REKLAMA

"Muzyka świata" - o niecodziennej serii koncertów mówią uczniowie ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie

Rozmowa z ciekawym człowiekiem
Data emisji:
2020-02-02 14:00
Prowadzący:
Czas trwania:
25:34 min.
Udostępnij:

W studio Izabela Fabrycka, Julia Rafalska, Przemysław Młyński - uczniowie klasy śpiewu Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rozmowa z ciekawym człowiekiem w niedzielny magazyn Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kończą się państwo to czas na rozmowy treść ciekawym człowiekiem co z ciekawymi ludźmi, ponieważ jest ich troje w naszym studiu chciałbym przywitać gości kilka powiem czym się zajmują, dlaczego są naszymi gośćmi Izabela fabryka dzień dobry dzień dobry Julia Rafalska dzień dobry dzień dobry Przemysław Błoński dzień dobry dzień dobry jesteście ludźmi, których pasją jest muzyka Rozwiń » jesteście ludźmi, którzy spotykają się też i o zupełnie nie komercyjnie, ale właśnie pielęgnowanie swojej pasji urządzać koncerty koncerty, które odbywają się m.in. pod hasłem muzyka świata, gdzie prezentowane są utwory, które należą do klasyki różnych gatunków muzycznych jesteście albo związania byliście związani ze szkołą muzyczną w Warszawie teraz pytanie, skąd pomysł na to, żeby organizować tego typu koncerty mało tego na te koncerty trzeba po prostu zdobyć bilet u niego kupić to jest chyba najistotniejsze w tym wszystkim i co najbardziej dziwi, że muszę przyznać i zabrał dziecko tak ja może tutaj zaczną tego właśnie, że to z tego, że w naszej szkole organizowaliśmy audycję właśnie wyłącznie w szkole i stwierdziliśmy, że głównie tam przychodzili nasi znajomi przyjaciele rodzina chcieliśmy stąd wyjść no gdzież tam szerzej do do do innej widowni co jest takim dla śpiewaka jest największa nie najważniejszym takim rodzaju doświadczenia, żeby spierać przed różną publicznością w różnych miejscach okolicznościach także dzięki naszej do niej akompaniator, które tak przyjęła taką inicjatywę pomaga pomaga nam to wszystko organizować ulic Borowskiej właśnie udało nam się zacząć organizować koncerty w różnych miejscach innych m.in. ostatnio w starej prochowni no i to była taką takim głównym celem, żeby po prostu zdobywać taką praktykę wokalną i prezentować się przed przed różnym przeróżnym widzę niestety rówieśnikami zatem musieliście też znaleźć wspólny język i w ogóle poznać siebie tak czy 4 także szkoły muzycznej ci, którzy ci, którzy z tej szkoły wychodzą ci, którzy aktualnie się uczą znają się wszyscy absolutnie Julia Rafalska raczej nie znamy nasz wydział w szkole jest raczej niewielki jest nas około 3040 osób, więc jakoś cały czas tam razem występujemy też nas to bardzo bardzo integruje mamy wiele okazji właśnie do tego, żeby się poznawać też często zdarzają się takie projekty właśnie uczniowie występują z absolwentami czy występują też osoby np. z młodszych lat z 0102. roku, żeby tych osób też nie wykluczać możliwości po prostu sprawdzenia się na scenie, bo to jest to co uczy nas najwięcej praktyka praktyka po prostu naszym przyszłym zawodzie, czyli to jest tyle prezentację swojego warsztatu wokalnego waszym przypadku co też przełamywania siebie i wyjście do ludzi do publiczności tak dokładnie jak najbardziej technika wokalna jest może być dosyć skomplikowana i nakładać na dużo elementów, które rzeczywiście coraz trzeba opracowywać i bez prezentacji tego bez sprawdzenia siebie na scenie trudno byłoby nam coraz realizować, bo śpiewanie tylko wyłącznie w zaciszu własnej klasy lekcyjnej nie jest czymś do końca co planujemy zrobić, tak więc trzeba z tym być na scenę trzeba sprawdzić trzeba zaprezentować i łączyć wszystkie elementy, aby stworzyć taką jednolitą całość dokładnie po prostu taka praca w klasie nie jest miarodajna bo kiedy dochodzi stres lekarz ta adrenalina różne inne czynniki to po prostu ciało automatycznie Unii, które bardzo niektórych mniejsze się spina i to wszystko ma swoje na test głos też jest prawda pracę mięśniami praca fizyczna tak naprawdę warto również także jest tam wszystkie 5 stres bardzo zwijają się na wokalu także ważne taka praktyka no w stresie jest de facto dla nas najważniejsze, bo jak, kiedy każdy z 2 komfortowa NATO nie jest sztuką zaśpiewać dobrze teraz zapytam, kto stoi na na czele waszej grupy, kto rekrutuje tych, którzy będą występować albo inaczej, kto nosi się w tej glorii szefa dyrektora kierownika wszędzie demokracja jest dobra, ale nie tam gdzie, gdzie chodzi o umiejętności artystyczne prawda każdy może mieć wyobrażenie o sobie, że jest absolutnie najlepszy to jemu powinny przypaść najznakomitsze utwory do zaprezentowania no szczerze mówiąc to zależy od sytuacji tak jak za wspomniała to inicjatywa wyszła naszej cudownej pianistki kompozytorki Oli Bobrowskiej, ale jeżeli Aleksandra Dąbrowska jest szefową ona jest mentorem mentorem ona też u nas uczy w szkole, jakby pracuje z nami też nie chcieliśmy bardzo obarczać odpowiedzialnością za wszystko dlatego za poszczególne projekty odpowiadają poszczególne osoby zgłaszamy się na ochotnika i nie bardzo trudno je to 1 osoba spośród nas, więc wszystko przebiega w takiej przyjaznej atmosferze, jeżeli chodzi właśnie taką rekrutację jakby kto powinien wystąpić w tym nie innym koncercie no wiadomo też nasi pedagodzy tutaj mają dużo dopowiedzenia tutaj tylko w styczniu w kasie pani Beaty Wardak, a Przemek jest pana Leszka Świdzińskiego na jej oni są tutaj takim naszym głównym mentorami, którzy właśnie mówią, że no dobra i pokaż tak zaprezentuje też na niej utwór w tym dobrze brzmi niż to życie po prostu zaprezentuje i oni są tutaj też taki, jakby głównym taki właśnie recenzentem tak troszkę tak, ale z drugiej strony, by zgłoszenie na każdą audycję są otwarte każdy może się zgłosić to jest także mamy otwartą listę, kto chce ten pisze do osoby, które aktualnie organizuje tę audycję z uczniów po prostu zdać zapisane potem decyduje jak ukrócić śpiewać oczywiście po konsultacjach ze swoim profesorem dopiero wtedy mamy całą listę koncertu kolejnego także każdy może też jest duża rotacja w tym zawsze ktoś odejdzie ktoś nagle zdecyduje w ostatniej chwili rozwodu ja np. często wychodzą naprawdę niesamowite rzeczy, których na początku nie zakładaliśmy, że nagle uda nam się zrobić właśnie jakiś świetny duet z kimś ja wiem, że wychodząc na scenę poświęca się temu co co jest waszym powołaniem przez waszą pasją i pewnie też z rzadka sięgać wzrokiem na publicznej, by przekonać, kto tak naprawdę przyszedł na wasz koncert, ale później to już może dojść do takiego ilustrowania wszystkich widzów, kiedy zapalają się świat, kiedy już wychodzicie za kulisy i stajecie się na nowo już nie artystami tylko kolegami koleżankami bądź też dziećmi swoich rodziców, a przychodzą ludzie zupełnie z zewnątrz spoza środowiska, bo to jest chyba dla nas najistotniejsze tak wydaje mi się, że coraz więcej ludzi i też właśnie postanowiliśmy troszeczkę wyjść do tych ludzi, bo tak jak do tej pory te koncerty głównie odbywały się na szkole wtedy tą publicznością byli nasi znajomi przyjaciele natomiast teraz wasze organizujemy koncerty też dla innych i właśnie też celu takiej promocji tych koncertów, żeby po prostu ta wiadomość o nich mogła dotrzeć do szerszego widza tak, ale raczej, ale jednak kameralne, więc jeśli uda życie za bardzo to ludzie odbiją się od drzwi, bo nie dostaną bilet na ważką nie może do niego rozwój właśnie do, ale na pewno będziemy, jeżeli tak się zdarzy to będzie bardzo się zimy na pewno będziemy starać odpowiadać właśnie tym, żeby po prostu tamte miejsca były coraz większa, bo było, więc ładnie, a chcesz, żeby zmierzyć się promować ich po prostu oni właśnie też założyć taki fakt bycia Facebook tutaj zrobić taką małą reklamę Bednarska śpiewa także, jeżeli właśnie ktoś chciałby posłuchać i nas ta na pewno będziemy wrzucać jakieś kawałki z naszych koncertów i informować przede wszystkim przy wszelkich takich nadchodzących wydarzeniach, z jaką regularnością zamierzacie pokazywać wychodzić do publiczności dla w ostatnich czasach udawało się tak raz na 2 tygodnie zorganizować jakiś koncert to dla nas jest biorąc pod uwagę, że dużo z nas studiuje niektórzy wierni, którzy też jakieś inne kierunki Noto to jest też między często jest dosyć często podręczną trzeba jakoś rotacji repertuaru zrobić na 2 tygodnie co prawda nie nie wymieni całego repertuaru nie przygotuje nowego programu także to jest to jest do dużo pracy trzeba włożyć, ale myślę, że tak 2 tygodnie staramy się teraz tak mniej więcej czyta jakąś audycję w szkole właśnie na zewnątrz jakiś koncert zorganizować dobrze potem bez publicznego czy zdarzyło się, że przyszedł ktoś nowe koncerty i później, oceniając nasze walory wokalne nie wiem wyszedł jakąś propozycją docenił poza poza zwyczajowymi oklaskami tak jak ostatnio właśnie na nasz fanpage dostała od od pana takie, którego zupełnie nie znam też jak sprawdziłam go tam nikt nie był z taką zniknie zaznajomiony nie dostała się bardzo miło taką wiadomość bardzo podobało, że zamierza stać się pływać na kolejnych koncertach także zdarzają się takie osoby jeszcze takiej poważnej tak bowiem listę propozycji współpracy nie otrzymaliśmy, ale tak jak mówię ten projekt też koncerty też bardzo otwarcie, ale ten projekt tych koncertów jest całkiem świeży także myślę, że może też jeszcze pojawi w ramach tutaj rozwoju problem się też nie ma nic przyjemniejszego niż właśnie podać osoba, która w, które nie znamy i powiem jakieś miłe słowa jest bardzo bardzo uprzejmy sytuacja się zdarza część faktycznie ktoś podejdzie powierza się wzruszył, że albo nawet miesiączkę zdarzyło się dowiedziałam się od właśnie kogoś mojego na widowni od kogoś z mojej rodziny, że np. obok pani np. płakała albo że, że komuś bardzo podobało dobrze to zależy, żeby nasi słuchacze też wiedzieli o jakim gatunku muzycznym mówimy co prezentujecie co prezentujecie w swoich repertuarach to wysłuchaniu wobec swego 1 utworu fragmentu 1 z utworów też, zastrzegając że, ponieważ jesteście grupą, która sama sobie wszystko organizuje to też nie jest to, więc źródło, że tak powiem tylko taki nagrywane z z publiczności po prostu posłuchania kilku wracam do naszej audycji rozmowa z ciekawym człowiekiem rozmowa z ciekawymi ludźmi kończą się państwu informację Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk towarzystwie Izabeli Obryckiego dzień dobry dzień re Julii Rafalskiej dzień dobry dzień dobry słowo duńskiego dzień dobry dzień dobry państwo jesteście wszyscy jesteście teraz obecnymi słuchaczami szkoły muzycznej tak tak jak najbardziej tak, ale też waszej grupie, o czym mówimy koncertowej występują ci, którzy mają okres edukacji rasową i być może traktują jako pasję wspólne śpiewanie dołączają do was, bo takie historie słyszałem, że w waszej grupy są tacy tacy ludzie 23 utwory podczas każdego koncertu około 20 każdy waży około godziny tu ale, toteż często bardzo spontaniczne w zależności zna w zależności od tego ile się zgłosi osób tak po prostu właśnie to co chce zaprezentować gaśnica, kto ma w programie ciekawego postaramy się, żeby prezentował różnorodne koncerty na na koncert należy, żeby zrezygnować np. fajnych kawałków, które chcemy pokazać popularnych, bo jednak jest to coś pani zawsze zaprezentować i słuchaczy, jakby bardzo chętnie słucha tak musimy się dostosować program do w zależności od tego do kogo wychodzimy, bo są na różnego rodzaju publiczności czasami, że śpiewamy dla osób, które tak powiem są z tego środowiska takiego klasycznego muzycznego no wiadomo, że wtedy możemy pozwolić na takie mniej znane utwory takie bardziej wymyślne, które dla przeciętnego słuchacza mogą się wydawać troszeczkę no za ciężki na początek na temat, kiedy idziemy właśnie tak jakby bardziej komercyjnie do do ludzi to wtedy też się staramy dlatego tak zachęcić dzieci i wtedy wybrał właśnie takie no takie utwory bardzo znane po prostu lubiany, żeby operetka na nią realna byśmy znika dokładnie różnią się pojawiał się, że na korcie taką analogię pewną uwagę, że tak jak nie ma sylwestra w telewizji bez Zenka Martyniuka ten nie no niestety jest tam przekaże rzeczywiste tutaj czy może tutaj nie chce kultury disco polo żaden sposób urazić, ale liczymy, że tam jednak też taka kultura klasyczna muzyka klasyczna też będzie w Polsce coraz bardziej popularną na razie to jest niestety na niszowe to jest dobrze demontować pytania wobec tego, ponieważ wyrobić to charytatywnie chcę się nie zarabiać na tym, ponieważ bilet kosztuje sztuką jest zdobyć teraz powtórzy druga sprawa jednak to, żeby wystąpić potrzeba pewnej logistyki po pierwsze, sali z odpowiednią akustyką po drugie, też nagłośnienia światła wszystkiego co co kojarzy się z występem chodzicie prosicie nie wiem namawiać czy też robicie zrzutkę, żeby zapłacić realizator światła, żeby się na mieszkańca troszeczkę pomógł to się zdarza raczej winny sposób po prostu staramy się znaleźć miejsce, gdy ktoś chciałby, żebyśmy pokazali też, jakby nie płacą nam za to, ale wtedy już tak nie mamy jest za organizuje organizuje namawia radziło zdarzeń po prostu miejsce, które promuje Which way sposób kulturę i młodzież i organizacji dokładnie takich wydarzeń i rzeczywiście może mają Target widzów, którzy na takie wydarzenia chodzą i są w tym zainteresowani no to posunęli się naszym słuchaczom szatański pomysł weźmy sobie, że ktoś jest zafascynowany był miłośnikiem kultury wyższej np. obchodzi jubileusz zapewnia wam piękną salę to rozumiem, że też może zdarzyć, żeby zaśpiewać z ogromną przyjemnością wielką przyjemność myślę, że przed wszystkim zapadł teraz większa jest doświadczenie sceniczne mamy oraz oraz przeżycia oraz to właśnie mamy dla siebie możliwość praktyki, ale ja powiedział tak półżartem pół serio, więc powinniście mieć w swoich szeregach jakiegoś menedżera albo kogoś, kto już dojdziemy do tego, ale słychać wielokrotnie spotkałem się bowiem z konferencjami prasowymi i rentami różnego rodzaju, gdzie prezentowane są jakieś marki i organizacja takiej konferencji kosztuje no pewnie niemało pieniędzy tak ona ma charakter takich sztampowych, ale jeśli określone w jakimś występem artystycznym to najczęściej takim, który zapada w pamięć i zastanawia mnie, dlaczego jeszcze Niewiem nie wyszliście z taką taką inicjatywą wydaje się, że to też wynika z tego, że pierwotne, dlaczego nie chce zarabiać nie mówię, żebyśmy dostawali nie wiadomo ile kasy za to chodzi o to, żebyście mieli świnkę skarbonkę, którą wypadałoby tam parę groszy za to moglibyście sobie wynajmować lepsze sale koncertowe lepszych miejscach zatrudniać albo podnajmować coraz lepszych fachowców, którzy tworzą widowisko jako takie i tak wydają się właśnie, że to jeszcze tak daleko, że tak powinni zaś, dlatego że pierwotnie występowaliśmy tak z ramienia szkoły co czasem ile tak de facto to w dalszym ciągu gdzieś tam to jest powiązane także także na początku, że tak święta były właśnie takie koncerty po prostu no pani swoje charytatywne, ale po prostu bez rzeczywiście opłaty za bilety nie biletowane natomiast teraz być może, jeżeli to, by się rzeczywiście udało jakoś tam zamiar skręcić to myślę, że to było bardzo dużym wsparciem dla nas taką właśnie zachętą przede wszystkim większą możliwość rozwoju także moglibyśmy wynająć jakąś salę wasze pozwoli sobie na procent większy rozmach w tym wszystkim ja rozumiem, że też w waszym przypadku takie koncerty są momentem takiego uniesienia oczywiście sens swojej pracy, że ktoś nowy spogląda inny spoza środowiska hermetycznego trzeba przyznać nowo muzyka gatunek muzyczny, jaki prezentuje nie jest na co dzień w radiu chociażby wtedy euforia, ale ile razy w waszym życiu już dorosłym pojawia się moment zawahania ile razy ludzie ściągają za nogi mówią zajmijcie się czymś innym równolegle uskuteczniać swoją edukację wykształcenie, bo z tego nie wyżyje, bo z tego nikt nie wyżu jeśli nie jest naprawdę wybitna można policzyć takich ludzi na palcach 1 ręki zdarza się to niestety nie mam sytuacje, kiedy miałem koncerty i wydaje się, że wszystko było rzeczywiście przyjemnie dostałem gratulacje, że brawo bardzo ładnie bardzo ładne wykonanie, ale od dostaw jednocześnie uwagę że, ale co zrobić jak przeżyjecie, gdyby teraz będziecie prace także niestety może są takie są takie uwagi, ale no w tym momencie zostaje tylko ciężka praca i skupienie się na tym na czym nam rzeczywiście zależy nie poddawanie się, bo macie równoległą ścieżkę swojego rozwoju edukacyjnego zawodowego czy czy też nie należy porzucać marzenia sprowadzą do naszego celu znaczy w tym zawodzie jest troszeczkę także, żeby zrobić to naprawdę zawodowo żeby, gdy się wybić naprawdę trzeba pójść to całkowicie i wiele osób, które traktują śpiew jako hobby po prostu to pozostaje na zawsze hobby natomiast jedynie takie całkowite oddanie się sztuce może skutkować prawdziwym sukcesem prawdziwą satysfakcją legalna troszeczkę taka naturalna selekcja właśnie, że jeżeli ktoś gdzieś tam szykuje sobie tam baba plan oczywiście to jest bardzo rozsądna, ale jeżeli ktoś, by poświęca temu zbyt wiele czasu jak silnie angażuje się w 100% to, że chce być takim operowym no to rzeczywiście wtedy po prostu szansę rzeczywiście drastycznie maleją szanse i na jej tak jak tutaj kilka powiedziała Przemek, jeżeli ktoś tego tak w spółce nie zawsze nie będzie to szedł w zaparte to wtedy, gdy szanse maleją i zła się, że jest to zawód bardzo powiązane emocjonalnie nie da się wykonywać tej pracy nie lubią tego chodząc do pracy przymusu jak do przeciętnego biura do przyczyny korporacji nie da się robić tego nie kochającego całym sercem, więc w tym momencie czy szkoła czy studia czy potem już praca, którą podejmujemy jest jednocześnie zakorzenione bardzo mocno w naszym sercu, więc ciężko jest oderwać to od siebie i jeżeli już naprawdę się to pójdzie to bardzo ciężko jest przestać to zwrócę się do pana Przemysława z pytaniem o to czy nie czuje się rodzynkiem ubywa mężczyzn w tych w tej grupie koncertowej naprawdę niewielu to prawda, ale powiem, że często przyjemne niż niż negatywne jakieś odczucie, bo zawsze dziewczyny poproszę o taki duet czy chodzi o wykonanie co innego, gdy Henrika, że jednak tej ta konkurencja zmniejsza bo, bo młodych ludzi mężczyzn, którzy chcą związać swoją przyszłość jest mniej statystycznie pewnie czy czy mankament, bo nie wiem, dlaczego miałoby być mankamentem to właśnie co nie jest to mankament wręcz jest to pewnego rodzaju ułatwienie i łatwiej może dostać do szkoły w tym momencie, kiedy dziewczyna zdaje 30, a chłopców 10 to jest zdecydowanie mniejsza konkurencja w tym momencie i skupienie się, jakby na na sobie na swojej pracy oraz zmian prawa profesorem, kiedy tych uczniów jest mniej jest zdecydowanie łatwiejsza i czasu jest więcej mam nowe pytanie, ponieważ repertuar, jaki prezentuje się ma charakter globalny rzadko śpiewać w języku polskim czy nic nie buduje jak doświadczenie nawet najtrudniejsze doświadczenie czy Niewiem z uczelniami tego typu z innych krajów nawiązaliśmy kontakt w jaki sposób próbowaliście doprowadzi do sytuacji kredytowej zaśpiewać unik na uczelni albo zorganizować taki koncert z zagranicą, żeby swoich kolegów koleżanki rówieśników sprowadzić do do Polski i też gościnnie zaśpiewają na takim koncercie moim zdaniem to to taka droga, która mogłaby was ubogacić szalenie, a i jeszcze tego nie robiliśmy, ale po co pan bardzo zły pomysł, ale ciekawy pomysł to też życie zupełnie domyślam się jeśli jestem ignorantem w dziedzinie muzyki to możecie śmiało powiedzieć, ale domyślam się że w każdym kraju inny warsztat nawet jeśli chodzi o o tę samą sztuka wymiana takiego warsztatu mogłaby tylko tam także przykład dają się, że taki właśnie najłatwiejszą formą nawiązania takiego kontaktu nowo na dziennikarzy z nas ma okazję podróżować prawda chodzić po akademiach zgodnie z takich jak bowiem otwarty może wejść tam mają legitymację własnej szkoły chyba łatwiej to prawda oczywiście typować wydaje się, że fani alternatywą są takie konkursy międzynarodowe, choć w tym czasie np. w Warszawie są takie organizowane, gdzie pojawiają się leśników lista gości z zagranicy wtedy może rzeczywiście fajnie łatwo taki kontakt nawiązać taką osobą i tutaj właśnie nasi profesorowie wspólnie prowadzą taką fundację, która zmieni taka Europejska Fundacja także na ich koncertach właśnie występuje też dużo osób z zagranicy no i to też takie, że bardzo bardzo cenne po prostu, że można się taką osobą spotkać zobaczyć to inne podejście do szkolnictwa do techniki mamy takiego 1 znajomego ze z zakładem w Hanowerze właśnie w Niemczech na to, że to jest ten właśnie, żeby poznać jak gdzie indziej po prostu szkoli śpiewaków no właśnie właśnie w nim, że akurat jest bardzo bardzo szkolnictwo tak jest wiele czasu operowych tak oczywiście wiele badań są też wyjeżdża od nas nas tak tak tak no dobrze raz jeszcze zapytam ile godzin dziennie poświęcać na doskonalenie swego warsztatu to naprawdę zależy zależy od ilości zajęć od obowiązków poza szkołą, ale no tak ma ono regularnie się 4 godziny czasami czasami mniej sami wiemy, że jest godzina czasami są 3 godziny to też zależy nam wtedy jednak pracę chciałem także no, jakby wszelkie jakieś tam różne zawirowania właśnie tam choroby czy to nie dostanie mają ogromny na to wpływ także np. jeżeli ja jestem formie, że tak powiem listę przygotowuje jakiś koncert no to właśnie zdarza mi się poświęceniem 2 godziny prawda jestem w siebie samego śpiewu, ale to właśnie, jakby te kolejne godziny to nie jest np. sam śpiewa ćwiczenia emisji i techniki tylko to jest też nie wiemy np. analizowania właśnie tekstu tego jak powiedzieliśmy teksty często bywamy w różnych językach czy to właśnie po włosku po niemiecku także trzeba stokach taką świadomość tego co chce się przekazać tak też interpretacja różni się pojawia utworu także tutaj jakby na wielu płaszczyznach ta praca się odbywa i dlatego tak naprawdę można na to poświęcić najwięcej w dzień i zawsze jednak coś jeszcze zostanie do doprecyzowania to też należę do tego dodać inne zajęcia, które tez też nas rozwijają czy aktorskie czy ruchowe tak, ale też zajęta własna praca praca z pedagogiem oraz zdjęcia z teorii muzyki, żeby jak najbardziej zrozumieć i potrafić wejście muzykę, więc jest tak naprawdę cały czas ciągły rozwój ciągła rotacja, jeżeli chce dobrze to kiedy będzie można posłuchać w najbliższym czasie idzie tak 5lutego o godzinie dziewiętnastej właśnie w gmachu nasze nasze szkoły muzycznej na ulicy Bednarskiej 11 odbędzie się taki koncert karnawałowe, więc będzie bardzo wesoło bardzo energicznie 1 plan operetka zza, których dominuje cenę także także serdecznie zapraszamy i to się tak najbliższy koncert i miejsc maczetą w Solinie nadal jest bardzo kameralne sale na razie przez zmniejszenie, więc trudno jest określić, ale nie wiem może około 40 zaledwie, ale miejsc nie limituje można wychodzić z, o ile osób dziękujemy przepraszamy radzionkowian to na pewno wszelkie informacje kolejnych koncertach nasze perły na pojawiały na tej stronie Bednarska śpiewa i dobrze rozumiem też można tam zgłaszać swoją chęć uczestnictwa w taki kontakt koncercie tak jak najbardziej dobrze, jako że na powrót po pierwszej części naszej rozmowy słuchaliśmy utworu, który 1 utworu, który prezentuje się to teraz drugi z utworów dla naszych słuchaczy dziękuję bardzo za wizytę u nas w studiu Izabela fabryczka dziękuję Julia Rafalska dziękuję Przemysław Błoński dziękuję życzę powodzenia, bo to tak żebyście, żebyście wytrwali swojej pasji do końca oby się ziścił dziękujemy to teraz słuchamy tego utworu będzie domknięcie pierwszej części niedzielnego magazynu Radia TOK FM później proponuję państwu byście pozostali z nami najpierw sztuka życia później strefa szefa, a później to jeszcze u TOKtora jak państwo usłyszy o godzinie siedemnastej przypomnę tylko, że wydawcą tego programu z wartą Pograniczny, a jego realizatorem Szymon Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ROZMOWA Z CIEKAWYM CZŁOWIEKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA