REKLAMA

Jak brzmi muzyka Beethovena w miniaturowej sali koncertowej?

OFF Czarek
Data emisji:
2020-02-27 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:55 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
chciałem państwa i moim gościem jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia dzień dobry panie rektorze czy to państwu dawno nie rozmawialiśmy, a tematów jest cała masa, bo mamy nadzieję, że za lat kilka Warszawa wzbogaci się ono miejsce koncertowe nowe miejsca kultury, czyli o wspaniałą siedzibę nową salę koncertową dla orkiestry Sinfonia Varsovia czy jakieś zmiany informacje nowości pierwsza łopata wbita ostatnia deseczkę przyczepiona do podłogi coś Rozwiń » co się dzieje jest stan status, kiedy czy można już pracować garnitury tak powiedział informację najnowsze są takie, że wszystko idzie zgodnie z harmonogramem harmonogramy na ten rok przewiduje przeprowadzenie prób akustycznych w modelu akustycznym zbudowane w skali 110 to próby trwają przy 2 styków z Niemiec przy pomocy 30 mikro mikrofonów głośników zostawiają to w różnych miejscach modelu badają czy jest szansa na dobrą akustykę czy nie no stwierdzenie, że się szansa to może zbyt niekoniecznie opowiedziałem, dlatego że nad tym co się powinien zastanowić wsi teki akustycy 10 lat temu przystępowali do konkursu architektonicznego, więc szansę jestem absolutnie jest część badań została przeprowadzona ta akustyce analizują wszystkie informacje, które przyszły z mikrofonów w różnych miejscach rozstawionych i dalsze prace będą trwały chcemy uzyskać od architekta zgodnie z umową do końca kwietnia projekt wykonawczy, czyli już najbardziej szczegółowy projekt wszystkich budynków i tak, żeby na spokojnie we wrześniu ogłosić przetarg na generalnego wykonawcę, by wreszcie móc powiedzieć tak w tym roku w grudniu najpóźniej w styczniu przyszłego roku zobaczymy dźwigi zobaczymy ciężki sprzęt odwiedzi zacznie budować wreszcie salę koncertową dla Warszawy czy na razie te próby jak to wygląda, jeżeli zestawi się takimi fortepian Niki do makiety mini kontrabasie, jaki wszystkie dźwięki są wygenerowane przez głośniki przez przygotowane z oceanu dźwięki, które są wypuszczane później słyszane przez mikrofony są mierzone mówiąc szczerze nie chciał mówić o szczegółach, bo świat nie znam na fizyce jest ekspertem w takim razie WHO, więc obawy Polski ekspert mamy się specjalistów od tego mamy nadzieję, że ta akustyczna badają się zakończą niedługo będzie mógł z końcem kwietnia przyjął projekt wykonawczy, a chodzi panu wymienia córki chodziłem do złotówki muszę przyznać, że serce zabiło mocniej, dlatego że po raz pierwszy nie widziałem tego projektu tylko i wyłącznie na papierze siły się w 2 de tylko w teście 3 zobaczymy rozejrzałem się po balkonach po tym, słuchacze, którzy już nam się do tych w 186060 słuchaczy się dziś są spokojni nie ruszają się słuchają siebie muzyki w, a być może śpią robi to o olbrzymie wrażenie i wreszcie zdaniem sprawa zażalenie do końca szaleństwa też z tej skali, a jednocześnie z intymności tej sali, więc wydają się tutaj krytykują ją wszystko tak jak trzeba, czyli intymność w 2000 osób intymność na 1860 wobec, a skoro mówimy o szaleństwie no to troszeczkę wcześniej zdaje się to historycznie zwykle we wrześniu szalone dni muzyki w Warszawie, ale szalone dni muzyki edycja francuska czy ta pierwotna Korzenna już się odbyły już się zakończyły i Sinfonia Varsovia brał udział no bo jakżeby inaczej, a wiem, że za 2 miesiące jedziecie do Japonii na japońską edycję szalonych dniach muzyki, więc czekamy wciąż na to jeszcze chwila, bo to jeszcze musimy 6 września, ale co się wydarzyło się będzie działek są tematy, jakie są odkrycia, jakie są niespodzianki oczywiście pytam przestrzeni można ujawniać bez zdradzenia zbyt wiele, chociaż to też jest wartość pewna założone 3 to francuska Bogdana edycja francuska festiwal szalone dni muzyki co roku od ponad 25 lat odbywa się wewnątrz w tym roku również byliśmy zagraliśmy prawie 20 koncertów podczas kilku dni bilet właśnie były wszystkie sprzedane i organizatorzy stwierdzili, że to jednak był kot sprzedali na festiwal trwał od środy do niedzieli 142 000 biletów to jest z tym skupisko słuchaczy utworów Ludwika van Beethovena są takie niezwykłe dla mnie absolutnym odkryciem, a właściwie potwierdzeniem odkrycie, bo skrzypaczka bułgarska dla Bytowa, która zagrała fenomenalnie Beethovena właśnie z nami jakoś to wzajemna sympatia artystyczna pomiędzy skrzypaczką kotki są od razu się ujawniła do tego stopnia, że przy końcu lipca już mamy projekt nagranie płyty tymczasem z muzyką rosyjską są skrzypaczką, bo to już przyszły rok szalone dni muzyki porządna muzyka rosyjska, ale w tym roku Beethoven wróciliśmy znał za chwilę wjeżdżamy tą Japonii też na w sumie 9 koncertów również z Beethovenem, bo takie zwycięża te szalone dni muzyki na świecie odbywają się wszystkie w tym samym tematem zbliżonym repertuarem czy tak, jakbyśmy zostali zażaleń jak zostaliśmy rzuceni Moniuszko tak teraz po prostu wykończona Beethoven w mam nadzieję, że nie w końcu przyjdą mimo wszystko przez państwo na koncert, tym bardziej na koncert szalone dni muzyki, bo to zwyczaj jest taki ostatni weekend września spędzamy są w sposób w teatrze wielkim Operze narodowej i tak też będzie w tym Warszawy osobie wystawy i opada narodowa w Warszawie 5 scen i chyba takie szaleństwa przyjemne, czyli żadnych rewolucyjnych zmian nie będzie myślę tutaj o logistyce organizacji pyta także, dlatego że wydaje mi się, że 1 z takich części, która pojawia się w tej francuskiej edycji jest możliwość zakupu płyt z koncertami na plusie było to możemy skorygować byliśmy zupełnie nie sam niesamowita sytuacja w tym roku graliśmy 2 takie koncerty po, których 2 godziny po zakończeniu koncertu można było kupić płytę faktycznie z nagraniem tego koncertu i to się od kilku lat praktykowane wnucząt i właściwie tylko na oczywiście cała szata graficzna płyta przygotowana wcześniej no też ta odpowiedzialność tutaj spoczywa na dyrygencie, który musi zaraz po koncercie byli tak zgadzam się na wypuszczenie takiej płyty, ale to są płyty specjalne festiwalowe i specjalne do tego stopnia, że są sprzedawane tylko włącznie w czasie trwania festiwalu nie można ich później niż kupić ono się sprzedają naprawdę przyzwoitych nakładach Boże 1 płyta sprzedaje się tam 3 pół 10003000 sztuk od tak po prostu 3 dni to jest jednak znakomity wynik chcielibyśmy bardzo są tajne przez naszą warzywną wydają się na przeszkodzie stoją finanse zapewne stoi żona nie znaleźliśmy partnera technologicznego tu cały ten sprzęt do przewidywania tych płyt trzeba by umieścić, a przegrani panie określone w rozmiarze rejestracja też jeśli chodzi o rejestrację to mamy ludzi sprzęt tylko oczy się ich usługi kosztują absolutnie tak tylko zorganizowanie tego też i 7 elementów tym trzeba pamiętać, że wszyscy artyści wymagają dodatkowej opłaty za przekazanie akt, a do Don MAK danego rynku, a my jesteśmy niewątpliwie poznane finansowanej skromniejszą edycję szalonych dni muzyki na całym świecie, aczkolwiek muszę przyznać, że środków to naruszy pojawiło i tu absolutnie muszą oddać przyjemność ministerstwu kultury dziedzictwa Narodowego, że nasz wniosek o wsparcie szalone dni muzyki w tym roku spotkał się z przychylnością znakomitą ceną i na 3 kolejne lata mamy również z tego wspierającego czym minister kultury dziedzictwa Narodowego