112130 sekund na zegarach to jest sobotni magazyn Radia TOK FM teraz łączymy się z Gdańskiem, gdzie jest Marcin Jakubowski scenarzysta współtwórca filmu Klaus dobre dzień dobry miło mi dziękuję za zaproszenie od razu sprostować nie jestem scenarzystą, skąd się pojawi ten wątek autor zupy chętnie coś w internecie posłowi tworzyłem, jakby scenografie, ale nie jestem scenarzystą tworzenie scenariusza przede wszystkim gratuluję panu bardzo serdecznie nominacji do filmu, na
Rozwiń »
którym pan pracował do Oscara jak byśmy mogli powiedzieć co jest takiego wyróżniającego w technice filmu jeśli chodzi o filmy animowane tak zdecydowanie Klaus wyróżnia się wyglądem, bo jest to tradycyjnie animowana tracenie tworzona animacja, gdzie każda klatka animację postaci jest rysowana ręcznie przez przez animatora przez artystę i nie różni się na tym etapie to niczym od tradycyjnych filmów takich znanych z wytwórni istnieją albo albo nawet telewizyjnych to co wyróżnia Klausa jest to co robimy to animacja dalej w jaki sposób wygląda, ponieważ my znaleźliśmy metodę oświetlenia tej postaci co daje wrażenie takiej przestrzeni dość, że to wygląda prawie taka animacja 3 de, ale nadal jest tworzone przez artystów to nie jest jakiś automatyczny proces, ale dzięki tej właśnie dzięki tej metodzie oświetlania postaci te postacie wyglądają przestrzenie oraz można je idealnie wpasować w tło właśnie te malowane scenografię, bo proszę przypomnieć jak wyglądały typowe animacje IIB to było także mieć pięknie namalowane tło czasami wręcz farbami olejnymi albo akrylowymi pełni w pełni wygenerowany oświetlone, a na to nakładało się płaskie postaci, które wyglądały po prostu jak naklejki i jakby chcieliśmy ten element ulepszyć stwierdziliśmy, że to jest miejsce, gdzie możemy użyć może jakieś nowej technologii i i tu zdecydowaliśmy się jakby na tą zdecydowaliśmy się, że musimy włożyć dużo wysiłku i stworzyć coś nowego zaproponować coś nowego jak duży zespół pracy pracował nad tym filmem to trudno powiedzieć, jakby w momencie apogeum w samym studiów pracowało około 270 osób, ale oprócz tego trzeba pamiętać, że było dużo osób pomagających z firm zewnętrznych np. czyszczących animację, a także na samym początku pracowało dużo osób przy samym tworzeniu historii i oni jakby nie brali potem udziału w bezpośredniej produkcji, ponieważ produkcja jest podzielona na różne etapy nie wszyscy naraz mogą pracować, więc ostatecznie wydaje mi się, że z 500 osób można policzyć można policzyć na rodzicach, ale dla tych dla tych, którzy nie widzieli filmu opowiedzmy odrobinę w fabule, czego dotyczy Klaus albo, jaką lekcję tego filmu wszyscy powinniśmy wyciągać główną postacią jest SPR jest to młody adept królewskiej Akademii pocztowej chłopak, jakby nie ma celu w życiu jest taki pretensjonalny jak dziś takie samolubne egoistyczne i okazji bardzo szybko okazuje się, że jakby dyrektorem tej Akademii jest jego ojciec, który postanawia dać mu lekcję chce, żeby jego chłopak, jakby stał się mężczyzną odrobił lekcję życia także dostał lekcję życia i postanawia zesłać go na taką odległą wyspę, aby tam założył, a właściwie otworzył placówkę pocztową i w przeciągu bodajże roku do procedować 6000 listów tylko główny bohater w tej miejscowości w tej wiosce, do której trafia napotyka szereg problemów już przebywającymi tam mieszkańcami tak, ponieważ nie jest świadomy tego, że ta miejscowość miasteczko jest zwaśnione jest podzielone pomiędzy 2 zwalczające się klany i wysyłanie poczty to jest ostatnia rzecz, na którą mają ochotę, bo doskonale radzą sobie obrażając się słownie nie potrzebują do tego poczty jak od tego jak tego listu listonosza, który nagle znajduje się w jakimś fikcyjnym miasteczku za kołem podbiegunowym odnajdujemy Świętego Mikołaja jak jak to jak jak ta jego historia odnosi się do tej alternatywnej historii o tym, świątecznym świętym może to jest fajna część historii, ponieważ SPR jest jakby bardzo zdesperowany chce wie, że jeżeli jego misja się nie powiedzie utraci wszelkie przywileje i właściwie nie ma, dokąd wracać, więc jest bardzo zdeterminowany, żeby jednak to poczta działała tworzy taki plan, żeby zapewnić sobie przepływ tych listów, a ten plan wymaga tego, żeby użyć miejscowego rzemieślnika, który jak zauważył ma cały ma całą stodołę albo warsztaty wypełnione zabawkami jak pada na plan, że jeżeli jakość manipuluje dzieci, które będą wysyłały listy do i prosiły tego rzemieślnika te zabawki to to spowoduje przepływ tych wszystkich listów i jakby czyli mamy taki niecny plan na początku taki niezbyt czysty etycznie, a o tym, dodatkowo, jakby nas następują tak różne zbiegi okoliczności jakieś jakieś zabawne przypadki oraz na to wszystko jest nadawana jakaś interpretacja dzieci i to wszystko powoduje, że nagle w sposób niezamierzony powstaje jakaś legenda wokół wokół tego część wokół tego rzemieślnika takiej powolutku dochodzimy do historii alternatywnych zdali Świętego Mikołaja, tworząc ten film myśleli państwo bardziej o o dzieciach czy o dorosłych odbiorcach tak to jest ciekawe pytanie, ponieważ seria Pawlos reżyser i scenarzysta on stworzył w ogóle te historie, jakby jego priorytetem było stworzyć historię jednak dla nas dla dorosłych i wiedział, że musi być ten pierwiastek dziecięcy, żeby po prostu było łatwiej skomercjalizować ten pomysł, ale ostatecznie, jakby tworzyliśmy filmy z myślą i dzieciach i od razu można porównać do filmów Pixara gdzie, jakby ta otoczka wydaje się, że festyn dziecięcy, ale jednak jak głębia przekazu powoduje, że dorośli nie nudzą się na tym filmie i nawet po takim sensie są w stanie rozmawiać jakieś poważne tematy z dziećmi myślę, że tutaj, jakby Klaus daje ma potencjał na nawet na takie rozmowy można pan jako właściwy twórca tej techniki, którą użyto filmie z jakimi emocjami patrzy na tę noc z niedzieli na poniedziałek na jest ciekawe doświadczenie, bo jest mój pierwszy projekt pełnometrażowy miałem przyjemność szczęście, że wymyśliłem tę technologię, która jest unikalna i klasy z pierwszym filmem, który wykorzystuje taką technikę ile należy to pierwsze filmy to do tego jeszcze od razu nagrodzony już nominację do Oscara, tak więc na pewno jest dużo emocji takich pozytywnych mam, jakby po bardzo pozytywne reakcje całego środowiska wszyscy nam bardzo dopingują, więc to powoduje, że no no wiadomo jestem zadowolony taki dumny trochę też jednak nie za dużo na pewno zasłużenie trzymamy wszyscy w takim razie za pana za film Klaus chce kciuki bardzo serdecznie panu dziękuję bardzo Jakubowski współtwórca scenariusza i współtwórca filmu Klaus był w studiu w Gdańsku dziękuję panu bardzo dziękuję teraz skrót informacji o kilka minut i pani wracamy
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN RADIA TOK FM
-
-
15:09 W studio: Maria Zolkina
-
-
44:31 W studio: Emilia Dłużewska , dr Wojciech Woźniak
-
09:46 W studio: Małgorzata Olasińska-Chart
REKLAMA
POPULARNE
-
11.09.2021 13:00 Magazyn Radia TOK FM25:49 W studio: dr hab. Franciszek Czech
-
04.09.2021 12:00 Magazyn Radia TOK FM44:11 W studio: prof. Paweł Łuków
-
11.09.2021 12:00 Magazyn Radia TOK FM42:19 W studio: dr Patrycja Sasnal
-
17.07.2021 13:00 Magazyn Radia TOK FM26:58 W studio: prof. Jan Zielonka
-
17.07.2021 11:00 Magazyn Radia TOK FM31:21 W studio: dr hab. Elżbieta Korolczuk , prof. Magdalena Środa
-
04.09.2021 13:20 Magazyn Radia TOK FM13:51 W studio: Jakub Majmurek
-
-
28.08.2021 11:00 Magazyn Radia TOK FM43:31 W studio: dr Paweł Boguszewski , dr hab. Urszula Zajączkowska
-
04.09.2021 13:00 Magazyn Radia TOK FM11:00 W studio: Paweł Matuszek
-
01.11.2020 12:40 Magazyn Radia TOK FM15:28 W studio: Małgorzata Iwanek
-
29.08.2020 11:00 Magazyn Radia TOK FM48:53 W studio: dr Marcin Kędzierski , Tomasz Sawczuk
-
-
01.11.2020 12:00 Magazyn Radia TOK FM27:54 W studio: mec. Monika Gąsiorowska
-
28.08.2021 12:00 Magazyn Radia TOK FM41:26 W studio: prof. Anna Zachorowska-Mazurkiewicz , prof. Elżbieta Mączyńska
-
-
17.07.2021 11:40 Magazyn Radia TOK FM15:07 W studio: Bartosz Kramek
-
17.07.2021 12:00 Magazyn Radia TOK FM27:13 W studio: Anna Maria Siarkowska
-
06.02.2021 14:20 Magazyn Radia TOK FM14:45 W studio: prof. Anna Pacześniak , Krzysztof Gawkowski
-
17.07.2021 12:40 Magazyn Radia TOK FM14:37 W studio: Marcelina Zawisza
-
05.07.2020 13:20 Magazyn Radia TOK FM31:17 W studio: dr Kornelia Sobczak
-
21.08.2021 12:00 Magazyn Radia TOK FM41:36 W studio: Anna Gromada
-
08.08.2020 11:00 Magazyn Radia TOK FM48:51 W studio: prof. Tadeusz Gadacz
-
07.05.2022 11:00 Magazyn Radia TOK FM44:31 W studio: Emilia Dłużewska , dr Wojciech Woźniak
-
28.08.2021 13:00 Magazyn Radia TOK FM26:49 W studio: dr Marta Jaroszewicz
-
24.07.2021 11:40 Magazyn Radia TOK FM27:41 W studio: Adam Traczyk
-
10.07.2021 12:20 Magazyn Radia TOK FM15:36 W studio: dr Magdalena Rowicka
-
24.07.2021 11:20 Magazyn Radia TOK FM16:47 W studio: dr Wojciech Woźniak
-
14.08.2021 11:40 Magazyn Radia TOK FM15:22 W studio: Bartosz Kwiatkowski
-
07.05.2022 12:40 Magazyn Radia TOK FM15:09 W studio: Maria Zolkina
-
24.07.2021 12:20 Magazyn Radia TOK FM15:42 W studio: dr Janina Petelczyc
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL