REKLAMA

Czy gest posłanki Lichockiej wpłynie na wynik wyborów prezydenckich?

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2020-02-15 11:40
Prowadzący:
Czas trwania:
14:47 min.
Udostępnij:

Rzadko dzieje się w sieci, że jest tak jednoznaczna reakcja. Tak się stało w sytuacji gestu posłanki PiS po czwartkowym głosowaniu w sejmie w sprawie rekompensaty dla TVP.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jedenasta 42 i 16 sekund na zegarach to jest sobotni magazyn Radia TOK FM przez Skype połączyliśmy się z panią Anną Brzezińską specjalistką marketingu sektora publicznego pani Mierzyński analizuje funkcjonowanie polityki w sieci dzień dobry służby dzień dobry będziemy rozmawiać o wczorajszym teście posłanki po czwartkowym teście posłanki trwale Jan Lichockiej, która dosyć niewybredny sposób pokazała środkowy palec i to dwukrotnie w kierunku ław opozycji wydaje się, Rozwiń » że wszyscy ten obrazek znają właśnie dotarł do wszystkich internautów zaś bohaterom wszystkich użytkowników, choć sieci użytkowników sieci społecznościowych w Polsce, bo tych danych mogą mówić, a ponieważ zasięgi, czyli liczba odsłon związany z tym tematem wszystkich treści związanych z tym tematem w media społecznościowe jest tak ogromna przekracza dość kilkadziesiąt milionów odsłon w tej chwili, że możemy mówić o tym, że prawdopodobnie dotarło do wszystkich aktywnych użytkowników mediach społeczna społecznościowych w Polsce jeśli możemy czy jesteśmy w stanie powiedzieć, jakie reakcje wzbudza wśród to wtedy ten gest posłanki Lichockiej wśród użytkowników jak oni reagują na te na ten te zdjęcia te informacje, które do nich docierają czy w przeważającej ilości naprawdę w przeważającej ilości są to racja negatywne krytyczne czy przede wszystkim odbiorcy uważają, że taki gest nie powinien się pojawić uważają go też za wyraz pogardy wobec osób chorych na nowotwory, bo jest to powiązane z informacją o tym, że chodziło o przekazanie 2 miliardów złotych na telewizję polską, a nie na onkologię jak postulowała opozycji, czyli to nie jest tylko także do odbiorców użytkowników sieci dociera samo zdjęcie, ale także cały kontekst tych wydarzeń z czwartku jest czwartkowego wieczora bardzo dużym stopniu np. 1 z najpopularniejszych postów na ten temat to posła Jerzego Owsiaka, które umieścił to bardzo intencji bardzo szeroko w kontekście Lee podał przede wszystkim porównał z kwotami, jakie wielka orkiestra Świątecznej pomocy zebrała do tej pory przez wszystkie swoje edycje i pokazał jak wiele można było za 2 miliardy złotych służby zdrowia zrobić, a no w tym kontekście, ale pokazywany przez posłankę Lichocką i odczytywane jednoznacznie negatywnie był też wpis m.in. Maciejasz, która jego krótkie nagranie, ale są jest także odpowiedź internautów nie, bo pojawiają się coraz nowe sieci filmy i np. w z oddziałów Onkologii i pacjentów i rodziców, którzy przywołują ten gest posłanki Lichockiej także wypowiadają się na temat tego co w czwartek wieczorem w sejmie się wydarzyło tak widać bardzo dużą aktywność właśnie lekarze i pacjentów czy rodzin pacjentów, zwłaszcza zwracają uwagę ta aktywność lekarzy, ponieważ to się rzadko zdarza w sieci, żeby tak jednoznaczny sposób reagowali zazwyczaj się zajęć, z czym innym tym razem uznali, że warto zareagować warto zamieścić w sieci, a zdjęcie czy czy film nawiązujący do gestu posłanki Lichockiej mam takie wrażenie jak czytam reakcje, że jakby coś pękło w ludziach, jakby to była kropla która, która sprawiła się przelało już ludzie zaczęli reagować oczywiście właśnie chciałem panią zapytać o skalę porównawczą czy do tej pory w ostatnich latach zaobserwowała pani w sieci jakieś podobne wydarzenie jakiś podobne zdjęcie, które tak bardzo byłoby rozpowszechniane przez użytkowników dotarło do tak wielu osób oczywiście również mam namyśli zagadnienia polityczne rzecz jasna jeszcze większy zasięg, ale to jest od bardzo zrozumiałej mówi o tym z powodu liczb, a trudno oczywiście porównywać te wydarzenia jeszcze większy zasięg miała informacja dotycząca zamordowania prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza natomiast nic poza tym nie zyskało aż takiego zasięgu czas takiej popularności media społecznościowe to zapytam panią jako specjalistkę marketingu sektora publicznego, bo był już chociażby przykład posła, który pokazywał środkowy palec i to nie tak dawno temu litr w lipcu 2016 roku poseł Pyzik nie te zdjęcia nadal gdzieś rzeczywiście w internecie chociażby teraz przy okazji gestu posłanki Lichockiej można było ponownie odnaleźć, ale na ile jest na ile ta ten gest na ile te zdjęcia będą się za na 1 jak długo te zdjęcia będą za posłanką Cicholską ciągnąć za posłanką Lichocka na pewno będą ciągnąć długo, bo przypuszczam, ale takiej sieci w wielu sytuacjach, kiedy pojawia się coś zrobi jakaś osoba publiczna przypomina jej się wszystkie wydarzenia związane wcześniejsze popularne za nią ciągnąć to będzie bardzo długo natomiast ciekawe jest czy czy też będzie ciągnęło zapisem czy to wpłynie na poziom poparcia PiS-u panie posłanki Lichocka z PiS-u czy nie i szczerze mówiąc sama czekam ma wyniki sondaży jakiś nowy po tym wydarzeniu zrobionych, ponieważ zazwyczaj tego rodzaju gesty właśnie tak jak pan mówi to nie pierwszy palec pokazany w polu w Polskiej polityce, a jednak ten wywołał ogromny oddźwięk, gdyby w ogóle takich obscenicznych gestów w Polskim parlamencie na przestrzeni ostatnich lat mieliśmy bardzo wiele i one po kilku tygodniach traktujemy już bardziej folklorystycznej niż tak emocjonalnie jak chociażby teraz podchodzimy do do tego zrobiła posłanka Lichocka pewnie do tego gestu po kilku tygodniach do gestu posłanki Lichockiej tak, by po kilku tygodniach też będziemy odchodzić można to nazwać kolorystycznie, ale emocje, które on wywołał mogą mogą w ludziach pozostać mogą wpłynąć na ich nastawienie do polityków, bo nastawienie nastroje społeczne to jest coś co bazuje na emocje właśnie pytanie ile czasu te emocje zostaną czynna jak znaczący sposób one wpłyną na odbiór partii rządzącej czas w tej sytuacji kluczowe, bo przed nami wybór elekcja prezydenta w maju i jak można usłyszeć ze strony sztabowców prezydenta Andrzeja Dudy oni mają nadzieję że, o ile ten gest posłanki Lichockiej rzeczywiście wywołało olbrzymie emocje społeczne o tyle oni nie przełoży się długofalowo na kampanię wyborczą ido tego 10maja, czyli od dnia, w którym będziemy oddawać głosy do urn nikt już prawie nie będzie pamiętał o tym, geście posłanki Lichockiej to są płonne nadzieje sztabowców Andrzeja Dudy pani zdaniem politycy bywają takie wydarzenia, zwłaszcza w wymiarze symbolicznym, a ten miał wymiar symboliczny a bo tak naprawdę nie samym palcu rzecz Roba natomiast w 2 w polityce takie wydarzenia, które z pozoru niewielkie, ponieważ mają bardzo silną wymowę symboliczną i trafiają do bardzo dużej liczby ludzi pozostają w głowach ludzi i mają wpływ potem nawet na wyniki wyborów o tym, możemy mówić, kiedy przypomnimy sobie sytuację opozycji, kiedy kończyły się rządu Donalda Tuska mieliśmy słynne ośmiorniczki a, czyli rozmowę nagraną w restauracji i te ośmiorniczki, choć też nie były niczym tak naprawdę istotne, bo pewnym symbolem władzy tamtej tak został odczytany przez ludzi i do dziś funkcjonują jako taki los takiego swego rodzaju hasło wywoławcze nie zresztą jak wypowiedź prezydenta Bronisława Komorowskiego w kampanii, że można wziąć kredyt i zmienić pracę to też było takie sformułowanie, które było osią już w pewnym momencie rywalizacji o urząd prezydenta dokładnie dlatego Mocha, ale też bardzo się znać tak samo tym gestem posłanki Lichockiej, chociaż nie musi teraz trochę, gdy mamy nie wiemy jak rozwinie jak to pozostanie w ludziach będziemy mogli obserwować, ale może tak się zdarzy zważyć, że to będzie miało rzeczywiście realny wpływ na to jak będzie odbierana nawet dalej kampania wyborcza żadnych, ale to jest także te bardziej taki pierwotny naturalny w naturalny oddźwięk odbiorców wyborców to jest jednak także to musi zostać popchnięty przez kampanijne machinę poszczególnych partii czy poszczególnych kandydatów, bo ośmiorniczki, o których pani wspomniała i wypowiedź prezydenta Komorowskiego o tym, kredycie o zmianie pracy mam wrażenie, że też nie brzmiałaby tak mocno, gdyby nie późniejsze działania sztabowców Andrzeja Dudy i prawa i sprawiedliwości rozumiem, że podobny mechanizm prawo i sprawiedliwość chciało zastosować także teraz jeśli chodzi o to Widzewa nie prezydenta Andrzeja Dudy podczas manifestacji w Pucku tak myślę, że to miał być dokładnie ten sam mechanizm zresztą wydaje się, że strategia PiS w tym zakresie była dużo szersza, bo nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy wskazuje się ma opozycję jako główny hejterów w Polsce i to miał być kolejny element tej strategii gest posłanki Lichockiej wszystko to zniszczą 1, więc w ciągu 1 momentu natomiast tutaj wydaje się w przypadku tego gestu posłanki Lichockiej mamy do czynienia z organiczną ruchami organicznym zainteresowanie organiczną, czyli nie kreowanym dodatkowo wszystko cokolwiek innego on sam w sobie wzbudza tak ogromne emocje, że nie potrzeba było uruchomienia żadnej machiny partyjnej do tego, by zainteresowanie było tak ogromne szczęście nie da się nie połączyć tego gestu z tą próbą wyjaśnienia nie nie wiem nawet jak to nazwać do końca posłanki Lichockiej, która najpierw mówiła, że popierała oko potem, że odgarnia włosy potem potem mówiła, że właściwie nie wykonała tego gestu, ale może za niego przeprosić tych, którzy poczuli się urażeni no jakoś przez kilkanaście godzin wczoraj trwał taki festiwal właściwie nie było wiadomo, jaka jest 1 spójna narracja i posłanki Lichockiej i prawa i sprawiedliwości w tej sprawie tak to przesuwanie palcem po bokiem wydaje się jeszcze zwiększą zainteresowanie tematem czy zwiększą jego kontrowersyjność, gdyby posłanka Lichocka na samym początku mówi przepraszam to być może zainteresowanie sprawą było dużo niższa i byłby to 1 i byłby to kolejny palec pokazany opozycji nic poza tym, ale też pamiętać, że takie symbole mają ogromną możność tylko wtedy, kiedy trafiają swój czas, czyli bez emocji, które już były w ludziach wcześniej bez jakiś zakotwiczenia tego ich nastrojach nie nie było, bo taki takiej reakcji możemy, więc sądzić, że jeżeli pokazanie tego bardzo wzbudziło ogromne emocje to jest to jakiś uzewnętrznienie emocji która, które w Polakach już były wcześniej i po prostu ten gest posłanki Lichockiej pewien sposób skanalizować te te emocje, które i tak użytkownikach sieci, bo rozumiem, że oni przede wszystkim rozmawiamy, ale także o wyborcach tkwiły jeszcze na koniec chciałbym panią zapytać, ponieważ jesteśmy dosłownie na kilka minut przed rozpoczęciem konwencji prezydenta Andrzeja Dudy i takim też formalnym jesteśmy chwilę potem po ogłoszeniu terminu wyborów po po oficjalnym starcie kampanii jak pani patrzy na tę rywalizację kandydatów jeśli chodzi o zasięg sieci jeśli chodzi o aktywności kandydatów w sieci tutaj widać jakąś strategię, po której ze stron dotyczy czy czy jednak na razie to jest jeszcze badanie pewnego rodzaju gruntu przed tą przed tymi wyborami przed kampanią o mniej więcej tygodnia Adam zasięgi i rozchodzenia się w sieci treści generowanych przez kandydatów na prezydenta wszystkich 6, który dziś wiemy trudno na razie mówić o strategii, bo taki czas, kiedy jeszcze nie rozpoczęła się np. kampania reklamowa w mediach społecznościowych również komitety wyborcze dopiero została zarejestrowana i ukarani mogą zacząć wydawać środki tak na dobrą sprawę, a oficjalnie tak dopiero strategię reklamową np. o czym jakiś czas natomiast widać w mediach społecznościowych to co ciekawe czyli kto budzi większe zainteresowanie czy treści zamieszczone w mediach społecznościowych budzą większe zainteresowanie i naprzód okazuje się, że na Facebooku najbardziej interesujący dla odbiorców są dzisiaj Robert Biedroń Szymon Hołownia, a na trzecim miejscu również wysoko, choć trochę niżej niż we Lwowie jest Małgorzata Kidawa-Błońska natomiast zainteresowanie treściami Andrzeja Dudy jest dużo dużo niższa to straży, że z reguły było także zainteresowanie treściami urzędującego prezydenta były niższe to jest jakaś specyfika konkretnie tych wyborów 2020 roku kampanii to trudno porównywać, ponieważ poprzednie kampanie nie mieliśmy aż tak rozwiniętego używania mediów społecznościowych przez polityków zupełnie inaczej korzystał wtedy media społecznościowe prezent Komorowski, a zupełnie inaczej Andrzej Dziuba z trudną trudno porównać jak wyglądają zainteresowanie treściami urzędującego prezydenta natomiast w kampanii oczywiście natomiast na zawsze byliśmy byliśmy takim świadczeniu, że PiS Andrzej Duda także mają dobre wyniki wysokie poparcie właśnie dzięki tak to 60 to jest jakiś limit, który trwa tak od 4 lat, że prawo i sprawiedliwości prezydent Andrzej Duda ich sztabowcy idealnie orientują się jak wykorzystywać media społecznościowe sieć w ogóle do kampanii wyborczej no właśnie tymczasem okazuje się, że następuje proces, który być może jest procesem oczywistym, ale jednak warto zauważyć, że zainteresowaniem, że Dudą w sieci jest niższa niż trójką innych kandydatów czy to się przełożono wyniki wyborów nie ma pojęcia naprawdę się nie ruszyłaby z fusów, bo to jest trochę wróżenie z usług, jeżeli chodzi o rynki na 3 miesiące przed natomiast no jest dla Andrzeja Dudy jest to dość trudna sytuacja ponieważ, żeby być spokojnym swojej reelekcji zapewne chciałby także tego, żeby w mediach społecznościowych to wyniki były dużo lepsze, żeby pokazywały, że zainteresowanie nim jest duża, że to co on proponuje budzi zainteresowanie odbiorca tymczasem tego na razie w ogóle nie widać budziło zainteresowanie bardzo serdecznie pani dziękuję oczywiście to pytanie oto najlepsze na ile ewentualnie zainteresowanie sieci przełoży się na wynik wyborczy musimy pozostawić otwartej wstrzymać jeszcze z odpowiedzią na to pytanie 3 miesiące, ale mam nadzieję, że po wyborach będziemy mogli porozmawiać i dowiemy się czy rzeczywiście miało to jakieś przełożenie Anna Mierzyńska specjalistka marketingu sektor publiczny publicznego była państwa i moim Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array