oprócz oczywiście głównego organizatora, którym jest miasto, który daje największą lwią część jak ważna przepraszam miasto Kosowa dzisiaj coś z tym nieprecyzyjne no tak proszę pamiętać o dyrektorze, że słuchają słuchacze nie tylko w całej Polsce na całym świecie, więc miasto dla każdego znaczy co innego miasto z stołeczne Warszawa i oświata wspaniała przestrzeń sala koncertowa którą, którą już niedługo zaczynamy budować będzie przy ulica Grochowskiej 282 i tu przypomnę to nie tylko sala koncertowa do słuchania świetny w warunkach znakomitych wykonań artystycznych muzyki klasycznej, ale być może przede wszystkim taka wielka publiczna społeczna przestrzeń do tego, żeby spotykać z siebie nawzajem, żeby spotykać wszystkich państw z pięknymi nie wiem otrzymałem sygnalizujących, więc nie jest to jest bardzo trujący wątek dyrektorzy i ja do niego wrócić po informacjach Radia TOK FM, które zbliżają się no trochę szybciej niż sala koncertowa w Warszawie na Grochowie ale, ale powrócimy do naszej rozmowy po informacjach informację o godzinie 1120 studio pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia wracały po informację o czary państwa i moim gościem jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia pozwoli pan panie dyrektorze chwileczkę ucieknę od siedziby orkiestry muzycznych tematów to, żeby oczywiście zachodnich wrócić, ale 1 rzecz nie daje spokoju jestem gotów przysiąc, że widziałem pana albo kogoś, kto wygląda jak pan na premierze filmu zabito i wyjedź z tego miasta w reżyserii w ogóle twórcy Mariusza Wilczyńskiego to film, który miał niedawno, bo w sobotę 22lutego światową premierę na prapremierę może nawet na międzynarodowy festiwal filmowy w Berlinie i wydaje mi się, że też pan tam obserwowałem wśród wśród gości, jeżeli taki jest to zastanawiam się, jakie są pana wrażenia, czyli czy pana recenzja, jeżeli tak nie jest też może rozmyślić, bo znowu eksperci potwierdzą absolutnie, że byłem na premierze tego filmu w ramach festiwalu Berlinale również mogę potwierdzić, że wyszedł z tego mówi wstrząśnięty, chociaż widziałem niezrażone nie zmieszany widziałem kilka razy jako taki szkice szkice tego filmu, bo nie ukrywam, że też przychodzą takie karty istoty 14 lat tworzył to filia w wnosi się towarzyszyłem przez kilkanaście lat, a dziś w tych działaniach w rozmowach spotkaniach, ale nie spodziewałem się to finalna sektor zobaczy na gigantycznym ekranie robi tak wielkie wydarzenie i zdałem sobie sprawę w trakcie SA służy to jednak nie jest tylko włącznie film o Mariuszem Wilczyńskim, bo to jest niejako autobiograficzny film o jego przeżyciach w kontaktach z rodzinami o miłości miłości do miasta o swojego miasta Łódź i w sensie nienawiści również do tego miasta czy przewożeniu, ale to też film to też jest ona, bo przecież wszystkim nam ktoś umiera odchodzi nasze kontakty i i przeważnie lub często, występując w taki wyrzut sumienia, że powinienem się spotkać po raz ostatni przekazać słowa takie ani inne i to w tym filmie wszystkim można było przez dla mnie było to bardzo wielkie takie przeżycie osobiste emocjonalne nie mówiąc o tym, że film jest zupełnie inne miasta animowany wykreowana zupełnie magiczna przestrzeń rzeczywistość z podłożonym głosami aktorów w niektórych już niema, więc to w tym sensie kapsuła czasu wspomnienie aktorów innymi słowy, jeżeli tylko będą państwo mniej szans zobaczenia filmu zabito i wyjedź z tego miasta to bardzo serdecznie polecam, bo może się to SA z man Saski być może się zamienić przeżycie emocjonalne tak to się stało w moim przypadku widziałem już wiele recenzji filmu znakomite recenzje i trzymam bardzo za kciuki za stosowne dostał nagrodę w Berlinie, bo to byłaby wielka to dla polskiego kina no i oczywiście pytania, które się pojawiają pytania, kiedy wreszcie będzie można ten film zobaczyć w Polsce, ale rozumie, że różnego rodzaju procesy negocjacyjne itd. tak dalej branża działa w swój sposób bardzo bardzo dziękuję za tę opinię jeszcze nie słyszałem powiedziałbym negatywnych opinii, ale trochę też wiem, dlaczego nie ma często jest wyjątkowy i przepraszam, jeżeli tak to nie zaskoczę pana pytanie, bo nowo rozmawiamy o muzyce orkiestrze Sinfonia Varsovia ale, ale pomyślałem sobie, że jeżeli wzrok nie mylił to tu też wykorzystam, bo jest pan z pewnością jest orkiestra część orkiestrowa z początkiem wrażliwym jako muzyk, ale też jako człowiek, który muzyką się zajmuje na różne sposoby to jest ciekawa dla mnie też opinia wrażliwej osoby, które nie jest z branży filmowej tylko pewnie oglądał pan po prostu jako jako widz tak oglądałem, jaką wizję przyszłych przyjemności obcowania z pięknym obrazem z brzmieniem głosów na przyszłych aktorów to właśnie to, że ten film tak uderza w stosie mocno i porusza strony, które być może czasami człowiek chciałby dziś schować się zapomnieć ani tak one są ich tak jak wspomniałem Otóż wyrzutu sumienia czasami osobistych, że za mało się czasu poświęca bliskim mało później odchodzą i to i to później nas przy bardzo długo we mnie siedzi bardzo długo dlatego też jest dla mnie istotne mocnych sprawę a gdyby panią jako muzyk określić, które strony zostają poruszone to cóż to były ze stron dla strony są przez związki w ogóle na osobach, więc wszystkie te najdłuższe oczywiście strony, ale naprawdę mi się ogląda z napięciem z przejęciem bardziej no właśnie dla tych co pan redaktor ma wiedzę na temat systemu faktycznie przeważnie ta najmłodsza sław kontrabas to suma może mamy konto bez 5 synami to jeszcze możemy albo TC obu kwart niż własna to rzadkość dobrze, czyli film, który porusza poruszy twoją stronę UE może tak, jakbyśmy zaproponowałem PiS zaproponowali reklamy temu filmowi wróćmy do symfonii, która już po raz kolejny, bo co roku ale, ale wkrótce obchodzi kolejne urodziny właśnie tu 30306 urodziny 36 lat mija od takiego wspaniałego momentu, kiedy na zaproszenie Waldemara Dąbrowskiego ówczesnego dyrektora orkiestry pana Franciszka Adamczyka przyjeżdża Yehudi Menuhina do Polski na 3 koncerty do Filharmonii narodowej jeszcze wtedy orkiestra pod nazwą Polska orkiestra kameralna, ale zaproszeni na życzenie Yehudi Menuhina muzycy grupy dętej i grają koncerty i absolutne sprzężenie między Yehudi Menuhina matki są występuje propozycje wielkich światowych trudne płyty i tak później przez 15 lat wspólnie z Yehudi Menuhina jeździliśmy po świecie i przypominając ten przypomniał sędzia dzień, przypominając to powstanie orkiestr stwierdziliśmy dzięki uprzejmości Waldemara Dąbrowskiego dyrektora teatru wielkiego opery narodowej co roku zrobić koncert urodzinowy i tak też w tym roku już piętnastego 16marca w czasie w Operze narodowej dyspensy jeszcze nie kupił biletu to mamy szansę na ostatnie mienie wszystkie są to ostatnie bilety są i w tym roku odchodzimy od idei połączenia solista, żeby grał na smyczy smyczkowym, bo chodzi Ano nie dzisiaj wielka zmiana żeńska saksofonista o nagle przyjeżdża gra utwór, ale zmiana taka zamierzona czy po prostu nie było nie zamierzona zmiana dla skrzypków jest bardzo wielu znakomitych zamierzona zmiana, bo stwierdziliśmy, że dobrze minęło 35 lat jest 30 oszustwo trzeba by coś innego stąd ziemska tę saksofonista mieliśmy okazję 1,5 roku nagrać płytę utwory Roberta S11,5 roku temu przez 1,5 roku ten proces 1,5 roku i nie ten proces za 3 dni, a jakoś w przypadku nagrywania płyt z muzyką klasyczną procesu o wiele krótszy niż przy przy przy innego rodzaju muzycy przy filmach np. tu jest akurat przy robieniu filmów, a właściciel może powiedzieć Aleksandar Marković zadyryguje wydaje się, że ciekawy program zaczyna, bo naszego dyrektora jesteście przekonani znacznego nie jest zdania rzecznika, ale rozmowy są wątpliwości nie ma wątpliwości zaczynamy utworem Krzysztofa Pendereckiego nasi ludzie oraz Otóż jego przebudzenia dla przed przerwą uderzenie Jakuba będzie pod koniec utworu szalenie interesujące utwór, tym bardziej większość państw na pewno słyszał, choć od dziś można codziennie słucha muzyki współczesnej dlatego, dlaczego film słynny film Lśnienie właśnie w nim był Konstanty utwór bardzo dramatycznej scenie jak 1 mężczyzna goni drugiego z siekierą wzniesioną gotową do uderzenia z tytułu bardzo bardzo taka spektakularna scena później jako drugi utwór jest utwór na saksofon orkiestra Roberto Sierry i wreszcie po przerwie Symfonia Piotr Symfonia piąta Piotra Czajkowskiego świadomie nie Beethoven będziemy grali tego Beethovena pod koniec roku, gdzie zamężna z Beethovenem we wrześniu nie będziemy wcale zachęcać i zaręczam, że państwo przyznało szalone dni muzyki nie będą się czy zamęcie ani natomiast piąta Symfonia Piotra Czajkowskiego absolutnie genialne dzieło kolorowe nawet dla osób, które nie mają styczności na co dzień z muzyką klasyczną absurd nie można się od pierwszego słyszenia zakochać w tym tworzy, więc bardzo państwu polecam to już 15marca w teatrze wielkim Operze narodowej trzydzieste szóste urodziny orkiestry Sinfonia Varsovia i tak nam się Marze, żeby już to przejście przez 40 jak będziemy śpiewać minęło 30 lat, żeby później to urodziny były u nas w siedzibie w nowej wspaniałej sali koncertowej i tak będzie mecz procesy budowy i podejście różnych władz do kultury działo się mylić, ale ale ja bym ja nie obstawia np. a tu mówić ze smutkiem w tu jesteśmy przekonani, że zakład władze Warszawy ma świadomość tego jak bardzo istotne zbudowanie sali jednak wszystkie decyzje zostały podjęte przez radę miasta przez pana prezydenta czy wcześniej przez panią prezydent Hanna Gronkiewicz ZUS oczywiście też długi proces najpierw konkurs architektoniczny później były funduszom umożliwiająca podpisanie umowy z architektem później były kłopoty miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, ale coś naprawdę dzieje to, że już można prowadzić badania akustyczne już za chwilę przejmiemy projekt wykonawczy, że za chwilę będzie przed, którzy naprawdę dzieje, więc różnie jest przyszłość daleka, którzy teraz ile ile osób, choć do tego modelu 1 w skali 1 z 10 może wejść 1 osoba i to musi być bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić nikogo publiczności, bo faktycznie w tej sali jest wszystko oddane tak jak w przyszłości w rzeczywistości czy są balkony są krzesełka i i też siedzi publiczność trzeba uważać na pół maksymalnie na osobach 1 osoba wchodzi do środka, ale wspaniały model będzie można powiedzieć, że przez gigantyczną szklaną strukturę, bo tak jest właśnie w projekcie i teraz po raz pierwszy można było zobaczyć w modelu szklana struktura, która pozwala będąc w UE jeszcze nie wchodząc do sali koncertowej widzieć salę koncertową 20 miesiąca dokona państwo to efekt naprawdę zwoje zwalając znów, więc także teraz, choć jedno, bo zostali to już rząd niestety moja taki pomysł racjonalizatorski może szczęścia po prostu czasu i pieniędzy i robić takie dużo mniejsze koncerty, ale jednak 1 osoba to wciąż za mało trzeba gdyby, chociaż pomysł akceptuje przepaść a gdyby np. chociaż ze 100 osób nadal 50 osób miał już świetne, iż to trudne mieszkająca w program kulturalny zbudowane ale, ale rozumiem, że jedno to jednak za mało to, że powrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja o godzinie 1140 za kilka minut państwa mają gości jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia wracamy po informacjach wcale państwa i moim gościem pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia, która być może już za lat 45 będzie mogła zaprosić do swojej nowej siedziby wszystkich, ale wydawał wydaje mi się wydawało mi, że 1 z naszych poprzednich rozmów szef mającej siedzibie wspomniał pan o tym, że nie będzie tylko siedziba orkiestry tak to jest trochę dziś jako proces skomplikowany, ale w sposobie myślenia dość proste to mam orkiestra ma siedzibę gra koncerty już, ale chyba miejsce, które powstaje przestrzeń, która przez lata była zaniedbana przestrzeni nowej, jeżeli chodzi o muzykę niezupełnie, bo tam oczywiście są różne inicjatywy kulturalne na dużo mniejszą skalę dużo i od odmienny gatunek muzyczny znak oś pojawiają się no to no to ma to taka inicjatywa takie miejsce takie centrum niesłychane możliwości, więc oczywiście też układach tzw. które które się pojawią pod nogami, ale czy myśli pan o tym miejscu troszeczkę szerzej inaczej oczywiście warto w tym miejscu jako właśnie miejsce, które nie tylko będzie miejscem grania koncertów czy spotkania, ale znak oś koncertowego z publicznością może działalności edukacyjnej, ale jakoś tak w ogóle dużo dużo szerzej w chwili, kiedy mieliśmy szansę wejścia o otwarciu bramy ośrodka byłego byłej siedziby wydziału weterynarii SGGW kiedyś to przyszło na własność miasta to przyznam, że to był dla nas szok, ponieważ ta przestrzeń nas niż miło to prawie 3ha terenu 5 zabytków wpisanych do to jest zabytków 5 budynków są do rejestru zabytków kilkanaście innych budynków i wreszcie ta przestrzeń możliwość budowa z sali koncertowej już wtedy zdaliśmy sobie sprawę, że nie może być tylko wyłącznie luksusowa sala do wysokiej jakości wykonawstwa artystycznego i tyle koniec wyższą zamierzenie nasza ambicja i w pewnym sensie nasza odpowiedzialność za to, że pieniędzy obywateli z podatków jednak olbrzymia kwota wydatkowana na budowanie tego nowego miejsca z tej odpowiedzialności środa i świadomi świadomi tego uważamy, że to powinno być przestrzeń o wiele o wiele szerszym działaniu niż tylko włącznie wykonywania koncertów symfonicznych w pewnym sensie nadzór bada wykonalne odpowiedziałem oczywiście banalna ale, ale my już to zaczęliśmy wprowadzać w życie od 2010 roku, czyli pierwsze nasze założenie było takie o otworzenie otwarcie tego miejsca dla obywateli dla ludzi w związku z tym otworzyliśmy przestrzeń drugie było takie zainteresowanie ludzi wraca do nas oczywiście nie byliśmy w stanie grać koncertów symfonicznych, chyba że latem postawić scenę i dać w ogrodzie w związku z tym od razu zaczęliśmy organizować cykl koncertów kameralnych już wtedy w 2010 roku w październiku w trakcie trwania Międzynarodowego konkursu Pianistycznego imienia Fryderyka Chopina zorganizowaliśmy recitale właśnie tych konkursowiczów, którzy przyjechali na główny konkurs tam trzeba było płacić średnio za bilet u nas był wstęp bezpłatny dla mieszkańców, czyli te działania nasza od początku mają przede wszystkim w głowie myśli w celu zrobienia czegoś dla ludzi dla mieszkańców nie tylko my chcemy mieć wspaniale dobrze i wspaniałą salę, ale wciąż jesteśmy w zakładzie 18 klasycznej ciągle też wnętrze muzyki klasycznej to, czego w przyszłości nie będziemy się ograniczali, bo to nie tylko 1 SA będzie główna sala na 1860 miejsc, gdzie sala kameralna na 400 miejsc 2 sale pułku po około 150 jest oczywiście, że będzie czas w przyszłości oczywiście, że będzie również eksperymentalna muzyka współczesna oczywiście, chyba że edukacja już od kilku lat prowadzimy różne współprowadzi różne programy edukacyjne, które nie są skierowane tylko właśnie dla specjalistów, bo jeżeli robimy wspólnie z fundacją muzyka dla wszystkich rodzin program smakowania, gdzie przychodzą do Marysieńki dzieci właściwie nie przychodzą są przenoszone, bo ma 3 miesiące pół roku w momencie, kiedy organizujemy zajęcia dla dzieci szkół podstawowych, ale podstawowych nie muzycznych, by dać szansę dziecku, które nie ma na co dzień kontaktu z muzyką klasyczną szansę, żeby ktoś z taką muzyką środka cięcia muzyka klasyczna rozumiem, bo metan czy poza muzyką klasyczną coś będzie pan mówi no właśnie będzie muzyka klasyczna odmieni to czas przez wszystkie przypadki, ale to jest także ten świat muzyki klasycznej jest tak uniwersalny i tak olbrzymi odkrywanie go naprawdę myśli wielką radością dla słuchaczy oraz szkoda, bo już odnaleziono dyrektorzy, bo także przepraszam, że także panuje w ale wiem wiem, że interesuje pan fotografią wierzy pan też, gdyby fotografem proszę sobie chociażby to znaczy, kiedy mówimy o wrażliwości ludzkiej no toż przecież nie ma granic oprócz granic formalnych także jest tutaj, którzy znajdziemy świecie muzyki to się znajdujemy świecie sztuk plastycznych wizualnych animacji filmu śpiewu czegokolwiek tak, że oczywiście z różnych powodów musimy te sztuki wydzielać po to, żeby je, żeby nauczać, żeby ich słuchać oglądać finansować tego itd. ale będą sieci wrażliwości ludzkiej piękna to nie chodzi o stawianie barier raczej burzenie dodać, że dobrze będzie muzyka, ale różne gatunki muzyki będzie muzyka ta będzie 5 salach będzie muzyka, ale pokaże jak się gra pozwolimy dotknąć, a my również można nie otrzymują do ośrodka centrum jakiś kultury, że nie złożyłem wszystkiego wymienić, ale też jesteśmy bardzo wrażliwi na sztuki wizualnej dowodem tego może być to, że już jednak bardzo wiele siodło wystaw w naszej siedzibie były to wystawy masowo wystawy rzeźby wystawy fotografii oczywiście jest przewidziana w przyszłości również w budynku po lewej stronie taka przestrzeń ekspozycyjna z absolutnie tak spotykanie muzyki i mieszanie np. sztuk wizualnych muzyki wydają się to jest wspaniałe połączenie i 2 sztuki mogą siebie nawzajem wspomagać w odbiorze w kształtowaniu wrażliwości właśnie dokładnie to co wszystko będzie pan to piękno dla nas to niema być tylko w oczy sala koncertowa to ma być miejsce do spotkań z pięknem, żeby wreszcie może budzić musi mieć przekonanie i pewny, że przy Wej do tego ogrodu to obojętne czy wiem tylko włosie sałatkę w restauracji czy też zobaczy wystawę, ale wyższy kiedyś pójdę na koncesji kończyć się też przyjdę z dzieckiem funkcję ma pół roku na z zajęcia muzyczne, więc absolutnie otwarty emisji przede wszystkim miejsce dla dla wszystkich państwa nie tylko do wyspecjalizowanych odbiorców muzyki klasycznej jest śmieciami z tych obaw, że będziemy tylko włącznie grać koncerty symfoniczne były już ktoś nie dzieje od kilku lat na Grochowskiej, a jeszcze będziemy rozwijać skrzydła czy kiedy ta sala w końcu otworzy nadejdzie taki moment zamknie się też pewien rozdział w pana życiu no bo to również w momencie, gdy podjął się pan zarządzania orkiestrą i potem pojawił się ten pomysł projekt także nowej siedzibie no to jest jakaś walka jest proces się to od wielu lat, ale my otwarcie drzwi będzie jakimś zamknięciem tego naj wielokrotnie mówimy o tym, że orkiestra podróżuje po świecie nagrywa płyty występuje w przeróżnych projektach więc, jakby raczej nie ma obawy, że coś złego stanie z orkiestrą w sensie, że nagle zacznie grać nierówno tak albo przestanie nagrywać i zamknie pan taki pewien rozdział zastanowi się teraz czy pani myśli o tym co dalej, bo życie banalne wydaje się twierdzenie dalej będę zarządzał tymi dalej będę tego oczywiście nie wątpię to tylko poświęcił pan dużo czasu energii czy to takie zamknięcie nie będzie to specjalność chcę teraz robić, bo już nie przecież być może i będzie pana fascynowało to wciąż fascynujące zarządza orkiestrą powiedział, że każdy dzień pełen niespodzianek jednakowo jak ten duży sens wyjaśni to co w Ośnie teraz trwa intensywna praca nad strategią działania nowej instytucji do tego stopnia, że mamy złożone w kalendarzu dzień po dniu na pierwszy sezon na 0203. sezon funkcjonowania tych sal już teraz zastanawiamy się czy lepiej robić koncerty symfoniczne czwartek piątek środa czwartek Warta czy publiczność przyjrzeć nie przyjdzie będzie to właśnie dzisiaj czwartek Orzeszkowa opowiada niewiele osób zatrudnia, ale mogę spokojnie te dużo taniej wyszedł pytania, więc już w tej chwili zastanawiamy nad formułą nad formułami wszelkie działania świata słusznie w tej sali, jeżeli chodzi o moją osobę oczywiście to będzie spełnienie absolutne rosną, bo jestem z tym konkretnym projektem już od 10 lat, a przedtem wszelkie nasze próby pozyskiwania różnych miejsc, bo to przecież się zaczął już w osiemdziesiątym siódmym roku, kiedy dostaliśmy budynek tzw. stolarni przy zamku Ujazdowskim został wyremontowany i pójdzie nam lub obecną przekazane inne cele z perspektywy teraz tych tych lat widzę, że chwała Bogu, że tak się stało, bo my mamy szans na budowę sali będzie spełnienie snu ale, ale myślę, że nigdy nie bierze takiego momentu, żeby powiedzieć, że nie wiem co mam robić i właśnie teraz to co panu za to powiedział no, że będzie dobrze boki co dalej będzie grała równo wszyscy itd. ale to nie jest takie proste przez cały czas trzeba o to dbać stąd też stąd też intensywne poszukiwania osób, która mogą zadbać o dalszy rozwój artystyczny orkiestry stąd szukanie dyrygentów stąd szukanie właśnie tych specjalistów cały czas jest intensywna praca, ale to co mogę powiedzieć z wdzięcznością dożycia mam wspaniałych współpracowników i muzycy orkiestry Sinfonia Varsovia zdają sobie sprawę, gdzie grają chyba zdają sobie sprawę, że tak intensywna praca, by jakiś miłości do muzyki po prostu nie miała sensu potrzeba to sobie szczerze powiedzieć mu z nie są wysoce wynagradza zawodem, a jeszcze teraz w takiej sytuacji, kiedy słyszymy, że w teatrze wielkim Operze narodowej skoczyły w niesamowity sposób wynagrodzenia zasadnicze filmu tak samo my jesteśmy tak skromnie, więc mam nadzieję, że u nas się zmieni, więc tym Muzy, którzy intensywnie działa przez większość z nas ma większość osób pracujących w innych dziedzinach być może ma w sobotę wolną niedzielę wolną muzykę nie, więc to intensywna codzienna dbałość o jakość muzyka i później wszystkie próby wódkę to powoduje, że żadna to jest bardzo ciężka praca, ale myślę satysfakcjonująca chcę powiedzieć że, że bycie w zespole tak znakomitych artystów jednocześnie posiadanie znakomitego zespołu, który zespół ludzi, który nie jest częścią artystyczną jest właśnie tą częścią wykonującą bardzo, choć w Rzymie część pracy, by umożliwić od 7 finał, czyli pojawia środki na scenę czy też grupa ludzi, która dba o to, żeby zbudować mając tytułu wyposażyć salę koncertową kupić instrumenty do tej sali koncertowej to jest niezwykle złożony proces, więc uprzejma prośba do państwa słuchaczy to zbyt mały zastrzyk ja także trzymam kciuki bardzo panu dziękuję panie dyrektorze Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia państwa i moim gościem dziękuję do informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut jego program dzisiejszy przygotował Paweł Zientara, a nad jakością czuwał Szymon waluta Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!