REKLAMA

Dopłaty do aut elektrycznych

Raport Gospodarczy
Data emisji:
2020-01-28 12:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
raport gospodarcze jest raport gospodarczy Radia to sam Maciej Głogowski dzień dobry 43 minuty po godzinie dwunastej i o tej porze 1 funt po 5zł i 5gr euro po 4zł 27 frank 4zł i dolar 3zł 88gr na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie po tej końcówce wczorajszego dnia słabej czy w kontekście naszej giełdy takie wyszczególnienie pojedynczych sesji określanie mianem słaby może nie ma sensu w każdym razie w tej chwili 20 na pół procentowym plusie 2095 punktów najwyższe Rozwiń » obroty na akcjach Pekao SA potem PKN Orlen KGHM CD projekt, a indeks szerokiego rynku WIG 3 do do góry ma w tej chwili indeks 20 indeks szerokiego rynku WIG 57 231 punktów ciesz kilka minut po dziewiątej to było 57 364 punkty ponad 4 godziny do zamknięcia dzisiejszej sesji, więc jeszcze być może wiele może się na tej sesji wydarzyć publikacji, które przed nami to myślę najciekawsza ta, która dopiero jutro o tej porze jutro będziemy mogli rozmawiać o danych PKB za miniony czas za miniony rok, ale to porozmawiamy jutro o tej porze dane GUS będzie publikował oczywiście o godzinie dziesiątej jak zawsze, ale podkreślam jeszcze raz dopiero jutro w tym ostatnim tygodniu stycznia to będzie 1 z ciekawszych publikacji która, która się przed nami poza tym na jeszcze kilka ciekawych, ale bardziej zagranicznych AJA na koniec tej części raportu gospodarczego jeszcze jedno z zaproszeniem dla państwa oprócz zapewnia do wysłuchania rozmowy prawo, które w raporcie gospodarczym będziemy rozmawiać o motoryzacji i osadzać tę motoryzację w obecnych realiach w tematyce także związanej ze środowiskiem naturalnym podobne tematy motoryzacyjne, ale także związane ze środowiskiem naturalnym podejściem do środowiska naturalnego tym razem w kontekście projektowania użycia budynków użytkowania budynków życia budynków współczesnej architektury zrównoważonego rozwoju w budownictwie atak architekturze to są tematy, które na, który będzie można dyskutować, których będzie można usłyszeć w ramach spotkania for design Days, które odbędzie się w lutym na początku już za kilka dni między 0609. lutego w międzynarodowym centrum Kongresowym w Spodku spotkanie to spotkanie odbędzie się radio TOK FM jest partnerem medialnym tego wydarzenia ona jest podzielone dla profesjonalistów pierwsza część spotkania w czwartek piątek i dla nas wszystkich, którzy mają ochotę wziąć udział w takich debatach posłuchać współczesnej architekturze po rozmawiać z dostawcami produktów usług wystawcami w czasie targów sobota niedziela ósmy 9lutego można się rejestrować jeszcze to jest wydarzenie for widzenia idei w radiu TOK FM jest partnerem medialnym, a odbywa się w przyszłym tygodniu w Spodku raport gospodarcze już tam gościem raportu gospodarczego jest pan Wojciech Drzewiecki z Instytutu Samar dzień dobry dzień dobry jak jest z tymi dopłatami do aut elektrycznych, bo dużo się o nich mówiła o ustawę się bowiem napisało, ale czy dopłaty dania narażenie, a wciąż czekam trudno powiedzieć już miał być dawno, ale wciąż jeszcze ich nie ma także ten program ruszył klienci czekają już mówi się, że co rząd będzie zmieniał w tych stawkach może zwiększą zmniejsza zobaczymy na przyjmę do wiadomości głównym klientem salon samochodowy samo firm i to one jakimś stopniu powinny też czerpać z tego programu będzie więcej aut kupią firmy mają większe możliwości tym więcej tych aut trafi później na rynek wtórny, a więc zasilanie rynku wtórnego będziemy mieli z poziomu rynku pierwotnego nie importuje to powinniśmy walczyć no ale właściwie co to jest zaś 4 to jest tajemnica od długiego czasu mówimy o potrzebie zmiany naszych zwyczajni słyszał pan chwilę temu wspominałem branży budowlanej architektonicznej po to, właśnie, by pokazywać jak w wielu miejscach jest przestrzeń do rozmowy o tym co jest ważne ochrona klimatu środowiska itd. motoryzacja być może od niej tak intuicyjne sposób wymaga najwięcej, bo to najłatwiej opisać najłatwiej pokazać się łatwiej egzekwować siłę można łatwiej egzekwować ani nie chce uderzyć w branżę motoryzacyjną ani za bardzo bronić, więc mówią mówiliśmy o tym, wielokrotnie, więc dostawcy samochodów być może nie wszyscy, ale 1 na pewno dostarczyli nam auta hybrydowe dostarczają auta elektryczne jest poważna debata nie jest tak duża jest poważna debata jak tamta zasilać, gdzie ładować no wszystko już wiemy wiemy, że potrzeba obciążyliśmy producentów już kończy ten wstęp obciążyć producentów nowymi normami wymaganiami w tym roku muszą się bardzo pilnować nawet łączą się, by dzielić swoje emisje dopuszczalnych tych niedopuszczalnych wszystkich tego, czego tam co 2 tak tak, by móc sprzedawać mieć cywilizowany sposób no no i co u nas w nie możemy sobie powiedzieć jak działa program wsparcia elektromobilności niestety nie polityka jest, jaka jest najważniejsze tematy z punktu widzenia naszych polityków głównie na niej koncentrują na tym, żeby uporządkować kwestię motoryzacyjne w Polskiej motoryzacji o tym co kupujemy decyduje portfel ten portal niezbyt duże stąd też klienci indywidualni osoby fizyczne głównie odwiedzają salony samochodów używanych komisja ani salon samochodów nowych jest tutaj Tutki podstawowy problem, bo dopłata do elektryków miał zmienić nasze przyzwyczajenia i działacz proekologiczny miała zadziałać po pro ekologicznie, ale nie uczmy się ta opłata nie jest aż tak duża, żebyśmy nagle przerzucili się samochodów z napędem klasycznym samochody elektryczne ten proces będzie trwały tutaj nic nie przyspieszy, ale oczywiście producenci pomagają, bo naciskami z różnych stron także przez ustawodawców pociąg w krajach tak przede wszystkim Unii Europejskiej są zmuszani do obniżenia poziomu emisji, żeby tak niskie poziomy emisji, które mamy dzisiaj rocznie uzyskać muszą wprowadź do swojej oferty samochody elektryczne samochody hybrydowe w tym hybrydy plug-in i biurach, które co powoduje, że tak, które ładuje się z Miastka tak, ale wykorzystują system hybrydowy nie do poruszania się w mieście swoboda przemieszczania się tym autem zdecydowanie większa niż w przypadku samochodu elektrycznego, gdzie jesteśmy jednak związani ściśle infrastruktur no tak, ale ta infrastruktura, a tam rozwija, ale jednak w tempie, jakbyśmy chcieli oczywiście marzenia są takie, żeby sukcesu jak najwięcej musimy pamiętać o tym, że te słupki trzeba zasilać dzisiaj opłaty stałe, które są związane z tymi spółkami są wysokie stąd m.in. pewnie tak wysokie ceny, które ostatnio ogłoszono w tym momencie praktycznie przestaje się opłacać jeździć samochodem elektrycznym bardziej opłaca się wybrać napęd klasyczny no tak, ale z drugiej strony jest jeszcze ta ta cała druga strona tej historii, czyli Tomasza jakaś powinny się odpowiedzialności na i jakaś chęć przyczyniania się do tego, by zmieniać te nasze przyzwyczajenia świadomość rośnie wraz z zasobnością portfela jest na stacji, jeżeli nas stać kupujemy samochody elektryczne samochody hybrydowe jeśli nie stać nas musimy się przemieszczać to mobilność sobie zapewnić kupujemy od klasycznych pan tak się zastanawiam pan użył przed chwilą tego po odniósł się do sprawy możliwości ładowania tych samochodów nie wiem czy to nie jest taka klasyczna sytuacja, w której my nie mamy co czekać na to infrastruktura tylko obie rzeczy muszą działać łącznie my musimy kupować, a do zastosowania w tym kierunku w tym ruch szczelny umożliwiać możliwość ładowania tego, ale na kierunku idziemy, ale świadomość większa ekologiczna jest tam, gdzie są pieniądze, a te pieniądze są w firmach, więc przepisy także kształtować przedsiębiorcy kupowali samochody elektryczne samochody hybrydowe to zresztą widać trzeba zachęcać trzeba zachęcać dobrze, że były pomysły na zachętę tak, ale one 3 osób fizycznych ani przedsiębiorców tutaj trzeba jednak te przepisy warunkować tym co się dzieje na rynku, jaka jest jego struktura stąd naciski na to, żeby objąć dopłatami cały rynek i odpowiedni sposób rozliczać być może przedsiębiorcy pani dostawać pieniędzy kieszeń tylko rozliczać to odpadnie w systemie podatkowym albo się kwestia właśnie do dyskusji do zastanowienia się do wspólnej rozmowy branży z rządem Chin rozmowa dialog powinien trwać, bo wg mojej oceny dzisiaj już powinniśmy przy kolejnym etapie, czyli z 1 strony wprowadzamy samochody elektryczne, ale z drugiej strony powinniśmy już być może mówić powodu, że o tym co będzie w przyszłości właśnie po dachowaniu przepisy, żebyśmy w momencie, kiedy auto rzeczywiście się pojawią na rynku byli gotowi na to szybko poszukuje teraz odpowiednich danych, a chciałem państwu trochę po opowiadać o tym ile tych samochodów elektrycznych jest ile z tych punktów możliwości zasilania takie dane prezentuje swoje strony np. Polski związek przemysłu motoryzacyjnego ale zanim to jeszcze jeszcze inny inna sprawa ja rozumiem, że wtedy, gdy pan powiedział, że ta zasobność portfela skłania nas do być może będzie skłaniała potencjalnych nowych właścicieli do kupowania aut z napędem tradycyjnym to nie oznacza, że my przez brak swoich możliwości jesteśmy w stanie zatrzymać ten postęp i tę rewolucję, która dziś zaczyna motoryzacji tego postępu nie zatrzymam się, jeżeli oferta zostanie zdominowana przez pojazdy elektryczne pojazdy zelektryfikowane to po prostu przecież nie będzie stać na nie, bo one są zdecydowanie dzisiaj droższe to będziemy przerzucali się na samochody używane nasz rynek będzie rozwijał się w oparciu o samochody używane co zresztą widać, bo udział w całym rynku samochodów używanych jest olbrzymi na około 500 000 aut nowych sprzedanych na polskim rynku wprowadzamy do kraju niemal 1 000 000 aut, a w obrocie zewnętrznym pozostaje 1 000 700, a więc widać wyraźnie dominacja Antoś ma jakieś dane mama chodzi o samochody elektryczne zelektryfikowane to mamy około 10 000 mówiąc zelektryfikowane mam, która myśli samochody hybrydowe tzw. plug-in, czyli auta ładowane z Miastka natomiast, jeżeli weźmie pod uwagę wszystkie pojazdy hybrydowe, które na rynku polskim istnieją i 1 polskich drogach to przekroczyliśmy już poziom 100 000 mamy około 105 000 aut hybrydowych jeżdżących w Polsce czy ta liczba widać, że rośnie rozwija przesadziłem w tym określeniu rewolucja na rynku motoryzacyjnym rewolucja widoczna i systemy hybrydowe się zmieniają tempo wzrostu sprzedaży tych aut rośnie, ale m.in. dlatego że producenci coraz większym gronie oferują auta do tej pory mieliśmy w zasadzie 2 marki, które dominowały na rynku i ich udział w dzisiejszym rynku wynosi prawie 52 proc, a teraz teraz to przez te przepisy także, które wspomnieliśmy te unijna nakazująca pilnowanie tej dopuszczalnej emisji i później jak rozumiem producenci aut będą z tego bardzo rozliczeń kolejni już nie mają na co czekać nie mogą czekać muszą włączać swoje oferty auta można i włączają i wydają olbrzymie pieniądze te pieniądze to są miliardy euro, które idą programy rozwoju elektromobilności to widać każdej marce, ale pan, bo pan trochę postraszą, a na początku tą ceną, ale jeżeli coś staje się bardziej popularne stało się też z biegiem czasu tańsze oczywiście, bo jeżeli spojrzymy na pierwsze hybrydy to cena na rynku polskim wynosi około 150 000zł dzisiaj już auta z napędem hybrydowym możemy kupić za 70 parę tysięcy złotych, a więc widać wyraźnie, że ten postęp czy zmiany w zakresie wyceniania aut jest widoczny i auta musiałby być tak czy teraz to, o czym państwo nasi słuchacze mogli już w ciągu ostatnich kilkudziesięciu godzin usłyszeć wielokrotnie informacjach Radia TOK sam teraz jak rozumiem czekamy na start rządowych dopłat do elektrycznego jak pies tak się łapie tylko kilka aut tak tak tutaj w ofertach niestety ze względu na ograniczenia kwotowe są z dnia 25 000 tysięcy nie jest aż tak duża Niemce być może te dopłaty należałoby zwiększyć, chociaż ludzie zadają sobie pytanie, dlaczego skoro są auta dla bogatych, dlaczego nie mają z tego korzystać, a my dzieci, których stać tylko auta używane z tego nie korzystały to jest niestety zawsze dylemat, który rządzący muszą rozwiązać musimy podążać za światem musimy się rozwijać tak trzeba kształtować przepisy i mówiąc o kształtowaniu przepisów nie myślę tylko wyłącznie o dopłatach, bo to jest najprościej, ale to kosztuje być może takim kształtowaniu czy przepisów podatkowych, żeby zachęcać do zakupu aut czystych ekologicznie w tym właśnie hybrydowych i elektryczny pan Wojciech Drzewiecki sama robi gościem raportu gospodarczego bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję oraz informacje Radia TOK FM po informacjach Jakub Janiszewski audycja Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RAPORT GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA