REKLAMA

Janek Komasa: "Chcę robić filmy na które sam bym poszedł do kina"

Kultura Osobista
Data emisji:
2020-03-09 19:00
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
26:45 min.
Udostępnij:

Gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej jest Janek Komasa- reżyser filmowy. Rozwiń »

Janek Komasa: "Życie się wywróciło po nominacji oskarowej, nagle zawodowo telefony się rozdzwoniły, nagle odezwali się producenci, świat przyspieszył. Zawsze już będę miał stempel nominacji, ale teraz najważniejsze, żeby wybrać odpowiednie projekty. Hollywood to rozrywka, która nie udaje niczego więcej. Chcę robić filmy na które sam chcę chodzić do kina. Filmowi oddaje się dwa lata życia, więc lepiej, żeby materiał z którym wchodzimy na plan był dobry"

Janek Komasa: W "Sali samobójców. Hejterze" zależało mi, żeby powiedzieć o nas samych dzisiaj w kolorowy sposób. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska od zeszłego piątku w kinach sala samobójców Haider najnowszy film w reżyserii Jana Komasy Jan Komasa dzisiaj gościem kultury osobistej witam serdecznie, czyli dzień dobry na początek oczywiście wielkie gratulacje za te wszystkie dokonania ostatniego czasu za 11 arów, czyli nagród polskiej Akademii filmowej dla Bożego ciała w tym za najlepsze firmy i za najlepszą reżyserię także przy mnie przyjmie te Rozwiń » gratulacje, jako że nie mieliśmy okazję porozmawiać w tamtym gorącym czasie oczywiście gratulacje również za nominację do Oscara dla Bożego ciała emocje opadły myślę, że no jestem szczerze po premierze hektara, więc w emocje będą opadać jeszcze długi czas i ja kozie 6 miesięcy spędził nad promocją Bożego ciała, aby pokazywaliśmy ten film zostanie po 10 festiwalach i kampania oscarowa od rana do wieczora w zasadzie spotkania pokaz wychodzenie przed tłum stres i powrót tak i tak każdego dnia przez 3 miesiące miło, bo miło, ale nie reżyserowałem system czasu po prostu i to jest coś co co coś co robiłem było bardzo związany z jakąś rodzaj promocji reprezentacji ani z reżyserią brakowało reżyserowi bardzo to jest taka pojawi jestem reżyserem Dyzmą moja mój mąż tak mimo szałas, w którym się dobrze czuje nie mogą tego robić, a z drugiej są nie mógł narzekać dlatego nie robi, bo wyszło, że jest niewdzięczne i Zrzeszenie cieszy tym co mam taka trochę schizofrenię po oscarowej gali powiedział, że to koniec niezwykłej przygody, a przypadkiem nie początek początek oczywiście no bo także czy życie się wywróciło po po o 6 nominacji do Oscara nagle zawodowo telefony, które nigdy mnie jak nie odbierały nagle same się rozdzwoniły i a są co słychać one może ich projekty tych dając się pozwali producenci i fajnie tak działa biznes, bo wszędzie ma teraz czas, że świat przyspieszył, więc tak naprawdę nie ma czy takie, że do następnych Oscarów tylko to w zasadzie trwa do nagrody w Cannes do nagród w Cannes do Cannes teraz się otworzyła okienko, w którym przez te parę miesięcy mogę coś porozmawiać z ludźmi, którzy wcześniej z bardzo nie rwali się rozmowy ze mną może popchnąć jakiś projekt do przodu i coś zrobić, a potem będzie będzie to samo co zawsze, aczkolwiek oczywiście zawsze będę miał on wstępnie, że nominowany że, że Orły bardzo miło teraz najważniejsze, że dobrze wybrać następne projekty Hollywood od siebie upomina, choć się wszystkich upomina, który tylko z dostają właśnie nominację czy ten natychmiast jest automat też dostęp parę propozycji musimy sobie uświadomić holu jest czek trochę przy pomni przyjęła przyrównał do robienia seriali u nas, że seriale to jest rozrywka, która nie udaje, że jest czymś więcej czasem udaje czasem chodzi tu świetnie, ale rzadko chodził jest dokładnie takie on, choć nigdy nie udawał, że czymś więcej niż po prostu biznesem nie oni po prostu potrzebują reżysera nam się na maj czerwiec, bo mają wolne okienko wiadomo, że tylko wtedy kręci halowej np. by tak dokładnie dokładnie to jest przykład pojawił się pomysł, żebym to ja zrobił film z tą oscarową aktorką i na oczywiście przeczytałem scenariusz podszedł do tego tak jakbym poszedł do polskiego filmu, czyli rygle cokolwiek scenariusza 7 swoje uwagi takie było przy Bożym ciele, a po drugiej stronie właśnie w biznesie w Sandrze oraz w takie bardzo ciekawe uwagi fajnie, ale ma czas na wprowadzenie siedzibę ma czas tylko w maju czerwcu wchodzić albo chodziliśmy krótka piłka jak coś, czego więcej chcą robić filmy, które sam bym poszedł do kina, jakby mógłbym oczywiście robić 1 za drugim propozycję cała masa a, ale nigdy nie interesowało mam jak i w głowie historii historii do powiedzenia mu teczki agresję sentymenty tęsknoty, więc to są rzeczy których, który chciałbym poruszać im się robi przez rok 2 lata 3 lata i przez to, że to trwa tyle czasu w obrębie życia reżysera można zrobić ile filmów Niewiem 1015 niektórzy szczęśliwcy kiedyś robiliśmy co roku tak jak Ingmar Bergman albo albo jeszcze do niedawna audi Allen, a więc zrobić film po parędziesiąt jest to niemożliwe moich warunkach mam rodzinę chce też się zająć nie jestem w stanie dzisiaj też tak nie do tej pory wciągane kiedyś szybkość dostawał pieniądze na film się też długi proces sam proces przyznawania pieniędzy przez PiS może zająć po ponad pół roku więc, a jak się w końcu dostanie pieniądze wtedy się powinno zacząć przed produkcję przed dobro przed produkcją uważam, że powinno trwać co najmniej 4 miesiące, więc już mówimy o roku do przygotowania samego filmu nakręcenie filmu i potem zrobienie po potem go z zlecenie całość i potem promowanie festiwalowe jest w sumie 2 lata co najmniej, tak więc to pod te 2 lata, jeżeli chodzi o taki okres to lepiej, żeby materiał, z którym wchodzimy był dobry, jeżeli się temu oddaje 2 lata powiedział że, że chce robić takie filmy, na które sam chciałbyś chodzić do kina rozumiem, że sala samobójców KIR to właśnie taki film tak zawsze marzyłem o filmie, który w ogóle lub taka formuła kina, która może mówi o niepokojących rzeczach oryginalny jakiś taki sposób inaczej przewrotnie, która gra widzę igra z widzem, a jednocześnie jest opakowana w dosyć atrakcyjną formę to gdzieś tam formułach, które się bardzo odnajduję lubię jak jest jak jest jak są elementy, które są sprzeczne ze sobą, czyli zwyczajnie, jakby jak mówimy o poważnych sprawach odpowiedź mówi się na poważny a gdy mówi o poważnych sprawach lekko to uważam, że tam 60 odnajduje najlepiej lekko lub za pomocą różnych dziwnych form typu nie wiem o mieście 44 możemy powiedzieć, że to był powstanie warszawskie widziane przez teledyski i grę komputerową i tak zawsze chciałem zrobić mógłbym to zrobić wers w styczniu to byłby wstrząsający film bardzo realistyczne itd. są takie firmy się Wojtek Smarzowski tak chciał zrobić Wołyń, ale to nie jest, bo mój typ kina lubię czasem zejść z tych cech tych przeszkadza jej ozdobników tak dalej zrobić np. bardzo tak inaczej Boże ciało, ale wciąż Boże ciało jest nie jest też takie Super turystyczne jest ma wyrazistą formę statyczną kamerę i jakoś jest realizm oczywiście w dużym stopniu wręcz behawioryzm wielu wielu miejscach po prostu, ale jesteś prowokacyjny, a chyba, że głównie zależą na tym, żeby powiedzieć ona sama dzisiaj w kolorowy sposób to jest film, który powstał ze strachu zdecydowanie tak musi być jakiś kompas jako reżyser i kompas, którym nie wiedzie przez manowce różnej i natłoku tych spraw, które jako reżyserze muszę się po prostu przez nią przejść, by zrobić film musimy mieć jakiś 1 z 1 stałą i zastała mnie polega na przykre też polegała na tym, że dziś i tam gdzie, gdzie jest toczyły się boisz się lub uczyły się wstydzić też, więc przyszedłem to, jeżeli czułem że, że to jest, gdy byliśmy, gdy ich życiu się boję wypadków lub określić na ekranie głównego bohatera to czułem, że to jest dobry moment włączenia kamery, czyli boisz się hitu naszego poprzedniego, bo jest ja sam się jakoś nie może morze może nigdy mnie jeszcze nie spotkał, więc Niemcy to znaczy nie chciał tego przeżyć co niektórzy jej z kredytowaniem przeżywają bardzo się moją rodzinę, bo to z czemu oni są winni, a rodzina zawsze dostaje dzisiaj już się nie wchodzi nic samemu tylko się tylko się dzisiaj jest także, jeżeli ktoś ma koronę wirusa to przestaje mówić dzień dobry rodzinie również tak słyszałem, więc jesteś tym, że jakby, jakby jest odpowiedzialny zbiorowa ludzie się rządzą absolutną emocją osądzają, wskazując palcami bardziej trochę jak Bożym ciele, ale chyba, że jest ten mechanizm na skalę, że tak pod społecznym pokazane Jan Komasa dzisiaj gościem kultury osobistej za chwilę wracamy do naszej rozmowy rozmawiamy o sali samobójców i też najnowszym filmie Jana Komasy teraz czas na informacje w radiu TOK FM dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska Jan Komasa jest dzisiaj gościem kultury osobistej witam serdecznie raz jeszcze spotkamy się z okazji premiery swojego najnowszego filmu, czyli sala samobójców Hitler tak się zastanawiam, kiedy nosiłem się w sobie pomysł, żeby nakręcić kontynuację sali samobójców, chociaż ja nie wiem do końca czy kontynuacja to jest dobre słowo to jest ciekawe słowo, bo w obu w jakim sensie rzeczywiście się kontynuuje od tamtego czasu my łapiemy staram się złapać tę rzeczywistość np. które się pojawił słowo hejt nie było jak kręciliśmy salę samobójców 1 tak samo jak nie było tak silnej polaryzacji społecznej w tamtych czasach sali samobójców 1 może mogę powiedzieć żyliśmy w okresie niewinności i nudy końca historii rodziny, która ma wszystko mimo to cierpi ciemniej tym nie zajmowało gdzieś tam teraz już są powody do cierpienia dla wszystkich ludzi jest mocno spolaryzowanym między sobą u nas w naszym filmie liter samobójców hetero pokazujemy różne warstwy społeczne, które na co na ryby w gniot zmniejszy lub większym strachem przed apokalipsą itd. np. jest taka rodzina Krasucki nową, jakby wielkomiejska rodzina, do której aspiruje główny bohater i ta rodzina jest dla mnie symbolem czysto mojego środowiska, które mnie zrodziło środowiska Mateusza Pacewicza, który jest autorem scenariusza zarówno do Bożego ciała, jaki do bohatera musimy zrobić film o sobie, a to ma kim jest to mała jest czy to Giemza główny bohater Hitlera grany przez Maćka Musiałowski jest to człowiek PS z właściwości trochę to jest człowiek, który się na jego życiu, kiedy jest sobą najlepiej czuję, udając kogoś innego i tym się głównie zajmuję przez cały film, kopiując innych jest enigmą jest tajemnicą jest go jest wielu, ale jesteś ofiarą jesteś ofiarą oczywiście, ale z drugiej strony jest wiele ofiar każdy każdy jest ofiarą czegoś, dlaczego akurat ten człowiek robi rzeczy, które robi też staram się bronić go do odpowiedniego momentu, ale potem rośnie też uważać na to, żeby bronić każdego z każdą cenę, jaką zauważam jako, żebyśmy nie bawić adwokatów po prostu być reżyserem pokazuje różne oblicza zła hitem, że ich, że również jeśli chodzi o zło to nic tak naprawdę miał takie wnioski po uposażenie tak naprawdę nie musi być takie, jakie mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka no tak myślę, że ludzie mają różne polityki względem siebie jak się spotykamy otworzą twarz mówimy sobie pewne rzeczy, ale wychodzimy z imprezy po pierwsze to 2, więc my zostaniemy obradami co się dzieje przy takiej sytuacji pokazujemy na samym początku filmu, kiedy scena kolacji u państwa Krasucki, do których bardzo chce dobić nasz główny bohater chce z nimi być chcę być świecie, więc Tomek siedzi na tej kolacji jest miły mówi kłamię pewne, że trzeba już wiemy, że to są kłamstwa niektóre z nich i zostawia telefon nagrywała ich tylko po to, żeby się dowiedzieć co będą oni mówić po po tym, jak on wyjdzie dziś dzieje dzisiaj dzieje i od tego się zaczyna takie pęknięcie w nim rząd wie zna, ale szybko uczy interes trochę niebezpieczne wie już następnym razem jak jak wykorzystać jak być bardziej ironicznym sarkastyczny, żeby zyskać uznanie w oczach Krasucki tego świata banki te banki tak nazwany miejskiej i też wydają się uczy się szybko ich kodów, bo oto chodzi o pierwsze słowo, jakimi przyszło do głowy po poseł się tak rozmawialiśmy ze znajomymi każdy rzucał hasła, o czym jest ten film dosyć prosta, ale lekki pierwsze skojarzenia no i pierwsze słowo, którego ja użyłem to był jednak wykluczenie ten brak akceptacji, z którym się boryka główny bohater również i to też napędza ni dziwi mnie zbytnio dużo takich głosów się pojawiło że, że litera wiele osób stawia, jakby w 1 w 1 grupie teraz hitem dżokerem tak są to filmy, które wydają się wyrosły z podobnego strachu i podobnej myślę, że bardziej nawet emocjonalne intuicyjne diagnozy jakiś taki społecznej żyjemy w czasach głębokiej polaryzacji, gdzie ludzi sfrustrowanych ludzi wyrzuconych za burtę bardzo dużo ci ludzie nie mieli nigdy głosu teraz wydaje się, że internet dał ten głos wielu grupą skanalizować frustrację agresję do granic niemożliwości znacznie się nad tym zapanować powstały fora, na których ludzie się wymieniają sposobami na mordowanie innych tak dalej mówimy o ludziach, którzy nie tylko nie wiem są uzależnionymi od internetu kijkami, którzy siedzą jakieś piwnicach czy mówimy no bo jak ujawniła np. awaria Facebooka PULL UP ujawnia różnych prawdziwe nazwiska hejterów w sieci tam, bo to było 2 miesiące temu mówimy to od radnych z pewnych partii politycznych mówimy tu publicznych osoba, która również tym zajmowały na co dzień 3 to było tak, ale tak jak dziś jakaś ich gimnastyka trening im coś zrobić po godzinach właśnie Polska roku 2019 tak naprawdę mogłaby się w swoim filmie przejrzeć trochę tak, bo ten boi są to film o współczesności obydwa Boże ciało hektar hektar bardziej o tym co ty jak znamy, bo jesteśmy blisko mediów jesteśmy patrzymy obserwatorami tego co się dzieje w kulturze i uczestniczymy w tym więc, jakby też nas dotyka bezpośrednio bardziej, bo jest o naszym środowisku również państwa Krasucki myśl znamy wszyscy my, który to jest przychodzimy na premiery czytamy Olgę Tokarczuk i chodzimy do podobnych knajp w Warszawie czy w Krakowie czy jeździmy podobne miejsca na na świecie natomiast to, czego się najbardziej boję, a jednocześnie jest to mój wyrzut sumienia są pąki tego świata Tomkiem które, które wrzucamy zabór tej mówimy im stary pracowaliśmy wiele lat to co mamy to jest nasz kapitał społeczny na koniec kolejki zaproszony tam sobie rób to co robiliśmy nie wpuścimy się tak szybko na jak trafi na kogoś, kto z kim to wywoła frustrację może dojść do tragedii tak ale kto jest temu wszystkiemu winne, bo w tej tezie takim się wydaje to wina nie jest jasno jednoznacznie określone przypisane do kogoś do jakiej strony obfity tak naprawdę nie stawiać diagnozy i nie jest także kogoś wytyka palcem tak samo jak nikomu konkretnie nie przepisuje racji no tak, dlatego że film też uważam nie powinien się zajmować odpowiedział na to pytanie za widza raczej zależy na tym, żeby sprowokować widza do sprowokować nawet mocniej niż niż to by było w rzeczywistości sprowokować widza jaskrawy jej do tego, żeby sobie za to jakieś pytania, żeby zaczął rozmawiać o sobie wysokie powiedział sam odpowiedział na pytanie ile ma w sobie Tomka ile ma w sobie Krasucki, gdzie działa się znajduje dziewic znajduje w tym wszystkim całej rozmowie, a nie przyznawanie racji to też jest to nie jest symetryzm to też nie jest bycie neutralnym to jest po prostu rozłożenie pokazanie wyraziście dlaczego, żeby inaczej uważam że, aby pies jest zainspirowany słowami Asghara Farhadiego irańskiego reżysera filmu np. rozstanie wspaniałego, który powiedział na 1 ze swoją warsztatu, że współczesna tragedia to jest nie jest to nie jest walka dobra ze złem tylko dobro dobrem i trochę taka konstatacja zarówno Bożym ciele egipskiej też, że każdy z tych bohaterów trochę, jakby trochę na każdy z bohaterów chce dobrze pytanie 3 jak się zacznie mordować zabijać w imię tego, że każdy chce dobrze co to oznacza dla mnie to też jest film o miłości to były takie drugie skojarzenie, które przyszło do głowy o sile niespełnionej miłości tak naprawdę o tym jak zabójcza może być miłość i że w imię miłości jesteśmy w stanie też robić potworne rzeczy no nie zostawia nam dużo nadziei po literze jednak jest takie uczucie, że świat zmierza w kierunku katastrofy, ale pamiętam, że kilka tygodni temu po gali oscarowej mówiła że, że masz nadzieję, że Hitler w prowokacyjny sposób przyczyni się do tego, żeby Polacy porozmawiać naprawdę i uczciwie o tym, jakim jesteśmy społeczeństwem widzieć nadal możliwość takiej rozmowy Polaków z Polakami no i minister w kinach, więc nie rozmawiajcie rozmawiajcie z jak będą to bacznie obserwował co się będzie działać jeśli nie przeszkodzą temu wypadki jakiś natury medycznej powiedział wirusowej, ale i, jakby na moim zadaniem jest rozkręcanie debaty czuje się trochę taktyki nie tyle moderator nie zamierzam, ale ale, ale prowokator bardziej, żeby sprowokować rozmowę chciałbym usłyszeć, jakie słowa padną, jakie jak ludzie zaczną na to reagować, by zobaczyć jak czy Hyper marzy o tym, żeby się też coś zmienił ale, żeby zobaczyć jak zmienia dziś tam sobie zaprojektowałem w głowie zmianę zobaczymy czy to się czy to się potwierdzi mam nowe projekty, które również gdzieś tam wyrastają z tego niepokoju, który był Bożym ciele hektarze w moich poprzednich filmach to jest to są rzeczy które, z którymi się kładę spać, w którym się budzę, jakby moje niepokoje będą oni robił filmy, bo czuję, że tak to się sprawdziło przy poprzednich filmach czy ludzie chcieli o tym, rozmawiać te firmy komunikowały ich strachami z ich z ich z ich porozmawiajmy jeszcze przez chwilę, bo ciasno zgodnie świetnej obsadzie, bo znowu odkrywać leki na młodych zdolnych tak jak było w przypadku Jakuba Gierszała, bo od sali samobójców zaczęła się jego kariera odkryłeś dla kina Zofię Wichłacz odkrywać na światowego kina Bartosz bielenia teraz fantastyczne Maciej Musiałowski to jest intuicja obserwacja z czego wynikają te celne trafienia uczyli po pierwsze, wydaje się, że z tego, że mam głównie w jak mam głównie filmy, które są o młodych ludziach, bo to też nie jest takie oczywiste, więc jak ma zrobić film z młodym aktorem aktorką w roli głównej to się no naturalnie szuka wśród ludzi, którzy bracie nie mieli jeszcze debiutu no bo ciężko, by trafić Super aktora Super aktorkę, którzy są Super doświadczenie mają 20 lat to jest niemożliwe więc, jakby wiemy, że wygląda casting w takim przypadku mamy w tym doświadczenie wiem, że czas zacząć bardzo wcześnie zacząć przez różne etapy castingu przyglądać się aktorowi aktorce i jak się zmieniają, bo oni są w tym okresie formaty, więc nawet 8 miesięcy przed przygotowania potrafią bardzo być inni pod koniec okresu przygotowania do niej np. Agata Kulesza czy czy czy Janusz Gajos czy Marcin Dorociński świetnie wspaniali aktorzy to, którzy są już gdzieś tam ułożeni ustawieni są w nich zmiany jako ludziach są absolutnie tylko te zmiany są rozpisane wtedy na dekady ani na miesiące, więc jak się wchodzi film z młodą osobą wtedy bardzo możliwe, że nam pod koniec zdjęć też będzie, kto inny i im moc często osoba tym to ryzyko zwiększa, więc z tego co to się bierze, że miałem szczęście po prostu zazwyczaj, ale też też bardzo słucham tego co ludzie mówią, a ludzie zawsze mówi i zakulisowo dużo i chętnie jak przewijało się jakieś nazwisko częściej niż inne to nadstawiają uszu tak było w przypadku Bartka jeleni, gdzie wszyscy oni mówi zakulisowo, jaki to taki silny niesamowite dalej tak samo było w przypadku Maćka Musiałowski gorzej irytując denerwujące, ale jednak wszyscy oni gadają największych bardzo to było w przypadku Zosi Wichłacz, która po prostu nie było jeszcze w środowisku filmowym tak mocno, chociaż rodzice są absolutnie z tym związani natomiast coś miała 17 lat, więc nie byłaś w stanie jeszcze być w szkole nawet, więc tam mogę powiedzieć, że ta to było to była możemy coś powiedział intuicji może taki wspólny nas wszystkich Michała Kwiecińskiego też producenta ale, ale jeśli chodzi o o Kubę Gierszała również Kubie mówił za kulisy, więc to są takie po prostu reżyseria szóstka młodych to nastawia uszu najwyższe okazy i tak już wśród młodych są już wystaw znaczony gwiazd już są już są ci, którzy potem będą prawdopodobnie w kinie czy nas każdy reżyser marzy o takich sektorach jak mówił właśnie Maciej Musiałowski Piotrowi Rutkowskiemu Gazecie wyborczej każdy aktor czekana takiego reżysera jak Jan Komasa zaczynacie z Interem podróż po międzynarodowych festiwalach na początek Trybek film Festival, czyli impreza organizowana przez Roberta DeNiro, który był inspiracją w pewnym sensie też zadaną rock Robert DeNiro stworzył dżokera wszech czasów, czyli 1 z paru, ale jego taksówkarz urobek u Roberta DeNiro u Martina Scorsese filmie taksówkarz jest symbolem tej nowoczesności, która jednych ludzi wzięła i ich zmiksował za pomocą np. wojny w Wietnamie tak po bo bohater taksówkarza jest zaraz po wojnie jest jest nie może dojść do siebie trochę, ale teraz ma zwykłą pracę po prostu taksówkarza na Manhattanie i nagle w tym społeczeństwie w współczesnym jeździ nocami i widzi, jaką mówi ten ten bałagan ten brud na ulicach, których chciałby oczyścić widzi te prostytutki to wszystko to mieć ten taki jak on to nazwa ściek i postanawia oczyścić świat z tego czy jak czuje, że jest jeszcze odrzuconym przez lepszą bańkę to w nim narasta taka chęć rewanżu i i myśl taksówkarz dlatego był jakimś takim silnym firmy wtedy i działa do dzisiaj, ponieważ trafia dokładnie to co czuje wielu nie tylko facetów, bo to jest bardzo męska bym powiedział męska emocja, która jest firmy to jest jakby chęć bycia sprawczym niemożność ekspresji i u nas to co nas bardzo potrafi frustrować nas mężczyzn i ich dlatego śledzę tego typu zachowania rezonuje z nimi też mam potrzebę sprawczości dlatego zostałem reżyserem jestem w stanie zrozumieć niektóre motywy kierujące się za kierujące za kierujące na szczyt jakieś takie postaci typu pustych działek z marca krew Cerber ludzi James Cameron ludzi, którzy chcą coś więcej co zmienić, ale też, by nie wiem też inni reżyserzy bardziej z naszego podwórka ci, którzy imponują i najbardziej w tym momencie dżoker przychodzi po po latach od od taksówkarza wychodzi właśnie Polsat, a my byliśmy zainspirowani taksówkarzem i lądujemy na tryby film Festival, który w centrum Manhattanu stworzony przez Roberta DeNiro 2002 roku zaraz po atakach na Olczy centrum, czyli czekamy w takim razie na wieści z nowego Jorku między piętnastym 26kwietnia trwa film Festival tam będziecie Hitler tak jest hektar już w kinach sala samobójców hektar w reżyserii Jana Komasy Jan Komasa długo się ku osobistej bardzo dziękuję naszym do usłyszenia czesne informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!