REKLAMA

Trening wzmacniający dla biegaczy. Jak przygotować się do półmaratonu i innych biegów?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2020-01-19 11:40
Prowadzący:
Czas trwania:
16:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rusza na zdrowie Przemysław Iwańczyk kłaniał się państwo zapraszam na nasz cotygodniowy program w niedzielnym magazynie Radia TOK FM rzecz jasna Weronika Zielińska jest dziś moim państwa 8 dzień dobry dzień dobry witam trenerka front trenerka właściwie biegaczka, która zachęca takich amatorów jak jechali państwo do tego by, by wyszli byśmy ruszyli mało tego postawili sobie za cel sprawdzenie się jakimś biegu masowym np. w Gdyni na dystansie maratońskim bo, bo zawsze warto Rozwiń » nie chodzi wcale rywalizację na zabój, żeby wyznaczać sobie cele, które są ponad państwo możliwości, ale chodzi o to by być może po raz pierwszy zasmakować tego no właśnie tego tej rywalizacji, która być może przekuje się jeszcze większą nie chcę powiedzieć o rygorze, jakim Kol wiek, ale taką determinację treningową, ale miał w sobie Weronikę daje głos powiedz mi takich ludzi, którzy zaczynają sprawdzać się w formie nie chcę używać słowa rywalizacja wręcz się narzuca w biegu masowym jest wielu jak przesuwa się ta ta granica wiekowa z nas takich, którzy już takim poważniejszym swoje my, żeby powiedzieć centralnym wieku próbują takiej zabawy tak na szczęście świadomość ludzi jest coraz większa i to nie tylko tych młodych nie tylko tych trzydziestoletnich czy czterdziestoletni coraz więcej osób po pięćdziesiątym roku życia wychodzi stawia sobie duże cele znam taką świetną panią po sześćdziesiątce, które młodzież wyszła z domu być może denerwował i zaczęła po wystawie pojazdów tak i rozum ile można zjeść w domu i parzyć telewizor i ona zaczęła biegać może zacząć biegać rodzina zaczęła biegać, więc takich osób jest coraz więcej i całe szczęście, bo bieganie jest dostępny dla wszystkich nie potrzebujemy drogiego karnetu musi tylko wyjść z domu mieć dobre chęci mądrze się do tego zabrać nie stawia sobie na początek zbyt wysokich celów natomiast jest w zasięgu każdego zdrowego człowieka no właśnie, bo jesteś osobą, która z 1 strony trochę sprzeczności w tobie z 1 strony ma zachęcić ludzi do tego, by wyszli, by zaczęli się ruszać, ale z drugiej strony musi też kim wacikiem stać w hamulce najbardziej pana ale, ale chodzi nikt go powstrzymywać tych tych, którzy mają być może zbyt duże zapędy i chcą dziś wejść na ścieżkę, która może tylko zniechęcić ja myślę, że to jest kwestia tego, że jeżeli zaczynamy coś robić nam się to zaczyna podobać to też chcemy coraz więcej coraz mocniej chcemy więcej tych endorfin chcemy więcej lepiej szybciej, a czasami trzeba troszeczkę się zatrzymać nacieszyć się tym odcinkiem tym krótkim bieganiem, że potem mieć siły biegać dłużej biegać przez całe życie ani przez dwa-trzy sezony nachapać życiu życiu kami tylko cieszyć się bieganiem przez 102030 lat, żeby to było długo długofalowe co jest swego doświadczenia, bo spotykasz ludzi no rozmaitych zawodów rozmaitym statusie społecznym już przedziałach wiekowych w ogóle nie mów, bo to jest pewnie od tych, którzy dopiero odebrali dowód osobisty po tych, którzy już od głosu odbierają emerytury, jakie są powody, jakie są te czynniki determinujące oprócz pani, która w, którą denerwuje może on z domu myślę, że są najróżniejsze od tego, że chce schudnąć od tego, że chce zadbać o siebie znaleźć czas rozładować frustrację to są najróżniejsze rzeczy, więc trudno powiedzieć, że 11 największa jak