REKLAMA

Jak "Boże Ciało" trafiło na oscarową shortlistę?

Połączenie
Data emisji:
2020-01-13 13:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie trzynasta 41 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną w studiu Jan Tomaszewski nie euro film Sejm agent sprzedaży filmu Boże ciało dzień dobry dzień dobry za godzinę dowiemy się Boże ciało będzie miała nominację do Oscara całymi agent sprzedaży filmu my jesteśmy takim pośrednikiem między producentem, a dystrybutorami na całym świecie poza krajem produkcji to znaczy my się staramy z filmem powiedzmy właśnie polskim dotrzeć do dystrybutorów wina widzów Rozwiń » festiwali na świecie, jaka była wasza ręka w tym, żeby wypromować pożyczało, żeby udało się umieścić najpierw na długiej liście potem na krótkiej jak się uda to może nawet uzyskać nominacji akurat w tym projekcie to w związku z tym, że pracowaliśmy z producentem już przy poprzednim jego film przez ostatni rodzinie Janka Matuszyńskiego to znaliśmy się dobrze, iż na wczesnym etapie wyszliśmy pożyczały na etapie scenariusza, czyli tylko scenariusz czytaliśmy potem już mogliśmy zacząć pracować razem to znaczy myśmy też na planie pilnowaliśmy, żeby były też zdjęcia zrobione właściwe wszystkie te, które potem są nam potrzebne do kampanii mamy też już tego, że mamy kontakt z dystrybutorami festiwalami to też dbamy o to, żeby właśnie marketing międzynarodowy plakaty trailery były przygotowane pod takiego widza, który nie ma pojęcia kim jest Jan Komasa jest Bartosz bielenia kim są jak to, że jakaś, jaki kontekst kulturowy tylko właśnie próbujemy to przetłumaczyć zawsze, mówi że czy powiedzmy czterdziestoletnia kobieta w Belgii zrozumie ten film tak tak samo jak czy czy Japonii czy czy w stanach i w związku z tym też byliśmy właśnie byśmy na planie byliśmy w montażowni oglądaliśmy kilka wersji montażowych z Jankiem Miss z montażystą za każdym próbowaliśmy odpowiedź na pytanie czy np. pewne rzeczy to młody ciekawy film właśnie Beksińskim, który był taki też bardzo w Polskiej kulturze osadzony pewne takie rzeczy nie wiem tak jak Tomek Jasiński z jego charakter nie rosną tak, ale też dziwnym rokiem legendą taką, którą miał właśnie w Polsce w trójce rozumie, że w Berlinie dokładnie chodzi, więc musimy, więc nagle okazało się, że ostateczna muszą być po prostu o relacjach rodzinnych, a nie tylko, że byli znani dziwni ludzie tak tutaj tutaj tak samo myślę, że ten jest troszkę inny też od poprzednich mówi Anka, które były takie bardziej rząd oferował za dużą skalę tak eksplozje duże emocje tutaj ten jest umówiliśmy tak naprawdę dużo tych emocji i szukaliśmy tego tego uniwersalizmu czy to było też już w dużej mierze strach człowieka, że już na etapie powstawania samego filmu powstawania scenariusza zaczynało się takie myślenie jak to sprzedać tak pytań to jest jak rozumiem pewna nowość chyba polskim jeszcze nie tak polskim nie tak w światowym to są to są rzeczy, które już od jakiś czas funkcjonują strony takie standardy wprowadzać też z tymi mającymi pracuje akurat my mamy i mam tutaj siedziby w Warszawie, ale głównie pracujemy wobec firm i zagranicy mamy inny duży mówi Islandii jak barany islandzka opowieść był nasz film mam w Norwegii za leki Południowej, więc te same narzędzia przykładamy do tych do tych rzeczy takie numery tylko 1 czy wasze rocznice są z Polski w naszym katalogu IT i też chcemy właśnie zawsze kontekstu łowić w kinie światowym ani tego byśmy stąd nie chcemy mieć takie poczucie, że festiwale myślisz, że w jej technik, a także z polskiej medycyny za kumpla prawne wewnętrzne można będzie podobny sposób powstawała ida idea była trochę innym innych rzeczy ile oczywiście też Paweł miał inną też mogli ciekawy przykład, bo jak Paweł Pawlikowski uznanym reżyserem też i też można bardziej za granicą niż w Polsce oczywiście bardziej brytyjskimi w Polskim Janek Komasa był też jednak nowego się w Polsce były tu ogromne sukcesy kasowe natomiast za granicą to nie był znany reżyser i w jakim sensie to był jego trzeci film teraz, a my często uczyliśmy się byśmy pracowali debiutantem jakimś sensie musi się wytłumaczyć kim jest Janek i dlaczego ten film jest też inny on był naprawdę bardziej transowy powiedzmy w rozumieniu niż właśnie miasto 44, który był po prostu lokalną mega produkcję, która do końca nie interesowała nie widzą w Niemczech czy we Francji dlatego, że ma swoje po prostu historie opowiedziane opowiedziane na tej w tej skali, więc bardziej podkreślaliśmy lokatorzy jego krótkie filmy były w Cannes wieś i chcieliśmy, czyli budowaliście zupełnie inne wizerunek tego reżysera dach może nawet inne niż ten, która ma w kraju zupełnie in, dlatego że komercyjny reżyser lokalnie jest ciekawy dla widza dla festiwalu dla dystrybutora zagranicznego raczej na zawsze podaję przykład jak ciekawy głos takiej arterii z Europy niedokładnie dokładnie dokładnie tak tak jak często widzę świat i ciężko jest, że część z nich także jak możliwie tamta łatwiej się z nim przebić do dużych festiwali czy off, czyli właśnie z tym duży przewodnim festiwalu są ważne do Cannes czy do Berlina, dlatego że na wkład Wojtek Wojtek Smarzowski dobrym przykładem tego, które jest w Polsce ma ma fenomenalną pozycję w Polsce natomiast granicą bardzo ciężko jest Wojtka odkryć już, bo zrobił 8 filmów i trochę nikt jak te filmy nie były na dużych imprezach w związku z tym nitką niż śledzi tak naprawdę już tak to jest dziś tam był popełniony jakiś błąd żołnierz na te wody już już już w tym momencie jest ciężko wejść Janek po pierwsze ma szansę tak, że udowodni, że tak ciężką pracą taką z powiek będą bardzo regularny byliśmy dużo analizy właśnie tego, o czym mówić nie mówić, o czym mówić np. nie mówić przy tym konkretnym filmie, bo tam jest np. nie będą działać od definicji jest bardzo ciężka końcówka taka dosyć brutalna w ogóle takie jest kilka elementów w tym filmie dosyć brutalnych scen z ich wchodzi w życie głównego bohatera w poprawczaku tego nie ma w ogóle w komunikacji zagranicznej jest tylko właśnie plakaty, które robi się wystraszyć ludzi tak dokładnie, o co chodzi to nie jest, szczególnie że polskie kino polskie czy w ogóle Europy wschodniej ma taki Brent koloryt tam ochroniarzy smutne szare przeważnie ciężko tak dokładniej niż z depresji wyzwaniem jest tutaj najbardziej obiecywaliśmy obiecywaliśmy, że on jest dzieciństwo przede wszystkim to, że ten główny bohater taką niespodziankę, jaką taką tajemnicą zagadką, jeżeli środki to zagadka kup bilet, o co chodzi to znaczy, że nie z 1 strony rośnie przestępca z drugiej strony jest tym charyzmatycznym kaznodzieją, a tak naprawdę, jaka jest, a taką lekcję odbyć co czy miasto musi kupić bilet lub wyznaczyli niż nawet taki slogan właśnie grzesznik kaznodzieja tajemnica, ale poczekajmy teraz zaczęli zastanawiać nad tą datą roczną konotację Europy Środkowej wschodniej w kinie międzynarodowym no pewnie rzeczywiście tak jest, jeżeli sobie przypomnimy np. 1 chyba najlepszych filmów rumuńskich 3 dziś 4 miesiące aż taka 2 dni rożne 4 żywa no właśnie to w pewnym sensie nie da się uciec od komunikowania właśnie tego dnia trzeciego roku prawda, który jest w tym filmie, ale przecież to właśnie było to co przyciągało, dlaczego tutaj akurat wychodzi z założenia, że trzeba to ukryć łatwiej już tak jest w konkursie głównym Cannes to się wyminąć legitymizuje nie byliśmy więc, więc jesz poza tym wiele filmów po tym filmie już rumuńskim po bo po budził filmie było, które podpina trochę to jest lekarkę i wie wiedząc o tym w jakim sensie po drugie i trafia 1100 takich firm, które naprawdę działa jest jest jest jakby bliskich realiom stąd też też przyrządził było czekać, bo to, jaką zrobił to nadal arcydzieło na takim właśnie dochodzi dużo takich filmów właśnie właśnie w wolnych smutnych o tym, że jest jakaś tam wieś i Koza ona umiera w związku z tym 201 i chłopcy furmankę dokładnie zasadach także 2 gole prawie dokładnie więc, więc też oczywiście są zwolennicy zwolennicy kina, ale mam nie różni naszą ambicją było ważne trafienie do do szerszej publiczności już Janka też Janek opowiada zawsze myślał publiczności, gdy nie robimy dla kogoś nie dla siebie coś co co jest Super im finalnie mi się premier w Wenecji festiwalu nie główny konkurs dla takiej sekcji Venice Days, która ma często tam są, które są bardziej takie właśnie miesiąca publiczności nie są oni są Super transowe rzeczy nie są to Super właśnie kartowe tylko tylko wiedzieliśmy już razem, że ten moment premiery miejsce premier też ustawę recepcji firmy, która zależy od tych co się potem będzie działo tak i nawet sekcja to znaczy wiedząc np. 1 sekcja Wenecji jest dla eksperymentalnych druga zgładzić dla komercyjnych, które często mają dystrybucję przy obsłudze, analizując przesadnie Lataj uczyliśmy w tej sekcji właśnie dzieci są filmy, które potem są w dystrybucji ustami premiera podjęliśmy w Toronto, gdzie tak też duży market i w ramach tego sprzedaliśmy ten film do kilkudziesięciu krajów niż dobre recenzje ważne, żebyśmy operować trailery plakaty, które były bardzo bardzo takie wymiar komercyjny i normy precyzyjny i nagle jakiś kupi kilka firm to sobie zaczęli mecz zaczyna się może polecać w tej tak naprawdę była, bo pytaliście długą listę skoro de facto nie od nas zależy tylko by komisja po prostu, które zamiast polskiej sztuki filmowej i eksperci różni, którzy wybierają, kto będzie polskim kandydatem do Oscara i zarazem, że tak czy ta komisja też trochę myśli w tych kategoriach tak patrzy patrzy pani jakiś w tym ma szansę w zakładzie ma szansę mają szansę i te muszą być nie mogą być angielską np. minister rządząc Agnieszki Holland nie mógł nie kwalifikował się może wygrać w Gdyni główną nagrodę, a mnie i zdecydowali właśnie o tym, że pożyczała i wtedy to znaczy, że wtedy jest 100 filmów z całego świata lub jednostka tego kraju, które ma szansę, na który bierze udział w tym, jakby konkursie, tudzież analizowania bielą lista to aż się 10 dresy naszej liście tak naprawdę potężne są to się duży sukces tam były duże firmy zrobiły na dużych festiwalach Cannes różnych ty też miały większy dużo większych dystrybutorów niż my Stanach, bo mamy dystrybutora to nie jest taka firma, która wydaje 1 000 000USD mieszka na kampanie przy zimnej wojnie to były kwoty rzędu 2 000 000USD na kampanie typu Amazon finansował prawdopodobnie wydaliśmy jakieś 5 minut złotych z pomocy Wasilija stworzoną prawie nic nie wydali tak my mieliśmy naprawdę 510% tego co co co duże firmy czy Paranoid np. ile wydają na Marsa to dystrybutor amerykański na tę kampanię to czy na Romę ile wydały w zeszłym roku 40 000 000USD to w ogóle jest nie no nic nie do porównania co trzymamy kciuki za godzinę się okazać mniej więcej za pół prawie co co dalej z Bożym ciałem i czy i znajdzie się wśród tytułów nominowanych w kategorii najlepszy film zagraniczny dziękuję bardzo ją na szewskiej nie jest film Sejm agent sprzedaży filmu życia był ze mną studia 1354 za informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Nie czekaj, zacznij słuchać wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW".

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!