REKLAMA

Test: Opel Astra

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-02-13 19:40
Czas trwania:
14:20 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witamy kłaniam się tak się złożyło, że w tym roku po raz drugi samochód klasy kompaktowej naszych testach jak to no był Ford Fokus racji golf Gruzję od roku był w wersji aktyw kombi, a tutaj jest astra po faceliftingu to jest piąta generacja był facelifting w ubiegłym roku może krótko tylko przypomnimy, że astra to nie jest byle co po pierwsze, że Rozwiń » jest jeśli chodzi o ubiegły rok to najlepiej się sprzedawała octavia, ale zaraz za octavią jeśli chodzi o Polskę jest astra, a potem jest gol słuchaj octavii to no, chyba że już bierzemy, a może właśnie trzeba wziąć kontrole albo mać wersje nadwoziowe do tej statystyki, jakbyśmy użyczyli corollę we wszystkich wersjach nadwoziowych na to chyba nie możemy pominąć, bo jak octavia corolla astra tak jest podium dobra, czyli astra wiemy, że się dobrze sprzedaje wiemy też była bardzo popularne jest wciąż w Polsce bardzo popularna pierwsza generacja dziewięćdziesiąty pierwszy rok pamiętasz było mnóstwo cha 90 tak są przelać po tym wszystkim nie właśnie komu wierzy było ich od początku mnóstwo zawsze była popularna, a jeżeli chcemy tak 1 wyróżnić taką, która mnie najbardziej rozczarowała może masz inne zdanie to była czwarta generacja, która się pojawiła tak mniej więcej 10 lat temu, dlatego że one były dość ciężkie samochody sporo palił nie pamiętasz myśmy taką wersję 16180 koni turbo w ogóle zastanawiać, gdzie konie są, dlaczego tak słabo jeździć ma 8,5 setki, a miał, jakby 10 miał w Opolu wiadomo było danych technicznych znane są ciężkie prawda wiadomo też było, że nie są zbyt proste w obsłudze to wg mnie była nieudana generacja, ale ta piąta, której będziemy mówić była bardzo udana, bo też uznawaliśmy ją jako 1 z najlepszych samochodów kompaktowych minął jeździliśmy po raz pierwszy z ponad 3 lata temu pamiętasz pan były wrażenia bardzo pozytywne czasy się proszę państwa czas się proszę państwa ostatnio trochę zmieniają i producenci, a starają się dostosować wersja silnikowa do tego co w danym momencie w unii Europejskiej można sprzedawać, żeby nie płacić jakichś gigantycznych kar za nadmierną emisję choćby co 2 w związku z tym w poznikały znana lubiana, chociaż jeśli chodzi o jazdę, bo oka i bezproblemowa, choć zupełnie niesatysfakcjonujące silniki wolnossące, jeżeli chodzi o opla astra piąta generacja to najsłabszy Motor, jaki można sobie tego samochodu za rzeczy to jest Motor 1110 koni w ogóle podstawą jest już teraz silnik doładowany 12 turbo o 3 cylindrach jeździmy jego średnią ma wersją jest 1110 z manualną szóstką 1130 i taką mamy manualną szóstką albo 12145 również z manualną szósty my mamy to wersje po faceliftingu warto, dla których ludowe nie jeździliśmy w kwestii mówił Noto ja tylko powiem co się zmieniło przede wszystkim to co ty wspomniał rzeczywiście między czasie to 21,5 roku temu wypadły z oferty silniki 14 to nie spełniał norm 16 turbo benzyna diesel 16 co do tej natomiast zmieniono w tym my w tej ostrze, którą teraz jeździmy zderzak atrapa chłodnicy nowe wzory alufelg no i skrzynie to jest ważne nie było tych skrzyń mamy 7 mamy co auta siedmiostopniową mamy 9 biegowy automat do diesla diesla diesla będziemy jeździć już wkrótce i wtedy więcej powiemy będzie mieć 3 cylindrowe diesle 15 nie wiem czy to będzie automat, ale jest dostęp też musimy państwu powiedzieć proponują też akty jedno z naszych ulubionych samochodów kompaktowych tutaj pod tym względem nic się nie zmieniło to jest auto zgrabne przyjemne dla lokat jest samochód, który w wersji kombi jest bardzo duży w wersji hatchback pięciodrzwiowa jest Samara samo ważne to jest auto przyjemnie schorowana dobrym układem kierowniczym nie jest to nic wybitnego, ale w tej klasie trudno po próżno szukać czegoś wybitnego jest naprawdę dobre auto, które nie raz ósmy chwalili i teraz ulubioną konfiguracją było np. 16 turbo 200 z skrzynią manualną jeździło się tym absolutnie cudownie takie samochody niestety powypadały z oferty właśnie ze względu na noc, ale jeszcze w piątej generacji były, ale notariusz notariusze dwukrotnie od roku nie ma więc, że jeszcze zdarzeniach z ubiegłego roku pojedynek, bo jakiś taki naprawdę pojedyncze zarejestrowano już egzemplarza fabrycznie nowe zresztą za świetne pieniądze pojawiały się jeśli teraz właśnie 1 bardzo ważna rzecz pojawiło się nowe silniki wysokoprężne, czyli teraz astry nie kupimy już przemijanie widzę jej w cenniku z dwulitrowym silnikiem diesla jest tylko 15105 albo 122 konie w związku z tym, że od 1,5 roku chyba opel jest własnością koncernu Pesa to jak pojawił się silnik 15 od kilku lat jest rozwijane to wersja ewolucyjne silnika 16 HDI bardzo popularnego nastu już lat jak się pojawiła to 15 pod maską Plata wszyscy żeśmy myśleli, że to jest ten silnik z Peugeot zahaczył się okazuje, że nie przenosić ich trzycylindrowy, a dlatego, że astra i insygnia to są 2 samochody, która zostały zaprojektowane przez Amerykanów, bo nowy nowa corsa to duży samochód, przy którym bardzo duży udział mieli Francuzi i a tuż po SA wkłada sobie tam co chce, ale jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi o Austrią Insignię to te silniki do tych samochodów były w opracowaniu dużo wcześniej i właśnie jest taka przedziwna sytuacja, że w corsie jest 154 cylindry diesel z koncernu w USA, ale w Astrze i insignii jest diesel 15 o 3 cylindrach to własna konstrukcja koncert szkody albo wkrótce podróż jest właścicielem opla natomiast jest to co przede wszystkim cechuje to, ale wg Astro wg mnie to jest ładna ładna linia nadwozia opływowa, ale tak do niej nie jest takim Due jeśli chodzi o stylizację natomiast wnętrze jest wreszcie mógł wreszcie jednak opla uważam, że poprzedni w czwartej generacji w pierwszych instancjach obsłużyła trudno albo za dużo przycisków albo nie było przycisków to trudno obsługa dotykowa natomiast tu i pamiętam jak ja wszedłem do tej strony to tam wszystko brał samochody bardzo fajnie bardzo ładnym zresztą Zaczek fajnie zbudowany ten ekran konsoli środkowej, jaką jest ładnie nie razi tam nic to przede wszystkim zaś bardzo dobrze czuję was no to na pewno dobrze to uchwalenie tego jak samochód wygląda w kabinie na zewnątrz mamy za sobą myślę, że chwalenie jak to jeździ, bo to jest bardzo przyjemnie tak ogólnie rzecz ujmując zawieszenie układ kierowniczy też mamy za sobą skupiły się proszę na tym silniku 1130 jeśli 12133 cylindry coś państwu mówią nam mówiono Pesa oczywiście strony aktu trance czy turbo, ale tak fajne silniki tak dalej tak dalej bardzo przyjemna praca bez grzechu tania świetna współpraca ze skrzynią biegów to doskonały silnik to chyba nie tym razem mimo identycznej pojemności 1109900m³, a ja obejrzałem bardzo dokładnie zdjęcia przekroje silnika z koncernu Pesa i tego silnika mam szkic silnika koncernu przez koncern Pesa, ale z opla wygląda na to, że to są 2 różne silniki wieś, a jeżeli to różnego rodzaju pracy jasno widzę to, bo jest w innym miejscu kompresor klimatyzacji np. to widać, więc wygląda na to, że mimo bardzo podobnej budowy są to jednak są to jednak inne silniki no ita i słuchajmy przede wszystkim jeszcze znaczenie przede wszystkim warto wspomnieć, że ta astra piątej generacji sprzed faceliftingu to był w porównaniu z czwartą, która była dla mnie bez odchodzą one bardzo samochód masa tam w niektórych wersjach 5 dniowych była niższa o prawie 200 kg no i też był krótszy Wojtek wyobraź sobie, że ta strona Chateau ma tak mówi szukaj kombi jest bardzo dużo nawet uważam natomiast jeśli chodzi o hatchbacka to z kolei on ma 437 to nie jest duży jest 5cm krótszy niż poprzednia generacja to zmniejszy się trochę tę samą to jest proszę państwa taka dziwna sytuacja, dlatego że mamy do czynienia tak jak w dzisiejszych czasach silniki poszczególnych firm trafiają pod różne maski różnych modeli tak ten silnik się 2 cylindry jest konstrukcją zarezerwowano chyba niemal wyłącznie właśnie tutaj astry co z 1 strony budzi czy tak pytanie o trwałość tego silnika jest jak najbardziej uzasadniona odpowiedzi nie mamy żadnej, bo to jest nowość miejmy nadzieję, że że, że nie będzie to silnik trwały czy fińskich nie jest ten sam Motor dostępne nie insygnia zaczyna się od silników 15 turbo 140 koni nie ma silnika 1212 w ofercie jak to działa działa to specyficznie i szczerze mówiąc nie miał okazji to następuje niedobrze znika zupełnie nie o wieś jest skojarzenie, którym się tutaj najbardziej nasuwa jest takie dyskonto akcja, która chyba miała swoje jak ten moment projektu jakieś 10 lat temu to nie jest nowoczesny silnik tak ten ból to nie jest tak ultranowoczesny silnik 12 zaprojektowane zgodnie z wymaganiami dzisiejszymi koncernów motoryzacyjnych klientów przede wszystkim, dlaczego dlatego, że ma charakterystyczny dźwięk silnika cylindrowego większość silników trzycylindrowych którymi jeździmy ma dół, czyli od tych 800900 obrotów nominalnych po wciśnięciu pedału gazu pedał przyspieszenia rozpędzanie silnika nabierania obrotów przebiega bez charakterystycznego tylko tania, które było ich cechą 1015 lat temu teraz tutaj trochę tego tylko tania słyszymy silnik charakterystykę motocyklową z dość niezwykłe, jeżeli chodzi o samochody, ale dość zwykłe, jeżeli chodzi o silniki trzycylindrowa, dlatego że dlatego, że on się bardzo fajnie wkręca na obroty tylko, że tak jak mówię pierwsze 1500 między 800 tam 2 pół 1000 trochę wolniej niż byśmy oczekiwali trochę głośniej byśmy oczekiwali trochę większymi wibracjami i Warszawie oraz Nadrzeczną terkotanie dużo jeździła, więc pewnie bardzo się uwagę na zużycie, a obok Pesa te silniki są oszczędne cła tutaj silnik nie jest oszczędny potrafi być mega oszczędne to znaczy tak normalna jazda śpieszy się tak dalej tak dalej to wiadomo, że cudów nie będzie to 78l na setkę tak samo jazda autostradowa mimo sześcio biegowej skrzyni, a prędkość tutaj ta oficjalna władza w Polsce stos 130140 km na godzinę też to jest mały silnik potrzebuje trochę paliła natomiast, a udało mi się najniższe to przyjechałem w ten sposób 2330 km fragment drogi krajowej ograniczenie do 90 oczywiście na nas gdzieś jakoś tam nie miałem ochotę wyprzedzać nie spieszyłem się nigdzie i jechałem za ciężarówką, która jechała z równą prędkością chyba jakimś tempo Maciek 80 na godzinę to włączyłem tempomat szóstym biegu 29, a no tak być jak ktoś delikatnie operuje pedałem gazu potem silnik potrafi być bardziej ziemską ostrza bardzo jestem ciekawy właśnie, bo tutaj Zobacz tu nie ma przy tych silnikach 123 warianty mocy wspomniałeś nawet 145 koni nie ma możliwości dokupienia automatu natomiast ma 445 konny silnik 14 to czterocylindrowe tam z kolei masz skrzynie bezstopniową, której nie znam z forda w ogóle nie ma co ze sobą opla przepraszam, bo właśnie zaplanuj z nami drożyzna i i tu z kolei nie może mieć ręcznej w tym 1445 natomiast ma diesla, który będzie mieć wkrótce też jestem ciekawy zrobimy post scriptum 151223, czyli zdrówka i może dokupić 9 stopniowy automat też to auto stoi to wszystko troszeczkę na głowie nie ma się co oszukiwać nie ma możliwości pełnego wyboru przede wszystkim natomiast nie zmienia faktu, że jeździ to ja tym razem kolejarze jeszcze się to astrą niezwykle przyjemnie mimo tych kilku cech tego silnika, które na pierwszy rzut ucha przede wszystkim mogą wymagać przyzwyczają o dobrze generalnie zgadzamy się pod podobnie jak przed liftingiem po faceliftingu nic nie popsuto szczęścia, więc na trudności w Trzebiatowie niespecjalnie jest mocno ujemna krytykujemy, bo nie bardzo za co no, więc jeżeli komuś podoba ta stylizacja komuś podoba takie wnętrze niech sobie zrobi jazdę próbną jak zwykle będą nie powinien się chyba rozczarował jeszcze tak wersję 12110 kupimy za 71130 za 73,51214576,510000 do setki najsłabsza wersja w 10 pół sekundy ta nasza w 10 sekund najszybsza jest 145 koni 94 mam do mam wrażenie, że niezależnie od tego jednak ma dużo zalet ten samochód, bo to już nie mówiliśmy, że cena jest też atrakcyjna, bo oba samochody klasy czasem z tego segmentu w cenie promocyjnej co prawda 10 koni no bo nadzieję, że wystarcza, ale tego nie wiem w cenie promocyjnej mam tutaj taką informację, że kosz 701000 można kupić hatchbacka pięciodrzwiowego trzydrzwiowej nie mają czy pamiętasz pamięta Sławek Paruszewski 3 bank bardzo przemyt dziękujemy dzisiaj o Astrze rozmawiała, a w przyszłym tygodniu myślę, że nadejdzie czas na co dziwię Ano właśnie to jest dobre pytania być może Honda civic po faceliftingu skoro tak rozpędzamy już samochody samochodami z tego segmentu, tym bardziej że po faceliftingu to nie jeździliśmy też jest dużo lepszą obsługę niż było poprzednika słuchaj coraz lepiej jest naprawdę działaczka wrócił Gałecka wróciła przyciski wróciły na ekranie co nam się pięknie do jutr Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA