REKLAMA

Czym jest smarketing i jak wygląda on w praktyce?

Strefa Szefa
Data emisji:
2020-03-01 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
34:48 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
strefa szefa audycja strefa szafa przy mikrofonie Maria Mazur witam państwa bardzo serdecznie dzisiaj będzie czymś co dla mnie jest nowością w ogóle na świecie jest to nowość gorące bułeczki nowy trend w biznesie coś co nazywa się uwaga z marketing nazwa rzeczywiście po polsku trochę niefortunnie brzmi jest to marketing z liderką jest na początku i dzisiaj będzie o tym, czym jest marketing jak go stosować jak wygląda wdrożenie marketingu w firmie o tym, właśnie dzisiaj Rozwiń » studia już państwa i moi goście pan Piotr Makowski ekspert marketingu są szanse linku dzień dobre czy dobrze państwu i pan Grzegorz Turniak na czwórkę specjalista od orzecznictwa pracowników dzień dobry dzień dobry to to, bo ja też jeszcze do końca nie rozumiem nie wiem czym jest marketing marketing jak podaje Wikipedia jest takim zorganizowaniem pracy działu sprzedaży marketingu, aby połączyć ze sobą wszystkie procesy biznesowe tych udziałów i tak podana definicja przez Wikipedię ona na tyle ogólna, że właściwie trudno się z nią nie zgodzić Wikipedii dalej pod takie stwierdzenie, że marketing ma na celu wygenerowanie akcji marketingowych i zakończenie ich sprzedaż i tutaj niestety jest taka część tej definicji, którą już bym polemizował, ponieważ zgodnie z tą definicją np. takie działanie, gdy firma decyduje się opublikować serii reklam w jakimś medium społecznościowe czy to na Facebooku, czyli świnie przeprowadzą długą akcję i równocześnie z tą akcją zaczyna prowadzić akcję sprzedażową, czyli handlowcy zaczynają dzwonić do potencjalnych klientów, czyli stosują tzw. controlling albo wysyłają maile takie działanie jest zgodne z tą definicją, a ono z marketingiem niema nic wspólnego to jest coś, czego my jako klienci oraz firm, które miałby ewentualnie coś kupić szczerze nienawidzą to brata bycia atakowanym prawda nie wtedy, kiedy my chcemy, kiedy wybieramy to kiedy co zleca firma oferująca produkty usługi teraz chce uderzyć dokładnie, żeby lepiej zrozumieć czym jest marketing warto spojrzeć na to myślę, że warto spojrzeć na sytuację rynkową pewnej perspektywy Otóż przez długi czas działu marketingu działu sprzedaży żyło się dosyć łatwo wystarczyło publikować reklamy te reklamy atakowały dosłownie potencjalnych klientów im częściej atakowały tym klient miał większy kontakt z marką tym częściej kupował produkty, które były reklamowane jednocześnie w czasach przed internetem takie czasy kiedyś były niektóre może być to trudno uwierzyć ale, ale tak jest sprzedawca handlowiec był takim jedynym nośnikiem informacji dla firm, które miał jakieś potrzeby żaden inny sposób nie można było pozyskać wiedzę tak naprawdę albo też było to bardzo trudno i w owym czasie rzeczywiście firmy dosyć chętnie spotykał się ze sprzedawcami, aby albo się czegoś dowiedzieć albo rozwiązać jakieś swoje problemy natomiast z chwilą, gdy pojawił się internet, a w ślad za nim media społecznościowe sytuacja się bardzo zmieniło Otóż klienci bardzo szybko się zorientowali, że to co mają prezentowane w tekstach reklamowych jest bardzo często no co najmniej przesadzone, jeżeli wręcz nim 8 spraw na to no taki odbiór tekstów reklamowych wskazywało na werbowanie już bardzo dawno temu przeprowadzono, bo w roku 2013, gdzie bodajże 75% klientów stwierdziło właśnie, że w tekstach reklamowych mamy do czynienia z drugim bądź trzecim rodzajem prawdy zgodnie z definicją księdza Tischnera pod głosowanie było zbyt ambitne zdecydowanie zdecydowanie tak jednocześnie również internet media społecznościowe pozwoliły bardzo szybko weryfikować to co mówią handlowcy i nie ma się co dziwić, że obecnie sytuacja jest taka, że kupujący bez względu na to czy to są klienci indywidualni czy jakieś firmy nie bardzo mają chęć na kontakt z tekstami reklamowymi dostarczy dostarczonymi przez PiS przez firmę ani też nie mają chęci na kontakty z handlowcami przynajmniej na pewnym etapie procesu zakupowego my jak to zwykle bywa w tej materii również zostały przeprowadzone dosyć wnikliwe badania autorem tych badań w 2018 roku była firma c, aby obecni Gartner i badań wynika, że jeżeli cały proces zakupowy jest nasze 100% to przez 57% tego czasu potrzebnego na proces zakupowy firmy absolutnie nie życzą sobie w ogóle kontaktu z ze sprzedawcami, którzy mogliby nam coś zaoferować mało tego w tym czasie, kiedy firmy zdecydują się ewentualnie na kontakt z wybranymi firmami wybranymi handlowcami, zdobywając w tym czasie około 70% informacji, które są im potrzebny w procesie zakupowym i to rodzi bardzo poważnych konsekwencji po pierwsze, jeżeli dana firma nie dostarczyła żaden sposób interesujących dla klienta treści przez ten pierwszy okres, kiedy już proces zakupowy de facto trwa a kiedy firma klientka nie ma najmniejszej ochoty na kontakt sprzedawców, jeżeli te treści nie pojawiły to firma w ogóle nie wie, że jest jakiś dostawcą, który może ewentualnie rozwiązać problem w ogóle nie da się uwagę to oznacza ze swojej tak swoich planach dokładnie to intencja, by ta pierwsza konsekwencja druga konsekwencja jest taka znowu, gdy spojrzymy na cały proces zakupowy klient to na 100% to okazuje się, że klient mniej więcej 27% dostępnego czasu, jaki ma poświęca na samodzielne poszukiwanie informacji zwykle w internecie, bo jest najpowszechniejszy sposób zdobywania informacji w mediach społecznościowych dla już natomiast na kontakty ze wszystkimi przedstawicielami handlowymi przeznacza około 17% swojego czasu drastycznie się zmniejszy im grozić nawet niż szukać w internecie zdecydowanie mi teraz proszę sobie wyobrazić, że firma się spotyka przecież nie z 1 potencjalnym dostawcom, ale zwykle z 3 czasami 5 oznacza to, że dla 1 handlowca przypada w najlepszym razie jakieś 5% dostępnego czasu w tym czasie on już nie może przekazać powiedzieć firmie wszystkiego co wie o danym rozwiązaniu tym klient 70% informacji już posiada, więc stosunkowo niewiele można zrobić ani rzadko jeszcze trzeba wyprostować te wszystkie sprawy, o który klient ma niewłaściwe pojęcia błędne tak pojęć także sytuacja jest dosyć dosyć, ale pytanie, skąd ten klient ma to błędne pojęcie rozumie się z tych materiałów, które znalazł w sieci, które rozumiem zamieściła tamta firma nie te materiały w sieci zamieszczono ktokolwiek miał takie życzenie w szczególności może to być konkurencja na konkurencja tak, jeżeli potencjalny klient zetknął się z materiałami konkurencji i rąk i były one rzetelnie przygotowane to sytuacja nie jest bardzo bo, ale również wiadomo w internecie jest cała masa informacji, które są no po prostu nieprawdziwe i na podstawie takich informacji klient również buduje swoją wiedzę co stawia później handlowca lub bardzo trudnej sytuacji no bo nawet wówczas, gdy w najlepszej swojej wierze handlowiec chciałbym powiedzieć klientowi drogi kliencie niestety mylisz się to co mówisz to jest nie zawsze prawda to jest taka sytuacja dosyć komfortowo jeszcze mamy nie lubi słyszeć, że nie ma oczywiście oczywiście jeszcze, jeżeli mamy takie spotkanie z listów PiS to jest pół biedy, ale jeżeli spotykamy się większym gronie prezes wygłasza jakąś opinię handlowiec mocno się, że to jest po prostu wszystko nie tak to trudno się trudno się wówczas w tej sytuacji odnaleźć w ogóle im odpowiedzią na taką sytuację rynkową jest właśnie marketing i czym marketing jest takie mojej definicji jest rzeczywiście połączeniem działań biznesowych procesów biznesowych, które zachodzą po stronie sprzedaży marketingu, ale to połączenie jest ukierunkowany na dostarczanie potencjalnym klientom prawdziwej wartości cennych dla nich informacji, które ewentualnie mogą prowadzić do sprzedaży, o ile klient ma taką potrzebę taka jest moja definicja Choto w ogóle tak naprawdę wraca do góry nogami myślenia o dziale marketingu dziale sprzedaży w tym momencie tak sobie myślę, że najłatwiej byłoby połączyć z działu marketingu działu sprzedaży właściwie to nie byłby udział sprzedaży tylko dział obsługi klienta już wtedy, bo już to wag to już wtedy klient sam podejmuje decyzję o tym czy kupić czy nie ja mogę jedynie dostarczyć jakieś informacje i obsłużyć sam proces sprzedaży wcześniej to wszystko marketing tę informację musi umieścić w sieci musi odnieść do tych umieszczanych przez konkurencję, czyli powinien dbać o ten wizerunek produktu taki marny firma to jest dosyć to jest dosyć złożona złożona sytuacja rzeczywiście to jest ten sposób wdrożenie procesu z marketingu w firmie już później wrócę jeszcze do tych wcześniejszych spraw opiera się takie 4 główne filary pierwszym z nich jest strategia drugim są ludzie w trzecim są procesu czwartym technologia i w sumie, gdy zaczyna się takie wdrożenie w dojrzałej organizacji to pierwsze co trzeba zrobić coś w ogóle zastanowić co chcemy naszym potencjalnym klientom zaproponować dzieci klienci w ogóle się znajdują ci są nasi klienci ci są poszczególne osoby zaangażowane po stronie klientów z w proces sprzedażowy to też jest dosyć istotna zmiana kiedyś sprzed trzeba sprzedać coś do powiedzmy sobie działu IT handlowiec kontaktował się z szefem działu IT to jakaś tam była krótsza dłuższa rozmowa ten proces ile trwał i kończył się sprzedażą albo notabene przy takim kontakcie, gdy po stronie kupującego w proces sprzedaży była zaangażowana tylko 1 osobą to prawdopodobieństwo podjęcia decyzji na tak lub nie jakichkolwiek wynosiło około 80% obecnie proces sprzedażowy zaangażowanych jest prawdopodobnie około 78 osób 2 lata w roku 2016 to było 5 osób średnio, licząc w roku 2018 to było średnio liczą 7 osób teraz mamy rok 2020 no pewnie tych osób znowu jest więcej, a skąd ten przyrost osób zaangażowanych decyzję zakupową wydawać, by się mogło, że właśnie firmy dążą do uproszczenia struktury i do przekazywania odpowiedzialności tak do poszczególnych działów, więc ten proces zakupowy powinien być szybszej bardziej samodzielny w poszczególnych działach to wynika z tego, że rozwiązania, które są dostarczone firmą są zwykle coraz bardziej skomplikowane coraz bardziej złożona również są coraz droższy i nikt nie chce na swoje barki brać jednoosobowo odpowiedzialności za podjęcie jakichś decyzji, która w szczególności drastycznych przypadkach może doprowadzić do załamania się w funkcjonowaniu, lecz musimy to tylko jakieś wyjątkowej branży np. nie wiem IT albo czegoś takiego, bo nie wszystkie produkty są tak zakomunikowane wyrafinowane i drogie ciągle są firmy, które sprzedają innym firmom mnóstwo innych prostych produktów, ale oczywiście są różne sprzedaży te dane, o których mówię są to uśrednione wyniki niestety nie pamiętam dokładnie szczegóły dotyczące tego badania, więc nie powiem, o jaką branży chodzi i nie powiem również, którego roku to było badanie tym niemniej średnią jest kilka osób zaangażowanych w proces i to co chciałem powiedzieć przed kilku osobach w ogóle prawdopodobieństwo, że będzie podjęta jakaś decyzja wynosi około 30% także z tego też wynika to, że procesy zakupowe niekiedy ciągną się bardzo długo mają taki osoby niezaangażowanych mają po prostu kłopot z podjęciem decyzji z drugiej strony to powoduje, że jeżeli chcemy coś sprzedać firmę to nie sprzedajemy tego de facto do firmy tylko do 7 osób, które w tej firmie są i każda z tych osób ma tak naprawdę inne potrzeby dyrektor finansowy chciałby nie wydać za dużo pieniędzy chciałbym, żeby zwrot inwestycji był wystarczająco szybki ciał IT chciałby, żeby wdrożenie było prosto, żeby ludzie nie narzekali, żeby nie trzeba było utrzymywać nowych dodatkowych systemów itd. itd. każdy ma swój interes teraz, gdy chcemy na nowo spojrzeć na proces sprzedaży to musimy po pierwsze, tak jak mówię wiedzieć do kogo sprzedajemy z punktu widzenia takiego rynku tak to będą firmy tego to rodzaju zatrudniające od 500 do 700 osób pracujące mające swoje siedziby na Górnym Śląsku np. tak i w obrębach tych firm wiemy, że będzie proces zaangażowanych w 4 osoby i to będą takie osoby, a te osoby mają takie problemy takie ataki tego rodzaju wyzwaniu powstają wówczas powinien powstać wówczas taki dosyć no niekiedy złożony dokument, który opisuje właśnie te wszystkie osoby, które są zaangażowane w proces zakupowy to się nazywa ładnie po staropolsku Bayer personę tworzy się taki Bajer persony i do tych, by Person skierowane są ewentualne komunikaty nazwijmy to marketingowy, ale to jest jednak branża podstawową barierę personą sekretarka zarządu np. która czasem mniejsza niż Acta w niej zadanie rozeznania rynku i np. przyniesienia 33 konkurencyjnych tak kiedyś to było, ale teraz już jednak nie, a tak, że sprawę w internecie czy to moje są w mediach polityk czy tak normalnie po prostu i sami mówię bardzo często zadajemy sobie pytanie, kto was w ciągu ostatniego roku kupił cokole przez internet wszyscy, a 10 lat temu 10% jest to, że taka, że nad Menem indywidualne zakupy podejmiemy sami decyzję to nie jest tak na halę obchodzić będzie dzwonimy zbiera jakieś oferty osoby same sprawy po rynku troszkę inna tam teraz dynamika sprzedaży tych naprawdę menedżerowie mają na to czas nadzorowi nie bardzo mają wyjście, ponieważ menadżerowie jak wiele innych osób generalnie nie mają czasu, ale potrzebują różnych informacji i tę informację ze względu na to, że chcieliby pozyskać informacje rzetelna szukają ich raczej nie na stronach dostawców rozwiązań tylko raczej w mediach społecznościowych jak wyszedł niedawno taki świeżutki raport liczy to 2020 za styczeń i wg tego raportu Social mediach w Polsce jest w tej chwili obecnych 19 000 000 osób jak tak szybko policzyć to co może być więcej niż ludzi w Polsce środowe co oznacza, że mamy kilka kont w różnych w różnych mediach społecznościowych na wspomnianym przeze mnie linki, które jest uważana za takim medium przeznaczone dla profesjonalistów obecnych jest w tej chwili niecałe 4 000 000 ludzi oznacza to również, że jeżeli firma chciałaby reklamować swoje treści jakiś przy pomocy tego medium to jak zostało sprytnie policzone to wówczas dociera do 12% całej populacji ludzi w Polsce przy założeniu, że mówimy o osobach 18 lat plus, więc generalnie to jest z 1 strony bardzo interesująco medium link, ale również inne media Facebook instagram po prostu różne grupy klientów znajdują się w różnym miejscu i trzeba wiedzieć, gdzie tych klientów znaleźć dziś państwa rozmawiamy o marketingu, o czym miejsca od 2017 roku pojawia się w przestrzeni biznesowej wrócimy do rozmowy zaraz po skrócie informacji Radia TOK FM strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa i moi goście pan Grzegorz Turniak Tworka specjalista z orzecznictwa pracowników i pan Piotr Makowski ekspert marketingu są szanse ringu są szanse ringu, czyli sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych rozmawiam z marketingu i tutaj nawet w przerwie wyrażała swoje takie wątpliwości to na pewno już tak wygląda w firmach, że rząd najpierw szefowie studiują właśnie internet i przyglądają i szukają rozwiązań i się okazało, że nie to jest trochę inny proces rzeczywiście wygląda zwykle wygląda to troszeczkę inaczej oczywiście są takie sytuacje, gdy ktoś filmy dostaje zlecenie znalezienia rozwiązania jakiś tam bolączki gra w filmie występuje i działania marketingowe również pamiętają tego typu sytuacjach, ale bardzo często mamy zdarzenie zupełnie inne przychodzi na rzecz do pracy ma jeszcze kilka minut zrobił sobie kawę siada przed komputerem i pijąc kawę przegląda w internecie to co go interesuje np. jakiś media społecznościowe tam czyta to co jest dla niego istotne ważne albo dotyczy jakiegoś jego problemu albo no po prostu wzbudziło zainteresowanie z nieznanych w tej chwili dla nas dla nas przyczyn całą rzecz polega na tym, żeby ten decydent przeczytał takie informacje, na których nam zależy, żeby do niego trafił i żeby to było możliwe trzeba na nowo przemyśleć sposób funkcjonowania całego marketingu oraz sprzedaż, bo być może wtedy tych informacjach rząd w ogóle wcześniej nie miał potrzeby zakupowe, ale pod wpływem właśnie, jakiego artykułu oraz dla Rosji prawda o raku konferencji z różnych rzeczy albo opisów przypadków jakieś firmie zauważa, że u niego np. jest tak samo i zaczyna się interesować, a może, by umie też to np. zrobić to tak tak to dopiero wtedy zleca ich tak, ale ta decyzja podjęta no decyzja podjęta w tym sensie, że ktoś już wierzy w jakimś problemem się zetknął i stara się znaleźć rozwiązania i wtedy już pewnie w sposób bardziej celowy wyszukuję jakiś informacyjnym oraz od strony firmy, która chce w ten sposób prowadzić swoją działalność właśnie taki sposób marketingowy ważne jest, aby np. w mediach społecznościowych zidentyfikować osoby, o ile w ogóle mają szansę występować prawda jest taka, że ten wielokrotnie przez nas przywołane Linkin jest takim medium, gdzie w zasadzie wszystkie osoby, które prowadzą jakąś działalność biznesową no to one tam są są narzędzia, które pozwalają to zgrabnie sprawdzić i np. ja któregoś razu potrzebował się szybko dowiedzieć ilu jest menadżerów IT oraz dyrektorów IT w firmach powyżej 500 osób w Polsce i skorzystałem z odpowiedniego narzędzia okazało się, że na link i nie takich osób jest ponad 7000 z czego rozmów jest pamięć, więc mogę się troszeczkę byliśmy około 6000 to są osoby, o których trudno powiedzieć czy są aktywne, a nie widać ich aktywność natomiast 1000 osób to są osoby aktywne w tym środowisku są szanse ligowym co oznacza, że co najmniej dla ich kują treści, a zapewne również komentują i zamieszczają swoje treść i teraz my przy pomocy odpowiednich narzędzi możemy zbudować swoją grupę kontaktów w takim medium społecznościowym, gdy publikuje jakieś treści to te treści pojawiają się tych osób i jeżeli mamy dobrze zdefiniowane to osoby wiemy co jest dla nich istotne to mamy dużą szansę podawania właśnie takich treści, które wzbudzą zainteresowanie i najpierw przez jakiś czas, gdy jest tego typu rozwiązanie zaczynamy wprowadzać w organizacji najpierw przez jakiś czas zbudowanie takiej pozycji eksperta dla osób, które są zaangażowane w ogóle tego typu działalność bo gdy ktoś nagle zaczyna publikować jakieś treści nawet ciekawe to nie od razu traktujemy jako osobę godną zaufania każdy może coś przypadkiem ciekawego publikować natomiast myślę, że ciężko jest w przypadku co ciekawego publika na Księżycu wylądować trwa też przez bardzo źle post i w ten sposób w ten sposób dostarczyć interesującą treść natomiast, jeżeli to się pod po powtarza cyklicznie nie za często również nie być Pamelę to zaczynamy budować wizerunek takiej osoby, która jest ekspertem dla tych naszych domniemanych klientów i później możemy w treściach tych interesujących przemycić informację taką oto, że nasza firma przygotuje głębi norm, który będzie dotyczył jakiegoś tam zagadnienia co jakiś czas przesyłam kolejną informację rabina odbędzie się w terminie takim to taki no i ja już tutaj wchodzę, bo właśnie to nie jest tak, że my już wiemy, że tak to działa na link kinie i my wiemy, że najpierw są ciekawe w Polsce, a potem właśnie zaczyna się spłata zaczyna się to wciskanie przechodzimy do tego samego tak jak kiedyś chodzili od drzwi do drzwi komin w Ożarowie tak teraz na link nie mamy takich sprzedawców, którzy też nam wciskają, iż to nie jest także wtedy wywalamy takich znajomych spokojnie też tak jak np. bardzo prosty w 2006 roku, kiedy wprowadza swoją firmę na rynek obsunięć w ciągu miesiąca 1,51000 ludzi z tego potrafiące ludzi na spotkanie przyszło na spotkanie 140 osób i po 2 miesiącach 23 klientów kupiło temu tak modelek oraz telefon i Czech tam wysłał maila dzisiaj, kiedy publikuję fani treści pisze formacji będzie seminarium to musi wykonać kilka tysięcy telefonów zapisy 40 000 ludzi obejrzało te moje posty 200 osób zapisało 60 uczestniczyło 7 kupiło zamiast być tym, który dodzwoni dziwnym momencie zwolnienie teraz nic zwał się tylko włącznie to osoby w tym momencie dla potrzeb jest ważna tylko żony zobaczył urzędu ekspertem widzą, że na tym znam widzę, że w ten sposób to, że dzisiejsze dzieci przyniosło to takie strefy relacji bezpośrednich w świecie fizycznym do świata czy też cyfrowego, ale naprawdę nie mamy wtedy poczucie już widzimy że, że do jesteśmy atakowani w pewnym momencie, bo w pewnym momencie ten etap budowania wizerunku doradcy czytam eksperta się kończy zaczyna się po prostu ordynarna sprzętowego realnej lekcja nie mówiąc ważne uzupełnienie proszę zwrócić uwagę, jeżeli pani redaktor wybierała się gdzieś na artyzm tak czyta pani informacje na temat tego, że ktoś publikuje informacje na temat tajnych ośrodków gdziekolwiek tam w lokalach narodowców na lodowcu gdziekolwiek tak i w którymś tam momencie znajduje pani również taki post o tym, że ten ktoś będzie miał audycje na żywo w radiu oczywiście najlepszy w radiu TOK FM i opowie o najlepszych ośrodkach, które tam będą, na który gdzieś tam są ale, żeby tam sobie tę audycję odsłuchać to trzeba się zapisać to nie zapisała się pani przecież to dla pani ciekawy po to, ważni byli pani nie chce to oczywiście się pani zapisy właśnie mórz nie ma żadnego przymusu tak to prawda jest dla mnie ciekawe, ale jeżeli bym dostawała taką informację co tydzień to taką osobę wzywali, aby znają, toteż ja też ja też kiedyś musi przejść po prostu odpowiednim momencie lotu, ale no to jak sprawdzić, w którym momencie odpowiedni do tego oczywiście nie wiemy, ale też, jeżeli tych naszych treści nie podajemy za często, jeżeli to są generalnie 2 posty tygodniowy to odbiorcy naszych treści nie mają wrażenia, że są zasypywani informacji też nie chodzą codziennie dzień wiązał się w niej, że wyskakuję lodówki w związku z tym to nie jest takie proste pamiętajmy że, że znowu każdy z nas wokół każdy z nas oznaką bardzo Polbank informacyjne czy taki ekosystem swój powiat się, że was interesują algorytmu zaraz pracują otrzymają tych ludzi to nie interesuje po jakimś czasie funkcjonuje to te osoby rzadko widzących to rzeczywiście jest ważne w aktach ekonomii to się tak trzeba też zrozumieć logikę systemów algorytmów Okaj ja tutaj znowu mam wątpliwości, bo są rzeczy, które kupujemy sporadycznie albo żadna lista rozumiem jesteśmy odcięci na bok nie szukamy np. cały czas informacji, ale ja bym wróciła do tego co pan powiedział, że są potrzebne 4 kroki strategia ludzie procedury technologia z tą Legią mamy to jest diagnoza do jakich firm do jakich ludzi w tych firmach faktem powinniśmy komunikować, ale teraz zacznę się ludzie no właśnie, kto powinien te treści zamieszczać, które są wiarygodne treści, a które mniej, bo rozumiem, że zamieszcza to po prostu dział marketingu słabo coś co też stworzono właśnie cóż znowu jak popatrzy na te różne modele wdrażania zmian tych innowatorów wczesnej późnej tak dalej to jest także do tego medium, jakie obserwuje przez 2 lata 7 zajmuje mniej więcej 10% osób firmach jest gotowa, żeby z tego lekcję na nowego używać, żeby tę swoją reputację eksperta na tym, by na tym, że w tym serwisie prezentować się, że mamy w filmie 1500 osób to prawdopodobnie około 150 osób już dziś jest gotowa na to, żeby albo coś polecać albo też komentować, a 1% oko tych na 15 osób jest cokolwiek napisać oczywiście można podać, że dział marketingu przygotuje treści to osoby będą to wreszcie lekarz modyfikował dostosował do siebie dochodziły, niemniej jednak no szczególnie, który ma taką właściwe, że pracowników nie może zmusić swój profil prywatną używa dla lat ta w takich akcjach promocyjnych pokazujących, jakie pani filmie i co ciekawego firma robi z gościem na początek przez dłuższy czas pracujemy z tymi 10 prezentami czy wyławiamy te 10% osób się ten nie podoba nie ma żadnych mentalnych oporów nie ma problemu, żeby komentować pisać i z nimi trzeba te pół roku rok popracować, żeby oni rzeczywiście się na czyny widzieć rzeczywistość, że w swoim interesie, budując swoją maskę eksperta jestem wspiera markę firmy na różne za kampanię właśnie marketingowo sprzedażowy plus zbierać informacje od klientów to się głównie dział sprzedaży, czego rzeczywiście klienci potrzebują, jakimi programy się spotykają się dział marketingu mógł to fajnie ograłem dział marketingu przez ciekawe treści nie tak w końcu wyobrażają sobie jakiś kokosów to właśnie, słuchając co tam ciekawego klient mówi, jakie ciekawe przypadki zdarzyły, żeby to też fajnie opisać ułatwić taki operatorskich przyczyn treści zamieszczane w mediach społecznościowych mogą zamieszczać nie tylko pracownicy działu marketingu sprzedaży, czyli marketing jest w stanie zaangażować również ludzi z całej firmy to nie com, kto to co powiedział Grzegorz jest oczywiście bardzo ważna natomiast z punktu widzenia organizacji, zwłaszcza do dużych organizacjach grzecznie polega-li tylko na tym, żeby zaangażować pracowników to, żeby publikowali jakieś treści przygotowane przez nas treści na portalach społecznościowych to co jest również bardzo ważny to jednak taka poprawa organizacyjna tego procesu Otóż zakłada się, że w takiej dojrzałej organizacji marketingowej np. jest 1 szef dla udziałów i nie jest to były dyrektor działu sprzedaży tylko bardzo częstą na takie miejsce wybierana jest osoba z zewnątrz, która nie jest obciążona uwikłana wylała na pewne historyczne zaszłości dokładnie dokładnie cięcia między tymi uchwała działa z drugiej strony Grzegorz słusznie zauważył to treści, które są publikowane przez pracowników i ktoś jednak musi przygotowywać do treści muszą się ukazywać z punktu widzenia pojedynczych osób w sposób dosyć regularny to oznacza, że dział marketingu rzeczywiście musi być zaangażowany w przygotowanie tych treść teraz, o czym należałoby pisać najlepiej pisać o tym co interesuje klientów a kto wie co interesuje klientów to wiedzą oczywiście handlowcy, ponieważ z tymi klientami mogą na co dzień rozmawiać taka jest prostą prosta prosta metoda pozyskiwania ciekawych tematów Otóż, gdy handlowca po jakimś czasie zapytać o to, jakie pytania zadawał klient no to on niestety pamięta pytania, które były dla niego trudne pytania trudne to są takie, które pojawiają się dosyć dziadku natomiast dla ogółu klientów oczywiście ważne są te sprawy, które dotyczą ogółu klientów, czyli ważne są to pytanie, który zapadł po podawane są z pojawiały się dosyć często, więc warto warto było, żeby marketing często prowadził taki dialog, choć ustawicznie wręcz wprowadził taki dialog ze sprzedawcami i dowiadywał się po prostu co klienci pytali z drugiej strony, jeżeli firmie jest jakaś infolinia to tutaj infolinii te są kierowane różne pytania zgłoszone są różne problemy i to jest fantastyczne źródło informacji na temat tego, o czym należałoby pisać, jakie powinny być te treści, aby one były interesujące dla potencjalnych klientów stanowią to w ogóle nie doprowadzi do tego, że powstanie 1 zawód to będzie sprzedawcą marketerów albo markę smarkacz TR, bo tak jak teraz mamy nie wiem nasz nasz dziennikarz sowy musi sam sobie znaleźć informacje sami opracować przeczytać kiedyś robiły to 3 różne osoby w radiu to być może właśnie dojdzie do takiego połączenia pewnie wykluczone to nie jest zależy to jak sądzę od skali działania danego przedsiębiorstwa tego np. jak ma szerokie portfolio oferowanych rozwiązań trudno się znaczną na wszystkim po prostu tak pan miał się sobie, że jeszcze rzeczywiście w mieście siłą rozpędu te działy sprzedaży ta tematyka pracują to jest także trzeba rzeczywiście zadbać o to, żeby oni ten proces sprzedaży potrafili z tych osiągnięć korzystać bardzo dziękuję za udział w audycji już wiemy co to jest marketing przypomnę to 2017 się pojawiło w mniej więcej pierwsze publikacje książkowe na ten temat z 20172018 rok pierwsze takie prace badawcze najwcześniejsza chyba roku 2000 później 201314 stosunkowo młody temat dla firm w Polsce już stosuje filozofii marketingu odpowiem w ten sposób z mojej perspektywy widać, że wiele firm stara się wdrożyć tego typu rozwiązania natomiast żadnych obejść jest nie wdrożyło tego idei w całości być może po tej audycji ktoś jednak 2 bardzo dziękuję za udział w audycji państwa moimi gośćmi byli pan Piotr Makowski ekspert marketingu są szanse linku dziękuję bardzo, bardzo pan Grzegorz Turniak Network specjalista z orzecznictwa pracowników dziękuję dziękuję dzisiejszą audycję wydawał Paweł Ziętara realizował Maciej Kulczyński bardzo dziękuję za wspólnie spędzony czas, a ja nazywam się Marzena Mazur zaprasza na kolejną audycję strefa szefa już za tydzień do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA