REKLAMA

"Boże Ciało" i Oscary. Na kogo stawia Tadeusz Sobolewski?

Gościnnie w TOK FM: Wyborcza, 8:10
Data emisji:
2020-02-05 08:00
Prowadzący:
Czas trwania:
31:28 min.
Udostępnij:

Jędrzej Słodkowski rozmawia z krytykiem filmowym Tadeuszem Sobolewskim o zbliżającej się gali wręczenia Oscarów 2020. Dlaczego film "Boże Ciało" znalazł się w gronie nominowanych do tej nagrody? Dlaczego "Parasite" nie trafia do Sobolewskiego? Czy "Ból i blask" Almodóvara w końcu zostanie doceniony? Za co możemy cenić nowy film Tarantino i co Tadeusz Sobolewski myśli o "Irlandczyku" Scorsesego? I w końcu - kto jest faworytem do Oscara? Więcej odcinków na https://wyborcza.pl/podcast

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to jest ósma 10 podcast gazety wyborczej rozmawiamy o zbliżającej się gali rozdania Oscarów ósma 10 podcast gazety wyborczej nazywam się Jędrzej Słodkowski jestem redaktorem działu kultury gazety wyborczej, a moim gościem jest Tadeusz Sobolewski krytyk gazety wyborczej dzień dobry Tadeuszu zacznijmy od rzeczy, którą pewnie żyje część naszych Czytelników słuchaczy to znaczy Boże ciało, które znalazły się w piątce filmów nominowanych w kategorii w nowej kategorii firm Rozwiń » międzynarodowych wcześniej znany jako film nieanglojęzyczny powiedział, że zgodzi się wziąć udziału w podcaście tylko wtedy, jeżeli nie zapytam, kto dostanie Oscara, więc o to nie zapytał, jakie szanse, bo życia lak, więc nie zadają tego pytania, ale chciałem się raczej zapytać jak myślisz jak to się stało, że ten film skromny niskobudżetowy film z Polski znalazł się w ogóle w tym gronie co takiego ludziom z całego świata podoba się tym filmie coś urzeka ten film już już przed tym jak taki sukces międzynarodowy mianowicie pojechał do Wenecji na festiwal, który Uznam i wtedy właśnie potajemnie wasz system link z tym filmem od znajomej Włoszki to miały wydać na festiwalu natychmiast, jakby został przyjęty takiej sekcji Venice Days i dostał tam nagrodę także zobaczyły w tej debacie jest ten film, jakby tak na dziko nas z zewnątrz zobaczyłem nie potajemnie Europejski od razu załapałem cieszyć się nie załapał zobaczyłem też, że my się z PiS też Amerykę jestem bardzo amerykański oni są autorzy z reżyser Jan Komasa Mateusz Pacewicz scenarzysta nie ukrywają, że np. 1 z ich inspiracji były 3 billboardy prawda taki film ten interes 2 lata temu tak walczył nie będę zdobył był górą kandydatem do Oscara niestety wtedy inny film dostał także jest pozostał składać tradycja westernowe do małego miasteczka dzieje się jakaś taka jest zamknięty, jaki swoje jakiś nienawiści jakiejś, jakim się złu czy Ustroniu nie mogą wyjść, że aż przychodzi taki ktoś z zewnątrz chcesz może być przestępcą mówił rzecznikiem praw może być i rozeszli i rogi lewicy dobrego doprowadza ich co się dzieje w tym filmie także to, że jeśli jest tak np. tak Liberty iński Wasilek swobodny jeśli chodzi o religię kościół w Polsce w tym filmie rewelacyjnej przełomowe działo się, jakby niczego nie, bo niczemu nie kłania równocześnie jest też nie jesteśmy jakimś bluźniercze miejsce w procesie coś bardzo ludzkiego każdego tematem nie jest kościół nie radny jest człowiek jest człowiek w zgodzie humanistyczne ktoś to udaje księdza rośnie świetnym terapeutą sam jest wszystkim radzi, który jest pobożnie, ale po swojemu