taki największy myślę, że to jednak utrata wagi jest tutaj może może największym takim takim czynnikiem który, który powoduje, że ludzie wychodzą biegać, a potem już zostają tutaj akurat w przypadku chęci utraty wagi trzeba podejść do zagadnienia bardzo komplementarne, czyli nie tylko samo bieganie nie tylko aktywność fizyczna, ale także składa się na ten proces i taka higiena życia codziennego i dieta pewnie, które stanowią fundamencie tego sukcesu i najbardziej lubi jeśli to idzie tak powolutku małymi kroczkami, czyli wchodzę biegać patrzę, że jednak przeszkadza mi to co jem leży mi na żołądku jest mi ciężko dobrze no to zaczynam kombinować coś z tym co jem potem zaczynam kombinować tym co pije Okaj brakuje mi snu zaczynam spać lepiej dbać o higienę snu i to tak idzie powolutku małymi kroczkami, jeżeli ktoś rzuca się i robi zmiany w całym swoim życiu naraz najczęściej to nie wychodzi, bo są to po prostu jest to wielki boom wielki szok dla organizmu nie wytrzymujemy tak, że to robić małymi kroczkami powolutku zmieniać jakiś nawyk życia życia, żeby nie było tak tak wszystko naraz, bo wtedy łatwo zniechęcić muszę zapytać o to opowiedziała się nad najistotniejszym jest kogoś zachęcić, by wszedł w ten światek bigos aktywności fizycznej tak nazywają to nie samo bieganie to jest także to są ćwiczenia, które też pozwalają uruchomić inne partie mięśniowe, ale istotne jest to, żeby został na całe życie teraz powiedz czy istnieje być może metodycznie, ale swego doświadczenia jakaś taka dawka tygodniowa ruchu jeśli ktoś nie ma zapędów, by aspiracji wystartować w biegach bić swoje życiówki, która jest odpowiednia, która nie będzie ani przez system ani niedosytem nie wiem 43× w tygodniu się, że można spokojnie zacząć 3× w tygodniu potem przejść na 4× wszystko zależy od systemu pracy od tego jak mamy wymagające życie jak pracujemy, jeżeli nie mamy pracy jesteśmy na emeryturze może być 56× po pół godziny w tygodniu czemu nie, jeżeli mamy bardzo wymagającą pracę Długosz jesteśmy w pracy mamy dzieci rodzinę 3× jak najbardziej wystarczy, bo musimy mieć jeszcze czas na inne nasze życiowe obowiązki, więc wszystko zależy, jaki jesteśmy sytuacji życiowej każdy musi sobie wyznaczyć taki nie jest stresujące nie sterującą go ilość czasu na trening może wychodzimy na ring ze stresem, że zawala właśnie odrabianie lekcji z dzieckiem czy czy, jaką sami radni chyba złe się spokojny czy czy jakiś taki czas dla siebie czas na regenerację, bo to też ważne to to jest bez sensu okręg nie może trening aktywność fizyczna nie może nas wywoływać stresu wyrzutów sumienia musi zapytać twoje życie twoje szczęście ten światek biegowe nim została trenerką front trenerką no też musiał wykonać ten pierwszy krok o mój moje życie biegowe sportowej bardzo długie, bo ja zacząłem w wieku 12 lat szkoły sportowej ja tren o profilu na klasę profilu lekkoatletycznym na początku trenowałam wszystko skandal rzucałam biegałam spin biegam dłuższe dystanse została przy pierwszych 100 płatkach potem 400m przez płotki i tak trenowałam 2002. roku życia i zdobywam po po drodze medale mistrzostw Polski na różnych kategoriach wiekowych i Stanach w tym momencie przed wyborem albo biegam dalej albo ojcem do pracy i zaczynamy dorosłe życie, więc po rocznej takiej przerwie wróciłam do biegania amatorskiego dzięki mojemu Michałowi Boniemu obecnemu narzeczonemu on namówił do powrotu biegania do prowadzenia treningów i tak tutaj weszłam w ten świat amatorskiego biegania bardzo płynnie, ale rozumiem, że było o tyle łatwiej, że ta podbudowa, którą miała jeszcze czasów, kiedy tak pół wyczynowo trenować lekkoatletykę pozostała ona pozwoliła i tak mniej boleśnie wejść w ten rytm z 1 strony tak z drugiej strony nie, ponieważ była sprinterką i dla mnie takie przebiegnięcie 5 km było czy dużym wyzwaniem zupełnie inny trening zupełnie inna aktywność związana z tym misja sobie powolutku powolutku stawiam takie kroki długodystansowego biegania takie, które by umorzenie zupełnie początkujące osoby już takie biegające, ale zaczynające swoją przygodę z długiej długim dystansem wszystkiego się powoli uczyła natomiast rzeczywiście miał dużą wiedzę styczność z najlepszymi trenerami w Polsce, więc ta wiedza gdzieś tam w mojej głowie dzięki dzięki temu mogłem spokojnie powolutku się przygotować natomiast ja mam za sobą różne sezony sezon, gdzie szykował się do zawodów i tak jak było w zeszłym sezonie bieganie tylko dla biegania i startowanie dla startowa Ania dla czystej przyjemności miejsce te lata się przeplatają ze sobą takiego pół wyczynu można powiedzieć takiej czyste czystego amatorskiego radosnego biegania jest niedziela jest popołudnie ty masz za sobą trening jak licznej grupie, jakie są cele ludzi, którzy przychodzą do ciebie na zajęcia tak prowadzimy obecnie treningi przygotowujące do mistrza świata w półmaratonie nigdy nie w Gdyni są to trend ten półmaraton odbędzie się 29marca koniec marca jeszcze jest czas, żeby przygotować, więc serdecznie zapraszamy treningi są prowadzone przy współpracy marki ASX i eobuwie prowadzimy w kilku miastach w Polsce jest Gdynia jest Poznań Warszawa Kraków i Wrocław są najróżniejsze dominuje grupa zaliczyć Marat to zaliczyć półmaraton lub przepis go w granicach godziny 50 natomiast są też osoby, które chcą walczyć o zejście poniżej godziny 30, więc najróżniejsze osoby łączy 1 cel chcą się mądrze przygotować do półmaratonu chcą w nim wziąć udział i marzy im czyta pół maratoński przygoda to jest także każdy może wystartować w półmaratonie mistrzostw świata, bo w półmaratonie tak, ale to ten, gdy nie ma akurat rangę mistrza globu każdy może, kto już biega, kto jest w stanie przebiec 40 minut spokojnie ciągiem nie jest dla niego wysiłek ponad siły jest jeszcze 2 pół miesiąca jeszcze za pół miesiąca, więc można spokojniejsze tę formę zrobić tak, żeby te 21 km przed ruch stać nie na jakiś wyniknie na nie na jakiś zabójstwo natomiast, żeby po prostu cieszyć się tą imprezą i wyciągnąć z niej wszystkie pozytywne emocje w, spotykając się podczas tych treningów ile osób jest na takich zajęć, jaki te zajęcia mają charakter biorąc pod uwagę na zróżnicowania zróżnicowany poziom przygotowania czy też do takiego treningu zaawansowania biegowego i jesteśmy w 2 razem z Mariolą Ślusarczyk naszą obecną mistrzynią Polski w biegu przeszkodowym, więc tu tu są 2 trenerki dzielimy grupy na 2 na 2 podgrupy natomiast te naszym celem jest przede wszystkim edukacja i takie zwiększenie wiedzy i świadomości biegacz amator jak ten trend powinien wyglądać jak przeprowadzić rozgrzewkę na co zwrócić uwagę jak poprawić technikę biegu jak biegać mądrze efektywnie, że nie jest tylko same uczelnie km i kod też masa różnych ćwiczeń środków treningowych, które sprawią, że ten trening jest bardziej efektywny, ale też ciekawsze nie nudzi nie sprawia, że to bieganie staje się dla nas ważniejsze i przyjemniejsze spotyka się raz w tygodniu raz w tygodniu w każdą niedzielę w różnych miastach są różne godziny, więc trzeba śledzić nas na Facebooku w jakim mieście jesteśmy, o której godzinie plusem jest naprawdę z tego co pamiętam o dziewiątej my dziesiąta 15 na warszawskiej Agrykoli widzimy się z biegaczami nie trzeba mieć żadnej wejściówki trzeba mieć biletu cłami rekomendacji wystarczą chęci tak wystarczą chęci na miejscu wypełniamy zgłoszenie wpisujemy się na listę, ponieważ też zbieramy nagrody zbieramy za za obecność nagrody, więc 9 obecności na 11 treningów to jakiś fajne nagrody do wybrania warto przychodzić niech to będzie taki haczyk, żeby zakochać w bieganiu, żeby przejść do nas jest możliwe, by nie wiem zaczynają różnie od niedzieli tej było to nie macie za sobą 19stycznia to tylko tej kolejnej 26stycznia doprowadzić swoje ciało do do takiego stopnia zaawansowania albo też predyspozycji biegowych byłyby w tym pół maratonie wystartować będę będę na to naciskał jak najbardziej, jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, jeżeli nie ma jakichś bardzo dużych dolegliwości bólowych jak najbardziej, że nie ma jakiejś wielkiej otyłości tak no to tak jak najbardziej bierzemy buty zakłada adresy przychodzimy nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu na początek niech to wszystko nich nigdy rzeczy pojawiają się w naszym życiu, jaka jako nagroda Ast wy za systematyczny trening, więc zachęcam zachęcam każdego, kto jest w stanie przesłuchać 3040 minut 3× w tygodniu przyjdzie zobaczy nie trzeba się decydować już teraz można kupić pakiet dla osób, które będą na 911 rynków będzie można kupić pakiet po promocyjnej cenie tuż przed samymi zawodami, więc każdy, kto zdecyduje się w ostatniej chwili będzie brał udział w treningach jak najbardziej, jeżeli nie wystartujemy uznamy, że jest to dla nas za dużo trudno Przyjdź cie przygotujecie się razem z nami na 10 km, które pobiegnie w kwietniu, toteż Super to też jest piękny wynik, więc zachęcam, która z historii uczestników swoich dwoje Marioli Ślusarczyk zajęć zrobiła na was największe wrażenie ja wiem chyba wszystkie historie są dla mnie jakieś takie wyjątkowe, bo są najróżniejsze osoby są osoby, które wracają po cięższych chorobach są osoby, które od lat trenują są w tym bardzo systematyczne, jaką ratę to moją panią uwielbiam od tego męża i serdecznie pozdrawiam, bo jest dla mnie takim niesamowitym wzorem na to on już biegają znam kilka dobrych lat też biega kilka lat to nie jest także, że zniechęca i wyznacza sobie cały czas nowe cele i dla mnie one takim wspaniałym pokazaniem że, że można mimo różnych przeciwności losu mimo już pewnego wieku zrobić coś fajnego swoim życiu dla siebie znaleźć ten czas dla siebie zadbać o siebie o swoją o swoje zdrowie no dla mnie jest takim niesamowitym wzorem do pokazywania takim hasłem na ustach przystępujecie do każdego z treningów tak naprawdę każdy trik będzie miał swój cel inny chcemy na każdym rynku czegoś innego nauczyć jestem naprawdę myślę, że jeżeli takim nadrzędnym zadaniem jest nauczenie takie świadomego trenowania, ale też pokazanie, że bieganie naprawdę fajne naprawdę radosnym i możnymi tego dużo dużo radości dziękuję bardzo dziękuję, ale w naszym studiu też zachęty, z jaką weszła do naszych słuchaczy również dziękuję bardzo zachęcam niezależnie są wasze cele ringowy przychodźcie trenuje razem z nami półmaraton mistrzostw świata w półmaratonie w Gdyni stoją przed wami otworem, a dziewczyny gwarantują, że będzie się do tego przygotowani w takim stopniu bezboleśnie przejść przebiec przepraszam ten odcinek ponad 21 km dziękuję bardzo do zobaczenia państwa zapraszam teraz informacje Radia TOK FM to jest nasz niedzielny magazy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA