REKLAMA

Test: Hyundai i10

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-01-21 19:40
Czas trwania:
13:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór państwu to jest co codzienne nocne magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM redaktor Sławomir Paruszewski Jacek Balkan witamy pięknie testowa audycja wtorkowa dziś dziś po koreańsku w czwartek po koreańsku dziś bardzo mały samochód w czwartek raczej z tych największych o 2 leki a jaka oraz wzornictwo trzecia generacja po faceliftingu, który był 1,5 roku temu dzisiaj mamy zupełnie nową trzecią generację najmniejszego hyundaia no i tam Rozwiń » jesteście bliźniak picanto segment, a przedstawiciel segmentu tutaj liderem jest Toyota Aygo naprawę swoje 4000 ponad tego zresztą dla nich zrozumiale wie co ja nie rozumiem całego segmentu nadal, mimo że ich coraz większą frajdę mam zjazdy tymi samochodami zresztą przyglądają za chwilę powiem, dlaczego jest fajnie, że ten samochód przyda jak do czegoś nie nadaje po tym, Aygo jest też nieźle, bo Skoda Citigo to jest powiedzmy nie będę co do sztuki mówił załóżmy skoro 3000 trochę słabiej volkswagena mniej niż 3000 to są naprawdę niezłe wyniki pojąć, jakby samochodach miejskich większych niektóre modele chciałyby mieć takie osiągnięcia tutaj są zupełne maluchy też jest maluch o wartości przejawia się w tym, że one mają czasami 360 czasami mając 70 mniej więcej są takie rozmiary długość bagażnika jak ma 250l to jest mistrzostwo świata akurat Hyundai właśnie tyle teraz ma, ale Citigo i obce mają Aygo ma trochę mniejsze pamiętasz pierwszą dziesiątkę pamiętam doskonale ją lubiła bardzo miła była w Indiach produkowana do Europy i zdołał do Europy przyjeżdżały z 2007 rok ja mówię od Hyundai 10 jeszcze mieliśmy w testach, robiąc znaliśmy ja zresztą pamiętam to był rok 20112012 byłem jakimś koncercie pojechaliśmy do Łodzi taki ma malucha 8 daje mi 10 i to był słuchaj, a 1złoży koncert Eltona Johna albo albo koncertowałem Brytyjczyk chronienie siebie mógł być jeszcze, a to były 2 koncerty w Łodzi w tamtym czasie są duże wyzwanie nie dołożyli nie może wyzwanie, jeżeli chodzi hyundaia i 10 tą pierwszą generację taką trochę symetryczną to znaczy ten samochód zawsze wyglądał taki był do bólu poprawny, ale też zaskakująco schludne estetyczne w środku zobaczyli to było to pierwsza generacja dziesiątki jak bardzo no jest zaprojektowane tak powiem ci wobec ze smakiem nie polega to się również uwagę niezwykła prostota, ale Zobacz jak porównać to to ma prawdziwą deskę rozdzielczą jak porównać to z pandą pierwszej generacji ja mam wrażenie, że pan goła blacha wystaje i pierwsza panda, choć to bardzo udany samochód jednak trochę paździerz jak to mówisz, ale ta dziesiątka wygląda jak po prostu mniejsze auto, ale wiesz tak samo zrobione tak samo wykończone tak samo wykonamy także tego lubiłem jak bardzo panie przypadało tego jego właściwości jezdne szły w parze z to była bardzo dojrzała konstrukcja szły w parze z jego o właśnie tym wyglądem zewnętrznym fotele w miarę wygodne auto prowadziło się neutralnie całkiem przyjemnie fajnie wygodnie resorowania silnik wcale nie za słaby ten szczyt nawet najsłabszy 0, ale ciekawe, dlaczego od rzeźnika 12 w fiacie, który wydawał się takich zdecydowanie mniej no i cięższy trochę wina może ten silnik nie nadawał się może nadal był zasad, ale są tam z tym się udaje się nie polubiłem, ale tylko coś co ciekawe do tego właściwie miałeś przed końcem tzw. cyklu produkcyjnego, bo 2 lata później już był była druga generacja dziesiątki to był dopiero samochód, który zrobił na mnie wrażenie świetnej grze na jesieni już po po premierze to było chyba we Frankfurcie nie ta premiera mogło być Zobacz, kiedy była premiera drugiej generacji 2000 we Frankfurcie 2013 żeśmy jeździli miesiąc później pojęć przede wszystkim były zupełnie inny niż poprzednik co było dla mnie plusem zewnątrz niezadowolenia w środku i był przestronniejsze w środku też trudno go pomysł właśnie w środku, ale trudno pomylić, ale nawiązuje trochę swoją stylistyką do wcześniejszego patrz pac pac pac postaraj się za pomocą coraz wyższe kolejny żołnierz dowodzi lokalną to tylko podobne trochę ten sam model, chociaż dla mnie dużo lepszy no i powiem, że to co się okazało na tych pierwszych jazdach potem oczywiście w testach, mimo że był Targ 3 cylindrów podczas samochody do dzisiaj wiadomo w tym segmencie nie są rewelacyjnie wyciszony no bo tutaj też koszty liczą, więc jeżeli kogoś nie drażnić cylindrów to nawet całkiem sprawnie porusza przede wszystkim to 1 z niewielu samochodów z tego segmentu 10 Kia picanto Fiat panda oczywiście znam dla mnie z dieslem akurat na trasę się nadaję mogę tym samochodem jechać na trasy nie powiem, żeby to był wypoczynek, ale na pewno się w nim nie męczy w niektórych się męczymy pamiętasz takich maluchach w niektórych potrafi się wyłączyć akurat w tej dziesiątce drugiej generacji nie silniki 103 cylindrów 124 cylindrów wtedy był był zwykły automat Niemczech w Polsce w końcu, a oferowany cztero biegowy automat natomiast przejść do tego naszej sztuki swoje widziałam ją trzecia generacja ubiegły rok statyczne prezentacje przy okazji elektrycznych Hyundai ów był nam pokazany zagraniach do Polski czynie dotarł nowy samochód ten też z zewnątrz różni też uważam dla wprawnego oka nie do pomylenia z drugą generację prawda jest jakiś taki bardziej charakter trochę przypomina z przodu ma dializ samo żeglarze no coś w tym jest wzrost, ale za to nic złego ładny samochód bardzo się spodobał, chociaż jak usłyszałem na tej prezentacji będziemy dawać zamiast automatu skrzynię zautomatyzowaną to tak stwierdziłem, że to na pewno dobry pomysł ona nie kosztuje wiele więcej 4000 więcej za chwilę powinna się z tym jeść, bo jednak na drugi dzień postawiły noweli również trzeba być tego nie zrobił to dość, by był miała trąbą no słuchaj, więc przede wszystkim tak samochód mniej więcej podobna długość większy bagażnik 250 jest szerszy 2cm niższy 2cm minimalnie te proporcje się zmieniła, ale bardziej z wyglądu niż rozmiaru tak patrzeć w środku się sporo zmieniło uważam też spojrzeć do środka zobaczyć inny ten ekran multimediów tam był malutki był na środku tutaj jest nad deską rozdzielczą, ale nic nie zasłania Zobacz jak było podniesienie drugiej generacji, a w tej jak sobie tam znajdzie jakieś wnętrze to zobaczy to zupełnie inaczej i że naprawdę nieźle co zrobili to co ciekawe wieś to jest samochód w środku jak segment badań nie powstydziłby się takiego wykończenia nieźle to wszystko wygląda Zobacz jak to wszystko przynajmniej