REKLAMA

Jak będziemy kupować

Gościnnie w TOK FM: Polityka Insight podcast - Przyszłość jest dziś
Data emisji:
2020-02-09 18:30
Prowadzący:
Czas trwania:
24:18 min.
Udostępnij:

W dzisiejszym odcinku rozmawiamy o przyszłości zakupów i jak najnowsze technologie zmienią nasze nawyki zakupowe. Czy w sklepie będziemy kierować się emocjami a może nasze zakupy będą rozsądniejsze. Paweł Jakubowski z M4B mówi o ekranach, które podsuną dopasowane do nas produkty i wszelkie informacje o nich. A Marcin Pleszko z Sagra Technology o inteligentnych półkach, które usprawnią prace sprzedawców. Rozwiń »

W codziennych zakupach pomogą nam mobilne kasy samoobsługowe, dzięki którym szybciej wyjdziemy ze sklepu - opowiada Jarosław Kaczmarczyk z ZeroQs. Podobne rozwiązania wprowadza m.in. IKEA. Katarzyna Broniarek z meblowego giganta mówi o indywidualnym podejściu do klienta i rewolucji opartej na danych, która ogarnęła całą firmę. A o zmianach, które dotykają cały sektor handlowy i sklepach autonomicznych mówi prezes Żabki Tomasz Suchański.

Transformacja handlu, ale również innych sektorów, i dopasowanie do potrzeb klientów wymaga ciągłego i błyskawicznego przepływu dużej ilości danych - podsumowuje Filip Mazurkiewicz z Orange.

Prowadzi Karol Tokarczyk. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry słuchacie państwo audycji polityki USA i przyszłości jest dziś, w której rozmawiamy o technologiach oraz ich wpływie na nasze codzienne życie naszymi gośćmi są eksperci i politycy naukowcy przedsiębiorcy wspólnie zastanawiamy się jak sztuczna inteligencja roboty drony bio metryka czy internet rzeczy zmieniają nasze społeczeństwo nas samych partnerem audycji jest wręcz Polska zapraszam do słuchania Karol Tokarczyk każdy z nas kupuje inaczej niektórzy metodycznie Rozwiń » przygotowują się do zakupów inni inspiracji szukają na sklepowych półkach i dają się czasem ponieść emocjom jedni kupują raz lub 2× w tygodniu inni odwiedzają sklep niemal codziennie sposób kupowania, który znamy dziś w najbliższych latach znacznie się zmieni jak o technologicznej rewolucji opowiada Paweł Jakubowski z firmy M4B, która produkuje m.in. inteligentne ekrany reklamowe proszę sobie wyobrazić sytuację podchodzimy do półki ona wyposażona w ekrany ona wyposażona przelew pensji, czyli takie wąskie długie krany pod półkami, które są wstanie wyświetlać cenę i zajmować nam jakąś promocję na tym ekranie małym i teraz podchodzi do takiej półki ekran już w jakim jesteśmy wie, że statystycznie jesteśmy mężczyzną w wieku lat 40 i może nam zaproponować zarekomendować jakiś produkt powiedzą, że zaproponuje nam ostry dobry Kacza ptak albo nowe są z takiej promocji z jakąś inną niezłą przyprawą do grillowanego mięsa, czyli już na tym etapie jesteśmy w stanie zarekomendować produkt, który wpłynie na decyzję zakupową klienta podnosimy spółki co jakiś produkt i spółka wie, że dokładnie dany produkt został podniesiony na ekranach szefowych czy na tych nóżkach nagle znikają ceny wjeżdża 1 wielka promocja podniosłe świeciu taki taki dokupi do niego jeszcze taki taki co, bo one ze sobą świetnie smakują Bach kolejna promocja 5 dowiaduje że, żeby się 2 produkty mami nas właśnie procent, a trafiliśmy w jego gust, bo statystycznie wiemy, że myśli w tym wieku lubią ten SOS, czyli to nie jest tak jak czy teraz jeszcze kilka lat temu jakiś agresywny nachalny marketing, który mówi proszę koniecznie kupić to to jest w ogóle najlepszy produkt i żaden inny tylko w tej sytuacji klient no wydaje się, że też korzysta nie tylko nie tyle pracy na stronę sklepowa skończył się czasu dzieci się wmanewrować klienta wyższe to nas z dużym koszykiem niepotrzebnych mu absolutnie rzeczy na tak naprawdę skupiamy się na tym, żeby dowozić klientowi jakość i zarekomendować mu te produkty, które on lubi będzie częściej dzięki temu to jest współpraca się długofalowo tak łączymy łapiemy relacje z klientem, bo Clean Job Kulczyńska wie, czego potrzebuje ten sklep robi specjalnie dla mnie promocje ten sklep jest obok mnie będę tu przychodzi cały czas możemy też pozyskać bardziej dokładne informacje o produkcie można się posłużyć przykładem sklepów obuwniczych wyobraźmy sobie sytuację, że Chodziński sklepu rozglądam się pani widzimy buty, które nas interesują podchodzimy do nich przy nich stoi ekran i teraz podnosimy taki but i ekran wie, że podnieśliśmy ekran dokładnie, który był podnieśliśmy i stanie na ekranie wyświetlić informacje na temat tego, bo tata budujemy całą historię produktu na oczach klienta takim 1 punkcie wydaje mi się odciążamy ekspedientkę sprzedawcę w 90%, dostarczając te informacje najczęstsze, które klient potrzebuje na dokonanie wyboru to jest także sprzedawcy w takim razie już nie będą potrzebni czy będą mogli zająć innymi życia dzięki temu, że wprowadzamy nowoczesne technologie odciążamy tych ludzi w tych czynnościach, które tak naprawdę maszyna dostarczonych klientowi ci ludzie mogą się zająć np. uporządkowanie magazynu zamówieniami stanąć na kasie albo nawiązać głębszą relację z klientem już bez chodzenia detale to jest bardzo dużo danych i w związku z tym chyba już w tej chwili rośnie będzie rosła jeszcze bardziej rola algorytmów sztucznej inteligencji też wszystko to trzeba jakoś przesłać prawda swoje zaplecze tego wszystkiego są dosyć zaawansowane technologie przetwarzania olbrzymiej ilości danych nawet analitykę wideo także stwierdzić, że to jest pan Jan Kowalski się w takiej taki sposób porusza potem sklepie ta informacja musi dziś być wysłane albo zamontujemy potężną maszynę lokalnie w sklepie, która na to wszystko będzie obliczała co kosztowo wydaje się być nie do końca uzasadnione albo zwiększamy łączy szeroko łącza i ilość danych turystyczny w stanie wysłać pobrać, gdzie w czasie rzeczywistym jesteśmy w stanie reagować na to co się dzieje w sklepie tam w czasie 1 sekundy jesteśmy w stanie przeanalizować olbrzymi materiał wideo i wyciągnąć z niego niesamowitą ilość danych w jaki sposób np. klinczu porusza po sklepie nie ma preferencji jak się zachowuje, jaki kolor ubrania na sobie, jakim jest wieku i to wszystko wrzucamy olbrzymią maszynę maszynerii, która się uczy naszych zachowań, która jest w stanie później przewidywać na bazie tego co się nauczyła kolejne nasze zachowanie czy jako klienci powinniśmy się bać takiego świata czy raczej ten świat nam pomoże oszczędzić nasz czas moim zdaniem ten świat idzie w kierunku dostosowania się do nas do klienta, czyli taki klient centry można powiedzieć technologiczne nowinki coraz częściej można spotkać na branżowych pokazach czy konferencjach na 1 z nich rozmawiałem z Marcinem Leszko z firmy zagra technologii oferuje ona inteligentne regały i oprogramowanie pomagające zarządzać produktami na półkach czy ta półka, przed którą stoimy różni się od takiego normalnego regału sklepowego i w tym to właśnie rozwiązanie pomaga, jeżeli chodzi o zarządzanie sklepem w zasadzie to jest zwykły regał, aczkolwiek półki w tym przypadku inteligenta, czyli co znaczy inteligenta zagrają sensory wagowe, na których ustawione są produkty i podzielone są półki na sekcję każda sekcja posiada sensor IT, który waży z bardzo dużą dokładnością potrafi wykryć różnicę między Coca-Colą zwykłą, a puszką Coca-Coli 0, więc ona dokładnie wie, jakie produkty powinny stać na tej półce, a i tak naprawdę ile tych produktów stoi to półka trochę jest połączona z tym co pokazujecie na ekranie widzę tutaj różne logo różnych Marek 100% 75% 93% co pokazuje ten ekran tutaj mamy analityka biznes Intelligence opartą podbijają pokazuje nic innego jak jak zmieniała się obecność produktów na tej konkretnej półce czy nie wiemy czy jakiegoś produktu brakowało i jeżeli analizujemy to w ujęciu czasowym to dokładnie wiemy ile razy tego produktu brakowało ile było go na stanie, więc możemy tak naprawdę to dystrybucja numeryczna czy chociażby obecnością zarządzić w swoim systemie i czym taka wiedza pomaga komuś, kto zarządza sklepem jest właścicielem takiego sklepu, jakie problemy dzięki takiej analitycy rozwiązujemy przede wszystkim produkt jest dostępny do sprzedaży, bo to jest największy problem, żeby produkt faktycznie był na półce produkty rotują klienci kupują, ale dzięki temu, że łączy się ta półka z chmurą system potrafi od razu zareagować na auto stoki potrafi zlecić takie zadanie automatycznie personelowi sklepu, że tu w tej lodówce czy w tym regale należy uzupełnić produkt, czyli z punktu widzenia klienta końcowego taka sytuacja, w której chcemy kupić jakiś produkt akurat widzimy, że dookoła wszystkie są naszego nie ma, bo został wykupiony nikt nie zdążył uzupełnić dokładnie to jest utraconą sprzedaż największa bolączka detalistów, którzy nie potrafią jeszcze bez udziału technologii zarządzić we właściwy sposób nie o to wysoka dzięki temu, że spółka jest inteligentna, że jestem wbudowany sensor, który łączy się z chmurą przesyła wszystkie dane do chmury wiemy dokładnie, jakie staną na ulice wiemy dokładnie ile tego produktu jest w lodówce czy eksport zboża możemy zarządzać monitorować śledzić za pomocą analityki biznesu ten czas to innowacja widoczne od strony kierownika zarządcy bądź właściciela sklepu równie ciekawe jeśli nie ciekawsze są zmiany, które będą dotyczyć sposobu kupowania właśnie 1 z takich rozwiązań rozmawiałem z Jarosławem Kaczmarczykiem współzałożycielem firmy 0 US, którego pytam o mobilną kasę samoobsługową to jest urządzenie, które wygląda trochę jak zwykły sklepowy wózek, ale nim nie jest czym jest urządzenie to jest mobilna kasa samoobsługowa działa tak samo jak zwykła kasa samoobsługowa natomiast przy pomocy tego wózka tak naprawdę wjeżdżamy na teren sklepu skanujemy produkty, które nas interesują i wychodzimy ze sklepu taka jest filozofia płatne zostaje sama pobrana z konta klienta to jeszcze chwilę o tym, bo słuchacze tego nie widzą jak wygląda jak byśmy mogli opisać to urządzenie to jest tak naprawdę zwykły wózek, który posiada monitor ekran dotykowy, na którym wyświetlają się wszystkie instrukcje potrzebne do zrobienia zakupów jako 5 i potrzebujemy nic więcej wiedzieć on pokieruje nas przez cały proces zakupowy od wejścia do wyjścia ze sklepu no jak taki proces zakupowy w takim razie wygląda jak wygląda kasowanie tych produktów jak wygląda ich wybór są dzięki temu wyświetlaczowi dzięki tym systemom, które tutaj są możemy osiągnąć jako klienci co jako zarządzający sklepem my jako klienci oczywiście możemy zrobić szybki wygodne zakupy to jest dla nas najistotniejsza sam proces zakupowy jest bardzo prosty bierzemy wózek skanujemy wcześniej ściągnięta aplikacja paruje się z wózkiem dzięki temu zostajemy wpuszczeni na teren sklepu skanujemy produkty skanerem kodów kreskowych, które nas interesują i wkładamy do koszyka robimy tak całe zakupy oczywiście możemy w tym czasie wyjmować niektóre produkty jeśli nie chcemy, więc cały proces zakupowy jest zachowany tak jak tradycyjnie natomiast później udajemy się do strefy płatniczej jeśli zakupy zostały wykonane poprawnie system potwierdza to pobiera wcześniej dodaną płatności karty kredytowej bądź debetowej i wypuszcza ze sklepów tak się kończy proces zakupowy czy to co tutaj widzimy, czyli ta mobilna kasa to jest przyszłość teraźniejszość, gdzie być może możemy spotkać takie urządzenia albo gdzie niebawem spotkamy mobilna kasa samoobsługowa już jest tak naprawdę teraźniejszością, ponieważ wprowadzamy ją w sklepach Carrefour i sklepach sika Jarosław Kaczmarczyk wywołał do tablicy IKE, więc oddajmy głos dyrektorce komunikacji firmy Katarzynie Broniarek ona opowiada o tym jak dane oraz sztuczna inteligencja zmieniają handel i pomagają zarówno kupującym jak i zarządzającym, kiedy mówimy o innowacjach w handlu to najczęściej wyobrażamy sobie lodówkę zamawiającą jedzenie czy ekranu jakiś Super inteligentne w sklepie spożywczym, ale okazuje się, że sklep z meblami i nie tylko też może być innowacyjny na czym ta innowacja u was polega i od czego się tak naprawdę zaczęło projektem, który jesteśmy szczególnie dumni jest coś co nazywamy rewolucją da nową wykorzystaniu danych w naszej firmie zrobiliśmy to w sposób naprawdę bardzo uważam odważnej skokowy inicjatywa wyszła z działu marketingu zdaliśmy sobie sprawę, że mamy już ogromną bazę danych klientów Wika fan mili mamy prawie 3,51 000 000 klientów w naszej bazie znamy ich zwyczaje zakupowe to nasz naprawdę bardzo wierni klienci 23 naszych przychodów właśnie pochodzi z tych transakcji no i do tej pory używaliśmy tej wiedzy takich typowo CRM mowy o akcjach, czyli dając prosty przykład kupił pan łóżko, więc 2 dni dostaje pan mailing z ofertą pościeli przeszliśmy od tegoż właśnie kategorie klientów na grupy, czyli powiedzmy 35 plus z dziećmi dużych miast mają podobne potrzeby mają podobne potrzeby, ale prawda jest taka, że każdy z nas zupełnie indywidualną osobą teraz przyjmujemy dzięki temu nowemu modelowi wykorzystującym maszyny Learning do takiego spojrzenia na jednostkę taki syn gubiła prócz, bo każdy z nas jest inny, bo np. może pan być właśnie tym trzydziestolatki z dziećmi naszego miasta, ale możemy też zauważyć, że lubi pan odwiedzać sklep konkretne dni tygodnia może 2 dni przed tym konkretnym dniem tygodnia zostanie pan ofertę kolejna sprawa to jest sprzężenie wiedzy, jaką mamy zachowań online owych styku z komunikacją reakcją na różną naszą komunikację i zachowań frank sklepie, czyli lepsze zrozumienie wyliczenie tego faktura po, czyli listy online PL czy offline, który w przypadku firm meblowych firm takim wyposażeniem wnętrz, gdy chcemy dotknąć tych produktów zobaczyć usiąść na tej kanapie wypróbować materac jest dla nas bardzo ważne, ale coś, czego jesteśmy szczególnie dumni to, że projekt, który był zainicjowany w marketingu zostało właściwie przeniesione na całą organizację czy te dane i ten model okazał się tak precyzyjne, że jesteśmy w stanie udzielać informacji sklepom i przeróżnym działo tak, żeby mogły jeszcze lepiej efektywniej pracować dając przykład jesteśmy w stanie sklepom dostarczyć informacje z dziesięciodniowym wyprzedzeniem o tym, jaki przewidujemy trafi, czyli liczby wizytacji w sklepie czy to podejście właśnie takie zindywidualizowane myśmy jako klienci powinni się z niego cieszyć czy powinniśmy się go obawiać czy ono nam bardziej pomaga, bo rozpoznaje, czego potrzebujemy być może skłania nas do wydania jeszcze większej ilości pieniędzy jak do tego podchodzicie co chcecie osiągnąć tą lepszą personalizację oczywiście jako biznes chcemy osiągnąć zyski i mieliśmy takie dość ambitny cel, żeby w tej grupie gafa mili w ciągu roku zyski wzrosły 25% co się udało, ale z drugiej strony uważam też jest ogromna korzyść klientów chociażby jesteśmy bombardowani reklamami przekazami promocyjnymi oraz zupełnie nie interesują od razu to jest maila, który spojrzymy w 3 sekundy go skasujemy dwuznaczne takich prostych rzeczy, że w momencie, kiedy wiemy co dany klient oglądał czy zakupił online zakupił offline to po prostu nie będziemy dublować tych ofert możemy pójść dalej do tematu bardzo ochrony środowiska gospodarki obiegu zamkniętego, który bardzo ważnym dla nas tematem, czyli np. znając historię zakupową i zainteresowania danego klienta możemy założyć, że po 5 latach być może będzie chciał wymienić cofa, więc nie tylko oferować nową sofa, ale też pełną ofertę z naszej strony my tą cofa staram od bierzemy w zależności od stanu albo poddają recyklingowi albo ją naprawimy ona trafi jakiś organizacji charytatywnej albo może zostać dalej odsprzedane komuś służyć można doskonalić transportu w ogóle u nas ambicję, że chodzi o transport są bardzo takie rozbudowane w perspektywie kilku lat chcemy, żeby tzw. las mają od lewej, czyli ten dowóz ze sklepu do domu był tylko i wyłącznie realizowane przez pojazdy elektryczne, ale możemy też zupełnie rozwinięte wodze wyobraźni czy znowuż identyfikujemy pana jako osoby zainteresowane ochroną środowiska zamówił pan szafę można pokusić o kontakt z panem i zapytać szefa miał przyjechać w czwartek chcę, żeby przyjechał w sobotę w 2 osoby pana okolicy zamówił coś podobnego wtedy będzie i taniej i zmniejszy śladem węglowe no i wydaje się, że trzeci taki wątek, w którym sztuczna inteligencja czy zastosowanie algorytmów może dać najwięcej to oszczędności polegające na zapełnieniu sklepu czy magazynu towarem pomaga nam to bardzo, bo oprócz tego, że wykorzystujemy dane właśnie, które mamy od naszych klubowiczów Wika familii to też model przez nas stworzone, który uczy się sam dzięki maszynerii wykorzystuje dane GUS-u wykorzystuje dane dotyczące różnych regionów Polski, gdzie się ile buduje np. i co za tym idzie pozwoliło nam to po pierwsze, pomoc sklepom z lepszym zatowarowanie New, czyli mamy to projekcje liczby osób, które odwiedzą sklep 10 dni do przodu, a 30 dni do przodu jesteśmy w stanie zalecić sklepowi poniesie np. zatowarowanie, bo produkcja sprzedaży na kuchnie jest o tyle tyle procent wyższa niż z ubiegłym miesiącu, bo tu tu się buduje konkretne osiedla i pewnie ludzie będą zainteresowani większymi zakupami na koniec sklep, do którego 12 000 000 Polaków ma nie dalej niż 300m mowa o Żabce, która testuje część rozwiązań, o których dziś słyszeliśmy z prezesem sieci Tomaszem Suchański rozmawiałem o tym jak wygląda przemiana technologiczna branży handlowej jak zmienić sposób kupowania w ciągu roku, a może w ciągu 5 lat będzie to bardzo odbiegać od tego jak dokonujemy zakupów dzisiaj zmiany są widoczne przede wszystkim zachowaniach konsumentów, którzy są być traktowani bardziej indywidualnie chcą wszystko szybciej sprawniej bardziej efektywnie i w tym jak gdyby kierunku zmienia się również handel także powstaje dużo więcej mniejszych sklepów, które są nastawione na dużo szybszą obsługę klienta na pewno to się będzie działo w ciągu najbliższego roku 2, jeżeli pyta pan perspektywy, że duszą no tutaj technologia bardzo mocno pomaga i pewnie 5 jak się pojawi to jeszcze bardziej zmieni handel to co widzimy dzisiaj to są próby automatyzacji w ogóle procesu obsługi klienta w sklepach są sklepy nie tyle samoobsługowe autonomiczne, które powstają już nie tylko w Azji czy w stanach czy w różnych krajach Europy, ale powstają również w Polsce co w związku z tym robi rzadka pan wspominał szybciej sprawniej dla klienta co można jeszcze usprawnić w takim miejscu, do którego zaglądamy na chwilę kupujemy 23 produkty i wychodzimy to co wymaga od nas klient my zamykamy w haśle 106 sekund to jest czas od wejścia klienta sklepu do jego wyjścia i ten czas zbyt długi klient uważa, że to jest zbyt duża i naszym celem zmniejszenia tego czasu my patrzymy na projekt sklepu przyszłości trochę inaczej niż inne firmy, które znamy z rynku nie tylko polskiego traktujemy to bardzo jako inkubator różnych rozwiązań technologicznych, które stosujemy na już dzisiaj kilkudziesięciu sklepach i są to być to fajny, czyli kontent powiedzmy, które pokazują się na ekranach, które dostosowują się do danego klienta do danej osoby dostosowują się do pogody do pory dnia odpowiednio, komunikując się z klientem są też etykiety elektroniczne, które również dynamicznie mogą podchodzić do zmian, czyli dostosowywać się np. terminu ważności produktu testujemy różne spółki inteligentne, które widzą czują, że jakiś produkt jest mniej zdejmowane testujemy takie rozwiązanie, które nazywamy z wideo detekcja tak, czyli nie polega na kasowanie produktu przy użyciu kodu kreskowego, ale na tym, że komputery sztuczna inteligencja, która jest z tyłu tak brzydko tego rozwiązania analizuje dane produkty określa czym ten produkt jest, jaka jest jego cena są również rozwiązania zupełnie takiego sklepu ekonomicznego, gdzie nie ma kasy cały sklep z kamer zwany system widzi dokładnie sądu osoba bierze spółki trudno powiedzieć, które z tych rozwiązań będzie najlepsze minusem np. kamer jest to, że jest ograniczona ilość osób może być sklepie w tej konkurencji między różnymi sieciami handlowymi albo też największymi sprzedawcami globalnymi czy tu można mówić o jakimś technologicznym wyścigu zbrojeń, jaki jest podejście poszczególnych graczy do rozwoju nowych technologii myślę, żeby nie nazywał tego wyścigiem zbrojeń bardziej spojrzał na to kto stosuje tę technologię i widzę tutaj podział na 2 strony to są firmy technologiczne, które skupiają się na technologii dla nich najważniejsze jest pokazanie jutra tak, czyli jak będą wyglądały technologie jutra i firm handlowych, które żyją trochę tu i teraz tak stosują technologie do rozwiązywania bieżących problemów, ale też widzimy pewną zmianę, bo jeżeli mówimy tutaj firmach technologicznych mówimy oczywiście o Amazon, ale również Ali babie i obie te firmy zmieniły trochę podejście znaczy zaczęły odczuwać brak fizycznego kontaktu z klientem i ich nowa, gdyby strategia opiera się opiera się na podejściu online tu offline tak, czyli przychodzą ze świata cyfrowego e-commerce czy internetu do świata rzeczywistego, które my w handlu nazywam bryka morderczyni fizycznych sklepów i zrobił to Amazon z osób, ale również zrobi to Alibaba ma taką sieć Emma właśnie po to, żeby testować również ten fizyczny kontakt z klientem fizyczną sprzedaż produktów na konkretnych sklepach Filip Mazurkiewicz odpowiedzialny za technologię sprzedaży detalicznej w grupie orędzie twierdzi, że dopasowanie do potrzeb klientów będzie możliwe tylko wtedy, gdy będziemy w stanie przesyłać duże ilości danych do analizy łączność komunikacja to tak naprawdę jest kluczowy czynnik, dlaczego te technologie mogą istnieć bez ciągłego przepływu danych bez całego tego Connect Wiki naprawdę nie mamy prawa mówić o jakichkolwiek transformacji ligi halowej no i teraz pojawia się takie kluczowe pytanie w kontekście tego co w dzieje i na świecie w Europie w Polsce, czyli mam namyśli wdrożenie 5 GT i technologii 52 czy to jest tak, że jej wdrożenie jest konieczne do tego, żeby ta analityka na tym wyższym poziomie zaistniała czy da się to osiągnąć może innymi metodami są tak naprawdę potrzebujemy technicznego technologicznego punktu widzenia, żeby taka analityka mogła się odbywać być skuteczna jeśli chcemy zrezygnować predykcji i tak naprawdę wyobrażanie sobie rzeczywistości chcemy odpowiadać na to co jest tu i teraz to właśnie po to, potrzebujemy 5 gier potrzebujemy szybkości transferu, który pozwoli nam zarządzić wszystkimi tymi inteligentnymi rozwiązaniami wszystkimi technologiami dostępnymi tak naprawdę na całym świecie tu i teraz od ręki zmiany w handlu przynajmniej na początku nie będą dotyczyć wszystkich sklepów szczególnie mniejszych miejscowościach ze względu na koszty transformacji technologicznej na potrzeby klientów zakupy przez długi czas mogą wyglądać tak jak obecnie, ale i w tych miejscach niebawem zagoszczą zapewne samoobsługowe kasy czy zmiany w handlu oszczędzą nasz czas i pieniądze czy też dzięki lepszej personalizacji wydrąży nasze portfele pewnie tak jak do tej pory decydujące będzie podejście i dyscyplina samych kupujących na dziś to już wszystko dziękuję za uwagę Karol Tokarczyk do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: POLITYKA INSIGHT PODCAST - PRZYSZŁOŚĆ JEST DZIŚ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!