REKLAMA

O jeździe ekstremalnej, ale i bezpieczeństwie na drodze, mówi Karolina Pilarczyk – Królowa Polskiego Driftu

Rozmowa z ciekawym człowiekiem
Data emisji:
2020-02-09 14:00
Prowadzący:
Czas trwania:
29:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rozmowa z ciekawym człowiekiem w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kończą się państwo ponownie jest niezwykle miło przywitać naszych gości z nim pani Karolina Pilarczyk dzień dobry witam serdecznie i teraz mam pewien problem, by artykułować proszę pani zajmuje bo kiedy powiemy mistrz driftingu to ujdzie, choć pewnie nie wszyscy nasi słuchacze będą wiedzieli czym rzecz jeśli powiem bardzo kolokwialnie też takim opisem posługują się media, Rozwiń » przeprowadzając rozmowy z panią mistrzyni palenia gumy to to czuję, że ma to wydźwięk dość pretensjonalny ja się po prostu na to nie godzę użyłem po raz pierwszy ostatni raz media czynią to dość chętnie, bo to jest chwytliwe, bo to jest dwuznaczne i właściwie można balansować na takiej cienkiej granicy, z czym przeczytałem też wiele wywiadów z panią muszę przyznać, że generalnie niewiele było o tym, czym się pani zajmuje bardziej o tym, kim pani jest jak ekstrawaganckie bywa to, że kobieta wsiada za kierownicę samochodu uprawia ten właśnie sport tak rzeczywiście drifting jest dyscypliną bardzo świeżą krew, jeżeli chodzi o Moto sport, więc jeszcze wiele osób nie rozumie na czym on dokładnie polega stąd są różne określenia różnie jestem nazywana, ale faktycznie profesjonalny kierowca drifting owym, a drifting jest to dyscyplina to sportowa polegającą na precyzyjne jeździe poślizgami, więc my od startu do mety musimy utrzymać auto w poślizgu, ale nie w sposób dowolny, byleby się utrzymać na torze tylko mamy wyznaczoną linię przez sędziów, którą musimy przejechać i teraz proszę sobie wyobrazić 160 km na godzinę inicjujemy poślizg i w sposób bardzo precyzyjny przyjeżdżamy ten tor w driftingu liczyć się precyzja, czyli ta linia kąt wychylenia i prędkość naprawdę piękna dyscyplina sportowa, ale to co jest najpiękniejsze w tej dyscyplinie też 2 rzeczy po pierwsze, są to niech to ktoś powiedział kiedyś są walki gladiatorów ludzie chcą krwi chcą walk, a myśmy takimi mediatorami na torze, ponieważ walczymy tak naprawdę zawody polegają na walce na eliminacji jest wybieranych to 32 najlepszych zawodnikach po kwalifikacjach, które przejeżdżamy i później pierwszy jedzie ostatni drugi z przedostatnim tak dobierane są pary i zaczynamy się eliminować dostajemy punkty ten, który dostanie więcej punktów jest to 32 to 16 to właśnie to 4 i do finałów, więc tam bardzo dużo się dzieje w 1000 konne samochody jadące bokiem dotykające się naprawdę jest na co popatrzeć i to co jest piękne to, że jest to dyscyplina sportowa, która po powstała z inicjatywy ludzi publiczności nie z inicjatywy inżynierów czy fanów motoryzacji tylko właśnie ludzi, którzy oglądali wyścigi w Japonii akurat świata pochodzi z takiego undergroundu nielegalnych wyścigów ale, ponieważ była to bardzo piękna dyscyplina sportowa to przeszła na bardzo pięknie wyglądało to dlatego zostało przeniesione na tory, ale faktycznie, jeżeli chodzi o ludzi to ludzie kochają oglądać, bo tam się bardzo bardzo duże dzieje, więc jest to piękna dyscyplina nie tylko dla zawodników nie tylko dla inżynierów, ale również dla publiczności, ale trochę pani współczuje mimo wszystko, bo jednak na wizerunek tej dyscypliny sportów pływają ci, którzy usiłują ją, a uprawiać w sposób amatorski właściwie nie ma też uprawianie tej dyscypliny, ale czy słusznie kojarzy ludzie, którzy zbierają się właśnie nocami gdzieś w miejscach ustronnych też hałasują potwornie smrodzą potwornie, bo przecież kręcą kółka i chodzi oto palenie gumy, o czym mówiliśmy wcześniej nijak ma się przecież do sportu, które pani uprawia jest jednoznacznie kojarzone przez przez odbiorców raczej budzi wściekłość niż podziw tak to prawda dotyczy niestety z każdą dyscypliną sportową myślę, że jest ten problem, ponieważ pamiętam jak wielokrotnie jak ktoś Pierre był piratem drogowym urządza sobie wyścigi po ulicach to jak mediana mówiły rajdowiec przelatuje przez Warszawę tutaj cytuję tak kolonializm natomiast bardzo wiele osób oczywiście z Motosportu bardzo denerwowało tak, żeby nie nazywać tych kierowców rajdowcami nie nazywać kierowców kierowcami wyścigowymi tak to, żeby się od tego zupełnie odciąć niestety u nas bardzo często tzw. palenie gumy okręt już wspomnieliśmy kręcenie bączków jest nazywany wyścigiem oczywiście to nie jest żaden lifting tak być inwestycyjna jazda poślizgami nawet 1 łuk pokonany bokiem skontrolowany to jeszcze nie jest lifting tak jest po prostu kontrolowany poślizg, więc faktycznie mamy z tym troszeczkę problem natomiast na też z drugiej strony ludzie oglądają ten lifting chcą gdzieś się naśladować się no i niestety robi to często na jakiś parkingach nie parkingach ja oczywiście wielokrotnie zachęcamy ludzi do tego, żeby przyjechali na tory, żeby przyjechali w miejscach do tego wyznaczonych ze względu na bezpieczeństwo, ale też ze względu na pokazanie swoich umiejętności, bo takie palenie gumy nie jest wcale pokazaniem żadnych umiejętności jak mówię, że jeżeli chcesz faktycznie pokazać co potrafi pokazać pod swoje umiejętności jazdy Przyjdź do nas na tor tor i przejęta w sposób precyzyjny wtedy bowiem faktycznie potrafi jeździć to co wyprawia to po prostu zabierz samochód Okaj pani z przekory weszła w świat, który od założenia kojarzony tylko z mężczyznami czy wśród dziś rozbudziła pani sobie tę pasję motoryzacyjną, którą przyłożyła pani właśnie nad listą granie na inne formy sport Motosportu ja się śmieje, że drifting był taką, a miłością od pierwszego poślizgu, ale się nie narodził bardzo naturalny sposób ja zawsze przebywa gdzieś w męskim świecie, ponieważ mój tata jest informatykiem pasjonatowi, a mój brat z informacji zresztą też informatyką wiele wspólnot ja studiowałem informatykę potem przez 15 lat pracowała w korporacjach właśnie w informatycznych kocham informatykę robi doktorat z tego zakresu, więc rzeczywiście jest to taka sfera, która bardzo zawsze pasjonowała mnie i raczej myślałam zawsze, że to będzie pojazd media za swoją przyszłość i tak zresztą prowadziłem swoje życie natomiast zupełnie przez przypadek idące po zrobieniu prawa jazdy poszła na jazdy doszkalające i tam nagle, kiedy instruktorzy uczyli mnie kontrolować poślizg ja poczułam taką energię i taką adrenalinę stwierdziłam, że to jest coś co chcę robić dlatego śmieję, że to była miłość od pieszego poślizgu natomiast to był rok mniej 2000, więc driftingu w Polsce niewiele osób wiedziała na pewno nie było to żaden sposób oficjalna oficjalna dyscyplina dlatego poszłam rajdy samochodowe samochodowe rzeczami zajmować rajdami samochodowymi jednak podczas tych przejazdów cały czas zaciągać ręczny cały czas uwielbiam się ślizgać mój pilot krzyczał na mnie bił mnie ROD Bukiem zaraz po głowie mówi nierób tego zostaw tracimy czas ja tam czas jest fajniej tak jest zabawnie i potem zobaczyłam, że to jest dyscyplina sportowa to stwierdzam może być to właśnie to co jest moje to co jest naturalne dla mnie to co jest co chciałam robić, więc w piśmie, że ten lifting to nie było coś co myśmy przekaz przekonał pokazał to po prostu naturalnie się nie rodził urodziło ta miłość lat byliśmy też czasami miłość ślepa okrutna boląca oczywiście wielokrotnie są problemy jakieś techniczne i stres budżety, ale jednak no miło ślepa więc, chociaż w rynku i w tym kierunku tak sporty motorowe wyróżniają dyscypliny, które są bardzo popularne medialnie czym drifting tak bardzo medialny nie jest drugim obiegu nie wiem czy oba mediów społecznościowych być może tak, ale nic tak nie pracuje na popularność dyscypliny sportu jak przekaz publiczny telewizyjny zmieniło się coś na przestrzeni tych 20 lat od kiedy pani zaczęła zmieniło się bardzo duża to przede wszystkim, bo szczerze, że w Polsce w ogóle Motosport nie jest powszechnie pokazywane tak jest bardzo okazjonalnie wtedy, kiedy Robert Kubica jeździł w formule toczył się pokazywana była formuła jak jest Dakar pokazywany jest Dakar adres cały czas trwają wojna musi pani przyznać także na inne inne odnogi sportu Motorowego tak, ale cały czas jest taki traktowany trochę po macoszemu taki to nie bardzo boli, ponieważ mamy świetnych zawodników, którzy gron osiągają sukcesy na arenie międzynarodowej, a jednak jest to pomijane takowym się nie mówi i szkoda, że i wyścigach w rajdach o tym, się tak zadłużeni mówi w telewizji na szczęście właśnie dłuta ta cudowna druga fala, czyli internet, który jednak, jakby nie patrzeć ma właściwie w wielu przypadkach o wiele większe zasięgi o wiele większe dotarcie też międzynarodowe, bo wychodzimy poza granice z internetu jest z gumy co najważniejsze, bo nie ogranicza go żadna z nich wykreśleń dokładnie ani czasu ani miejsca lokalizacja faktycznie tylko wyłącznie zainteresowanie ludzi i zainteresowanie rośnie rzeczywiście ten lifting, jeżeli chodzi o zawody przychodzi kilka tysięcy ludzi na takie zawody wielu fotografów wiele osób z mediów cały czas są robione z tego materiały one są mów kokainy wręcz zalewane i choć internet jest to bardzo cieszy w stanach Zjednoczonych np. na kary jest drugim sportem Narodowym i drifting w tym momencie zaczyna go wypierać, tak więc to pokazuje jak jest trend pokazuje, że ludzie kochają to 80 podoba i mam nadzieję, że też w Polsce ta telewizja dziś zainteresuje zacznie też w telewizji pokazywany być, bo ten lifting, ale internet jest naprawdę siła w tym momencie rzeczywiście i w tym internecie ten sport rośnie rośnie bardzo naprawdę jest to mnie szalenie widowiskowy piękne zresztą co widać po reklamach po filmach wszędzie na świecie samochody poruszają się poślizgać więcej sport ręczniki w tym momencie 1 z najbardziej najszybciej rosnących Moto sportów na świecie otworzymy jeszcze pewien wątek, ale bardzo szybko zamkniemy były już niebawem zaproszę państwa informacji Radia TOK FM jak jest geografia driftingu jeśli chodzi o Europę świat, kto rządzi, gdy narodził się w Japonii na górskich drogach tak jak wspomniałam podczas nielegalnych wyścigów i to było właśnie dosyć ciekawe, ponieważ to były lata sześćdziesiąte więc, więc wie dużo samochodów było tylko napędowych jest naturalnie po krętych drogach, gdzie one zaczynały się być zabawne tt takie archaiczne konstrukcje, które przesuwają się właśnie jest osobą ślizgu tak mu rzeczy i zabawne widowisko będziemy też, że to było w takiej dosyć niebezpiecznych miejscach, bo to Górski głosowanie na świat syrenkę od Warszawy celne 2 w nas tak myślę, że te Syrenka Warszawa była tylko, że jeszcze w miarę lekka, ale Warszawa już dosyć ciężki samochodem, ale byłoby to dosyć ciekawe natomiast faktycznie w Japonii, gdzie się też narodziło ludzie naturalni zaczęli zwracać uwagę na tego, który wygrywał wyścig tylko dlatego, której najwięcej mówi kolokwialnie sunął bokiem tak, a w Europie i później z Japonii bardzo szybko został przyjęty przez stany Zjednoczone oczywiście muszą i Anglia nad stąd się zaczęło to rozrastać bardzo na całą Europę poszły teraz dzieci jest wszędzie pani Karolina Pilarczyk z moim państwa gościem mistrzynie driftingu rozmawiamy o tej dyscyplinie sportu właśnie te będą panią prowokował po informacjach Radia TOK FM czy dłużnik w ogóle sportem czy też formą wyrazu samego siebie nie informacje za chwilę wracam rozmowa z ciekawym człowiekiem rozmowę z ciekawym człowiekiem pani Karolina Pilarczyk, która pielęgnuje nietypową pasję nietypową w skali kraju, bo myślę, że mielibyśmy kłopot, żeby wyliczyć 50 rozpoznawalne driftingu owców nad Wisłą pani Karolina jak to jak ktoś pani zdaniem ile osób prócz pani może uchodzić za rozpoznawalne w waszym światku myślę, że tych kierowców jest całkiem sporo tak oczywiście mówimy tutaj o takim młodym pokoleniu, które interesuje sportami motorowymi i samochodami liftingiem tak jak wspominaliśmy wcześniejszej części w pierwszej części no jest to internet, tak więc gdzie są młode osoby, które obserwują internet i często nie mają na wyjazd często nie mają prawa jazdy dokładnie tak, ale rzeczywiście kierowców wyścigowych w Polsce bardzo dobrze do bardzo dużą co jest co jest piękne to, że my jako w ogóle kierowcy wyścigowi jesteśmy jednymi z lepszych kierowców w Europie, więc gdziekolwiek zaczynamy poruszać się po Europie to zawodnicy i ligi i organizację traktują bardzo dużym szacunkiem wielu zawodników w Polsce wręcz mają bardzo fajnie wyrobione nazwisko za granicą, więc myślę, że tych zawodników troszeczkę jest na to tak jak wspomnieliśmy, że niestety nie jest to sport, który jest, w którym interesują media telewizje, więc nie jest to bardzo szeroko pokazywane w tym zakresie i stąd bardziej to te nazwiska są popularne w śród osób, które interesują się po prostu tą dyscypliną sportową być może popełnią trans gaz wychodząc z pewnym zarzutem do naszego środowiska, ale przecież z takiego liftingu można uczynić znakomite narzędzie edukacyjne, czyli krótko mówiąc każdy, kto odbiera prawo jazdy nie jest jeszcze pewien swoich umiejętności wiadomo, że zdobywa się wraz z doświadczeniem nie powinien przejść takiego kursu nawet opartego na elementach driftingu po to, by wiedzieć jak zachować się np. ekstremalnych sytuacjach Super naprawdę bardzo fajne pytanie, ponieważ jarzy się, wykorzystując swoją swoje umiejętności i swoją, a też historię tak jak wspomniałam wcześniej moja przygoda z rynkiem zaczęła się właśnie od jazd doszkalających, kiedy tam zakochanych pościgach natomiast wiedząc jak samochód zachowuje w sytuacjach ekstremalnych wiedząc jak samochód może się w sposób nieobliczalny zachować co bardzo często staram się przekonać wiele osób, żeby przyszli na płyty poślizgowe, żeby spróbowali tymi swoimi samochodami już nie mógł edytować tak ale, żeby zaczęły te osoby jednak zobaczył, jaki jak jak pościg wygląda jak zachowuje samochód podczas poślizgu próbowali skontrolować ten poślizg to mówię nawet nie mówi o tym, żeby nie później zaczęli ustalać należy uznać, że tak bolesna weryfikacja ja niewiele potrafi nie jak wiele nie da się tylko niewiele potrafię w sumie jest w tym obchodzeniu się auto tak jest nie może się takie oświadczenie, że jak prowadzę jakieś zajęcia z osobami, które ma już od wielu wielu lat prawo jazdy i te osoby wsiadają do samochodu i potem jadą po na płycie poślizgowej, gdzie mówią, że tutaj po autostradzie jedno 130 na godzinę nagle na płycie poślizgowej do 40 na godzinę i nie są w stanie kompletnie nic zrobić w tym samochodzie to nie jest tak, że to były jakieś się przypadki indywidualne i ewenement tylko rzeczywiście bardzo dużo osób nie potrafiło się odpowiedzi zachować podczas poślizgu sytuacji ekstremalnej dlatego ja zawsze zachęcam żeby, żeby osoby poszły spróbowały to buduje pokorę mnie niektórzy instruktorzy oczywiście zaczęli bardzo atakować, że tutaj będę uczyła dyktować osoby potem wszyscy będą dyktować na ulicy będzie jeszcze bardziej bezpiecznie nieprawda wiele osób napraw, które przychodzą NATO NATO pyta poszedłem zobaczyć jak samochód zachowuje jak widzą żonie po kompletnie potrafi nie panują nad samochodem buduje to pokorę z z to ta noga z gazu jednak jest zdejmowana, więc uważam, że to jest piękne miejsce, żeby zacząć, żeby się zorientować co potrafimy, żeby zacząć być dobrym świadomym kierowcą i ponieważ niestety wiele osób, które są dorosłe są już na przekonany los, że potrafią świetnie jeździ dlatego bardzo mocno zaangażowała się też edukację najmłodszych ludzi najmłodszych ludzi, czyli dzieciaków jestem ambasadorem drogowego ABC, który ma na celu edukowanie młodych dzieci z zakresu bezpieczeństwa oraz wzrost oraz w teorii w praktyce, bo takiego brzdąca dziesięcioletniego za kierownicą niespecjalnie sobie potrafi wyobrazić nie oczywiście nie nie wkładamy do samochodu nie pokazujemy jak kontrolować poślizgi, aczkolwiek takie będące to są to są dzieci i 712 lat mniej więcej, a już właściwie od piątego roku życia dzieciaczki mogły jeździć w gokartach już my też innymi świadomymi kierowcami może kupić co prawda dokładnie właśnie tutaj tyle głowy miał oczywiście Roberta Kubicy m.in. ale takich kierowców jest bardzo dużo, więc może, by to był jak była jakaś się Kuźnia talentów IFT kolejnych elementów widzowie mieli na czym polega to ABC, gdy pani zechciała precyzyjnie opisać szczegóły tego programu tak drogowe ABC polega na tym, że spotykamy się w szkołach czy różnych publicznych miejscach z dziećmi właśnie w takim zakresie od kilku lat do kilkunastu lat i opowiadamy o bezpiecznym zachowaniu na drodze jako oczywiście użytkownicy tej drogi czy jako przechodnie jako jako piesi jako użytkownicy, jeżdżąc na rowerkach na hulajnogach na deskorolkach jako też pasażerowie w samochodzie, ponieważ tutaj jest bardzo ciekawy element, że jeżeli taki dzieciak czek widzi, jakie zagrożenie w samochodzie, że tatuś albo mamusia jadą za szybko są zbyt zbyt agresywnie to są bardziej są silniejszym czynnikiem dyscyplinującym osobę dorosłą niż druga osoba dorosła, jeżeli mąż żonie powie słuchaj jedziesz za szybko albo coś nie tak jeździ to my znaczy to wywoła po prostu kłótnie dyskusje nie poprawi bezpieczeństwa, jeżeli dziecko zwrócił uwagę, że jest tatuś chyba szybko to w tym momencie tata, jeżeli jedzie za szybko zaczyna myśleć i zaczyna zdejmuje nogę z gazu, więc faktycznie uważam, że ta edukacja bezpieczeństwa powinno się zaczynać od samego początku i właśnie na różnych poziomach stąd właśnie i drogowe ABC i później osoby starsze i osoby, które młodzi ludzie, którzy zrobili prawo jazdy takim się wydaje, że oni już wszystko umieją są świetni są nieśmiertelni tak w tym momencie przepraszam takie osoby na właśnie płyty, żeby pojeździć, żeby zobaczyć, że oni naprawdę nic nie umieją muszą się wiele nauczyć czas, aby już jeżdżące od wielu lat też pokazać, że trzeba trochę więcej pokory na tej drodze naprawdę bezpieczeństwo tutaj pracujemy na dziś chodzi o bezpieczeństwo w drodze pracuje staram się pracować edukować na wielu różnych płaszczyznach tego tematu rozpoczęliśmy nasze spotkania ponowię pytanie być może wyolbrzymione nieco jak środowisko to męski stereotypowo postrzegane jako męskie przyjmuje kobiety czy z natury gdzieś skazuje kobiety, że będą jeździły gorzej, że nie będą sobie radziły z poszczególnymi elementami, że generalnie motoryzacja osiągnęła taki poziom School ma ku dni od chodzi o to, że ma skolonizować o chciałem powiedzieć i właściwie ten pierwiastek kobiecy zupełnie niepotrzebna jeśli już to tylko trybuny, bo proszę zwrócić uwagę generalnie sporty kojarzone są typowe Komeńskiego są jednak obarczone tym tematem tak to prawda to znaczy jest bardzo ciekawa rzecz się dzieje w tym momencie, jeżeli chodzi o Moto sport, jeżeli chodzi w ogóle motoryzacji kobiety za kierownicą ja nie ukrywam wielokrotnie o tym, powtarzam, że dla mnie początki były bardzo trudne, ponieważ traktowano mnie raczej jako dziewczynka, która lepiej wyglądała przy samochodzie niż w samochodzie na pewno nie za kierownicą nie chciano mi bardzo pomóc, a jeżeli popełnią błędy to wyśmiewano zamiast po prostu powiedzieć słuchaj pokaże jak to zrobić podpowiem nie były to przyjemne rzeczywiście takie zachowania natomiast mam wrażenie, że to się zmienia bardzo zmienia teraz dziewczyny, które wchodzą w Moto sport wielu wiele osób chce im pomóc ucieka w taki ciekawy taką, kiedy zrobiłam analizę i zapytałam osoby takie środowiska instagram owego nie moich fanów tylko tak z puściła zupełnie środowiska jest ramowe zapytanie czy w ogół co uważają, kto jest lepszym kierowcą kobieta czy mężczyzna i co ciekawe 80% ludzi napisał, że nie ma znaczenia płeć nie ma znaczenia to tylko indywidualne zachowania kierowców, więc myślę, że już kobiety nie są traktowane faktycznie jako ty te ci gorsi kierowcy, a automatycznie jak byli też były traktowane jako ci gorsi kierowcy to były inaczej traktowane w świecie Motosportu tak na pewno bardziej odczuwalne to, że jesteśmy pod obserwację tak mnie nie nie wybacza nam się błędów fajnie byśmy przyjęte, ale potem pan patrzy się na nas obserwuje co potrafimy zrobić faktycznie za kierownicą, a jeżeli popełnimy błąd to najczęściej mówiono tak ona nic nie potrafi zrobić tak, a w przypadku Leszka kolegów też mówi no tak pewnie mu się opony skończyły albo jakie problemy techniczne kobiet się nie tłumaczy, więc ten ten stosunek jest taki, że z 1 strony bardzo pozytywny tak, bo w ogóle fajnie postrzega kobiety jak w Moto sporcie, że za się czuć tak interesuje, a z drugiej strony jest dużo z tym związanych z wyzwań właśnie na tle takiej obserwacji krytyki jest dosyć specyficznych sytuacjach pani wybaczy ja nie jestem grzecznym działa telefon do ręki, ale nie o to, żeby szukać czegoś nie ma związku z naszą rozmową Otóż zajrzał na media społecznościowe na instagram konkretnie po pierwsze, pani olbrzymią rzeszę fanów po drugiej obserwuje poszczególne fragmenty zawodów, który bierze pani udział pierwsze co mi się rzuca w oczy to to, że to jest bardzo bardzo drogi sprzęt pytanie jak sobie z tym radzić jak sponsorzy generalnie do tego podchodzą ile kosztuje wreszcie takie auto i jak ono bardzo zużywa się podczas takiego 1 startu no to jest pytanie bardzo złożone i w i nie jest taka prosta odpowiedź na to, dlatego że drifting można relatywnie tanio zacząć stał przygodę z liftingiem od jeśli chodzi o treningi tak to wystarczy jakiś stary BW najczęściej wykorzystywane, bo ona jest dosyć dobrze dosyć wiele wie dużo wiedzy mamy na temat modyfikacji tak dlatego tak podam akurat tę markę kupujemy najczęściej stare BMW utwardzone zawieszenie blokujemy dyferencjału i już można naprawdę zacząć przygodę z ręcznikiem zacząć przygodę z planowaniem to jest pan minister jeszcze przepraszam rozmawiamy o pieniądzach to jest istotne to jest bardzo są rzeczy to jest bardzo istotne to jest to coś co chcę powiedzieć, ponieważ rzeczy się wiele osób patrzy na Moto sport to widzi ogromne pieniądze można naprawdę w miarę tanio zacząć tak mówimy tutaj jakiś 571000zł, kiedy można zbudować samochód i przyjechać do nas jakiś plac w Warszawie my trenujemy na na Ursusie na półce Corporate Center przyjechać tam do nas i tam razem z nami potrenować i zacząć swoje pierwsze kroki niestety oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia później chcemy jest potrzebne lepsze zawieszenie jest potrzebny hamulec hydrauliczny jest potrzebne wyposażenie wnętrza no i te koszty zaczynają rosnąć na samochód każdej możliwej do pani słowa nawet wędkarstwo nie ma ograniczeń nie będzie wydatki tak właśnie tu jest to dlatego powiedziałam, że nie, że to jest trudna odpowiedź, ponieważ nie tu nie ma ograniczeń tak ja mam cały czas w głowie marzenia co bym chciał zrobić jakąś ciężarówkę naczepę itd. tutaj chodzi już bardzo duże miliony natomiast samochód, który miał się poruszam to jest koszt rzędu 300400 000zł tak, jeżeli chodzi o budowę to jest właściwie maszyna do jeżdżenia ja mam jeszcze ani samym mieście Six, ale tam Stronnictwa 200 x niewiele zostało silnik jest z korwety performer Sowę RS x 62l w 8 z kompresorem skrzynia ona 800 koni, a skrzynia oczywiście cała reszta podzespołów musi być potem momenty pod te siły przygotowanymi wszystko performance we wszystko jest oczywiście odpowiednio droższe na oponę zużywam 500 opon w roku, więc to też można sobie przeliczyć mniejsze koszty jak pani używa więcej niż 11 komplet na dzień no jest także my używamy po 40 opon na weekend, więc przyznać, że liga także zakłady w górskiej nieraz mają sposób, by za użytek to duży mają pożytek mają pożytek rzeczywiście tych opon służba bardzo dużą ilość natomiast, iż po ponad 3 strategicznym elementem tak, bo ona sprawia to wielokrotnie też powtarzam nawet dla osób, które jeżdżą samochodami, żeby zwrócili uwagę na ogumienie, bo to jest jedyne co jest styka nas z nawierzchnią ludzie trochę ignorują ten element mogę pani zadać pytanie kłopotliwe proszę bardzo ono ma związek z takim trendem, który skądinąd jest słuszny ochrona środowiska dyktujący używam dobrego sformułowania to hałasują i trochę zanieczyszczają i też tych opon przecież teraz wyprodukowanie pewni 1 kompletu itd. tak dalej w Polsce spotyka się z takim zarzutem też gdzieś się starać się żyć w zgodzie z naturą mówiąc wprost tak oczywiście spotykamy się wielokrotnie ja nawet ostatnio znalazłam bardzo ciekawy projekt, którym się mocno zainteresowany, czyli utylizację cieczy Recycling tych opon właśnie, żeby było ekologicznie nie nie ukrywajmy na dzień dzisiejszy to nie jest bardzo ekologiczne natomiast trzeba pamiętać, że skala i gdy ilość tych 2 sterów w porównaniu do smogu, który mamy do kominów do elektrowni do hodowli hodowli bydła to jest promil promila tak naprawdę jest dużo dużo wiele więcej miejsc, w których trzeba zrobić coś popracować, że czepianie się, że my w tym momencie dziś też za zatruwają środowiska jest po prostu śmieszne tak natomiast tak, ale oczywiście, że wielokrotnie osoby mówią z ataku obok samochody przecież, szukając jakiejś alternatywy w, żeby samochody były bardziej el ekologiczne tak nie, posługując się konkretnymi markami rozumie pani takim samochodem z takimi oponami przerobionym w wartym tyle tysięcy złotych nie porusza się na co dzień do nas też pani przyjechała pewnie takim autem cywilnym tak tak oczywiście są samochody jak wspomniałam już właściwie ma się nad resztą, więc ten samochód absolutnie jest na przewożone odpowiednimi pojazdami, aby podejrzewam, że co troszeczkę może być pani przypadku jak z tymi, którzy codziennie zabawiają ludzi np. uczestnikami wszelkiego rodzaju kabaretów na co oni wcale nie są skorzy do żartów trasy, przenosząc analogii na pani światek rozumiem, że pani w ogóle nie ma w sobie tej pokusy, żeby zrobić coś na drodze jadąc po cywilu w ogóle nie mam pokusy co ciekawe jeździe masy karę, więc samochodem, który jest A62l silnik w 8 ma 500 koni jest bardzo dużo osób jak patrzy na to mówi, ale jak tak wcześnie też ten pedał gazu to pewnie tak pojedziesz tak czy po ulicy można sobie fajnie poszaleć, jakby nie ten samochód pięknie brzmi jeździ 50 km na godzinę i faktycznie ja nie mam ochoty, żeby jeździć szaleć po drodze tak jak wspomniałam wcześniej bardzo zależy na tej edukacji w zakresie bezpieczeństwa bardzo często o tym, mówię wiem, że jak samochód potrafi zachować w sposób w sytuacjach ekstremalnych sytuacjach nawet nie ekstremalnych właśnie czasami można zaskoczyć sytuacja zwykła takie dżemy sobie spokojnie po drodze mamy łuk, ale jest tam piach jest tam coś wylane i tak naprawdę nie jesteśmy w stanie wszystkich przewidzieć czy sytuacji wielokrotnie też powtarzam ludzie mogą być naprawdę świetnymi kierowcami, ale nie są w stanie przewidzieć zachowania innych użytkowników drogi kondycji, która jest na drodze pogody itd. tak dalej, więc droga to nie miejsce do wygłupów dziękuję pani bardzo te rozmowy pani Karolina Pilarczyk moim państwa gościem bardzo dziękuję literka profesjonalnych 4 ligowe na trakt zostanie dziękuję pani pani Karolina dziękuję państwu przynajmniej za tę część naszego niedzielnego magazynu Radia TOK FM ja tylko przypomnę, że jego wydawcą jest Bartłomiej Pograniczny jego realizatorem dania Kowalewski Przemysław Iwańczyk kłaniam się przynajmniej na razie za chwilkę kolejne części naszego magazynu sztuka życia strefa szef auto, które państwo służy się o godzinie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ROZMOWA Z CIEKAWYM CZŁOWIEKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA