REKLAMA

Test: Toyota Yaris GRMN

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-02-11 19:40
Czas trwania:
14:31 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór pamiętasz co zapowiadaliśmy wczoraj wydaje się, że byliśmy dość podekscytowani, że o tym, samochodzie będziemy mówić co jest bardzo podekscytowana, bo to jest 1 z najlepszych samochodów, jakimi jeździłem z ostatnią nie był to cabrio, ale nie usłyszą dla najlepszego polega na tym, że dawał dużą frajdę zjazdy, bo on ma też przez Rozwiń » pewne cechy, które do najlepszego samochodu nie pasują, jakie cechy no np. dość ciasne nie zależy waga moja córka jak jak z nią jeździłem w foteliku z przodu, bo tę okazał się zbyt ciasne, owszem, natomiast przed mówią, że to wielki samochód taki wielki samochód no ale twoja córka jest mniejsza masa na pewno ma 3,5 roku była dużo no dobrze, ale tak nie będziemy trzymać w tajemnicy słuchaczy rzeczywiście samochód nie byle jaki był podział na wyjątkowy przypomnę, że naprawdę 1 z najbardziej wyjątkowych samo norm jeździliśmy nie do wożenia rzadko zdarzają się samochody, o których mówimy tu się nie da kupić czasem nie da się kupić wycieczkę kosztują po 2 000 000zł ale, ale teoretycznie da się kupić, a na to dałem samochód został wyprodukowany w bardzo ograniczonej liczby powstało 400 sztuk 50 na cele tzw. marketingowo 350 trafiło do sprzedania ponowna 17 minut 200 lat ja mam trochę inną informacyjną 400 na Europę wieszczono pewnie, że 600 na całym świecie, ale wciąż mało często mało i nie można już kupić, bo w zeszłym roku w Polsce informacja taka ostatnia, którą uzyskałem w toyocie 7 sztuk sprzedał to też chyba nie za dużo prawda, a my jeździliśmy chyba ósmą no bo Toyota ma taki samochód no dobrze sam jest z Arisem powiedzieliśmy, że ta jest Toyota Yaris GRMN, a ja mówię na nią gremliny natomiast to jest Toyota gazu rating, a i mimo majster od normy Grima to jest to Mn, czyli ona była do stroju nas tak się wyrażę na tym torze słynnym Nürburgring noga rating to jest wyścigowy zespół toyoty na to już to jest jasne słońce samochód ma rozmiary Yarisa nią ma silnik, który do tej pory pod maską żadnej toyoty nie był silnik zrobione ze współpracy opracowany z Lotusem 18 kompresor o 212 koni od zera do setki nieco ponad 6 sekund 6 sekund prędkość maksymalna 230 na godzinę ten samochód napakowany dobrem to znaczy doskonała zawieszenie amortyzatory zaś felgi bez hamulca straciło strączkowe zaciski, chociaż akuratnie nie Brembo, ale też całkiem całkiem dobrze to robią to samochód proszę państwa, które miał pomóc w homologacji Yaris WRC Yaris WRC bazujące na tym, że właśnie w pojeździe trochę jednak inne osiągi i 1616 turbo czterocylindrowy silnik 380 koni 37 do setki na pewno Strykowa 2 mechanizmy różnicowe w naszym kraju ginie 1 mechanizm różnicowy torsem, ale na przedniej osi, a i dzięki niemu mój pierwszy kontakt z tym samochodem jak tylko do niego siadłem ruszyłem najpierw spokojnie potem troszeczkę bardziej energicznie i tak naprawdę ta to, że to jest doskonały samochód stoczył już po 100200300m jak dodają gazu i widzi, że ten samochód zachowuje się w sposób absolutnie przewidywalne, bo co daje to jedno z najważniejszych rzeczy, jaką można sobie tylko życzliwi co daje ten mechanizm różnicowy np. orzekających najpierw jeszcze może, bo to nie jest taki zwykły Yaris, żeby zobaczył jeszcze ja to rząd ma oczko przy mrożone takie tam paski kolorowe, ale jednak są cechy z zewnątrz, które wprawne oko dostrzeże, że to niezwykłe jak chociażby ta 1 końcówka układu wydechowego, który centralnie centralną częścią na dno to bolączka no lotka coś jeszcze felgi lekkie kute felgi ma też widać, że one są trochę inne trochę pracowano albo sporo, by obniżyć masę samochodu nie wydaje mi się oraz w nim wszystko klimatyzacja no ale wiesz co to ja też o nich deszcz no ale jednak mimo wszystko tak felgi te są lekkie przypominam jest informacji ma być lżejszy układ hamulcowy 1135 to wciąż duża masa to wciąż dużo, ale cel był taki, żeby trochę było tam jest Belka skrętna studiem to dlaczego zostawiono myślę, że to ma znaczenie przy prowadzeniu samochodu powinno mieć ale ten samochód został tak panie jak zaraz będziemy to ono państwu tłumaczyć ten samochód został tak fajnie zestrojone, że w pewnych sytuacjach wyczuwa, że to tylko tylko tylko Belka skrętna z tyłu ale, ale są bardzo rzadkie sytuacje, kiedy wchodzisz ostrzej za krok jedno to mniej więcej wiemy są znaczki wsiadamy wnętrze dość podobne albo bardzo podobne do zwykłego Yarisa proste w obsłudze tam żadnych cudów nie ma ruszyliśmy tak jak w czasie postu obchodzono wygląda tak jak zwykły tyczy euro, czyli w tak fotele są tylko kubełkowe, a są nocą wygodne, a właśnie fotel fotele nic nie boli, a przynajmniej no chyba obaj jeździliśmy dużo ile się udało tak w sumie mieliśmy go tydzień tak, iż miało być 5 dni okazało się, że udało się przedłużyć do tygodnia była osoba ta miłość od pierwszego wejrzenia nie przypadkiem umie dokładnie będzie, że ja ten samochód naprawdę strasznie lubiłem trochę mnie podkręciła była tak najpierw to tak jest 12 dni potem okazało się, że chciałem dłużej no tak pierwszy kontakt z tym samochodem jest niezwykły to znaczy okazuje się, że mieliśmy już dziś każdy siatkarz, który z oficjalnej sprzedaży w Polsce nie tylko i małymi też mocno mi też i ten najlepszy z nich wszystkich najdroższy kosztował 140 000zł jest niepozorna jest zwykłą toyotę Yaris wydawałoby się na trasy samochodem tak pięknie dopracowanym tak tak dobrze zrobionym tak precyzyjnym tak czułem tak zachwycającym od pierwszego metra, że było dla mnie nie był wierzenia jeszcze bardziej niedowierzania było to, że kilka osób w Polsce w ciemno zamówiły ten samochód i wątpię, żeby ktokolwiek był czuł się rozczarowany, bo to jest to coś niesamowitego jak dobry jak dopracowany jak precyzyjny jak, a no dużo, dlaczego inne samochody jeśli są nie to wieś to takie samochody na tor można zrobić to dużo pracy wydają dużo pracy wymagało to nie jest tak, że tam po prostu pierwszy Yaris zostały przez wzięty do do i szybko zrobiono na pewno to jak co żeśmy wszystko wymienili no to wymagało trochę czasu, żeby to zrobić wie co trudno w tej chwili nie ma takiego bezpośredniego konkurenta z 2 samochody takich małych koło 4m mogą tyle ma niecałe 4m ofiary poprzednia jest częste taka była 16180 klas, ale wiesz co do bramki, ale mówię, że taki trochę też był taki techniczny metaliczny twarda bardzo porządku obecna jest jakaś taka bardziej dla ludzi, ale lepsze osiągi, bo np. clio oraz zwierząt osiągi to nie wszystko także, a nie zamieniłbym tego Yarisa na nic co ma 5 sekund do setki albo stroną są urząd miasta chcę w imieniu nie ma tak, ale wiesz nawet gdyby miało to nie w tych dziesiątych częściach sekundy nawet całych sekundach smak, bo tu jakość prowadzenia tego samochodu jego dopracował dopracowanie właściwości jezdnych na i zlikwidowanie tak na dobrą sprawę większości problemów, które wynikają z napędu naprzód, a przednia oś jest nie tylko napędzana, ale też kierowana, a no to jest naprawdę mistrzostwo świata i i tak naprawdę te słowa pochwały to one zaczynają się od silnika, który po uruchomieniu ma taki fajny lekko gardłowy głos podczas już po rozgrzaniu jak się dociska go trochę mocniej to on w związku z tym, że to jest kompresor niektórym to nie jest tak, że to się włącza przy jakiejś takiej prędkości obrotowej silnika to cały czas pompuje ten przyrost mocy nie jest gwałtowne natomiast jest równe mocne duże i ten dźwięk staje się taki coraz bardziej jest moje pierwsze wrażenie, jakby nie jesteśmy chyba z tego pokolenia graczy Rosja w latach dziewięćdziesiątych razem z moim młodszym bratem chcieliśmy Colina była taka gra komputerowa dziś jeździło samochodem Colin mokry, a jeździło się to najczęściej subaru było naprawdę jak na koniec lat dziewięćdziesiątych świetnie odwzorowane wyścigi dworca i jakby w tym samochodzie mam właśnie to co w tej grze komputerowej żeli chodzi o wrażenia dźwiękowe jednocześnie to po raz w życiu miał okazję pojeździć Lotusem i znowu silników charakterystyce pracy tego silnika, a doszukuje się tych bardzo charakterystycznych o modyfikacji, które seryjne silniki Reno np. przed wieloma wieloma laty wprowadzał Lotus silnik jest mistrzowski skrzynia biegów nowa egzemplarz, którym jeździliśmy 20 000 przebiegu jeździło nim kilku dziennikarze i no niestety nie ma się to co oszukiwać te biegi wchodziły taką decyzję taką przy trzeba wspomnieć, bo nie mówiliśmy 66l Manual nie ma żadnych dokupi dokupić niemożna żadnych automatów dwusprzęgłowa, ale wiele razy podkreślał precyzyjne, że jednak mimo wszystko skrzynia na wciąż precyzyjna, mimo że samochód ma prowadzenie układ kierowniczy też precyzji widać to nawet to, że precyzyjny zaś genialnie trudno od razu reaguje bezpośrednio, ale 1 rzecz, który chyba nie wspomnieć obniżone zawieszenie w stosunku do zwykłego Yaris 2,5cm tak, ale wiesz tym się nadal fantastycznie moim własnym życia jak trzeba było pojechać do zakupu 2 dziecko do przedszkola przez dziecko z przedszkola, gdy wiesz ja rzadko łapie taką paczkę, tym bardziej że ostatnio staram się bardzo walczyć i z pustymi przebiegami roczny bonus, a eliminuje rządzi już nie chwalimy się tysiące kilometrów przez wieś na myśleniu przejeżdżamy czas, ale siedzi pali opracować nowe, ale mnie w zeszłym roku Google podsumowano 9000 km autokary staniesz natomiast no ale dobrze 1 rzecz właśnie ciekaw jestem jak u siebie, bo jeździłem najpierw pomieszczeń na mieście dostałem 1014l na flagę litrów na setkę pojechałem poza miasto, ale rzeczywiście potrzebowała nie chciał osiągać niskiego wyniku zużycia paliwa wracam dziś z okolic zalewu po prostu tak się jedzie są ograniczenia do 70 do 50 jeśli spalą 7,5, czyli bardzo duże różnice jeśli chodzi o spalanie albo po prostu może trzeba się nauczyć jeździć na torze to podejrzał byłoby dużo ja mam jak w takim razie dużo lżejszą nogę umiejętnie spalanie było 8587 Max im pośredniej trasa miasto niesamowity samochód nie można kupić opowiadamy o złotym ma jaką, bo niedługo będzie nowa nowa również mówiliśmy dużo wzięliśmy ją zupełnie inny samochód natomiast stanowią natomiast dla mnie niesamowite jest to pierwsza Toyota potrafi zbudować tak Super sportowy samochód, ale to jest coś co nie powinno dziwić, bo to jest w tym momencie chyba jedyny producent samochodów popularnych, który ma w swojej ofercie 3 fantastyczne sportowe samochody ich nie ma nikt inny mają często takie to 86 mają Toyota Supra mają Toyota Yaris gry właśnie Supra w zeszłym roku to jeździliśmy to ten silnik to był wóz z dnia 30340 będzie Super, a teraz już wkrótce w Polsce też silnik dwulitrowy czterocylindrowy no i GT 83, który testowaliśmy po raz kolejny miesiąc temu kierownica zresztą GT 83 w Yarisie grali tak wiary się, więc ma te samochody faktycznie chwała za to, że jest taka firma, która sprawdza robi z 1 strony masłem takie auto, które wiosną UB atrakcyjnie Toyota auris kombi, a z drugiej strony w hybrydzie, a z drugiej strony ma po prostu coś tak niesamowitego, ale dla mnie największym szokiem jest to, że tak dopracowana jest tak dopieszczone tak wycyzelowana brakuje mi słów tak naprawdę, żeby oddać ten kunszt i tę różnicę pomiędzy bardzo dobrym samochodem skodą fabią oraz np. ta sprzed kilku lat, która była trochę moc trochę słabsza nawet nie wiem czy nie była szybsza tak po prostu takim głupkowaty sprincie natomiast była autem to jest auto o wielu z tych dostępnych niedawno i teraz on ma i tak najlepsze osiągi ten Yaris, więc ta fiesta jest to miała bliżej przyspieszenie do 7 sekund clio RS też raczej, ale inaczej się nim jeździło no i prędko chyba nie będziemy mieli konkurenta premium mini z napędem na 336 konny no osiągi będzie miał na pewno lepsze to już wiemy o 5 sekund, ale co swoje mamy ona wejść ma morsa wciąż ma tak mam cały czas i stosu mówiąc to jak po dziewiątym Arisem myślę sobie, że mu imienia to nasz kraj jest bardzo torowy samochód ten ten Yaris rzeczywiście tak źle się na duże, ale nie na torze się sprawdza np. w pojeździe 2022l, choć pan 300 koni z napędem na obie osie długimi, jaką Clubman Countryman ponosi inaczej prowadzą gorzej na torze, dlatego że są dużo większą marżę 12430 dlatego mówię, że nie ma w tej chwili bezpośredniego konkurenta no dobrze, że Yaris w takim razie coś takiego zrobił, że zrobi coś jeszcze lepszego Fuck IT to coś, by w tej samej cenie całej warszawskiej w walkę dziękuję bardzo nam się pięknie do jutr Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Dostęp Premium z 30% zniżką od serca. Pokochaj pakiet "Aplikacja i WWW". Słuchaj gdzie chcesz i jak chcesz.

KUP TERAZ 30% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!