na zdjęciu zobaczyć zresztą, bo wkrótce będą do wkrótce znów będą w parku no i teraz co było pierwszego dnia pierwszego dnia był 1067 koni samochód, który w wersji czteroosobowej może kupić za 42 000 dopłaca 2 ma klimatyzację radio, więc na razie nie dużo dopłacać, ale opłaca 61,51000 kawałkiem, bo w wersji pięcio osobową i taką jeździliśmy 65 osób, bo to najtańsze czteroosobową homologacją na 4 trochę więcej płacisz masz piętrowe wszystkie pozostałe droższe są pięcioosobowe do tych co nie raziło ja ja nie przepadam przy zimnym silniku przy ruszaniu na dźwięk, choć od za tym dźwiękiem 3 cylindrów, ale szybko znika tam, gdzie jeździliśmy po około 15 stopni, więc nie był bardzo zimny silnik ale, ale mimo wszystko charakterystyczny dźwięk cylindrów i lubi albo nie lubi musisz się przejechać nie to nie to kup sobie 1284 koni Tomasz 4 cylindry tym silnikiem jeździliśmy na drugi dzień ze skrzynią zautomatyzowaną kończąc to 3 cylindrów, a ona ma 14 trochę ponad setki samochód waży poniżej tony w zupełności wystarcza nie w tych małych samochodach może, dlatego że zwiększy hałas może dlatego szansę takie małe zwinne to takie przyspieszenia, które jak spojrzeć na kartkę z 14 przez to nie jeździ co w takim to zdecydowanie nie ma takie wrażenie, że to jest Voo nie miała nie odczuwać jakież było się grzały, mimo że tak spojrzałem na techniczne 14 kawałki jak zresztą kupuj 4 cylindrów ma 12,5 tak jak jest to picanto pamiętasz to 124 cylindrów i coś w cudzysłowie różowa czy Mitsubishi Space Star UW, więc tutaj 12 nie fruwał ale dlaczego dlatego, że miał skrzynię zautomatyzowaną i tam dane techniczne podają 3 sekundy więcej przyspieszeń czy 15,5 też nie wydawał się w ciąży ojcem, ale jak to skrzynia zautomatyzowana obawiam się, że będzie gorzej, czyli że będzie podobnie jak kiedyś smarta czy podobnie jak Citigo skodzie volkswagenie łapie było tak mniej więcej jak, jakie mamy jeszcze zautomatyzowane, kiedy możemy o pełną parą wiesz co to była wszędzie ta sama konstrukcja, która zaraz no tak nazwał wizji rolnika hitów oprócz działało jeszcze jak mogę no to tutaj tak działa, ale ja bym tego dla siebie nie wziął, dlatego że są one dobre na trasę, kiedy rzeczywiście płynnie zmienia i to nawet nie na trasę swój samochód segmentu, a ja ku AZS no wie więcej automat powinno się nadawać jezdniami miała znaleźć pojazd w mieście średnio to jak wg nas do składu rad jest dokładnie tak jak byśmy przypuszczali no rozmawiać nikt normalny tego samochodu na trasę nikła to jest 5 biegów tak to niema sprzęgła nie wciska Sony jest pod maską, ale tego nie widzieć tego pedału sprzęgła skrzynie zautomatyzowane on odpuszcza, jakby ten gaz zmniejsza obroty przez zmianę biegłego dojeżdża do ronda to nie jest fajne no po prostu brać zręczną oszczędzić 4000 to jest ostatnia moja rekomendacja to samo było Citigo to są uwagi nie jest źle, więc jeśli ktoś chce będzie mu się to podobało ja mówię tu dramat natomiast polecam ręczną z czystym sumieniem tutaj naprawdę ten 5 stopniowy automat działa zaskakująco dobrze, bo 5 Stopiński ostatnio różnie jakoś jakoś wprowadzają 6 stopniu i samochód, który ma 65 okazuje się, że to 51,5× gorsza niż 6 ręczne przykład przykład z trójki na szczęście strażnicy trój wcześniej czy w ogóle są 5 stopniu i tak jest zastanówmy czy Hyundai i 10 to jest duża zmiana jest spora zmiana jest też sporo systemu nowych elektronicznych np. utrzymywanie napaść oczywiście za to wszystko dopłacać bo jakby chciał mieć taki w pełni wyposażony samochód pewnie 60 000EUR, a jedno pokazać przede wszystkim, jeżeli coś mieć w pełni wyposażony samochód to on z automatem kosztuje 67 bez automatu 63 to nie jest przecież automat tras tak dopłacać za lakier metalik 1900 dach możesz mieć winnym kolorze z 1500, a nawigacja 1500, więc 3, czyli jeszcze piątkę do płatności maksymalny wypad 721000EUR nie no to w ogóle nie brać za taką cena za 50 w ogóle słuchaj moja tak mówi nie za 50 tak mocny silnik 1212, ale ten silnik 12 Sławek też minimum 51 się okazja mówił, że tylko 231 zdrowe rosły, choć 42 0002000 można sobie do tego dokupić klimatyzację system pakiet kulę sąd z Radia tak i to jest dobro działa już nie będzie 41000 no masz regulację wysokości fotela kierownicy radio z Ardesen sterowaniem kierownicy niemożna tutaj to jest trochę dziwna niemoc Apple CarPlay bądź Android auto nie ma głośnych tym zajmują się to, tak więc masz samochód 40 parę tysięcy pamięta z dniem 4 najważniejsze dziś co ja sam mówiłem pamiętasz podawaliśmy cenniki z 3 tygodnie temu mówiłem, że to tanio nie jest, ale jak zwrócił uwagę, że kosztuje teraz po podwyżkach nowy etap to się zbliża do 50 000, więc ten Hyundai w jak tu patrząc tak, porównując to nawet jest tańszy, więc tutaj po prostu samochody zdrożały w tym roku będą droższe to wiadomo wiele Marek nieoficjalnie mówi, a oficjalnie podaje czynniki nawet pisać, że zmiana ceny nikt nie będzie pisał, że nocą znacząca podwyżka, bo to na pewno nie zachęca do kupna, ale samochody będą zdecydowanie droższe i myślę, że tutaj, by nie odradzał kupno ubiegłego rocznika, dlatego że część Marek po sprowadzała sobie samochody w ubiegłym roku na zapas z tego wynikające często dobre wyniki w tych statystykach pasjonujących, który wczoraj przedstawiłem, ale może jeszcze kupić wciąż dobrych cenach samochody rocznik 2019, ale wracając do naszego bohatera ładny samochód dla mnie nie jestem olbrzyma i to, że fotele dobrze trzymają te były byłby za szeroki byłby to, że są krótkie siedziska to nie przeszkadzała w tym segmencie siedziska zawsze są krótkie to nie jest premium to nie jest duży samochód no w nie brać zautomatyzowane, jakby ktoś nie pytał to właściwie trudno to określić wadą cechą to nie jest zobowiązanie to jest wada słaba, ale nie mówię o ofercie napisałam to skrzynia biegów z VAT w ogóle skrzynie zautomatyzowane zostawmy to nie są dobre skrzynie po prostu to są skrzynie dla ludzi, których rzeczywiście takie bujanie przeszkadza, ale są dobre ręcznej i tutaj nie ma żadnych zastrzeżeń oczywiście nie badałem zużycia paliwa nawet nie wiem podejrzeń, że to mało musi palić na trudności czegoś innego spodziewać poniżej tony oraz będzie w parku pojeździmy po parku pojeździmy w najbliższym czasie w tym roku pewnie będzie nowe picanto jeśli chodzi o inne nowości w tym segmencie raczej nie ma po wycofał Carla prawda mamy takiego mamy oto mamy sadami mikroskopijna przez tyle jeśli chodzi o te maluchy mamy skody Citigo o Elektryku powiemy wkrótce skłaniamy się pięknie był Czesław Gruszewski Jacek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA