REKLAMA

Cudowne lata Andrzeja Seweryna

Cudowne Lata
Data emisji:
2020-02-16 13:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
33:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
cudowne lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo jest niezwykle mi oczy widać naszego gościa pan Andrzej Seweryn jest z nami dzień dobry dzień dobry pan dzień dobry państwu jak w wielu przypadkach brakuje mi też służby opisać go jeśli powiem monumentalna postać naszego kina to pan to przyjmie tresuje pracownik swoim zawodzie od ponad 50 lat nasz niezwykły zawód swych wie pan są zawody tak jak zawody Skrzypka pisarza Górnika Rozwiń » niezwykłe zwykłe coś co uważa pan, że w nim niezwykłego no pewna misja, którą niesie za sobą uprawianie tego zawodu każdy właściwie właściwie powinien powinien trzeba w każdy mógłby żyć na tej ziemi z misją z misją dobrego kopalnia węgla albo przestanie już wykopywania węgla dobrej hodowli ptaków dobrego rzeźbiarstwa tak dalej tak dalej pan też pewnie przecież misję pół biedy kiedy, kiedy rzeczywiście ktoś myśli nad sensem swojej pracy jest jego sąsiadom kiedy, kiedy nie wydobywa ten węgiel idąc naszych od godziny szóstej do do 14 no to wtedy już tej misji jest chyba pozbawiony no tak, ale to można, by się zastanowić czy konieczna jest do osiągnięcia dobrego rezultatu nasza świadomość prawda wcale nie twierdzę że, a świetny aktor fantastycznie grający w kinie w teatrze śpiewający tańczący tylko wtedy może osiągnąć taki sukces jeszcze jeśli będzie miał świadomość swojej misji lub jakiegoś czegoś więcej niż tylko taki występ tak samo ten węgiel czy te hodowane ptaki ja nie wiem czy czy jest konieczna świadomość właśnie w misji muszę powiedzieć, że przyznać, że zbił mnie pan z pantałyku zupełnie, burząc nasz scenariusz na wiele modeli było moją intencją, ale nie zrobił pan tuż przed wejściem na antenę, kiedy zaczęliśmy mówić o charakterze tej audycji, kiedy powiedziałem panu, skąd wziął się tytuł cudowne lata pan wtedy tak jęknął notować musiał wracać do jakichś cudownych lat moich pan lubi wie pan nie bardzo lubię moje cudowne lata to pewnie studia pewnie harcerstwo czerwone komunistyczne ohydne prawda w okręgu warszawskim Jacka Kuronia, gdzie spotkałem fantastycznych ludzi fantastycznych ludzi, którzy Stali się prawdziwymi Demokratami w wolnym kraju wolnej ojczyźnie cudowne lata to na pewno pierwsze kolonie, kiedy jeździłem po raz pierwszy w życiu nad morze pamiętam jak czek podchodził do wydm i słyszał szum morza to są takie rzeczy których, których trudno zapomnieć pamiętam jak komary gryzły i przyjeżdżałem po wakacjach po koloniach cały podrapany naprawdę krew lała ze mnie wtedy mama mnie Kompała i okładała jakimiś kremami czy co ta miała pod ręką i wkładała je do do czystej wykroić balony pościeli to były cudowne lata to przejaw ogromnej wrażliwości, że człowiek pamięta detalami to co miało miejsce kilka dekad temu po prostu każdy ma taką wrażliwość taką, jaką jak guma te wspomnienia są po prostu dla mnie bardzo ważne wspomnienia cudownych lat jakoś tak mi się wbiły pamięć nie po raz pierwszy je o nich opowiadam czy do tego trzeba szczególnej wrażliwości nie sądzę przyznam, że troszeczkę zeszło ze mnie ciśnienie kiedy, kiedy przeczytałem 1 z wywiadów, że pan teraz wrócę powtórzy te razem monumentalny aktor uwagę także będą sobie na to pozwalają wszystko w rozmowie z panem ma też bardzo wiele przyziemnych zainteresować, bo myślę, że jeśli ktoś interesuje się piłką nożną jeśli ktoś lubi chadzać na mecze koszykówki to znaczy, że nie tylko, że tą kulturą wyższą nie tylko o tym, można z nim porozmawiać panie były bardzo poruszony, kiedy na 1 z meczy koszykówki to było w hali Gwardii spiker prowadzący zawody ogłosił wszem wobec, że na sali mamy wspaniałych gości w postaci Gustawa Holoubka i Kali Kaliny Jędrusik po pierwsze, byłem uradowany tym, że i oni się tym interesują, a jednocześnie byłem uradowany tym, że dlatego spikera dlatego prowadzącego jak dla publiczności to była atrakcja 1 z koszykarzy też Andrzej Seweryn prawda tak tak miałem z nim taką szkodę, które już pisałem w książce ukazała się niedawno książkę ja prowadzę, kto tu, którą zawdzięczam no wydawnictwu władze koledzy Millerowi, ale przede wszystkim Arkadiuszowi Bartosz Jarkowi Łukaszowi Klimka, bo to oni napisali książkę długą rozmową ze mną Otóż w tej książce opowiada o tym jak pewnego dnia w czasie zdjęć do na srebrnym globie przebywałem w Krakowie zobaczyłem, że jest mecz Wisły Kraków tam grał Andrzej Seweryn w czasie przerwy meczu się rozgrzewał na boisku podszedłem do niego taki taki kogucik młody koguciki mówię do niego dzień dobry pan wówczas już znanych nam były tam tak znany był w telewizji jakiś przedstawieniem zagrałem w teatrze telewizji będą nowi Nora przeprosi pan przeszkadza, ale ja się nazywam Andrzej Sewer pana spojrzał byłby wyższy poziom z góry na mnie powiedział no i co z tego no i też są cudowne wspomnienia cudownych lat, a taka lekcja pokory, a absolutnie absolutnie część wróćmy do tego światowo po, a właściwie nie do wywiadu tylko do samej książki, bo była ona konsekwencją wiat autorzy przeprowadzili z panem świetną rozmowę pamiętam miesięcznik playboy, a tu tak 163 spotkania potem potem z inicjatywy pana Melera doszło do spotkania z Arkadiuszem i Łukaszem zostaliśmy przyjaciółmi i wtedy właśnie pan zawiesił bardzo wysoko poprzeczkę wszystkim tym, którzy z panem rozmawiam, bo wypowiedział pan dobrze pamiętam słowa wywiad nie może być średni nie pamiętam tego zdania, ale podoba mi się, a co to znaczy średni wywiad musi jeszcze w poczuciu, że zadano panu pytania jakich pan się spodziewał czy taka rozmowa była intelektualną potyczką, z której mogą czerpać słuchaczy także w naszym przypadku najprościej rzecz ujmując, że nie straciliśmy czasu i że czegoś nowego się dowiedziałem o świecie lub osobie dużo wyzwań to oczywiście dla mnie to powrót powrócę pozwoli pan do scenariusza, jaki sobie zaplanował jesteśmy państw w przededniu swojej wizyty w Łodzi dobrze znam pana kalendarz tak 1 do muzeum kinematografii, gdzie będę miał spotkanie z publicznością, a pojutrze następnego dnia koncert Jacka Cygana 40 tym koncertem Jacek obchodzi czterdziestolecie swojej pracy artystycznej ważne dla pana Łódź tak, a no nie kryje, że dlatego przede wszystkim, że to było miasto jest miasto filmu jeździłem tam często, ale Łódź np. którą odkryłem ziemi obiecanej spowodowała, że zaczęły się nią interesować inaczej niż tylko miejscem, gdzie robi się filmy to szczególne miasto z powodu tych tego w obecności 3 kultur 4 kultur prawda zawsze z starczy się różnych kultur różnic różnych ludzi jest owocne nie lubię jednomyślności 1 koloru takiej pozornej zresztą jedności to musi być pan srodze rozczarowany w tej chwili wygląda Polska pan rozczarowany to też nie jest chyba precyzyjne słowo, bo rozczarowanym można być w stosunku do czegoś, o czym się myślało, że musi być jakiś idealny czy prawda no Wyśnione teraz Polska jest prawdziwa Polska jest prawdziwa wszystkie karty zostały wyłożone na 100 jesteśmy tacy jak od 34 lat czy to nie jest anomalią pańskim zdaniem, a to jest inna sprawa pan ocenia ja stwierdzam tylko fakt no jest masa rzeczy którymi się podoba naturalnie w Polsce domyśla się pan jakich, jakie demokracja jest najdelikatniej mówiąc osłabiona to jest przerażające to co się stało z ludźmi agresja nienawiść brak tolerancji Jim dialog urwany społeczny polityczny moralny trudno dzisiaj poważną debatę społeczną w świecie, w którym właściwie najczęściej rozmawiają ze sobą szczególnie publicznie, ale w rodzinach o osoby, które mają podobne poglądy to jest chyba mniej inspirujące sam powiedziałem prawdę, że mniej mnie porusza tak jedności i ten sam kolor świat nie zróżnicowany także nie bardzo jestem zasmucona leczy rozczarowany wie pan to ja jak jestem dorosły jak mam 74 lata i rozczarowany może być ktoś, kto strasznie, który bardzo dużo oczekiwał od kogoś prawda od czegoś coraz mniej oczekuje od świata ludzi nie chciałbym przeznaczyć pańskich słów była w tym jest pewna zgoda na to, że tacy jesteśmy no to byłaby zbyt daleko idąca interpretacja tego co mówię, ponieważ zresztą dowodzą tego, że się niekoniecznie zgadzam z niektórymi ludźmi z niektórymi zjawiskami tak planują swój zawód tak jak inny sposób, jaki zdarzają się również zabrać głos publicznie tych sprawach, czego konsekwencją ustawy ta sytuacja, czyli to jacy jesteśmy to ma swoje ma swój związek z historią czy pan kiedyś w rozmowie z panem myśliwskim usłyszałem piękne zdanie, żebyśmy nie przerobili swojej historii lekcji reformacji a reformacji kontrreformacji ja jestem historykiem, a jestem socjologiem psychologiem społecznym także proszę liczyć na jakieś przekonywujące analizy historyczne społeczne, ale coś w tym jest to są pewnie też rezultaty 1387 lat niewoli trudno powiedzieć o tym, że przez 20 lat istnienia wolnej Polski między obu między 2 wojnami, że to było po pierwsze, łatwe po drugie, idealne, a potem znowu wojna znowu zniszczenia znowu niewola no jak można sobie wyobrazić z tego wszystkiego można wyjść zdrowo poprzez decyzje polityczne, że to mamy teraz wielu partyjność wolne wybory brak cenzury na wolne parcie NATO to bzdury to banialuki no to Niewiem, kto mógł się spodziewać tego, że wszystko będzie w porządku, a niestety wielu wielu ludzi wielu z nas spodziewał się, że zmiany polityczne gospodarcze spowodują natychmiastowe zmiany w świadomości społecznej świadomości tego czym jest demokracja na świadomości ludzi, a ile nie jest takie proste wielu pokoleń pańskim zdaniem potrzeba była, by zrozumieć istotę demokracji z niej korzystać Niejestem matematykiem również da się doprowadzić do takiego algorytmu trudno powiedzieć w każdym razie myślę, że nasze społeczeństwo, bo staje przed pewnym zadaniem wykonania jakiejś poważnej pracy na temat tego czym jest demokracja czy jest tolerancja czy jest praworządność jak funkcjonuje normalne państwo przy czym oczywiście to mogą być takie tylko banialuki mojej strony które, która tutaj wypowiadam, ponieważ przecież nie będzie warunkowane tylko sytuację w Polsce, ale na świecie nic nie jest proste ja miałem szczęście ostatnio spotkać się z panem prezydentem jako autor sztuki ludzi to niektórzy to spotkanie tylko ze mną i byłem głęboko poruszony jego jego energią entuzjazmem jasnością idei dotyczących Europy świata wręcz metafizyki jego myślenia o świecie wyraził to bardzo prostą zresztą Europa nie może być Europą gospodarki czy tylko bezpieczeństwa musi być Europą polityczną Europą wartości, które Europa ma do zaproponowania światu Andrzej Seweryn z moim państwa gościmy to wszystko cudownych latach w niedzielnym magazynie Radia TOK FM zapraszam państwa oraz informacja po informacjach wracamy dzięki cudowne lata cudowne lato w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się w towarzystwie Andrzeja Seweryna dzień dobry dzień dobry raz jeszcze rozmawialiśmy przed informacjami o Polsce mam do pana pytania pan mam do pana pytanie czy łatwiej na nasz kraj spojrzeć tylko poprzez no to empiryczne uczestnictwo w życiu tego kraju czy też ten obraz znacznie bogatszy poprzez to, że spogląda pan Polskę także z dystansu już niezależnie od od ustroju, jaki wtedy panował to jest dość rozpowszechniony pogląd, że pewne oddalenie się w tym przypadku kraju pozwala na spokojniejszy ogląd spokojniejszą opinię itd. nie wiem mam tę opinię miałem tę opinię przez wiele lat taką, jaką miałem czy ona była lepsza czy prawdziwsza precyzyjniejsze trudno powiedzieć wie pan na pewno czegoś brakowało przyp brakowało przeżycia brakowało mi przeżycia bojkotu środków masowego przekazu Radia telewizji przez aktorów polskich, bo brakowało doświadczenia prawda godziny policyjnej brakowało doświadczenia stanu wojennego w ogóle jak i również brakowało mi doświadczenia zwycięstwa Solidarności bezpośredniego ja bywałem już w ostatnich latach od lat osiemdziesiątych w Polsce, ale tych poprzednich doświadczeń nie danymi było przeżyć pozwoli pan, że wrócę do swojego scenariusza, których jasne troszeczkę zadłużyliśmy co oczywiście zaletą tej rozmowy do Łodzi chciałbym wrócić pan pan mówił, że inaczej spogląda się natomiast to poprzez zjawisko tej historii tych tego miasta żyjącego przez wiele lat na styku 4 kultur natomiast się pana zapytać czy zmienił pan swoje postrzeganie Łodzi przez przez to w jaki sposób opisał tę Łódź remont no po pierwsze, tak tak ja jadłem no zwykłym owocem wychowania w komunie i tych informacji o kapitalizmie łódzkim po prostu zwyczajnie nie miałem ja nie wiedziałem, że coś takiego istniało prawda były zabory potem były walka robotników nie wiadomo kim wiadomo, o co były ofiary, a potem druga wojna i przyszli zwodzić wyzwoliciele i którzy przynieśli nam szczęście pan nie miałem kiedyś też zaszczyt czytania fragmentów obszernych fragmentów publicznie w Pałacu poznańskiego fragmentów chłopów proszę fragmentów ziemi obiecanej, który jakoś umknęło mi przy pracy nad filmem przy pracy nad filmem skupiam się raczej na wyszukiwaniu dialogów niż na opisie miasta no to przecież są niezwykłe opis prawda, jakie to miasto się budzi, kiedy miasto gdyż, kiedy zaczyna wydawać z siebie dźwięki nie ma w tym nic radosnego nie ma słoneczka i ptaszków, które śpiewają prawda i i są pokazywane tłumy ludzi tak pięknie jak pokazywał Andrzej Wajda prawda w tych scenach zbiorowych tego obrazu nie znałem byłem przesiąknięty właśnie raczej tą propagandą lat pięćdziesiątych sześćdziesiątych to było dla mnie bardzo poruszające nie znam dzisiaj młodzi wystarczające, żeby poważnie dzisiaj mówić o Łodzi, ale ogólnie rzecz biorąc wiem o tym, że jak przemysł odszedł NATO stanęło przed staną przed Łodzią problem tego prawda czy ma być to miasto Prządki nie potrafił się upomnieć o swoje no trudno mi trudno mi o tym, mówić w każdym razie tak Łódź ważne miasto uczci nie tylko ważne nie tylko ważne miasto z powodu kina zetknięcie się tych kilku kultur w Łodzi to to wspaniała tradycja może jest coś z nią dzisiaj do zrobienia to już łodzianie wiedzą lepiej niż ja jeździłam z przyjemnością jest tam z przyjemnością mam tam przyjaciół uzna pan ziemię obiecaną za 1 z najwybitniejszych dziej dział historii polskiej kinematografii tak tak jesteśmy chciała komplikować odpowiedzi, czyli być raczej takim właśnie tolerancyjnym wobec innych obywatelem przecież ach, no jak rzeczy można czy tak nie na wypadek jest też 1 z najwybitniejszych dzieł kinematografii polskiej oczywiście jesteśmy ledwie kilka dni po ceremonii oscarowej no żal żal niestety albo z ziemia obiecana mogła mogła naprawdę była nominowana do Oscara albo czasach kiedy, kiedy nie było lobbingu szeroko pojętego, kiedy Pijar w w takim znaczeniu tego słowa jak obecnie istnieją no tak, ale film jak pan wie został uznany za film antysemicki przez 1 z dziennikarzy na konferencji prasowej, który zresztą po latach po latach spotkał się raz jeszcze z Andrzejem Wajdą i powiedział, że nie widział wtedy filmu także no nie udało się nie uda się będę ponawiał konstrukcje, które pan nie lubi się o tym, przekonałem czy wybitny aktor powinien oddawać się takiej działalności instytucjonalnej, czyli stać na czele instytucji w sensie ścisłym zamiast zamiast grać uczyć tego zawodu innych i cenzurować każdą każdy każdy błąd, który można poprawić też wzbogacać warsztat ludzi, którym pan zarządza Niewiem czy co powinien robić wybitny aktor jeśli chodzi o mnie to dyrektor teatrem polskim 10 lat z radością jestem szczęśliwym dyrektorem mimo wielu problemów, które są nieodłącznym aspektem mojej pracy mówi pan dyrektorowi zamiast grać prośba jak na 10 przedstawieniach nie jest chciał powiedzieć zamiast wzbogacać warsztat innych aktorów no bo w sensie coś coś zadam mam nadzieję mam nadzieję, że jeżeli młodzi młodzi aktorzy pracujący ze mną patrzą na moją pracę to mam nadzieję, że coś tam mogą dla siebie z tego zachować natomiast rzeczywiście nie mam czasu na to, żeby być wykładowcą w szkole teatralnej i przekazywać w sposób bezpośredni czasem formalny prawda swoją wiedzę o zawodzie rzeczywiście może popełnić jakiś błąd może czymś nie wiem, ale chyba jestem jedynym dyrektorem teatrów w Polsce, który tak wiele w nim gra i to jest no to stawia mnie tak szczególnej sytuacji, dlatego że ja mam ten ogląd mojej pracy dyrektorskiej również z punktu widzenia aktorskiego prawda jestem w repertuarze wymyślonym przez siebie i moich najbliższych współpracowników jestem w kontakcie z publicznością bezpośrednim kontakcie, a nie tylko takim na papierze dyrektor otrzymuje cyfry pan rozumując państwa było tylu ludzi w raporcie napisano, że przyjęli przedstawienie na stojąco lub oklaskami siedząca ilu ich było, więc to jest to jest dobre to jest korzystne, dlatego że prawdziwsze po prostu prawdziwsze natomiast to jest oczywiście bardziej męczące czy dobrze rozumiem pańskie słowa, że niezależnie po, jaką sztukę się sięga teatr jest takim środkiem przekazu wyrazu, że zawsze można te wreszcie tą treścią nawiązać do aktualnej rzeczywistości i opowiedzieć na samym miejscu, w którym jesteśmy to to prawie czysto prawie prawie mój pogląd to znaczy ja myślę, że w teatrze istnieje tylko teraźniejszość no oczywiście opowiadamy o historii, która się wydarzyła kiedyś no ale mówimy te zdania słowa spoglądamy na siebie na scenie dzisiaj, a nie, a nie 4300 lat temu prawda ja nie przypuszczam, żeby widz miał też takie przekonanie, że to wyłącznie opowiadam się bajkę która, która nie ma nic wspólnego z dniem dzisiejszym tu nie chodzi nawet o tzw. aktualność tylko o teraźniejszość po prostu kiedy kiedy czytam mojemu wnukowi bajkę to przecież on przyjmuje ją jako jako coś co się dzieje w chwili, kiedy ja mu to opowiadam się uda myślę, że tak się dzieje również stać najprościej w jaki sposób żyjemy w czasach komercjalizacji kultury także w jaki sposób zmieni się ten profil widza jeśli jego oczekiwania czy rzecz czy nie wiem, bo też w oparciu o swoje doświadczenia, ale też w oparciu o swoją intuicję powstanie to powiedzieć jasno różne pytanie wie pan nie jestem socjologiem, więc najlepiej byłoby, gdyby przeprowadzono obszerne badania dotyczące ewolucji pan uczył polskiego takie badania częściowo zostały przed prze prowadzone one wskazywały Przybylskim na to, że jeszcze nie był odkrywczy, dlatego że wskazywały na to, że po pierwsze w porównaniu z kinem z koncertami, że z cyrkiem mecz meczami piłkarskimi sztuka teatralna sztuką niszową prawda oczywiście pamiętam pamiętam, jakie były cyfry, ale prawda, że nie wiem 5% 3% społeczeństwa, gdy chodzi do teatru tak itd, ale mnie się wydaje, że teatr ma fenomenalną przyszłość przed sobą w związku z rozwojem techniki, która to technika tym nasze Twitter nasz instagram my to wszystko czyni, że teatr staje się, tym bardziej czymś niepowtarzalnym jedynym mianowicie miejscem, w którym dochodzi do bezpośredniego kontaktu między ludźmi bezpośredniego bez pośrednictwa kradną techniki mikrofonów itd. tak dalej oczywiście teatr jako królowa sztuk jako król sztuk wykorzystuje wszystkie sztuki jeśli chce muzykę literaturę rzeźbę malarstwo balet wideo mikrofony itd. tak dali często jest także te sztuki pchają się oknami i drzwiami oknami żeby, żeby zaistnieć na scenie, po czym okazuje się często, że są niepotrzebne dlatego też ja widzę przyszłość teatru naprawdę najpiękniejszych kolorach jeśli chodzi o rewolucję widza to jako człowiek, który z nimi ma kontakt taki właśnie bezpośrednio wieczorami, kiedy słyszę ich cisza pomruki wania lub śmiechy i oklaski lub ma mocniejszy lub słabsze na końcu to stwierdzam, że publiczność Polska w porównaniu z publicznością polską sprzed 304010 lat jest dzisiaj swobodniejsze wyraża swoje opinie w sposób bardziej spontaniczny autentyczny i cieszę się, że w teatrze polskim mamy do czynienia bardzo bardzo często długimi oklaskami na stojąco myślę też, że widz teatralny dokonuje poważniejszego wyboru niż 50 lat temu, ponieważ 50 lat temu ten wybór był właściwie między nie wiem na pójściem na wódeczkę lub może do kina to, chodźmy do teatru Kana, a dzisiaj taka decyzja jest związana z wyborem między wieloma innymi możliwościami spędzenia wieczoru ten wybór jest takim najszlachetniejszych tego słowa znaczeniu politycznym, dlatego że wybór między zdarzeniem x przedstawiłem Hamleta albo zdarzeniem i Greg i przedstawieniem króla w teatrze polskim no jest wyborem poważnym niż ten wybór też ograniczone poprzez ten deficyt miejsc, do których można się dostać teraz teatr stał się miejscem wyboru tylko miejscem dość reglamentowany mówię to z perspektywy widzę właśnie to nie jest tak prostu pójść do teatru pan mówi o tych 35% Polaków, którzy do teatru chodzą tak do to co pan mówił w gruncie rzeczy powinno mnie cieszyć, jeżeli ono, iż jeżeli to jest prawda pan mówi coś na podstawie swoich doświadczeń moje doświadczenia są nieco inne są ceny są spektakle, na które trudno się dostać, ale ja nie jestem pewien czy wszystkie teatry nie tylko w Polsce, ale w Warszawie mają stuprocentową jakość mówi stuprocentowe obłożenie pan kolejnym aktorem który, którzy pewnie zmieni niejako widza teatralnego czemu tak w głębi serca oglądając spektakl będąc pełnym podziwu dla kunsztu sztuki aktorskiej też dla samego przedstawienia jako jako całości, którego płynie jakaś refleksja nie zastanawiam się nigdy nad tym jak istotne jest to w jaki sposób ten spektakl podsumuje będą to gromkie oklaski, że staną się będzie ledwie pomruk wydają się toczy w sercu znajdą również, ale jednak w tych raportach to musi znaleźć się pan ciekawe co pan mówi rzeczywiście wydaje mi się, że uogólniając bardzo postawie taką tezę, że widz nie zawsze rozumie swoją rolę, ponieważ wydaje Musie, że my ludzie teatru nic o nim nie wiemy wiemy dużo naprawdę, grając dla publiczności x wiemy, że gramy dla nie dla publiczności i Greg ja czasami widzę czasami nie widzę czuję to czy to jest publiczność młoda to jest publiczność spoza Warszawy jest więcej starszych ludzi nas na widowni czy nie czy to zmienia moją pracę pewnie nie, ale jakąś taką moją świadomość na pewno nie było łatwiej w tym sensie we Francji być widzem, ponieważ nikt na mnie jako widza specjalnie nie patrzył dzisiaj, kiedy idę do teatru to wiem, że muszą uważać, ponieważ jestem oglądany czy obserwowany prawda, ale to nie zmienia mojej ten autentyzm moich reakcji, a ja ale, jeżeli się jakiś przestawienie podoba to potrafi ukryć nie domagam się komplementów ocen, które będą dla mnie miłe proszę tylko powiedzieć, że podczas tej rozmowy nie było średnio mógł być albo dobrze nie było bardzo dobrze bardzo dobrze, ponieważ np. kwestia widza teatralnego bardzo zainteresowała Andrzej referendum państwa 8 dziękuję panu bardzo dziękuję panu dziękuję państwu bardzo serdecznie zapraszam państwa informacji Radia TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CUDOWNE LATA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array