REKLAMA

Dlaczego z wiekiem coraz gorzej śpimy

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2020-03-10 13:50
Prowadzący:
Czas trwania:
01:20 min.
Udostępnij:

Kłopoty ze snem potrafią każdemu dać się we znaki. Nie możemy zasnąć, budzimy się w nocy lub o 4 rano. W ciągu dnia męczymy się - jesteśmy rozdrażnieni i zmęczeni. Rozwiń »

Brak nam melatoniny - hormonu snu, zwanego także hormonem nocy. Jest on wytwarzany przez szyszynkę – niewielki gruczoł znajdujący się w mózgu, prawie wyłącznie w ciemności.

Synchronizuje nasz wewnętrzny zegar biologiczny z rytmem światła i ciemności. Wiemy kiedy nadchodzi pora snu i kiedy czas się budzić

Gdy na siatkówkę naszego oka pada światło, pobudzane są foto receptory a z nich sygnał biorą neurony drogi wzrokowej.

Gdy ilość światła jest duża maleje synteza i wydzielanie melatoniny, a jej stężenie we krwi się obniża.

W ciągu naszego życia stężenie melatoniny w ciągu dnia nie zmienia się, natomiast co innego w nocy. Ilość melatoniny zmniejsza się wraz z wiekiem

Stąd osoby starsze często mają problemy z zasypianiem i mniejsze zapotrzebowanie na sen, niż dzieci i młodzież. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przewodnik TOK FM na zdrowie dzień dobry Ewa Podolska kłopoty ze snem potrafią każdemu dać we znaki nie możemy zasnąć budzimy się w nocy lub czwarty raz w ciągu dnia męczymy jesteśmy rozdrażni brak nam Benetton hormonu snu zwanego także hormony w nocy jest on wytwarzany przez Cześnika niewielki gruczoł znajdujący się wniosku o prawie wyłącznie czynności synchronizuje nasz wewnętrzny zegar biologiczny z rytmem światła i ciemności wiemy, kiedy nadchodzi pora snów i kiedy Rozwiń » czas bo gdy na siatkówkę naszego oka pod światło pobudzane są foto receptory z nich sygnał biorą neurony drogi wzrokowej, gdy świat jest duża maleje synteza i wydzielanie melatoniny, a stężenie we krwi obniża w ciągu naszego życia stężenie melatoniny w ciągu dnia nie zmienia natomiast co innego w nocy ileż melatoniny zmniejsza się wraz z wielkiej stąd osoby starsze często mają problemy z zasypianiem mniejsze zapotrzebowanie na sen niż dzieci i młodzież, więc jutro przed 14 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA