REKLAMA

Kobieta za kierownicą samochodu wyścigowego. Pasja i walka ze stereotypami

Przy Niedzieli o Sporcie
Data emisji:
2020-02-09 18:00
Prowadzący:
Czas trwania:
41:02 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy niedzieli o sporcie przy niedzieli o sporcie Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo ponownie zaproszą na drugą godzinę naszego programu to nie ogranicza jest z nami dzień dobry dzień dobry nowość i też zostałem się rozpocząć rozmowy bowiem po raz pierwszy gościmy w naszej audycji sportowej używa, skąd ta moja obawa w głosie przed wypowiedzeniem tego słowa myślę, że niedługo usłyszy FM na tych są teraz w modzie jak pani powiedzieć kierowców czyni rajdowa ja Rozwiń » osoby mówi kierowca rajdowe wyścigowe przepraszam, chociaż już jestem kierowcą wyścigowym też rajdowym wcześniej bardzo przestrzegam tej nomenklatury i tego rozróżnienia między kierowcą rajdowym wyścigowym kierowcy ciężkich obrażeń w swoim stanie wczoraj, jeżeli chodzi o tę tę żeńską formę to przyznam mnie nie używam jej dobrze, czyli kierowca rajdowy rajdowa, bo też może być sędzia piłkarska pozostawiam panu dobrze to nie kierowca rajdowy kierowca wyścigowa no właśnie skoro dotknęła pani tutaj tego podziału na i nomenklatury używano wśród samych kierowców no to co tak to irytujące było np. dla świata Formuły 1, kiedy mówiono, że Robert Kubica jest w rajdach poprzedzony rajdach jeżdżą w przerwach między między wyścigami proszę wyjaśnić tak skrótowo, ale zarazem encyklopedyczne definicyjne na czym różnice polegają jest dyscypliną jest Motorsport on siedzieli na różne kategorie są np. wyścigi są też rajdy wyścigi charakteryzują się dzielą się jeszcze np. wyścigi płaskie i wyścigi górskie mnie tak jak mówił jest łatwiej i w nie denerwuje się na to czy ktoś czy ktoś nazwami kierowcą rajdowym wyścigowym, ponieważ zacząłem przygodę od startu w wyścigach płaskich są to jest to kategoria, która polega na tym, że ścigamy się na torze z innymi kierowcami zajmujemy swoje pozycje od tych od tych polach decydują kwalifikacje kwalifikację ustawiamy się na pozycjach i ścigamy się innymi źródłami formule 1 tak można można tak powiedzieć jeśli chodzi o wyścigi górskie, które później zaczęłam startować tam jeździmy sami mamy do czynienia z różnicą poziomów startujemy z dołu pniemy się ku górze i niem jest możliwy jakiś zawodnik za nami nas dogoni, ale co do zasady jeździmy sami po tej trasie podobnie jest w rajdach rajdach natomiast mamy jeszcze pilota dodatkowo w samochodzie, ponieważ rajd ma kilka odcinków specjalnych więc, żeby kierowca musiał ich zapach zapamiętywać pilot dyktuje mu po prostu trasę w wyścigach górskich mamy do czynienia z 1 odcinkiem, więc kierowca może go sobie z łatwością zapamiętać jeśli chodzi jeszcze o rajdy to mamy też do czynienia w nich ze zmienną nawierzchnią są rajdy szutrowe rajdy asfaltowe, a więc na tym pokryte te różnice polegają, dlaczego pani w ogóle tego świadka przystąpiła, bo intuicja podpowiada mi, że są 2 takie rodzaje motywacji pierwsza wynikająca z pasji motoryzacyjnej, która jest też koleją rzeczy w przypadku panów jak w przypadku pań i odwrotnie kolejność przypadkowa albo też z chęci obalenia stereotypu, że właśnie to co kojarzy się Motor sportem nie musi mieć tylko wyłącznie tego pierwiastka męskiego jest także jak ktoś wydaje mi to pytanie np. jak to się mnie zaczęło, dlaczego zaczęłam jeździć to spodziewa się takiej odpowiedzi, że odmienne od tej, którą usłyszałby myślę od mężczyzny u mnie zaczął się tak jak każdego myśl innego chłopaka, że po prostu pierwszy raz przyjechał na tor bardzo się to spodobało w momencie, kiedy zaczynałam jeździć nigdy nie myślałam o tym, że będę też musiała z z zderzyć się z takimi stereotypami myślałam, że nie będzie tak duży problem długości nie po nie spotykałam z żadnymi negatywnymi komentarzami, więc takie obalanie stereotypów i walka o to, żeby pokazać, że miejsce kobiet jest tam, gdzie ona ma na to ochotę przyszła dopiero później na pewno nie na samym początku samym początku było tak jak pan powiedział była to pasja po prostu do tego, która narodziła się w momencie pierwszego mojego przyjazdu na tor powiedzmy w takim razie pani dokonań, bo myślę, że to będzie interesujące dla naszych słuchaczy też wprowadzi naszych słuchaczy w atmosferę w i wyścigów rajdów myślę, że taki proces stawania się zawodnikiem jest bardzo długi i nie naszego żaden sposób przeskoczyć przyspieszyć ja zaczęłam od wyścigów płaskich na koniec sezonu uzyskałem tam tytułu mistrza w swojej klasie później zaczęła mieścić w wyścigach górskich na koniec sezonu 2019 z 19 wystąpią też pierwszym rajdzie na i myślę, że na te takie sukcesy, które które, które chciały osiągnąć przyjdzie czas po raz pani dopiero drogi tak tak raczej zakładam, że to jest początek to nie jest łatwy sport to nie jest tani sport teraz pytanie czy 3 czy w pełni, iż świadoma tych niedogodności przystąpiła pani nie bacząc na nie do czego zmierzam pasy jest bardzo często silniejsza od od zdrowego rozsądku ona bierze górę są pasjonatami są tylko ci, którzy robią coś wbrew zdrowemu rozsądkowi tak myślę jest też w moim przypadku myślę, że to mogą potwierdzić moi bliscy kierowca wyścigowy kierowca rajdowe to nie jest tylko myślę człowiek, który po prostu szybko jeździ samochodem tylko też się strateg logistyk, a przede wszystkim swój menadżer to moim musi sobie zorganizować sama tak moje starty musi zorganizować na to budżet, czyli w grę wchodzą też takie relacje międzyludzkie możliwość pozyskania pozyskania sponsora myślę, że kierowca, który w które, który ma tych sponsorów musi zachować pewną przebojowością umiejętnością dogadywania się z ludźmi przekazania swojej pasji odpowiedni sposób myślę, że nie tylko wystarczy jeździć, ale też umieć opowiadać oni, a typ muszę przyznać, że akurat jest domena waszego środowiska, bo przecież wszyscy ci kierowcy, którzy nawet nie osiągają sukcesów ale, ale mają zdolność mówienia występowania no i jest łatwiej na pewno jak patrzymy na taki największe nazwiska Moto sporcie czy kiedyś czy czy teraz na to co są ludzie, którzy wychodzą to do kibiców, którzy wychodzą opowiadają o swojej pasji ten Motor sport myślę, że jest pewnego rodzaju niższą, że ze względu na ten potrzebny budżet na dane na to, że jest to drogi sport uprawiają go tak jak pan mówi fanatycy i żeby tego świata tak nie zamykać przed innymi ludźmi myślę, że konieczne jest wychodzenie i robienie to co robią kierowcy, o których pan mówi o opowiadaniu o tym, żeby być jak najbardziej atrakcyjnym dla dla sponsorów, żeby pokazać też na czym ten Motor sport polega tak bardzo często jest to nie tylko wydania samej dyscyplinie sportu co o tym, kolanie, a tematach pobocznych wziąć uwagę, kiedy mowa jest nie mimo niebezpieczeństwa na drogach wówczas występuje kierowca rajdowy opowiada ona tak wygląda z jego perspektywy po pierwsze, myślę, że rajdy wyścigi mogą mogą wyładować pewne takie napięcie, które drzemie w każdym z nas ludzie wyładowują to napięcie podczas jazdy samochodem i nie czasami jeśli się kończy kierowcy rajdowi wyścigowi mają pewne doświadczenie dużo większe niż kierowcy w ruchu drogowym oni zdają sobie myślę sprawę z zagrożeń które, które występują myślę, że dużo kierowców, którzy przyjechali na tor pierwszy raz i dopiero uczą się tego panowania nad samochodem wiedzą, że to nie jest takie łatwe, więc myślę, że kierowcy mają w pewnym pełną pełne prawo do tego żeby, żeby wypowiadać się w takich tematach to po pierwsze po drugie znowu pojawi się ten problem zagadnienie tej tej medialną ości tych kierowców jest mało stosunkowo firm, czyli potencjalnych sponsorów gdzie, które mają te same takie wspólne cele z kierowcą rajdowym, więc ten obszar działania kierowców myślę, że po prostu musi być spory duże muszą musimy znajdować sobie takie obszary, w których możemy działać, by nie był to stricte Motorsport tylko wyłącznie pani Anna Wieczorek z moim państwa gościem to jest to tyle teorii przynajmniej na razie zachęta do praktyki przejdziemy informacji Radia TOK FM rzecznik zwraca przy niedzieli w sporcie absolwenci kończą się państwem agenci Arek jest z nami kierowca rajdowy kierowca wyścigowy dzień dobry i dobre pani Anno proszę pani sportsmenką, a w momencie, kiedy zaczynałam jeździć myślę, że że nie czułem się sportsmenką w miarę rozwoju mojej kariery Motor sporcie musiałem stać się sportowcem miejsc przez praktyki historii, więc w praktyce, siedząc w samochodzie podczas wyścigu np. takiego wyścigu na torze spędzamy ponad 30 minut w samochodzie bez klimatyzacji, w którym jest 60 stopni, więc myślę jesteśmy ubrani w kombinezon kask wie jeszcze takich warunkach musimy maksymalnie być skupieni na jak najszybciej jechać, więc myślę że, że bycie sportsmenką, czyli takie pozostawanie w świetnej formie fizycznej jest kluczowe do wykonywania takiego sportu, mimo że ludziom może się wydawać, że to maszyna tak jakby odgrywa tutaj główną główną rolę to myślę, że się popatrzy na te wszystkie topowe nazwiska Moto sporcie w Polsce na świecie to są prawdziwi sportowcy co będę kontynuował ten temat, ale to pani dotknęła kolejnej kwestii, które dość sporna w Polsce mianowicie przedstawicieli sportów motorowych nie traktuje się na równi z innymi sportowcami to, dlatego że używana ta siła mięśni tak każdy klub próbuje z odnaleźć te proporcje między technologią umiejętnościami ludzkimi pani jest wstanie takim algorytmem określić myślę, że algorytmu na to nie ma, ale ponownie przywołam przykłady sportowców proszę zauważyć jak oni wyglądają wyglądają jak eksport chcą wysportowane wysportowane ciała są atleci proszę spojrzeć zwrócić uwagę na to jak wyglądają przygotowania do do startów jak wyglądają przygotowania do rajdu Dakar np. który jest najbardziej wykraczającym wytrzymałościowych rajdem na świecie ja też przyznam, że to pytanie odpowiedź czy pani sportsmenką potrzebnymi jako wytrych do kolejnego pytania z ruchem, bo staram się żyć w zgodzie z dobrymi manierami a, ale myślę, że ta reguła obowiązuje w przypadku sportowców dla pani ma lat 2626 proszę powiedzieć w jakim wieku kierowcy można powiedzieć, że rząd doświadczony i co i czym liczę się doświadczenie czy wiekiem metrykalnych czy wiekiem spędzonym latami spędzonymi za kierownicą, jeżeli chodzi o rajdy to mamy tutaj na szczęście nie mamy tutaj do czynienia z ze sportem olimpijskim, gdzie ten wiek jest tak ważne nie jest też formuła, gdzie teraz w formule pierwszej widzimy coraz młodszych kierowców i wydaje nam się, że ci starsi już nie mają żadnych szans po prostu kiedy do coraz no i młodsi młodsi zawodnicy tam przychodzą jednak, że możemy popatrzeć na na rajdy np. na rajd Dakar, gdzie widzimy, że tegoroczny zwycięzca to jest człowiek w wieku 58 lat Carlosa nic drugie miejsce to myślę, że skoro sektor ma 49 lat i tak samo człowiekiem o po pięćdziesiątce jest Peter Hansen, więc ta metryka myślę, że tutaj nie ma takiego znaczenia w tych sportach olimpijskich jasne, że to przygotowanie fizyczne, które pani mówi to się przykłada prawda oczywiście i raczej idealnym rozwiązaniem jest to, żebyśmy wszyscy jeździli od jak najmłodszego wieku, żeby małe dzieci wysłano po prostu na, żeby zaczynały swoich sił w kartingu, aczkolwiek tak jak podkreślam najważniejsze jest w tym sporcie doświadczenie i one nie jest liczone wiekiem tylko przejechanym kilometrami i sytuacjami w życiu pani Nowak kilometrów przejechał w warunkach rajdowych wyścigowych i 2020 roku zaczyna swój trzeci sezon i powiem szczerze km nigdy nigdy nie liczyłam nie jestem masz tak tak taką fanatyczną, ale myślę że, bo ich sporo myślę, że te godziny spędzone kiedyś na początku za kółkiem auta cywilnego też się na pewno liczą godzin dziennie trzeba trenować osiągnąć pani klasa ze względu na budżet te treningi są ograniczone to nie jest tak, że my kierowcy wyścigowi codziennie możemy jechać na tor i trenować wczoraj była na treningu i przyznam szczerze, że od ostatniego razu, kiedy siedziałem w rajdowca podczas było to podczas Barbórki warszawskiej, czyli w w grudniu 0707. grudnia teraz mamy luty, więc minęło troszeczkę czasu 9lutego dokładnie minęła trochę czasu od tego, więc to co my możemy robić to oczywiście jazda na symulatorach, która jest tańsza niż ja i niż pojawienie się co chwilę na na torze możemy też oczywiście dbać o tę formę fizyczną to również jest pewnego rodzaju przygotowanie w moim przypadku wygląda także po prostu mam z nawiązał współpracę z firmą która, która zajmuje się organizowaniem treningów zorganizowaniem takich dni na torze, więc jest to po prostu mój partner w tym sporcie i teraz w tym sezonie w końcu mogę sobie pozwolić na większą ilość treningów są takie symulatory, które wiernie potrafią oddać warunki wyścigowe rajdowe no teraz są takie kapsuły z, które dają różne przeciążenia, ale myślę, że ja o sobie jest dużo kierowców np. którzy tylko tak jeździli później wsiadali do samochodów i zostawali mistrzami to świetny rodzaj treningu ja nie mam z tym aż takiego doświadczenia i jest oczywiście też stanowisko, że żaden symulator nie odzwierciedli faktycznych warunków panujących w samochodzie w symulatorze w momencie dachowania włączamy od nowa gra jedziemy dalej tak w momencie dachowania na torze no nie idziemy dalej możemy nawet nie brać całego sezonu już potem po wypadku możemy nie zdążyć odbudować auto albo mieć na to finansów dla dobrze to strona finansowa tego tego zaplecza budżetowego jak niebezpieczeństwo jak zdrowie nowo myślę że, toteż taki aspekt warto poruszyć bardzo bała się jego pierwszego zachowania wszyscy do 2 jedno radzi nawet nie jest nawet nikt nie widziała tam także w szkole mówili rozumie pani to wkalkulować jeszcze przed zachowanie pani wiedziała, że pani kiedyś będzie zachować, gdy np. w ogóle nie bała to myślę jeździła szybciej się czasami jednak trochę boje i nie chciałabym jeździć szybciej niż pozwalają na to moje umiejętności i myślę, że do tego jest daleka droga chciałbym do tego dojść krok po kroku łyżeczką, a nie chochlą jak mówi słynne powiedzenie Moto sporcie to tak kalkulowałem to wkalkulowane to po prostu w moje działania wiedział, że coś takiego, kiedy się nastąpi wszyscy też mnie tym bardzo straszyli, a w momencie, kiedy ruszy nadeszło w pełni się przekonałam, że ta klatka bezpieczeństwa jednak jednak chroni nas przed przed niebezpieczeństwami jest samochód wyścigowy wygląda zupełnie inaczej niż samochód cywilne mamy na sobie specjalną bieliznę ognioodporne specjalny kombinezon kask fotel wszystko w tym samochodzie służy temu, żeby zminimalizować ryzyko i ewentualne oby obrażenia po wypadku, aczkolwiek przeraża mnie to np. powiem szczerze otwarcie jak widzę jakoś tam kumulacje tam najlepszy najgorszych najgorszy najbardziej niebezpiecznych wypadków, ale zawsze pocieszające jest to, że wygląda to strasznie jest akcja ratunkowa, a ten kierowca już gdzieś tam siedzi obok dalej na barierce po prostu przerażony tym co się stało samochodem tym, że nie idzie dalej, ale całe zdrowe próbowałem znaleźć statystykę wypadków ryzyko, jakie wiąże się ze sportem motorowym nie ma takich obliczeń, które też niepokój się dokładnie 8 są niestety przypadki śmiertelne na rajdzie Dakar co roku myślę też ginie, ale to nie w razie nie nie wypadku stricte tylko czasami z wycieńczenia wykończenia jest spowodowane jest to bezpośrednia konsekwencja tak to tak tak to chciałam właśnie powiedzieć kim są to zaburzenia pracy serca jasne jest najbezpieczniejsze sport na świecie, ale wsiadając do samochodu mam takie poczucie, że musi taki mieć, że wszelkie zabezpieczenia przed wszystkim ta klatka bezpieczeństwa chroni mnie przed najgorszym czy pani najbliżsi próbowali panią odwieść od od tej zabawy nigdy wspierającą czas tak myślę że, że kierowca wyścigowy musi mieć takie wsparcie zrozumienie najbliższych moja mama nigdy w życiu mi powiedziała, żebym tego nie robiła, ale też nigdy nie była na moich zawodach w sensie nie, dlatego że jej to nie interesuje, dlatego że na pewno obawy politowanie ogląda nie wie nie wiedziałam, czego nie było aż przyjechała na moją rodzinę, bo wypadały rundę mistrza Polski i przywiązaniu samochodem i wody przejazd po przejażdżce musiałem długo szukać na torze tam tylko wiedział i teraz porozmawia z mamą na tak wtedy ona właśnie powiedziała, że dziecko jest szaleństwo, ale nigdy w życiu nie próbowała tego odciągać moi najbliżsi też nie tylko tylko tak musi się muszę po prostu musiały wypracować takie zrozumienie u nich i ono jest bardzo się z niego cieszę może nie do końca moi bliscy to wszyscy rozumieją, ale na pewno szanują jeszcze raz wrócę do tego wątku markety Merta merkantylizm jego bardzo często po sukces sportu sięgają ci, którzy są w stanie poświęcić dla tego sportu wszystko nie myśmy kariery wielkich tenisistów czy też golfistów bardzo często rodziny wyprzedawał majątek tylko o to, żeby inwestować w rozwój rozumie, że pani do tego szaleństwa nie posuwa zależy co należy nazywamy szaleństwem słynne są anegdoty, że ktoś musiał sprzedawać lodówki, bo nie stać było na oponę na jak na początku swoich pań zadania lodówkę opony jak bardzo długo nie miała w domu szafy w moim mieszkaniu lustra szafy wielu wielu rzeczy i teraz też też z niektórych rzeczy rezygnuje na na rzecz tego, żeby także kupić nowy komplet opon co za coś zawsze tak jest w każdej w każdej dziedzinie naszego życia w każdym sporcie to są pewne wyrzeczenia, ale niezależnie od tego się powiodło 3 nie powiodło zawsze było warto są na pewno nie będę nikogo oszukiwać są momenty zwątpienia czy to co robię ma ma sens jest dużo powstaje w głowie mojej mojej głowie takich pytań, ale tak zawsze dalej w obronę a jakim pani plan na siebie to jest także kierowca rajdowy kierowca wyścigowy może pisać o sobie celami nie wiem rok 510 tak oczywiście myślę, że są takie krótkoterminowe plany jak moje krótkoterminowe plany polegają na tym, że w 20002020 w sezonie 2020 chciałabym wystartować w górskich samochodowych mistrzostwach Polski przez cały cały ten cykl ewentualnie powalczyć o tytuł mistrzowski, ale tego lepiej można właśnie mówić już pani powiedziała właśnie zresztą widziałam wiadomo, że ktoś chce startować to chcę walczyć o najwyższym wydaniu artykułowane cele bardzo często nie muszą być koniecznie Tekla deklaracją do rozliczenia takim momentem, do którego warto dążyć, motywując bardzo pewny oczywiście dlatego, że to powiedziano nie będę oszukiwać że, że nie mamy gdzie chcesz schudnąć warto o tym, powiedzieć tak jak samospełniająca się przepowiednia, więc tak chciałbym się całe cykle górskich samochodowych mistrza Polski, ale nie ukrywam, że o starcie po moim debiucie w rajdzie pokochałam te kategorie niestety jest to kategoria znowu wracamy do tego budżetu 4× myślę droższa od wyścigów, więc w przypadku uzyskania uzyskania odpowiedniego budżetu chciałbym zacząć startować w rajdach okręgowych i zdobyć w nich licencję, która później uprawniałaby mnie do startów rajdowych samochodowych mistrzostwach Polski panien agenci, ale z moim państwo goszczące audycja przeniesienie w sporcie pani będzie naszym gościom informacji o przyniesienie sporcie Przemysław Iwańczyk test trzeci odcinek specjalny z, stosując terminologię wykonywane pasji tak rajdów samochodowych, które przedstawicielką spełniamy Więciorek dzień dobry kit dobry ponownie nie tak dawno, bo o godzinie czternastej moim gościem była pani Karolina Pilarczyk dzisiaj tak ta nie słucha pani może będzie słuchałem, ale jako tutaj rzut oka, a słucham jadąc tutaj słuchamy audycji akurat pani się wypowiadała o Oscarach Oscarach przesłuchała już dobrze to ja muszę zapytać panią od odmiany Motosportu Nobel drifting też oralne myślę, że Karlino opowiedziała wyczerpująca na temat swojej kategorii, a ja w skrócie zawsze jak to tłumaczy to właśnie, mówi że jadę prosto, a rycerzy, jeżdżąc bokiem i tam np. nie liczy sieć jesteśmy pierwsi czy drudzy czasami bardzo zły tak czasami osoba, która przyjeżdża kierowca, który dojeżdża drugi może wygrać tam liczą się oceny sędziów tak już wjazd w Eurocentrum dokładnie i również jak łyżwiarstwo figurowe Drift jest bardzo spektakularną zmianą Motosportu na pewno no tak, ale chcemy dotknąć tego wątku kobiecego że, że nie dość, że w Polsce coraz więcej kobiet Motorsport wchodzi też sukcesami bardzo się z tego cieszę że, że tych kobiet jest coraz więcej w zeszłym roku byłam jedyną kobietą w górskich samochodowych mistrzostwach Polski teraz chyba pojawi się więcej więcej kobiet kierowców, więc będziemy musieli zacząć przestrzegać tego nazewnictwa może może wprowadzić może będzie bardziej popularne no dobrze to zapytam, bo kobiety rywalizują z mężczyznami jest nas tak mało, że nie może tych rzeczy są naprawdę nie może być osobnej kategorii Barbórce też jechała sama, więc wnosiła orzeczenia wśród kobiet byłam pierwsza tak, ale liczę się myślę, że to jest taka kategoria sportu że, że tutaj to czy ktoś z kobietą mężczyzną no schodzi na dalszy plan, ale myślę, że takie też nie chciałbym posługiwać stereotypami, ale zastanawia mnie czy np. intuicjami podpowiada kobieta za kierownicą nie jest bardziej zachowawcza, ale dlatego, że myśli o konsekwencjach bardzo ryzykownego manewru np. czy też są inne cechy, które dają Henrika kobiecie nad mężczyznami np. gdy był odwrotny sposób posłucha poszukać takich cech które, które pozwalają na pewną przewagę, bo pani sama powiedziała, że bardzo często obawa przed np. zachowaniem stanowi dla pani na barierę w szybszej jeździe szybszej jeździe tak nie wiem, bo nigdy nie siedziałem za kierownicą samochodu rajdowego ryby mężczyzna jak ja też pewnie bym raczej zwalnia niż przyspieszą wiedząc, że może jest zbyt ryzykowny i tak nie wiem do końca odpowiedzieć na to pytanie, bo znam sytuację tylko z 1 strony tylko ze strony bycia kobietą, a nie znam tego ze strony bycia mężczyzną słyszałam różne omówiliśmy, więc każda tak słyszałem różne różne opinie, że np. kobiety ja się w to wpisuje wolą krok po kroku dotrzeć do tego momentu, kiedy też do takiej szybkiej jazdy na początku w momencie, kiedy mamy te podjazdy treningowe to krok po kroku nabieramy tej prędkości, żeby w tym przyjeździe już na czas bycia najlepszym pamiętam jak mam na swych pierwszych wyścigach górskich to mój mechanik powiedział, że błagam Anka jakoś nie rozwali we w tym treningowym, a także no nic ani fajna sytuacja także jedno śmieszna dosyć, więc rząd to działa to do siebie, więc wolę tak podchodzić do tego właśnie badać badać te swoje możliwości i słyszałam opinię, że mężczyźni nie mają odwrotnie wolą od pierwszego podjazdu podjechać jak najszybciej maksymalnie po prostu się skupić, ale takiej dyscyplinie jak Motorsport i jak popatrzymy na takich kierowców utytułowanych to to nie zawsze są to kierowcy najszybsi, ale też kierowcy konsekwentni i jako kierowcy, którzy zawsze kończą ten wyścig, żeby być pierwszym najpierw trzeba go zakończyć i takie moje podejście i nie zawsze takie podejście może wszystkich kierowców w gronie mężczyzn czy pani kim, bo za kilka przejdziemy do tego z osobą się składa akceptuje taką metodę krok po kroku tak kiedyś na pierwszych zawodach mechanik powiedział, że nie było dla nas, gdyby zawody zakończyły w poniedziałek byśmy na pewno wygrali teraz tak to sytuacja w kolejnych sezonach się trochę już zmieniła, ale zawsze wszyscy mówią właśnie, żebym podchodziła do tego z rozsądkiem, że nie sztuką jest rozbić samochód na podczas pierwszego podjazdu u mnie zawsze tak widzę zawody trwają 2 dni sobota niedziela, że w niedzielę już dziś o wiele lepiej liści ze względu na to rzeczywiście znam ten odcinek znam trasę jestem wjeżdża na samochód, ale też takie czułem mniejsze ryzyko, że jak w niedzielę rozbije ten samochód to to będzie czas czas na naprawę dłuższe niż, jeżeli rozbiła bym ten samochód w przypadku pierwszego dnia zawodów wtedy pewnie wykluczałaby mnie to z udziału w wyścigu w następnym dniu losu ile osób liczy pani sztab tutaj w tym w tym sezonie ten mój budżet sztab był bardzo ograniczony sezon 2019 przyjechał właśnie może pamięta naszym słuchaczom, którzy słysząc, że jestem kierowcą wyścigowym wyobrażają sobie jakiś samochód, który rozwija się do nieprawdopodobnych prędkości przyjechał ten sezon fiatem cinquecento Best winie wyglądającym autem o mocy jedynie około 8090 koni z tym, że jest to samochód bardzo lekki, więc troszeczkę się inaczej przekłada moc, a więc tak budżet był okrojony zminimalizowane przez ten samochód no i także w tym w tym moim sztabie tak nie mogą być aż tak dużo ludzi jak jak pan mówi i też tam moja moja droga ta przychylność, której mówiłam, która ma, która musi mieć kierowca to wsparcie na pewno odgrywa tutaj moim przykładzie kluczową rolę, ponieważ jest dużo ludzi, którzy we mnie po prostu wierzą, którzy nie zawsze robią coś tylko włącznie dla korzyści finansowych tak powiem, ale opiera się to na takiej wzajemnej współpracy i pomocy, ale odpowiadające szybko na pytanie o kluczowym Elle Kruk kluczowym kluczową osobą w moim sztabie w moim zespole jest mój inżynier i on jest sam, aczkolwiek to jest fajne w momencie, kiedy nic nie dzieje z złego, ale w momencie, kiedy co się dzieje samochodem, a jest Motorsport, więc takie rzeczy dzieją się zostaw to korzystam, kto korzystał z pomocy pomocy członków np. i innego innego teamu jesteśmy z niej z nimi w kooperacji, więc czasami trudno powiedzieć stricte ile ile osób jest może pan chciałby się zaczyna przyjaźnie, że to jest Niewiem fachowiec, który działa na zasadzie koncepcyjnej czy jednak taki ulubiony było, gdzie marże także mechanik, który usiłuje przenieść ze swojej koncepcji coś na praktykę testy zupełnie inna charakterystyka pracy niż taki mechanik w warsztacie do niej tak samo wyraża w kombinezonach faktach znaczenie taka praca mechanika Moto sporcie to jest praca pod presją czasu na pewno też dużo nerwów też zupełnie inaczej wygląda też taka no działań to wyzwanie jest zupełnie inna działka niż samochody cywilne taki obsługa samochodu w rajdach, więc też człowiek który, który musi się stricte zajmować Moto sportem tylko czeka tam być poświęcony dedykowane musi mieć spore doświadczenie doświadczenie w tym pan chciał też mieć legalną kolejne Okoń dyrektor pani mówi o tej w tej sytuacji, w której członkowie sztabu mówiąc konie rozbił się tym samochodem na treningu to jest taka to jest takie poczucie odpowiedzialności, które ciąży na pani tylko taką odpowiedzialność tylko za sprzęt dalej za robotę poświęcony czas całego zespołu no zawsze jest może nie no tak zawsze jest głupie po prostu, jeżeli dokłada im dodatkowej dodatkowej pracy bardzo chciałbym uniknąć takiej sytuacji, bo zawsze atmosfera na jeszcze fajniejsza jak zawody są dane wszystko wysoka i nic się nic się samochodem złego nie dzieje, ale nikt nigdy nic złego nie powiedział w moim zespole, dlatego że muszą np. całą noc poświęcić NATO na przełożenie skrzyni, która ucierpiała podczas podczas treningu, ale na pewno z tego powodu zadowoleni, ale tak presja jest duża, bo to jest na to jest presja tak do więzienia sprzętu i i też tego, żeby mój zespół był ze mnie zadowolony z jakim kierowcą pani na co dzień na pewno, zanim zacząłem jeździć samochodem wyścigowym przyjeżdża w Policach, a Motorsport nauczył mnie myślę, że takiej pokory uświadomienia sobie takich prawdziwych zagrożeń na co dzień nie mam tych wszystkich zabezpieczeń, o których mówię mam poduszkę powietrzną Okaj, ale nie mam tej klatki, na której się wszystko uderzenie się w zakresie zatrzymuje uderzenie, więc na co dzień chciałbym też dawać przykład swoją jazdą raczej nie jestem 6 szalonym szalonym kierowcą i też na nim prawo jazdy jest narzędziem, którego narzędziem pracy, którego nie mogę pozwolić nie chciałbym stracić trzeba w rajdach, bo wyścig musi mieć pani prawo jazdy tak musi mieć pokazuje podczas podczas startu podczas rejestracji wczoraj też będąc na treningu na torze musiałem się legitymować Polesie swoje prawo jest w recenzji tej pani bezpiecznej jazdy używam analogii trochę tak jak z artystami kabaretowymi, a że są mu czasami na co dzień no tak są inne niż wszyscy sobie ich wyobrażają tak samo jest z kierowcami rajdowymi ludzie sobie wyobrażają, że to są jacyś szaleńcy królowie życia, a tak naprawdę, gdy spotyka się z takimi kierowcami, których bardzo podziwiam za wyniki to są ścisłe analityczne spokojne umysły, które DCF analitycy tak, których pan mówił, które są tak skupieni na na naradach że, że nie mają tak jakby miejsca na to NATO szaleństwo, chociaż to co wiem na co dzień jazda w rajdach jestem jest szaleństwem, ale na pewno minimalizują bardzo ryzyko ustanawia się pani taki sposób będzie pani sobie rekompensować swoje wyrzuty adrenaliny, kiedy przestanie jeździć dziś to jest takie męczące prawda w sporcie motorowym na pewno mam czasami tak teraz mamy miastom tę dłuższą przerwę w jeżdżeniu, że coś jest także, czego się, że czegoś brakuje w momencie, kiedy wczoraj wsiadłam do samochodu to to czuje to było, a i tak dzisiaj mam taki fajny spokojny spokojny spełniony spełniony dzień po tym, treningu nie zastanawiałam się jak będę to rekompensować, ponieważ tak jak mówiłam na początku chciałabym, żeby to był dopiero dopiero początek mojej historii i tak jak mówiłam o Dakarze wieku zawodników, którzy którzy, którzy stanęli na podium w tym roku to myślę, że ta droga może być jeszcze długa i ten Dakar na pewno też jest gdzieś tam moim marzeniem no do pięćdziesiątki przynajmniej doraźnie szczytów czasem dokładnie dziękuję pani bardzo opowiedział o świecie sportu Motorowego niektóre panie reprezentantką pani Anna Wieczorek, bo moi państwo gościem bardzo bardzo państwu dziękuję nie zachęcam wszystkich to uprawiania tej dyscypliny, ale na pewno zachęcam do zrobienia czegoś co sprawia że, że jesteśmy szczęśliwi piękne przesłanie dziękuję pani bardzo raz jeszcze dziękuję w imieniu swoim przepraszam poważnie tary, który był wydawcą tego programu także Daniela Kowalewskiego, który był jego realizator Przemysław Iwańczyk kłaniam się zobaczymy usłyszymy zobaczyć chyba nie w następną niedzielę o godzinie 17 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZY NIEDZIELI O SPORCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!