Wschodzie między ludźmi nie żadnych i jeżeli instytucji nie jest z tym nie jest ani bluźnierstwa i pochwały nic ani religia nie religijny dzieje się coś dobrego między ludźmi, szczególnie że spojrzymy na Amerykę od tej strony taki byłem pierwszy raz Stanach to pierwsze z miast miało to Niki otworzę telewizor rano byli kaznodzieje, którzy zachęcali się do burzy, czyli mit dobrego dnia, żeby zrobił dużo pieniędzy, że Bóg pomógł robili tak sugestywnie wiem, że każdy człowiek mógł być takim kaznodzieją takim terapeutą Amerykę pełne takiego się może założyć kościół religię prawda rynek tutaj jak widzimy założyć taki mały kościół, a ja nie tak ta tak naprawdę jest się dymisji amerykański swobodny, a jest ciekawy wszyscy również jest lokalny no, więc jest po prostu świetnym filmem, który jeśli chodzi o polskie, jakby Polski rynek Polski kino ten film przywraca mi taką wiarę, którą kiedyś miało się polskie kino kino potrafi, by zmieniać przez straż sytuację w tej chwili prostu robić coś ciekawego nie tylko ksiądz bohater tego filmu Resursie ksiądz robi coś dobrego z ludźmi z tego w tej wsi miasteczka, ale ten film robi coś dobrego raport cytuje widownię widz Ano tak pośrednim był 2× byś chciał pójść właśnie z żoną do multipleksu na profesjonalizację firm, żeby zobaczyć z zakazem publicznych reagowała podobnie najpierw są takie śmiechy wydaje się, że będzie taki nowy kler może jakieś bluźnierstwo jakich jak jakieś kościelne grzechy się okaże itd. a potem nie nagle się okazuje ten akt, że Bartek bielenia robi nie tylko z tą wsią, ale widzę na sali coś staje się takim terapeuta trafi decyzje widownie minie nas coś dobrego robi takie też widział ten film 2× też miałem prawda takie poczucie, że ktoś przedstawił mnie wajchę i jest elastyczny, bo raz widziałem Delfin grubo przed premierą też na takim tajnym pokaże, jakby tego paliwa dobrego minister trzeba więcej do drugiego pokazu, kiedy znowu jak rozważnie się do straciłem się zmieniać serwuje, że jest w nim jakiś taki potencjał wolności, chociaż ten to wolność tragiczna, lecz nie jest tak nie ma happy endu daje kilka ciekawych zakończeń do niej na niekoniecznie zauważany i będziemy teraz tego mówić jeszcze raz, ale niekoniecznie uważanych przez widza, ale co się naprawdę tam dzieje kim naprawdę jest bohater prawda co jest forma, jaką przeszłość ma przed kim przetrzyma ucieka wszystko razem z ukryte w tym filmie pewne, że mecz z drugą trzecią warstwę jakąś fabularną bardzo wszystko jest no ciekawe kombinowania i sposób dawno nie miał nie mieliśmy polskiego filmu, który by miał taką siłę oddziaływania na rzeczywistość chciałby zmienić rzeczywistość tak kiedyś było na filmy szkoły polskiej czytam moralnego niepokoju oraz zmieniały rzeczywistość prawda, kiedy oglądało się firmie trzeba oczywiście miłość Morgensterna w latach siedemdziesiątych na to miało wrażenie, że jeśli coś z tym wybuch jest na końcu filmu, jaki kamery osiedlowe, których strzeże Himilsbach wybucha z tym wybuch chcesz to po PRL wybucha mówi z przesadą, ale coś takiego coś takiego było tutaj też tracimy zmienia rzeczywistość bardzo mnie Janek Komasa powiedział, że w wywiadzie dla nas o tym filmie że, że życie jest troszkę stroiciel instrumentu przechodzi przez całe w ten sposób opozycjonisty będą też nieźle grać przeciw silny i znowu troszkę nastroić, jakby się tak nastroju to rzeczywiście autor wydaje prawda jednak jest taka mała Polska prawda tak tak tak one podzielone nie tak jak może jak Polska podzielona politycznie przede wszystkim, ale jest jakoś podziała winny sposób, ale to są podziały, które okazują się do zasypania aż wreszcie szare są do zasypania jak się okazuje właśnie natomiast nie wiem Tadeusz co uważasz, ale mi się wydaje, że dawno nim było też w Polskim kinie film, który tak znakomicie pokazywałby właśnie polską prowincję i nawiązuje spowiedź bez tej wyższość tak powiem na wieżę do właśnie do miejsca, w którym ten film został w całości nakręcony czy do Jaślisk Beskidzie niskim, który bardzo filmowym miastem wcześniej się właściwie kiedyś obu miast i wcześniej była tam kręcona twarz Małgorzaty Szumowskiej, a jeszcze wcześniej wino truskawkowe Dariusza Jońskiego 2 skrajnie różne duński Velux szuka z 1 strony tacy trochę związkowe głupki pijane winę na oczach dziwi tam dobrze itd. o pracę przynajmniej w, a z drugiej strony właściwie ludzie z czarnymi podniebienia nie ma, że z notą w głowie do jedno to jest też swojego rodzaju też Paszki prawda film Szumowskiej tutaj mamy jakieś niesamowite wrażenie, jakie znając tę wieś i też ludzi, którzy tam grają są statystami wiedząc, jaką są wrażliwi bardzo też na punkcie pokazywania ich będziemy sobie kurcze wszyscy ktoś pokazał for posta normalny ludzi i taki sposób, jaki oni są oni już ani nie zrobił z nich świętych ani całych Indiach niemal całkowitą rację jestem troszkę się z dawnych takiej kultury Letnisko były tak, jeżeli latami dziś do 1 wsi jednak gospodarze byli jak rodzina już tego nie ma, ale idzie w tamtej strony znam Andrzeja Stasiuka i kiedy jechałem do niego pierwszy raz wydawało mi się, że już jechałem przez opowieści Galicyjskie przez jego opowiadania wydawał się bohaterów celów, ale widzę po drodze także i ten film coś takiego ma w sobie tutaj też sukces sam jest źródłem tymi co opowiadać tak ma oceniać bez zmian ta także nie, ponieważ poczucie, że jakieś tam wierzę w ten film ma mam, ale właśnie tu właśnie, zwłaszcza że tam znaczka sceny tak jak wyjście ze sklepu i rzut oka na przystanek i na którym siedzą ludzie gdzieś w roku notę są dokładnie rzeczy, które też znam swoje, aczkolwiek teraz właśnie nie ma przystanku trwa remont jeśli kach i przyszły rok będzie festiwal filmowy, więc to się pewnie zmieni, ale Tadeusz czymś trzeba zapytać jeszcze mów jesteś koty szkole polskiej jak zmieniały się ja też o tym, rozmawialiśmy wcześniej jakaś, ale możemy o tym, rozdać publicznie, bo sprawdziłem w ostatniej dekadzie jak wyglądały nominacje w tej właśnie oscarowe w tej kategorii międzynarodowy dzień anglojęzyczne i został ze zdumieniem odkryłem, że Polska oraz wyrosła na hegemona kinematografii, bo w ciągu ostatnich 10 lat 5 nominacji zadania 4 miała Polska trzyma Kanada reszta państw miała po 2 nominacje po jedno i ile w zeszłej dekadzie mówiło się opinii oczywiście dużo kinie irańskim kinie rumuńskim tak jakoś nikt nie mógł na świecie kinie polskim tak się zastanawiam czy jest coś takiego, że może coś może zmienić trochę dzięki tej serii trwające i czy jest coś takiego co te filmy łączy, czyli film Agnieszki Holland ciemności 2 filmy Pawlikowskiego film Komasy czy jednak to jest trochę seria przypadków no twoja szkoła Polska można już wszyscy zawsze są takie różnice są takie gwiazdy zbiory na niebie tworzyć w ten sposób, że ktoś tak zobaczy znak, a może to pracujemy w tej wielka Nidzica albo wielki wóz z takiego jest gwiazdozbiorem szkoły polskiej to krytycy stworzyli później takie tworzyli kino moralnego niepokoju czy inny China, ale inne grupy jest bardzo ważne, bo w ten sposób rycerz utwory, jakie sprawia, że rzeczywistość wydaje się po pierwsze, najogólniej biorąc ten sukces kina polskiego polega na tym co jest sukcesem wielokrotnym czy one sukcesem zewnętrzny, ale też wewnętrznym, ponieważ nigdy tak nie było czasu właśnie tej szkoły polskiej, żeby Polacy tak masowo chodzić na polskie filmy co się stało dzięki PiS-owi dzięki Instytutowi i który w Polsce 2005 roku, czyli co za pracę po paru latach zapracowało na siebie to jest taki do etyki do Polski jest dosyć bogate swobodne przemilczę, gdyż do niedawna było swobodne czy też powstawały pewnie taki eksperckie komisje złożone z reżyserów głównie filmowców wskazywały firmy swoich kolegów i sumy ślubował poziom nie było żadnych ograniczeń politycznych ideologicznych i kino właśnie stało się raczej ludzie reżyserzy tacy jak Paweł Pawlikowski, jakby wrócili do Polski ma powiedzieć pewne pole po latach spędzonych w Anglii pozycji po filmach tam zrealizowanych no osiadł w Polsce zrobiliby swoim dla Polski o Polsce mówiło w obu filmach i idzie o zimnej wojnie, gdyby tak się ułoży teraz taki taki gwiazdozbiór jak na chybił trafił coś zobaczyć tych firm, o których mówisz no to pomyśli powiedział, że to jest nowy stosunek, jakby zła zła do przeszłości, bo Polska mentalność kultura ma taką skłonność, dlatego że widzieć nas jako ofiary prawdę było jako ofiary i żeby mówił traktować Polskę Polaków w ogóle miejsce jesteśmy jako takie miejsce niewinne my jesteśmy winni to zło zawsze ktoś inny robił myśmy zawsze padali ofiarą oszusta filmy to przełamują pokazują to zło jako część życia niezbywalną dzieli takie filmy w ciemności Agnieszki Holland bardzo ciekawym filmie, który pokazuje właśnie okupacyjnym wojennym, który pokazuje jak przypadkowo człowiek, który taki zwykły człowiek z obciążeniem takim kulturowym antysemickim powiedzmy staje się się wybawić celem Żydów we Lwowie i staje się, więc pokazane jak człowiek rodzi się dobro rdza żadnej przyczyny z powodu tak jakby ida z kolei jest fenomenalny film, mimo że niektórzy uważają, że jest, jakby zbyt piękne zbyt wystylizowany jakieś kino lat sześćdziesiątych czarno-białe, kiedy właśnie to wszystko tak wszystkie tematy tabu Żydówka komunistka Żydówka zakonnica da chłop, który przechowuje Żydów, ale też ich morduje, ale to wszystko jest wymyka się takim schematom, które chcemy się zwykle Polska czy Polska polityka broni, ale przed spójrz dostrzegliśmy najgłębszej prawdy tak jak ona była złej i dobrej równocześnie cieszymy się co zrobiły te idą idą filmy, więc reguły Monika Skorek rozwiązał się całkowicie przejrzyste dla świata dlatego świata nic nie obchodzi Polska świat obchodzi człowiek prawda dlatego wszelkimi Kieślowskiego miały takie powodzenie taką furorę zrobił świecie, że deficyt blokowiska z Dekalogu cokolwiek jest wręcz mówić nieprawdę caracale w styczniu był niebywałą furorę w świecie większą niż Polańskiego film Wajdy, dlaczego nie, dlatego że ciekawi byli jak się żyje w PRL-u bloku tylko zobaczyli siebie w tym bloku prawda w tym sensie są w innych ludziach ceniących mówimy jest film o Polsce nie z rozliczeniem nie bronią honoru naszego prawda przed tymi różnymi oczekuje nas oczerniają jest od osób w ocenie porozumienie idą została prawda już trochę zapomnieliśmy, ale przecież była jakaś straszliwa jatkę w publicystyczne po tym filmie prezes Paweł Pawlikowski wręcz wydawało się, że zastanawia się często, że w ogóle zrobił wracając tutaj, bo nikt nie chce zjeść światowym podobnie jak z Olgą Tokarczuk tam był poddany pod wielkim sukcesie światowym nagle minister Gliński przyjmie na takim spotkaniu z dziennikarzami powiedział idę to bardzo dobry film przed mówił zły, ale powiem, że dobry, czyli co działa także widziałem nie wiem co minister bliskim, ale ciekaw jest z broni po prostu by świat światowa opinia i jakoś jakoś bronią kino polskie wyszło świata pomaga wyszło świat w stało się takim procesowej Agnieszka Holland żyje tu i tu jest, by reżyser światowym robi filmy w Ameryce w Polsce, ale i ciekach tak też ciekawe, że no, bo tu mówimy akurat tym gronie nominowanych do Oscara, ale mamy przecież ile jeszcze reżyserów twórców, którzy nie są nominowania są nagradzani obecnie w obiegu światowym od Jerzego Skolimowskiego począwszy po Pomorską i kolejnych jeszcze młodszych twórców, ale dziś jest to, że ida i życia to tak naprawdę są filmy Super Nisko budżetowe bardzo kameralne takie dosyć spokojnie przecież jednak racji jakoś one z UE nie są tak bardzo niszowe nie są z niej, że Terlikowski należeć chcę tutaj się, że Pawlikowski zaczął robić kino takie kino środka prawda akt wyborczy czy zimna wojna nie jest właśnie film ani komercyjnym specjalnie ani też festiwalowe nie ta jest innego inna kategoria, że również z Agnieszką Holland też, jakby wyszła z nich już dawno no tak tak, że to jest film ożywa wiedząc, który jakoś nie miał szansy za bardzo, bo taki to rodzaj hollywoodzki, ale nie jest w dnie nie powstał w obiegu wojewódzkim, więc chyba nie nie został tam jakoś nie przeszedł szkoda jest wspaniały film donieśli, jeżeli własnego kino polskie odniosło większy sukces niż w Rumunii te osławione Rumunia chce PiS z nową falę rumuńską, która podbiła festiwale Alvesa, ale tylko prowadzenie, ale oni weszli się w ten nie umieli przeskoczyć jeszcze może zrobią, ale przeskoczyć ten taki hollywoodzki poziom tak jest ciekawym łącznikiem między idą, a Bożym ciałem jest to, że partnerką nie tajemnica jakaś wielka, że partnerkom Mateusz Pacewicz jest Agata Trzebuchowska, więc te, które przecież została w sumie to odtwórczyni głównej roli przez przypadek została zauważona w wymiarze Małgosi most, tak więc wszystko łączy taką konstelację, które mówiły listem na niebie odchodząc rzuconego Bożego ciała zwinne firmy jeszcze inne filmy i kilka zostanie przy kategorii międzynarodowej, bo jakoś Boże ciało nagrodzone co prawda w Wenecji nagrodzone mimo wszystko druga trzecia nawet plan jak ligową nagrodą tam mierzy się z gigantami para sald najczęściej nagradzany film w ogóle na świecie bulli blask złota palma Cannes Nędznicy nagroda żyli w Cannes i kraina miodu niby dokument skromny z Macedonii, ale film, który wygrał Sundance, a potem wygrywało się wszystkie festiwale tego co jest jeszcze wielką Kongresu jest budowanie doceniony skan no ten jak nazywam para AZ po dyskusji mówi się parady, ale jak karalucha, więc kilka razy, który jest moim i ten taras, jakby do mnie absolutnie nie trafia tutaj właśnie przez chwilę przed nagraniem spierają się z kolegami z działu, że parady, czyli film o takim niesamowitym przekręcie właściwie tych ludzi z sutereny, gdzie przenikają do Super willi bogaczy jeśli zrobi taki oni chętnie przekrętu gdzież ten film jest takim przekrętem jest niebywale Swan film zgadzam zalecany reżysera, że ktoś no sił niej coś takiego jeśli jesteś taką opinię w internecie, ale nie przepadam za opiniami w internecie jest tutaj wydają się jednak taka bardzo taka bezczelna i dowcipna, że ten film nasi chłopcy nie są gorsi dlatego para Zyta, że w pewnym momencie ten film wyda do krytyki piruet tu, który pozwala się, jakby bierze w wirówkę wszystkie problemy, które ten film stawia i jest jest jest coś szalonego, ale coś, co gdyby nie buduje wymieni zostaje także ktoś porównał ktoś z krytyków dzieci inteligentne porównał właśnie tego reżysera Koreańczyka do bez PIT bez gai, ale zasadnicza różnica między tym właśnie panem reżyserem koreańskiej z Liberii w Pile był niby, jakby nazwano kiedyś nowym znają uruchomił po nowemu największy bajki legendy ludzkość prawda, chociaż jest sens przez aż do bliskich spotkań trzeciego stopnia, iż ruch wszystkimi tratwę ten też reżyser innej generacji o wszystko to wkłada owcy wrzuca taką żarówkę poszedł drugi raz na parę Zyta Rzymu w Cannes zobaczymy teraz w Warszawie i zostałem w tym samym poczuciu ja nie chcę w to zerówkę wejść do końca nie Wiesławem buduje ona to nie zostaje niewiele to nie jest kategoria taka jest precyzyjne krytyczne, ale się nie zostaje dlatego popis wielkiej wirtuozerii na pewno reżyserskiej ale, ale faktycznie na kraj jest Almodóvar tam pusto albo zrobić coś właśnie coś ze ścieżką zupełnie przeciwnego bardzo takiego ważnego znaczy mówi mówi ostatni film, ale taki stopień intymności, które nie byłaby jakimś wsi nie byłaby eksmisja niż my nie jest czymś rozlicza się swoim życiem reżyser wielki artysta homoseksualista opowiadał swoim życiu o tym, kim naprawdę jest i ani niczego nie żałuje ani jest mniejszy tym skrzywdzonym czy jest niezwykły film wielkiego artysty geja kompletny pojednanie z życiem uznanie siebie jest przykładem niezwykle subtelnie taki sposób życie każdego nie nie raz widzę w trybie nie wiem wyszedł był oburzony w trakcie seansu nie w tym filmie mówią tak śmiało, aby każdy staje się geje w jakimś sensie z kobietami włącznie jeśli pozwala wniknąć w duszy reżysera to jest robione tak ładnie delikatnie również bardzo śmiało i myślę, że wasze albo towarowi być może właśnie coś się należy pojazd był regularnie pomijanych przeżyli kamieńskie wielokrotnie ostatnio też jakoś nie miał nie ma szczęścia do wielkich nagród ma swoją publiczność tak myślę, że oni też takim od groził, że buczał chcą aktor bielenia powiedział na zakończenie wywiadu rozmowy Jan Rulewski, mówi że jakie szanse na Boże ciało i szczerze zerowe wzrok w tak obarcza mówić monitora gorzej nie będzie może być tylko lepiej tak już wychodząc od tej kategorii Terry powiedział strony swoim faworycie, który jest, który no, bo Almodóvar tak nie kategoria kategoria jest w ogóle poinformujemy twoich jest dzisiaj o godzinie 17 też mój faworyt jest PiS jest prawdziwe kino to jest film właśnie zaskakujący sam Mendes jesteś ciekaw reżyserem ten, który kibicował American Beauty zrobił Bondy wystawia Szekspira w teatrze nagle robi film, jakby taki zainspirowany powieścią swojego dziadka, który był tam na froncie pierwszej wojny inne regiony jak w 1 ujęciu prawda film, czyli no i przypomina mi takie największe arcydzieła kina wojennego antywojennego George szansy, bo finanse, bo bardziej osiągnie serce dzielony jest on jest on jest ta forma wszystko unosi miał różne skojarzenia właśnie takim filmami którymi carski, bo duża, że na rolę w życiu kiedyś, ale tak jest kinomani jeszcze cały czas wyglądają dawne kino i ten film przypomina mi coś bardzo szlachetnego pierwszy film, w którym jest w życiu wzruszył, gdyby w pierwszej miłości, które jako młody chłopak załapałem, jakim jest ballada o żołnierzu Radzieckim filmem zrobił Grigorij Czuchraj było 3 dniach urlopu żołnierza jedzie na urlop, żeby i przeżywa w tym czasie niespełnioną pierwszą miłość, a pierwsze filmy też 3 w 1 ujęciu pokazu jak strasznym wysiłkiem jest powstrzymanie machiny wojennej bardzo aktualne myśli bardzo łatwo jest zwołać, by każdy wojnę z prowokacją jesteśmy wciągani wojnę rada chce może siedzieć w Iranie czy w Syrii czy gdziekolwiek nacisnąć guzik i puścić tych żołnierzy na śmierć bardzo łatwo zatrzymać straszliwie trudno ten film, który mówi o wojnie, gdzie między frontami równocześnie Bujak całym życiu tych 2 żołnierzy, które idą z tym rozkazem także nagle się z nimi i wojenny antywojenny i i pokojowy i wewnętrznej symboliczny bardzo wiele się takie kina właśnie rzadko dzisiaj bywa to nie jest przewrotne kino też, w którym widz nie może nie dać wciągnąć musi być wciągnięty, ponieważ my idziemy krok krok, ale przed nimi obok tych 2 żołnierzy nie mamy właściwie Boru bardzo jest wielkie doznanie poleca myślę, że i życzę jak najlepiej tę filmowi myślę, że rząd będzie faworytem tegorocznych Oscarów o tym przekonamy już niedzielę w nocy z nocy Znicz na poniedziałek, a jeżeli w 1917 to ewentualnie co z tym pozostaje stawki uważność tych urządzeń nie wiem Joker jest imponujący film, ale metr swoją ma też krytykę amerykańską no wydaje się coraz bardziej cenie Trentino naprawdę tak tak naprawdę zatem ocenić za to, że zrobił film większy niż życie już tak śmiały tak jeszcze swojej naiwności śmiały jest trochę także jest szczelnie bezczelny jest w jest bezczelnie, ale w dobrym sensie akt to jest tak jak, jakby Francji otwieramy traktujemy jako takiego perwersja liste tak zrobił film, likwidując i unicestwia zbrodnie po pierwsze, mieszając życie kino w obrazie woli ludu, a drugi się, gdzie swe zbrodnie w taki sposób jak w teatrze dziecięcym nie wiem dzieci po przysiędze złą czarownicę coś takiego zrobił zakończenie tego filmu, który jest czymś naprawdę naprawdę imponujący fikcja rozbicie rzeczywistość całej Francji na tym polega tak naprawdę jest on z tych też hołd dla dawnego kina kry było prawdziwsze niż życie życie przegrywało z kinem i w tym filmie samo się dzieje, kiedy się obejść drugi raz już wiedzą co będzie policja właśnie w lesie drugi raz chcieli nic nie popsują nam traci, kiedy nie ma ryzyka spoilera tak nie ma ryzyka spoilera i stylizację poetycko tego, iż skojarzyło co czy są dalekie skojarzenia dlaczego, dlaczego nie kojarzyć w ten sposób, że jak oglądam dawne filmy Hasa czy rękopisy w Saragossie czy raczej pod Klepsydrą tam się jak fikcja rzeczywistość przegrywa z fikcją co dzieje się coś podobnego i w sposób całkowicie nieoczekiwany i takich wieści dla rozmawiający z czymś jeszcze wydać 1 firm na koniec, którzy w trzecim Indie są historie małżeńskie pary małżeńskie historie małżeńskie chce też wspaniały film z chcemy wydać inny jeszcze film ze staniem w 2 SA, który jest bardzo dyskutowane pewnie trochę tak, że właśnie na Netflixie mianowicie Irlandczyka, bo ja poszedł na ten film specjalnie do kina na 4 godziny, żeby nic mi mi nie przeszkadzało nie wyrywało i nie nie odciąga od tego i znam wiele opowieści ludzi, którzy obejrzeli jednak w domu no oczywiście efekt był taki, że jakoś zupełnie to nie weszli albo niektórzy oglądali jak serial sprzed 4 odcinkach reżim po dniu w tym akurat podobało, ale jakoś nie ja wszedłem no właśnie te wsie leśniczego z siebie pytać jak być może jako członka RN, której nie było nawet ubrania telefonu co minutę i sprawdzania Facebooka chce nie wierzy telewizja zginie, ale ludzie dzisiaj, o ile wydała w domach to ten kraj w ręce tak w domu też jako czy też wielkiej Scorsese czy też rozczarowujące skoro nie rozczarowujący na pewno jest to jeszcze sprzeciwie mieliśmy kiedyś to jest przeciwieństwo ojca chrzestnego, ale jeżeli bajek wielkich mafii my jesteśmy bardzo współczesny dziś ogląda Jeż w innej Polsce niż tamte filmy mafijne, które się w Polsce strona Polony sądem z demokracją i jest o tym co prawda o korupcji władzy, a przy tym jest to film równocześnie film o bo monolog takiego Sługi mafii, który właśnie, który zabija może za rok chce równocześnie jest jak nie ma nie ma wyrzutów sumienia równie dobrze mógłby jeszcze kierowcę, który zabija dla jest taka mentalność cenione do końca jego przebudzenie sumienia, czyli cały ten wątek, który każdego zawsze jest silny czy wątek nazwijmy to wprost chrześcijański czyli jakby wszystko dzieje się główne moment przed spowiedzią tego bohatera tego mafijnego wykonawcy wyroków i równocześnie pokazuje taką łódzką od strony od jego i z jego świadomości kompletną takiej wizycie, jakby banalność zła wyrzuci się z jakichkolwiek jakichkolwiek skrupułów my dzisiaj oglądamy w polityce wszędzie włącza telewizor także ten film jest bardzo współczesne filmy także działa mówi też jest obrazem prawdziwej demokracji w końcu się oczyszcza firmy oczywiście także oczyściła się nasza demokracja i także jest ciekawe doświadczenie inne niż wydawałoby prawda nowość naraz Irlandczyk przegrywa wszystkiego możliwe rozdania nagród zobaczymy jak będzie w niedzielę w nocy dziękujemy bardzo za uwagę naszym gościem był Tadeusz Sobolewski, a my zapraszamy w poniedziałek rano nawet w niedzielę w nocy na wyborcza PL będziemy na bieżąco opisywać relacjonować Oscary od czerwonego dywanu po komentarze po gali dziękuję bardzo Jędrzej Słodkowski to był podcast gazety wyborczej kast gazety wyborcze Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: WYBORCZA, 8:10

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Dostęp Premium z 30% zniżką od serca. Pokochaj pakiet "Aplikacja i WWW". Słuchaj gdzie chcesz i jak chcesz.

KUP TERAZ 30% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!