne wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy, że to jest w pełni demokratyczna orkiestra mogą śpiewać dzieci mogą śpiewać filharmonicy i grać mogą mogą śpiewać zespoły ludowe strażacy koło gospodyń wiejskich i Luciano Pavarotti jeśli miałby ochotę przyjechać mogą również występować tacy artyści, którzy wiem po prostu mają na koncie jakieś swoje stare przeboje chcą tego dnia o sobie przypomnieć i warunek jest 1 wszyscy gramy za darmo nie bierzemy za to pieniędzy oczywiście przez lata to się trochę zmieniło, ponieważ koszt postawienia sceny dojazdy itd. jakoś to musi bilansować jakoś trzeba na to zabezpieczać fundusze natomiast nadal my wszyscy pracujemy na scenie nie biorą za to pieniędzy ja nigdy nie wzięłam grosza za udział wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy, kto wymyślił nazwę wielka orkiestra Świątecznej pomocy, jakie były debaty, jaki był alternatywy dla tak naprawdę to była nazwa wymyślona przez Waltera Rostowskiego Jurka Owsiaka myśmy tak tak to było to pojawiła się pojawił się teledysk mikołajowy który, który był zrobiony do piosenki i małe do piosenki zespołu Voo Voo myślę o nas dusza ma bredzi myślę wieczorze nie mogę siedzieć myślę sobie prawa i będzie pięknie jednak jest wymagane jest na tak pamiętasz to no i do tego powstało powstał taki bardzo piękny teledysk bardzo skromny jak Mikołajowie idą przez ulice latem ubrani w te swoje Mikołajowi strojenia są worki na plecach potem na na ulice na drogę spada taka bułeczka tak się kręci to był właśnie ten początek ta złotówka i od tego jak trochę też wizualnie zaczęło to gigant stąd właśnie była wielka orkiestra Świątecznej pomocy ta idea wręczania serduszek tak, by uhonorować każdego darczyńcy niezależnie od kwoty, jaką przekazuje jedno też była przez was w jaki sposób wymyślono tak to znaczy jeszcze czy chcieli chcieliście jakikolwiek symboliczny sposób połączyć tych wszystkich, którzy też do orkiestry dokładają jak dokładnie pamiętam jak to było, ale pamiętam pierwsze plakaty myślę, że to był też Jarocin i jak potem były zbierane również pieniądze przez wolontariuszy podczas festiwalu w Jarocinie to scenograf było właśnie wielkie serce na plakatach było wielkie serce i latem serce było napisane wielka orkiestra Świątecznej pomocy, ponieważ pierwsza pomoc związana była z ratowaniem serca dziecka i każdy chirurgią, więc myślę, że stąd wzięło się to pierwsze serce ale kiedy były te pierwsze serce naklejane powiem szczerze nie pamiętam może to było tak, że to był jakiś trzeci finał coś takiego tutaj moja pamięć jest zawodna, ponieważ ja pamiętam identyfikatory wszystkie identyfikatory miały serca no, a potem, a potem już chyba się pojawił wtedy, kiedy pojawiło się miasteczko wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy, bo na początku było także wszystko znajdowało się w studiu telewizyjnym, a potem to zaczęło tak bardzo się rozrastać, że bardzo szybko powstała scena pod telewizją na parkingu ja pamiętam, że ja byłam oddelegowana właśnie na tę scenę, żeby prowadzić koncert, który trwał 8 godzin i tam oczywiście były duże przerwy nic nie działo, ale ten tłum stał pod sceną scena nie była specjalnie jakoś wybitnie Dekor udekorowana byliśmy nie wiem po ubieranie jakiś kosmiczny puchu wyglądaliśmy trochę jak zombie nie było tak, żeby jakieś stylizacje jakiś szykowania się itd. ważne było, żeby po prostu kolorowo wyglądać też wszyscy wtedy nie mieli takiego łatwego dostępu do ciuchów, bo to dopiero w Polsce się pojawiało, więc ten kolor trzeba było trochę samemu stworzyć np. pamiętam, że jakoś czapkę kolorowo na drutach ktoś zrobił, żeby fajnie na scenie wyglądał albo np. wiem czerwone gacie od kogoś pożyczyła jakieś dresowe, żeby po prostu ten kolor cały czas widoczne są pierwszą koszulę żółtą Jurek dostał ode mnie właśnie i ja wiedziałam, że nie wie morze czerwone okulary będę miała, które potem przekazała też kiedyś nie na piątym finale na licytację i dostałam za do orkiestra dostała za jakiś całkiem duże pieniądze, więc kolor powstawał taki dosyć powiedziała mało profesjonalne, ale taki bardzo serdeczny sposób nie ma chyba kryterium, które pokazałoby nam edycje ten najlepszą najwspanialszą nie ma czegoś takiego każda edycja jest kolejna jest najlepszą lekturą zapamiętaliśmy szczególnie ludzi jak to, którą myślę, że ostatnią dlatego, że jeżeli o godzinie dwudziesty stanowią już też negatywny obraz do tematu w środku naszej rozmowy jednak ustawimy na terenie nowo, bo jeżeli pytasz, którą edycję to to chyba zniżył się nierówna, dlatego że oczywiście pamiętam pierwszy finał, bo to przerosło najśmielsze oczekiwania na wszystkich ja wtedy wiedział ja naprawdę wtedy wiedziałam już następnego dnia, że wydarzyła się rzecz historyczna i żałowałam ani przez chwilę decyzji o tym, że związałam swoje życie zawodowe z takim programem jak róbta, co chceta, że wybrałam przynależności do działań charytatywnych w telewizji, że się w tym odnalazła wcześniej wszyscy namawiali do tego, żeby zostawić to zostaw to jest przez jakiś taki arbitrów ta noc zobaczą się ją Anka słuchaj dziś nie wiem wolą sprowadzać do telewizji przecież jesteś po polonistyce poważna poważna dziewczyna z dobrej rodziny jak co ten twój ojciec sobie pomyśli zrobi jakiś reportaż telewizyjny zaangażuj się jakąś pracę na prawdziwie no i ambitną ja wiedziałam, że oczywiście to jest kuszące ja też to robiła, ale nie ma nic bardziej kuszące niż robienie rzeczy niepowtarzalnych innych niepokornych odważnych kontrowersyjnych, z których może wyniknąć coś niesamowitego i wiedziałam o tym, już od samego początku, że to jest nowy rozdział w historii telewizji i w ogóle w historii Polski i mieć tam swoją kropelkę swój maleńki udział to coś wspaniałego niepowtarzalnego, ale nikt z nas nie mógł przypuszczać, że po 27 latach stanie się coś takiego jak morderstwo na scenie podczas światełka do nieba, bo nie ma nic bardziej jednoczącego pięknego w takim uniesieniu, zostawiając go ludzi od światełka do nieba podczas finału wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy przypomnę, że prezydent Gdańska zginą po słowach Gdańsk dzieli się dobrem właśnie my kontynuujemy w tym roku tylne jeśli w tym roku hasło gdańskiej orkiestry Świątecznej pomocy jest właśnie taki Gdańsk dzieli się dobrem i od godziny szesnastej jestem na scenie w Gdańsku została poproszona dla mnie było po prostu wielki naprawdę uznaniem zaszczytem właśnie nie mogłabym sobie wymarzyć piękniejsze propozycji, żeby poprowadzić koncert w rocznicę śmierci, a jednocześnie w rocznicę tych tragicznych wydarzeń, a jednocześnie koncert, który ma kontynuować to dobro, które się dzieje, ponieważ jestem w tym zanurzona od samego początku to mam takie poczucie, że kiedy stany na tej scenie to to będzie też jakaś kontynuacja tonie będzie zupełnie po to, za żaden sposób nie będzie przypadkowe i stan to dla mnie niezwykły zaszczyt, ale też nie będę ukrywać, że jest bardzo trudne zadanie zatem teraz pytanie, na które sam odpowiedziałem, ale to zrobię nie było was cienia obawy, że z orkiestrą może się skończyć jest wydarzeniem absolutnie to jest za potężna siła jak nie dziwię się absolutnie Jurkowi, że w zeszłym roku po tym wszystkim się załamał każdy, by się załamał ja prowadziłam finał właśnie w Łodzi relacjonowała o TVN to co dzieje się w Łodzi to co powstało przed Manufakturą jak łodzianie przychodzili tak dalej rzeczywiście mnóstwo ludzi mnóstwo pieniędzy Łódź zresztą istną fenomenalnym miastem jeśli chodzi o o tego typu Energie, kiedy dotarły do nas pierwsze informacje o tym co się wydarzyło w Gdańsku zaczęliśmy szukać w internecie przesłano nam informację to pierwszy taki odruch był po prostu to jest niemożliwe, że jakiś efekt możemy przecież w dobie lajków, a potem Zbyszek Piotrowski, który w Łodzi jest takim duchem orkiestry nie niezmordowany mówi słuchaj to jest prawda zamordowano prezydenta i nic nie będzie takie same orkiestra ja sobie pomyślałam, że to się nie może skończyć źle, że stało się coś makabrycznego coś niemającego w ogóle w naszej głowie żadnego w ogóle do tych obrażeń myślano że, gdyby chciał mieć dokładnie programom jak obraz nie umiem znaleźć słów, które można było to opisać, ale też myślę, że nie mieliśmy wątpliwości, że właśnie tego tego dobra będzie jeszcze przez to więcej, dlatego że Polacy pokazali nieraz, że wiedzą, gdzie jest właściwa strona, po której trzeba się opowiedzieć i Polakom biorący udział wielkiej orkiestry Świątecznej pomocy i się mówić kitu, że to jest jakaś chałtura albo, że to jest coś złego albo, że to są jakieś nie wiem lewe działania Polacy bardzo dobrze na koniec dnia czują prawdę i oczywiście nie chcę tutaj wchodzić jakieś sprawy światopoglądowe tak dalej tak, by to nie zajmuje to mojej głowy w tym działaniu w tym działaniu dla mnie najważniejsza jest pomoc i myślę, że ludzie czują to, że te działania związane z niesieniem pomocy mają konkretny efekt, bo za dużo jest dziś dowodów na tę pomoc po prostu niekwestionowane i nie można ludziom odebrać prawa do tego, żeby chcieli pomagać innym Jurek się załamał, ale podniósł, a prośbę pani Adamowicz na prośbę wszystkich, którzy w tym są zaangażowani i myślę, że wszyscy wyciągnęliśmy z tego wnioski, że czasami zdarzają się tragiczne sytuacje mające no niesamowite konsekwencje skutki, ale jest coś co nas łączy, czego nie możemy oddać, jakby to teraz wyglądało, że co ze strachu nie wchodzimy na scenę i zbieramy pieniędzy co przedszkolacy tacy są tacy nie jesteśmy to byłoby bardzo słabe i orkiestrę tak bardzo naszych sercach ludzie tak bardzo tego potrzebują, a jednocześnie tak mało mają na co dzień okazji do tego, żeby się zjednoczyć w imię dobrej sprawy, bo bardzo duża jest dookoła i złości i takich po takiego podzielenia, które sprawia, że każdy się zamyka w swoim świecie, bo się boi odezwać, bo nie chcę, żeby ktoś kogoś doniósł pomyśli sobie nie wiem czy tak można albo wypada bardzo często od wielu lat Polakom towarzyszą różne dylematy, ale na koniec dnia, jeżeli człowiek słyszy, że możesz dzięki złotówce, którą wrzucić po prostu pomóc dzieciom, które cierpią i uratować życie to na Polaku można polegać i właśnie na Polakach można polegać właśnie u tego dowodem jest ta wielka siła orkiestry i wiem o tym, że w Gdańsku podczas światełka do nieba będzie jakaś magia absolutna po pierwsze, będzie pan prezydent z nami pewien sposób dosłowny, ponieważ będą przepiękny jego zdjęcia takie wspomnienie będzie światełko do nieba pełne przejmującej ciszy do muzyki sądów Silence pamiętamy wszyscy jak w zeszłym roku wyglądało i cała Polska zobaczy żegnali dzieli się dobrem, że dobro zwycięża po prostu Witt wszystko na ten temat nie ma wielkiej filozofii to postawimy kropkę i więcej doniesienia Agata Młynarska moim państwa godzi dziękuję bardzo i do zobaczenia w cudownych latach w niedzielnym magazynie Radia TOK FM zapraszam państwa oraz na informacj Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CUDOWNE LATA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Dostęp Premium z 30% zniżką od serca. Pokochaj pakiet "Aplikacja i WWW". Słuchaj gdzie chcesz i jak chcesz.

KUP TERAZ 30% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!