REKLAMA

Koronawirus jako inspiracja dla filmowców?

A teraz na poważnie
Data emisji:
2020-03-20 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
27:08 min.
Udostępnij:

Gościem Mikołaja Lizuta jest Mateusz Pacewicz - scenarzysta, autor scenariusza do "Sala samobóców. Hejter" oraz "Bożego Ciała"

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
612 Mikołaj Lizut witam państwa, a państwa moim gościem Mateusz Pacewicz scenarzysta filmowy, czyli 1 z najbardziej spektakularnych debiutantów ostatnich lat w swym filmem są filmem Boże ciało nominowany do Oscara no brawurowo wszedł do branży filmowej jego ostatni scenariusz, czyli sala samobójców Hitler już teraz do oglądania na Łodzi witam Mateusz bardzo serdecznie bardzo miła dzień dobry branża filmowa jest tak jak wiele innych dramatycznej sytuacji, o czym można Rozwiń » przeczytać na stronach polskiego Instytutu sztuki filmowej dziś odbywa się pierwsza narada specjalnego zespołu do spraw kryzysu w branży pod przewodnictwem dyrektora Instytutu no te straty są ogromne, bo to przerwane zdjęcia i przerwane montaże i gigantyczne gigantyczne koszty, ale to jest chyba dobry czas dla piszących, bo no autor scenariusza to jest ktoś, kto pracuje przede wszystkim samotnie prawda tak ogólnie rzecz biorąc na pewno tak jest i dlatego też np. dla mnie ten tydzień chodzi o taką samą dyscyplinę pracy taką umiejętność przestawienia się po prostu na pracę samotną, która jest oczywiście stałym kontakcie przez różne wideokonferencje ze współpracownikami ze świata itd. no tak naprawdę się zasadniczo nie różni od tego jak rozwijałem swoje projekty dodam prawdę oraz jakiś czas rozmawiając z kim z Europy czy zostaną strat tak naprawdę, siedząc w biurze różnica jest taka tylko rzeźnie nie jest do biura, ale problem powiedzmy na kuratoria mamy taki, że ja ostatnio szczerze mówiąc nie pracuje tak bardzo intensywnie scenarzysta tylko rozwija 1 projekt taki kluczowy, gdyż dla mnie jako reżyser adresowane, a tak no i ta jest taki taki bardzo z 1 strony fajny moment tego projektu wreszcie wszyscy moi współpracownicy, którzy dotąd byli bardzo zajęci mają czas, żeby na spokojnie policja do tych zdjęć przygotować wraz ze mną ba ni mi żaden plan filmowy nic nie goni, ale z drugiej strony poziom są 2 problemy prawne 1 poziomie taki stricte produkcyjny to znaczy, że jest bardzo duża niepewność dotycząca tego czy w ogóle możemy rozmawiać o zdjęciach terminach czy to ma jakikolwiek sens tak naprawdę na tym etapie nawet rozmawiać o miałem o sierpniu prawda jako termin zdjęć mam też scen z dużą ilością nagich osób w kontakcie ze sobą tak powiem ENA 30 parę trzydziestą parę statystów atomowy problem w towarzystwie 9 nie będziemy robili tutaj jakiegoś Syria zbliżania później w postprodukcji, ale drugi problem, który szczerze ciekawszy jednak źle dla słuchaczy to jest taki rodzaj no i adaptowania się do tych warunków, ale także dostosowywania czy też szukanie w ramach historii, które już zacząłem jakoś znosi opowiadać na pewno takich elementów, które łatwo aktualizować tę sytuację, w której jesteśmy niestety tak nadzwyczajna tak jak re definiując cały świat przedstawiony w momencie, w którym mówiłem prawdę o historiach współczesnej, które mają dziś ugryźć realia, których żyjemy, a ja się gdzieś najpewniej czuje właśnie w kinie na fikcyjnym fabularnym, które dotyka takich aktualnych niegdyś aktualnych problemów pytanie o to chodzi to musi być jakaś publicystyczna tak naprawdę interwencyjna, ale takie gdzieś tam ślubie pracować nad firmami, które pozwalają wyrazić jakiś rodzaj obserwacji na temat współczesnego świata z państwa oraz wystarczy wyjrzeć przez okno i członek może się poczuć jak na planie filmowym właśnie no bo sytuacja jest rzeczywiście ekstraordynaryjny rzadko kiedy można zobaczyć coś takiego jak za oknem, czyli kompletną pustkę tak mnie interesują np. jako filmowca gdzieś scenarzystę przede wszystkim myślę gdyż, bo nawet pracuje w innych rolach na zawsze tym, aby ze scenarzystą czy kimś do każdego kształtu 1 historia jest gdzie dla niej priorytetowe ma to dla mnie jak starzy są ciekawe takie głębsze psychologiczne konsekwencje właśnie adaptowania się ludzi do jakiej sytuacji wyjątkowej i mam trochę takich próbek, a estetyczne w bieżącym kontakcie ze znajomymi Francuzami np. w tym tygodniu na tam różne ciekawe sytuacje tak czy dramaturgicznie mówiąc np. jest para moich znajomych, którzy się z rozstali miesiąc temu no i ona wyprowadziła chciała mieszkać po różnych prawda znajomych koleżanka itd. jak najdalej w obliczu takiej kark krowy kwarantanny w ramach, której trzeba pozostać w 1 miejscu nie nie wolno się de facto bez dobrego uzasadnienia tego miejsca róże na wróciła do mieszkania byłego partnera w tym znał normą jest trochę taki można powiedzieć na razie to jest bardziej komedia romantyczna czy bardziej gorzkie jak ze względów Rezy prawda jakżeż po prostu, że nie ma chętnych można wyjść z danego powiatu hotele, ale naprawdę takie takie proste tak naprawdę sytuacje które, gdyż nie są bezpośrednio związane z tym koronach wirusem pewne, ale gdzieś w Koronowie dostępnego dostarcza emocji, bo jesteśmy w sytuacji stanu wyjątkowego, która też nie wiadomo jak długo potrwają do tak dobre perspektywy, które też byli bardzo różnej mocy i też to myślę że, choć u mnie póki co one może trochę za zaskakujące dla mnie samego takich emocji nie budzi, a myślę, że wielu osób nam bardziej samotnych, którzy mają też większy problem ze albo po prostu już nie pracują dla tak dalej nie mają się trochę czym zająć w takiej sytuacji to myślę, że może być szalenie trudne psychologicznie też trochę z tej z tej z tego powodu, że tak spontanicznie zgłosiłem do o takiego wolontariatu co, który polega właśnie na rozmowach telefonicznych z osobami starszymi samotnymi nic też na telefon pomagania i zobaczymy jeszcze nie ruszyła, ale już tam zgłoszę, bo włączamy w sumie też się też jest także czeka, choć nie zgłoszą się do siebie także ci, którzy potrzebują np. Skry do ringu może wyjaśnijmy co to jest Otóż z 1 strony scenarzysta pracuje samotnie, ale też nie da się tak zresztą wspomniałeś o rok uprawiać tego zaś zawodów kompletnie w oderwaniu od Skry doktor jest ktoś taki, kto współpracuje przy rozwijaniu scenariusza ciekaw jestem czy to właśnie, że jesteś pod telefonem nie sprawi, że zaczną zaczną do siebie dzwonić ludzie, którzy będą potrzebowali tej właśnie pomoc jeszcze jest nam już tak naprawdę ponad roku zatrudniony jako Waśniewski doktor w 1 firmie, więc i w ramach tego pracuje nad projektami bardzo równym ze świata, więc tak naprawdę to myślę, że tu się zasadniczo nic nie zmieni pytanie po prostu takie czy branża trochę tak powiem mnie nie zachował się tak jak się zachowuję teraz wiele różnych innych branż, czyli nie nie zamrozi trochę wszystkiego w jakim oczekiwaniu na gen większą jasność prawda dotyczącą tego co, kiedy będzie można zrobić wydaje się, że nie chce tak teraz trochę może tracić, ale trudno niech niech stracę jakiś swój pomysł podzielenia fajny ten, bo to jest też uwagę bardzo dobry moment tak naprawdę na to, żeby budżety, które jednak są te pieniądze, które są wykorzystać na tworzenie animacji animacji są tak powiem wolna od wirusa tak bardzo się podawania myślałem trochę o tym, że mamy w Polsce duże budżety na kino historyczne i tak jak no i nie nie ukrywam, że nie podjąłbym się realizowania polskich warunkach obecnie takiego klasycznego np. biograficznego kina historycznego, bo trzeba tego, że to będzie bardziej rzeczowe realizacji później fabularnej nawet, że będzie miał duży budżet jakoś nawet wysoko budżetowe Polski tak nie wychodzą chyba za no ale ją znaleźć bardzo dobrego animatora do tego, żeby któryś z historii, której postacie historyczne, które mnie właśnie od dawna interesowały ująć właśnie skarbach takie też może jakieś interesujące nieoczywiste estetyki niekoniecznie realizmu takiego historycznego tylko właśnie wejść trochę głębiej i bardziej artystycznie do tego podejść do pana przykłady świetny czas na rozwijanie takiego projektu, choć ja staram się po prostu pracować tak jakby nic nie zmieniło na poziomie terminu w produkcji i umów wszystkiego nie zawsze udaje, bo oczywiście po stronie producentów jest większa panika to rozumiem natomiast wydaje mi się, że głównym wyzwaniem, jakie przede mną stoi teraz to jest tak zadanie właśnie takiego pytania o to czy historie, które chciałem opowiedzieć dotąd nadal jest sensu opowiadać tej formie, a jeżeli tak to dlaczego tak nic nie wie w jakim są one dają się też aktualizować o ten nawet nie tyle stan wyjątkowy, bo to też w tym planowali jakiś taki rewolucyjny produkt, na którym stoimy prawda 2 światy nie będzie taki sam dokładnie trochę tutaj jest taki element takiego powiedzmy takiego strzelania jak może wyglądać rzeczywistość np. za 1,5 roku, kiedy ten Fin de facto będzie gdzieś np. już zrealizowany, czyli jak może tak naprawdę pytanie jak będzie kandydatem wskazał 2,5 roku 1 im będzie jakiś tam eksploatacji dystrybucji tutaj mówimy akurat 530 minutowym nadal jest takie profetyczne scenariusze dosyć dobrze się udawały o tym, zresztą rozmawiamy tuż po informacjach Radia TOK FM o najnowszym filmie Jana Komasy i Mateusza Pacewicza sala samobójców Hitler, który mogą państwo już obejrzeć na giełdę posłuchajmy teraz informacji po, których wrócimy do naszej rozmowy, a teraz na poważnie Mateusz Pacewicz scenarzysta filmowy autor nominowanego do Oscara filmu Boże ciało autor scenariusza i autor scenariusza do filmu sala samobójców Hajtę Jana Komasy, który bardzo krótko niestety gościł na ekranach kin teraz można go obejrzeć w domu na wieś di ten film jest niezwykle ważny oczywiście tytuł zdradza, o czym MON jest trochę to znaczy chodzi oczywiście o to co się dzieje w przestrzeni internetowej agresji hejt o także robienie biznesu na tym właśnie, czyli farma trolli o no i agencjach czarnego PR-u, które szanowali, ale które potrafią zniszczyć czyjąś reputacja, ale jest szansa hala nadzieję, że się słyszymy Mateuszu czy słyszysz mnie zaraz próbujemy połączyć się po raz drugi Mateuszem Pawłowiczem Otóż pozwolą państwo, że ja powiem, dlaczego ten film dla mnie jest niezwykle ciekawy i ważne mam nadzieję, że już słyszymy Mateuszu pan słyszy się żyć nie Otóż najnowszy film Jana Komasy i Mateusza Pacewicza jest dla mnie niesłychanie istotny nie tylko, dlatego że porusza rzecz szalenie w tej chwili dla nas dojmującą, czyli to co się dzieje w sieci, ale ze względu na z samego głównego bohatera Otóż dla mnie to jest trochę taki Julian SOR el z powieści ten dał czerwonej czarne, czyli ktoś, kto po prostu, którego główną motywacją działania jest 7 trojga zemsta tak, choć ja jakimś sensie tego Tomka stworzyłem taki twórczy nasz rynek z różnych innych firm, które interesowały najbardziej zawsze tak naprawdę pod kątem scenariuszowe od wielu wielu lat, zanim jeszcze, iż ten pomysł, choć teraz zaczął powstawać to był z 1 strony Salieri z Amadeusza teraz afera w reżyserii Miloša Formana czy taka postać faktycznie gdzieś się napędzana przez czucie takiej takiej metafizycznej niesprawiedliwości prawda bo gdy Tomek oczywiście ma ten element klasowej takich klasowych lustracji poczucie nieadekwatności miejsca, w którym nadanego leży skojarzył mi się z Janem Samuelem właśnie z czarnej czarne, bo oczywiście, że to jest myślę tak w ogóle figura, który bardzo często i krytycy recenzenci widzowie też też nawiązują po zobaczeniu lidera natomiast dla mniej 1 elementem właśnie Tomka jest jest taka potrzeba jakiejś takiej głębokiej metafizycznej zemsty jest przerażająca na mnie, ale drugim elementem, który dziś równie istotne nawet tego też powodu Tomek jest właśnie Tomkiem, bo tam pierwszych rozmowach Janek chciał, żeby Sebastianem, ale ja myślę, że jednak to zbyt grubymi nićmi szyte tak pod kątem klasowym właśnie ZX Spectrum Reserved przez klasycznego sławę tak tak zemsta Felixa, by się z tego robiła, więc ja zrobiłem Tomka, dlatego że strasznie lub firm utalentowany pan w play, który właśnie ta główna postać wszystkim Angeli Antoniego ta jest podobna Góra prawda bardzo podobne główna figura i tam w zasadzie nie ma takiej de facto jednoznacznej zemsty jest dużo więcej manipulacji i takiej aspiracji inności tego bohatera, którą myślę, że my wszyscy rozumiemy, bo na tym polega dziś będzie taki trick czy będzie taki rodzaj płatki Tomek od początku się tam jako bohaterze płace, które z, którą jako widzowie gdzieś tam spadamy myślę, że my jako twórcy też gdzieś tam wnioskowaliśmy pamiętam taki moment, kiedy robiliśmy, jaki dzięki tynki i oglądaliśmy już na trakcie zdjęć na podglądzie Tomka w tych końcowych scenach, kiedy już nie zdradzając zbyt wiele, ale on jest takim na mnie absolutnym jakimś takim ma diabłem to znaczy kim chcę, żeby tę duszę buntowały jako ludzkość w sobie zdusił, a jednocześnie zwycięży, a jednocześnie zwyciężyły ma wszystko, czego chciały to jest przerażające NFZ siedzieliśmy przy przypadku ladzie i po prostu spojrzeliśmy w trakcie cysterna na bohatera, którego stworzyliśmy turysta z Jankiem powinniśmy tego jak fundusze z rzadkimi oraz powiedzmy tyle nagle takiego po prostu takiego obrzydzenia takiego strachu przed tym bohaterem, którego sami stworzyliśmy w jakim sędzie oczywiście więcej anegdotycznie, bo tak naprawdę nadal na relacje z Maćkiem 1 sposób nie nie przenosiła Maciej Musiałowski, który chciał główną rolę, ale pamiętam taką emocję właśnie, że co myśmy się, jakby oczywiście bardzo świadomie to nie jest tak, że nie wiedzieliśmy co robiliśmy, ale wcześniej, ale to byto od początku rozmawialiśmy o Tomku jako takim bohaterze pułapce, którą się, że płatków, dlatego że gdzieś wciągana poprzez nasze takie instynkty empatii dla protagonisty gdzieś jakiś rodzaj szantażu emocjonalnego, który mimo, gdyż współczujemy, ale druga, która może nawet istotniejsze było tak naprawdę kibicujemy widzimy w nim myślę odbicie czy też może taką trochę krzywe zwierciadło dla różnych c, który po prostu no są wspólne dla ludzi bardzo różnych klas grup społecznych i w jakim sensie też hejtem dla mnie tym jest, że jesteśmy wszyscy aspiracje niż to znaczy nie ma takiej sytuacji, w której człowiek instynktach czy dochodzi tak naprawdę ćwiczyć na jednostki, ale jak się patrzy na trendy na to wszyscy tak naprawdę przez pretendują tak wszyscy dziś prezentujemy wszyscy chcemy jeszcze prawdę chcesz zjeść jeszcze lepiej jeszcze więcej jednak konieczność nawet prostą finansowym, ale w sensie właśnie takiej klasowej przynależności i to jest to były dla mnie ciekawy pod tym kątem no bo miałem takie doświadczenie prawda być gdzieś w Warszawie najpierw taki wielkomiejskiej prawda rzeczywistości dojrzewa dojrzewania w takiej rodzinie krąg powiedział takiej klasy średniej wyższej przeszły też taką drogę w ogóle od pewnej na takiego powiedziałem może nie da niebyła bieda bieda, ale tylko9 na początku nie było kasy pamiętam jak takie powody najpierw powolna później taki szybki naprawdę, jakby awans społeczny mojej rodziny 50 drogę w dzieciństwie przyszedłem, ale też ostatnio np. podróżując z filmem dzieci dochodziło chodząc na prywatne imprezki do tych wszystkich twórców prawda, a i tak im, a no to bywało tak nie chciała starą tylko wcześniej nie nie będzie też takie jak te relacjonowane, przez którą Kinga Rusin ta tak ale, ale dosyć, ale każdy taki po pokazach np. będzie się zapewne kilku zmian takie poczucie, że w tym roku absolutnym nagle parę jazdę tam swoją tutaj nigdy właśnie jako, a jak na polskie warunki wielkomiejską prawda jakoś tak przynależnością do takiego świata z NATO tam czułem jednak na te koszulki chętnemu trochę odstają od tej mieszanki, które w fantastyczne w tym filmie jest to, że udało nam się uniknąć publicystyki właściwie to znaczy ja bardzo tego bałem, sadząc po tytule i muszę przyznać, że szedłem na ten ostatni przed zarazą Suns waszego filmu z duszą na ramieniu, że może warstwy publicystycznej całe to zjawisko jest mega opisywanej właściwie to już jest wszystko wszystko o tym, niemal wiadomo a, a ten film zupełnie inaczej, gdy cała ta sprawa hejtu poruszania się po sieci tego co się tam dzieje aspektów moralnych tego jest właściwie dosyć przyczyn kawa ten film jest o czym innymi i to tak to jest rzeczywiście wspaniałe to była nasza myśl taką bardzo złą intencją, żeby gdzieś ten film był przede wszystkim nie oczywiście nie diagnozą, bo myślę ani ja ani Janek ani inni współtwórcy nie prezentujemy realizuje jakiś właśnie nie wiem ekspertów czy analityków rzeczywistości, ale bardziej chcieliśmy ustawić pewne pytania dla mnie najważniejsze pytanie, które sprawiło, że w ogóle zaczęto wymyślać wcześniej tak naprawdę trochę jak do mnie przyszedł już jakimś takim ogólnym zarysem on takim ogólnym pomysłem, żeby zrobić coś Okęcie i jakoś po przecięciu tego ze z tematem właśnie miłość i takie rzuconej, a dla mnie taki moment, którym ta machina zaczęła naprawdę działać na jakich przyspieszonych obrotach to był taki mają, w którym padły na tę klasę lustrację jako na klucz do zrozumienia zjawiska nawet niekoniecznie hitu, bo jak się zastanowić nad tym, choć trochę Tomek nie jest liderem jest przewrotna z tego tytułu pan on sobie hejtu to znaczy on ma w sobie miłość, która przeradza się nienawiścią potrzeby zemsty można różnie oczywiście definiować czy przecena potrzeba zemsty jest taki już nienawiścią czy raczej cały czas szukanie miłości tylko o no de facto w wyniku tej potrzeby zemsty tę miłość w jakimś sensie odnajduje to, że rzeczywiście przerażające dla właśnie tutaj też dotykać bardzo ciekawego zjawiska we współczesnym świecie mezaliansu bardzo trwała właściwie określić czym jest bez nas na pewno takie zjawisko jest, ale zupełnie porusza się wzdłuż innych osi niż klasycznym rozumieniu tego słowa np. poziomu dla Dominiki Kulczyk mezaliansem jest hrabia Lubomirski Lanckoroński czy odwrotnie tak tak myśleć się wydaje, że żyjemy taki trochę rzeczywistości teoretycznie post klasowej prawda, który jak idee te taka kasa to nowość społeczeństwa już na całe szczęście w ogóle nie obowiązuje, ale myślę też sprawę, że czasami to usypia naszą czujność takiego też czy krytycyzmu jakiegoś takiego takiego takiej potrzeby jakiś samokrytyki tego jak my się tak naprawdę też zachowujemy pod kątem właśnie naszej przynależności klasowej jak się odnosimy do osób z innych klas społecznych i in wydają się, że to jest taki taki też temat, którym nie Janka bardzo fascynował to znaczy takie jak naprawdę otwarte pytanie czy żyjemy w społeczeństwie klasowym cienie i dużo prowadziliśmy takich rozmów głównie on różnych naszych znajomych albo o rodzicach naszych znajomych albo znajomych naszych rodziców i tak będą energetyka środowisko, czyli akcja, którą żeśmy przeprowadzili tutaj w tej warszawce, jakby takiej trochę w klasie takie trochę w Polsce, a powiedzmy mówiąc tym krzywdzącym trochę stereotypowym podziałem albo nawet w Polsce on jak dziennikarz Jędrzej Słodkowski sformułował bardzo się spodobało, więc trochę takiej Polsce o euro przyglądaliśmy mu właśnie też pod takim kątem tego dobrze wejść wyjść myśmy ich związek, jakby jakąś rozpadu, jaki związek prawda co było nie tak z tym chłopakiem czy to można patrzeć w kategoriach trochę klasowego odrzucenia czy nie ma to bardzo różne rzeczy nam wychodziły nie było takie znowu jednoznacznej gdzieś tam też to niejednoznaczność pomimo pewnych takich komiksowych skrótów, które miały od początku też być takie powiedzmy implikacje takiego zaostrzenia elementów chcieliśmy gdzieś tę niejednoznaczność tej historii zachować dla mnie np. Tomek na Tomka można równie dobrze spojrzeć jak na biednego odrzuconego chłopaka, który nie dostał szansę, na którą zasługiwał, kiedy zachował się moralnie został za to skarcony przez bezdusznych właśnie jakiś takich też elita prawda tutaj swoich dobroczyńców niby, czyli urodziny Krasucki, ale z drugiej strony można wystawę spojrzeć jak na chłopaka, który od początku tak naprawdę nie jest właśnie 1 skrzywdzoną na ogranie czysta od początku tutaj nie chciałbym żebyśmy, żebyśmy stosowali państwo, bo to jest naprawdę 1 z ważniejszych filmów ostatnich lat naprawdę warto go zobaczyć bez spoilera ów zapewniam, że wielu widzów będzie naprawdę zaskoczonych tym filmem na koniec jeszcze chciałem zapytać trochę o swój warsztat to znaczy o los scenarzysty no bo zwykło się myśleć, że jednak scenarzysta to jest najcięższa praca przy filmie to na jego barkach spoczywa cała opowieść, a w rezultacie trochę niedoceniany to znaczy, gdy się, mówi że film jest czyjś raczej reżysera nie nie scenarzysty tak na pewno na pewno jest taki element przycięty element dotyczący tak naprawdę naj silniej zauważyłem polskiej takiej szerokiej opinii publicznej, bo Polski takiej rzeczywistości środowiskowej tak w takim środowisku filmowym to jest świadomość dlatego, żeby tak nowy element pojawia się scenariusz, który po prostu, jakby powstał jeszcze na długo, zanim reżyser w ogóle spotkał scenarzysta prawda jak ten tak jest to moja historia, ale zarówno przy tej tezie tak samo jest myśl taka że, żeby też środowiskowa świadomość akurat w moim przypadku indywidualnie prawda mojego składu moje, jaki i tam pracy jest ogromna i też tak działa bardzo zauważyłem za granicą znaczy w stanach np. na to gdzieś tam każda recenzja ma przed ma jakiś 1 akapit tylko mojej pracy tak długi cechami dziś właśnie cała, bo prawda jest taka, że na podstawie bardzo dobrego scenariusza można zrobić dobry film, ale nie da się zrobić dobrego filmu na podstawie kiepskiego scenariusz zdecydowanie i ja uważam szczerze mówiąc nie mam tutaj ten może, dlatego że nie aż tak bardzo nie utożsamiam z tą rolą opracuje też jako właśnie czy Skry doktor czy reżyser producent kreatywny też teraz przy przy jakimś projekcie serialowym, więc aż tak nie utożsamia może z tym tym samym fachem scenarzysty natomiast takie poczucie i stąd może nie nie mam takich silnych właśnie jakiś emocji związanych z tym statusem są w tej roli natomiast mam takie ogólne poczucie, że jest taka rola, która jest szalenie istotna filmie, bo ona jest ona jako zdecyduje to o to co jest o tym co państwo w kinach Zobacz właściwie lat rola konstytutywna bardzo dziękuję za tę rozmowę Mateusz Pacewicz scenarzysta filmowy autor nominowanego do Oscara scenariusza do filmu Boże ciało i autor scenariusza do filmów sala samobójców Haider, który mogą państwo obejrzeć już na giełdę bardzo dziękuję za chwilę informacje Radia TOK FM po nich Maciej Głogowski i raport gospodarczy program przygotowali Anna Piekutowska i Tomasz Krzymiński realizował Kamil Wróblewski Mikołaj Lizut do suszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!