REKLAMA

Kryzys w Boeingu - Mikosz: Klienci nie odwrócą się od linii lotniczych

EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka
Data emisji:
2020-01-21 09:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kadzie z ekonomia kapitał gospodarka jest dziewiąta 4 to jest magazynu EKG Maciej Głogowski dzień dobra dziś naszym gościem jest pan Sebastian Mikosz były prezes linii lotniczych dzień dobry dzień dobry świat światowa gospodarka zachwieje się od kłopotów firmy Boeing światowa gospodarka tonie, ale branża transportowa tak mówi branży lotniczej dlatego, że to jest kryzys, który po rozumie, że mówimy o kryzysie, bo sięgał przez pryzmat kryzysu tego Boeinga 737 najbardziej Rozwiń » popularnego modelu, czyli 17 miast związanych z miast w tym nie tylko z tym, ale z tym jest rzeczywiście kłopot, który najbardziej widoczne, więc to jest kryzys branży i no narzędzia, które branża pracuje, który dzisiaj de facto jest polem do tak naprawdę liczyć tylko arbuz i Boeing i to jest kryzys drugi w mojej ocenie, który jest równie groźny to jest kryzys, który będzie kryzysem zaufania pasażerów do maszyn którymi latamy czy którymi latają linie lotnicze i to teraz będzie nas utwierdza w przekonaniu, że pasażerowie albo ci, którzy potencjalnie będą pasażerami powinni obawiać absolutnie nie będę państwa czy pana utwierdzał w tym, ale nie mogę jako człowiek z nie on chce być z branży trochę jestem w tej z tej branży od paru lat ignorować faktu, że regulator, który dopuszcza zatwierdza bezpieczeństwo samolotu ziemi, a samorząd to jest ten najnowszy taki stan państwa, bo ranga, czyli 737 maksa 77 Max to jest to jest najnowsza wersja, bo było kilka wersji ten klasyczny potem był tzw. New Generation i teraz jest Max to mógł to tak jak w branży samochodowej na to są kolejne modele tego tego samego z samochodu akurat ten najnowszy model wziął się popsuł, gdyby było tak jak pan mówi z pewną dozą cynizmu czy z lekkiej złośliwości, która przekonała się to, gdyby się był popsuł to by było to by było fajnie nie byłoby tak jak jest dzisiaj, ale konstrukcyjne wady ona konstrukcyjne wady ona wady są zerowe dzisiaj jak oprogramowanie jest równie ważne jak sama konstrukcja, dlaczego ta sytuacja jest tak nieprzyjemna dla branży groźna jest niestety muszę użyć poważnych słów tragiczna, dlatego że efektem tego zepsucia się jest śmierć prawie 400 osób i to jest problem, którym ustawa wdraża, pomimo że jeśli popatrzymy na statystykę to nadal jest w ogóle nic nieznaczące, dlatego że przy tej ilości transportowanych osób proporcjonalnie to nie jest to nie jest nic rażącego, ale to dzisiaj w lotnictwie jedno życie jest symbolicznie tak samo ważne jak 400 tak samo ważne jak 100 000 w istocie zginęło 200400 osób nie ma żadnego znaczenia z punktu widzenia branży jest to zachwianie bezpieczeństwa poczucia bezpieczeństwa pasażerów, a i to jest coś co jest no i w takim dla mnie najbardziej przerażającym elementem tego, że pasażerowie będą się bali latać na początku tym samolotem, ale myślę, że my jesteśmy dużo dalej, bo to co stało się przedmiotem czy powodem tego tych kłopotów to już jest historia sprzed kilkunastu miesięcy wtedy, kiedy dochodzi do katastrofy giną ludzie, ale przecież oni potem pracują wciąż nas tym samolotem NATO, żeby ulepszyć dalej niż w tym samym punkcie tak znaczy to i tak właśnie ta sekwencja zdarzeń pierwszy pie uziemienie samolotów miało miejsce prawie 10 miesięcy temu już tak, ale on było skutkiem drugiego wypadku pierwszy wypadek był bodajże 3 miesiące wcześniej, czyli już sama długość tego kryzysu jest dość dość pokaźna, ale nie, dlatego że bo jak dreamlinery udziela bez względu na na akumulatory co było w Polsce bardzo obserwowane takie śledzone to też trwało długo tylko różnica była taka, że powiesi nikt nie zginął po drugie, była data wyjścia z kryzysu czy ona była przesuwana, ale było było jakiś ból, jaki horyzont, a tu mamy także dzisiaj, gdybym naprawdę spojrzeć to wszyscy wszyscy mówią już i już, ale to nic nie znaczy, bo były kolejne daty odsuwane i przede wszystkim nie wypowiada się najważniejsza instancja w tym wszystkim, czyli ten amerykański regulator, za którym się dopiero wypowiedzą następnie i i co co więcej pan je, kiedy w były różne poprzednie kryzysy przy wprowadzaniu nowych samolotów było je 1 powód prawda był powód, który mógł to wydarzyło to musimy naprawić, kto naprawdę pójdziemy do przodu, a to ma pan sytuacji kryzysu kroczącego, który de facto troszeczkę rozwija i może im może to jest byłoby najpierw to kryzys tylko są złe tak tego oprogramowania systemem kas miało się go poprawić prawda piloci, mimo że włączania i wybrali bada polecimy dali też takie oczekiwanie, że zdarzyły się 2 tragedie trzeba nimi zarządzić, jakby od strony ludzkiej PR-owe prawnej tak dalej to z tym sobie Boeing linii poradzą, ale tu jest grupa inżynierów, która ma to jest odcinkowa ADO Zet wiedzą co trzeba zrobić to naprawdę jak oni zaczęli naprawiać poprawiać testować to się nagle okazało, że był 1 problem potoczył się drugi problem potem zaczęły się wysypywać się maile z Boeinga potem za znacie ten kryzys on się osi NIK on się troszeczkę tak pan rozbudowuje i to jest problem, że z rzeczy głównym problemem pan jest to czy maszyna może bezpiecznie przewozić ludzi no i odpowiedź na to pytanie dzisiaj jest nie to jest problem koniec historii to jest dla mnie ani nie jest Maria, ale nie jest nie koniec historii, bo powodem, dla którego też kryzys globalny wracając do pana pierwszego pytania jest to, że to żona nie może bezpiecznie latać to tak możemy powiedzieć może w branży ubraniowej jak nie ta koszula nie ta moda to zmienimy na inną w ciągu miesiąca sprawa temat zamknięty niekoniecznie w konsekwencji są zbrojnej tu jest kwestia konsekwencji to znaczy ten kryzys tego modelu powoduje, że konsekwencje są, a globalne to znaczy prawdziwie globalny kryzys to dotknie w każdym miejscu każdą linię lotniczą bez względu na toczone lata tymi samolotami czy nie każda linia lotnicza będzie dotknięta tym, że najnowsza maszyna Boeinga konstrukcyjną vany przez to nie może bezpiecznie wozić ludzi tak każda każda linia i każde miejsce na ziemi będzie dotknięte tym absolutnie, dlaczego dlatego, że po pierwsze, ci, którzy nie będą ci, którzy mają zamówione te maszyny wczoraj prezes Milczarski z lotu mówił, że 2 000 000 pasażerów mniej przewieźli w ciągu tego okresu, kiedy maszyny były ziemie uziemione ze względu na to złapać pierwszą konsekwencje bezpośredniego klienta, ale teraz, zważywszy na to, że nie wiemy, kiedy te maszyny będą latały, zważywszy na to, że nawet jeśli one dzisiaj jest nierealne mówienie, że one w ciągu kilku miesięcy polecą sam proces certyfikacji wprowadzania jest powrotem to będzie kolejny miesiąc fakt, że dzisiaj została zatrzymana produkcja tych samolotów proszę pamiętać, że w pierwszym okresie wszyscy myśleli, że to taki ma na walne zarządzany kryzys dlatego produkcja dalej trwała w styczniu została zatrzymana już pan Rusko wznowić to będzie miało wpływ na wzrost gospodarczy osadach może wziąć również do analizy sugerujące, że to będzie miał może mieć, dlatego że bo jest bardzo znaczącą firmą wszystkim jest 1 z największych jeśli pani największą wartością eksporterem amerykańskim, bo oni przecież Witt gros swojej produkcji w bagnie 85% sprzedają 20% rynku to jest rynek amerykański 60% to jest rynek wewnętrzny dla Boeinga pisma pan sytuację, w której bezpośrednia konsekwencja dla linii lotniczych to jest właśnie to, że nie wożą pasażerów, ale to nie jest niema pan produktu zastępczego nie może pan zastąpić tego innym samolotem, bo podaż ilości maszyn na rynku jest określona mało tego nikt nie spodziewał, że tych maszyn zabraknie, więc część z nich jest wycofywana część z nich już nie jest remontowana, więc to będzie miało efekt, jaki na podniesienie cen samolotów dostępne na rynku w konsekwencji w konsekwencji uszczerbek na finansach linii oznaczonym musiały wynajmować maszyny, które mają gorsze osiągi paliwowe gorszy zasięg są droższe no, czyli pasażerowie znów zapłacą więcej pasażerowie płacą coraz mniej od lat, więc pasażerowi może może w końcu ktoś zapłaci więcej, bo ceny biletów konsekwentnie od lat spadają ale, ale na pewno będzie to miało efekt na dostępność maszyn na ich zasięg, a potem przyjdzie drugi kryzys, w którym mówię myślę, że w radiu TOK FM jak każde medium będzie też relacjonowało proszę sobie wyobrazić, że jakimś cudem powiedzmy na koniec tego roku wszystko to jest naprawione te oto oprogramowanie jest certyfikowane produkcja wznowiona maszyny startują przy pierwszym incydencie wokół tej maszyny jakimkolwiek zderzenie z ptakami wyłączenie silnika awaryjny cokolwiek ktoś weźmie Twittera ktoś weźmie inne medium społecznościowe to się rozleje natychmiast jako kryzys światowy, bo brak zaufania u podnóża ten brak zaufania będzie tak duży, że w tym linię i tym, iż linie lotnicze będą będą musiały zarządzać to dlatego mówię, że to się to jest taki kryzys rozwijający się kroczący, bo to nie jest 1 odcinkowy problem dobrze to wracając do tego, o czym pan mówił na początku myśli pan, że pasażerowie odwrócą się od linii lotniczych może już jest niemożliwe nie od linii do dziś nie mogą wrócić, bo to to jest niemożliwe natomiast mogą się odwrócić tego modelu samolotu mogą panowie są znane przypadki ludzi, którzy zaraz po tym kryzysie odmawiali w wsiadania na po na pokład jeśli nie mieli prawie, że nie chce powiedzieć zaświadczenia od linii, ale upewniają się, że ja przeżyłem linii w tej pracowałem postów odchodzisz, lecz na pewno niesmak, bo te MAK stronie nie polecą to jest kryzys wokół nazwy, który będzie bardzo trudny bardzo trudny do zarządzenia, ale nie jest pan pesymistą nie, ale ale jeśli miałbym w Szczytnie to istotna, ale jest to jestem tym kryzys bardzo zmartwiony, dlatego że on naprawdę odpocząć branżą mieć, bo ja tego nie wiedziałem, że może nam świadomości, ale oni sprzedali prawie 6000 maszyn, więc to nie jest to nie jest to nie jest mały problem tam 300400 samolotów też problem całej Floty sprzedanej, która nie lata, która nie lata i która nie wiemy, kiedy będzie latała proszę panie też są linie już w Chinach, które w tej chwili wycofały się zamówień dostaw, które miały być w roku 20232005. był sobie policzyły, że ilość później nawet gdyby w tym roku wszystko zostało rozwiązane tak duża, że one nie będą w stanie skutecznie wymieniać swoje Floty przeszły do busa też, korzystając z tego to nie jest tak proszę mnie chciał, żeby wysłać mi się, że wystarczy wypisać się Boeinga przez garbusa, dlatego że arbuz też ma wszystkie te maszyny już sprzedane to jest ten klub element konsekwencji branżowej na koniec temat z podwórka lotu ptaka były prezes chyba komentować może słyszał pan o tym, że lat być może zainteresowane przyjęciem tej niemieckiej czarterowej linii po jedno no nie mogłem nie słyszę zbankrutowanych duża, bo już chyba, że to komentowałem jest wszędzie w mediach tak słyszałem lniane sądu to bardzo dobry pomysł, żeby lot przejął tak firma trakt tak pod warunkiem, że nie nie przepłaci za aktywa, które są ktoś nie mogę wpadać, bo nie wiem, ale też bardzo dobry konsolidacyjny pomysł mojej ocenie Toma właśnie tą zaletę, że kondory są maszyny, których gotowi w tej chwili brakuje krótkoterminowa konsekwencja tego jest taka, że lot będzie miała też z takim miejscom ze swoimi finansami, że jest w stanie przejmować tak myślę, że taki najwyraźniej wszystko na to wskazuje, bo po jest absolutne zwolnienie wprowadzone detale tej transakcji teraz ale, ale na pewno jest także to jest coś co jest lotu do udźwignięcia są banki, które są gotowe Lotto IT te pieniądze pożyczać jest 1 ostrożność, którą bym zalecał też bardzo duża transakcja i de facto linia, która jest kwas wielkości lotu, więc po prostu tego typu fuzje zawsze generują prawda jest na pewno jest to ruch dobrą stronę bardzo dziękuję za rozmowę pan Sebastian Mikosz prezes były prezydent prezes Kania Ruiz i zwrotu też oczywiście na dobrze może ważniejsze, czego przyszły prezes informacja rady w wakacje jest zaprosz Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA