REKLAMA

Test: Mazda 3

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-03-10 19:40
Czas trwania:
14:55 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji to był wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny w radiu TOK FM redaktor Sławomir Paruszewski Jacek Balkan konie się pięknem dziś mamy dla państwa bardzo dziwny samochód, w które będziemy mieli myślę bardzo dużo do powiedzenia ja bym powiedział inaczej samochód nie jest bardzo dziwny raczej bardziej ten napęd jest dziś dobrano to powiedz co to jest, bo ktoś mógł nie słuchać przypadkowo wczorajsze dostał nic nie wie co dziś testuje to Rozwiń » jest proszę państwa mazda trójka najnowsza czwarta generacja wyróżniająca się nieco na zewnątrz wyróżniająca się nieco w środku, a wyróżniające się z tym co ma pod maską i wyróżniająca się też tym co ma jakby od spodu, dlatego że, a to jest auto nie tylko z napędem na 4 koła automatyczną i manualną skrzynią, ale również z silnikiem 20180 koni nazwanym Skyactiv-X, czyli z, jakim silnikiem Sławku z silnikiem łączący cechy silników wysokoprężnych benzynowe, ale dziesiąty Polak ciała silnik nowa żona jesteśmy mówi, ale poczekać powiedzmy jedno rzeczy byśmy powiedzieli, że też mamy wersję z napędem na obie osie przed chwilą powiedzieć, że to kosztuje 10 000 to na koniec to na koniec dobrze co no ale co chcesz powiedzieć jak, o co chodzi z tym silnikiem no słuchaj silnik zasilany czym bez Ano właśnie no ale ma stopień sprężania silnik diesla to znaczy, jakiej wysokości 16 to jak wysoki co jest w silnikach diesla jest zapas zapłon samoczynny świece zapłonowe, które uruchamiają, a potem to samo lepiej no właśnie na silniku benzynowym 3 zakazują cały czas nowo co pracuje cały czas no świece są cały czas działa są innego rodzaju innego no właśnie nocą jak to się zaczyna co to znaczy w ogóle ten silnik działa będziemy dokładnie opisy lub fachowiec, ale pozbawia was przekonać na dno na ciebie ja mam tutaj rozumiem, że to jest silnik, w którym nie ma świecy zapłonowej no tak, ale poczeka, bo ja mam taką informację żeby, żeby nie namieszać trochę nietypowy jest zapłatą już wiemy tak i wtrysk, dlaczego jest druk Sania poczekać wtryskiwacz jest niewielka porcja paliwa jest to bardzo uboga mieszanka mało paliwa dużo powietrza, a to powietrze jest ciężko jest sporo dzięki kompresor owi, który dostarcza to przecież wie, że ten kompresor tam jest tylko to właśnie, żeby wzbogacać co mieszankę, czyli ta mieszanka jest uboższa niż w silniku benzynowym no co teoretycznie powinno zmniejszać zużycie paliwa prawda, bo to w niej m.in. była główna m.in. to chyba głowy główna rzecz, która główna zaleta tego silnika miała być mniejsze zużycie paliwa prawda po co miał być główną chyba no tak mi się wydaje dobrze po wyrażeniu tej ubogiej mieszanki nie może dojść do zapłonu nawet z udziałem świecy no, więc potem jest do uzyskiwania kolejna mała dawka benzyny no ale jesteś ta Iskra, która powoduje jej spalenie tyle no i wtedy już działa normalnie krzyż Polski ile wg ciebie jakiś czas działa jak silnik diesla silnik benzynowy czy w ogóle to jest zauważalne słyszalne słyszysz tak diesel słyszy tak silnik benzynowy takie pierwsze wrażenia powiedz mi takie swoje co przede wszystkim no to marketing marketingiem tylko tam są świece zapłonowe oczywiście, że są to późniejsza ten zapłon samoczynny to tylko część pracy tego no właśnie szacuje się, że 80%, ale mogą tylko szacunkiem, ale nie wiem na ile to jest złe dni samochód, ale to pytanie czy charakterystyczny dźwięk diesla jest niewiele, żeby nowe brzmienie nie nie to jest, a złe mamy do czynienia z bardzo dużą ilością marketingu tak to miała być rewolucję, a ja fachową wiedzą, że ich rozciągłości wyższa niż zarząd regionu już teraz nie słyszałem była premiera może inaczej oczekiwania były także będzie Ewa była to napompowane bardzo natomiast jest to jakiś wynalazek, który moim zdaniem przejdzie szybko do przeszłości dlatego, że to jest zły silnik on jest proszę państwa co przyszło nawet nie jest charakterystyczna tu jest silnik jest to działa jak dobry hodowca w autach sprzed sprzed sprzed 20, bo tu nie ma no nie ma tutaj turbo ta te 2 wzrostu 80 Niemcy to po 20 ogniwa litr benzyna 180 koni, jaki tam nie był ten za pół czy taki czy inne to trzeba o tym, samochodzie powiedzieć zaczynam od końca, czyli zaczyna od silnika, ale też, ale najbardziej charakter zresztą na dłużej mamy część moich skojarzy ja tym samochodem lubią 1000 km lepiej czy bardzo dużo i moje skojarzenia na początku były takie co tutaj w ogóle chodzi, ale potem wydaje mi się, że trochę rozumiałem, o co tak naprawdę nosiło chodziło im zrobienie samochodu z silnikiem benzynowym, który charakterystyką pracy będzie bardzo odpowiadał tym wszystkim, którzy lubią samochody z silnikami benzynowymi takie typowo japońskie trochę nas do ruchu Łukasz nie, dlatego że popatrz nałożyli mandaty Obama dobra, ale nie ma tego zwolnienie po pomoc, ale oba silniki mazdy ilości, ale benzynowy turbo za ile samochodów elektrycznych miało nie być zaraz będą w ramach pilotażu bonów nie może typowa mazda typowa Honda słuchaj mamy teraz Schodowski silnik 15 moc 170 koni powiedzmy, że po równo 180 Górka bardziej dynamiczne turbo elastyczny jest bardziej hondy, a które jest taki bardziej Społem z przyspieszeniem pewnie podobno zaraz sprawdzimy przeznaczanie, ale i tu jest 8 z kawałkiem tam jest może też 8 z kawałkiem, ale ponoć 1 rzecz ruszyłem tym samochodem, bo co my mamy czwartą generację hatchbacka taką wróćmy jeszcze za moment do tych do tych technika Opowiedz jak ten samochód wygląda uczący się podoba on się bardzo podoba podoba mi się od początku, kiedy widziałem go 1,5 roku temu na prezentacji statycznej nawet się podoba jak jeździłem wzeszłym roku normalnie ma 1 wadę, którą na pewno zauważysz bardzo ładny, ale ten tył z grubymi słupkami powoduje, że słaba widoczność do szatni mówi słucha co się pani też renoma ganku sprzed wielu lat trzydrzwiowe, ale trochę tak się do tych uwag proszę państwa skoro przechodzimy to teraz zaczynamy morale do tych policjanci z zewnątrz właśnie chce nośnych zapowiedzieć to jest to samochód, które na pierwsze wrażenie robi takie, że jest tam bardzo ciasne w środku i że nie ma miejsca i że nic nie widać, ale prawda jest taka, że po pierwsze to samochód faktycznie ładne ładne zgrabne nadmiar jest tej blachy z tyłu, ale wyszło coś ładnego, ale prawdę to taka, że ja nie czuję, żeby to jakikolwiek sposób jego złą widoczność wieszano tam są kamery sprawnie działający tutaj działająca kamera są Starka i wiesz jakoś to jest kraj nie chciałby podróżować stałby się mną moją córkę jak ją stać się do fotelika McDonald nocną 3 późno powiedziała, ale czas samochód i faktycznie, ale 3 przyzwyczaiła nie było płaczu to potrzebne Panasa większość takich jak nowe dla mnie nie ma chętnych było ono tylko ciemno, ale dobra, ale zajęcie za 5 dziecka w foteliku FOT, a na fotelu z tyłu trójce aż 1 rzecz dwudziesto centymetrowe sedan 220 cm dłuższy nie ma tego problemu tam jest świetna widoczność bagażnik stoliki Avia widoczność no słupek z 3 do ulica wycofa się patrzy Szczerba z kamery HD jako fasoli działa dobrze działające kamery, ale wróćmy do hatchbacka wsiadamy deska rozdzielcza poczekać chciałem tylko powiedzieć, że to w jaki sposób na samochód został narysowany w żaden sposób nie wpłynęło negatywnie na jego użyteczność manewry parkowania, które wielokrotnie bywa tak tak jakby to w jaki sposób jest narysowany, że ten słupek c jest taki potężny żaden sposób nie przeszkadzało wsiadamy jak wg mnie nie wiem, jakie mamy, bo nie pamiętam już czwarta trójka, która chyba jeździmy oglądamy od 1,5 roku boi się także trzecia córka nie czwarta trójka czwarta mazda 3 no czwartej generacji i za każdym razem uważam, że bardzo dobra jakość wykończenia bardzo się dobrze czuje też są przyjemne w dotyku miękkie fajnie wygląda nie mam z tym problemu zegary są ciekłokrystaliczne przed tobą, ale są tak ładnie zrobione także wyglądem no logo złe są ciut mat są ciut naciskane ma tam trochę jednak ma masztami tak trochę niepotrzebnych rzeczy wzrosną pokaże również człowiek czy coś znajdę co tu nadal wciąż doskwiera nie jest, bo nie jest ekran dotykowy z tego co pamiętam program nie jest to obsługa idealna, owszem to ona jest nawet mało tego no nie jest łatwo no właśnie zniknęły piktogramy, które kiedyś były graniczny zrobił panoramicznym ekranie takie były piktogramy na dole, ale to nie jest taka intuicyjna obsługa my żeśmy wiele ma różnych mieli, więc przyzwyczailiśmy, ale ktoś pierwszy raz wsiada nie powiem, żebym tam od razu wszystko złoto z jeszcze są, więc ono, więc tak, ale to wysokość ich strój albo dwójka to akurat tak małe tak no ale pośrednio na poprzednio, bo takiego małego ekranu nie ma trójka no powiedz coś na kierownicy za dużo różnych przycisku nie jest trochę za dużo informacji np. masz, a czy masz wbudowane na stałe komputer pokładowy pokazujący ci ile zużywasz paliwa, a ich zasięg ma tu wąsko na wyświetlaczu trochę to trudno tego wszystkiego, ale niemieckie premium jeszcze bardziej mają dla rolnik będzie nieraz słono jest ta jest pewnie i jest prawda lista wad tego tych multimediów powiedzmy tego samochodu polega np. na tym, że jeżeli masz włączoną mapę i naciskać na kierownicy przycisk źródło, a żeby zmienić sobie Bluetootha np. na radio to nie dostaje nigdzie żadnej informacji co właśnie zrobiła się, bo ma nawigację zaś jest nie tak już wiesz tutaj to kolejne warstwy tego systemu silnie nie chodziłem ale, żeby zobaczyć mogą coś sobie na AM nada 3 na krem to musi być rusza z mapy ruszamy, czyli nie ma tutaj tego nie ma tutaj tego także wielu mnie Ross trzeba ekrany zwiększa się ładny jakościowe samochód łatwy w obsłudze, ale czas ładnie zaprogramowany jest tam jednak troszeczkę, ale wiesz co pan jeszcze multimedia, owszem, coraz lepiej ekran fajniejszy od proporcji, ale trzeba popracować nad funkcjonalnością ta sama, ale charakter, owszem to można opanować, ale są lepsi są też gorsi, ale dajmy spokój i ruszamy swoje Soja, ponieważ jechał akurat tego dnia na jazdy dużym ramami trochę byłem zakręcony, bo to parę godzin takim ramę to mówisz no wzruszyłem fajną masz dżokej w pewnym czasy uświadomiłem już potem przy, że to nie jest zwykły silnik 120350 konnych teraz już niema scenarzysty tylko, że jest zyska Afryki aktyw x nie był zgłoszony przez jakiś dzień po mieście tam do Otwocka pod miasto gdzieś tam przecież poza tym ramę potem jeździłem nie odczuwałem jakiś takich dziwnych czy dźwięku dziś znaczy wibracji hałasu przy takich pierwszych jazdach poczekajmy jednak ludzie na początku wypisywali różne rzeczy pamiętasz tam co każdy miał różne opinie pół roku temu jazdy premierowe po tym, jak zacząłem czytać to każda opinia inną oczywiście moja też była pewnie inna, ale ponoć 1 rzecz i zauważyłem pierwszego dnia, kiedy tak spokojnie jechałem swoje naderwane powiem 1 rzecz możliwa, ale powiem niczego nie nadużywam nie nadużywam paliwa zużyłem pierwszego dnia jadąc spokojnie, bo to chciałem dotrzeć dokładnie kosz 6,5l potem chodziłem między 56, ale to tak rekordowo poza miastem, ale bywały dni, kiedy nie zastanawiam się jakieś jeżdżę po mieście były korki było różnie było pod miastem i potrafili ponad 10 palić dla mnie był tak duże różnice w zużyciu paliwa, owszem, samochód miał 23 dni mogą się nauczyć i pewnie po miesiącu się nauczy, żeby mniej spalać, ale byłem zaskoczony w każdym samochodzie każdy silnik jest także kiedyś spokojnie to palili zboże mogę grać mogę uzupełnić co miesiąc teraz opowiadasz wydaje mi właśnie jednostek takich rzeczy co na początku wypisywali ja tego nie zauważyłem plotkarze no właśnie mówi zresztą mocno z własną zdania jechałem samochodem szybko autostradą z prędkością 140 na godzinę jechałem samochodem w ruchu pozamiejskim typu to te topowe 90 na godzinę stałem się po mieście średnie spalanie wyszło 7 z hakiem jest szansa, że to pewnie tak wiesz co oszukuje no i oszukuje się to Sławek znamy z bardzo mały zbiornik po 40 proc nie obchodzi 30 par-li powinno 41 wiesz, kto jest mi zbiornikami paliwa no, więc chodzi tam 30 parę litrów, jeżeli przejezdność to na autostradzie jadąc 140 na godzinę te 500 km dzisiaj wydaje, że drogę chwilę Targ targowy tankować, ale tankuję 30 parę litrów złe to jest oszczędny samochód on pracuje przyjemnie zapomnijmy o tym, że to co dalej wspólnego z silnikiem co nie, ale odnosi się od tego jak nieuleczalnie chorym się to dla jak wizę zapomnijmy o tym, silniku diesla nie ma z tym naprawdę zbyt dużo wspólnego jest też taki marketing moim zdaniem ten samochód jest fajne nawiązanie do konstrukcji sprzed 20 lat, kiedy silniki pozbawiony turbo pracowały charakterystyczne nazwijmy to japoński sposób to właśnie hodowca ma taki miały, a fajny fajny szeroki zakres 1160 te właśnie to jest właśnie taki silnik tras, żeby śmierć Honda 15180 koni 82 ocena 83 dostał tu podobnie tutaj identycznie, a powiem 1 rzecz jednak jest tylko pytanie na koniec nie bo, bo my jeździliśmy pierwsza z pół roku temu w tym i potem 20120 fakt, że c c 30 i ten z korekty i ten nowy palił litr nie więcej mniej tamten był SUV-em inne opory powietrza, ale wyczuwam już wtedy, że może być oszczędny prawda tylko jest teraz pytanie czy jak zapłacić 10 000 mniej kupić ten nowy w tym modelu ogólnie nie nowy 20150 ile będzie spalał czy warto dołożyć te 10 000 za to powiedzieć, dlaczego nie warto, bo test Nowin no właśnie i boję się, że to jest jeszcze trochę będzie testowane na ludziach, ale słuchać wzrostu 50 dlatego mówię, bo też świetne silniki wysoko sprawdzona konstrukcja obrotu gazem tego nie założył chyba za 11 000, ale to jest dobry silnik soku uciekamy kłaniam się utrzyma trójka, ale szczerze mówiąc lepsza niż się wydawało, że będzie i ten napęd rzeczy i hałasie mówią, że nie dla Niewiem, gdzie może po na wysokich obrotach jest być głos słaby właśnie ono je to co w tym samochód przeszkadzało to z tego, że multimedia od czasu do czasu nie zgadzały z tym co ja chciałbym też głośne samochód, ale przerw w Narodowym na ostatnie wersje znanych na 4 koła po prostu, ale jeszcze 1 rzecz pod mało, że jak będzie napęd na 1 oś to jeszcze mniej ci spali kłaniamy się jak Sławek Paruszewski cyklu auto warto pamiętać opel corsa i coś tam jeszcze do 33 nie każda ich 20, ale ciekawą audycję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!